Beter dan dit kan het topic niet wordenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:41 schreef EvanStone het volgende:
Dat soort mensen horen niet in maar onder de trein.
Tja, na deze post kon er eigenlijk wel een slotje op.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:41 schreef EvanStone het volgende:
Dat soort mensen horen niet in maar onder de trein.
Laten we dan op het hoogtepunt stoppen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:42 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Beter dan dit kan het topic niet worden
Maakt niks uit. In een stiltecoupe houd je gewoon je smoelwerk. En als je dat niet kan; ga dan lekker ergens anders zittenquote:Op zondag 1 februari 2009 15:42 schreef La_Vita het volgende:
Mensen die zeiken over stil zijn in stiltecoupés als de trein bomvol zit![]()
Misschien even lezen wat ik schrijf?quote:Op zondag 1 februari 2009 15:51 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Maakt niks uit. In een stiltecoupe houd je gewoon je smoelwerk. En als je dat niet kan; ga dan lekker ergens anders zitten.
Stiltecoupes ftw.
Mensen die niet stil zijn in een stiltecoupe.
quote:Op zondag 1 februari 2009 14:36 schreef Sextreme het volgende:
Stiltecoupe's
In het OV zijn er wel vaker mensen om je heen, eng he?
Hoe moeilijk kan het nou zijn om je bakkes te houden in een stiltecoupe?quote:Op zondag 1 februari 2009 15:54 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Misschien even lezen wat ik schrijf?
Als de trein vol zit kan je moeilijk ergens anders gaan zitten he
Als je rustig wil reizen koop dan een kaartje eerste klasquote:Op zondag 1 februari 2009 16:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoe moeilijk kan het nou zijn om je bakkes te houden in een stiltecoupe?
Waarom? Omdat jij zo asociaal bent om in een stiltecoupe lawaai te maken? Da's de omgekeerde wereldquote:Op zondag 1 februari 2009 17:01 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Als je rustig wil reizen koop dan een kaartje eerste klas
Hoe moeilijk is het om te lezen wat ik schrijf.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waarom? Omdat jij zo asociaal bent om in een stiltecoupe lawaai te maken? Da's de omgekeerde wereld![]()
Als je wilt zitten en lullen in de spits koop jij maar een eerste klas kaartje
Dat zou heerlijk zijn! Geen irritante, schreeuwende poepmachines in de buurt. Top idee! Alles in 1 wagon met een goede isolatie en aan de andere kant instappenquote:Op zondag 1 februari 2009 17:09 schreef Ofyles2 het volgende:
Hopen dat het idee van de NS om een aparte kindercoupé in te richten nooit van de grond komt. Dan kun je echt spreken van geluidsoverlast op wielen.
Exactly!quote:Op zondag 1 februari 2009 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe iedereen zit te zeiken op stiltecoupes zeg.. ben blij dat er in ieder geval 1 coupe is waar je je niet hoeft te ergeren aan bellende mensen en geluidsdoven.
Dus wat is je punt nu? Dat als de trein vol zit je wel herrie mag mag maken in een stilecoupe en anders niet?quote:Op zondag 1 februari 2009 17:09 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om te lezen wat ik schrijf.
Ik zeg dat mensen niet moeten zeiken als de trein bomvol zit, dat anderen dan praten in de stiltecoupé. M.a.w. als je rustig wil reizen ga je dan maar eerste klas![]()
Ik hou altijd m'n mond in de stiltecoupé, maar wát een huilies die gaan lopen zeiken als mensen dat niet doen!
Bellende mensen storen mij nooit zo. Ik heb een ov-ergernissen-top-3:quote:Op zondag 1 februari 2009 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe iedereen zit te zeiken op stiltecoupes zeg.. ben blij dat er in ieder geval 1 coupe is waar je je niet hoeft te ergeren aan bellende mensen en geluidsdoven.
Hoe kun je je in godsnaam ergeren aan vouwfietsen?quote:Op zondag 1 februari 2009 19:48 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Bellende mensen storen mij nooit zo. Ik heb een ov-ergernissen-top-3:
- Vouwfietsen
- Kinderen(sowieso, maar helemaal in het ov)
- Mensen met friet/snacks onder je neus.
Als je stilte wilt, koop je mooi een stel oordoppen of doe je muziek in.
In het OV zie je wel eens mensen die nog wat werk willen doen in de trein, eng he?quote:Op zondag 1 februari 2009 14:36 schreef Sextreme het volgende:
Stiltecoupe's
In het OV zijn er wel vaker mensen om je heen, eng he?
Inderdaad, alsof heel KLB een tussenuur heeft.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:59 schreef Goofisch het volgende:
Het meest irritante vind ik die mannetjes in de trein/bus.. v
van die stoere scheefpetjes die dan lekker stoer gaan zitten doen...
focking irritant
Kom op, niet zo defaitistisch. Stil reizen of slapen? Vrij simpel.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:52 schreef motorbloempje het volgende:
het is niet alsof de helft van de trein uit stiltecoupées bestaat zeg
het zijn er meestal hoogstens twee, en je hebt je maar lekker aan de regels in die coupée (en dat is er eigenlijk maar één: STILTE!!!) te houden en als je dat niet wilt, stil zijn, ga je ergens anders zitten, keuze zat
mensen die noodgedwongen regelmatig met de trein reizen en in die tijd nog wat nuttigs willen doen, zoals lezen, kunnen zich daar misschien nog wél concentrerenof slapen, als je van Groningen naar Den Haag moet..
Dat men zo moeilijk doet over die twee coupées, dát kan ik dan weer niet hebben..
en kinderen moeten ze gewoon in een goederenwagon proppen... kinderen in het OV, of überhaupt, eigenlijk
Je vriendin bellen om te vertellen hoe gemeen je klasgenoot vandaag was is echt geen eerste levensbehoefte hoorquote:Op zondag 1 februari 2009 15:54 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Misschien even lezen wat ik schrijf?
Als de trein vol zit kan je moeilijk ergens anders gaan zitten he
Er zijn ook doppies die wel absolute stilte veroorzaken. Je kunt ze ook op maat laten maken, da's uiteindelijk goedkoper.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:30 schreef motorbloempje het volgende:
die dingen zijn niet geluidsdicht, alleen wat dempend, maar die kksjonnies en chalids en breezers die de rust in een STILTE coupé verstoren komen daar doorheen met hun decibellen![]()
![]()
![]()
Volgens mij begrijp jij het niet.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:09 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om te lezen wat ik schrijf.
Ik zeg dat mensen niet moeten zeiken als de trein bomvol zit, dat anderen dan praten in de stiltecoupé. M.a.w. als je rustig wil reizen ga je dan maar eerste klas![]()
Ik hou altijd m'n mond in de stiltecoupé, maar wát een huilies die gaan lopen zeiken als mensen dat niet doen!
ik heb op maat gemaakte oordoppen voor het motorrijdenquote:Op zondag 1 februari 2009 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn ook doppies die wel absolute stilte veroorzaken. Je kunt ze ook op maat laten maken, da's uiteindelijk goedkoper.
Waarom gaan doven mensen in een stilte coupé zitten?quote:Mensen die niet in een stiltecoupe horen...
Jezus dit concept heb jij ook echt totaal nog niet onder de knie hequote:Op zondag 1 februari 2009 20:52 schreef Maanvis het volgende:
stil werken in een stiltecoupe? Als je op een kantoor gaat werken is het daar ook niet stil.
De stiltecoupe is een concept dat alleen werkt bij nachttreinen, want de rest van de tijd zitten de treinen toch vol met mensen die eigenlijk helemaal geen stilte willen, en die toch in de stiltecoupe's plaats nemen.
Mensen moeten eens wat verdraagzamer naar elkander zijn en gewoon anderen accepteren voor wat ze doen en willen doen. Daarom zeg ik ook: Afschaffen die stiltecoupe's, dan is er ook minder reden om je aan elkaar te irriteren.
1) Omdat je dan ook in de bus, op het schoolplein, in het vondelpark of op het treinstation van je stilte kunt genieten.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb op maat gemaakte oordoppen voor het motorrijden
maar waarom zouden de mensen die zich aan de regels houden, 100 euro uit moeten geven aan oordoppen die ze niet nodig zouden moeten hebben omdat ze in een friggin' STILTE-coupé zitten
Als er geen stiltecoupe's waren, zou je dan nog steeds vinden dat anderen je in stilte moeten laten werken?quote:Op zondag 1 februari 2009 20:54 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Jezus dit concept heb jij ook echt totaal nog niet onder de knie heDus mensen moeten accepteren wat anderen willen zolang het maar overeen komt met wat jij vind. Volg je eigen uitspraak en accepteer dat er ook mensen zijn die stil willen werken
Wat is dat nou weer voor een nutteloze opmerking. Als iets er niet is moet het er dus ook niet komen volgens jou? De NS heeft dit ingevoerd omdat het wel degelijk signalen kreeg dat er mensen waren die wilden werken maar dat niet konden omdat er zon herrie was. Doe dan niet zo moeilijk als er 15% van de trein is ingericht voor deze mensen manquote:Op zondag 1 februari 2009 20:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als er geen stiltecoupe's waren, zou je dan nog steeds vinden dat anderen je in stilte moeten laten werken?
Oja zeg, laten wij ons nu massaal gaan aanpassen aan die aso's die teveel geluid veroorzaken. Over omgekeerde wereld gesproken.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn ook doppies die wel absolute stilte veroorzaken. Je kunt ze ook op maat laten maken, da's uiteindelijk goedkoper.
Dan kom je al snel op het 'make me' verhaal.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:51 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Maakt niks uit. In een stiltecoupe houd je gewoon je smoelwerk. En als je dat niet kan; ga dan lekker ergens anders zitten.
Stiltecoupes ftw.
Mensen die niet stil zijn in een stiltecoupe.
Tja, dan is het inderdaad net als met de familie tokkie waar de hele straat last van heeft, de mens met een beetje beschaving trekt aan het kortste eind.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dan kom je al snel op het 'make me' verhaal.
Dus gewoon vette pech.
Als de trein verder bomvol is ga ik daar zitten. Wil best rekening met je houden, zeker na een vriendelijk verzoek.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Tja, dan is het inderdaad net als met de familie tokkie waar de hele straat last van heeft, de mens met een beetje beschaving trekt aan het kortste eind.
Alsof je meteen een aso bent als je in andermans ogen teveel geluid veroorzaakt?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oja zeg, laten wij ons nu massaal gaan aanpassen aan die aso's die teveel geluid veroorzaken. Over omgekeerde wereld gesproken.
Als de NS zo slim is moeten ze ook zorgen dat iedereen die wil zitten in een coupe waar normaal gepraat wordt, dat ook kan. Maar dat doen ze niet. Hoevaak heb ik het niet gezien dat van die kutkoters en hun mamma's in de stiltecoupe kwamen zitten en mama tevergeefs probeert om het kind stil te houden maar aan de andere kant ook geen behoefte heeft om het kind te laten staan in de trein?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:11 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een nutteloze opmerking. Als iets er niet is moet het er dus ook niet komen volgens jou? De NS heeft dit ingevoerd omdat het wel degelijk signalen kreeg dat er mensen waren die wilden werken maar dat niet konden omdat er zon herrie was. Doe dan niet zo moeilijk als er 15% van de trein is ingericht voor deze mensen man
Mensen die heel hard praten aan de telefoon of hun muziek op levensgevaarlijk hebben staan vind ik (en vinden veel meer mensen) asociaal ja. En al helemaal als dit in een stilecoupe gebeurt.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Alsof je meteen een aso bent als je in andermans ogen teveel geluid veroorzaakt?
Onbeschaafd is dat jij de hele coupe bij elkaar meent te moeten schreeuwen omdat jij ook een kaartje hebt. Hoe moeilijk is het om even kalm aan te doen als je in de stiltecoupe zit?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als de trein verder bomvol is ga ik daar zitten. Wil best rekening met je houden, zeker na een vriendelijk verzoek.
Maar als je op je stiltecoupé strepen gaat staan dan kan ik er alleen hartelijk om lachen en je verder succes wensen.
Vind ik niet onbeschaafd.
Onbeschaafd is te denken dat je een goddelijk recht hebt met hetzelfde kaartje als mij.
De definitie van asociaal eens opzoeken?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Alsof je meteen een aso bent als je in andermans ogen teveel geluid veroorzaakt?
Het gaat erom dat mensen die op normale toon praten ook al vervelend worden aangekeken. Of mensen die op zachte toon een telefoongesprek voeren al vervelend worden aangekeken. Of mensen met kinderen vervelend worden aangekeken. Of de conducteur vervelend wordt aangekeken.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Mensen die heel hard praten aan de telefoon of hun muziek op levensgevaarlijk hebben staan vind ik (en vinden veel meer mensen) asociaal ja. En al helemaal als dit in een stilecoupe gebeurt.
In een stiltecoupe moet je ook gewoon stil zijn. En bellen moet je gewoon niet doen, hoe zacht je zelf ook denkt dat je het doet. Praten indem. En kinderen.. oke laat ik daar maar geen woorden aan vuil maken.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen die op normale toon praten ook al vervelend worden aangekeken. Of mensen die op zachte toon een telefoongesprek voeren al vervelend worden aangekeken. Of mensen met kinderen vervelend worden aangekeken. Of de conducteur vervelend wordt aangekeken.
Tja, da's de verdraagzaamheid waarover ik het heb hoor.
Ik schreeuw sowieso nooit de boel bij elkaar.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Onbeschaafd is dat jij de hele coupe bij elkaar meent te moeten schreeuwen omdat jij ook een kaartje hebt. Hoe moeilijk is het om even kalm aan te doen als je in de stiltecoupe zit?
Kom zeg, als je een beetje kalm met iemand anders praat in een stiltecoupe gaat daar heus niemand over zeuren. Schreeuwen omdat je weet dat iemand anders daar last van heeft is trouwens wel erg triest zeg.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik schreeuw sowieso nooit de boel bij elkaar.
Ja, als zo'n halfzachte aso met z'n supersensitieve studio oortjes verwacht dat we voor hem wel even blijven staan, want hij moet leren en dat doet ie lekker in de trein zodat ie lekker een uurtje langer kan blijven liggen.
Ook dat doe ik niet. Het wordt meer schreeuwen in de zin van verbaal vernederen.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kom zeg, als je een beetje kalm met iemand anders praat in een stiltecoupe gaat daar heus niemand over zeuren. Schreeuwen omdat je weet dat iemand anders daar last van heeft is trouwens wel erg triest zeg.
als je in een stiltecoupé zit en je telefoon gaat, dan sta je even op, voer je je telefoongesprek en ga je weer terug naar je zitplaatsquote:U hebt gezocht op het woord: stilte.
RESULTAAT
1stil·te de; v -n, -s afwezigheid van geluid of beweging: in ~ heimelijk, ongemerkt
En zoek nu de definitie van de stiltecoupe op die de NS hanteert?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je in een stiltecoupé zit en je telefoon gaat, dan sta je even op, voer je je telefoongesprek en ga je weer terug naar je zitplaats
Geen telefoongesprekken voeren.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En zoek nu de definitie van de stiltecoupe op die de NS hanteert?
En de conducteurs die er luidruchtig gesprekken met collega's en passagiers voeren over kaartjes etc?quote:
Nee.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je in een stiltecoupé zit en je telefoon gaat, dan sta je even op, voer je je telefoongesprek en ga je weer terug naar je zitplaats
Het feit dat die nare conducteurs de kaartjes controleren vind jij een reden om aan te nemen dat de NS die hele stiltecoupe, waar ze zelf stilte opgeschreven hebben, helemaal niet zo bedoeld hebben?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En de conducteurs die er luidruchtig gesprekken met collega's en passagiers voeren over kaartjes etc?
Ik moet de eerste conducteur nog meemaken die voor het uitschrijven van een boete ff met de passagier de stiltecoupe uit looptquote:Op zondag 1 februari 2009 22:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het feit dat die nare conducteurs de kaartjes controleren vind jij een reden om aan te nemen dat de NS die hele stiltecoupe, waar ze zelf stilte opgeschreven hebben, helemaal niet zo bedoeld hebben?
De NS heeft vanuit Europese Wetgeving (hoe kan het ook anders, moet zelfs ik toegeven) niet de mogelijkheid om absolute stilte of zelfs maar een poging daartoe af te dwingen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het feit dat die nare conducteurs de kaartjes controleren vind jij een reden om aan te nemen dat de NS die hele stiltecoupe, waar ze zelf stilte opgeschreven hebben, helemaal niet zo bedoeld hebben?
Welke wetgeving mag dat zijn?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
De NS heeft vanuit Europese Wetgeving (hoe kan het ook anders, moet zelfs ik toegeven) niet de mogelijkheid om absolute stilte of zelfs maar een poging daartoe af te dwingen.
Je kunt jezelf onttrekken aan dat verbod door even op het balkon te gaan staan, dus dat gaat hier niet op lijkt me. Vervoersplicht al helemaal niet, je kunt mee en je hoeft niet in een stiltecoupe te zitten.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
EVRM, je kunt mensen niet verbieden te communiceren (ook niet via een mobiele telefoon) tenzij er levensgevaar met een dergelijke situatie gemoeid zou gaan.
Tenzij Mike Tyson net aan Nijntje is begonnen in de trein naar Harmelen en zich daar goed bij moet concentreren zie ik dat niet snel gebeuren.
En de vervoersplicht he?
Het is een gewone tweedeklas coupé.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je kunt jezelf onttrekken aan dat verbod door even op het balkon te gaan staan, dus dat gaat hier niet op lijkt me. Vervoersplicht al helemaal niet, je kunt mee en je hoeft niet in een stiltecoupe te zitten.
De NS biedt je een alternatief, dus het kan gewoon.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het is een gewone tweedeklas coupé.
Klopt, maar zorgen dat jij makkelijk kunt bellen is geen taak van de NS.quote:Daarnaast is even opstaan makkelijker gezegd dan gedaan in sommige gevallen. Je wil graag aankomen met dezelfde bagage als waarmee je van huis vertrokken bent.
Nee, maar de NS heeft dus het recht niet om stilte af te dwingen wanneer ik een tweedeklas kaartje heb en alleen nog in de stiltecoupé kan zitten.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
De NS biedt je een alternatief, dus het kan gewoon.
[..]
Klopt, maar zorgen dat jij makkelijk kunt bellen is geen taak van de NS.
Dus omdat mensen op de plek waar het hoort graag stilte willen, ben jij zo tolerant en meelevend dat je hun wens accepteert en opzout naar een andere coupe? I see, goed bezigquote:Op zondag 1 februari 2009 20:52 schreef Maanvis het volgende:
stil werken in een stiltecoupe? Als je op een kantoor gaat werken is het daar ook niet stil.
De stiltecoupe is een concept dat alleen werkt bij nachttreinen, want de rest van de tijd zitten de treinen toch vol met mensen die eigenlijk helemaal geen stilte willen, en die toch in de stiltecoupe's plaats nemen.
Mensen moeten eens wat verdraagzamer naar elkander zijn en gewoon anderen accepteren voor wat ze doen en willen doen. Daarom zeg ik ook: Afschaffen die stiltecoupe's, dan is er ook minder reden om je aan elkaar te irriteren.
Ah, maar het is geen plaatsbewijs meer he, dat ding is stilletjes omgedoopt tot vervoersbewijsquote:Op zondag 1 februari 2009 22:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee, maar de NS heeft dus het recht niet om stilte af te dwingen wanneer ik een tweedeklas kaartje heb en alleen nog in de stiltecoupé kan zitten.
Ben ik het mee eens, als je zachtjes praat moeten mensen gewoon niet zeuren. Absolute stilte in een trein kan toch niet.quote:Het maakt ook allemaal niet zo veel uit verder. Gaat mij er vooral om dat ik van die zwakzinnigen die menen iemand die zachtjes praat terecht te moeten wijzen dat bij mij niet hoeven te flikken. Absoluut toppunt van arrogantie.
Temeer daar de stiltecoupé niet bedoeld is als een 'En hier houdt iedereen z'n bek, JA?!' coupé.
Maar mijn kaartje geeft gewoon recht op toegang tot de stiltecoupé, dat is het grote verschilquote:Op zondag 1 februari 2009 22:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ah, maar het is geen plaatsbewijs meer he, dat ding is stilletjes omgedoopt tot vervoersbewijs![]()
Door dat kaartje te kopen ga jij akkoord met de voorwaarden die de NS stelt voor vervoer.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar mijn kaartje geeft gewoon recht op toegang tot de stiltecoupé, dat is het grote verschil
Okee, dus er bestaan helemaal geen stiltecoupés.quote:Op maandag 2 februari 2009 05:37 schreef Vincenski het volgende:
In de stiltezone zijn de standaard huisregels in de trein van toepassing
Nou heel de trein is een pokkeherrie, dus als iedereen zich gewoon aan die regels houdt zijn er geen stiltecoupes nodig. Nu is het voor sommige mensen nodig om extra neer te zetten dat ze niet heel de boel bij elkaar moeten gaan schreeuwen.quote:Op maandag 2 februari 2009 06:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Okee, dus er bestaan helemaal geen stiltecoupés.
Er is een verschil tussen 'de boel bij elkaar schreeuwen' en gewoon praten of een telefoongesprek voeren.quote:Op maandag 2 februari 2009 07:02 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Nou heel de trein is een pokkeherrie, dus als iedereen zich gewoon aan die regels houdt zijn er geen stiltecoupes nodig. Nu is het voor sommige mensen nodig om extra neer te zetten dat ze niet heel de boel bij elkaar moeten gaan schreeuwen.
Eerste klas stiltecoupe's.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:01 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Als je rustig wil reizen koop dan een kaartje eerste klas
Dat is echt heel erg overdreven.quote:Op maandag 2 februari 2009 07:18 schreef Vincenski het volgende:
Klopt en dat zegt iedereen ook, als het gewoon praten is is het geen probleem. Grootste deel van de trein voert echter gesprekken waar de complete coupe mee kan luisteren.
Mijn grootste ergernis:quote:Op zondag 1 februari 2009 19:48 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Bellende mensen storen mij nooit zo. Ik heb een ov-ergernissen-top-3:
- Vouwfietsen
- Kinderen(sowieso, maar helemaal in het ov)
- Mensen met friet/snacks onder je neus.
Als je stilte wilt, koop je mooi een stel oordoppen of doe je muziek in.
Vouwfiets bezitters gaan over het algemeen (nee idd niet allemaal) vaak op een vol balkon hun fiets in elkaar zetten en blokkeren daarmee de doorstroming. Hierdoor ontstaat er over het algemeen een onnodige wachtrij met bijbehorende irritaties. Mensen met vouwfietsen vinden over het algemeen ook, omdat ze zo'n fiets bezitten dat ze als eerste de deur uit moeten. Geen idee waar dat vandaan komt.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hoe kun je je in godsnaam ergeren aan vouwfietsen?Of zit jij altijd bij de deuren ipv in de coupe zelf?
Ja wat is dat nou voor kulargument. Je kunt toch wel gewoon een beetje rekening met elkaar houden, en niet zo luidruchtig bellen/keihard muziek opzetten? Echt asociaal gewoon.
quote:Op zondag 1 februari 2009 19:51 schreef Ravage het volgende:
En het argument dat je wel lawaai zou mogen maken als de trein volzit slaat natuurlijk nergens op.. Toen er in de trein rokers en niet-rokers gedeeltes waren, mocht je ook niet zomaar overal een peuk opsteken omdat je toevallig geen andere zitplaats kon krijgen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |