Ja.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer jouw reactie op mijn uitleg what ever is dan is het begrijpelijk dat jij het niet begrijpt.
De Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem denkt daar anders over, maar het is waar dat de IDF bij haar versie blijft.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat pijnlijke vergissing? Israel zei toch zelf na het bombardement dat de aanval gerechtvaardigd was omdat raketten geraakt zouden zijn?
Waarom zou men willekeurige beschietingen op burgerdoelen niet mogen veroordelen?quote:Dit hele geval toont duidelijk aan dat Israël er keer op keer vanuit gaat dat haar aanvallen tegen de Hamas gericht is. Elke keer denkt Israel in zijn recht te staan, maar veroordeelt het tegelijkertijd de aanvallen met domme, ongerichtte raketten.
Jij mist op jouw beurt het punt , dat ik in het bericht waarop jij met de what ever reageerde, uitlegde dat bouwmateriaal voor huizen, dat via Israël de Gaza werd ingevoerd is aangewend als materiaal voor zelfgemaakte raketten die op Israëlische burgers zijn geschoten.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja.
Ik zal even duidelijk uitleggen waarom.
1: ik zeg dat het weigeren van een drinkinstallatie onbegrijpelijk is.
2: jij reageert met bewering als ´het is niet verboden, ze hadden het via Egypte moeten doen´-achtig.
3: ik: whatevah. Je mist totaal het punt, maar ik had geen zin het verder uit te leggen, we waren inmiddels ook in discussie over een ander punt, namelijk dat over die zuurstofflessen.
Net zoals de raketten van Hamas niet accuraat zijn. Hamas zegt echter niet dat de raketten accuraat zijn. Israël zegt dat hun raketten wel accuraat zijn, en het alleen Hamas raakt.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem denkt daar anders over, maar het is waar dat de IDF bij haar versie blijft.
In elk geval toont dit incident alleen aan dat de raketaanvallen van Israël niet altijd accuraat zijn.
Ik stel die in het geheel niet vrij van veroordeling.quote:En de verklaringen van het IDF die worden niet altijd vastgehouden. Bijvoorbeeld bij de beschieting van de V.N.-school in Jabalya hebben zij hun verklaring meerdere malen gewijzigd.
[..]
Waarom zou men willekeurige beschietingen op burgerdoelen niet mogen veroordelen?
Ik mis helemaal niet het punt. Ik zeg nog steeds dat het onbegrijpelijk is dat een drinkwaterinstallatie van Frankrijk geweigerd is.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij mist op jouw beurt het punt , dat ik in het bericht waarop jij met de what ever reageerde, uitlegde dat bouwmateriaal voor huizen, dat via Israël de Gaza werd ingevoerd is aangewend als materiaal voor zelfgemaakte raketten die op Israëlische burgers zijn geschoten.
De grens dichthouden om de handel te blokkeren, dus om de invoer van bepaalde materialen te blokkeren, is geen oorlogsmisdaad.
De doelwitten van Hamas zijn daarentegen accuraat. Ze kiezen willekeurige dorpen en steden uit en maken geen verschil tussen militaire en burgerdoelen.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Net zoals de raketten van Hamas niet accuraat zijn. Hamas zegt echter niet dat de raketten accuraat zijn. Israël zegt dat hun raketten wel accuraat zijn, en het alleen Hamas raakt.
Dat is dus niet waar.
Er is geen sprake van willekeur. Het filmpje laat duidelijk zien dat er sprake was van een precisieaanval, maar het uitgekozen doel blijkt niet Hamas-gerelateerd te zijn.quote:Als Israël echter raketten schiet, zegt het dat het raketten geraakt heeft, en dat de aanval gerechtvaardigd is. Echter, blijkt ook hier weer, zijn de raketten in enige vorm bekeken, willekeurig afgeschoten. Het enige verschil is de illusie.
Israël rechtvaardigt haar aanvallen niet met de pretentie altijd accuraat te zijn, maar met het recht op zelfverdediging.quote:De Hamas heeft niet de illusie een doel met hoge precisie te raken.
Israël heeft wel de illusie een doel met hoge precisie te raken, en -dit is belangrijk- rechtvaardigt daarmee zijn aanval.
In elk gewapend conflict heeft de burgerbevolking iets te bevrezen; namelijk hun leven.quote:Echter, de conclusie
Dát is mijn punt. Raketten van Hamas hebben net zo´n zelfde effect als de raketten van Israël. Het enige verschil is, is dat Israël zegt dat onschuldige burgers niets van Israël te vrezen heeft. Dat is, gezien de illusie van precisie, een leugen.
Het heeft weinig met goedpraten te maken, maar jij wilt je graag in deze termen wilt uiten veronderstel ik?quote:Op zondag 1 februari 2009 13:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik mis helemaal niet het punt. Ik zeg nog steeds dat het onbegrijpelijk is dat een drinkwaterinstallatie van Frankrijk geweigerd is.
Jij probeert die weigering goed te praten door te beweren dat ander bouwmateriaal ook geweigerd wordt, en dat het geen oorlogsmisdaad is. Dat is echter volledig irrelevant. Maar, goed, what-evah. We hadden het over een ander onderwerp.
Hoe zie jij voor je dat een drinkwaterinstallatie gebruikt wordt om een raket van te bouwen? De pijpen eraf rukken, vullen met wat kunstmest, en afschieten op Israëliërs?quote:Op zondag 1 februari 2009 14:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het heeft weinig met goedpraten te maken, maar jij wilt je graag in deze termen wilt uiten veronderstel ik?
Ik zeg dat het begrijpelijk is dat Israël behoudens humanitaire hulp weinig andere zaken de Gazastrook in wil hebben, omdat zaken als bijvoorbeeld metaal, ijzer, aluminium en kunstmest gemakkelijk aangewend kunnen worden (en is geworden) voor zelfgefabriceerde raketten om daarmee Israëlische burgers te bestoken.
Het is mij een raadsel wat precies hieraan irrelevant is.
Zoals ik al eerder vertelde is materiaal dat oorspronkelijk bedoeld was om huizen te bouwen voor de Palestijnse bevolking gebruikt om raketten te fabriceren en daarmee Israël te bestoken.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe zie jij voor je dat een drinkwaterinstallatie gebruikt wordt om een raket van te bouwen? De pijpen eraf rukken, vullen met wat kunstmest, en afschieten op Israëliërs?
Ja, zo, zo kun je alles natuurlijk wel weigeren. Ik vind het nog een wonder -met die logica- dat de Gaza het beton mag houden van Israël.
Je hebt gelijk Israel heeft nooit vrede gewild.quote:Op zondag 1 februari 2009 11:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Echt waar ?
Niet te geloven..
Vrede is wel het laatste wat ze willen
Het artikel dat hier geplaatst is, is niet van Smalhout. Dus van wie wel. De andere bronnen geven ook een heel ander verhaal. Nogmaals een bron of het is een broodje aap.quote:Op zondag 1 februari 2009 10:41 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat staat er wel bij: column van Smalhout in De Telegraaf. Als je op hun website kijkt zie je dat ze de columns niet online hebben staan. Wordt dus een beetje lastig linken.
Disproportioneel reageren is een belangrijk kenmerk van een oorlogsmisdaad. Het is niet voor niets dat de PVDA dat woord weigerde te gebruiken in de discussie over Gaza. Het is niet snugger om officieel te melden dat je 'disproportional' zal reageren, want daarmee maak je het een toekomstig tribunaal erg gemakkelijk.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welke afspraken?
Ik vind wel dat Israel water en voedsel moet doorlaten.
[..]
Nee, in oorlog hoef je echt niet proportioneel te reageren. Zolang je maar niet doelbewust burgers aanvalt. Als Hamas een israeli doodt, en israel doodt honderd Hamas leden dan is dat geen oorlogsmisdaad, maar gewoon oorlog.
Het zijn toch echt Israëlische soldaten die dat doen, goederen bestemd voor uitvoer onnodig lang vasthouden in de wachtrij voor de grens .. daar bestaan beelden van gemaakt door een Nederlandse cameraploeg, die kwamen even kijken hoe het ging met de investeringen in de kassen daarquote:Op zondag 1 februari 2009 04:20 schreef Tiesemans het volgende:
En jij denkt dat Hamas geen baat heeft bij het tegenhouden van de uitvoer ?!
Immers Hamas heeft alle baat bij een situatie waarin burgers niet zelfstandigheid bereiken.
Immers vol gevreten tevreden Palestijnen met geld in hun zak en een TV die het doet zijn amper te beïnvloeden als het om politiek gaat !
Dat die praktijk blijkt wel in de rest van de wereld, niet op de laatste plaats in het westen o.a NL.
Als ik die lijst zo zie vraag ik mij toch af hoe je tot die conclusie komt .. door de eeuwen heen ..quote:Lekker laten staan ... alles wat de kans op een instroom van terroristen verkleint is nuttig !
En blijkbaar werkt het wat zo zijn er ook soortgelijke muren te vinden in :
* 1.1 Afghanistan
* 1.2 Botswana
* 1.3 Brunei
* 1.4 People's Republic of China
* 1.5 Cyprus
* 1.6 Egypt
* 1.7 India
* 1.8 Iran
* 1.9 Iraq
* 1.10 Israel/Palestine
* 1.11 Korea
* 1.12 Morocco
* 1.13 Northern Ireland
* 1.14 Pakistan
* 1.15 Russia
* 1.16 Saudi Arabia
* 1.17 South Africa
* 1.18 Spain
* 1.19 Thailand
* 1.20 United Arab Emirates
* 1.21 United Nations
* 1.22 United States
* 1.23 Uzbekistan
http://en.wikipedia.org/wiki/Separation_barrier
Het is en blijft een feit dat defensieve muren om de vijand buiten te houden door de eeuwen heen effectief genoeg zijn gebleken om ze te behouden !
Als je met minder mensen bent is het niet nodig om de reserves van de grond uit te putten ..quote:Tenminste een partij die zich bezig houd met het opbouwen en leefbaar maken van een woestijnachtig gebied in de regio..
De andere partijen doen geen flikker behalve rellen, zaniken om meer geld uit het oosten en westen (om wapens te kopen) en haat zaaien.
Dat was 100 jaar geleden nog geen 3% van de bevolking, die zijn dan wel erg explosief gegroeidquote:Al die Arabieren ?!
Klinkt wel erg veel hé.
Je bedoelt als die Arabische Joden ?! Want een groot deel van de "Arabieren" in Palestina vóór het uitroepen van Israël waren en zijn afstammelingen van Joden in die regio !
Omg .. dat 'licht getint' voor jou met je roomblanke velletje iets anders betekent dan voor iemand met een donkere tint komt nog niet eens bij je op ?quote:En welke bleekscheet uit het noorden bedoel je ?!
Ik kan me geen bleekscheten herinneren hoor bij mijn bezoek aan kamp Vught, Zeist en Westerbork.
Veel 'Europese' Joden (hoe zijn die daar ook alweer terecht gekomen) zijn veelal licht getint.
Ten eerste een stuk minder vreemd dan het volk wat er van overal vandaan kwam/komt, en ten tweede viel de hele regio daarvoor onder Ottomaans bestuur, dus puur technisch gezien zaten ze te verkassen in eigen land.quote:En Hamas lieden zijn wel even andere koek, een totaal ander slag mensen dan dat handje vol druzen en voormalige niet Joodse Arabieren, afkomstig uit omringende landen, die zijn gewoon vreemdelingen.
Waarom zou je dat handje vol Joden dat er toen woonde demonstratief een hak willen zetten ?quote:Verdreven van de geboortegrond van hun voorouders ?!
Mmm je bedoelt die voorouders die zo nodig op de Tempelberg een Moskee wenste te bouwen om demonstratief de Joden een hak te zetten onder het mom "nu is die berg van ons" ?!
En dat bepaal jij even .. met welk recht als ik mag vragen ?quote:Prima van mijn part alle "Palestijnse" gebieden annexeren en tot Israël verklaren ..
Wie niet instemt kan naar het 4x zo grote Jordanië wat altijd al DE Palestijnse staat is geweest, gelet op het feit dat er miljoenen lieden wonen die van hetzelfde laken en pak zijn als welk nu op de westbank en in Gaza verblijven.
De haat zit wel diep bij jouquote:Kunnen de Palestijnen trouwens eindelijk eens laten zien dat ze beter kunnen integreren dan die Marokkanen hier in Nederland die zelfs hun Berber bloed verloochenen omdat ze graag collectief met hun tong in het kontje van de Koning wensen te zitten.
Immers Palestijnen hebben geen koning, geen staatshoofd die ooit werd verkozen als leider van de Palestijnse natie ...
Of je moet natuurlijk met terroristen als Arafat of Abbas willen gaan schuiven
Als je nou eens eerst goed leest, dan nadenkt en daarna pas reageert, zou dat misschien helpen ?quote:Volgende gespreksronde ?! Hamas en gespreksronden ?! man hypocriet gedoe van je ...
Wat een hatelijk gewauwel weer allemaal .. en dat dan terwijl je blijkbaar je bronnen nog niet eens goed leest, laat staan er even zelfstandig over nadenktquote:Je bedoelt dat jij een idioot bent ...
Niks over het feit dat Syrië, Jordanië en zelfs Libanon vol zit met buitenstaanders van overal in die ruime regio ?!
Dat zegt genoeg denk ik en diskwalificeert jij eens en voor altijd in mijn ogen hoe veel "statische ruis" je ook blijft produceren om jou realiteit beeld te verkopen !
Waar haal je dat vandaan? Denk je dat je in een oorlog precies net zoveel kogels moet afschieten als de vijand, omdat het anders een oorlogsmisdaad is? Dat is nl de betekenis van disproportioneel, dat je harder terugslaat dan de vijand.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
Disproportioneel reageren is een belangrijk kenmerk van een oorlogsmisdaad. Het is niet voor niets dat de PVDA dat woord weigerde te gebruiken in de discussie over Gaza. Het is niet snugger om officieel te melden dat je 'disproportional' zal reageren, want daarmee maak je het een toekomstig tribunaal erg gemakkelijk.
Slechte kwalelijke zaak.quote:In Venezuela heeft een gewapende bende
zware vernielingen aangebracht in een
synagoge in de hoofdstad Caracas. Het
gebouw werd urenlang bezet.
15 mannen vielen het gebouw binnen en
overmeesterden de bewakers. Ze schreven
anti-joodse graffiti op de muren en
vernielden religieuze voorwerpen en
boeken.
Volgens joodse leiders in Venezuela is
de spanning te snijden sinds het land
alle diplomatieke banden heeft ver-
broken met Israël. Dat gebeurde nadat
Israëlische soldaten de Gazastrook
waren binnengevallen. De minister van
Buitenlandse Zaken heeft de vernielingen
veroordeeld.
Ja, een paar moordenaars. En nu? Alle Palestijnen doodmaken?quote:Op zondag 1 februari 2009 17:20 schreef buachaille het volgende:
Het filmpje zal hier wel een paar keer gepost zijn, maar voor de zekerheid nog een keertje door mij om een beeld te krijgen van die lieve palestijnen:
LET OP: ALS JE NOG EEN REDELIJKE POSITIEVE OF NAÏEVE KIJK HEBT OP DE MENSHEID DAN ZOU IK NIET KIJKEN, ALS JE AL CYNISCH BENT GEWORDEN SUCCES ERMEE
http://www.israelnationalnews.com/Blogs/Message.aspx/3292
quote:Op zondag 1 februari 2009 17:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, een paar moordenaars. En nu? Alle Palestijnen doodmaken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Super actie!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://images.google.nl/images?q=Pantsil+israel+flag
Preventief ruimen heet dit, laat dat maar aan Hamas over ..quote:Op zondag 1 februari 2009 17:58 schreef Monidique het volgende:
Zeker korting op de magazijnen, ofzo...
Is dat zoiets als preventief aanvallen? Of preventief 'verdedigen'?quote:Op zondag 1 februari 2009 18:01 schreef qonmann het volgende:
[..]
Preventief ruimen heet dit, laat dat maar aan Hamas over ..
[..]
L-E-Z-E-Nquote:Op zondag 1 februari 2009 18:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is dat zoiets als preventief aanvallen? Of preventief 'verdedigen'?
quote:Op zondag 1 februari 2009 18:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is dat zoiets als preventief aanvallen? Of preventief 'verdedigen'?
ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen maar Blair is al sinds 2007 geen premier meerquote:Op zondag 1 februari 2009 18:07 schreef trifko het volgende:
Tony Blair zegt dat Hamas ook betrokken moet worden bij het vredesproces in het middenoosten..
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article5621184.ece
Durft zijn bek pas open te trekken als ie premier af is.. Misschien was ie wel bang voor Bush.
Wat zou jij doen als je Hamas was? Een paar stenengooiers recruteren en in groepjes van tien een Israelische tank aan laten vallen? Ieder geweld moet categorisch worden afgekeurd, maar als je zelf geen leger hebt en je moet het opnemen tegen één van de meest professionele legers ter wereld, met ook nog eens de beste wapens, wat wil je dan?quote:Op zondag 1 februari 2009 14:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In elk gewapend conflict heeft de burgerbevolking iets te bevrezen; namelijk hun leven.
Temeer omdat Hamas huizen, moskeeën en scholen gebruikt voor de opslag van raketten en munitie en dichtbevolkte woongebieden gebruikt als stellingen om de IDF te bestoken.
Wat jij beschrijft is wel een van de meer cynische zaken aan dit geheel. Het is logisch dat Hamas guerrillatechnieken gebruikt. In een conventionele veldslag zouden ze het nog geen 3 minuten volhouden. Is het te begrijpen? Ja. Is het daarmee goed te praten? Nee.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je Hamas was? Een paar stenengooiers recruteren en in groepjes van tien een Israelische tank aan laten vallen? Ieder geweld moet categorisch worden afgekeurd, maar als je zelf geen leger hebt en je moet het opnemen tegen één van de meest professionele legers ter wereld, met ook nog eens de beste wapens, wat wil je dan?
Laat ik er nou voor geleerd hebbenquote:Op zondag 1 februari 2009 15:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Denk je dat je in een oorlog precies net zoveel kogels moet afschieten als de vijand, omdat het anders een oorlogsmisdaad is? Dat is nl de betekenis van disproportioneel, dat je harder terugslaat dan de vijand.
Volgens jouw redenering was D-Day een oorlogsmisdaad omdat de geallieerden veel meer kogels, bommen etc gebruikten dan de nazis.
En wat is je bron?quote:Op zondag 1 februari 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Laat ik er nou voor geleerd hebben
En nee. je hoeft de kogels niet af te rekenen, maar als je veel meer geweld inzet dan nodig voor het beoogde militaire doel kan dat disproportioneel zijn. Israel noemt het zelf zo en dan is het een oorlogsmisdaad. .
Ben ik met je eens hoor. Het maakt het hooguit begrijpelijker. Maar goed te praten is het nooit.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:20 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is wel een van de meer cynische zaken aan dit geheel. Het is logisch dat Hamas guerrillatechnieken gebruikt. In een conventionele veldslag zouden ze het nog geen 3 minuten volhouden. Is het te begrijpen? Ja. Is het daarmee goed te praten? Nee.
Burgerslachtoffers zijn niet te voorkomen in de Gaza. Daar gaat het volgens mij ook niet om. Alleen de manier waarop. Wat ik veel erger vind is dat de slachtoffers die vallen niet de hulp krijgen die ze zouden moeten krijgen. Net als in Irak zou je "safe zones" moeten hebben; internationaal verklaarde stukken grond waarop ziekenhuizen van het rode kruis staan. Die ieder slachtoffer zou kunnen helpen. Humanitaire hulp tegenwerken is imo een grotere misdaad dan "collateral damage".quote:En bedenk je het volgende. Aanname: Israel doet zijn best om burgerslachtoffers te voorkomen. In dat geval zullen ze dus niet terugschieten als ze weten dat Hamas vanuit een burgerdoel heeft geschoten. 9 van de 10 keer gaat dat goed. Eén keer heeft Israel haar info fout en beoordeelt een burgerdoel als militairdoel. En voila: een heel flatgebouw in puin. De enige manier om burgerslachtoffers te voorkomen is dus niet terugschieten. En het lijkt me duidelijk dat dat voor Israel ook niet acceptabel is.
Maar moreel beter verdedigbaar. En van die veroordeling trekken ze zich nu ook niets aan...quote:Een alternatief voor Israel is trouwens om heel gericht op Hamasleden te schieten. Maar dat wordt dan weer veroordeeld als moordaanslagen.
Ik denk dus niet dat je Hamas daar eenzijdig de schuld voor kan geven. Geef ze een goed getraind leger en moderne apparatuur en ze hoeven het niet te doen.quote:Ziehier het duivelse dilemma waar Hamas Israel willens en wetens voor plaatst.
Niet alleen voor Hamas. ;-)quote:Het alternatief voor Hamas: stoppen met schieten en beginnen met praten.
quote:Hierover trouwens een interessant artikel in de Jerusalem Post.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1233304642640&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
Samengevat: Sommige mensen van Hamas zien Blair's opmerkingen als een goed teken, anderen vinden hem een idioot.
Laten we hopen dat de eerste groep de overhand heeft.
quote:3 lightly injured in mortar attack on Negev
Palestinian gunmen fire five mortar shells at western Negev region; two IDF soldiers, civilian sustain mild injuries; total of four Qassam rockets, 13 shells hit Israel since morning hours
Palestina bestaat niet!quote:Op zondag 1 februari 2009 19:23 schreef quatara het volgende:
Israel-hamas??????
grappig....
bestaat Palestina opeens niet meer?
Bron voor wat?quote:Op zondag 1 februari 2009 19:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En wat is je bron?
Als beta is mijn vraag met dit soort zaken altijd: disproportioneel ten opzichte van wat. Disproportioneel ten opzichte van wat de ander heeft gedaan? Israel kan haast niet anders. Disproportioneel ten opzichte van wat nodig is? Een oorlogsmisdaad. Maar dat laatste lijkt mij dan weer een zachte scheidslijn waar over gediscussieerd kan worden.
In een filmpje op France24 zegt Livni dat Israel zal reageren, ook als de raketten geen schade hebben aangericht. Het lijkt me daarom dat ze het eerste ermee bedoelen.
http://www.france24.com/e(...)-new-rocket-attacks-
Heb jij ooit wel eens een proportionele oorlog gezien?quote:Op zondag 1 februari 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Laat ik er nou voor geleerd hebben
En nee. je hoeft de kogels niet af te rekenen, maar als je veel meer geweld inzet dan nodig voor het beoogde militaire doel kan dat disproportioneel zijn. Israel noemt het zelf zo en dan is het een oorlogsmisdaad. .
Ten opzichte van datgene waar ze op reageren. Dat lijkt mij, als ik bèta zou zijn, een eenvoudige analyse.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En wat is je bron?
Als beta is mijn vraag met dit soort zaken altijd: disproportioneel ten opzichte van wat. Disproportioneel ten opzichte van wat de ander heeft gedaan? Israel kan haast niet anders. Disproportioneel ten opzichte van wat nodig is? Een oorlogsmisdaad. Maar dat laatste lijkt mij dan weer een zachte scheidslijn waar over gediscussieerd kan worden.
In een filmpje op France24 zegt Livni dat Israel zal reageren, ook als de raketten geen schade hebben aangericht. Het lijkt me daarom dat ze het eerste ermee bedoelen.
http://www.france24.com/e(...)-new-rocket-attacks-
Daar waar bevelhebbers over de schreef gaan, worden ze berecht. Niet alleen Milosevic, ook diverse dictators worden o.a. op basis van buitenproportioneel reageren veroordeeld.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:53 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Heb jij ooit wel eens een proportionele oorlog gezien?
Trouwens wie, en hoe, wordt bepaald of het ingezette geweld proportioneel is om het betoogde miltaire doel te realizeren?
Dat is toch geen antwoord op mijn vraagquote:Op zondag 1 februari 2009 21:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daar waar bevelhebbers over de schreef gaan, worden ze berecht. Niet alleen Milosevic, ook diverse dictators worden o.a. op basis van buitenproportioneel reageren veroordeeld.
Het hele 'all is fair in love and war' is zooo 2 eeuwen geleden.
Vrouwen hebben ondertussen rechten gekregen, en burgers tegenover bevelhebbers ook.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:33 schreef NewsVan het volgende:
Oh oh,
Het gaat weer helemaal fout,,
Israel heeft net weer meerdere zware luchtaanvallen uitgevoerd,
zie hier voor nieuws : www.twitter.com/breakingnewson
En dan nog iets,
Hezbollah gaat waarschijnlijk een offensief beginnen tegen Israel ??
![]()
Weet iemand daar meer over ??
Jij vertelt wat volgens jou disproportioneel is en claimt dat te weten op basis van wat je geleerd hebt. Zelf roep je bij elke opmerking om een bron, dus ik wil van jou graag ook een bron. Ik geloof jou ook niet op je al-dan-niet blauwe ogen.quote:
Inderdaad, dat is precies wat mijn conclusie is. Disproportioneel vanuit het strafrecht gaat echter over het tweede, namelijk ten opzichte van wat nodig is. (Als ik het goed begrijp, maar dat kan Voyeur vast bevestigen).quote:Op zondag 1 februari 2009 21:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ten opzichte van datgene waar ze op reageren. Dat lijkt mij, als ik bèta zou zijn, een eenvoudige analyse.
Israel begaat een zeer grote fout in hun korte bestaan.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:33 schreef NewsVan het volgende:
Oh oh,
Het gaat weer helemaal fout,,
Israel heeft net weer meerdere zware luchtaanvallen uitgevoerd,
zie hier voor nieuws : www.twitter.com/breakingnewson
En dan nog iets,
Hezbollah gaat waarschijnlijk een offensief beginnen tegen Israel ??
![]()
Weet iemand daar meer over ??
ik weet niet welk nieuws jij volgt, maar ik zie vooral Hamas fout op fout stapelen. Ze leiden hun eigen volk naar de verdoemenis.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel begaat een zeer grote fout in hun korte bestaan.
Ja dat is te zien, hoe was de score ook alweer? 1500:13 ofzo?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel begaat een zeer grote fout in hun korte bestaan.
Hamas is enkel een verzetsorganisatie.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
ik weet niet welk nieuws jij volgt, maar ik zie vooral Hamas fout op fout stapelen. Ze leiden hun eigen volk naar de verdoemenis.
Leuk he die getallen ?.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja dat is te zien, hoe was de score ook alweer? 1500:13 ofzo?
Niet direct leuk, meer een slecht vooruitzicht voor Hamas die kennelijk niet in staat is te leren van hun eerdere fouten.quote:
Yeah right, score. We hebben het hier wel over 1500 dodenquote:Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja dat is te zien, hoe was de score ook alweer? 1500:13 ofzo?
Dat kan jij vinden, maar Gaza is al sinds 2005 niet meer bezet. Hamas heeft in 2007 een coup gepleegd en Hamas kiest ervoor om de strijd voort te zetten in plaats van het land te ontwikkelen.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas is enkel een verzetsorganisatie.
net als Nederlandse verzet jegens de Duitsers.
Maar de meesten zijn dom en angstig om Israel pijn te doen daarmee en kiezen angstig voor Israel.
Oh, misschien dat ik het gemist heb, maar is sinds 2005 de grens open, zoals bij elk ander land?quote:Op maandag 2 februari 2009 06:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden, maar Gaza is al sinds 2005 niet meer bezet.
quote:Hamas heeft in 2007 een coup gepleegd en Hamas kiest ervoor om de strijd voort te zetten in plaats van het land te ontwikkelen.
Dat zou pas een echte overwinning voor Hamas zijn: als de Gaza een welvarend stuk land wordt. Zolang ze het geweld niet afzweren zullen zowel Israel als Egypte ze boycotten. Geweld leidt tot nergens.
quote:Op zondag 1 februari 2009 14:59 schreef moussie het volgende:
Wat kan mij die beelden nou verrekken al maakt de Paus die beelden met z'n handycam Israël hoeft niet te accepteren dat onder het mom van "bloemetjes" van alles in en uit de gebieden gesmokkeld word.quote:Het zijn toch echt Israëlische soldaten die dat doen, goederen bestemd voor uitvoer onnodig lang vasthouden in de wachtrij voor de grens .. daar bestaan beelden van gemaakt door een Nederlandse cameraploeg, die kwamen even kijken hoe het ging met de investeringen in de kassen daar
Ten eerste het begrip verdedigingsmuur is eeuwen oud .. Chinese muur someone ?quote:Als ik die lijst zo zie vraag ik mij toch af hoe je tot die conclusie komt .. door de eeuwen heen ..
van die 31 muren in totaal zijn er 21 van na het jaar 2000 en maar 2 ouder dan 60 jaar ..
De mogelijkheden om verzilting van de grond tegen te gaan zijn legio en daar hoef je alleen maar voor te googlen in plaats van de landbouw school afgemaakt te hebben.quote:Als je met minder mensen bent is het niet nodig om de reserves van de grond uit te putten ..
en nou klinkt het wel leuk, de woestijn aan het bloeien brengen, maar heb je ooit gehoord van verzilting van de grond .. bijkomend verschijnsel bij irrigatie ?
En wat bedoel je, ze doen geen flikker, waarom zou je meer moeten doen als je je olijfboomgaard hebt die ruim voldoende opleverde om goed van te kunnen leven .. ja, als die plat wordt gewalst ten bate van een nederzetting vol met van die zionistische extremisten, dan zou ik ook gaan rellen, volgens mij zou ieder normaal mens dat gaan doen
Ga ik niet eens op in aangezien je reactie elke vorm van realiteitszin mist !quote:Dat was 100 jaar geleden nog geen 3% van de bevolking, die zijn dan wel erg explosief gegroeid
Ik kan inderdaad vinden dat het iets anders betekend ..... En tevens ben ik trots op mijn kleurtje dankjewel.quote:Omg .. dat 'licht getint' voor jou met je roomblanke velletje iets anders betekent dan voor iemand met een donkere tint komt nog niet eens bij je op ?
Dat volk wat overal vandaan kwam heeft gehandeld naar een profetie die toen al eeuwen bestond en uitstekend gedocumenteerd is..quote:Ten eerste een stuk minder vreemd dan het volk wat er van overal vandaan kwam/komt, en ten tweede viel de hele regio daarvoor onder Ottomaans bestuur, dus puur technisch gezien zaten ze te verkassen in eigen land.
Oh en waar zouden die andere zijn gebleven hé ... Arrogant ventje dat je d'r bent..quote:Waarom zou je dat handje vol Joden dat er toen woonde demonstratief een hak willen zetten ?
Jij hebt geen flauw idee hoe enorm je er naast zit ... Ik heb aan jou geen antwoorden te geven tenzij ik dat blief ..quote:En dat bepaal jij even .. met welk recht als ik mag vragen ?
Je bent er na eeuwen koloniale politiek en de langdurige gevolgen ervan nog niet achter dat het zo niet werkt, staten worden niet gecreëerd, die groeien ?
Jij hebt geen idee wat diep bij mij zit ... laten we hopen dat wie jou ooit oordeelt milder is dan ik als ik zulke veroordelingen in mijn schoot geworpen krijg van nietszeggende wauwelaars !quote:De haat zit wel diep bij jou
Palestijnen ook niet ! PLO ook niet, Al Fatah ook niet ... Alleen maar Arabieren die gehersenspoeld waren door de groot Moefti en Arabische megalomane leiders die dachten even snel die Joodse remigratie te kunnen voorkomen !quote:Als je nou eens eerst goed leest, dan nadenkt en daarna pas reageert, zou dat misschien helpen ?
In deze context : Hamas bestond nog niet in 1948
Ik hoef mijn bronnen niet goed door te lezen als ik ze al gelezen heb !quote:Wat een hatelijk gewauwel weer allemaal .. en dat dan terwijl je blijkbaar je bronnen nog niet eens goed leest, laat staan er even zelfstandig over nadenkt
Nederlands verzet was niet gericht op Duitse bevolking afslachten omwille van een valse religie..quote:Op zondag 1 februari 2009 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas is enkel een verzetsorganisatie.
net als Nederlandse verzet jegens de Duitsers.
Maar de meesten zijn dom en angstig om Israel pijn te doen daarmee en kiezen angstig voor Israel.
quote:Op maandag 2 februari 2009 09:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat mensen zich zo druk kunnen maken om de situatie daar. Je hebt er toch geen familie wonen, of wel dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |