Het verkondigen van je mening is er een, maar feiten verzinnen is een tweede.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:16 schreef alors het volgende:
Als je het goed wilt doen, kras je de folder eerst even in, of zet je er tegenargumenten in. Meneer heeft namelijk verkondigd dat er te weinig folders zijn en dat hij blij is met teruggestuurde folders.
Hoewel ik de folder geen overtuigend werkje vind vol met slechte redeneringen, vind ik wel dat er erg gepikeerd wordt gereageerd op de verspreiding hiervan. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor deze mensen.
quote:Op maandag 23 februari 2009 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben al de hele ochtend in conflict met een 40 jaar oudere collega die fel aanhanger is van het creationisme
Ik heb een nee-nee-sticker, dus als het goed is, krijg ik het ding sowieso niet in de brievenbus. Maar zelfs al had ik geen sticker, dan nog is deze folder ongewenst en ongevraagd. In tegenstelling tot veel nutteloze reclamefolders, wordt er geen product gekocht, maar gaat het om het opdringen van een mening. Het gaat me dus niet om die mening (dat moeten ze fijn zelf weten) maar om het opdringen daarvan. Ik bel ook niet op zondag bij die lui aan om te melden dat ik atheïst ben.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:16 schreef alors het volgende:
Als je het goed wilt doen, kras je de folder eerst even in, of zet je er tegenargumenten in. Meneer heeft namelijk verkondigd dat er te weinig folders zijn en dat hij blij is met teruggestuurde folders.
Hoewel ik de folder geen overtuigend werkje vind vol met slechte redeneringen, vind ik wel dat er erg gepikeerd wordt gereageerd op de verspreiding hiervan. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor deze mensen.
Ik kreeg net het volgende mailtje van hem, gaat over zn held Walter Veith.quote:
quote:De gasten werden aan de hand van beelden van gevonden fossielen geleidt door de vele dwalingen van de wetenschap. Op een heldere wijze werden de onmogelijkheden van het wetenschappelijke model aangetoond, vaak geflankeerd met toonaangevende wetenschappelijke publicaties. Walter Veith liet ons aan de hand van voorbeelden zien dat wanneer wetenschappers statements publiceerden, dit heel vaak gebaseerd was op “wetenschappelijk geloof”. Het voorbeeld over een vroegere voorouder die geconstrueerd was uit alleen maar een gevonden tand, ondanks dat dit vrij snel door andere wetenschappers werd tegengesproken, toch in de media een eigen leven ging leiden. Een boeiende lezing die in het Nederlands op een sympathieke en vaak met vele kwinkslagen gepaard gaande wijze werd vertaald door Wilko Hoff. Wanneer de vertaling even haperde deed Walter Veith dit zelf in z,n Zuid-Afrikaans Nederlands. Interessant was dat ons genenpakket voor 96% bij de aap ligt maar nog interessanter ook voor 76% bij de banaan. Heeft dit dan wat betekenen t.a.v. onze afstamming of is dit een “mind-set”. De banaan zal niet onze voorouder zijn maar wel de aap. Met andere woorden, ik wil als wetenschapper dat iets is zoals ik vind dat het is!. De voorbeelden zijn te talrijk om hier te bespreken.
De grote wereld overstroming werd behandeld en ook de enorme groei van reptielen. Aangetoond werd dat wanneer er een gezonde leefomgeving is reptielen blijven doorgroeien totdat zij sterven. Maar ook bij de haai, de reuze schildpad en andere soorten is dat het geval.
Opmerkelijk deze andere kijk op het wetenschappelijke evolutie model. Je bent zoöloog of niet!
Met diverse voorbeelden liet Dr Veith ons herhaaldelijk de keuze maken tussen:
a) creationisme of
b) evolutie.
Een mengvorm tussen beiden was onmogelijk!
Tja, ik ben geen wetenschapper, maar de manier waarop hij de zaak in beeld bracht was toch wel erg aannemelijk. Sterker nog, het was de ratio c.q. de logica die je bij de evolutie volledig mist!
Via de vrouwtjes mug die bloed drinkt en de mannetjes mug die alleen sap uit vegetatie drinkt wist hij uit te leggen dat dit een aanpassing was binnen het genenpakket en geen evolutie.
De panda met zijn grote hoektanden die alleen bamboe eet en de ijsbeer die vissen eet. Een en dezelfde familie. Grote tanden zijn geen garantie om carnivoor te moeten zijn.
De rups die genen heeft om rups te zijn maar ook genen heeft om een vlinder te zijn.
Alles had te maken met activatie en de-activatie van genenpakketten. Geen evolutie!.
De toename van variatie binnen één en dezelfde soort terwijl de evolutie het heeft over “survival of the fittest”! Dat zou juist moeten betekenen een afname van de variatie.
Als alle hondenrassen en wolven dezelfde genenpakketten hebben. Hoeveel zouden er dan in de Ark van Noach hebben gezeten? Volgens dr. Veith niet zoveel, de variatie kwam later wel.
De aaseter die ver van het Bijbelse beginbeeld stond. Ja, de Bijbel werd aangehaald, hij kon niet anders. De bijbel die antwoorden geeft. De slang die voortaan kruipend verder moet gaan.
De wetenschap heeft laten zien dat er rudimentaire pootjes onder bepaalde slangen zitten.
De-activatie van genen? Het dieet van de mens en het dier, volgens Genesis een ander dieet wat beiden na de zondeval hebben aangenomen. Uit wetenschappelijke proeven die gedaan zijn met beesten die een voedselpakket hebben gekregen van uitsluitend vegetarisch, van vlees en een combinatie met antibiotica, tonen aan dat er snelle veranderingen in een lichaam kunnen plaatsvinden.
Op een gegeven moment kwam naar voren dat de schepping van God, variatie inhoudt, waarom dan nog zo,n rassendiscriminatie!!!!! God houdt van variatie! Het is moeilijk voor te stellen door al dat wetenschappelijk “bewijs” dat er wel degelijk sprake van een zondeval is geweest en dat daarom de aarde is vervloekt met het gevolg van genetische de- en activatie. Evolutie?, devolutie? Of toch schepping!
Darwin zag een aarde die bestond uit eten of gegeten worden!
Waar is toch die God, ik zie hem niet, schreef hij in 1844!! Voor zevende dags adventisten een bijzonder jaar! Ja hij had gelijk maar je kan er ook anders naar kijken.
Kijkend naar de natuur, naar de mooie bomen en planten, de grote variatie in soorten en maten, de mens en het dier, dat geeft je een gevoel van dat je een glimp hebt mogen opvangen van de echo van Gods schepping.
Hoe mooi was de schepping dan?. Helaas moeten wij er naar gissen, maar wij weten wat God ons heeft belooft! Een nieuwe schepping, een nieuwe aarde, geen zonde meer maar eeuwig bij Hem zijn. Wat een geweldige belofte, onze God die het weer maakt zoals het bedoeld was. Wie wil daar niet bij zijn. Iedereen toch? Schepping of evolutie? Er zijn forse scheuren gekomen in de “zekerheid” die velen hadden gekregen van onze wetenschap, die ons vertelde dat evolutie het waarlijke model was. Sommige Christenen hadden een mengvorm als alternatief bedacht maar dat is dwalen.
Darwin-jaar.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:56 schreef Metatron het volgende:
Vanochtend bij Goedemorgen Nederland hadden ze trouwens ook al 2 van die halfzachte Jezus-fanboys aan tafel zitten. Waarom wordt er zoveel aandacht besteed aan die malloten?
Ik ben fan van die Ark-bouwer. Hij is echt coolquote:Op maandag 23 februari 2009 10:56 schreef Metatron het volgende:
Vanochtend bij Goedemorgen Nederland hadden ze trouwens ook al 2 van die halfzachte Jezus-fanboys aan tafel zitten. Waarom wordt er zoveel aandacht besteed aan die malloten?
Wauw, de hoeveelheid misverstanden en onzin over de evolutie/wetenschap in dat mailtje zijn bijna niet te tellen. Wellicht is het idd beter voor je collega om zich niet bezig te houden met de wetenschap en evolutie.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kreeg net het volgende mailtje van hem, gaat over zn held Walter Veith.
quote:--- PERSBERICHT - Weblogs slaan handen ineen tegen anti-evolutiefolder ---
Een Christelijke fabeltjeskrant. Dat vinden de grote Nederlandse weblogs van de folder ‘Evolutie of Schepping’ van het Actie Comité Schepping. Bovendien vinden ze het uitermate bezwaarlijk dat een religieuze mening opgedrongen wordt tot achter de voordeur. Om een daad te stellen tegen deze anti-evolutiefolder en daarbij mensen uit te nodigen tot logisch nadenken, zijn de weblogs de actie ‘Terug naar je Maker’ gestart.
Verschillende weblogs, waaronder Retecool, GeenStijl, Sargasso, Flabber en GeenCommentaar ondersteunen deze actie. Vanaf maandagochtend verschijnt op deze blogs een oproep waarmee zij protesteren tegen de folder ‘Evolutie of Schepping’ die deze week in Nederland huis-aan-huis wordt verspreid. De opinieblogs roepen op om de folder terug te sturen naar de afzender onder vermelding van 'Terug naar je Maker'.
Er zijn veel mensen die geen prijs stellen op de folder, want de ‘NEE, geen creationisme. JA, wel Darwin’-brievenbusstickers zijn inmiddels niet meer verkrijgbaar. Wie geen sticker heeft, maar wel duidelijk wil maken dat hij of zij geen prijs stelt op de folder ‘Evolutie of Schepping’, kan zich als persoon of weblog vanaf maandag melden op de site Terugnaarjemaker.nl. Wie de folder wil terugsturen met een begeleidende brief om het bezwaar uit te leggen, kan gebruik maken van een voorbeeldbrief van columnist Luuk Koelman die op de site staat. Omdat van Actie Comité Schepping en de site creatie.info geen postadres bekend is, wordt alle post gestuurd naar de initiatiefnemer en coördinator van de actie, de heer Kees van Helden op Urk.
Op de site Terugnaarjemaker.nl zullen ook de resultaten van de actie te vinden zijn.
Alle opinieblogs die meedoen met de ‘Terug naar je Maker’ staan erom bekend dat reageerders met elkaar in discussie kunnen gaan. Volgens het Actie Comité Schepping is het doel van de anti-evolutiefolder een discussie in gang te zetten. De weblogs vinden dat discussie gevoerd op basis van een fabel geen discussie is en gaan daarom het debat met de initiatiefnemers van de folder niet aan.
Website actie: http://www.terugnaarjemaker.nl
En wat is opdringen? Schreeuwerige billboards langs de kant van de weg? Tot in den treure herhaalde reclames op TV en de radio? Nee, een folder over creationimse, daar maken we ineens een probleem van. Ik stoor me meer aan Lenen.nl reclames en de impact op de maatschappij daarvan is ook een stuk schadelijker, maar die sturen we niet terug.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:21 schreef JeMoeder het volgende:
Boeien, maak je toch niet druk om zo iets. Ik vind de: u heeft gegarandeerd een auto gewonnen rotzooi in mijn brievenbus veel erger dan gewoon je mening propageren via een flyertje.
Het is gewoon achterbaks je hier druk om te maken en niet om alle andere hardcopy spam die je in je brievenbus krijgt.
Inderdaad, helemaal mee eens.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:27 schreef Casos het volgende:
[..]
En wat is opdringen? Schreeuwerige billboards langs de kant van de weg? Tot in den treure herhaalde reclames op TV en de radio? Nee, een folder over creationimse, daar maken we ineens een probleem van. Ik stoor me meer aan Lenen.nl reclames en de impact op de maatschappij daarvan is ook een stuk schadelijker, maar die sturen we niet terug.
Nee die gaan lenea-recta door naar de prullenmand of worden gebruikt als onderlegsel voor het zaagsel in de hamsterkooi. Net als deze folder.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:27 schreef Casos het volgende:
[..]
En wat is opdringen? Schreeuwerige billboards langs de kant van de weg? Tot in den treure herhaalde reclames op TV en de radio? Nee, een folder over creationimse, daar maken we ineens een probleem van. Ik stoor me meer aan Lenen.nl reclames en de impact op de maatschappij daarvan is ook een stuk schadelijker, maar die sturen we niet terug.
En dat is imo ook meest gezonde reactie op een folder als deze.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Nee die gaan lenea-recta door naar de prullenmand of worden gebruikt als onderlegsel voor het zaagsel in de hamsterkooi. Net als deze folder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |