Potverdrie zeg!quote:
ik mag geen vragen stellen hier aan andere chipkaartgebruikers ?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Precies. Het is hier een discussie site. Geen "vraag alles aan anderen" site. Macca verwacht dat iemand antwoorden heeft op al zijn (verzonnen) problemen en gaat lopen janken als die antwoorden niet uitblijven.
Als die zo graag een antwoord wil, dan moet die eens een discussie aangaan met een RET medewerker ipv alleen maar mailen.
Waarom zou je straks in Roermond geen retourtje Eindhoven - Amsterdam kunnen kopen?quote:Op zondag 1 februari 2009 07:08 schreef wdn het volgende:
macca278: Je kunt dus een abonnement kopen voor een maandkaart om 5 dagen per week tussen A en B te reizen maar je mag met dat abonnement dus ook zondermeer van A naar C waarbij je dus extra betaald tijdens het uitchecken.
Irritant ja, ik weet het.
Nog sterker: het is ronduit KUT.
Als ik nu naar Amsterdam wil dan kan ik met mijn zakelijke maandkaart gratis naar Eindhoven en koop ik in Roermond een retourtje Ehv-Amsterdam. Nu wordt ik dus verplicht om uit mijn trein te stappen in Eindhoven en dan HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL hard heen en weer te rennen naar die poorten om uit en weer in te loggen om dan in PRECIES DEZELFDE TREIN weer in te stappen.
Ben je nou echt oostindisch blind ofzo? Ik heb al diverse malen verteld dat ik die chipkaart naar volle tevredenheid gebruik.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik mag geen vragen stellen hier aan andere chipkaartgebruikers ?
Wat doe je eigenljk hier. Het zou zinvoller zijn als alleen chipkaartgebruikers hier discussies voeren
omdat retourtjes verdwijnen ? Jezus zeg alles herhalen hier voor jouquote:Op zondag 1 februari 2009 22:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou je straks in Roermond geen retourtje Eindhoven - Amsterdam kunnen kopen?
Oke, laat ik het dan anders zeggen. Waarom zou je straks in Roermond geen 2 enkeltjes Eindhoven - Amsterdam kunnen kopen?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat retourtjes verdwijnen ? Jezus zeg alles herhalen hier voor jou
hahahah waar dan ?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ben je nou echt oostindisch blind ofzo? Ik heb al diverse malen verteld dat ik die chipkaart naar volle tevredenheid gebruik.
Je mag best vragen stellen, maar als je de antwoorde niet accepteert omdat ze jou niet goed uitkomen, gaat dat een beetje vervelen.
Lees maar eens terug. Al regelmatig langskomen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
hahahah waar dan ?
Nou dan kan je me vertellen waarom abonnementhouders 4 euro borg moeten dokken
en hoe het in de bus gaat werken straks, ook zo eerlijk als ik eerder geschetst heb ?
Ik heb geen idee of het echt zo is en als het zo is, waarom dat is.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:
nee toch is het zo volgens de OV chipkaartklantenservice
Vind je dat eerlijk ?
Zonder dat vet maken kan ik het ook wel lezen hoor.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:35 schreef macca728 het volgende:
Ook met een abonnement op uw kaart dient u in- en uit te chekcen. Zonder in- en uitchecken gaan in de toekomst de poortjes niet meer voor u open. Daarnaast is het een controle van uw geldig vervoersbewijs. Indien u vergeet in of uit te checken met uw OV-chipkaart wordt het standaard instaptarief van ¤4,- van uw OV-chipkaart afgeschreven, ook als u gebruik maakt van een abonnement. Dit instaptarief kunt u eventueel door het Openbaar Vervoerbedrijf laten restitueren
lijkt me duidelijk toch, als je het in de bus of tram vergeet kan je 4 euro dokken
de OV klantenservice liegt ?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zonder dat vet maken kan ik het ook wel lezen hoor.
Ik heb geen idee of het echt zo is en als het zo is, waarom dat is.
Dus ik ga geen uitspraken doen of ik dat eerlijk vind of niet
Ik ga geen mening basseren op jouw uit de context gerukte uitspraken of mailtjes die automatisch lijken beantwoordquote:Op zondag 1 februari 2009 22:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
de OV klantenservice liegt ?
Laf van je dat je geen mening geeft
Ik denk misschien zijn er anderen hier die al met een abonnement reizen, maar blijkbaar nog niet
Joh, verdiep je nou eens écht in die chipkaart.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
20 euro borg?
Waar heb je het over?
doet hij niet, want hij reist alleen 2x per maand tussen Amsterdam Duivendrecht en AMsterdam Bijlmerquote:Op zondag 1 februari 2009 22:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Joh, verdiep je nou eens écht in die chipkaart.
quote:Op zondag 1 februari 2009 22:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Oke, laat ik het dan anders zeggen. Waarom zou je straks in Roermond geen 2 enkeltjes Eindhoven - Amsterdam kunnen kopen?
De problemen die ontstaan door de landelijke invoering zijn nog giswerk. Daar valt nog niks over te zeggen of en hoe groot die problemen zijn.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:50 schreef macca728 het volgende:
Jij negeert de problemen die er nog steeds zijn. En de problemen die gaan ontstaan tijdens de landelijke invoering van de chipkaart. De praktische problemen.
De OV chipkaart zou veiliger, makkelijker en sneller worden, nou we zien het
En goedkoper natuurlijk
hahaha 1 graad vorst en de poortjes slaan al op tilt.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De problemen die ontstaan door de landelijke invoering zijn nog giswerk. Daar valt nog niks over te zeggen of en hoe groot die problemen zijn.
Als het net zo gaat als bij de invoering in Rotterdam, waarbij jij en anderen grote chaos en veel problemen verwachtte, komt het landelijk ook wel goed.
Als je zo graag antwoorden wilt, geef jij dan eens antwoord op de vraag waarom je in Roermond geen reis van Eindhoven naar Amsterdam zou kunnen kopen.
En welke problemen zijn er nog steeds dan? Poortjes en andere apparatuur die af en toe niet werken? Tja, dat is toch echt iets wat altijd zal blijven. Met zoveel apparaten zijn er vaak wel een paar die niet werken. Als je denkt dat dat altijd 100% en feilloos werk, ben je wel wel erg naief.
daar is toch nog niets over bekend hoe de NS het gaat doen ?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je zo graag antwoorden wilt, geef jij dan eens antwoord op de vraag waarom je in Roermond geen reis van Eindhoven naar Amsterdam zou kunnen kopen.
quote:Op zondag 1 februari 2009 22:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat gaat ook helemaal niet kunnen. Je checkt in Eindhoven, betaalt 20 euro borg, en checkt uit in Amsterdam. 20 euro -kostprijs wordt teruggeboekt.
Ik heb echt geen idee wat voor systeem jij voor ogen hebt, maar daar klopt in ieder geval geen hout van. Die retourtjes worden niet voor niets afgeschaft. Dat is juist omdat producten laden te gecompliceerd is.
Hoe weet je dat ?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er komen voor de NS twee manieren van reizen.
- Op saldo, in en uit checken.
- Op product, virtueel kaartje kopen dat op je OV chip komt te staan.
Waaruit blijkt dat producten laden te gecompliceerd is? Nergens staat dat ook de enkeltjes worden afgeschaft.
Ow dus klagen dat je de trein uit moet stappen om in te checken, is complete giswerk.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
daar is toch nog niets over bekend hoe de NS het gaat doen ?
Of wel ? Dat is net zo goed giswerk
Jij loopt al maanden te klagen. En 1 van die klachten is dat de retourtjes worden afgeschaft en daarvoor in de plaats enkeltjes komen.quote:
En ik probeer jou wijs te maken dat als je in heel Rotterdam 100'den apparaten hebt staan, er vaak wel een paar van die 100 het even niet doen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
hahaha 1 graad vorst en de poortjes slaan al op tilt.
Lees nou eens man, er zijn nog steeds de GEBRUIKELIJKE problemen, dat betekent problemen die er altijd al waren. Dat proberen we jou ook wijs te maken.
nee ik speculeer nietquote:Op zondag 1 februari 2009 23:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij loopt al maanden te klagen. En 1 van die klachten is dat de retourtjes worden afgeschaft en daarvoor in de plaats enkeltjes komen.
En nu ga je ineens zeggen dat de NS alleen maar op saldo gaat reizen
Het staat gewoon op de NS site hoor.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee ik speculeer niet![]()
ik zeg dat niet, misschien is het technisch wel niet mogelijk
quote:Met een OV-chipkaart - met daarop saldo of een geldig vervoerbewijs geladen - kunt u de poortjes openen.
dna heb je pech als dat net bij het metrostation staat waar er maar 2 staan. Toevallig net bij de buitenstationsquote:Op zondag 1 februari 2009 23:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En ik probeer jou wijs te maken dat als je in heel Rotterdam 100'den apparaten hebt staan, er vaak wel een paar van die 100 het even niet doen.
NS site liegt niet, maar OV klantenservice wel ?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het staat gewoon op de NS site hoor.
Blijkbaar heb je dat bericht niet goed gelezen, daar stond in dat nergens alle apparaten stuk waren.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
dna heb je pech als dat net bij het metrostation staat waar er maar 2 staan. Toevallig net bij de buitenstations
Uhuquote:Op zondag 1 februari 2009 23:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
NS site liegt niet, maar OV klantenservice wel ?
Je redeneert echt raar hoor
quote:Met een OV-chipkaart - met daarop saldo of een geldig vervoerbewijs geladen - kunt u de poortjes openen.
1, Omdat je niet een enkeltje eindhoven amsterdam KUNT kopen. Je koopt toegang tot een poortje op een station en betaald om een ander poortje uit te gaan. Die wegwerpkaarten mag je voor elke dus treinbeweging gebruiken: stel ik koop er 1 om naar amsterdam te gaan en in eindhoven blijkt dat de trein vanaf eindhoven veel vertraging heeft dan kan ik op dat moment beslissen om naar rotterdam te gaan. Dat maakt dan niets meer uit voor zo'n kaart.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Oke, laat ik het dan anders zeggen. Waarom zou je straks in Roermond geen 2 enkeltjes Eindhoven - Amsterdam kunnen kopen?
Tijdens het openen van de poort op een NS station wordt 20 euro van je kaart afgeschreven. Dat bedrag wordt verrekend met het bedrag dat je moet betalen als je naar buiten gaat. OOK voor abonementhouders (triest ja). Indien je als abo houder een uitgangspoortje niet goed afhandeld kun je dus weer achter die 20 euro aan. Die je misschien nu net nodig heb om met je kaart te mogen reizen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
20 euro borg?
Waar heb je het over?
Het zijn ook twee verschillende bedrijven.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:10 schreef wdn het volgende:
Snowgoon: de verhalen van RET en van de NS sporen niet met elkaar blijkt dus.
Ben benieuwd wie van de 2 een korrekte informatie geeft. Indien het de info van de NS is dan is de 'en' tak in jouw zin beter dan wat de RET probeert te vertellen. Lijkt me dat de RET dan onzin verkoopt
Bij de NS hoef je niet alleen op saldo te reizen.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:08 schreef wdn het volgende:
[..]
1, Omdat je niet een enkeltje eindhoven amsterdam KUNT kopen. Je koopt toegang tot een poortje op een station en betaald om een ander poortje uit te gaan. Die wegwerpkaarten mag je voor elke dus treinbeweging gebruiken: stel ik koop er 1 om naar amsterdam te gaan en in eindhoven blijkt dat de trein vanaf eindhoven veel vertraging heeft dan kan ik op dat moment beslissen om naar rotterdam te gaan. Dat maakt dan niets meer uit voor zo'n kaart.
NS houdt geen rekening met een combinatie van een abo en een wegwerpkaart. Koop ik in roermond een wegwerpkaart en loop ik door de poort worden EN mijn abbo EN mijn wegwerpkaart geactiveerd. Dus betaal je dubbel. Daarom moet je in Eindhoven die wegwerpkaart kopen en activeren (op heen en terugweg).
[..]
Tijdens het openen van de poort op een NS station wordt 20 euro van je kaart afgeschreven. Dat bedrag wordt verrekend met het bedrag dat je moet betalen als je naar buiten gaat. OOK voor abonementhouders (triest ja). Indien je als abo houder een uitgangspoortje niet goed afhandeld kun je dus weer achter die 20 euro aan. Die je misschien nu net nodig heb om met je kaart te mogen reizen.
VOORAL omdat er tig stations zullen komen die niet meer poortjes werken,
Als je al een OV chipkaart hebt, waarom zou je dan nog een wegwerp kaart kopen?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:08 schreef wdn het volgende:
[..]
1, Omdat je niet een enkeltje eindhoven amsterdam KUNT kopen. Je koopt toegang tot een poortje op een station en betaald om een ander poortje uit te gaan. Die wegwerpkaarten mag je voor elke dus treinbeweging gebruiken: stel ik koop er 1 om naar amsterdam te gaan en in eindhoven blijkt dat de trein vanaf eindhoven veel vertraging heeft dan kan ik op dat moment beslissen om naar rotterdam te gaan. Dat maakt dan niets meer uit voor zo'n kaart.
NS houdt geen rekening met een combinatie van een abo en een wegwerpkaart. Koop ik in roermond een wegwerpkaart en loop ik door de poort worden EN mijn abbo EN mijn wegwerpkaart geactiveerd. Dus betaal je dubbel. Daarom moet je in Eindhoven die wegwerpkaart kopen en activeren (op heen en terugweg).
[..]
Tijdens het openen van de poort op een NS station wordt 20 euro van je kaart afgeschreven. Dat bedrag wordt verrekend met het bedrag dat je moet betalen als je naar buiten gaat. OOK voor abonementhouders (triest ja). Indien je als abo houder een uitgangspoortje niet goed afhandeld kun je dus weer achter die 20 euro aan. Die je misschien nu net nodig heb om met je kaart te mogen reizen.
VOORAL omdat er tig stations zullen komen die niet meer poortjes werken,
Dat is bij de strippenkaart ook al. Daar hebben bussen ook al lokale aanbiedingen. Dal kaartje, avond kaartje, centrum kaartje.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:14 schreef macca728 het volgende:
dus we krijgen ipv de strippenkaart een x aantal variaties ?
Duidelijk voor de reizigers
waarom kan dat niet, je kan toch een abbo hebben en voor de zekerheid nog een wegwerpkaart in je zak hebben ?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij de NS hoef je niet alleen op saldo te reizen.
Je kunt gewoon 2 enkeltjes op de kaart zetten.
Waarom zou je ook met kaart én een wegwerp kaart gaan reizen? Waarom perse problemen zoeken?
ja SNowgoon, ik heb ze nog nooit gezien in Rotterdam, maar met de chipkaart heb je dat toch allemaal niet meer nodig.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is bij de strippenkaart ook al. Daar hebben bussen ook al lokale aanbiedingen. Dal kaartje, avond kaartje, centrum kaartje.
quote:Op zondag 1 februari 2009 23:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom kan dat niet, je kan toch een abbo hebben en voor de zekerheid nog een wegwerpkaart in je zak hebben ?
Voor als je saldo op is ofzo. Ik heb straks ook min 2 kaarten bij me.
Producten zijn in dit geval maand en jaarkaarten. Niet vervoersbewijzen om 1-malig van station a naar station b te gaan. Die zijn dus totaal niet interessant voor dagjes mensen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er komen voor de NS twee manieren van reizen.
- Op saldo, in en uit checken.
- Op product, virtueel kaartje kopen dat op je OV chip komt te staan.
Waaruit blijkt dat producten laden te gecompliceerd is? Nergens staat dat ook de enkeltjes worden afgeschaft.
Prima. Stel het even voor aan de toeristen dan hoe het werkt en waarom het voor hun niet handig is om een dagkaart te kopen.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja SNowgoon, ik heb ze nog nooit gezien in Rotterdam, maar met de chipkaart heb je dat toch allemaal niet meer nodig.
Hou het nou gewoon simpel voor de reiziger. Gewoon 1 km tarief hanteren bv en niet teveel verschillende reisproducten
Waar zijn dan de enkeltjes gebleven die in de plaats zijn gekomen voor de retourtjes? Waaruit blijkt dat die enkele reizen niet meer bestaan in de OV chipkaart situatie?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:18 schreef wdn het volgende:
[..]
Producten zijn in dit geval maand en jaarkaarten. Niet vervoersbewijzen om 1-malig van station a naar station b te gaan. Die zijn dus totaal niet interessant voor dagjes mensen.
Die producten moeten trouwens wel in en uitgecheckt worden. Dat is omdat je niet perse hoeft in en uit te stappen op de plaatsen waar je abo voor is vastgelegd.
Indien je bijvoorbeeld een abo roermond - eindhoven hebt en je reist op die ov chip met abo naar amsterdam gaat er 20 euro van je saldo af in roermond en die krijg je niet meer terug. Wordt verrekend met de rit eindhoven-amsterdam. Alleen als ik dat doe krijg IK ruzie met mijn baas.
Maar waarom zou ik inchecken met een abonnement bij bus en tram, waar ik niets met poortjes te maken heb ?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:18 schreef wdn het volgende:
[..]
Producten zijn in dit geval maand en jaarkaarten. Niet vervoersbewijzen om 1-malig van station a naar station b te gaan. Die zijn dus totaal niet interessant voor dagjes mensen.
Die producten moeten trouwens wel in en uitgecheckt worden. Dat is omdat je niet perse hoeft in en uit te stappen op de plaatsen waar je abo voor is vastgelegd.
Indien je bijvoorbeeld een abo roermond - eindhoven hebt en je reist op die ov chip met abo naar amsterdam gaat er 20 euro van je saldo af in roermond en die krijg je niet meer terug. Wordt verrekend met de rit eindhoven-amsterdam. Alleen als ik dat doe krijg IK ruzie met mijn baas.
enkeltjes blijven bestaan jaquote:Op zondag 1 februari 2009 23:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar zijn dan de enkeltjes gebleven die in de plaats zijn gekomen voor de retourtjes? Waaruit blijkt dat die enkele reizen niet meer bestaan in de OV chipkaart situatie?
Blijkbaar heb ik wat gemist.
En leg eens uit waarom je én een chipkaart op naam hebt én een wegwerp kaart.
Dus waarom zou je in Roermond geen enkele reis Eindhoven - Amsterdam kunnen kopen?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
enkeltjes blijven bestaan ja
2 kaarten voor noodgevallen ? Of anoniem reizen vanaf het station haha
Straks ziet mijn vriendin dat ik de tram naar de wallen heb genomen
nee sukkel, met een abonnement heb ik al betaaldquote:Op zondag 1 februari 2009 23:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Omdat je anders de sjaak bent als ze je komen controleren. Net zoals je je strippenkaart moet stempelen en de sjaak bent als ze dat komen controleren.
tuurlijk kan dat, ik zeg niet van nietquote:Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus waarom zou je in Roermond geen enkele reis Eindhoven - Amsterdam kunnen kopen?
Ik had je verkeerd gelezen en mijn post al gewistquote:Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee sukkel, met een abonnement heb ik al betaald
Ik moet toch ook niet strippen als ik een abbo heb ?
Ja he he, elke reis is dan automatisch een enkeltje natuurlijk.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er komen voor de NS twee manieren van reizen.
- Op saldo, in en uit checken.
- Op product, virtueel kaartje kopen dat op je OV chip komt te staan.
Waaruit blijkt dat producten laden te gecompliceerd is? Nergens staat dat ook de enkeltjes worden afgeschaft.
quote:Wie met de OV-chipkaart reist, moet voor en na elke reis in- en uitchecken. Je betaalt daardoor altijd voor twee enkele reizen, ook wanneer de terugreis op dezelfde dag valt.
En kom eens met je bron voor dat 'virtueel kaartje'.quote:De veranderingen in de tariefstructuur zijn volgens de NS noodzakelijk vanwege technische beperkingen aan de chipkaart.
Niks virtueel kaartje.quote:Sinds 1 januari van dit jaar zijn alle kaartautomaten van de NS op de stations Bijlmer Arena, Amsterdam Amstel en -Zuid en Duivendrecht geschikt gemaakt voor de verkoop van de anonieme ov-chipkaart en het laden van saldo
Helder na het uitchecken dus, als je een kaartje vooraf koopt zou je het al voor het uitchecken weten.quote:Reizen met de OV-chipkaart
Met de OV-chipkaart betaalt de treinreiziger straks per afzonderlijke rit, zoals in het overige openbaar vervoer in Nederland al heel lang gebruikelijk is. Hierdoor is het voor de klant helder op het moment van uitchecken wat hij voor de zojuist gemaakte reis heeft betaald. Eventuele kortingen worden automatisch verrekend.
okquote:Op zondag 1 februari 2009 23:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik had je verkeerd gelezen en mijn post al gewist
Zoals ik net al zei, geen idee of dat zo is en waarom dat dan zo is
Omdat mijn baas een specifikatie wilt hebben van wat er met "zijn" OV chip abo gebeurd.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je al een OV chipkaart hebt, waarom zou je dan nog een wegwerp kaart kopen?
Dat is echt problemen opzoeken. Ik zou dan ook niet weten waarom de NS rekening moet houden met een dergelijke bizarre combinatie.
KAN NIET. Indien je met 2 kaarten door een poortje gaat worden beide geaktiveerd. Betaal je dus DUBBEL.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom kan dat niet, je kan toch een abbo hebben en voor de zekerheid nog een wegwerpkaart in je zak hebben ?
Voor als je saldo op is ofzo. Ik heb straks ook min 2 kaarten bij me.
de ene is zakelijk en wordt door mijn baas vergoed. De andere is prive.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar zijn dan de enkeltjes gebleven die in de plaats zijn gekomen voor de retourtjes? Waaruit blijkt dat die enkele reizen niet meer bestaan in de OV chipkaart situatie?
Blijkbaar heb ik wat gemist.
En leg eens uit waarom je én een chipkaart op naam hebt én een wegwerp kaart.
Ja dat werkt.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:25 schreef __Saviour__ het volgende:
En hoe zou dit werken?
Je reist op saldo en checkt dus in op een treinstation. Je hebt genoeg saldo voor de borg. Maar je maakt een reis die duurder is dan 20 en checkt niet uit. Het is een station zonder poortjes, dus dat kan. Dan bespaar je je toch geld: de borg ben je kwijt maar da's goedkoper dan uitchecken. Of gaat dat niet werken?
Je legde anders niet uit aan wdn dat die makkelijk een 'kaartje' op station Roermond kon kopen toen die zijn probleem voorlegde.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, ik zeg niet van niet
Waarschijnlijk wel, maar weinig enkele reizen zijn duurder dan 20 euro, zal wel hoger worden ook.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:25 schreef __Saviour__ het volgende:
En hoe zou dit werken?
Je reist op saldo en checkt dus in op een treinstation. Je hebt genoeg saldo voor de borg. Maar je maakt een reis die duurder is dan 20 en checkt niet uit. Het is een station zonder poortjes, dus dat kan. Dan bespaar je je toch geld: de borg ben je kwijt maar da's goedkoper dan uitchecken. Of gaat dat niet werken?
Ik weet niet of dat makkelijk is. Ik weet ook niet of het technisch mogelijk is.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je legde anders niet uit aan wdn dat die makkelijk een 'kaartje' op station Roermond kon kopen toen die zijn probleem voorlegde.
Virtueel kaartjes is mijn omschrijving van kaartjes dat je niet in de hand hebt maar op je OV chipkaart komt. Ik weet niet of meer mensen die term gebruiken dus ik kan je daar ook geen bron voor geven.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja he he, elke reis is dan automatisch een enkeltje natuurlijk.
Lees dit artikel eens.
[..]
[..]
En kom eens met je bron voor dat 'virtueel kaartje'.
Wat lees ik bijvoorbeeld in de Telegraaf:
[..]
Niks virtueel kaartje.
Zelfs bij de NS is daar écht helemaal niets over te lezen. Uit een Persbericht.
[..]
Helder na het uitchecken dus, als je een kaartje vooraf koopt zou je het al voor het uitchecken weten.
Je lult gewoon uit je nek.
Als je baas jou een abbo geeft, dan is de specificatie daarvan toch genoeg? Als jij eigen geld op die kaart stopt, heeft jouw baas daar niks mee te maken.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Omdat mijn baas een specifikatie wilt hebben van wat er met "zijn" OV chip abo gebeurd.
[..]
KAN NIET. Indien je met 2 kaarten door een poortje gaat worden beide geaktiveerd. Betaal je dus DUBBEL.
[..]
de ene is zakelijk en wordt door mijn baas vergoed. De andere is prive.
De NS kent straks alleen nog maar enkeltjes maar je koopt NIET meer een kaartje van A naar B.
Omdat in en uitchecken namelijk de trigger worden voor starten en eindigen van de reis. Waar B ligt is dan niet meer van belang want:
Inchecken = 20 euro borg
Uitchecken = 20 euro borg terug + je betaald voor de kilometers die je aflegt tot aan het uitchecken.
[..]
Ja dat werkt.
Dit systeem wat de NS heeft bedacht werkt dan ook alleen maar als OVERAL poortjes staan.
Waaruit blijkt dat die producten alleen maar abbonomenten zijn?quote:Met een OV-chipkaart - met daarop saldo of een geldig vervoerbewijs geladen - kunt u de poortjes openen.
Ik meen ergens te hebben gelezen dat de maximale prijs 42 of 43 euro is.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar weinig enkele reizen zijn duurder dan 20 euro, zal wel hoger worden ook.
Wat mij irriteert is dat je van te voren geen flauw benul heb van het tarief als het waar is dat je geen enkeltjes meer kan kopen.
Hoe dat precies gaat werken is nog niet bekend. Het is ook nog niet eens zeker dat die borg 20 euro is.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:25 schreef __Saviour__ het volgende:
En hoe zou dit werken?
Je reist op saldo en checkt dus in op een treinstation. Je hebt genoeg saldo voor de borg. Maar je maakt een reis die duurder is dan 20 en checkt niet uit. Het is een station zonder poortjes, dus dat kan. Dan bespaar je je toch geld: de borg ben je kwijt maar da's goedkoper dan uitchecken. Of gaat dat niet werken?
42,70 is de prijs van een dag onbeperkt reizen met de NS.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:33 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik meen ergens te hebben gelezen dat de maximale prijs 42 of 43 euro is.
Als je maar een fractie van de tijd die je hier besteed aan zeuren op de OV chipkaart zou besteden aan dingen uitzoeken, dan kun je makkelijk vooraf al de prijs weten.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar weinig enkele reizen zijn duurder dan 20 euro, zal wel hoger worden ook.
Wat mij irriteert is dat je van te voren geen flauw benul heb van het tarief als het waar is dat je geen enkeltjes meer kan kopen.
staat nergens andersquote:Op zondag 1 februari 2009 23:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je maar een fractie van de tijd die je hier besteed aan zeuren op de OV chipkaart zou besteden aan dingen uitzoeken, dan kun je makkelijk vooraf al de prijs weten.
Jawel. Want anders zal ik of hij een administratie bij moeten gaan houden om bij te houden wanneer ik waar naartoe ben gegaan. En dan moet er een eindafrekening plaatsvinden omdat je een kaart nooit helemaal op zult kunnen maken (je zet er 30 euro tegoed op maar boekt 26.50 af voor een rit; die 3.50 zijn dan nog steeds aanwezig).quote:Op zondag 1 februari 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je baas jou een abbo geeft, dan is de specificatie daarvan toch genoeg? Als jij eigen geld op die kaart stopt, heeft jouw baas daar niks mee te maken.
http://www.9292ov.nl/9292ov1186.aspquote:De NS kent straks wel degelijk nog steeds een reis van A naar B. Nogmaals, de NS gaat twee systemen hanteren:
[..]
Waaruit blijkt dat die producten alleen maar abbonomenten zijn?
Ik snap je probleem niet.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:36 schreef macca728 het volgende:
hetzelfde voor de bus , geldt in principe voor de trein
Als ik een kaartje heb opgeladen en er staan zuilen, warom zou ik dan in moeten checken. Ik heb immers betaald.
Als ik evt een poortje moet openen op de plaats van aankomst, kan dat poortje toch lezen dat ik betaald heb ?
omdat hij een kaartje kan lezen ?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik snap je probleem niet.
Hoe moet een poortje weten dat je al betaald hebt als het je kaart niet kan lezen?
Dat is geen antwoord op mijn vragen.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef wdn het volgende:
[..]
http://www.9292ov.nl/9292ov1186.asp
er komen 4 soorten abonnementen.
quote:Op zondag 1 februari 2009 23:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Virtueel kaartjes is mijn omschrijving van kaartjes dat je niet in de hand hebt maar op je OV chipkaart komt. Ik weet niet of meer mensen die term gebruiken dus ik kan je daar ook geen bron voor geven.
Dat jij continue dingen op het forum pleurt die nergens op slaan en als we grote problemen opnoemen, je niet probeert tegenwicht te bieden maar of ze alleen maar bagatelliseert zonder argumenten te gebruiken of je verschuilt achter het onzinargument dat techniek niet bijna perfect zou hoeven te zijn.quote:En wat is verder je probleem nou?
Ik lees toch de NS-site, daar is mijn hele laatste punt op gebaseerd.quote:Misschien moet je de NS site eens lezen in plaats van sites van OV chipkaart sceptici. Dan is het misschien duidelijker uitgelegd.
zullen geen landelijke tarieven worden hahaquote:Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef wdn het volgende:
[..]
http://www.9292ov.nl/9292ov1186.asp
er komen 4 soorten abonnementen.
laat maar ik zie het al, komt naast de voordeelurenkaartquote:Op zondag 1 februari 2009 23:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
zullen geen landelijke tarieven worden haha
dus voordeelurenkaart verdwijnt eigenlijk, nu 40% straks 20
Uit dat NS-persbericht? Lees snotverdorie mijn berichten nou eens goed.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
Waaruit blijkt dat die producten alleen maar abbonomenten zijn?
Dat is het wel. Er komen 4 soorten abonementen. Kijk maar eens wat dat voor abo's zijn.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vragen.
Waaruit blijkt dat de trajectkaarten worden afgeschaft? Als de retourtjes zijn afgeschaft, waarom de enkeltjes dan niet?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat kan niet, je kunt geen trajectkaarten laden op de ov-chipkaart. Dat is gewoon technisch niet mogelijk. Als het wel kon, zou NS ook niet de retourkaartjes hoeven af te schaffen.
En je beweert iets, maar wilt/kunt daar geen bron voor geven. Zeg het dan niet.
[..]
Dat jij continue dingen op het forum pleurt die nergens op slaan en als we grote problemen opnoemen, je niet probeert tegenwicht te bieden maar of ze alleen maar bagatelliseert zonder argumenten te gebruiken of je verschuilt achter het onzinargument dat techniek niet bijna perfect zou hoeven te zijn.
[..]
Ik lees toch de NS-site, daar is mijn hele laatste punt op gebaseerd.
Ik zie nergens staan dat die verdwijnt. Die kaarten komen erbij.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
zullen geen landelijke tarieven worden haha
dus voordeelurenkaart verdwijnt eigenlijk, nu 40% straks 20
ja ik zag hetquote:Op zondag 1 februari 2009 23:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat die verdwijnt. Die kaarten komen erbij.
retourtjes zijn technisch niet mogelijkquote:Op zondag 1 februari 2009 23:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de trajectkaarten worden afgeschaft? Als de retourtjes zijn afgeschaft, waarom de enkeltjes dan niet?
Dat is niet logisch he.
En waarom zou ik geen zelf verzonne mogen geven? Raak je daarvan in de stress?
Voor de rest weer een boel gezeur om niks van je.
Die abbo's zijn niet de enige dingen die de NS gaat leveren bij de invoering van de chipkaart.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:45 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is het wel. Er komen 4 soorten abonementen. Kijk maar eens wat dat voor abo's zijn.
Die zijn allemaal zonder start en eindstation. Daarom moet je namelijk ook in en uitchecken met een abo.
Je betaald vooraf om van a naar b te gaan voor een maand.
In en uitchecken bevestigd dat je van a naar b gaat en niet naar c, d, e of f.
Lijkt me duidelijk dat op saldo reizen niet de enige manier isquote:NS biedt ook de mogelijkheid om te reizen op saldo. In plaats van een kaartje te kopen, reist u van een bedrag in euro's, dat u heeft geladen op uw OV-chipkaart.
Bedankt voor het herhalen van wat ik net zei.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
retourtjes zijn technisch niet mogelijk
enkeltjes wel
Ja anders wordt je weer boosquote:Op zondag 1 februari 2009 23:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bedankt voor het herhalen van wat ik net zei.
Dat zijn de anonieme kaartenquote:Op zondag 1 februari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die abbo's zijn niet de enige dingen die de NS gaat leveren bij de invoering van de chipkaart.
Zie ook deze zin:
[..]
Lijkt me duidelijk dat op saldo reizen niet de enige manier is
Maak je niet zo kwaad joh. Is het echt zo erg dat iemand die persberichten anders leest dan jij?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
Uit dat NS-persbericht? Lees snotverdorie mijn berichten nou eens goed.
Voor de mensen die normaal reizen wordt het makkelijker. Voor de mensen die problemen opzoeken, wordt het moeilijker.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:54 schreef macca728 het volgende:
Het zou toch allemaal makkelijker worden ?
Zeker wel logisch. Je moet het beestje toch een naampje geven? Als je wilt uitleggen aan de reiziger dat het retourtje verdwijnt en er nu alleen maar gereisd kan worden op saldo tussen stations, dan doe je dat door te zeggen dat mensen alleen nog enkele reizen kunnen maken.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de trajectkaarten worden afgeschaft? Als de retourtjes zijn afgeschaft, waarom de enkeltjes dan niet?
Dat is niet logisch he.
Ja, het getuigt echt van hoge intelligentie om pure fantasie als absolute waarheid op een forum te verkondigen. Dat mag ja, maar doe dat liever in ONZ.quote:En waarom zou ik geen zelf verzonne mogen geven? Raak je daarvan in de stress?
Welke rest? Wat voor gezeur? Wat niks? Dat bedoel ik dus met dat bagatelliseren zonder argumenten te gebruiken.quote:Voor de rest weer een boel gezeur om niks van je.
Als ik de term "virtueel" kaartje als absolute waarheid zou gebruiken, dan zou ik de haakjes niet gebruiken.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zeker wel logisch. Je moet het beestje toch een naampje geven? Als je wilt uitleggen aan de reiziger dat het retourtje verdwijnt en er nu alleen maar gereisd kan worden op saldo tussen stations, dan doe je dat door te zeggen dat mensen alleen nog enkele reizen kunnen maken.
[..]
Ja, het getuigt echt van hoge intelligentie om pure fantasie als absolute waarheid op een forum te verkondigen. Dat mag ja, maar doe dat liever in ONZ.
[..]
Welke rest? Wat voor gezeur? Wat niks? Dat bedoel ik dus met dat bagatelliseren zonder argumenten te gebruiken.
Die informatie gaat alleen over de proef Rotterdam Centraal-Hoek van Holland, waar je ook nog gewoon met papieren kaartjes kon reizen en daarnaast op saldo met de ov-chipkaart.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die abbo's zijn niet de enige dingen die de NS gaat leveren bij de invoering van de chipkaart.
Zie ook deze zin:
[..]
Lijkt me duidelijk dat op saldo reizen niet de enige manier is
Met trajectkaarten bedoel je reizen van 1 vast station naar 1 ander vast station?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de trajectkaarten worden afgeschaft? Als de retourtjes zijn afgeschaft, waarom de enkeltjes dan niet?
Dat is niet logisch he.
En waarom zou ik geen zelf verzonne mogen geven? Raak je daarvan in de stress?
Voor de rest weer een boel gezeur om niks van je.
Het gaat helemaal niet om de term an sich.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als ik de term "virtueel" kaartje als absolute waarheid zou gebruiken, dan zou ik de haakjes niet gebruiken.
Dat zegt de NS helemaal nergens, die vetgedrukte gedeeltes uit het persbericht bewijzen daarentegen het tegendeel. Nou jouw bewijs nog.quote:Waarom zegt de NS dan nog steeds dat men enkele reizen op de kaart kan zetten en zegt men dan steeds dat op saldo reizen 1 van de mogelijkheden is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |