Ow dus klagen dat je de trein uit moet stappen om in te checken, is complete giswerk.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
daar is toch nog niets over bekend hoe de NS het gaat doen ?
Of wel ? Dat is net zo goed giswerk
Jij loopt al maanden te klagen. En 1 van die klachten is dat de retourtjes worden afgeschaft en daarvoor in de plaats enkeltjes komen.quote:
En ik probeer jou wijs te maken dat als je in heel Rotterdam 100'den apparaten hebt staan, er vaak wel een paar van die 100 het even niet doen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
hahaha 1 graad vorst en de poortjes slaan al op tilt.
Lees nou eens man, er zijn nog steeds de GEBRUIKELIJKE problemen, dat betekent problemen die er altijd al waren. Dat proberen we jou ook wijs te maken.
nee ik speculeer nietquote:Op zondag 1 februari 2009 23:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij loopt al maanden te klagen. En 1 van die klachten is dat de retourtjes worden afgeschaft en daarvoor in de plaats enkeltjes komen.
En nu ga je ineens zeggen dat de NS alleen maar op saldo gaat reizen
Het staat gewoon op de NS site hoor.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee ik speculeer niet![]()
ik zeg dat niet, misschien is het technisch wel niet mogelijk
quote:Met een OV-chipkaart - met daarop saldo of een geldig vervoerbewijs geladen - kunt u de poortjes openen.
dna heb je pech als dat net bij het metrostation staat waar er maar 2 staan. Toevallig net bij de buitenstationsquote:Op zondag 1 februari 2009 23:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En ik probeer jou wijs te maken dat als je in heel Rotterdam 100'den apparaten hebt staan, er vaak wel een paar van die 100 het even niet doen.
NS site liegt niet, maar OV klantenservice wel ?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het staat gewoon op de NS site hoor.
Blijkbaar heb je dat bericht niet goed gelezen, daar stond in dat nergens alle apparaten stuk waren.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
dna heb je pech als dat net bij het metrostation staat waar er maar 2 staan. Toevallig net bij de buitenstations
Uhuquote:Op zondag 1 februari 2009 23:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
NS site liegt niet, maar OV klantenservice wel ?
Je redeneert echt raar hoor
quote:Met een OV-chipkaart - met daarop saldo of een geldig vervoerbewijs geladen - kunt u de poortjes openen.
1, Omdat je niet een enkeltje eindhoven amsterdam KUNT kopen. Je koopt toegang tot een poortje op een station en betaald om een ander poortje uit te gaan. Die wegwerpkaarten mag je voor elke dus treinbeweging gebruiken: stel ik koop er 1 om naar amsterdam te gaan en in eindhoven blijkt dat de trein vanaf eindhoven veel vertraging heeft dan kan ik op dat moment beslissen om naar rotterdam te gaan. Dat maakt dan niets meer uit voor zo'n kaart.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Oke, laat ik het dan anders zeggen. Waarom zou je straks in Roermond geen 2 enkeltjes Eindhoven - Amsterdam kunnen kopen?
Tijdens het openen van de poort op een NS station wordt 20 euro van je kaart afgeschreven. Dat bedrag wordt verrekend met het bedrag dat je moet betalen als je naar buiten gaat. OOK voor abonementhouders (triest ja). Indien je als abo houder een uitgangspoortje niet goed afhandeld kun je dus weer achter die 20 euro aan. Die je misschien nu net nodig heb om met je kaart te mogen reizen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
20 euro borg?
Waar heb je het over?
Het zijn ook twee verschillende bedrijven.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:10 schreef wdn het volgende:
Snowgoon: de verhalen van RET en van de NS sporen niet met elkaar blijkt dus.
Ben benieuwd wie van de 2 een korrekte informatie geeft. Indien het de info van de NS is dan is de 'en' tak in jouw zin beter dan wat de RET probeert te vertellen. Lijkt me dat de RET dan onzin verkoopt
Bij de NS hoef je niet alleen op saldo te reizen.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:08 schreef wdn het volgende:
[..]
1, Omdat je niet een enkeltje eindhoven amsterdam KUNT kopen. Je koopt toegang tot een poortje op een station en betaald om een ander poortje uit te gaan. Die wegwerpkaarten mag je voor elke dus treinbeweging gebruiken: stel ik koop er 1 om naar amsterdam te gaan en in eindhoven blijkt dat de trein vanaf eindhoven veel vertraging heeft dan kan ik op dat moment beslissen om naar rotterdam te gaan. Dat maakt dan niets meer uit voor zo'n kaart.
NS houdt geen rekening met een combinatie van een abo en een wegwerpkaart. Koop ik in roermond een wegwerpkaart en loop ik door de poort worden EN mijn abbo EN mijn wegwerpkaart geactiveerd. Dus betaal je dubbel. Daarom moet je in Eindhoven die wegwerpkaart kopen en activeren (op heen en terugweg).
[..]
Tijdens het openen van de poort op een NS station wordt 20 euro van je kaart afgeschreven. Dat bedrag wordt verrekend met het bedrag dat je moet betalen als je naar buiten gaat. OOK voor abonementhouders (triest ja). Indien je als abo houder een uitgangspoortje niet goed afhandeld kun je dus weer achter die 20 euro aan. Die je misschien nu net nodig heb om met je kaart te mogen reizen.
VOORAL omdat er tig stations zullen komen die niet meer poortjes werken,
Als je al een OV chipkaart hebt, waarom zou je dan nog een wegwerp kaart kopen?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:08 schreef wdn het volgende:
[..]
1, Omdat je niet een enkeltje eindhoven amsterdam KUNT kopen. Je koopt toegang tot een poortje op een station en betaald om een ander poortje uit te gaan. Die wegwerpkaarten mag je voor elke dus treinbeweging gebruiken: stel ik koop er 1 om naar amsterdam te gaan en in eindhoven blijkt dat de trein vanaf eindhoven veel vertraging heeft dan kan ik op dat moment beslissen om naar rotterdam te gaan. Dat maakt dan niets meer uit voor zo'n kaart.
NS houdt geen rekening met een combinatie van een abo en een wegwerpkaart. Koop ik in roermond een wegwerpkaart en loop ik door de poort worden EN mijn abbo EN mijn wegwerpkaart geactiveerd. Dus betaal je dubbel. Daarom moet je in Eindhoven die wegwerpkaart kopen en activeren (op heen en terugweg).
[..]
Tijdens het openen van de poort op een NS station wordt 20 euro van je kaart afgeschreven. Dat bedrag wordt verrekend met het bedrag dat je moet betalen als je naar buiten gaat. OOK voor abonementhouders (triest ja). Indien je als abo houder een uitgangspoortje niet goed afhandeld kun je dus weer achter die 20 euro aan. Die je misschien nu net nodig heb om met je kaart te mogen reizen.
VOORAL omdat er tig stations zullen komen die niet meer poortjes werken,
Dat is bij de strippenkaart ook al. Daar hebben bussen ook al lokale aanbiedingen. Dal kaartje, avond kaartje, centrum kaartje.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:14 schreef macca728 het volgende:
dus we krijgen ipv de strippenkaart een x aantal variaties ?
Duidelijk voor de reizigers
waarom kan dat niet, je kan toch een abbo hebben en voor de zekerheid nog een wegwerpkaart in je zak hebben ?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij de NS hoef je niet alleen op saldo te reizen.
Je kunt gewoon 2 enkeltjes op de kaart zetten.
Waarom zou je ook met kaart én een wegwerp kaart gaan reizen? Waarom perse problemen zoeken?
ja SNowgoon, ik heb ze nog nooit gezien in Rotterdam, maar met de chipkaart heb je dat toch allemaal niet meer nodig.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is bij de strippenkaart ook al. Daar hebben bussen ook al lokale aanbiedingen. Dal kaartje, avond kaartje, centrum kaartje.
quote:Op zondag 1 februari 2009 23:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom kan dat niet, je kan toch een abbo hebben en voor de zekerheid nog een wegwerpkaart in je zak hebben ?
Voor als je saldo op is ofzo. Ik heb straks ook min 2 kaarten bij me.
Producten zijn in dit geval maand en jaarkaarten. Niet vervoersbewijzen om 1-malig van station a naar station b te gaan. Die zijn dus totaal niet interessant voor dagjes mensen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er komen voor de NS twee manieren van reizen.
- Op saldo, in en uit checken.
- Op product, virtueel kaartje kopen dat op je OV chip komt te staan.
Waaruit blijkt dat producten laden te gecompliceerd is? Nergens staat dat ook de enkeltjes worden afgeschaft.
Prima. Stel het even voor aan de toeristen dan hoe het werkt en waarom het voor hun niet handig is om een dagkaart te kopen.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja SNowgoon, ik heb ze nog nooit gezien in Rotterdam, maar met de chipkaart heb je dat toch allemaal niet meer nodig.
Hou het nou gewoon simpel voor de reiziger. Gewoon 1 km tarief hanteren bv en niet teveel verschillende reisproducten
Waar zijn dan de enkeltjes gebleven die in de plaats zijn gekomen voor de retourtjes? Waaruit blijkt dat die enkele reizen niet meer bestaan in de OV chipkaart situatie?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:18 schreef wdn het volgende:
[..]
Producten zijn in dit geval maand en jaarkaarten. Niet vervoersbewijzen om 1-malig van station a naar station b te gaan. Die zijn dus totaal niet interessant voor dagjes mensen.
Die producten moeten trouwens wel in en uitgecheckt worden. Dat is omdat je niet perse hoeft in en uit te stappen op de plaatsen waar je abo voor is vastgelegd.
Indien je bijvoorbeeld een abo roermond - eindhoven hebt en je reist op die ov chip met abo naar amsterdam gaat er 20 euro van je saldo af in roermond en die krijg je niet meer terug. Wordt verrekend met de rit eindhoven-amsterdam. Alleen als ik dat doe krijg IK ruzie met mijn baas.
Maar waarom zou ik inchecken met een abonnement bij bus en tram, waar ik niets met poortjes te maken heb ?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:18 schreef wdn het volgende:
[..]
Producten zijn in dit geval maand en jaarkaarten. Niet vervoersbewijzen om 1-malig van station a naar station b te gaan. Die zijn dus totaal niet interessant voor dagjes mensen.
Die producten moeten trouwens wel in en uitgecheckt worden. Dat is omdat je niet perse hoeft in en uit te stappen op de plaatsen waar je abo voor is vastgelegd.
Indien je bijvoorbeeld een abo roermond - eindhoven hebt en je reist op die ov chip met abo naar amsterdam gaat er 20 euro van je saldo af in roermond en die krijg je niet meer terug. Wordt verrekend met de rit eindhoven-amsterdam. Alleen als ik dat doe krijg IK ruzie met mijn baas.
enkeltjes blijven bestaan jaquote:Op zondag 1 februari 2009 23:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar zijn dan de enkeltjes gebleven die in de plaats zijn gekomen voor de retourtjes? Waaruit blijkt dat die enkele reizen niet meer bestaan in de OV chipkaart situatie?
Blijkbaar heb ik wat gemist.
En leg eens uit waarom je én een chipkaart op naam hebt én een wegwerp kaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |