abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65612505
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:38 schreef snowgoon het volgende:
Misschien moet je eens vragen gaan stellen aan echte mensen in plaats van geautomatiseerde antwoord diensten.
Bel ze eens op!

Maar ook dat is jou al te vaak gezegd.
U heeft nog 4o wachtenden voor u

Oh klantenservice zijn geen echte mensen ? Jij vindt zulke antwoorden normaal zeker
pi_65612539
Oh klantenservice zijn geen echte mensen ? Ik heb haar email hoor, het is gewoon een levend persoon die die emails terugstuurt. Als ik haar zou bellen krijg ik dezelfde stupide antwoorden. Aleen de klantenservice van de OV chipkaart heeft helaas geen telefoonnummer, dus bellen lijkt me fysiek onmogelijk. Misschien heb jij, als fervent voorstander het telefoonnummer voor me ?

http://www.ov-chipkaart.nl/

[ Bericht 26% gewijzigd door macca728 op 01-02-2009 00:24:58 ]
pi_65612575
Je kan ook een gewone reactie geven als fervent chipkaartgebruiker

Oh wacht dat ben je niet he

Ik denk dat veel mensen hier, die de chipkaart regelmatig gebruiken of gaan gebruiken zulke dingen ook meegemaakt hebben, daarom vraag ik het hier.
  zondag 1 februari 2009 @ 04:27:54 #79
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65615370
quote:
Op zondag 1 februari 2009 00:15 schreef macca728 het volgende:

Oh klantenservice zijn geen echte mensen ? Ik heb haar email hoor, het is gewoon een levend persoon die die emails terugstuurt. Als ik haar zou bellen krijg ik dezelfde stupide antwoorden. Aleen de klantenservice van de OV chipkaart heeft helaas geen telefoonnummer, dus bellen lijkt me fysiek onmogelijk. Misschien heb jij, als fervent voorstander het telefoonnummer voor me ?

http://www.ov-chipkaart.nl/
quote:
Informatie: Klantenservice OV-chipkaart, telefoonnummer 0900-0980 (¤ 0,10 per minuut)
Maar daar gaat het niet om, die hele reactie van Snowgoon slaat echt nergens op. Het is hier een discussiesite, en het vraagstuk 'Waarom moet iemand die een abonnement heeft in godsnaam ook nog eens zijn chipkaart opladen met minimaal 4 euro' is nogal belangrijk.

Ik heb geen cijfers van het aantal abonnementhouders in het openbaar vervoer, maar leuke berekeningen levert het wel op. Men neme 1 miljoen abonnementhouders à 4 euro continue saldo, zet dat een jaar op de bank tegen vier procent en voila, er is weer 160.000 euro uit de zakken van de reiziger geklopt. En dan heb ik het nog niet eens over de 20 euro borg die de NS wil gaan rekenen.

Beste snowgoon, leg dan eens uit wat de noodzaak is om een borg te rekenen voor abonnementhouders. Die is er gewoon niet, ze hebben betaald en daarmee zou het over moeten zijn, basta. Die hele chipkaart is pure geldklopperij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 01-02-2009 04:33:08 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 07:08:18 #80
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65615686
macca278: Je kunt dus een abonnement kopen voor een maandkaart om 5 dagen per week tussen A en B te reizen maar je mag met dat abonnement dus ook zondermeer van A naar C waarbij je dus extra betaald tijdens het uitchecken.

Irritant ja, ik weet het.

Nog sterker: het is ronduit KUT.

Als ik nu naar Amsterdam wil dan kan ik met mijn zakelijke maandkaart gratis naar Eindhoven en koop ik in Roermond een retourtje Ehv-Amsterdam. Nu wordt ik dus verplicht om uit mijn trein te stappen in Eindhoven en dan HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL hard heen en weer te rennen naar die poorten om uit en weer in te loggen om dan in PRECIES DEZELFDE TREIN weer in te stappen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65616594
quote:
Op zondag 1 februari 2009 07:08 schreef wdn het volgende:
macca278: Je kunt dus een abonnement kopen voor een maandkaart om 5 dagen per week tussen A en B te reizen maar je mag met dat abonnement dus ook zondermeer van A naar C waarbij je dus extra betaald tijdens het uitchecken.

Irritant ja, ik weet het.

Nog sterker: het is ronduit KUT.

Als ik nu naar Amsterdam wil dan kan ik met mijn zakelijke maandkaart gratis naar Eindhoven en koop ik in Roermond een retourtje Ehv-Amsterdam. Nu wordt ik dus verplicht om uit mijn trein te stappen in Eindhoven en dan HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL hard heen en weer te rennen naar die poorten om uit en weer in te loggen om dan in PRECIES DEZELFDE TREIN weer in te stappen.
Ja dat heb ik dus ook, als ik buiten mijn gebied gaat met mijn abonnement.
Waarom niet van die apparaten in een trein of metro plaatsen ? Lijkt me heel makkelijk en ruimte genoeg, in de bus en tram hangen ze immers ook
pi_65616631
quote:
Op zondag 1 februari 2009 04:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Maar daar gaat het niet om, die hele reactie van Snowgoon slaat echt nergens op. Het is hier een discussiesite, en het vraagstuk 'Waarom moet iemand die een abonnement heeft in godsnaam ook nog eens zijn chipkaart opladen met minimaal 4 euro' is nogal belangrijk.

Ik heb geen cijfers van het aantal abonnementhouders in het openbaar vervoer, maar leuke berekeningen levert het wel op. Men neme 1 miljoen abonnementhouders à 4 euro continue saldo, zet dat een jaar op de bank tegen vier procent en voila, er is weer 160.000 euro uit de zakken van de reiziger geklopt. En dan heb ik het nog niet eens over de 20 euro borg die de NS wil gaan rekenen.

Beste snowgoon, leg dan eens uit wat de noodzaak is om een borg te rekenen voor abonnementhouders. Die is er gewoon niet, ze hebben betaald en daarmee zou het over moeten zijn, basta. Die hele chipkaart is pure geldklopperij.
ja grappig, als ik op contact druk, krijg ik alleen een formulier te zien. Je moet dus bij vragen klikken om dat telefoonnummer te zien te krijgen.

Anyway

Mocht dit antwoord waar zijn, wat ik ten hoogste bewtijfel, is het hele OV chipkaartsysteem totaal onzinnig.
Waarom zouden abonnementhouders in hemelsnaam een borg moeten betalen om binnen te komen ?

Mocht dit antwoord niet waar zijn, is de OV klantenservice dieptriest en kan je ze beter opdoeken
pi_65616652
Misschien kan SNowgoon eens inhoudelijk ingaan op de genoemde situaties. Hij, als fervent tevreden chipkaartgebruiker kan het vast wel uitleggen.
  zondag 1 februari 2009 @ 11:23:25 #84
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65617513
Oh en nog iets:
Oh er staat dat je niet met meer dan 1 ov chipkaart mag instappen omdat anders BEIDE geaktiveerd worden.

Dus volgens de OV mannen moet ik in bovenstaande situatie in Eindhoven uitstappen. Een wegwerpkaart kopen voor ehv/amsterdam en weer instappen in dezelfde trein... Dat gaat me dus een extra 1/2 uur kosten want dat is ONMOGELIJK om uit te voeren.

Indien die gedachte het geval is kom ik dus niet meer voorbij ehv en kunnen ze mij afschrijven als OV ganger (oh ja en ik heb geen eens een rijbewijs/auto vanwege 1 slecht oog dus ) Dan bestel ik wat ik wil hebben wel wat vaker on-line
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65617879
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:23 schreef wdn het volgende:
Oh en nog iets:
Oh er staat dat je niet met meer dan 1 ov chipkaart mag instappen omdat anders BEIDE geaktiveerd worden.

Dus volgens de OV mannen moet ik in bovenstaande situatie in Eindhoven uitstappen. Een wegwerpkaart kopen voor ehv/amsterdam en weer instappen in dezelfde trein... Dat gaat me dus een extra 1/2 uur kosten want dat is ONMOGELIJK om uit te voeren.

Indien die gedachte het geval is kom ik dus niet meer voorbij ehv en kunnen ze mij afschrijven als OV ganger (oh ja en ik heb geen eens een rijbewijs/auto vanwege 1 slecht oog dus ) Dan bestel ik wat ik wil hebben wel wat vaker on-line
ja logisch toch, als je 2 chipkaarten heb, moet je dus altijd de ene er uit halen om in en uit te checken overal of de andere thuislaten.

Terwijl als je een abonnement heb, de chipkaartlezer gewoon dat abonnement moet pakken, maar dat zal technisch wel niet mogelijk zijn
pi_65618030
Mij hebben ze nog niet overtuigd.. Zeker omdat je straks 25 euro moet betalen voordat je nog maar 1 stap in een trein hebt gezet. (5 euro voor de kaart, 20 euro borg...)

Die 20 euro kun je wel terugkrijgen, alleen bij een persoonlijke kaart (die duurder is) en alleen als je 2,50 euro administratiekosten lapt..

Gelukkig kun je bij de NS papieren kaartjes blijven kopen
  zondag 1 februari 2009 @ 13:12:49 #87
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65620624
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:43 schreef DJKoster het volgende:

Neerkomen wel!
pi_65624135
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:36 schreef macca728 het volgende:
Wtf als ik met een abonnement incheck wordt er ook 4 euro afgeschreven ?

Heeft iemand dit al meegemaakt
Denk het niet. Ik heb een OV-jaarkaart van de NS gekregen en die heb ik nog nooit opgeladen. Ik kan er echter wel gewoon alle poortjes in de Rotterdamse metro mee door.
pi_65625646
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Denk het niet. Ik heb een OV-jaarkaart van de NS gekregen en die heb ik nog nooit opgeladen. Ik kan er echter wel gewoon alle poortjes in de Rotterdamse metro mee door.
Ik denk het ook niet, maar het is wel wat de OV chipkaartklantenservice mij als antwoord geeft.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:18:24 #90
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65636898
quote:
Winkelend publiek past zich aan chipkaart aan
Uitgegeven: 1 februari 2009 17:31
Laatst gewijzigd: 1 februari 2009 17:31

ROTTERDAM - De metro in Rotterdam is het eerste weekeinde zonder strippenkaart goed doorgekomen.

Het winkelend publiek, wintersporters die bij terugkomst in het 'chiptijdperk' waren beland, bezoekers aan het filmfestival en een concert in Ahoy pasten zich allemaal aan de ov-chipkaart aan. Met de metro reisden dit weekeinde ongeveer evenveel mensen als een gemiddeld ander weekeinde. Ruim 200.000 passagiers passeerden de poortjes in de ondergrondse, waar donderdag de strippenkaart in de ban ging. Er waren geen lange wachtrijen.

Verkoop
De verkoop van chipkaarten steeg fors. Een woordvoerder van de RET spreekt zondag zelfs van een substantieel verschil met de strippenkaart. Hij leidt daarvan af dat het aantal zwartrijders flink is teruggelopen.
Bovendien worden reizigers die zonder geldig vervoersbewijs door een poortje proberen te breken, door medewerkers van het vervoersbedrijf èn door medepassagiers teruggefloten.

Problemen
De RET kreeg de afgelopen dagen wel te maken met technische problemen, maar volgens de woordvoerder gaat het om gebruikelijke storingen. De kou en de gure wind zorgden ervoor dat sommige oplaadpunten of poortjes er geen zin in hadden. Dat leverde geen oponthoud op. ''Er waren altijd voldoende poortjes en verkooppunten die het wel deden.'' Het openbaarvervoerbedrijf is tevreden over het weekeinde, maar jubelt pas als de komende weken hetzelfde beeld geven.
© ANP
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65637198
gebruikelijke storingen ?
pi_65637397
even serieus, de verkoop van chipkaarten steeg t.o.v. de strippenkaart

Zal dat misschien komen omdat de strippenkaart OVERAL te koop is. Verder lijkt me het logisch dat als je alleen de chipkaart kan gebruiken je geen strippenkaart gaat kopen bij de RET. Beetje vaag bericht
  zondag 1 februari 2009 @ 21:35:14 #93
39333 Zelva
pi_65637527
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:31 schreef macca728 het volgende:
even serieus, de verkoop van chipkaarten steeg t.o.v. de strippenkaart

Zal dat misschien komen omdat de strippenkaart OVERAL te koop is. Verder lijkt me het logisch dat als je alleen de chipkaart kan gebruiken je geen strippenkaart gaat kopen bij de RET. Beetje vaag bericht
Ja, slaat echt nergens op. Ik heb nog nooit een strippenkaart bij de RET gekocht, maar gebruik wel bijna verplicht een chipkaart van de RET. Dat gaat hard ja.
pi_65637571
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:35 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, slaat echt nergens op. Ik heb nog nooit een strippenkaart bij de RET gekocht, maar gebruik wel bijna verplicht een chipkaart van de RET. Dat gaat hard ja.
Ja ik zal morgen eens een strippenkaart kopen haha, kijken of de RET meneer iets zegt
  zondag 1 februari 2009 @ 21:39:20 #95
39333 Zelva
pi_65637679
quote:
Met de metro reisden dit weekeinde ongeveer evenveel mensen als een gemiddeld ander weekeinde. Ruim 200.000 passagiers passeerden de poortjes in de ondergrondse
Slecht dus. Een concert én het filmfestival betekent juist dat er veel meer reizigers zouden moeten zijn dan een gemiddeld ander weekeinde.

Bij het ANP trappen ze dus kennelijk heel makkelijk in de propaganda van de RET.
pi_65637830
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Slecht dus. Een concert én het filmfestival betekent juist dat er veel meer reizigers zouden moeten zijn dan een gemiddeld ander weekeinde.

Bij het ANP trappen ze dus kennelijk heel makkelijk in de propaganda van de RET.
]

ja klopt zeker, hoeveel mensen komen op zon filmfestival af ?
  zondag 1 februari 2009 @ 21:48:58 #97
39333 Zelva
pi_65638022
Zo'n 350.000, verspreid over 12 dagen.
pi_65638257
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:48 schreef Zelva het volgende:
Zo'n 350.000, verspreid over 12 dagen.
ja ik las vorig jaar een record van 370.000, zal dit jaar wel meer zijn
pi_65638789
quote:
Op zondag 1 februari 2009 04:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Precies. Het is hier een discussie site. Geen "vraag alles aan anderen" site. Macca verwacht dat iemand antwoorden heeft op al zijn (verzonnen) problemen en gaat lopen janken als die antwoorden niet uitblijven.
Als die zo graag een antwoord wil, dan moet die eens een discussie aangaan met een RET medewerker ipv alleen maar mailen.
pi_65638811
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:43 schreef DJKoster het volgende:
Mij hebben ze nog niet overtuigd.. Zeker omdat je straks 25 euro moet betalen voordat je nog maar 1 stap in een trein hebt gezet. (5 euro voor de kaart, 20 euro borg...)

Die 20 euro kun je wel terugkrijgen, alleen bij een persoonlijke kaart (die duurder is) en alleen als je 2,50 euro administratiekosten lapt..

20 euro borg?
Waar heb je het over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')