quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
28, zoals ook in mij profiel te zien is...
Je kunt toch gewoon de OP uit het vorige topic quoten en plakken?quote:foto Op woensdag 28 januari 2009 15:27 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Uhm... Is er een Wiki van de OP?Kan onders een Modje mij helpen, of er 1 aanmaken?
Kan, ga ik ook doen... Maar een Wiki is zekers erg handig. Al snap ik daar zelf de ballen vanquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon de OP uit het vorige topic quoten en plakken?
quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zijn er meer mensen hier die bij de intake van PsyQ niet iemand bij zich hadden die jou als kind kende? Ik heb vrijdag de intake en er is wat vroeger betreft niemand die ik mee zou kunnen nemen. Ik heb wel een paar rapporten maar daar staat weinig spannends op. Hoe verloopt zo'n gesprek als je geen ouder o.i.d. meebrengt\ in hoeverre is dat een probleem?
Idd... ItaloDancer weet perfect hoe een Wiki in elkaar steekt... Wellicht kan hij je helpen...??quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:39 schreef Re het volgende:
van wiki heb ik ook weinig verstand, maar misschien een wat uitgebreidere OP, ook voor leken en niet vaste posters alhier...
Ik heb destijds die vragenlijsten bij mijn pa en ma gedropt en later weer meegenomen naar psyq.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik herhaal mijn vraag hier nog even:
[..]
Punt is niet zo zeer beschikbaarheid qua tijd...quote:foto Op woensdag 28 januari 2009 17:11 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
Ik heb destijds die vragenlijsten bij mijn pa en ma gedropt en later weer meegenomen naar psyq.
Ik snap nog steeds niet dat een diagnose in 1 dag zou kunnenquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Punt is niet zo zeer beschikbaarheid qua tijd...
Ik vraag me af hoe dat hele gesprek verloopt wanneer een dergelijk persoon gewoon niet echt beschikbaar is.
Ik heb het ook niet bedacht, en nee.quote:foto Op woensdag 28 januari 2009 19:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat een diagnose in 1 dag zou kunnen
Heb je al eerder een diagnose gehad?
Heb je het niet verkeerd begrepen ofzo? Bij mij duurde het allemaal erg lang.. vragenlijst dit.. gesprek dat.. onderzoek zus.. etc.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet bedacht, en nee.
Nou, met een google naar kom ik ook echt genoeg verhalen tegen dat de intake in één sessie geregeld wordt en eigenlijk zie ik ook niet waarom dat in beginsel niet zou kunnen. Bij de telefonische intake is me al verteld dat het geen ramp is als ik geen ouder mee kan brengen en ik kan me nog genoeg herinneren van mijn basisschoolperiode om zinvolle antwoorden te geven. Ik vroeg me alleen af in hoeverre het diagnosetraject op zo'n moment anders zou verlopen.quote:foto Op woensdag 28 januari 2009 20:15 schreef Irresponsible het volgende:
[..]
Heb je het niet verkeerd begrepen ofzo? Bij mij duurde het allemaal erg lang.. vragenlijst dit.. gesprek dat.. onderzoek zus.. etc.
Overigens, over wel/niet ouders meenemen, mij lijkt het wel lastig, omdat soms dingen ook vroege jeugd wel echt een rol spelen, dat was bij mij ook echt zo.. Maar mss voor iedereen anders. Zou het gewoon even bij PsyQ zelf vragen.
Nou omdat er vragenlijsten moeten worden ingevuld door mensne van buitenaf (niet alleen bijv. ouders die ook bij intake aanwezig zijn), hele gezondheids jeugd moet zo ongeveer doorgenomen worden, gebeld met huisarts, aantal gesprekken.. lijkt me allemaal nog al veel voor in een intake?quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nou, met een google naar kom ik ook echt genoeg verhalen tegen dat de intake in één sessie geregeld wordt en eigenlijk zie ik ook niet waarom dat in beginsel niet zou kunnen. Bij de telefonische intake is me al verteld dat het geen ramp is als ik geen ouder mee kan brengen en ik kan me nog genoeg herinneren van mijn basisschoolperiode om zinvolle antwoorden te geven. Ik vroeg me alleen af in hoeverre het diagnosetraject op zo'n moment anders zou verlopen.
Tja, het ligt in mijn natuur om onbewust zoveel mogelijk "mogelijke problemen" te bedenkenquote:foto Op woensdag 28 januari 2009 21:24 schreef Irresponsible het volgende:
[..]
Nou omdat er vragenlijsten moeten worden ingevuld door mensne van buitenaf (niet alleen bijv. ouders die ook bij intake aanwezig zijn), hele gezondheids jeugd moet zo ongeveer doorgenomen worden, gebeld met huisarts, aantal gesprekken.. lijkt me allemaal nog al veel voor in een intake?
nou, dan zou ik me er iig geen zorgen over maken toch. als zij zeggen dat t geen probleem is
Dat is ook zo bij de internet vraaglijsten. Volgens die lijsten heeft mijn vriendin ook ADDquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:36 schreef cesareborgia het volgende:
Ik moet wel zeggen dat die vragenlijsten wel erg simplistisch zijn en je de uitkomst heel makkelijk 'sturen' , als je dat zou willen. Persoonlijk heb ik alle vragen eerlijk beantwoord maar eigenlijk is zo'n lijst alleen effectief als je niet weet waar je op getest wordt.
Ik weet niet hoeveel precies per maand.. Alleen dat er een deel wordt vergoed en als ik moet betalen zo'n 40 euro zelf bij betalen voor een potje concerta 54 mg. Onlangs 18 geworden dus kon anders worden verzekerd maar vond niks eigenlijk dat financieel er beter uit kwamquote:Op donderdag 29 januari 2009 16:40 schreef Oxymoron het volgende:
Krijgen jullie, Concerta vergoed?
Ik ga over twee weken misschien ermee beginnen, en vraag me af hoe jullie het betalen. Ik kom na zoeken, uit op 40-60 euro per maand.
Dat is wel zo maar de ultieme test is als je uiteindelijk Ritalin gaat gebruiken. Dan merk je snel genoeg of je ADHD hebt of nietquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:36 schreef cesareborgia het volgende:
Ik moet wel zeggen dat die vragenlijsten wel erg simplistisch zijn en je de uitkomst heel makkelijk kan 'sturen' , als je dat zou willen. Persoonlijk heb ik alle vragen eerlijk beantwoord maar eigenlijk is zo'n lijst alleen effectief als je niet weet waar je op getest wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop