abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:36:51 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60478188
ik gooide hem per ongeluk dicht





Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

paar handige web sites en adressen:

bron


Patiëntenverenigingen
www.balansdigitaal.nl
Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.

Balans
De Kwinkelier 37-39
3722 AR Bilthoven
Telefoon: 030-225 50 50
Advies- en informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min)
ma-, di-, do- en vr-ochtend van 9.00-13.00 uur

www.impulsdigitaal.nl
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen

Impuls
De Kwinkelier 39
3722 AR Bilthoven
Advies- en Informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min).
ma t/m vr 9.00-13.00 uur en op do. ook van 18.00-20.00 uur


www.zitstil.be

Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD

Zit Stil
Centrum 'Zit Stil'
Heistraat 321
2610 Wilrijk
België
Telefoon: 03-830 30 25
Fax: 03-825 20 72

Ervaringsdeskundigen

www.adhd.pagina.nl
Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen.
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026
Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site.

www.adhd.nl
De ADHD Stichting
Eendrachtsweg 21
3012 LB Rotterdam

Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.

www.hersenstorm.com
Hersenstorm - ADHD bij volwassenen.
Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.

www.adhdplus.nl
Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.

www.dylanfrancis.nl
Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.

Lotgenotencontact/chatten/informatie

http://groups.yahoo.com/group/adhd_in_nederland

www.adhd-cafe.nl

ADHDhebbenwij (msn group)

www.adhdcafe.com

www.adhd-plus.nl

www.adhdxtra.nl

http://www.adhdnews.com kan je ook dat pols bandje kopen :p

medicatie:

www.janssen-cilag.nl



vorige topics

ADD / ADHD - deel 1
ADD / ADHD - deel 2
ADD / ADHD - deel 3
ADD / ADHD - deel 4
ADD / ADHD - deel 5
ADD / ADHD - deel 6
ADD / ADHD - deel 7
ADD / ADHD - deel 8
ADD / ADHD - deel 9
ADD / ADHD - deel 10

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:49:29 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60478460
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:10:37 #3
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_60478894
nummerrrrrrr 11 elf 11 elf
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_60482056
TVP.
PS4 online: micro_nl
pi_60485991
Teeveepee
Those who forget their past , are condemned to re-live it...
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:03:31 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60488672
tvp!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_60515576
hier gaat alles er weer heerlijk, een leventje met uitersten, het een is in balans, maar het ander loopt weer in de soep, hier druk mee, en het ander kakt in, je weet wel, je herkent het wel, maar over het algemeen goed gestemd!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:57:23 #8
223280 Gallow
Ik weet het niet
pi_60515628
Keb ook ADD, zit zwaar aan de Strattera medicatie (66mg) die erom bekent staat lever en hart beschadiging te veroorzaken. daarnaast zijn er ook veel zelfmoordpogingen gemeld.

Niets boven medicatie
En in een alom wervelend verliezen
van bloem en zon en horizon
stegen uw stille zielekimmen
blauw aan het hart rondom
pi_60518027
Ik ben gaan afbouwen van twee naar ong. één pillletje Ritalin per dag Veel beter zo! Voel me echt veel meer mezelf
  zondag 3 augustus 2008 @ 03:40:55 #10
223280 Gallow
Ik weet het niet
pi_60521091
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:03 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik ben gaan afbouwen van twee naar ong. één pillletje Ritalin per dag Veel beter zo! Voel me echt veel meer mezelf
Mmm mjaa van m'n hart is in ieder geval niet veel meer van over
En in een alom wervelend verliezen
van bloem en zon en horizon
stegen uw stille zielekimmen
blauw aan het hart rondom
pi_60522630
Bij mij is nu ook ADD geconstateerd en ik moet straks 5 ritalin per dag nemen. Da's wel een hoop vind ik, maar het heeft natuurlijk ook te maken met je gewicht.
Iemand hier met vreemde ervaringen met ritalin? Ik heb gehoord dat je sneller geërgerd kunt raken, maar in hoeverre is dit waar? De ernstige bijwerkingen die op de bijsluiter staan komen volgens de psychiater vrijwel bij niemand voor, dus, tsja.
  zondag 3 augustus 2008 @ 10:36:12 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60522651
5 per dag?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_60522968
.
Wel 10 milligram-pilletjes hè.
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:08:59 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60523024
quote:
Dosage should be individualized according to the needs and responses of the patient.

Adults
Tablets: Administer in divided doses 2 or 3 times daily, preferably 30 to 45 minutes before meals. Average dosage is 20 to 30 mg daily. Some patients may require 40 to 60 mg daily. In others, 10 to 15 mg daily will be adequate. Patients who are unable to sleep if medication is taken late in the day should take the last dose before 6 p.m.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60523066
Ah, ok. Dacht al. De psychiater is ook niet gek.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:30:58 #16
223280 Gallow
Ik weet het niet
pi_60524331
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 11:12 schreef 8. het volgende:
Ah, ok. Dacht al. De psychiater is ook niet gek.


Anyway, bij mij was het geval dat ik die pilletjes constant vergat in te nemen in de middag, daarom werd ik overgeschakeld op langdurige medicijnen
En in een alom wervelend verliezen
van bloem en zon en horizon
stegen uw stille zielekimmen
blauw aan het hart rondom
pi_60526382
Ja ik verwacht ook dat ik ze toch steeds maar ga vergeten. Drie maal per dag innemen, godsamme. Daar moeten mensen me echt op wijzen.
Horloge met alarm kopen is weer zo'n gedoe.
pi_60540767
Is er hier ook iemand waarbij adhd geconstateerd is en die geen medicijnen neemt?
(tevens verkapte tvp)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_60547236
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:02 schreef oompaloompa het volgende:
Is er hier ook iemand waarbij adhd geconstateerd is en die geen medicijnen neemt?
(tevens verkapte tvp)
Oui! Moi!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_60547838
Mag ik vraen waarom je geen medicijnen neemt, of is dat te prive?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_60548794
Hoi ik heb bijna alle 10 delen gelezen en nu deel 11.

ik ben nu bezig met onderzoek voor een diagnose adhd.

waarom dacht ik dat ik het had:

Ik ben 40 en kan nu nog niet stil zitten altijd rammel wiebelen en soms uit het niks moet ik perse mijn nagel helemaal weg vreten.

Ik laat volle winkelwagens in de winkel staan omdat de rij me veel te lang is. ook artikelen die niet door de scanner herkent worden wil ik niet meer. ik ga toch niet wachten tot iemand van de drank afdelen terug komt met de juiste prijs. dan moet je zo'n cassiere eens zien kijken. hahaha. de grootste hekel heb ik wel aan GEPAST BETALERS nog een duppie nog vijf cent nog twee cent...archhhhh. ROT OP nog erger...een kennis van de cassiere voor me.....zo'n getreuzel en zeik verhalen BAH.

Ik ga nog liever te voet dan met de bus...want wachten is voor mij het zelfde als door 4 man in elkaar geslagen worden.
Ik zou de grootste landverrader zijn. gewoon 5 minuten laten wachten dan verlink ik iedereen.

een uur rijden in de auto voelt als 3 uur omdat ik naar zowat alles kijk wat er om me heen gebeurt en ook wat er niet gebeurt. Ik rijd intussen dood leuk 160 en meer draai een sigaret zet tijden het draaien 6 keer een andere zender op scheld iedereen verrot. dan lees ik ook nog eens alle borden langs de weg ook al deed ik het al 1000 keer eerder. als je me nu vraagd wat er op stond ....????????

Als mijn iemand wat zegt dan probeer ik vol intresse wat te vragen. als hij dan weer wat zegt denk ik bij me zelf wat lul je nu dat intreseert me geen zak.

Ik was zelfstandig ondernemer maar door de chaos kon ik nog geen factuur meer maken belastingen werden pas geregeld als er al een deurwaarder op de stoep stond. en kwam nooit maar dan ook nooit optijd bij een klant. Ik ben op zich heel vriendelijk dus mensen namen het niet zo nauw en omdat ik ook gewoon door ging al was het 2 uur 's nacht. ik kan dus a) niet beginnen en b) als ik dan al begonnen was niet meer stoppen. ook pauze's waren vreemd. als ik nu mijn kantoortje op loop zakt me de moed al in de schoen want ik kan ook niks vinden. Ik begin dus ook maar niet met zoeken want als ik het niet binnen 5 minuten vind barst ik in woede uit gooi mat alles schop overal tegen vloek en tier door het hele huis.

Ik kocht laatst...een 6 maanden geleden een omvormer van 12 naar 220 volt want dat had ik nodig in de auto. Wat denk je, nog nooit gebruikt. sterker nog dat ding zit nog in de verpakking. zo heb ik wel 1000 dingen doelloos in huis rond liggen.

Ik draai helemaal af van een afgezakte sok, een horloge, een ring, een ketting, een vouw in het laken, stuiterende bal, blaffende hond, een voorbij rijdende auto, zelfs een vogel die drie keer achter elkaar het zelfde deutnje fluit.

Ik woon in een toeristische buurt dus daar is veel verkeer ik verrek het om op zondag te rijden want na 1 km ben ik niet meer te genieten.

Ik maak lijstjes met de titel dingen te doen maar helpt geen ruk. Ik heb agenda's zat maar nergens staat wat in behalve dat wat ik op de dag dat ik de agenda kocht erin schreef. Ik heb een abonnement van een krant die ik 1 keer per week lees (lees: de koppen lees)

nu ik weer een baan heb kom ik net op tijd of te laat maar dan moet ik wel 180 rijden. ik ga veel te laat naar bed omdat er altijd wel iets op de tv is wat intresant zou kunnen zijn terwijl het achteraf gezien de grootste onzin is. en als ik dan eens vroeg ga dan ben ik 2 uur te vroeg wakker of heb weer een een nachtmerrie. nachtmerrie vind ik wel kicken horror bloed enzo dus ik probeer meteen weer te slapen een nacht merrie is voor mij eigenlijk een heerlijke droom.

Had ik er vroeger last van? ja ik heb in 11 schooljaren 9 scholen gehad vanwege ZMOK 5 internaten en ben zowat 21 in mijn leven verhuist. Ik ben nog nooit van een baan geschopt omdat ik altijd goed werk leverde al leek het chaotisch het reseltaat was gewoon goed zodoende ben ik nu pas aan mijn 3 baan bezig.

Als ik schrijf of type laat ik de helft weg draai letter om en punten en comma's zijn ook al onzin maar dat hadden jullie wel al gemerkt.


Weet je waar ik absoluut geen hekel aan heb. MIJN VRIENDIN. Zij regeld dit en dat kookt poetst wast ruimt mij puinhopen op zegt waneer ik moet vertrekken en wat ik moet doen. ze is 1 stuk geduld. Dan krijg ik pas een hekel aan mezelf dat ik soms zo oer hatelijk en bot tegen haar kan zijn. dan pas krijg ik een zeer slecht zelfbeeld.
Kan ik wat aan doen JA daar ban ik dus nu mee bezig.

Ik zoek geen bevestiging of medeleven en /of leiden dat vind ik wat zielig. De omgeveng van de adhd-ers die moeten eigenlijk medeleven en /of leiden krijgen.

Weet je waar ik ook een hekel aan heb lange verhalen dus ik kap er mee want mijn verhaal hangt me nu al de keel uit morgen weer 4 uur naar de psy gadverdamme daar zal ik ook wel weer te laat komen net als al 2 keer van de drie.



de groeten


toevoeging:
als ik zo zie wat 40-ers voor muziek luisteren meer 70 en 80 deels 90. ik zit bijna altijd dikke bass van nu het liefst in het zelfde ritme als de witte strepen op de weg onder me door schieten als ik 160 zij of harder. en jawel ik deze muziek niet voorniks "highwaybase"

[ Bericht 2% gewijzigd door sticmer2 op 04-08-2008 14:00:47 ]
moe moe en nog eens moe...yihaaaaaaaa
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:40:23 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60549919
Al eens naar de huisarts geweest?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60551335
Hoi,
ik heb adhd en neem geen medicijnen. Omdat ik niet mijn hele leven aan de medicatie wil zitten. Ooit geprobeerd buiten Europa te gaan met die dingen, nou, krijg nog kriebels als ik denk aan mn trip naar Thailand. Brrr.

Nee, maar ik wilde op een gegeven moment geen medicatie meer omdat ik er enorme woede uitbarstingen van kreeg en ik voelde me gevangen omdat ik elke drie uur pillen moest slikken. En ik dacht, als ik weet wanneer ik adhd-ig ben, dan vertel ik mensen, joh ik heb adhd, vind je het irritant? en maak er een grapje van. Meestal vinden mensen dit alleen maar leuk, en eerlijk. Ze houden er rekening mee. dus wat dat betreft..... No problemo! veel beter!

XJS
Wacht niet tot morgen, wat vandaag al gedaan kan worden.
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:44:45 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60551397
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:02 schreef oompaloompa het volgende:
Is er hier ook iemand waarbij adhd geconstateerd is en die geen medicijnen neemt?
(tevens verkapte tvp)
Jup, hier!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:46:25 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60551437
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:12 schreef oompaloompa het volgende:
Mag ik vraen waarom je geen medicijnen neemt, of is dat te prive?
Omdat toen ik klein was ritalin heb gehad (jaartje of 12) en daar toen een black out van heb gehad omdat de achterlijke huisdokter een veulste hoge dosis heeft gedaan.

Sindsdien hoef ik geen zooi als ritalin of concerta oid. Overigens heb ik ook niet echt heel erg adhd. Ik ben niet echt druk, ja in mn hoofd wel, maar in mn doen ende laten niet.

Daarnaast heb een een personal coach, en dat gaat prima
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')