abonnement Unibet Coolblue
pi_53368212




Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

paar handige web sites en adressen:

bron


Patiëntenverenigingen
www.balansdigitaal.nl
Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.

Balans
De Kwinkelier 37-39
3722 AR Bilthoven
Telefoon: 030-225 50 50
Advies- en informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min)
ma-, di-, do- en vr-ochtend van 9.00-13.00 uur

www.impulsdigitaal.nl
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen

Impuls
De Kwinkelier 39
3722 AR Bilthoven
Advies- en Informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min).
ma t/m vr 9.00-13.00 uur en op do. ook van 18.00-20.00 uur


www.zitstil.be

Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD

Zit Stil
Centrum 'Zit Stil'
Heistraat 321
2610 Wilrijk
België
Telefoon: 03-830 30 25
Fax: 03-825 20 72

Ervaringsdeskundigen

www.adhd.pagina.nl
Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen.
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026
Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site.

www.adhd.nl
De ADHD Stichting
Eendrachtsweg 21
3012 LB Rotterdam

Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.

www.hersenstorm.com
Hersenstorm - ADHD bij volwassenen.
Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.

www.adhdplus.nl
Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.

www.dylanfrancis.nl
Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.

Lotgenotencontact/chatten/informatie

http://groups.yahoo.com/group/adhd_in_nederland

www.adhd-cafe.nl

ADHDhebbenwij (msn group)

www.adhdcafe.com

www.adhd-plus.nl

www.adhdxtra.nl

http://www.adhdnews.com kan je ook dat pols bandje kopen :p

medicatie:

www.janssen-cilag.nl



vorige topics

ADD / ADHD - deel 1
ADD / ADHD - deel 2
ADD / ADHD - deel 3
ADD / ADHD - deel 4
ADD / ADHD - deel 5
ADD / ADHD - deel 6
ADD / ADHD - deel 7
ADD / ADHD - deel 8

[ Bericht 50% gewijzigd door melonovy op 21-09-2007 22:25:43 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:11:52 #2
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_53368274
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:07 schreef melonovy het volgende:
Ha Compier, leuk om weer eens van je te lezen, fijn dat het goed met je gaat, houden zo!

Ik herken wel wat in je schietverhaal, maar ik heb met schieten een vrije korte spanningsboog moet ik zeggen, maar in de tijd dat ik examen deed zat ik op handboog schieten, 9is toch ook schieten )een uurtje in de week wat pijlen richting blazoen schieten was wel prettig voor de bovenkamer. Je bent dan even helemaal bezig met fixeren op een punt, uiterste concentratie, en schieten. Het gaf wel even rust om even geconcentreerd ergens anders mee bezig te zijn. Na die cursus nooit meer wat mee gedaan trouwens, maar dat zal hier wel gebekend in de oren klinken...
Tja, met enorme projecten beginnen, en dan halverwege niet afmaken.
Maar het schieten is heel goed voor me, kan in mn achtertuin.
En, ik moet mijn kamer opgeruimd houden (van mn stiefmoeder en mn vader).
Nu ben ik ineens wel opgeruimd, LOL.
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_53369156
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:11 schreef compier het volgende:

[..]

Tja, met enorme projecten beginnen, en dan halverwege niet afmaken.
Maar het schieten is heel goed voor me, kan in mn achtertuin.
En, ik moet mijn kamer opgeruimd houden (van mn stiefmoeder en mn vader).
Nu ben ik ineens wel opgeruimd, LOL.
Ja, dicipline is wel goed voor de AD(H)Der, dat is zondermeer waar. Regelmaat enzo, we weten het allemaal wel, maar we sneaken er zo graag onderuit. Ik heb ondervonden dat je daar alleen jezelf mee bedonderd, toch?
Ik heb tegenwoorig ook een vast schema voor het huishouden, op vaste dagen heb ik vaste taken en dat werkt prima, ik doe echt mijn best om me hieraan te houden en zo gebeuren dingen op regelmatige basis, en worden dingen die niet zo vaak hoeven wel gedaan. Meer info op www.huishoudkunde.nl de oprichtster is ook een FOK!user, maar weet niet meer wie

Even voor de balans het volgende plaatje, waarin velen zich ook wel zullen herkennen :
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_53369283
TVP. ADHD diagnose sinds kort
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:45:20 #5
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_53370767
Plaatje is zeer herkenbaar Het is idd wel waar dat je meer gedaan krijgt als je in een routine zit. Ben sinds 3 weken weer 'naar school' aan het gaan. Avondschool wel te verstaan. Twee cursussen heb ik me voor ingeschreven. Ben totnutoe nog elke keer geweest, ben wel pas 1 keer op tijd aanwezig geweest, maar goed ik moet weer even wennen zullen we maar zeggen
Vooralsnog heb ik er erg veel zin in en kijk ik echt uit naar de volgende lesavond. Zelfs huiswerk is leuk
Op dit moment heb ik er het volste vertrouwen in dat ik het ga afmaken. Maar af en toe bekruipt me zo'n gevoel dat ik ook dit wéér niet ga afmaken, dat ik het gewoon niet kan volhouden of dat er wel weer iets tussenin gaat komen. Alsof ik me nu al ben aan het beschermen tegen het rot gevoel wat ik zal hebben als ik er voortijdig mee stop.

Ik probeer me daar overheen te zetten en zoveel mogelijk thuis te leren en voor te bereiden. Maar tevens ook in mijn routine te blijven wat ik al had. En dat nog verder uit te breiden met klusjes die in huis gedaan meoten worden.
Moeilijk, maar goed het lukt wel. Al is het wel maar heel langzaam.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_53380540
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:45 schreef pussydeluxe het volgende:
TVP. ADHD diagnose sinds kort
ik al...6 jaar
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_53382820
Ik heb nog steeds geen diagnose, wel met de huisarts besproken, en besloten daar ook geen werk van te maken. Voel bijzonder weinig voor het aflopen van een traject, om zekerheid over iets te krijgen waarvan ik allang weet dat het zo is.

Met concentratieproblemen studeren zuigt, maar ik heb gemerkt dat een stok achter de deur in de vorm van buitenshuis studeren/bibliotheken opzoeken/stricte deadlines stellen al heel erg helpt. Nog steeds is íedere vorm van afleiding (al dan niet bewust opgezocht. ) killing, laat staan plotselinge veranderingen, maar ik begin het idee te krijgen dat het wel goed komt. Nog even veel werk doen, en dan heb ik het na maandag wat rustiger. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53382856
Roeji's gevoel herken ik overigens wel, in de vorm van een heel naar, knagend onderbuikgevoel.

Maar inderdaad, gewoon je er overheen zetten, voor zover kan. Geeft ook nog eens voldoening. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:36:28 #9
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_53383081
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:24 schreef Nosh het volgende:
Roeji's gevoel herken ik overigens wel, in de vorm van een heel naar, knagend onderbuikgevoel.

Maar inderdaad, gewoon je er overheen zetten, voor zover kan. Geeft ook nog eens voldoening. .
Ja dat onderbuikgevoel, omdat je weet dat je al zo vaak de mist in bent gegaan of iets niet hebt afgemaakt (om welke reden dan ook). Dat je eigenlijk zodra je aan iets nieuws begint en echt enthousiast bent erover, toch weer aan alle mislukkingen moet denken en je (ik tenminste) een soort van faalangst krijgt. Ik ben dan ook alles om die cursus heen aan het plannen. Want 1 keer niet gaan zou wel eens kunnen betekenen: niet meer gaan of niet afmaken of het niet meer kunnen volgen etc etc..
Ik voel me nu al beroerd omdat ik mn huiswerk nog niet heb kunnen maken en zit helemaal in de stress daardoor. Waardoor ik weer totaal niet functioneer en als een kip zonder kop bezig ben. Alles loopt dan in het honderd. Wilde vanmorgen al lekker vroeg boodschappen gaan doen en naar de stad gaan, maar omdat ik me min of meer had verslapen (een half uur later dan gepland opgestaan ) begon alle stress weer dubbel en dwars op te komen. Met als gevolg dat ik dus de stad niet ben in geweest en nu net terug ben van de boodschappen in de supermarkt.

Maar goed, ik ga nu maar eens een poging tot koken wagen, ik hoop dus maar dat ik alles heb wat ik moet hebben (was uiteraard mn briefje weer kwijt toen ik in de supermarkt stond).
En als mijn kookkunsten ook nog te eten waren dan begin ik dan maar met mijn huiswerk.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_53414583
vandaag gevochten met 3 ikea kasten.
Bij alle drie een plank verkeerd om gemaakt. Gewoon niet goed/te snel gekeken.
Dan word ik pissig op mezelf en dan kan ik wel weer stoppen.
Duurde dus erg lang voordat ze in elkaar zaten.
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_53417515
Ik was jullie helemaal kwijt!!!!
Voices tell me I'm the shit.
  zondag 23 september 2007 @ 22:21:19 #12
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_53417863
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:36 schreef LamstraalASD het volgende:
vandaag gevochten met 3 ikea kasten.
Bij alle drie een plank verkeerd om gemaakt. Gewoon niet goed/te snel gekeken.
Dan word ik pissig op mezelf en dan kan ik wel weer stoppen.
Duurde dus erg lang voordat ze in elkaar zaten.
Je hebt ze dus uiteindelijk wel op de juiste Ikea manier in elkaar gezet? En niet stiekem een hamer enzo erop losgelaten?

Meestal eindigt het zo dus bij mij als het echt grandioos misloopt tijdens het klussen. Ofwel er steekt ergens waar het niet hoort een hamer/beitel/schroevendraaier in. Omdat ik dan zo gruwelijk kwaad ben geworden dan moet ik gewoon iets een opdonder geven of door de kamer smijten ofzo.
Overigens is dat een familie trekje Mijn pa heeft dat ook altijd gehad, nu wat minder nu hij wat ouder is. Maar ik kan me nog goed herinneren dat toen ik klein was, we regelmatig ontdekten dat we frietmachien-bomen of strijkijzer-struiken hadden. Dan was ie bijv het strijkijzer aan het repareren of frietjes aan het snijden met dat machientje en dan zat ie ofwel met zn pootjes tussen het machientje ofwel iets anders ging mis en dan hoppa.... vloog het desbetreffende apparaat zo de tuin in. Godzijdank gebeurde dat dus meestal in de zomer (stom toeval denk ik), dan stond de keukendeur tenminste open Hij smeet dus ook echt zonder te kijken of die deur open stond, kwam meestal omdat hij zich dan grandioos pijn had gedaan ofzo, dan was nadenken er niet echt meer bij.

Het lucht wel op om met iets te smijten of om ergens met brute kracht een hamer/beitel/schroevendraaier in te rammen. Binnenkort maar weer eens gaan klussen
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_53419895
wat ben ik toch blij met mijn geniaal technisch inzicht!!!!
Ik doe het gewoon zonder te lezen goed
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 24 september 2007 @ 08:00:33 #14
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_53423983
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:18 schreef melanie_the_miss het volgende:
wat ben ik toch blij met mijn geniaal technisch inzicht!!!!
Ik doe het gewoon zonder te lezen goed
Wie had het over lezen ? Ik heb voor zover ik me kan herinneren nog nooit eerst een handleiding/gebruiksaanwijzing gelezen of bekeken vóór ik begon met klussen of apparatuur aan te sluiten. Het moment waarop ik geirriteerd (lees: pislink) raak hangt meestal samen met het feit dat ik dan net bij ikea ben geweest en totaal opgefokt daar vandaan kom (drukte, kabaal, jengelende kinderen, warm, lange rij bij de kassa, etc). Als ik dan vervolgens iets in mekaar ga zetten dan moet dat ook binnen 2 minuten in mekaar zitten. Maar meestal ben je die tijd al kwijt aan het uitpakken en de schroefjes vinden. En als dan vervolgens iets niet meteen zo zit zoals het moet dan is mijn irritatie al snel verdwenen en komt daar totale ergernis/woede of weet ik veel wat voor in de plaats. De laatste keer kwam dat omdat de schroefgaatjes gewoon totaal niet op mekaar uitkwamen en je dus met geen mogelijkheid die schroef erin kreeg. Na veel gevloek en gedonder (en een flinke sleuf/kras in mn tuintafel, ik moest die schroevendraaier ergens inrammen om het kledingrek achteraf nog te kúnnen gebruiken ) is die schroef er dus toch ingegaan. Ik win altijd

Pas geleden mn gebruiksaanwijzingen klapper + doos + rondzwervend spul eens opgeruimd. Zaten nog boekjes bij van zeker 15 jaar oud Het spul is al gerecycled ofzo. Maar denk je dat ik dat boekje kon vinden waar ik al enige tijd naar op zoek ben . Nu dus maar alles in een grote doos gemikt en die wat ik niet meer hoef weggedaan. Nu die doos nog eens opruimen, dan ben ik weer 2 maanden verder denk ik.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_53424034
tvp
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_53424051
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:45 schreef pussydeluxe het volgende:
TVP. ADHD diagnose sinds kort
Ik al 12 jaar
pi_53425717
ik heb een ADHD diagnose, al zo'n.... 13 jaar?
maar ik stuiter niet zo erg
don't look to deep into my eyes, it might scare you off
pi_53436863
Ik begin volgende week met het afbouwen van de effexor... Feest!!!!!
Voices tell me I'm the shit.
pi_53488945
Succes ermee Melanie!

De ena laatste keer bij de psych hadden we het over therapie, coaching en medicatie,
medicatie is inmiddels afgehandeld, voor choaching voel ik niet zo veel omdat het me op dit moment niet zo heel nodig lijkt, (ik kan relatief veel samen met mijn vriend organiseren en plannen, we zijn veel bezig geweest om bestaande struikelblokken aan te pakken) maar bij therapie leek het me wel fijn om te leren beter met mijn gevoelens en emoties om te gaan. Soms zit er dagenlang wat dwars wat ik niet kan omschrijven, voel ik brokken in mijn keel zonder enige aanleiding, om heeft een kleingheidje fikse impact en kan ik me er moeilijk overheen zetten. De psych verwees me, dan wel via de huisarts, naar de haptonoom.

Nu heb ik afgelopen maandag een intake gehad bij de haptonoom, om beter in contact te komen met mijn gevoel, om me te realiseren wat ik nu precies voel en om me een beetje te helpen met het stukje hypersensitiviteit (ik zou me wat meer willen afsluiten voor andermans, voornamelijk negatieve, emoties).
Zoiets dus. Aanstaande maandag gaan we dan echt aan de slag en ik ben benieuwd wat ze voor me kan betekenen.
Bij de intake zat ik in een hyperfocus gekluisterd aan haar lippen, ze verraste me door me daarop te wijzen (voelde me gewoon betrapt, hahaha) en gaf de tip om tijdens een hyperfocus, als je 't dan al realiseert dat je je erin bevind, dan meer achterover te gaan zitten, om ruimte te maken, ruimte te ervaren. Dat zou een stuk minder vermoeiend zijn.

Ik zit dan nu ook voor het eerst achterover te fokken Maf man!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_53489317
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:22 schreef Nosh het volgende:
Ik heb nog steeds geen diagnose, wel met de huisarts besproken, en besloten daar ook geen werk van te maken. Voel bijzonder weinig voor het aflopen van een traject, om zekerheid over iets te krijgen waarvan ik allang weet dat het zo is.

Met concentratieproblemen studeren zuigt, maar ik heb gemerkt dat een stok achter de deur in de vorm van buitenshuis studeren/bibliotheken opzoeken/stricte deadlines stellen al heel erg helpt. Nog steeds is íedere vorm van afleiding (al dan niet bewust opgezocht. ) killing, laat staan plotselinge veranderingen, maar ik begin het idee te krijgen dat het wel goed komt. Nog even veel werk doen, en dan heb ik het na maandag wat rustiger. .
Weet je dat wel zeker?

Ik heb ooit een topic geopend, waarin ik mijn (studie/school) problemen vertelde. Jij herkende de problemen en verwees me later nog eens door naar deze reeks. Zelf vermoedde ik ook ADD en heb laatst toch eindelijk de stap gezet om naar de studentenpsych te gaan. Al hoewel ik voornamelijk werd gedreven door de angst dat ik moest stoppen met mijn studie, anders was ik wss gewoon door gegaan op de oude voet. Maar waarom zou je niet gewoon proberen deze concentratie problemen aan te pakken? Weet je zeker dat je eigenlijk stiekem gewoon geen zin in hebt om er iets aan te gaan doen? Bang voor verandering, bang om iets van je zelf kwijt te raken? Trots? Misschien niet, maar bij mij waren dat altijd drempels om er echt iets aan te gaan doen.
pi_53489358
Dinsdag mijn eerste echte afspraak, verwacht er niet al teveel van, maar ben wel benieuwd.
  donderdag 27 september 2007 @ 02:30:24 #22
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_53505766
Vandaag weer eens een ouderwetse kankerdag!
begon vanochtend al, ik moest rijexamen doen.
Ben ik halverwege daarheen, begint het keihard te regenen, dus ik al gefrustreerd.
Daarna rijexamen, vraagt ze me naar alle knopjes blablabla, ik wist alles, op 1 na, de "window defroster" (ik wees de achterruit ontdooier aan, maar dat was hem niet.. het was de luchtopvoorruitblaasknop.)
daarna, rijden, m oest ik langs de stoep stilstaan, en weer wegrijden.
Blijkt dat je dat je richting aanwijzer moet gebruiken, daarna paralel parkeren, ging goed. Bij het wegrijden weer neit de richting aanwijzer gebruikt, omdat ik niet wist dat het moest.

En aan het eind zei ze nog fijn: je kijkt niet goed in je spiegels.
Ik: echt wel, ik kijk er constant in, alleen ik beweeg niet heel mn hoofd als ik dat doe.

en dan naait ze me qua punten (ik had niets gedaan waarvoor ik zou zakken).

en daarna natuurlijk beetje kutbui vandaag, gaat mn vader nog vrolijk zitten zeggen wat ik wel en niet had moeten doen, toen heb ik hem gezegd dat hij maar moest stoppen met praten omdat ik anders mijn oordoppen zou pakken.

en daarna vond hij het raar dat ik een kutbui had enzo..

LAAT ME GEWOON MET RUST!!!
Tering is dat zo moeilijk?
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_53508308
Balen compier, verschrikkelijk zijn die dagen. Was het je eerste keer afrijden?

Ik heb een heleboel te doen, maar ben al een uur op zoek naar de biebpasjes van de kinderen, ik heb ze gvd in een impuls ergens opgeborgen, maar heb geen idee meer waar, crisis!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 28 september 2007 @ 16:40:00 #24
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53547669
Snelle TVP

Was jullie kwijt..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 29 september 2007 @ 03:24:21 #25
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_53561602
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:06 schreef melonovy het volgende:
Balen compier, verschrikkelijk zijn die dagen. Was het je eerste keer afrijden?

Ik heb een heleboel te doen, maar ben al een uur op zoek naar de biebpasjes van de kinderen, ik heb ze gvd in een impuls ergens opgeborgen, maar heb geen idee meer waar, crisis!
het gaat weer super
Die avond 40 mg dipiperon + 12 mg melatonine genomen, heerlijk geslapen
en de volgende dag migraine op mn werk, ibuprofen genomen.
Smiddags mn rijbewijs gehaald

dus het gaat weer goed!

Ik heb gemerkt dat lekker rijden over " countryroads" heel rustgevend is voor mij
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')