Tja, met enorme projecten beginnen, en dan halverwege niet afmaken.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:07 schreef melonovy het volgende:
Ha Compier, leuk om weer eens van je te lezen, fijn dat het goed met je gaat, houden zo!
Ik herken wel wat in je schietverhaal, maar ik heb met schieten een vrije korte spanningsboog moet ik zeggen, maar in de tijd dat ik examen deed zat ik op handboog schieten, 9is toch ook schieten)een uurtje in de week wat pijlen richting blazoen schieten was wel prettig voor de bovenkamer. Je bent dan even helemaal bezig met fixeren op een punt, uiterste concentratie, en schieten. Het gaf wel even rust om even geconcentreerd ergens anders mee bezig te zijn. Na die cursus nooit meer wat mee gedaan trouwens, maar dat zal hier wel gebekend in de oren klinken...
Ja, dicipline is wel goed voor de AD(H)Der, dat is zondermeer waar. Regelmaat enzo, we weten het allemaal wel, maar we sneaken er zo graag onderuit. Ik heb ondervonden dat je daar alleen jezelf mee bedonderd, toch?quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:11 schreef compier het volgende:
[..]
Tja, met enorme projecten beginnen, en dan halverwege niet afmaken.
Maar het schieten is heel goed voor me, kan in mn achtertuin.
En, ik moet mijn kamer opgeruimd houden (van mn stiefmoeder en mn vader).
Nu ben ik ineens wel opgeruimd, LOL.
ik al...6 jaarquote:
Ja dat onderbuikgevoel, omdat je weet dat je al zo vaak de mist in bent gegaan of iets niet hebt afgemaakt (om welke reden dan ook). Dat je eigenlijk zodra je aan iets nieuws begint en echt enthousiast bent erover, toch weer aan alle mislukkingen moet denken en je (ik tenminste) een soort van faalangst krijgt. Ik ben dan ook alles om die cursus heen aan het plannen. Want 1 keer niet gaan zou wel eens kunnen betekenen: niet meer gaan of niet afmaken of het niet meer kunnen volgen etc etc..quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:24 schreef Nosh het volgende:
Roeji's gevoel herken ik overigens wel, in de vorm van een heel naar, knagend onderbuikgevoel.
Maar inderdaad, gewoon je er overheen zetten, voor zover kan. Geeft ook nog eens voldoening..
Je hebt ze dus uiteindelijk wel op de juiste Ikea manier in elkaar gezet? En niet stiekem een hamer enzo erop losgelaten?quote:Op zondag 23 september 2007 20:36 schreef LamstraalASD het volgende:
vandaag gevochten met 3 ikea kasten.
Bij alle drie een plank verkeerd om gemaakt. Gewoon niet goed/te snel gekeken.
Dan word ik pissig op mezelf en dan kan ik wel weer stoppen.
Duurde dus erg lang voordat ze in elkaar zaten.
Wie had het over lezenquote:Op zondag 23 september 2007 23:18 schreef melanie_the_miss het volgende:wat ben ik toch blij met mijn geniaal technisch inzicht!!!!
Ik doe het gewoon zonder te lezen goed
Weet je dat wel zeker?quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:22 schreef Nosh het volgende:
Ik heb nog steeds geen diagnose, wel met de huisarts besproken, en besloten daar ook geen werk van te maken. Voel bijzonder weinig voor het aflopen van een traject, om zekerheid over iets te krijgen waarvan ik allang weet dat het zo is.
Met concentratieproblemen studeren zuigt, maar ik heb gemerkt dat een stok achter de deur in de vorm van buitenshuis studeren/bibliotheken opzoeken/stricte deadlines stellen al heel erg helpt. Nog steeds is íedere vorm van afleiding (al dan niet bewust opgezocht.) killing, laat staan plotselinge veranderingen, maar ik begin het idee te krijgen dat het wel goed komt. Nog even veel werk doen, en dan heb ik het na maandag wat rustiger.
.
het gaat weer superquote:Op donderdag 27 september 2007 10:06 schreef melonovy het volgende:
Balen compier, verschrikkelijk zijn die dagen. Was het je eerste keer afrijden?
Ik heb een heleboel te doen, maar ben al een uur op zoek naar de biebpasjes van de kinderen, ik heb ze gvd in een impuls ergens opgeborgen, maar heb geen idee meer waar, crisis!
Terechte vraag, en je hebt gelijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:48 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker?![]()
Ik heb ooit een topic geopend, waarin ik mijn (studie/school) problemen vertelde. Jij herkende de problemen en verwees me later nog eens door naar deze reeks. Zelf vermoedde ik ook ADD en heb laatst toch eindelijk de stap gezet om naar de studentenpsych te gaan. Al hoewel ik voornamelijk werd gedreven door de angst dat ik moest stoppen met mijn studie, anders was ik wss gewoon door gegaan op de oude voet. Maar waarom zou je niet gewoon proberen deze concentratie problemen aan te pakken? Weet je zeker dat je eigenlijk stiekem gewoon geen zin in hebt om er iets aan te gaan doen? Bang voor verandering, bang om iets van je zelf kwijt te raken? Trots? Misschien niet, maar bij mij waren dat altijd drempels om er echt iets aan te gaan doen.![]()
ik hoop het voor jequote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:21 schreef pussydeluxe het volgende:
Vandaag begonnen met mijn eerste Ritalin. In drie weken tijd opbouwen, 3 x 0,5 eerste week, 3 x 1 week 2 en 1 1/2 in de derde week. Krijg ik nu eindelijk rust in m'n hoofd? [afbeelding]
hmmm lekker! als het goed valt kun je rekenen op flinke euforie na een maand, dat is echt te gek!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:21 schreef pussydeluxe het volgende:
Vandaag begonnen met mijn eerste Ritalin. In drie weken tijd opbouwen, 3 x 0,5 eerste week, 3 x 1 week 2 en 1 1/2 in de derde week. Krijg ik nu eindelijk rust in m'n hoofd? [afbeelding]
Ik ben vorige week begonnen met 3 x 1/2. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik deze week 3 x 1 deed, maar ben na het weekend toch maar weer teruggegaan naar 3 x 1/2 (i.v.m. werk). Vanaf vrijdag weer 3 x 1 proberen. Ben benieuwd...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:21 schreef pussydeluxe het volgende:
Volgens mij merk je dat eerder, maar nu gaat er om welke dosis geschikt is, vandaar die "opbouw".quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:00 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Ik ben vorige week begonnen met 3 x 1/2. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik deze week 3 x 1 deed, maar ben na het weekend toch maar weer teruggegaan naar 3 x 1/2 (i.v.m. werk). Vanaf vrijdag weer 3 x 1 proberen. Ben benieuwd...
Maar kun je pas na een maand zien of het goed werkt?
Vertelquote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:04 schreef melonovy het volgende:
Ja die euforie is geweldig, hahaha, maar helaas is dat once in a Ritaline-slik-periode
Ritalin is niet voor niets opgenomen in de opiumwet, na een poosje slikken kun je in eufotische staat verkeren. Je kent wel de pieken uit je dagelijkse leven, nou dat gevoel en dan heel sterk en het kakt niet in zoals je dat ook wel zou moeten herkennen, dat gevoel dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |