abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 januari 2008 @ 14:15:10 #1
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56023486




Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

paar handige web sites en adressen:

bron


Patiëntenverenigingen
www.balansdigitaal.nl
Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.

Balans
De Kwinkelier 37-39
3722 AR Bilthoven
Telefoon: 030-225 50 50
Advies- en informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min)
ma-, di-, do- en vr-ochtend van 9.00-13.00 uur

www.impulsdigitaal.nl
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen

Impuls
De Kwinkelier 39
3722 AR Bilthoven
Advies- en Informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min).
ma t/m vr 9.00-13.00 uur en op do. ook van 18.00-20.00 uur


www.zitstil.be

Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD

Zit Stil
Centrum 'Zit Stil'
Heistraat 321
2610 Wilrijk
België
Telefoon: 03-830 30 25
Fax: 03-825 20 72

Ervaringsdeskundigen

www.adhd.pagina.nl
Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen.
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026
Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site.

www.adhd.nl
De ADHD Stichting
Eendrachtsweg 21
3012 LB Rotterdam

Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.

www.hersenstorm.com
Hersenstorm - ADHD bij volwassenen.
Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.

www.adhdplus.nl
Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.

www.dylanfrancis.nl
Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.

Lotgenotencontact/chatten/informatie

http://groups.yahoo.com/group/adhd_in_nederland

www.adhd-cafe.nl

ADHDhebbenwij (msn group)

www.adhdcafe.com

www.adhd-plus.nl

www.adhdxtra.nl

http://www.adhdnews.com kan je ook dat pols bandje kopen :p

medicatie:

www.janssen-cilag.nl



vorige topics

ADD / ADHD - deel 1
ADD / ADHD - deel 2
ADD / ADHD - deel 3
ADD / ADHD - deel 4
ADD / ADHD - deel 5
ADD / ADHD - deel 6
ADD / ADHD - deel 7
ADD / ADHD - deel 8
ADD / ADHD - deel 9

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 14 januari 2008 @ 14:33:16 #2
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56023919
TVPtje!
Don't come closer, I might hurt you
  maandag 14 januari 2008 @ 14:56:43 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56024440
Je zou verwachten dat die topics hier wel wat sneller zouden lopen, maar 't valt mee.

Zelf heb ik ADD overigens, ooit eens ritalin gehad maar daar werd ik zo depri en rustig van dat ik helemáál niks meer deed.
Regelmatig een jointje werkt bij mij beter

had dit topic verder nooit eerder gezien en het maakte me een tikje nieuwsgierig, waar hebben jullie het hier zoal over?
  maandag 14 januari 2008 @ 15:04:34 #4
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56024591
Hai SiGNe. Eigenlijk gaat het hier over van alles en nog wat.
Over hoe ADD/ADHD zich bij jou uit, wat je er tegen/aan/mee doet (medicatie/voeding/structuur), tegen welke problemen loop je aan en hoe pak je dat dan aan?

Het is vooral fijn om de herkenning te hebben met anderen, dat je niet alleen staat zeg maar.
Maar kijk ook maar eens in de vorige topics.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_56027004
Word je niet paranoide, angstig of depri van het blowen? Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat blowen nu niet bepaald goed is voor de gemiddelde AD(H)Der.

Ik ben nu al een poos onder behandeling van de haptonoom (de leer van het voelen) en probeer nu o.a. de energie die nogal in mijn hoofd zit om laag te krijgen, meer in de basis, meer bij mezelf. Ik ben erg makkelijk met het meewaaien met anderen, ik ben niet zo zeer een allemansvriend, maar emotioneel verstrengel ik me wel snel met een ander (ik ben hoog sensitief), terwijl ik het wel wenselijk vind om meer bij mezelf te zijn. Ik kan chagrijnig worden van iemand naast me die chagrijnig is en dat vind ik zo irritant, nu leer ik daar wat beter mee om te gaan, das wel een verademing. Ik vind het echt een verrijking en een super toevoeging in mijn ontwikkeling!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56029213
Mijn huisarts vertelde dat je absoluut niet moest gaan blowen, het zou totaal niet werken als je ADD/ADHD hebt. Misschien word je er wel rustig van, maar je doet gewoon niks meer.

Ik ben rustig aan bezig om enorm veel structuur in mijn leven te krijgen. Met veel structuur bedoel ik dus dat ik alle bezigheden van een dag exact ga inplannen. Als iets om 10.15 moet gebeuren, moet je er ook op dat moment aan gaan beginnen. Iets straks doen werkt niet, want dan denk je straks ik doe het straks. Ja maar net zei ik straks dus straks... straks.. straks.. en dan begin je er nooit op het moment aan wat je van te voren in gedachte had.
pi_56030077
Bij mensen met psych. problems is het altijd uitkijken met blowen Zou het niet doen Vooral als je medicatie slikt, is het niet aan te raden!
  maandag 14 januari 2008 @ 20:07:45 #8
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_56031648
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:51 schreef melonovy het volgende:
Word je niet paranoide, angstig of depri van het blowen? Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat blowen nu niet bepaald goed is voor de gemiddelde AD(H)Der.

Ik ben nu al een poos onder behandeling van de haptonoom (de leer van het voelen) en probeer nu o.a. de energie die nogal in mijn hoofd zit om laag te krijgen, meer in de basis, meer bij mezelf. Ik ben erg makkelijk met het meewaaien met anderen, ik ben niet zo zeer een allemansvriend, maar emotioneel verstrengel ik me wel snel met een ander (ik ben hoog sensitief), terwijl ik het wel wenselijk vind om meer bij mezelf te zijn. Ik kan chagrijnig worden van iemand naast me die chagrijnig is en dat vind ik zo irritant, nu leer ik daar wat beter mee om te gaan, das wel een verademing. Ik vind het echt een verrijking en een super toevoeging in mijn ontwikkeling!
Mijn vriend wordt juist heel rustig van blowen, het is zowat het enige wat echt helpt tegen zijn gedachten die 200 km p/u gaan. Ritalin werkt ook wel, maar meer om op 1 ding te concentreren. Wiet helpt hem om echt werkelijk rustiger te worden, dat zn gedachten maar 50 km p/u gaan
Maarre, als je aanleg hebt klopt het wel dat je van jointjes roken bijv. psychotisch kan worden.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 01:40:12 #9
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56040092
En ik ben nog steeds wakker...
Don't come closer, I might hurt you
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:59:24 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56047753
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:07 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Mijn vriend wordt juist heel rustig van blowen, het is zowat het enige wat echt helpt tegen zijn gedachten die 200 km p/u gaan. Ritalin werkt ook wel, maar meer om op 1 ding te concentreren. Wiet helpt hem om echt werkelijk rustiger te worden, dat zn gedachten maar 50 km p/u gaan
Maarre, als je aanleg hebt klopt het wel dat je van jointjes roken bijv. psychotisch kan worden.
Dat heb ik dus ook, ik kan me meer focussen als ik geblowd heb.
Ik word ook niet zo heel suf van blowen en een lachkick krijg ik ook allang niet meer.
Als ik met vrienden zit te blowen heb ik ook altijd het gevoel alsof het op mij een andere uitwerking heeft.
Psychoses heb ik er nooit van gekregen gelukkig.
pi_56052500
Vandaag uit school weer poging tot leren. Na 15 minuten werd ik weer helemaal duf van alle andere inspanningen vandaag en dacht even een lekkere bak koffie te drinken. Resultaat dat ik weer lekker loop te stuiteren . Maar even een powernap op de middag wat me erg goed zou doen lukt me gewoon nooit. Ik kan nooit voor 11 uur 's avonds slapen, me nog nooit gelukt afgelopen paar jaar. Misschien maar eens gaan oefenen, want het lijkt me echt een uitkomst.
pi_56058897
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 01:40 schreef Lindytje het volgende:
En ik ben nog steeds wakker...
Meer mensen hier last van slaapproblemen?

Mijn ritme ligt op het moment tussen de 3u en 4u voor het naar bed toegaan... als ik er inlig en ben niet totaal uitgeput etc. ga ik lopen piekeren...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:10:37 #13
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56059495
Ik ken het. Ga dan alleen niet liggen piekeren, maar er razen wel 1001 gedachten door mijn hoofd, waardoor ik niet kan slapen. En dan kan ik 's ochtends mijn nest weer niet uitkomen, met alle gevolgen van dien...

Trouwens, ik heb vandaag mijn eerste dosis concerta opgehaald. Ga denk ik morgen beginnen. Maar een vraag; er staat op de verpakking dat ik dan geen alcohol meer mag drinken... Nou houd ik wel van een wijntje 's avonds, of twee, of drie. Niet dat ik een alcoholist ben, maar ik drink wel graag wat.
Iemand ervaring met alcohol en concerta? Kun je echt helemaal niks meer drinken?
Hoop dat er iemand ervaring mee heeft!
Don't come closer, I might hurt you
pi_56060114
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:51 schreef melonovy het volgende:
Word je niet paranoide, angstig of depri van het blowen? Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat blowen nu niet bepaald goed is voor de gemiddelde AD(H)Der.

Ik ben nu al een poos onder behandeling van de haptonoom (de leer van het voelen) en probeer nu o.a. de energie die nogal in mijn hoofd zit om laag te krijgen, meer in de basis, meer bij mezelf. Ik ben erg makkelijk met het meewaaien met anderen, ik ben niet zo zeer een allemansvriend, maar emotioneel verstrengel ik me wel snel met een ander (ik ben hoog sensitief), terwijl ik het wel wenselijk vind om meer bij mezelf te zijn. Ik kan chagrijnig worden van iemand naast me die chagrijnig is en dat vind ik zo irritant, nu leer ik daar wat beter mee om te gaan, das wel een verademing. Ik vind het echt een verrijking en een super toevoeging in mijn ontwikkeling!
Ademhalingsoefeningen, oefenen met 'aarden' en vanuit je center voelen.
Dat heeft mij goed geholpen bij mezelf te blijven. Ik deed ook alles met m'n hoofd, en 'vervloog' snel. De balans is nog niet ideaal, maar absoluut beter en ik zit daardoor een stuk lekkerder in m'n vel (stabieler/safer).
Veel naar beneden visualiseren dus, vanuit je buik, en dat kan heel goed ondersteunt worden door te oefenen op buikademhaling en te aarden door goed contact met je voeten op de grond te maken (jezelf zwaar maken).

Mijn schoonzus is vorige week met ritalin begonnen, ik hoop dat het haar goed kan ondersteunen! Want het gaat afentoe met enorme ups & downs. Ze werkt ontzettend hard aan zichzelf, maar elke keer weer een terugval, drank, verdovende middelen, en ander kort geluk, en dat haalt er dan weer naar beneden in d'r zelfwaarde.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_56062150
Ja idd dat soort dingen helpen erg goed bij het aarden en naar je basis gaan, mits ik het niet vergeet toe te passen. Meestal kom ik er iets te laat achter, als het me net overkomen is ofzo
Het is allemaal zo moeilijk om me op al mijn intresses en bezigheden, to do's, taken, verplichtingen, etc te letten. Echt, het is nooit allemaal goed, er zijn altijd wel een paar zaken die minder gaan als andere dingen goed gaan.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56066296
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:10 schreef Lindytje het volgende:
Ik ken het. Ga dan alleen niet liggen piekeren, maar er razen wel 1001 gedachten door mijn hoofd, waardoor ik niet kan slapen. En dan kan ik 's ochtends mijn nest weer niet uitkomen, met alle gevolgen van dien...

Trouwens, ik heb vandaag mijn eerste dosis concerta opgehaald. Ga denk ik morgen beginnen. Maar een vraag; er staat op de verpakking dat ik dan geen alcohol meer mag drinken... Nou houd ik wel van een wijntje 's avonds, of twee, of drie. Niet dat ik een alcoholist ben, maar ik drink wel graag wat.
Iemand ervaring met alcohol en concerta? Kun je echt helemaal niks meer drinken?
Hoop dat er iemand ervaring mee heeft!
Mijn vriend heeft Concerta, en drinkt gewoon Niet elke dag, maar gewoon wanneer hij zin heeft zeg maar (in het weekend, af en toe) Maar goed, het staat er niet voor niets op, dus het is altijd even uitkijken
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:25:09 #17
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56068649
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 09:12 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft Concerta, en drinkt gewoon Niet elke dag, maar gewoon wanneer hij zin heeft zeg maar (in het weekend, af en toe) Maar goed, het staat er niet voor niets op, dus het is altijd even uitkijken
Ah! Thanx! Goed om te weten!
Don't come closer, I might hurt you
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:43:22 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56073862
hallo mededruktemakers
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:47:59 #19
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56073973
hoi!
Don't come closer, I might hurt you
pi_56075619
Zeg, ik vroeg me iets af. Ik heb ADD, 3 jaar geleden kwam ik erachter na tests bij de psycholoog. Ik heb toen eerst ritalin gekregen, nu concerta. Ik slik echter 3x 36mg, in plaats van de voorgeschreven hoeveelheid (36+18). Ik vraag me af of dit ernstig is, want ik voel me er ook daadwerkelijk prettiger door. Niet dat ik zonder niet vrolijk ben, maar voel me wel minder goed. Daarbij is m'n medicatiegebruik nog steeds aan het stijgen, combineer het vaker met ritalin, wat eigenlijk niet zou moeten.

Ik vraag me af of dit 'n probleem is, en wat ik eraan moet doen. Ik wil niet afhankelijk worden van de medicatie.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_56075675
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:10 schreef Lindytje het volgende:
Ik ken het. Ga dan alleen niet liggen piekeren, maar er razen wel 1001 gedachten door mijn hoofd, waardoor ik niet kan slapen. En dan kan ik 's ochtends mijn nest weer niet uitkomen, met alle gevolgen van dien...

Trouwens, ik heb vandaag mijn eerste dosis concerta opgehaald. Ga denk ik morgen beginnen. Maar een vraag; er staat op de verpakking dat ik dan geen alcohol meer mag drinken... Nou houd ik wel van een wijntje 's avonds, of twee, of drie. Niet dat ik een alcoholist ben, maar ik drink wel graag wat.
Iemand ervaring met alcohol en concerta? Kun je echt helemaal niks meer drinken?
Hoop dat er iemand ervaring mee heeft!
Je kan naar mijn ervaring prima alcohol bij de medicijnen nemen, ik heb er in ieder geval geen bijwerkingen van. Ook overdag niet, als ik s'ochtends concerta heb ingenomen.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:53:57 #22
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56075707
Ik zou zeggen, overleg even met je psych... Die kan daar denk ik het beste een antwoord op geven. Succes!
Don't come closer, I might hurt you
pi_56081389
Waarom ben ik altijd zo verschrikkelijk impulsief met relaties. Als ik een nieuw meisje leer kennen ben ik helemaal doorgedraaid van haar, maar na ongeveer een maand of 3 is de verliefdheid weer als sneeuw voor de zon verdwenen. En dit gaat gewoon altijd zo.

Na de vorige relatie zei ik gelijk dat ik voorlopig nergens meer aan begin. Na een maandje toch weer een hele leuke meid gevonden en daar nu weer een tijdje mee omgegaan, maar laatste weken gingen weer net zoals de vorige relatie. Het gaat vervelen.....

Ik krijg nu echt het idee alsof dit altijd zo gaat zijn, op de één of andere manier kan ik de gedachte dat ik monogaam/gebonden moet zijn niet verdragen, maar loslaten lukt mij ook maar met veel moeite. Frustrerend.

Verder probeer ik te leren voor de aankomende toetsweek, echter heb ik net een nieuwe telefoon gekocht met 1000 en 1 opties dus ik zit constant met mijn gedachte daarbij. Ik weet nu alles al van die telefoon die ik vrijdag pas krijg, maar ben misschien 10 pagina's in mijn studieboek opgeschoten. Wanneer houdt het eens op!
  woensdag 16 januari 2008 @ 23:57:30 #24
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56090931
Morgen heb ik een intake bij de ggz (mondriaan). lekker snel zou je zeggen. Maar: het is telefonisch? Screening?
Wat kan ik hiervan nu weer verwachten.
Ik heb trouwens altijd de meeste klachten als ik "druk" voel. Moeten is bijna taboe bij mij...
Solliciteren, bellen naar het uwv, etc. Meestal ben ik dan ook zeer prikkelbaar. 's Avonds is het dan een stuk beter (na 20.00 ongeveer) en kan ik een poging doen om een film te kijken (film gek). Op deze dagen gaat ook alles doorelkaar. Ik wiol iets doen en eindig met het doen van 10 dingen met een onlogische volgorde waarna ik geen tijd meer heb om de dingen te doen die ik "moet" (opruimen, poetsen, etc). Als er iets onverwachts gebeurt gaat het helemaal goed en kan ik echt pissig worden, vaak op mezelf, maar ook op anderen (niet gewelddadig, ik vloek dan alleen flink en weet het even niet meer. Vandaag was het een telefoontje van mijn vriendin om te kijken hoe het met ons dochtertje was. Die is nl ziek, nadat ze vrijdag buiten bij de dokter een ontieglijke driftbui had ( ze is 4, dit was wel gewelddadig). Blijkt ze dus gewoon flink ziek te zijn. Suikertekort door koorts denk ik. Had ik vroeger (en nu heel soms) ook.
Tijdens het telefoontje kreeg ik weer 10 dingen in mijn hoofd die er uit moesten en dat gebeurde dus ook. Bam! Slechte zin en redelijk hyper...
Hoe meer structuur ik probeer in te bouwen hoe erger mijn reactie wordt? het lijkt wel een intern gevecht dat naar buiten komt.
Iemand tips om dit wel werkend te krijgen? Schema's werken soms tijdelijk. Daarna vergeet ik ze. Meestal ga ik ze maken maar onderweg doe ik 10 andere dingen en het komt er niet van.
:-( Af en toe wil mezelf echt een klap voor mijn kop geven. Ik weet hoe het wel moet maar ik doe het niet.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:17:03 #25
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56091412
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:57 schreef tweakdsl het volgende:

:-( Af en toe wil mezelf echt een klap voor mijn kop geven. Ik weet hoe het wel moet maar ik doe het niet.
Héél herkenbaar....

Veel succes voor morgen, de screening!
Don't come closer, I might hurt you
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')