abonnement Unibet Coolblue
pi_62310305




Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

paar handige web sites en adressen:

bron


Patiëntenverenigingen
www.balansdigitaal.nl
Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.

Balans
De Kwinkelier 37-39
3722 AR Bilthoven
Telefoon: 030-225 50 50
Advies- en informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min)
ma-, di-, do- en vr-ochtend van 9.00-13.00 uur

www.impulsdigitaal.nl
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen

Impuls
De Kwinkelier 39
3722 AR Bilthoven
Advies- en Informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min).
ma t/m vr 9.00-13.00 uur en op do. ook van 18.00-20.00 uur


www.zitstil.be

Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD

Zit Stil
Centrum 'Zit Stil'
Heistraat 321
2610 Wilrijk
België
Telefoon: 03-830 30 25
Fax: 03-825 20 72

Ervaringsdeskundigen

www.adhd.pagina.nl
Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen.
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026
Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site.

www.adhd.nl
De ADHD Stichting
Eendrachtsweg 21
3012 LB Rotterdam

Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.

www.hersenstorm.com
Hersenstorm - ADHD bij volwassenen.
Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.

www.adhdplus.nl
Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.

www.dylanfrancis.nl
Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.

Lotgenotencontact/chatten/informatie

http://groups.yahoo.com/group/adhd_in_nederland

www.adhd-cafe.nl

ADHDhebbenwij (msn group)

www.adhdcafe.com

www.adhd-plus.nl

www.adhdxtra.nl

http://www.adhdnews.com kan je ook dat pols bandje kopen :p

medicatie:

www.janssen-cilag.nl



vorige topics

ADD / ADHD - deel 1
ADD / ADHD - deel 2
ADD / ADHD - deel 3
ADD / ADHD - deel 4
ADD / ADHD - deel 5
ADD / ADHD - deel 6
ADD / ADHD - deel 7
ADD / ADHD - deel 8
ADD / ADHD - deel 9
ADD / ADHD - deel 10
ADD / ADHD - deel 11

pi_62310388
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:39 schreef Re het volgende:

[..]

wat is er mis met derivaten dan?... je neemt toch ook een pijnstiller... dat is ook een derivaat...

Voor mensen die nog gentereseerd zijn, dit zijn de nieuwe (UK) guidelines voor behandeling van ADHD in kinderen en volwassenen.

http://www.nice.org.uk/Guidance/CG72/PublicInfo/pdf/English
Ik geloof niet dat b.v. speed goed voor de mens is, en een derivaat daarvan ook niet.
Ik geloof dat wel meer medicijnen helemaal niet 'goed' zijn voor de mens, daarom ben ik alleen vóór als het écht nodig is.

Wat je je kan afvragen is: "is het wel gezond om kinderen 8 uur per dag lang stil te laten zitten in een lokaal?"

Daarnaast heb ik mensen van generaties terug gesproken en zij losten het 'probleem' met dergelijk 'drukke kinderen' (want toen bestond er geen naam voor) op door ze 3 rondjes om de school te laten rennen en ze daarna weer plaats te laten nemen in het klaslokaal. Dat werkte. Waarom altijd zo snel naar de medicijnen grijpen? Dat kan je je ook afvragen.
pi_62310407
Verder lost dít het ADD/ADHD probleem op bij een groot deel van die kinderen, in mijn optiek:
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:37 schreef OldJeller het volgende:
Om ze gewoon bij de les en geconcentreerd te houden werken dit soort methoden, geïllustreerd aan de hand van stukje tekenfilm. Dit is tevens ook de reden waarom men vroeger hier geen last van had; er werd anders opgetreden in het klaslokaal.

  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:13:37 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62311390
Laten we het nut van farmaca voor andere topics bewaren, hier gaat het voornamelijk om ervaringen wat betreft diagnose, therapie en persoonlijke omstandigheden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62311587
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:13 schreef Re het volgende:
Laten we het nut van farmaca voor andere topics bewaren, hier gaat het voornamelijk om ervaringen wat betreft diagnose, therapie en persoonlijke omstandigheden.
oké.
pi_62313743
tvpeetje
pi_62316013
Hoi!!!!!! (Sorry. )

Ik denk dat ik nu toch wel wil minderen/stoppen met ritalin. De bijwerkingen gaan verdomme niet weg en ik word er helemaal gek van. Ik heb het koud, ik tril, ik krijg er hoofdpijn van, ik krijg stemmingswisselingen, ik voel me instabiel, ik word soms duizelig, ik ben ontzettend energieloos en zwak, ik krijg er een droge mond/keel van, ik slaap slecht, en meer.

Nu wil ik dus overstappen op iets anders. Iemand raadde mij visolie aan, omdat het net zo goed werkt en geen stemmingswisselingen meegeeft. Maar nu lees ik dit:
quote:
Het slikken van visoliecapsules raadt zij af. Zeker wanneer vis al onderdeel is van het menu.
Eten van vis niet ongevaarlijk

Ik wil geen gevaarlijke troep gaan slikken, maar ik wil ook niet jaren bezig zijn met het zoeken van iets goeds om vervolgens maar helemaal niets te slikken. Gebruikt hier iemand visolie? Of iets anders behalve ritalin? Het zou namelijk zeer tof zijn als je dan even je ervaringen vertelt.
pi_62317894
Hebben jullie (ADHD-ers) ook vaak last van problemen met slapen eigenlijk?

En hoe is jullie gedrag tegenover jullie vriendin/ vriendje? Ik wil niet alle ADHD-ers over 1 kam scheren, maar ik ben gewoon benieuwd of zij over het algemeen anders in relaties zijn dan mensen die geen ADHD hebben. En dan bedoel ik vooral relaties op liefdesgebied. Ik kan me namelijk indenken dat je bij moeilijke concentratie het ook moeilijk vindt om je te blijven concentreren op je relatie. Of dat je makkelijk een paar dagen niets van je laat horen omdat je dan niet op je relatie gefocust bent. Of werkt het niet zo en is het zo dat als je verliefd bent je ook constant aan diegene denkt? En is het ook zo dat ADHD-ers niet vaak een lange relatie hebben?

Thanks!
  zondag 12 oktober 2008 @ 00:35:15 #9
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_62320003
ik denk dat ik vannacht OOK niet thuis ga slapen, ik sliep gister nacht bij een vriendin, in een andere kamer zelfs, en nu zit me vader steeds tegen me te zeiken.
Fucking gefrustreerd, wil niet hier rondlopen dus ik kom morgen middag wel weer thuis denk ik!

ouders die proberen te helpen met goede raad enzo ...

[/uitlaatklepmodus]
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_62328932
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:48 schreef 8. het volgende:
Hoi!!!!!! (Sorry. )

Ik denk dat ik nu toch wel wil minderen/stoppen met ritalin. De bijwerkingen gaan verdomme niet weg en ik word er helemaal gek van. Ik heb het koud, ik tril, ik krijg er hoofdpijn van, ik krijg stemmingswisselingen, ik voel me instabiel, ik word soms duizelig, ik ben ontzettend energieloos en zwak, ik krijg er een droge mond/keel van, ik slaap slecht, en meer.

Nu wil ik dus overstappen op iets anders. Iemand raadde mij visolie aan, omdat het net zo goed werkt en geen stemmingswisselingen meegeeft. Maar nu lees ik dit:
[..]

Eten van vis niet ongevaarlijk

Ik wil geen gevaarlijke troep gaan slikken, maar ik wil ook niet jaren bezig zijn met het zoeken van iets goeds om vervolgens maar helemaal niets te slikken. Gebruikt hier iemand visolie? Of iets anders behalve ritalin? Het zou namelijk zeer tof zijn als je dan even je ervaringen vertelt.
Ik heb zelf diverse dingen gedaan om te kijken of voeding invloed heeft op ADD/ADHD (bij mij dan). Mijn antwoord tot nu toe is eigenlijk geen.

Zelf eet ik redelijk veel vis, voldoende omega 3 dus.
Een bepaalde periode heb ik echt suiker volledig laten staan (dus geen snoep, koek, tafelsuiker, noem maar op). In diezelfde periode ben ik ook volledig glutenvrij gaan eten, want de theorie bestaat dat gluten invloed hebben op ADD/ADHD. Verder zo min mogelijk kunstmatige conserveermiddelen, smaakversterkers, zoetstoffen enz.

Ik kon echter na een maand nog niet echt aantoonbaar verschil opmerken, niks wat lijkt op de concentratie die ik krijg door ritalin.

Dit wil niet zeggen dat het bij anderen niet werkt. Op een Belgische website van een instituut die ook onderzoek doet naar ADD/ADHD werd helder uitgelegd dat vermindering van klachten werd aangetroffen bij een groot gedeelte van de mensen als ze een glutenvrij dieet volgden. Bij mij had het echter niet heel veel effect en een glutenvrij dieet is ook een behoorlijke opoffering.
pi_62329053
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:26 schreef Swowie het volgende:
Hebben jullie (ADHD-ers) ook vaak last van problemen met slapen eigenlijk?

En hoe is jullie gedrag tegenover jullie vriendin/ vriendje? Ik wil niet alle ADHD-ers over 1 kam scheren, maar ik ben gewoon benieuwd of zij over het algemeen anders in relaties zijn dan mensen die geen ADHD hebben. En dan bedoel ik vooral relaties op liefdesgebied. Ik kan me namelijk indenken dat je bij moeilijke concentratie het ook moeilijk vindt om je te blijven concentreren op je relatie. Of dat je makkelijk een paar dagen niets van je laat horen omdat je dan niet op je relatie gefocust bent. Of werkt het niet zo en is het zo dat als je verliefd bent je ook constant aan diegene denkt? En is het ook zo dat ADHD-ers niet vaak een lange relatie hebben?

Thanks!
Dat gedeelte over gedrag tegenover vriendje/vriendinnetje in relatie gaat wel voor mij op ja. In het begin is er wel verliefdheid, maar verdwijnt weer snel en dan komen er ook zat dagen voorbij dat je helemaal niet aan je relatie denkt. Tijdens intimiteit kan ik mijn concentratie eigenlijk ook slecht vasthouden. Daarom gaan relaties nogal snel 'vervelen' vind ik.

En qua lengte, mijn langste is tot nu toe zo'n 4,5 maanden geweest met tussendoor nog een vakantiepauze van een maandje. Daarna wilde ik het toch nog wel weer proberen, maar het werd al weer snel hetzelfde, zo'n sleur.
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:20:49 #12
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_62333993
ik heb visolie geprobeerd, ik merkte dat ik wel iets rustiger was en iets beter kon concentreren, maar het 2 x 2 pillen nemen per dag stond me erg tegen!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_62335897
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:09 schreef frenkck het volgende:
- tekst -
Nou, gelukkig werkt ritalin bij mij wel, in tegenstelling tot jou, dus hopelijk werken andere middelen dan ook. Meer vis op het menu lijkt me hoe dan ook een puik plan.
Kun je me vertellen wat 'glutenvrij' inhoudt? Google wil niet echt helpen.

@ compier:
Tsja, ik moet nu 5 ritalinpilletjes verdelen over de ochtend en middag, dus 2 × 2 pillen nemen is in mijn geval niet zo erg.
pi_62337858
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:15 schreef frenkck het volgende:

[..]

Dat gedeelte over gedrag tegenover vriendje/vriendinnetje in relatie gaat wel voor mij op ja. In het begin is er wel verliefdheid, maar verdwijnt weer snel en dan komen er ook zat dagen voorbij dat je helemaal niet aan je relatie denkt. Tijdens intimiteit kan ik mijn concentratie eigenlijk ook slecht vasthouden. Daarom gaan relaties nogal snel 'vervelen' vind ik.

En qua lengte, mijn langste is tot nu toe zo'n 4,5 maanden geweest met tussendoor nog een vakantiepauze van een maandje. Daarna wilde ik het toch nog wel weer proberen, maar het werd al weer snel hetzelfde, zo'n sleur.
Maar betekent dat dan eigenlijk dat je nooit een lange serieuze relatie zult hebben? Denk je zelf ook dat je nooit gaat trouwen bijvoorbeeld? Of ben je gewoon nog nooit iemand tegengekomen waar je heel erg verliefd op was?
En heb je dat ook met andere relaties? Dat je een tijdje met bepaalde mensen omgaat en dan weer 'nieuwe' mensen zoekt?
En is er ook nog verschil tussen mensen? Dus dat bepaalde mensen minder snel gaan vervelen dan andere (op zich natuurlijk logisch dat dit zo is:P, maar meer mbt bepaald gedrag)? Verveelt iemand die ADHD heeft minder snel dan een niet-ADHD-er?
  Moderator maandag 13 oktober 2008 @ 01:37:21 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_62341615
Wat is ADD in combinatie met depressie toch ontzettend vermoeiend Moest vandaag zoveel dingen doen maar was te depri om me er toe te zetten en met ADD wil dat al helemaal niet Hopelijk gaat het de komende dagen weer beter, vandaag zowat alleen maar geslapen
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_62343695
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:26 schreef Swowie het volgende:
Hebben jullie (ADHD-ers) ook vaak last van problemen met slapen eigenlijk?

En hoe is jullie gedrag tegenover jullie vriendin/ vriendje? Ik wil niet alle ADHD-ers over 1 kam scheren, maar ik ben gewoon benieuwd of zij over het algemeen anders in relaties zijn dan mensen die geen ADHD hebben. En dan bedoel ik vooral relaties op liefdesgebied. Ik kan me namelijk indenken dat je bij moeilijke concentratie het ook moeilijk vindt om je te blijven concentreren op je relatie. Of dat je makkelijk een paar dagen niets van je laat horen omdat je dan niet op je relatie gefocust bent. Of werkt het niet zo en is het zo dat als je verliefd bent je ook constant aan diegene denkt? En is het ook zo dat ADHD-ers niet vaak een lange relatie hebben?

Thanks!
Ik schijn een uitzondering te zijn met dat slapen. Als ik ga liggen ben ik binnen 5 min in coma en slaap lekker door. Alleen als mijn vriendin er niet is kan het wat langer duren met in slaap vallen.

Een relatie hebben als ADD-er is goed te doen, alleen voor mijn vriendin is het heel wat moeilijker omdat ik constant van planning, ideeen en stemming wissel. Daar kan ze echt gek van worden.
Geduld en begrip zijn erg belangrijk. In ruil geef ik veel liefde natuurlijk.
't Is overigens wel waar ze op gevallen is, mijn aanwezigheid, energie en spontaniteit (ik haat dat modewoord, maar het is hier wel op zijn plaats). 't Is iig nooit saai met mij.

En qua verliefdheid werkt het precies hetzelfde hoor, zou niet weten waarom dat anders zou zijn als ADD-er.
Ik kan/kon ook hele dagen aan haar denken en op een roze wolk zitten.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_62343780
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:15 schreef frenkck het volgende:

[..]

Dat gedeelte over gedrag tegenover vriendje/vriendinnetje in relatie gaat wel voor mij op ja. In het begin is er wel verliefdheid, maar verdwijnt weer snel en dan komen er ook zat dagen voorbij dat je helemaal niet aan je relatie denkt. Tijdens intimiteit kan ik mijn concentratie eigenlijk ook slecht vasthouden. Daarom gaan relaties nogal snel 'vervelen' vind ik.

En qua lengte, mijn langste is tot nu toe zo'n 4,5 maanden geweest met tussendoor nog een vakantiepauze van een maandje. Daarna wilde ik het toch nog wel weer proberen, maar het werd al weer snel hetzelfde, zo'n sleur.
Dagen dat je helemaal niet aan je relatie denkt heb ik nog nooit gehad. Waarschijnlijk heb je dan gewoon nog niet de juiste persoon gevonden. Ik heb er ook vele jaren over gedaan iemand te vinden die ik geweldig vind en niet gestoord van mij wordt.

Qua sex is dit volgens mij ook wel van toepassing. Ik kan me ook wel eens niet concentreren,
maar over het algemeen ligt het weer voor een groot deel aan de persoon waar je mee bezig bent.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_62343811
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 01:37 schreef MaJo het volgende:
Wat is ADD in combinatie met depressie toch ontzettend vermoeiend Moest vandaag zoveel dingen doen maar was te depri om me er toe te zetten en met ADD wil dat al helemaal niet Hopelijk gaat het de komende dagen weer beter, vandaag zowat alleen maar geslapen
Depri zuigt big time. Vooral het hele dagen slapen herken ik.
Was je nou al onder behandeling tegen die depressie?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Moderator maandag 13 oktober 2008 @ 10:03:45 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_62344480
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 09:29 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Depri zuigt big time. Vooral het hele dagen slapen herken ik.
Was je nou al onder behandeling tegen die depressie?
Yup loop om die reden bij de psych krijg er ook AD voor maar heb de laatste tijd veel last van de bijwerkingen, nog vergeetachtiger en heb af en toe black outs waarbij ik gewoon een paar minuten mis, heel freaky
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_62349464
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yup loop om die reden bij de psych krijg er ook AD voor maar heb de laatste tijd veel last van de bijwerkingen, nog vergeetachtiger en heb af en toe black outs waarbij ik gewoon een paar minuten mis, heel freaky
Dat klinkt niet goed. Vooral die blackouts.
Welke pillen zijn dat dan? En welke dosis?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_62353448
Als ik de oude topics doorlees, valt het mij zo op dat er veel mensen zijn die nog wachten op uitslag van diagnose en dan echt hopen dat ze ADHD hebben. En dat ze er ook echt blij mee zijn, als het zo blijkt te zijn.

Ik weet nog dat ik wel heel graag in onderzoek wou, ik wou gewoon antwoord op mijn vraag en ik wou graag weten wat mijn probleem was. Maar naar mate de uitslag er aan kwam werd ik er steeds minder blij mee en toen ik inderdaad de dagnose 'ADHD, subtype 1 en 2' kreeg, ben ik er best wel kapot van geweest, ook al kon ik nu effectiever aan mijn problemen werken.
Ik snap niet waarom mensen het zo graag willen hebben, het lijkt wel alsof ze het 'makkelijk' vinden ofzo. Naar mijn ervaring is ADHD niet makkelijk, en heel soms leuk, als je er een beetje aan gewend raakt.
"I often regret that I have spoken; never that I have been silent." — Publilius Syrus
pi_62353617
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:26 schreef Swowie het volgende:
Hebben jullie (ADHD-ers) ook vaak last van problemen met slapen eigenlijk?

En hoe is jullie gedrag tegenover jullie vriendin/ vriendje? Ik wil niet alle ADHD-ers over 1 kam scheren, maar ik ben gewoon benieuwd of zij over het algemeen anders in relaties zijn dan mensen die geen ADHD hebben. En dan bedoel ik vooral relaties op liefdesgebied. Ik kan me namelijk indenken dat je bij moeilijke concentratie het ook moeilijk vindt om je te blijven concentreren op je relatie. Of dat je makkelijk een paar dagen niets van je laat horen omdat je dan niet op je relatie gefocust bent. Of werkt het niet zo en is het zo dat als je verliefd bent je ook constant aan diegene denkt? En is het ook zo dat ADHD-ers niet vaak een lange relatie hebben?

Thanks!
Slapen is een probleem ja, ik slaap weinig en slecht. Vooral het inslapen is een drama en ik heb veel last van angsten, soms als ik wakkerschrik komt dat heel erg terug. Ben je eindelijk in slaap gevallen, krijg je een nachtmerrie..

Vriendje is ook lastig. Ik ben niet snel verliefd en snel op een jongen uitgekeken. Behalve op één jongen, 14 maanden relatie gehad. Was ontzettend verliefd op hem en hield ook echt van hem. Maar hij werd één van de mensen op wie ik mijn woedeaanvallen 'durfde' los te laten - hij zou toch niet weggaan - en ik ging van de ene stemmingswisseling in de ander. Hij was ontzettend lief en had veel geduld maar uiteindelijk heb ik hem (en dus ons) kapot gemaakt. Hij maakte het uit, hij kon niet meer, zei hij.
Vlak daarna kreeg ik mijn diagnose en begreep ik eindelijk een beetje waarom ik soms mezelf gewoon niet in de hand had. Te laat.

En wat anderen zeggen, ook tijdens de seks inderdaad verlies ik snel mijn concentratie. Duidelijk voorbeeld dat vaak terugkomt: als ik een vriendje heb, hoor ik altijd na een tijdje: eh, als we zoenen, waarom heb je dan je ogen open? Ik ben me daar zelf nooit bewust van, volle aandacht gaat gewoon niet naar het zoenen, kijk ook liever een beetje 'om me heen'
"I often regret that I have spoken; never that I have been silent." — Publilius Syrus
pi_62353782
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:21 schreef OldJeller het volgende:
Verder lost dít het ADD/ADHD probleem op bij een groot deel van die kinderen, in mijn optiek:
[..]


Wat een onzin. Ik heb straffen genoeg gehad op school, okee niet geslagen, hoewel thuis wel eens een mep gehad op momenten dat mijn vader het echt even niet meer wist, maar ik werd er alleen maar opstandiger van.
Ik zeg wel altijd dat het mij helpt om een strengere leraar te hebben, eentje die niet in mijn leugens (is dat nou een adhd-talent, liegen, of heb ik dat alleen?) trapt en een die gewoon het durft boos te worden, en geen debiele waarschuwingen te geven als: 'Nog even, en ik stuur je de klas uit.'
Ik word daar misschien wat stiller van naar buiten toe, maar van binnen ga ik dan te keer. Prettig voor de rest, geen oplossing voor mij.

Mensen kijken soms echt alleen maar naar het 'hyperen' van ADHD, is dat voor de ADHD-ers hier ook echt het grootste probleem? Bij mij is dat meer het stuiteren van binnen dan het stuiteren van buiten eigenlijk.
"I often regret that I have spoken; never that I have been silent." — Publilius Syrus
pi_62353787
Irresponsible, voor mezelf sprekend....

Het vaststellen van de diagnose (van wat voor kwaal dan ook) is voor mij vaak een bevestiging dat ik "mezelf niet voor de gek gehouden heb"

Bij zeer veel "kwalen" en dingen als AD(H)D is de bevestiging dat het dat is het begin van acceptatie, er mee leren leven, enzovoorts...

voor mij was het gevoel dat ik niet gek, maar maar een beetje anders was best wel prettig...
pi_62353902
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:09 schreef Duur het volgende:
Irresponsible, voor mezelf sprekend....

Het vaststellen van de diagnose (van wat voor kwaal dan ook) is voor mij vaak een bevestiging dat ik "mezelf niet voor de gek gehouden heb"

Bij zeer veel "kwalen" en dingen als AD(H)D is de bevestiging dat het dat is het begin van acceptatie, er mee leren leven, enzovoorts...

voor mij was het gevoel dat ik niet gek, maar maar een beetje anders was best wel prettig...
Hoe oud was je toen je diagnose kreeg?

Mij deed de diagnose deels wat goed, omdat het inderdaad niet meer echt mijn schuld was nu, de dingen die misgingen. Maar ergens geef ik mezelf toch wel de schuld, psychisch probleem of niet, het zijn WEL mijn handelingen. Ik weet dat ik mezelf de schuld niet hoef te geven, maar op dat punt ben ik gewoon nog niet.
En dat is ook waarom de diagnose mij echt pijn heeft gedaan, ik ben blijven zitten, van school gewisseld, heb mijn hele thuissituatie opgefokt, ben een geweldig vriendje kwijtgeraakt. En alleen maar omdat niemand eerder in de gaten had wat er ECHT aan de hand was met mij. Ik heb jaren lang het heel erg moeilijk gehad en dat had niet gehoeven. Die gedachte heeft het me wel echt moeilijk gemaakt.
"I often regret that I have spoken; never that I have been silent." — Publilius Syrus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')