jaquote:Op maandag 26 januari 2009 16:02 schreef PiRANiA het volgende:
Oeh napster
Wat een tijden... Inbellen was ook goud
Heb jij ook nog telnet gedaan?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
jawij mochten pas na 19.00u op internet
en dan was je er bijna........ en sloot diegene waarvan je downloadde zijn Napster af en kon je opnieuw beginnenquote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef Bijou het volgende:
En als je dan een complete cd wilde, dan eerst uitzoeken welke tracks een album had, en die dan allemaal apart opzoeken en downloaden![]()
Ik kocht mijn eerste PC in 2000 had en heb nergens verstand van.quote:
neequote:Op maandag 26 januari 2009 16:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Heb jij ook nog telnet gedaan?
[ afbeelding ]
Jaquote:Op maandag 26 januari 2009 16:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dan was je er bijna........ en sloot diegene waarvan je downloadde zijn Napster af en kon je opnieuw beginnen
quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef Bijou het volgende:
En als je dan een complete cd wilde, dan eerst uitzoeken welke tracks een album had, en die dan allemaal apart opzoeken en downloaden![]()
Dat had ik in het begin.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:14 schreef Bijou het volgende:
[..]
JaOf je kon net dat ene liedje niet vinden, of er zat er een tussen van slechte kwaliteit...
Maar toch:![]()
![]()
Ja preciesquote:Op maandag 26 januari 2009 16:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat had ik in het begin.
Ik downloade gewoon alles wat ik tegenkwam zonder te kijken of het wel een heel nummer was
Ik zat dan stiekem de hele avond en dan kwam ik er de volgende dag achter dat mijn oma ons de hele avond had proberen te bellen maar dat hij in gesprek was.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
jawij mochten pas na 19.00u op internet
Idem, totdat je ineens ruisnummers kreegquote:Op maandag 26 januari 2009 17:26 schreef -Vaduz- het volgende:
Napster heb ik nooit gebruikt. Kazaa wel.
AudioGalaxy dus. Toen had ik net voor het eerst adsl, man man, wat een superprogramma was dat.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het mooiste programma in z'n soort was toch wel Audiogalaxy. Zoekopdracht op een webpagina, met verwijzingen naar gelijkaardige nummers erbij. De meest onbekende dingen waren heel eenvoudig te vinden.
Metallica was er toentertijd niet zo blij mee.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:27 schreef larry_flynt het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Napster en de bedenkers afgelopen?
Hoe heet die band ook alweer......
Die begonnen toe zo rechtzaak enz
Metallica ja. Kon even neit op de naam komen.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:27 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Metallica was er toentertijd niet zo blij mee.
Ze werden populairder dan ooit.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Metallica ja. Kon even neit op de naam komen.
Hoe is het toen afgelopen?
quote:Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Metallica ja. Kon even neit op de naam komen.
Hoe is het toen afgelopen?
inderdaad, ze begonnen een rechtzaak en toen kende dus ineens iedereen Napster en werd het drukker dan ooitquote:Op maandag 26 januari 2009 19:27 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Metallica was er toentertijd niet zo blij mee.
Dat deed ik altijd op bol.comquote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef Bijou het volgende:
Me tooquote:
Oh was jij datquote:
En ik ging vroeger om mensen te plagen altijd op het laatste moment Napster afsluiten
Dat programma heeft mij inderdaad nooit teleurgesteld. De meest vage vergeten nummers kwamen via dat programma keurig op mijn harde schijf terecht. Helaas werd hier ook steeds meer geblokkeerd.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het mooiste programma in z'n soort was toch wel Audiogalaxy. Zoekopdracht op een webpagina, met verwijzingen naar gelijkaardige nummers erbij. De meest onbekende dingen waren heel eenvoudig te vinden.
Ja en? Ik was 15 en wilde die cd van Robbie Williams heel graag jaquote:
Daar werden inderdaad ook nummers geblokkeerd of verkracht (dat nummer van Madonna, dat ze ineens roept van What the fuck are you doing, of nummers werden gescrambled).quote:Op maandag 26 januari 2009 22:04 schreef Bijou het volgende:
[..]
Ja en? Ik was 15 en wilde die cd van Robbie Williams heel graag ja
Kazaa heb ik daarna ook een tijdje gebruikt, is die ook ooit geblokkeerd geweest eigenlijk?
quote:
Ja, dat programma werd me ineens vervuild...quote:Op maandag 26 januari 2009 19:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Idem, totdat je ineens ruisnummers kreeg
True, truequote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:45 schreef rubbereend het volgende:
dat Kazaa gebeuren is pas van later
Napsterdat maakt downloaden groot
Dat vind ik nog steeds het beste download programma ooit,wat je daar allemaal mee kon vinden was fantastisch.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
Weet het echt niet meerquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat heb je er van gemaakt dan, met je uitleg?
De volwassenheid straalt erafquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:33 schreef tong80 het volgende:
Ik had nul verstand van computers.
Vriend van me heeft me toen geregistreerd op Napster onder de naam kutjebefkut.
Vroeg een italiaans meisje via het chatten wat mijn username betekende.
Leg dat maar eens uit in het Engels.
Hij werkt wel in de IT en is ouder dan ikquote:
dat je je graag met huisdieren bezig houdt, in het bijzonder poezen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat heb je er van gemaakt dan, met je uitleg?
usenet/torrentsquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:53 schreef Loveless85 het volgende:
Maar de hamvraag; wat is iedereen gaan gebruiken na Napster en Kazaa/K-lite? Tis daarna redelijk versplinterd
Hier tijdje LimeWire gehad, maar dat is te 'simpel', dus nu het meeste met ApexDC++ en torrent
Over het algemeen was een nummertje inderdaad half uurtje wachtenquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:44 schreef Blawh het volgende:
Napster, goede oude tijd inderdaad. Die blijdschap als het downloaden 4 kb/s+ ging.
Torrents meestal... Ik ben van singles naar complete albums gegaan. way to go platenmaatschappijenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:53 schreef Loveless85 het volgende:
Maar de hamvraag; wat is iedereen gaan gebruiken na Napster en Kazaa/K-lite? Tis daarna redelijk versplinterd
Hier tijdje LimeWire gehad, maar dat is te 'simpel', dus nu het meeste met ApexDC++ en torrent
Volgens mij was dat ook het eerste nummer wat ik downloaddequote:Op maandag 26 januari 2009 16:28 schreef NJ het volgende:
Napster! Geweldig!
Een download aanzetten dan inderdaad maar hopen dat die persoon niet offline ging in de tussentijd. Tijd die je meestal besteedde aan wat anders doen, want het duurde toen nog verdomd lang voordat zo'n nummer binnen was..
En ik weet nog wat het eerste nummer was wat ik downloadde. The real Slim Shady van Eminem, bij m'n oom thuis..
audiogalaxy like a motherfucker!quote:Op maandag 26 januari 2009 16:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
Schrok me de tyfus toen ik eens keihard zo'n nummer draaide, en in één keer die ruis voorbij kwamquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:47 schreef wikwakka2 het volgende:
Dus die ruisnummers waren gewoon een manier van de platenmaatschappijen om downloaders af te schrikken? Ik vond het altijd al zo vervelend dat er mensen waren die dat soort shit op Kazaa, Morpheus en Limewire zetten
Same here.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Schrok me de tyfus toen ik eens keihard zo'n nummer draaide, en in één keer die ruis voorbij kwam
dat kon totdat de telefoonrekening binnen kwam?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:48 schreef Sjowhan het volgende:
Napster
Toen ik 's nachts nog illegaal aan het downloaden was via de telefoon, paps en mams die het niet mochten weten(want internet, dat mocht toen nog niet thuis!)
En ik altijd op zoek naar iemand met 'T1' zodat ik met 5-7kB/s kon downloaden
Ik download alleen nog hele albums, losse nummers nooit meer dan krijg je er een zooi van op je PC.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef rubbereend het volgende:
vroeger wist ik altijd wel wat down te loaden maar nu zit ik me af en toe gewoon af te vragen wat moet ik nu weer downloaden
pás mee begonnen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:03 schreef ImMaxa het volgende:
Hm, ik ben pas met kazaa begonnen... En nooit een ruisnummer oid binnengehaald. Geluk blijkbaar.
quote:Op maandag 16 februari 2009 23:33 schreef trifko het volgende:
een uur doen om een liedje binnen te halen..
En dan miljonair wordenquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:19 schreef Falco het volgende:
Ja mooi was dat he. Mp3tjes downloaden met 5 kb/sec.
Dit dusquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:32 schreef florisje het volgende:
in de tijd van napster was er echt veel meer muziek te vinden, vooral de een beetje wat vagere muziek is nu nog steeds moeilijk te vinden
Klopt inderdaad, vooral losse nummers, dat is nu lastiger, nu krijg je meestal meteen hele albums.quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:32 schreef florisje het volgende:
in de tijd van napster was er echt veel meer muziek te vinden, vooral de een beetje wat vagere muziek is nu nog steeds moeilijk te vinden
Keek je net naar het achtuurjournaal?quote:
Daar dacht ik ook aanquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Keek je net naar het achtuurjournaal?
15-20kb/sec hier ten tijde van napsterquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:19 schreef Falco het volgende:
Ja mooi was dat he. Mp3tjes downloaden met 5 kb/sec.
Wat hij zegtquote:
Die screenshots, zo herkenbaar, hele rijen met downloads. Ik kan me niet meer herinneren of ik ook andere dingen downloade behalve muziek, staat me vaag iets van bij Southpark en misschien ook van die DOSspellen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:13 schreef Arcee het volgende:
Trouwens: Napster, wachten tot de blauwe balk vol is
Veel cabaret hier, mp3's. Als ik nu soms een oude voorstelling op dvd kijk, snap ik soms nu pas waarom mensen op een moment lachen. In de mp3's miste ik het beeldquote:Op zaterdag 30 april 2011 21:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Die screenshots, zo herkenbaar, hele rijen met downloads. Ik kan me niet meer herinneren of ik ook andere dingen downloade behalve muziek, staat me vaag iets van bij Southpark en misschien ook van die DOSspellen.
Is dat zo ja? Zo oud ben ik nog niet.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat was toch jaren later, als 'opvolger'
QFT!quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:28 schreef Max-Westerman het volgende:
Mensen die Napster niet mee hebben gemaakt hebben internet niet meegemaakt
Schopje 40+quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je profiel klopt ben je zelfs ouder dan ik
Die klopt. In dat geval ben je helemaal niet zo oud. Ik had kennelijk pas heel laat internet. Ik mocht nooit inbellen, kreeg pas i'net toen ADSL beschikbaar was.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je profiel klopt ben je zelfs ouder dan ik
Haha, ik weet mijn eerste gedownloade nummer ook nog:quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:24 schreef motorbloempje het volgende:
napster
mijn eerste gedownloadde liedje was 'Genie in a bottle'![]()
quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
Die klopt. In dat geval ben je helemaal niet zo oud. Ik had kennelijk pas heel laat internet. Ik mocht nooit inbellen, kreeg pas i'net toen ADSL beschikbaar was.
Ramones - Blitzkrieg Bop hierquote:Op zaterdag 30 april 2011 22:24 schreef motorbloempje het volgende:
napster
mijn eerste gedownloadde liedje was 'Genie in a bottle'![]()
ja mijn topicquote:Op zaterdag 30 april 2011 21:13 schreef Arcee het volgende:
Trouwens: Napster, wachten tot de blauwe balk vol is
Beter zelfs, wat mij betreft.quote:
Zoiets?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:12 schreef PiRANiA het volgende:
Wie heeft een MP3 van het inbelgeluid?
wereldse interface inderdaadquote:Op maandag 9 mei 2011 22:24 schreef Q. het volgende:
Er is nooit een overzichtelijker programma geweest dan Napster.
audio galaxy was geniaal. heb daar echt de meest wazige nummers vandaag gehaald.quote:
ik gebruik soulseek nog steedsquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |