abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2009 @ 16:28:19 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65423958
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Als je weet dat er in de Koran dingen staan zoals jij beweert

dan moet het toch niet erg moeilijk zijn om de betreffende regels even te kopiëren en te plakken?
Natuurlijk wel. Ik ben immers geen moslim en houd me - edit - niet elke dag bezig met die onzin die in de Koran staat. Daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan, dus ik ben ook niet van plan dat op commando te gaan doen (mocht je willen).

Maar dat er in de Koran staat dat schade berokkenen aan ongelovigen geen zonde is (dit itt schade berokkenen aan medemoslims), is gewoon een feit. En dat is precies wat stelen is: een vorm van schade berokkenen aan een ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 18:41:55 (Op de man, onnodig) ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65424075
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 18:42:22 (Reactie op verwijderde opmerking) ]
pi_65424116
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 18:42:58 (Op de man, onnodig) ]
pi_65424137
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 26-01-2009 17:06:33 (niet nodig) ]
pi_65424140
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Ik ben immers geen moslim en houd me in tegenstelling tot jijzelf niet elke dag bezig met die onzin die in de Koran staat. Daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan, dus ik ben ook niet van plan dat op commando te gaan doen (mocht je willen).

Maar dat er in de Koran staat dat schade berokkenen aan ongelovigen geen zonde is (dit itt schade berokkenen aan medemoslims), is gewoon een feit. En dat is precies wat stelen is: een vorm van schade berokkenen aan een ander.
Feiten die je, zo blijkt, niet aan kunt tonen. Het is goed met je. Ik ga mijn tijd niet meer met je verdoen. Blijf vooral geloven waar je in wilt geloven. Prettige dag nog verder.
pi_65424172
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Religieuzen zijn nu niet echt belangeloos in deze discussie is het niet?
Niemand is belangeloos in deze discussie.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:34:23 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65424233
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:32 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Feiten die je, zo blijkt, niet aan kunt tonen. Het is goed met je. Ik ga mijn tijd niet meer met je verdoen. Blijf vooral geloven waar je in wilt geloven. Prettige dag nog verder.
edit

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 26-01-2009 16:40:35 (nergens voor nodig dit) ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65424280
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:31 schreef SCH het volgende:
- edit - Wilders lult ook maar wat over Mein Kampf zonder het boek te hebben gelezen
Niet zo gek, dat boek is volkomen onleesbaar

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 18:44:23 (Quote bewerkt) ]
pi_65424332
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Niemand is belangeloos in deze discussie.
Wellicht, maar er zijn wel heel erg veel gelovigen die alle onprettige kantjes van hun geloof wegmoffelen als het ze niet uitkomt. Dat maakt ze bij uitstek niet geschikt om objectief in deze discussie te kunnen staan.
pi_65424346
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
edit

[ Bericht 34% gewijzigd door Frutsel op 26-01-2009 16:41:05 (niet op reageren aub ) ]
  maandag 26 januari 2009 @ 16:37:09 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65424352
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niet zo gek, dat boek is volkomen onleesbaar
Dat boek heb ik ook gelezen. Ik vond het leesbaarder en logischer in elkaar zitten dan de Koran. Maar nog steeds pure bagger natuurlijk.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65424369
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wellicht, maar er zijn wel heel erg veel gelovigen die alle onprettige kantjes van hun geloof wegmoffelen als het ze niet uitkomt. Dat maakt ze bij uitstek niet geschikt om objectief in deze discussie te kunnen staan.
Jij doet dat net zo goed over jouw levensbeschouwing. Alsof jij objectief bent.

Maar het istegenwoordig wel mode om mensen bij voorbaat buiten spel te zetten, geloof ik. Wat een zwaktebod
pi_65424465
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niet zo gek, dat boek is volkomen onleesbaar
Maar hoe kan je het dan vergelijken met de Koran zoals Wilders doet, als je het niet gek vindt dat hij het niet gelezen heeft
pi_65424486
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat boek heb ik ook gelezen. Ik vond het leesbaarder en logischer in elkaar zitten dan de Koran. Maar nog steeds pure bagger natuurlijk.
Waarom zou de Koran voor jou leesbaar en logisch moeten zijn, je bent toch geen moslim?
  maandag 26 januari 2009 @ 16:41:07 #165
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65424489
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:37 schreef SCH het volgende:
Maar het istegenwoordig wel mode om mensen bij voorbaat buiten spel te zetten, geloof ik. Wat een zwaktebod
Moslims die nog met droge ogen durven te beweren dat de Koran niet vol met haat jegens en oproepen tot het beschadigen van ongelovigen staat, kan ik inderdaad niet meer serieus nemen. Je hoeft google maar even drie seconden aan te slingeren om met absolute zekerheid te kunnen vaststellen dat het tegendeel waar is. Maar zelfs die drie seconden zijn voor mij zolangzamerhand al teveel gevraagd. Ik blijf het niet voorkauwen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65424766
En alle mensen die nog met droge ogen durven te beweren dat ALLE moslims ALLES wat in de Koran staat volledig willen toepassen op het hier en nu, kan ik ook niet meer serieus nemen.
pi_65424807
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:00 schreef HarryP het volgende:

[..]

De meerderheid is voor het afschaffen van het beledigen van het geloof.
Helaas wil de CDA minister van justitie daar geen actie op ondernemen dus de kamer komt zelf met een wet.

De VVD wil alleen nog een stukje verder gaan waar de rest rustig afwacht tot de uitspraak tegen Wilders er is. Maar stel niet uit wat gisteren al geregeld had moeten zijn.
De VVD heeft tegen die motie gestemd.
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 16:58:41 #168
8781 crew  Frutsel
pi_65425159
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
En alle mensen die nog met droge ogen durven te beweren dat ALLE moslims ALLES wat in de Koran staat volledig willen toepassen op het hier en nu, kan ik ook niet meer serieus nemen.
Sommige vrouwelijke fokkers wil ik ook wel eens 'serieus nemen', maar helaas kan dat niet (altijd)
(verkapte TVP)

Tja.. Rutte
  maandag 26 januari 2009 @ 18:31:49 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65428196
quote:
VVD wil debat met Balkenende over zaak-Wilders
Uitgegeven: 26 januari 2009 17:53
Laatst gewijzigd: 26 januari 2009 17:53
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte wil dinsdag in het vragenuurtje in debat met premier Jan Peter Balkenende over de vrijheid van meningsuiting.

Rutte vindt dat de huidige wetgeving veel te streng is waardoor politici niet meer kunnen zeggen wat ze vinden.

Directe aanleiding voor Ruttes onvrede is het besluit van het Amsterdamse Gerechtshof vorige week dat Geert Wilders vervolgd moet worden voor onder meer discriminatie en haatzaaien. Rutte vindt dat bespottelijk en eist dat de wet zo snel mogelijk wordt aangepast.

Hij wil dat premier Balkenende daartoe het initiatief neemt. Doet de premier dat niet, dan gaat de VVD-fractie zelf een nieuwe wet schrijven.
http://www.nu.nl/algemeen(...)er-zaak-wilders.html

Dit moet natuurlijk Ruttes finest hour gaan worden. Dat wordt lachen gieren brullen!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65428299
Waar is de tijd gebleven dat politici zich niet bemoeiden met zaken die onder de rechter zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65432508
Volledig mee eens. Je mening hoeft niet geremt te worden omdat er mensen zijn die het beledigend zouden kunnen vinden.
pi_65432533
Typerend trouwens dat de PVV weer boehoe en bla ba moet roepen zelfs als ze bijgestaan worden in een moeilijke kwestie.
Kutpartij.
pi_65433700
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
En alle mensen die nog met droge ogen durven te beweren dat ALLE moslims ALLES wat in de Koran staat volledig willen toepassen op het hier en nu, kan ik ook niet meer serieus nemen.
Hoe kan je dat nou ontkennen. Alle moslims willen ongelovigen doden en alle christenen vinden nog steeds dat je niet naar de kapper mag. Zo simpel is het leven gelukkig dan nog wel.
pi_65436995
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:16 schreef Opus_Iustitiae het volgende:

[..]

Ik denk dat jij werkelijk het 'gevaar' van retoriek overschat. Bovendien kun je volgens jouw logica ook nu al Geert Wilders in de gevangenis stoppen, omdat hij oproept tot remigratie van moslims. Er zou onder het publiek wel een groep kunnen zijn die 'een handje mee wil helpen'.

Dus dat is onzin.
Ik denk dat jij de macht van een boze, opgehitste massa onderschat. En ik zeg niet dat eenduidig eenduidig vast te stellen is wanneer men oproept tot geweld, dat is het hele punt juist.
quote:
Jij begrijpt mijn clausule niet. Die vaste clausule past niet in een retorische omkering (inversio), helemaal niet zelfs, omdat het uitgebreid elke vorm van haat, geweld, discriminatie etc. van de bekritiseerde groep veroordeelt en uitbant.

Dat is heel wat anders dan 'u zult mij niet tot geweld horen oproepen'.
Ik vind het echt heel vreemd om iemand te verplichten om, nadat hij een bevolkinsgroep bekritiseerd, op te roepen geen geweld te grbruiken. Zoiets kan altijd, al dan niet per ongeluk, verkeerd opgevat worden. Bovendien is het op zichzelf ook een beperking van de vrijheid van meningsuiting.
quote:
Maar ik heb zo'n vermoeden, dat jij geen belang hebt bij vrijheid van meningsuiting (op het vlak van Rutte, van de islam en islamitische cultuurgebruiken) op dit punt.

Als je jouw logica consequent doortrekt, mag Femke Halsema en mag Agnes Kant in Holland ook geen kritiek meer op 'graaiers' leveren, want dat zou maar zo als 'fraude' (smaad) of als oproep tot plunderen en bestelen van die rijke managers kunnen worden opgevat.

Maar typisch, dat je je daar de linkse vrienden niet over hoort. Klassenhaat en klassenstrijd zijn geaccepteerd als 'goed en rechtvaardig' en rassenstrijd of zelfs maar rassensegregatie niet.
En hier draaf je door. Dit is niet mijn mening. Ik plaats alleen een kanttekening bij jouw idee, bij de mogelijkheid om mensen te verplichten op te roepen géén geweld te gebruiken. Nogmaals, het is niet eenduidig wanneer iets moet worden gezien als een normale mening, een oproep tot geweld of juist het tegenovergestelde.
quote:
Zo kom je weer op de constatering uit, dat vrijwel geen van de bestaande democratische partijen (in Vlaanderen en in Holland, want ook in Vlaanderen wil bijv. Vlaams Belang geen belediging van de Vlaming toestaan en ook geen uiting dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn en ook geen uiting dat vrouwenbesnijdenis kan) een volledige vrijheid van meningsuiting naar het Amerikaanse (onder Obama waarschijnlijk ingeperkte en bedreigde) model van vrijheid van meningsuiting voorstaat of bepleit.

Het gaat dus om selectieve vrijheid van meningsuiting voor, elke keer, deze of gene groep met deze of gene politieke opvatting of ideologie. De VVD wil vrijheid voor rechts-liberalen en godsdienstcritici. Maar niet voor Marxisten die tot revolutie oproepen. De PvdA wil de moslims beschermen en de islam, omdat het hun electoraat uitmaakt (gelijk de SP.A. in Vlaanderen doet met hun 'proces tegen Vlaams Blok'). Het CIDI wil vrijheid van meningsuiting, evenals de Joodse synode in België, voor demonstraties voor Israël, maar wil censuurs op Palestijnse demonstraties en celstraffen voor Holocaustrelativisten.

Het is een cynische conclusie, maar ik blijf erbij, dat de totalitaire meningsvorming, propaganda, dominantie, censuur, mondsnoeren van politieke tegenstanders op het Europese continent bijna 'in het bloed' zit. Zowel bij radicaal-liberalen, links-liberalen, rechts-liberalen, sociaal-democraten, socialisten, communisten, nationalisten, patriotten, militaristen, christen-democraten, autocraten, fascisten, nationaal-socialisten en zionisten. Ze willen allemaal vrijheid. Voor zichzelf. Slechts in schijn ook voor hun tegenstanders. Het liefst alleen voor partijen die erg dicht bij henzelf staan.

Nogmaals, vrijheid is een illusie. Bovendien zijn de vele zogenaame 'Anti-Discriminatie'-organisaties en 'Mensenrechten en Gelijkheid'-punten in zowel de VS, Canada als in Europa feitelijk politieke instrumenten om met name sommige onaangename critici van rechts (ook gematigde populisten als Fortuyn, die nooit tot moord, remigratie of uitsluiting van moslims heeft opgeroepen, zelfs de Hollander Frits Bolkestein die ik eens in Brussel mocht horen), of politiek incorrecte mensen en wederom Holocaustontkenners in hun meningsuiting te beperken.
Vrijheid is nooit absoluut. Het standpunt van liberalen hierin is natuurlijk dat de vrijheid van de een ophoudt waar zij de vrijheid van een ander beperkt. In een samenleving met veel verschillende groepen zullen er altijd discussies zijn over wat wel en wat niet kan. Ideeën hierover kunnen in de loop der jaren bovendien veranderen, dus conflicten worden nooit definitief opgelost.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  maandag 26 januari 2009 @ 22:17:00 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65437251
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:31 schreef McKillem het volgende:
Typerend trouwens dat de PVV weer boehoe en bla ba moet roepen zelfs als ze bijgestaan worden in een moeilijke kwestie.
Kutpartij.
Je moet wel even verder kijken dan je neus lang is. Dat 'bijstaan' zal de PVV verder worst wezen. Het gaat hier louter om electoraal gewin.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65439252
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je moet wel even verder kijken dan je neus lang is. Dat 'bijstaan' zal de PVV verder worst wezen. Het gaat hier louter om electoraal gewin.
Ja, voor de PVV ook natuurlijk.
  maandag 26 januari 2009 @ 23:23:05 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65440051
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, voor de PVV ook natuurlijk.
Ja, dat bedoelde ik.

Maar inderdaad, voor de VVD ook. Al zullen die het spelletje wederom gaan verliezen
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65444297
Weinig geloofwaardig.
.
http://www.vwoverijssel.nl/nl/nieuws/bericht/4137
http://www.depers.nl/binn(...)ams-paspoort-af.html
http://www.laatstenieuws.(...)awaz-jneid-land-uit/

Het is het een of het ander, maar je gaat de regels niet as you go aanpassen als de mening waar het om gaat anders wordt.
pi_65444316
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:12 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de macht van een boze, opgehitste massa onderschat. En ik zeg niet dat eenduidig eenduidig vast te stellen is wanneer men oproept tot geweld, dat is het hele punt juist.
Als dat het agrument is, heeft Wilders een punt als hij de koran wil verbieden. Geen idee dat meer kan ophitsen dan een religieus gemotiveerd idee.
pi_65444319
Rutte zegt eens wat zinnigs
  † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2009 @ 07:27:04 #181
230491 Zith
pls tip
pi_65444346
Rutte draait en is niet eerlijk.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65444355
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:27 schreef Zith het volgende:
Rutte draait en is niet eerlijk.
Dat is niks nieuws
pi_65444642
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar kun je heel creatief in zijn door te stellen dat "Rutte typisch zo'n iemand is die het met kleine kinderen doet". De grenzen zijn altijd voor interpretatie vatbaar, dat houd je.
Daar zijn rechters voor.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:20:47 #184
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65444712
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:43 schreef __Saviour__ het volgende:
dit is precies waarvoor ik ook al pleitte in die topics over wilders
de huidige vrijheid van meningsuiting in nederland is niks waard. zoals wel vaker is de VS weer eens een lichtend voorbeeld
Heb je hier ook voorbeelden van?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 08:32:18 #185
8781 crew  Frutsel
pi_65444845
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:27 schreef Zith het volgende:
Rutte draait en is niet eerlijk.
Van Bos geleerd en dat werkte ook prima
pi_65463449
http://www.telegraaf.nl/b(...)i_Rutte__.html?p=3,1
quote:
Geen steun voor pleidooi Rutte

DEN HAAG - De VVD staat in de Tweede Kamer vrijwel geheel alleen met het pleidooi van partijleider Mark Rutte voor het verruimen van de wettelijke grenzen bij de vrijheid van meningsuiting. Dat bleek dinsdag in het vragenuurtje in de Tweede Kamer.

In het debat riep Rutte premier Jan Peter Balkenende op het voortouw te nemen bij het aanpassen van de wetgeving rond de vrijheid van meningsuiting, omdat die volgens hem steeds verder wordt beknot. Aanleiding voor Ruttes oproep was de opdracht van het gerechtshof in Amsterdam om Geert Wilders te vervolgen.

Maar premier Balkenende kon zich op geen enkel punt bij Rutte aansluiten. Ook van zijn collega-Kamerleden kreeg de VVD-leider nauwelijks steun. Hem werd onder meer verweten dat hij nu pleit voor meer vrijheid maar dat hij eerder wel heel hard was over imams met extreme opvattingen.

Nekschot

„Een sterk land kan omgaan met extreme opvattingen”, zei Rutte. „Dat is toch het wezen van de democratie: vertrouwen in de meerderheid.” Volgens hem is de bestaande wetgeving onduidelijk. Daardoor kon die misbruikt worden voor de vervolging nu van Wilders en vorig jaar al voor het oppakken van cartoonist cartoonist Gregorius Nekschot. Land en politiek worden zo gegijzeld, aldus Rutte.

Balkenende vroeg zich af of Rutte ervoor pleit om discriminatie en haatzaaien niet langer strafbaar te stellen. Het aanzetten tot geweld zou dan overblijven als enig strafbaar feit binnen artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht. Balkenende noemde het teleurstellend als de VVD wil tornen aan de juridische waarborgen die bijdragen aan de waardigheid van de samenleving.

Haatzaaien

Rutte zei daarop dat discrimineren en haatzaaien wat hem betreft strafbaar blijven als het leidt tot geweld. Maar als het gaat om meningen, dan is het voor Rutte essentieel dat die in een vrij land kunnen worden geuit.

Rutte vond niet alleen de premier maar ook de meeste fracties tegenover zich. Het CDA zag een nieuw bewijs dat de liberalen zich laten verleiden tot scoren op de korte termijn. Fractievoorzitter Pieter van Geel vreest dat Rutte onder druk van de peilingen „de geloofwaardigheid van zijn partij te grabbel gooit”.

GroenLinks verweet Rutte „een selectieve verdediging van het vrije woord” en noemde zijn oproep „een verkrampte poging om de vlucht van kiezers naar de PVV tegen te gaan”. Ook de SP verweet Rutte hypocrisie.

Ondanks alle weerstand kondigde Rutte na afloop van het debat aan toch een initiatiefwet te gaan schrijven.
1. De VVD is inderdaad hypocriet, door selectief op te komen voor vrijheden, maar zich muisstil houdt als de vrijheden van anderen onder druk staan. Ik zeg het voor de zoveelste keer: de meeste moslimbelangenclubs en Wilders zijn dat net zo goed.
2. Dat de VVD hierin hypocriet is, moet in principe los staan van het onderwerp. De andere partijen nemen geen standpunt in maar vallen de boodschapper persoonlijk aan. Wellicht, net zoals ze Rutte verwijten, om electorale redenen, of omdat ze niets willen zeggen totdat er een uitspraak is. Hoe dan ook, zonder inhoudelijk op een specifieke zaak in te gaan mag de wetgever bepalen wat wel en niet verboden dient te worden. Dat is hun plicht. Er is ook geen probleem met de scheiding der machten als het parlement standpunten uitwisselt over diefstal als er net een winkel beroofd is.
3. Natuurlijk zouden antisemitische uitspraken dan ook toegestaan worden. Balkenende moet aangeven waarom een open samenleving niet op een volwassen manier het antisemitisme van repliek kan dienen. Antisemtisme, racisme, discriminatie of geloofskritiek verdwijnt niet, en de samenleving wordt niet waardiger als je het uitspreken ervan verbiedt. Dat doet hij niet, en niemand vraagt het hem. Ik dacht dat dit het vragenuurtje was

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 27-01-2009 18:44:48 ]
pi_65465314
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:12 schreef Autodidact het volgende:

3. Natuurlijk zouden antisemitische uitspraken dan ook toegestaan worden. Balkenende moet aangeven waarom een open samenleving niet op een volwassen manier het antisemitisme van repliek kan dienen. Antisemtisme, racisme, discriminatie of geloofskritiek verdwijnt niet, en de samenleving wordt niet waardiger als je het uitspreken ervan verbiedt.
Zo las ik vandaag of gisteren ergens, ik weet niet meer waar, iets als: 'een bezwaar is wel dat ook haatimams en Holocaustontkenners hun zegje mogen doen'. . Een bezwaar van het voorstel is dat het doet wat het zegt te willen doen? En waarom niet: 'Een goed voorstel, maar en bezwaar is wel dat Geert Wilders dan zijn haatpreken mag verkondigen?'

Megoed... Laat ze het maar lekker opengooien.
pi_65465386
Balkenende doet alsof fatsoensnormen verdwijnen zodra mensen niet meer vervolgd kunnen worden voor hun uitspraken. Maar zover ik weet heeft de wet mij nog nooit weerhouden om bepaalde uitspraken te doen. Laat staan dat het fatsoenlijk is om mensen te vervolgen voor hun mening (hoewel het soms wel plezierig is :p).
pi_65465396
Antisemitisme wordt ook volledig legaal op deze manier
pi_65465426
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:16 schreef Picchia het volgende:
Balkenende doet alsof fatsoensnormen verdwijnen zodra mensen niet meer vervolgd kunnen worden voor hun uitspraken.
Dat is eenzelfde redenatie als verwachten dat iedereen aan de (soft)drugs gaat zodra het gelegaliseerd wordt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:29:27 #191
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65465830
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:16 schreef SCH het volgende:
Antisemitisme wordt ook volledig legaal op deze manier
Antiautochtonisme is dat allang, dus om je eerlijk de waarheid te zeggen zie ik het hele probleem niet zo.

Waarom wil jij toch steeds zo graag meten met twee maten?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65465861
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:16 schreef SCH het volgende:
Antisemitisme wordt ook volledig legaal op deze manier
Wat betekent dat voor Meki?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:31:38 #193
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65465921
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:30 schreef Picchia het volgende:

[..]

Wat betekent dat voor Meki?
Pure zelfhaat.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65466007
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:29 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Antiautochtonisme is dat allang, dus om je eerlijk de waarheid te zeggen zie ik het hele probleem niet zo.

Waarom wil jij toch steeds zo graag meten met twee maten?
pi_65466043
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:16 schreef Picchia het volgende:
Balkenende doet alsof fatsoensnormen verdwijnen zodra mensen niet meer vervolgd kunnen worden voor hun uitspraken. Maar zover ik weet heeft de wet mij nog nooit weerhouden om bepaalde uitspraken te doen. Laat staan dat het fatsoenlijk is om mensen te vervolgen voor hun mening (hoewel het soms wel plezierig is :p).
Daarom. Het is 1.) goed, principieel, als het verruimd wordt, en 2.) onzinnig, al die ophef, omdat er niet opeens drieduizend Hitlertjes opstaan, alsof dat nu niet kan/gebeurt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:36:29 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65466109
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:33 schreef SCH het volgende:

[..]


Knap heh?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65467196
De wetgeving hoeft ook niet per direct opgeheven te worden. Het is gebruikelijk om eerst bijvoorbeeld een proef van enkele jaren te houden ter evaluatie.

Zonder proef kun je bepalen of je zulke uitspraken wilt vervolgen. Maar als men vreest voor de maatschappelijke implicaties dan is een proef een uitstekende mogelijkheid om voor eens en voor altijd te zien wie er gelijk heeft. Anders blijft het een welles nietes spelletje.

[ Bericht 11% gewijzigd door Picchia op 27-01-2009 20:21:41 ]
pi_65500954
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:16 schreef SCH het volgende:
Antisemitisme wordt ook volledig legaal op deze manier
Antisemitisme is legaal, aangezien het een opvatting is. Iedereen weet bijvoorbeeld dat de NVU een antisemitische organisatie is, alleen ze mogen het niet al te hard zeggen. Er zijn zelfs antisemitische ex-mods actief op dit forum. Kun jij mij uitleggen wat er beter is aan die situatie, dan aan de situatie dat de NVU de standpunten kan uiten en anderen wat terug kunnen zeggen? Waarom zou een open samenleving de NVU niet van genoeg repliek kunnen dienen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Autodidact op 28-01-2009 19:21:31 ]
pi_65515344
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:32 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Antisemitisme is legaal, aangezien het een opvatting is. Iedereen weet bijvoorbeeld dat de NVU een antisemitische organisatie is, alleen ze mogen het niet al te hard zeggen. Er zijn zelfs antisemitische ex-mods actief op dit forum. Kun jij mij uitleggen wat er beter is aan die situatie, dan aan de situatie dat de NVU de standpunten kan uiten en anderen wat terug kunnen zeggen? Waarom zou een open samenleving de NVU niet van genoeg repliek kunnen dienen?
Antisemitisme is toch heel vaak smaad en laster, volgens mij. Dus als jij vindt dat smaad en laster wel okee zijn.
I´m back.
pi_65516921
Of ik het okee vind doet niet terzake. Het gaat erom of iets strafbaar moet zijn. Het schijnt tegenwoordig in te zijn om alles wat men een ander minder graag ziet doen, verboden moet worden. Het trieste is dat dat uit naam van tolerantie gebeurt...

Ik denk dat het beschuldigen van individuen van criminele activiteiten zonder dat daar basis voor is strafbaar moet zijn. Het zwartmaken van een ander, bijvoorbeeld zeggen dat hij stinkt, niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')