Omdat je je oren dicht kan doen, maar je kan je zenuwen niet "uitzetten". Wanneer je beledigd wordt houdt niemand je tegen om weg te lopen. Bij geweld houden mensen je per definitie tegen in je vrijheid.quote:
quote:Op zondag 25 januari 2009 19:43 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Daar doet hij echter zelf ook van harte aan mee. Hij is na Geert Wilders de eerste die imams voortdurend het spreken wil verbieden.
Als je zoals Rutte zoiets roept moet je wel consequent zijn en omdat hij dat niet is verdenk ik hem er van alleen politieke bedoelingen te hebben, zeker omdat hij weet dat een dergelijk voorstel sowieso kansloos is.
Oproepen tot geweld is ook nog gewoon verbaal toch?quote:Op maandag 26 januari 2009 14:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Omdat je je oren dicht kan doen, maar je kan je zenuwen niet "uitzetten". Wanneer je beledigd wordt houdt niemand je tegen om weg te lopen. Bij geweld houden mensen je per definitie tegen in je vrijheid.
Bijvoorbeeld bij het aanvragen van een uitkering door een burkadragende moslima. Zo'n persoon hoort imho geen uitkering te krijgen, want deze stelt zich heel bewust effectief gezien niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Dit ondermijnt de solidariteit, voor je het weet gaat iedereen zich verschuilen achter een burka, om maar niet te hoeven werken en toch een uitkering te krijgen.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
Een aantal punten worden door de overheid niet meegewogen nee. Maar geef eens een voorbeeld van een situatie waarbij dat noodzakelijk is? (noodzakelijk betekent dat het op geen andere wijze dan door middel van onderscheid opgelost kan worden (juridische definitie om onderscheid te rechtvaardigen))
Dat is een bedreiging. En daarmee beperkt het je vrijheid.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Oproepen tot geweld is ook nog gewoon verbaal toch?
"Ik zal jou het leven zuur maken", is ook een bedreiging. Mag dat wel?quote:Op maandag 26 januari 2009 14:17 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat is een bedreiging. En daarmee beperkt het je vrijheid.
Het is ook mogelijk om op basis daarvan haar uitkering stop te zetten als ze geen baan kan vinden.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld bij het aanvragen van een uitkering door een burkadragende moslima. Zo'n persoon hoort imho geen uitkering te krijgen, want deze stelt zich heel bewust effectief gezien niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Dit ondermijnt de solidariteit, voor je het weet gaat iedereen zich verschuilen achter een burka, om maar niet te hoeven werken en toch een uitkering te krijgen.
Nee, dat is in de praktijk niet mogelijk.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:19 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is ook mogelijk om op basis daarvan haar uitkering stop te zetten als ze geen baan kan vinden.
Alles hangt natuurlijk van de context af. Als je een en ander illustreert met een mes en snijbewegingen, dan wel, als je het tegen een vriend op de kartbaan zegt, dan waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
"Ik zal jou het leven zuur maken", is ook een bedreiging. Mag dat wel?
Nee, dat is geen bedreiging. Dan moet je "zuur maken" beter uitleggen.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
"Ik zal jou het leven zuur maken", is ook een bedreiging. Mag dat wel?
Ik zei het laatst tegen een pasgeplukte augurk. Kreeg ik gelijk een proces aan mijn broek.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Alles hangt natuurlijk van de context af. Als je een en ander illustreert met een mes en snijbewegingen, dan wel, als je het tegen een vriend op de kartbaan zegt, dan waarschijnlijk niet.
Augurken zijn dan ook wel buitensporig vaak slachtoffer van zulke zaken, daarom treedt de politie hard op in zulke gevallen.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik zei het laatst tegen een pasgeplukte augurk. Kreeg ik gelijk een proces aan mijn broek.
Dan zou je je ook kunnen afvragen of de Koran geen mensen bedreigt.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
Je zou kunnen afvragen of Wilders ook niet mensen bedreigd. "Verscheur de koran (lees: zweer jullie geloof af), of jullie worden vervolgd."
De Koran kan bedreigen wat het wil, maar het is een boek. En een boek kan geen geweld uitoefenen op mensen. Moslims die gewelddadige teksten uit de Koran toepassen in het hier en nu, die zijn wel aan het bedreigen.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan zou je je ook kunnen afvragen of de Koran geen mensen bedreigt.
Ik vind dat een beetje de verantwoordelijkheid verschuiven. Wilders uitspraak zelf is natuurlijk niet bedreigend. Het is slechts een zin op papier of een trilling in de lucht. Het zijn altijd mensen die handelen naar zo'n uitspraak die het gevaar opleveren. Echter, zo je al uitspraken wilt verbieden, geldt dit ook voor de dragers of uiters van die uitspraak. Boeken met de uitspraak erin worden verboden, en degenen die de uitspraak doen worden bestraft.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
De Koran kan bedreigen wat het wil, maar het is een boek. En een boek kan geen geweld uitoefenen op mensen. Moslims die gewelddadige teksten uit de Koran toepassen in het hier en nu, die zijn wel aan het bedreigen.
Nee. Een boek heeft geen mond.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:56 schreef Montov het volgende:
Een boek kan wel oproepen tot geweld.
Als een erotisch boek ertoe kan leiden dat je penis of vagina opzwelt dan kan een boek er ook toe leiden dat je aggressieve gevoelens ontwikkeld.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
Nee. Een boek heeft geen mond.
Roept een of andere boekrol van een oude Griek die ergens in een archief ligt weg te rotten nog op tot geweld? Nee. Het ligt er maar net aan hoe een oud boek gebruikt wordt.
Ja, maar Wilders is een persoon die in het nu leeft. Dus daarvoor kun je hem aanklagen. Als Mohammed nu had geleefd, was hem hetzelfde gebeurd.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje de verantwoordelijkheid verschuiven. Wilders uitspraak zelf is natuurlijk niet bedreigend. Het is slechts een zin op papier of een trilling in de lucht.
Iemand naar wie niet geluisterd wordt zal ook niet beticht worden van het oproepen tot geweld. Een boek dat niet gelezen wordt ook niet. Een spreker heeft altijd een luisteraar nodig, een boek altijd een lezer. Zijn die er, dan kun je m.i. ook van een boek zeggen dat het oproept tot geweld.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
Roept een of andere boekrol van een oude Griek die ergens in een archief ligt weg te rotten nog op tot geweld? Nee. Het ligt er maar net aan hoe een oud boek gebruikt wordt.
De lezer die dat als dusdanig interpreteert en het uitvoert moet je aanpakken, niet het boek.quote:
Zo zie je maar hoe multi-interpretabel het is en dat is meteen het probleem hierbij.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee, dat is geen bedreiging. Dan moet je "zuur maken" beter uitleggen.
Als we dat hele gedoe afschaffen is er sowieso geen probleem meer.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe multi-interpretabel het is en dat is meteen het probleem hierbij.
Wie heeft het over oude boeken? Het zou ongelooflijk krom zijn wanneer iemand niet mondelijk mag oproepen tot geweld, maar het wel legaal is wanneer hij dat opschrijft en als boek verspreid. Of pamplet. Of muziek. Of een filmpje.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Welk gedoe?quote:Op maandag 26 januari 2009 15:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als we dat hele gedoe afschaffen is er sowieso geen probleem meer.
argumentum ad populumquote:Op maandag 26 januari 2009 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Welk gedoe?
Persoonlijk vind ik dat Wilders ook oproept tot geweld, en er zijn er velen die dat de afgelopen week betoogt hebben,
Neehoor, ook oproepen tot geweld moet wat mij betreft kunnen. Pas als dat geweld daadwerkelijk waarheid wordt, mag de oproeper van mij ook in het beklaagdenbankje. Niemand kan namelijk vantevoren voorspellen wat een oproep teweeg zal brengen en of er eigenlijk wel echt sprake is van oproep.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Welk gedoe?
Persoonlijk vind ik dat Wilders ook oproept tot geweld, en er zijn er velen die dat de afgelopen week betoogt hebben, dus dat probleem houd je ook al volg je de wens van Rutte op.
Dat vind ik dan tenminste wel consequent.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, ook oproepen tot geweld moet wat mij betreft kunnen. Pas als dat geweld daadwerkelijk waarheid wordt, mag de oproeper van mij ook in het beklaagdenbankje. Niemand kan namelijk vantevoren voorspellen wat een oproep teweeg zal brengen en of er eigenlijk wel echt sprake is van oproep.
Dat hele gezanik over "oproepen tot geweld jegens moslims" is niets anders dan een politiek correct handigheidje om mensen als Wilders monddood te maken. Immers, als Wilders zou oproepen tot geweld tegen moslims, waar blijft dat geweld dan?
Ik ben altijd al zeer consequent geweest.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik dan tenminste wel consequent.
Ja, maar dan vooral de andere kant op. Moslims die ongelovigen in naam van Allah de vreselijkste dingen aandoen. En dan heb ik het niet alleen over Theo van Gogh.quote:Dat geweld is er allang man
Niet alleen ongelovigen hoor, ook andere moslims. Maar geweld is van iedereen, daar hebben moslims geen patent op. Wat Wilders doet is ook zeer gewelddadig en misschien moesten we niet wachten op een soort nieuwe Endlosung voordat we ingrijpen.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:48 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, maar dan vooral de andere kant op. Moslims die ongelovigen in naam van Allah de vreselijkste dingen aandoen. En dan heb ik het niet alleen over Theo van Gogh.
Daar heb ik grote twijfels bij. Kijk maar eens naar Opsporing Verzocht: in 99 van de 100 gevallen waar islamitische allochtonen als daders bij betrokken zijn (sowieso zo'n 70% van de zaken die aan bod komen), is het slachtoffer niet islamitisch. Dat kan een autochtoon zijn, maar ook een allochtoon met een andere religie.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet alleen ongelovigen hoor, ook andere moslims.
Ben jij ook weleens gewelddadig dan? Ik niet hoor.quote:Maar geweld is van iedereen, daar hebben moslims geen patent op.
Verklaar je nader. In mijn ogen is dit niet meer dan holle retoriek. Geef eens wat concrete voorbeelden van het geweld waar Wilders zich schuldig aan maakt. Ik ben erg benieuwd.quote:Wat Wilders doet is ook zeer gewelddadig
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat riep ik 10 jaar geleden al, en niemand die luisterde. Nu is het toch echt bijna zover en niemand die het tegen kan houden, zonder democratische principes op te offeren.quote:en misschien moesten we niet wachten op een soort nieuwe Endlosung voordat we ingrijpen.
Onder welke steen heb je gelegen? De islamitische wereld is de afgelopen halve eeuw in burgeroorlog.quote:
Ja, stelen doen ze omdat ze moslim zijn, vast.quote:Kijk maar eens naar Opsporing Verzocht: in 99 van de 100 gevallen waar islamitische allochtonen als daders bij betrokken zijn (sowieso zo'n 70% van de zaken die aan bod komen), is het slachtoffer niet islamitisch. Dat kan een autochtoon zijn, maar ook een allochtoon met een andere religie.
We hebben het over Nederland.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Onder welke steen heb je gelegen? De islamitische wereld is de afgelopen halve eeuw in burgeroorlog.
Je moet het anders zien. Als ze dan toch moeten stelen, dan stelen ze van ongelovigen. Dan is het minder erg, of zelfs goed. Ik verzin dat niet zelf, zo staat het in de Koran.quote:Ja, stelen doen ze omdat ze moslim zijn, vast.
Dat vind ik een interessante zienswijze. Ga ik eens goed over nadenken.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, ook oproepen tot geweld moet wat mij betreft kunnen. Pas als dat geweld daadwerkelijk waarheid wordt, mag de oproeper van mij ook in het beklaagdenbankje. Niemand kan namelijk vantevoren voorspellen wat een oproep teweeg zal brengen en of er eigenlijk wel echt sprake is van oproep.
Dat hele gezanik over "oproepen tot geweld jegens moslims" is niets anders dan een politiek correct handigheidje om mensen als Wilders monddood te maken. Immers, als Wilders zou oproepen tot geweld tegen moslims, waar blijft dat geweld dan?
Show me.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je moet het anders zien. Als ze dan toch moeten stelen, dan stelen ze van ongelovigen. Dan is het minder erg, of zelfs goed. Ik verzin dat niet zelf, zo staat het in de Koran.
Dus je bent het er mee eens dat Wilders gestopt moet worden.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:56 schreef Lemmeb het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat riep ik 10 jaar geleden al, en niemand die luisterde. Nu is het toch echt bijna zover en niemand die het tegen kan houden, zonder democratische principes op te offeren.
Wat een gelul, het meeste geweld van moslims is nog altijd tegenover andere moslims.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
Je moet het anders zien. Als ze dan toch moeten stelen, dan stelen ze van ongelovigen. Dan is het minder erg, of zelfs goed. Ik verzin dat niet zelf, zo staat het in de Koran.
Nee, dat dan weer niet. Wilders zal vanzelf verdwijnen als er iets gebeurt tegen het islamofascisme en tegen de islamocriminaliteit.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus je bent het er mee eens dat Wilders gestopt moet worden.
Hey, nieuwe woorden, altijd leuk. Maar waar heb je het over manquote:Op maandag 26 januari 2009 16:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, dat dan weer niet. Wilders zal vanzelf verdwijnen als er iets gebeurt tegen het islamofascisme en tegen de islamocriminaliteit.
Zo lang je geen andere bronnen laat zien dan een paar afleveringen Opsporing Verzocht die je gekeken hebt, blijft het maar een beetje zwakjes.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
We hebben het over Nederland.
[..]
En alsof er in Opsporing Verzocht wordt verwezen naar religie, en alsof religie iets met die criminaliteit te maken heeft. Dat wordt er bij allochtonen ineens bijgehaald, dan is het ineens zogenaamd islamtische criminaltieitquote:Op maandag 26 januari 2009 16:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Zo lang je geen andere bronnen laat zien dan een paar afleveringen Opsporing Verzocht die je gekeken hebt, blijft het maar een beetje zwakjes.
De Koran maakt het zelfs nog veel bonter: die roept direct op tot het doden van ongelovigen. Daarmee vergeleken is stelen van ongelovigen natuurlijk maar een klein, relatief mild verzet van de moslim tegen de kafir.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:17 schreef TheMagnificent het volgende:
Lemmeb, laat die verzen eens zien waaruit blijkt dat moslims mogen stelen van hun geloof.
editquote:Op maandag 26 januari 2009 16:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De Koran maakt het zelfs nog veel bonter: die roept direct op tot het doden van ongelovigen. Daarmee vergeleken is stelen van ongelovigen natuurlijk maar een klein, relatief mild verzet van de moslim tegen de kafir.
Laat hem zelf de Koran maar lekker uitpluizen op zoek naar de bewuste verzen. Religieuze luiheid is ook een zonde, zeker voor een moslim.quote:
Ik quote je even:quote:Op maandag 26 januari 2009 16:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De Koran maakt het zelfs nog veel bonter: die roept direct op tot het doden van ongelovigen. Daarmee vergeleken is stelen van ongelovigen natuurlijk maar een klein, relatief mild verzet van de moslim tegen de kafir.
Als je weet dat er in de Koran dingen staan zoals jij beweert, dan moet het toch niet erg moeilijk zijn om de betreffende regels even te kopiėren en te plakken?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Religieuzen zijn nu niet echt belangeloos in deze discussie is het niet?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik quote je even:
[..]
Als je weet dat er in de Koran dingen staan zoals jij beweert, dan moet het toch niet erg moeilijk zijn om de betreffende regels even te kopiėren en te plakken?
Plus nog een bewering van je in deze post, die je natuurlijk ook kunt staven met bronnen?
Typisch weer. Wat een kontengedraai.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Laat hem zelf de Koran maar lekker uitpluizen op zoek naar de bewuste verzen. Religieuze luiheid is ook een zonde, zeker voor een moslim.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |