abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:53:11 #1
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65316209
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #72

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

En een paar van de laatste posts:
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:07 schreef Raissa het volgende:
Ben net terug van een bezoekje aan de internist.. Krijg volgende week een coloscopie ( ) en moet heel hard gaan nadenken of ik niet toch een operatie wil overwegen... Voel me bruut van de roze wolk gesmeten...

Ik wil echt niet in het ziekenhuis liggen als kleine Mila nog niet thuis is en ik wil ook niet in het ziekenhuis zijn als ze net thuis is Bovendien zie ik een operatie gewoon niet zitten, maar als er geen andere opties meer zijn moet het wel, afwachten tot ik het weer écht niet trek is ook een aardig risico...

Ik ben zooo bang voor de toekomst, ben verdorie pas 21 en dan nu al een stuk darm eruit trekken Ik heb er zo genoeg van!
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:43 schreef cattie het volgende:
Raissa, dat vind ik ook het ergste aan Crohn, je weet nooit hoe het zal gaan. Ik heb al 10 jaar nauwelijks klachten, maar 40% van de zwangere vrouwen met Crohn krijgt een terugval na de bevalling. Na Ive heb ik nergens last van gehad, ik hoop dat ik nu weer zoveel geluk heb. Maar ik kan ook over een paar maanden in het ziekenhuis liggen. Je weet het niet. Sterkte met alles!

Jojogirl, succes voor morgen! En fijn dat het verder goed gaat!
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:49 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, ik was ook heel blij dat ik vorige week op de zwangerschapsgymreunie Isis echt wel de allerliefste baby van het hele club vond En ja, dat klinkt heel vanzelfsprekend, maar ik ben er toch de persoon al voor om te twijfelen aan m'n moedergevoelens, dat had ik bij Finn ook, dus ik ben blij dat ik aan dit soort dingen merk dat het wel goed zit

En wat er mis is gegaan is dat we achteraf het idee hebben dat degene van wie we het hoorden dacht dat wij het al wisten. Het is namelijk heel erg tussen neus en lippen door verteld, midden op de IC, terwijl ze een hartecho aan het maken waren bij Isis. Ook zonder enige verdere info over Down erbij. Een uurtje o.i.d. later zijn we ook nog in een kamertje gezet waar een andere arts heel erg ging vissen of we alles wel begrepen hadden, zonder het woord Down te noemen. Ik was toen trouwens daar al zo pissig over dat ik het ook m'n strot niet uitkreeg en dacht "als je zo graag wil weten of we het begrepen hebben, benoem het dan eerst zelf maar eens trut".
Maargoed, het was dus een vaag geheel en ik heb een tijdje gedacht dat dat aan mijn versnipperde herinneringen lag. Totdat M. en ik het plaatje samen ook echt niet logisch kloppend kregen. Morgen wil ik dus graag weten of ze het zo bedacht hadden of dat het mis gelopen is.
pi_65316415
jojogiril ik hoop dat jullie snel daarin een duidelijk antwoord krijgen, zodat je dat ook weer kunt afsluiten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65316599
Jojo, wat naar en jammer dat dat indertijd zo vreemd is verlopen.
Ik kan me voorstellen dat je daar graag wat helderheid (en een soort van excuses?) over wil hebben.
En verder klink je idd heerlijk positief!

Raïssa.... jeetje zeg.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:05:23 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65316621
Dat klinkt idd een beetje vreemd. Slordig dat het zo gegaan is.

Verder klink je idd superpositief. En dat van dat leuk spannend snap ik ook wel.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:08:38 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_65316748
jeetje Jojo, dat klinkt inderdaad niet lekker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65316905
Ik ben trouwens verliefd. Op Fee.
Volgens mij zijn de ergste kraamtranen achter de rug. Vandaag ben ik alleen met Fee en ik heb al heerlijk met haar geknuffeld. Ik kreeg er helemaal vlinders van! Het ochtendritueel met Ive en Fee zonder mijn man gaat ook goed. Ik hoef niet op een bepaalde tijd bij het kdv te zijn, dus ik kan het lekker rustig aan doen. Morgen ben ik alleen met Ive en Fee. Dat was maandag nog wel even aanpoten, ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan. Maar het komt vast goed!
pi_65316907
Klinkt alsof de verpleegkundige dacht dat jullie het al wisten. Zoiets wordt toch niet zo tussen neus en lippen door gemompeld?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65316991
Fijn Cattie!
Ik vind het zo mooi samen klinken, 'Ive en Fee'.... ben ook 'blij' dat je Fee niet als Fay schrijft!
pi_65317049
Als we Fay zouden schrijven, zou Ive nooit van de verkeerde uitspraak "Aif" afkomen!
Ik vind het nog wel wat onwennig hoor, Ive en Fee. Maar ze is er echt en het is echt een Fee!
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:19:34 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65317116
Cattie, klinkt goed!

Ive uitspreken als Aif. Is dus nooit in me op gekomen. (Maar dan zou ik Eli ook nooit ielai noemen )

Jojo, hopelijk gaat het nagesprek goed en kunnen ze eea uitleggen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65317288
Klinkt goed Cattie! Hier ben ik best trots op mezelf, ik ben zelf onder de douche geweest, heb kind in bad gedaan, kind gevoed, zelf gegeten, badje en alles weer opgeruimd en tussendoor pakketje aangenomen (voor de buren..dat is dan wat minder) en telefoon gehad. Dat ik ooit nog eens trots zou zijn op die paar dingen in een ochtend...
Het zou handiger zijn om een headset te hebben voor de telefoon want de kraamvisite is een beetje op gang aan het komen (na twee weken) dus nou begint de hectiek eigenlijk pas, veel mensen bellen voor afspraak en hoe het gaat.

ow en ik pas weer in een niet positie spijkerrokje! (die was al wat aan de grote kant voor de zwangerschap maar heej dat zeggen we er niet bij)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65317319
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:17 schreef cattie het volgende:
Als we Fay zouden schrijven, zou Ive nooit van de verkeerde uitspraak "Aif" afkomen!
Ik vind het nog wel wat onwennig hoor, Ive en Fee. Maar ze is er echt en het is echt een Fee!
hoe spreek je t dan precies uit? Aive?
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:26:25 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_65317344
Ieve
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65318300
klinkt idd niet alsof het zo de bedoeling was jojo!
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:16:26 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_65319057
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:26 schreef Troel het volgende:
Ieve

Estrys, maar dat is toch best al wat? Gewoon rustig aan doen, voor je het weet run je weer een heel huishouden enz.
pi_65321641
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:17 schreef YPPY het volgende:
Dat klinkt vervelend Raissa, en dan ook nog dat je misschien in het ziekenhuis bent als zij daar al weg is? Dat is erg.
Mijn operatie zou dan plaatsvinden in Amsterdam, Mila ligt in Lelystad... Dus dat is lekker onhandig.. Maar goed, ik wil ook niet opeens overstappen naar een arts in Lelystad die ik helemaal niet ken dus we zullen het er mee moeten doen..
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:43 schreef cattie het volgende:
Raissa, dat vind ik ook het ergste aan Crohn, je weet nooit hoe het zal gaan. Ik heb al 10 jaar nauwelijks klachten, maar 40% van de zwangere vrouwen met Crohn krijgt een terugval na de bevalling. Na Ive heb ik nergens last van gehad, ik hoop dat ik nu weer zoveel geluk heb. Maar ik kan ook over een paar maanden in het ziekenhuis liggen. Je weet het niet. Sterkte met alles!
Het komt altijd op de momenten dat het niet uitkomt (maar het komt nooit uit natuurlijk ) Mijn terugval begon helaas al tijdens de zwangerschap.. Ik hoop voor je dat je ook geen terugval zal krijgen!!
pi_65332577
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:26 schreef Troel het volgende:
Ieve
echt!? Wat grappig! Ik heb al die tijd dus gedacht dat je t anders uitsprak
pi_65343146
Bweuh..zelf naar het cb gegaan met de kinderwagen..wat een idioterie om in je eentje een flat uit te komen volgens mij had de architect een deurenmanie en dan ook nog eens hele zware zelfdichtknallende deuren.
Zo dat was mijn boosheid voor vandaag.
verder ben ik dooooooolgelukkig met ons nog steeds niet huilende prinsesje..ik snap niet waar ik dat aan verdien trouwens..ik heb altijd pech en nu heb ik ineens een voorbeeldige baby
Ik heb al helemaal een schema te pakken en dat gaat super..alleen moet ik bekennen dat het badje er wel eens bij in schiet..maargoed ze heeft een droog huidje dus dat is waarschijnlijk alleen maar goed.
(zo stom, badje mag pas half uur na het voeden..maar dan slaapt ze juist zo heerlijk en wil ik r niet wakker maken, dilemma dilemma)
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_65343198
O en ik dacht dat je Eli wel uitsprak als Ielai maar dat komt omdat ik enkele jaren terug in ierland woonde en daar veel Eli's zijn die je wel uit moet spreken als ielai
Mijn buurmeisje heette Eli Lilly Rose
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:38:04 #20
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65343425
Jojogirl, wat vervelend dat het destijds zo gegaan is met het jullie meedelen van de diagnose.
Hopelijk kun je het met het nagesprek wat afsluiten.

En Cattie, wat klinkt het fijn, jij met je knul en je meisje!

Estrys, in het begin zijn zulke kleine dingen echt groot he! Rustig aan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65343816
Dakota, dat badje is echt het meest overschatte stukje van het hele babietjesgedoe, vind ik Hoe vies worden ze nou echt? De billen en eventueel de oksels en/of een bespuugde nek. Dingen die prima met een washandje kunnen, dat is ook veel minder vermoeiend voor zo'n kleintje en veel minder stressvol voor de ouders. Lekker badderen wanneer het uitkomt en als Eli niet gaat spugen van het badje dan kan het ook best wel wat eerder na een voeding
pi_65344673
Elin heeft tot nu toe iig nog nooit moeten spugen
wanna rub mah puppeh?!
pi_65347159
Koot: De kraamverzorgster raadde ons 2 à 3x per week aan, omdat het beter is voor zijn huid. Dus absoluut geen drama als je dat eens skipt.

Op dat soort momenten (kinderwagen en zulks) vind ik de draagdoek een uitkomst!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:27:53 #24
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65359942
Over het badje, wij badderen Maarten altijd voor zijn voeding, dus ong. een half uur van te voren wakker maken... Daarna badderen en dan eten...
En we badderen Maarten ook zo'n beetje 3x per week denk ik...
Lees badderen als in bad gaan of douchen met pappa of mamma!
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:31:28 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65360046
Jojo, hoe is het gegaan vandaag? Hebben jullie duidelijkheid gekregen?
pi_65420304
Hoe ging het Jojo?

ET en eventuele anderen: hoe hebben jullie die sterilisatie voor elkaar gekregen? De huisarts wil liever een spiraaltje, maar ik wil niet elke 5 jaar dat gebeuren door. Volgens hem is sterilisatie niet 100% en het veertjes gebeuren reageerde hij al niet serieus op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65423115
Dakota, wij badderen Merel ook voor de voeding, is veel handiger! En ze gaat ongeveer 2 keer per week, ivm droog huidje.

Jojo, ben ook erg benieuwd naar hoe het gegaan is!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65423161
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:51 schreef YPPY het volgende:
Hoe ging het Jojo?

ET en eventuele anderen: hoe hebben jullie die sterilisatie voor elkaar gekregen? De huisarts wil liever een spiraaltje, maar ik wil niet elke 5 jaar dat gebeuren door. Volgens hem is sterilisatie niet 100% en het veertjes gebeuren reageerde hij al niet serieus op.
Kun je niet gewoon een verwijzing naar de gyn vragen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:19:17 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65423527
quote:
Hoe ging het Jojo?

Ik heb er geen moeite voor hoeven doen
De ha snapte volledig dat ik na 3 kinderen klaar was met m'n gezin en heeft verwijsbrief voor de gyn. gemaakt. IK vertelde dat ik over de veertjes had gelezen en dat dat me dus wel wat leek, dat heeft de ha meteen in de verwijsbrief vermeld. Gelukkig is het ziekenhuis hier om de hoek een zkh waar ze essure toepassen dus het heel simpel hier.

Wat vervelend dat jouw ha zo raar doet. Ik zou idd gewoon een verwijzing naar de gyn. vragen.. het gaat je ha niets aan of je wel of niet steriliseert.. als er een reden zou zijn voor niet, dan is de gyn eerder aan de beurt om te zeuren..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65424583
Die verwijzing krijg ik dus niet gewoon, maar ik heb gevonden dat je zelf ook een afspraak kunt maken. De verzekering betaalt het dan zelfs, helemaal mooi.
Hij snapt wel dat ik geen kinderen meer wil, maar narcose is een risico (hoeft niet eens) en het is een flinke buikoperatie (niet dus). Hij heeft aandelen bij een spiraaltjesfabriek denk ik. Hij is wel vaker ouderwets, maar nu ga ik dan maar zelf erachter aan. Het voelt niet helemaal goed, maar het is wel het meest praktische.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 26 januari 2009 @ 16:50:15 #31
3011 E.T.
pi_65424827
check wel even je verzekering of die essure wel vergoedt.. die van Sjak doet wat moeilijk, begreep ik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65426983
Ik postte net al op het bankje dat mijn buurvrouw vandaag plotseling is overleden.
Ik reageer er toch wel iets heftiger op dan ik gedaan zou hebben voor de zwangerschap, geloof ik. Ik voel me echt droevig. Ook is ons huis best wel gehorig, en ik hoor mijn buurman en de familie van mijn buurvrouw verdriet hebben, och och. Daar kan ik echt niet tegen.
Ik had de afgelopen dagen een naar gevoel, kon het niet thuis brengen. Getver. Ik zal haar echt missen.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:49:10 #33
4177 Jojogirl
pi_65430962
Gecondoleerd Reinhilde.

YPPY, wat handig dat je ook gewoon zelf een afspraak bij de gyn kan krijgen, zeker als je zo'n eigenwijze huisarts hebt die er geen wil geven.

Vrijdag bij de Neo was OK. We hadden niet de arts van de eerste avond, maar eentje waar we beter mee overweg konden. Toen zij het verhaal van het vertellen aan ons hoorde, bood ze ook meteen netjes haar excuses aan en zei het er nog over te zullen hebben met haar collega's. We zijn daar met een goed gevoel weggegaan dus.
De nacontrole zelf stelde weinig voor, alles OK en ze willen haar over 2 jaar weer terug zien. Dit omdat de ontwikkelingsdingen die je eventueel kan zien na zuurstftekort toch weer net wat anders kunnen zijn dan de ontwikkelingsgevolgen van Down syndroom en omdat ze de eerste baby was die gekoeld is in dit ziekenhuis.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:52:54 #34
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65431130
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:43 schreef YPPY het volgende:
Die verwijzing krijg ik dus niet gewoon, maar ik heb gevonden dat je zelf ook een afspraak kunt maken. De verzekering betaalt het dan zelfs, helemaal mooi.
Hij snapt wel dat ik geen kinderen meer wil, maar narcose is een risico (hoeft niet eens) en het is een flinke buikoperatie (niet dus). Hij heeft aandelen bij een spiraaltjesfabriek denk ik. Hij is wel vaker ouderwets, maar nu ga ik dan maar zelf erachter aan. Het voelt niet helemaal goed, maar het is wel het meest praktische.
Vervelend zeg. Ik ben vandaag bij de gyn geweest en bedenk me net dat ik de hele verwijzing vergeten ben mee te nemen. Ze hebben er ook niet naar gevraagd Je kan de essure methode ook bij oude Rutgerstichting doen. Mijn huisarts vond de essure een prima idee (ze wist niet wat het was maar we hebben samen gekeken op de website). Maar ik heb echt een top huisartsen praktijk. Allemaal jonge (vrouwelijke) huisartsen.
De mirena had ik en die is weer verwijderd. Ik kan absoluut niet meer tegen de hormonen (bleek). Voelde ik me de laatste tijd zo vreselijk rot, dat ding is er nu 3 weken uit en ik ga me met de dag beter voelen.
Lekker douchen!
  maandag 26 januari 2009 @ 19:53:13 #35
3011 E.T.
pi_65431146
Wat naar Reinhilde

Jojo, wat fijn dat jullie goedgekeurd zijn
  maandag 26 januari 2009 @ 20:07:03 #36
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65431605
Nou zeker Jojo, dat zal vast een lekker gevoel geven!

Reinhilde, voelde je het al aan komen? Nare situatie. Wat rot dat je het dan zo kunt horen. En je zal met dit weer ook niet lekker je huis uit kunnen vluchten.

Even verder: mijn verzekeraar deed inderdaad wat moeilijker. Vergoed maar tot een bepaald bedrag (1650 euro). Na grondig onderzoek blijkt dat dat bij veel ziekenhuizen mogelijk is. Behalve die bij mij op de hoek uiteraard
Lekker douchen!
  maandag 26 januari 2009 @ 21:13:51 #37
94046 PM-girl
pi_65434286
Jojogirl, goede reactie van die arts, ze nam het serieus, dat lijkt me het meest belangrijke.

Reinhilde, wat naar dat je zo met het verdriet geconfronteerd wordt, sterkte!

YPPY, succes met uitzoeken. Jammer dat je arts niet meewerkt! Komt het door je leeftijd misschien, dat hij nog even wacht met zo'n doorverwijzing?
*
pi_65447341
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:15 schreef Moonah het volgende:
Fijn Cattie!
Ik vind het zo mooi samen klinken, 'Ive en Fee'.... ben ook 'blij' dat je Fee niet als Fay schrijft!
Cattie wat hebben jullie toch een leuke mooie naam uitgekozen voor jullie kersverse dochter
Ik moest eerst wat wennen aan de spelling Fee maar eigenlijk vind ik het nu ook mooier dan Fay. Zo heet de kleindochter van Jean-Marie Pfaff namelijk. (maar ja die familie heeft allemaal Engelse namen voor de kids uitgezocht)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_65451932
mag ik even mijn blijdschap met jullie delen? Ik kan weer in mijn oude broeken
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65453044
Jojo, klinkt als een positief bezoek!
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:50 schreef Reinhilde het volgende:
Ik postte net al op het bankje dat mijn buurvrouw vandaag plotseling is overleden.
Ik reageer er toch wel iets heftiger op dan ik gedaan zou hebben voor de zwangerschap, geloof ik. Ik voel me echt droevig. Ook is ons huis best wel gehorig, en ik hoor mijn buurman en de familie van mijn buurvrouw verdriet hebben, och och. Daar kan ik echt niet tegen.
Ik had de afgelopen dagen een naar gevoel, kon het niet thuis brengen. Getver. Ik zal haar echt missen.
Ik denk niet dat veel mensen daar wel tegen kunnen hoor! Volgens mij reageer je heel normaal! Maar wel sterkte er mee!
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:56 schreef Estrys het volgende:
mag ik even mijn blijdschap met jullie delen? Ik kan weer in mijn oude broeken
Hoezee!

Ik heb net hard gelopen met de wandelwagen (zo'n driewieler met buggy-inzet) zijn er hier meer mensen die dat doen? Want je wordt hier in Groningen best wel dom aangekeken, vooral door mannen

Normaal ren ik gewon in mijn uppie als TARA thuis is (en dan kijkt er nooit iemand naar me), maar dat komt er nu ff niet van, dus ik dacht: ik neem hem lekker mee! En Leander vond het heel leuk, maar ik vond dat gekijk echt storend
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:32:48 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_65453078
Ik vind het zo stom dat men raar staat te kijken

Ruben vindt het ook heerlijk om hard te gaan. Ren dus regelmatig een stukje met de kinderwagen, puur omdat hij het leuk vindt, niet om zelf te rennen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:35:24 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65453166
freecell, ik heb het een paar keer gedaan, maar krijg te snel last van mijn schenen helaas.
Ik kreeg wel van een kennis de tip om te proberen zoveel mogelijk rechtop te blijven lopen, wat je anders doet, door het duwen, is een soort van naar voren vallen zeg maar, en dat geeft meer kans op blessures.

Oh, en nooit rare blikken gekregen, want ik zorg er wel voor dat ik ergens loop waar ik bijna niemand tegen kom.
pi_65453275
Hetzelfde als gek doen op de fiets.
Vanochtend beetje dollen op de fiets met Maarten en de meeste kijken mij aan (vooral andere moeders) zo van "doe niet zo raar"
Achja boeie!!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:42:18 #44
94046 PM-girl
pi_65453457
Ik dacht dat juist heel hip was, joggen achter de wandelwagen. Tenminste, in de vs wel!
*
pi_65453550
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
freecell, ik heb het een paar keer gedaan, maar krijg te snel last van mijn schenen helaas.
Ik kreeg wel van een kennis de tip om te proberen zoveel mogelijk rechtop te blijven lopen, wat je anders doet, door het duwen, is een soort van naar voren vallen zeg maar, en dat geeft meer kans op blessures.

Oh, en nooit rare blikken gekregen, want ik zorg er wel voor dat ik ergens loop waar ik bijna niemand tegen kom.
Niet naar voren lopen probeer ik inderdaad ook! (ook omdat mijn kont anders nogal debiel uitsteekt en dan wordt ik zo'n schommelende hijgende moeke )
En ik woon midden in de stad, mensen ontlopen is vrij lastig helaas.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:37 schreef Ardenlyn het volgende:
Hetzelfde als gek doen op de fiets.
Vanochtend beetje dollen op de fiets met Maarten en de meeste kijken mij aan (vooral andere moeders) zo van "doe niet zo raar"
Achja boeie!!
Dat heb ik altijd als ik tegen Leander praat in de draagdoek
Mensen die echt omkijken van: tegen wie praat dat gekke mens? Vooral omdat ik dan ook zo'n blij hoog toontje aansla
pi_65468843
Reinhilde; ik kan het me heel goed voorstellen; het is gewoon erg triest; en zeker ook als buur zie je en hoor je vanalles. Veel sterkte gewenst en gecondoleerd.
Onze buurvrouw gaat heel slecht op het moment; de artsen kunnen weinig meer doen voor haar qua genezing; ze heeft veel chemo gehad maar het heeft niet mogen baten.
Zo triest; want ik vind het zulke lieve mensen. Ik voel me zo hulpeloos dan. Die arme man ook; en hun kinderen; en kleinkinderen. Zo oud is ze nog niet eens.

Ik ben zelf voor een kleine apk naar de huisarts geweest gisteren; ik blijk een peesontsteking in m'n pols te hebben; misschien van de val die ik met amber heb gemaakt; met als doorslag amber veel op schoot op tenerife; toen is het echt zeer gaan doen.
Nog even nagevraagd over het gerommel in m'n buik; maar de huisarts gaf als verklaring dat door de spiraal m'n baarmoeder kan krampen; dat dat wellicht de oorzaak is. De darmen achtte hij niet direct aannemelijk.
Verder alles happy en lekker; gister lekker geshopped met vriendlief en amber; en lekker uitgewaaid hier vlakbij in een natuurgebied, beter dan midden in de herrie te zitten van de bouwlui
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:58:50 #47
94046 PM-girl
pi_65469515
Kan de huisarts iets doen aan die ontsteking Llewella? Succes ermee!
*
pi_65469739
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:58 schreef PM-girl het volgende:
Kan de huisarts iets doen aan die ontsteking Llewella? Succes ermee!
Hij wilde er niet meteen een injectie ingooien; omdat het ergste gedeelte al voorbij is (qua pijn en zwelling); heb er ook wel een tijdje over laten gaan voor ik een afspraak heb gemaakt (het begon op 2e kerstdag).
Hij gaf het advies om 3x per dag 20 minuten te koelen met een ijspack; drukverband; en rust; maar dat laatste is niet heel makkelijk met een kleine in huis.
En ik maar gewoon rustig amber blijven tillen enzow Naja; vriendlief heeft het wel afentoe van me overgenomen; dus die vond het ook hoog tijd dat ik er eens naar liet kijken
En dankje; ga morgen maar eens bij de apotheek kijken voor wat verband, dat zal me denk al een hoop helpen met amber te tillen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:05:38 #49
94046 PM-girl
pi_65469780
Nee dat leek mij ook niet handig met een baby, een ontsteking aan je hand.
Hopen dat het koelen en het drukverband gaan helpen!
*
pi_65470810
In Rotterdam kan het sowieso met de verzekering ET en ook dichter bij huis kan de behandeling. Alleen vind ik het zo stom om op mijn werk hierover te bellen met de verzekering en/of het ziekenhuis. Eind van de week ga ik daar dus pas verder achteraan.

Dat klinkt wel als een goed gesprek Jojo, fijn.

Wat super dat jouw huisarts zo op onderzoek uitgaat sjak! Ik ga denk ik toch maar eens informeren naar een huisarts in de buurt, want ik heb al een paar keer zoiets gehad (als ik terug denk heb ik daar voor mijn zwangerschap al gezeten, omdat ik me niet goed voelde. Wat ik toen vertelde is hetzelfde als wat ik nu heb en dat is dus niet normaal, maar hij zei van wel en zocht de oorzaak bij mijn werk ipv bij mij). Praktisch gezien is dichterbij ook wel makkelijker.

Het is niet door mijn leeftijd PM. Hij gooide het helemaal op de risico's van de operatie en de narcose en dat het volgens hem even veilig is als een spiraaltje of de pil. Een aantal jaar geleden kwamen er zelfs aan de lopende band gesteriliseerde zwangere vrouwen.

Wat heerlijk Estrys.

Beterschap Llewella.

Sugar, hoe gaat het nu met jou en je gevoel en je rol als moeder?

LadyS, heb jij alles weer een beetje tot rust gekregen?
*OUD heilige*
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:06:10 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65472474
ik ben ook benieuwd naar de dames naar wie Ypsel vraagt.
Plus dat ik benieuwd ben naar Lishe. Gaat het inmiddels weer wat fijner op je werk?
En Sjak, jij bent laatst toch weer naar het zkh geweest voor een keuring? Hoe was dat?
pi_65488895
Hoe gaat het nu met je S_oepstengel?
Ik vroeg me overigens ook af hoe het met Yana en haar gehoor gaat!
pi_65491931
Ik ren ook vaak achter de wandelwagen! (mountain terrain dubbel) Best leuk en dat idee van rennende hijgende moeke zullen ze hier wel snel van mij hebben. Ik moet elke dag op en neer naar school en sleep bijna altijd alle kinderen mee. Ze kijken me soms meewarig aan ...
pi_65545207
Hoe is het vandaag gegaan Raissa?
pi_65545731
Lief dat je het vraagt Mrien.. Ook op het juiste moment.
We hebben nogal een verwarrend telefoontje gehad van het ziekenhuis.. ze denken dat Yana helemaal geen syndroom heeft maar dat ze 'gewoon' slechthorend is.. omdat ze het nog zo goed doet enz.. ze denken dat er een fout is gemaakt tijdens de onderzoeken
Volgende week krijgen we te horen wat ze nu voor stappen gaan ondernemen.. Ik ben echt héél erg boos.. Hoe kan je nou zo'n grote fout maken? En hoe kan het dan dat ze wel uiterlijke kenmerken heeft die bij dat syndroom passen.. Werkelijk waar.. alles staat op z'n kop hierzo..

Wel een mooi afscheid gehad van mijn vader trouwens.. mooie dienst.. dat was allemaal heel mooi gedaan.. maar heb nu niet echt de tijd om het verder te verwerken ofzo.. met dit gedoe erbij

Nou ja.. we wachten maar weer af..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:43:24 #56
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65546185
Oh, wat verwarrend, kan me je boosheid direct voorstellen! Wat moeilijk moet die onzekerheid nu weer zijn...
Sterkte, soepstengel!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65546326
Dankjewel Sugar

Sorry dat ik niet op jullie allemaal reageer maar het lukt me niet om me te concentreren.. lees alles wel maar kan het niet zo lang onthouden Is geen onwil maar het gaat gewoon niet
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:46:59 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65546336
Oh, YPPY, ik zie nu pas dat je naar me vroeg, lief is dat.
Het gaat hier wel, working on it in elk geval en vol liefde voor de kinderen.
Over een paar weken start ik met een training mindfullness en ik zit fysiek weer wat beter in mijn vel dankzij behoorlijk streng (maar oké) lijnen deze maand.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:47:36 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65546367
Soepstengel, doe niet zo gek en denk aan jezelf. Dat moet.
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:51:04 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65546516
Jeetje Soepie, wat een schok zeg! En idd zou ik ook boos zijn. Hoe kan dat nou? Is het niet gewoon te testen met het een of ander in haar bloed of weefsel? Hopelijk krijg je snel duidelijkheid, en dan ook de zekerheid dat dat echt klopt.

En natuurlijk heb je nu even geen tijd voor andere dingen. Dit aan je hoofd, het overlijden van je vader... Denk aan jezelf he. Er zit ook nog zo'n heel klein frutje in je buik.
pi_65546685
't kleine frutje wordt wel steeds groter zonder dat ik er bij stil sta.. af en toe kijk ik op m'n ticker en dan denk ik.. HUH

Ik denk dat ze de DNA uitslagen hebben verwisseld ofzo? Ik weet het niet.. horen we volgende week wel precies hoop ik.. maar ik ben flink pissig en ga er zeker nog werk van maken..

Jullie zijn lief
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_65546859
haha soepstengel, ik vind 't wel grappig dat je dat via je ticker merkt. maar de rest van je verhaal... wat schokkend en bizar, dat bericht! ik hoop ergens natuurlijk dat ze zich inderdaad vergist hebben, maar dat zou wel een grove fout zijn zeg....
pi_65547307
Soepstengel, wat een grove fout! Sterkte met de hele situatie.

Ik weet nu hoe mijn buurvrouw overleden is, een verkoudheid waar ze te lang mee gelopen heeft, bleek longontsteking. Naar het ziekenhuis, 24 uur later hartstilstand. Zomaar. Doet je toch wel beseffen dat je echt goed voor jezelf moet zorgen, niet te lang doorlopen met dingen.

Nixxx is voor onbepaalde tijd (een paar dagen? een week? 2 weken?) off-shore, dus ik ben alleen met Thomas. Het gaat ok, maar ik vind het toch wel moeilijk om alleen thuis te zijn. (Beetje bang 's nachts ).

Gelukkig komen morgen mijn neefje en mijn broertje logeren (allebei 15, wat haal ik me op mn hals! ), daar verheug ik me op!
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:10:45 #64
94046 PM-girl
pi_65547446
Gezellig, Reinhilde, gezelschap!

Hoe doen jullie dat straks, als jij weer gaat werken (ik weet niet of je werkt trouwens)? Of heeft nixxx geen vaste thuisdagen dan?

S_oepstengel, wat een rotsituatie zeg! Bah! Sterkte daarmee en ook met het verwerken van het verlies van je vader!
*
pi_65547731
Ik ben gestopt met werken, voorlopig. Dus dat is nog even niet aan de orde.
En nixxx is niet vaak off-shore, meestal zit hij gewoon op kantoor.
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:18:44 #66
94046 PM-girl
pi_65547835
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:16 schreef Reinhilde het volgende:
Ik ben gestopt met werken, voorlopig. Dus dat is nog even niet aan de orde.
En nixxx is niet vaak off-shore, meestal zit hij gewoon op kantoor.
Ah, ok, dat maakt het (praktisch) makkelijker.
Bedankt voor je toelichting!
*
pi_65548623
Reinhilde, hoe oud was je buurvrouw als ik vragen mag? Wat naar dat het zo gegaan is...

Soepstengel, jeetje wat ontzettend grof, zo;n fout!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65549138
Mijn buurvrouw was pas 50. Dat is toch echt niet oud.
pi_65549753
Nee dat is echt niet oud Bizar dat een verkoudheid zo kan aflopen... echt heel naar.
Sara
Merel
Ukje
pi_65550622
reinhilde, ik had 't gemist. wat vreselijk van je buurvrouw.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:22:36 #71
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65552679
quote:
Hoe ging het Jojo?

Spiraaltje ook niet..
* Noli. kijkt even naar hevig heen en weer bloepende buik *
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65559515
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:21 schreef mrien het volgende:
Hoe is het vandaag gegaan Raissa?
Het laxeren was zoals gewoonlijk wat minder prettig maar het onderzoek ging eigenlijk toppie! Ik was érg zenuwachtig omdat ik nogal wat gruwelervaringen heb met colo- en gastroscopien. Had daarom dit keer ook verzocht geen roesje te krijgen maar iets beters. Ik kreeg propofol en dat was echt perfect, ik viel in een diepe slaap en ben geen moment wakker geweest! 's Avonds nog wel wat napijntjes gehad maar wel naar Mila geweest (tijdens het laxeren ben ik daar niet geweest ) en heb daar even lekker met haar gezeten.

Straks moet ik eerst mezelf leren prikken en daarna gaan we Mila halen Ik vind het zó spannend (zowel het prikken als Mila halen )
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:32:53 #73
94046 PM-girl
pi_65564699
Gelukkig dat het meeviel Raissa!

Veel succes en vooral plezier straks!
*
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:39:22 #74
4177 Jojogirl
pi_65564924
Fijn dat het meeviel Raissa en heel veel plezier straks als Mila meemag. Geniet ze
pi_65565316
Wat een onzekerheid in eens S_oepstengel, hopelijk komt er heel snel duidelijkheid of er nu wel of niet wat met Yana aan de hand is. Ik kan je boosheid in ieder geval zeker begrijpen!
En wat de anderen ook zeggen, probeer wel aan jezelf en de zwangerschap te denken, het gaat zo snel voorbij, maar kan me ook voorstellen dat het allemaal wel heel veel is tegelijk.

Wat fijn dat het meegevallen is RAissa en dat je niets mee gemaakt hebt van het onderzoek
Heel veel plezier om Mila op te halen vandaag! En sterkte met het leren prikken
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:07:05 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_65565911
Wat een vervelend voorval S_oep! Heb je een klacht ingediend bij het ziekenhuis enzo? Dit is niet iets wat je zomaar kan laten liggen natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65579664
ik wil hier alleen eventjes melden dat ik best een beetje moe ben. we zijn hier nu bijna op orde na het verhuizen, enkel nog wat dingetjes ophangen en seleneproof maken. selene zelf maakt mij het leven een snifje moeilijk door speentjes door te bijten (zonder tandjes en het nieuwe speentje wil ze niet want dan moet ze te hard zuigen) en non stop om te rollen (en dan bleren als ze op haar buikje ligt. ja, ook 's nachts). mijn hielen zijn nog steeds zo slecht genezen dat elke schoen zeer doet. en sangdrax piept dat we sociaal moeten doen. nog een dagje schoonpa en dan hoe ik een winterslaapdag. met oordopjes in
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65579912
simmu, je kunt ook het gat in een nog goede speen iets groter maken, misschien protesteert ze dan minder? wat voor spenen gebruik je voor de pap eigenlijk?
pi_65581378
ik had al gekeken of dat kon, maar het is lastig. het zijn speentjes van dr brown. da's het enige flesje wat dan nog gaat met mijn monstertje (ja, ik heb inmiddels 4 merken flesje in huis, met van elk merk verschillende maatjes speentje).

maar deze werken met een soort hakenkruisje in het midden. daar durf ik dan niet goed in te snijden. ze wilde eerst haar gewone flesjes niet, enkel pap. dat heb ik een beetje weten te sturen (3 flesjes met 1 groot schepje papspul op 5 flesjese. nja. ik mag zekers niet klagen hoor. ze doet het prima, heeft zo'n 3 x per week een huiluurtje, wat meestal zels een (achteraf....) logische oorzaak heeft. ik ga niet jinxen ze heeft sinds haar geboorte nooit ook maar verhoging gehad. niet jinxen dus! heeft goed spekkies en alles is vrolijk en lief

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 30-01-2009 21:59:49 ]
pi_65581635
weet je wat het is: flesje geven is al tijden gewoon een gigantische worsteling. met wat tijd en moeite en hier en daar een compromis (pap ) krijgt ze zat binnen. maar het is letterlijk een worsteling. ze kijkt alle kanten op, links, rechts, naar mij, de kat, de bank, buiten, etc.... ondertussen probeert ze vanalles te pakken, duwt haar duimpje erbij. ik heb het geprobeerd op de slaapkamer (rustig) maar dat haalt geen zak uit, geen ide wat ze daar dan ziet want het is nog vrij kaal daar
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:03:41 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65581743
Soep.
Wat een raar bericht, die onzekerheid.
Ben zeer benieuwd naar het gesprek. Sterkte, zeker ook met de draad weer op te pakken na het overlijden van je vader.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 06:56:16 #82
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65588982
Soepstengel
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:06:58 #83
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_65591725
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:27 schreef YPPY het volgende:
LadyS, heb jij alles weer een beetje tot rust gekregen?
Hier is alles wel in rustiger vaarwater beland ja. Met mij gaat het nog niet helemaal goed
Ik weet eigenlijk niet of ik het hier op Fok! al verteld had, maar nu is het officieel dat ik na de geboorte van Iris in een ppd beland ben die niet is onderkend door de huisarts en nu is het overgegaan in een "gewone" depressie. Volgens zo een scorelijstje bij de psychotherapeut zit ik op het randje van een ernstige depressie.
Wel merk ik (en mijn omgeving) een stijgende lijn in mijn gemoedstoestand (ik heb er een klein blogje over geschreven op mijn hyves, voor de mensen die vriendjes met me zijn ). En die stijgende lijn zet zich gelukkig wel voort. In ieder geval is hij stabiel nu en ga ik werken om verder te stijgen. Om de bodem minder diep te maken, zodat ik ook niet zover meer zal "zakken" in een slechte periode (volgt u het nog? Ik probeer het voor mezelf een beetje visueel te maken en ik merk dat ik het daardoor ook beter aan andere kan uitleggen).

Ik kan je wel vertellen dat uit elkaar gaan een hoop geregel met zich mee brengt . Nu, na bijna 4 maanden, is nog niet alles gescheiden en geregeld (geeft gelukkig geen problemen, omdat P. en ik op zeeeeeeeeeer goede voet nog staan )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:11:04 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_65591817
jeetje LadyS, dat is nogal wat zeg. ik weet nog dat je je niet goed voelde, helemaal niet goed voelde zelfs, maar dat het zo erg was wist ik niet. goed dat er blijkbaar wel verbetering in zit, dat geeft goede moed denk ik.
sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:20:27 #85
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_65592042
Het is idd een tijdje heel slecht gegaan, zeker nu ik er, nu ik me wat beter voel, op terugkijk. Ik heb in die 4 maanden maar 1 weekend de kinderen gehad (dit weekend is het 2e weekend), omdat ik er zooooo tegenop zag om alleen met ze te zijn. En dat heeft niks met hen te maken, uiteraard, maar gewoon het idéé alleen al. Nu ik ze heb, valt het uiteraard allemaal mee, en blijk ik allemaal beren op de weg te hebben gezien die er niet zijn In mijn hoofd maak ik zoiets veeeeeeeel groter dan dat het is. De meisjes vinden het allang goed als ze lekker op de bank bij je kunnen hangen of een wandelingetje maken buiten, dat soort simpele dingetjes. Voorlopig hou ik het op 1 weekend per maand Ik voel me er wel schuldig over, maar bij papa hebben ze het ook naar hun zin, dus eigenlijk is dat schuldig voelen niet nodig (weet ik dan verstandelijk).

En m@x, toendertijd, toen jij het besluit nam dat Kai beter bij zijn vader kon wonen, kon ik daar niet veel van begrijpen (niet dat ik het veroordeelde, helemaal niet hoor, maar ik kon me er niks bij voorstellen), maar ik heb de laatste maanden vaak aan jou en je besluit moeten denken... Niet dat ik het ook van plan ben, al was het maar omdat het praktisch gezien niet mogelijk is, maar ik kon me er wel veeeeeel meer bij voorstellen...

(wat een verhaal )
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:59:16 #86
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65593065
Poeh, LadyS, heftig, hoor! Ik wist ook van toen dat het wel echt rot ging, ik kijk niet op van de (te late) diagnose. Wel heel erg rot dat je nu depressief bent nog.

En hoe is het dan de rest van de week/maand geregeld? Wel bij jou ook?
Sterkte met alles, goed dat je nu ervaart dat het beren op de weg zijn vaak. Schiet ze er gerust af! Je kunt 't!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:05:44 #87
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65594600
LadyS er zijn hier dames die je veel gerichter advies kunnen geven, maar ik wil je wel een hele dikke geven. Het klinkt allemaal zo heftig.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_65594607
LadyS, wat pittig! Wel fijn dat het inmiddels een stukje betergaat
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:33:00 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65599816
S_oepstengel en LadyS allebei een dikke
  Jubileum moderator zaterdag 31 januari 2009 @ 18:32:22 #90
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65601612
LadyS wat openhartig, dapper! Ik wist niet dat het zo slecht met je is geweest, maar die niet onderkende PDD is niet verrassend eerlijk gezegd. Heel veel sterkte

Soep wat is dat nou weer? Hoe kunnen ze dat nu fout doen? Ik ben heel benieuwd naar de gesprekken volgende week want dit is natuurlijk te zot voor woorden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:40:09 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65601850
Jeetje LadyS, wat ontzettend rot zeg... Fijn dat het nu weer een ietsje beter gaat, maar nog heel, heel veel sterkte voor de rest van het pad.

En ik ga Viev hier ook even een hele dikke knuffel geven ook, want volgens mij kan ze die wel gebruiken.
pi_65603882
Och LadyS, wat naar om door te maken. lekker doorgaan met de weg omhoog en niet schrikken als het eens een bochtje maakt. *knufs*
pi_65608423
Hé LadyS! Fijn je weer eens te zien. Wel heftig zeg.. Heel veel sterkte met het 'minder diep maken van de bodem'.
En ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd hoe het nu geregeld is met de kinderen. Fijn dat zo'n weekend alleen gelukkig wel meevalt!

Soepstengel, jeetje zeg.... Wat moet dát raar zijn...
pi_65608533
LadyS wat heftig zeg! Sterkte ermee.

Soepstengel
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:25:10 #95
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65609097
Nou lieve LadyS wat ontzettend verdrietig voor jullie dat het allemaal zo rot geweest is hopelijk vanaf nu alleen maar beter en opnieuw overal invulling aan gaan geven. Als ik je ooit ergens mee kan helpen, dat weet je en dat is nog steeds zo hoor!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 23:10:08 #96
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_65610715
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:20 schreef LadyS het volgende:
En m@x, toendertijd, toen jij het besluit nam dat Kai beter bij zijn vader kon wonen, kon ik daar niet veel van begrijpen (niet dat ik het veroordeelde, helemaal niet hoor, maar ik kon me er niks bij voorstellen), maar ik heb de laatste maanden vaak aan jou en je besluit moeten denken... Niet dat ik het ook van plan ben, al was het maar omdat het praktisch gezien niet mogelijk is, maar ik kon me er wel veeeeeel meer bij voorstellen...
LadyS, wat een rottijd heb je achter de rug zeg. Hopelijk gaat het nu alleen nog maar bergopwaarts en zie je het allemaal weer wat zonniger in.

Ik denk dat de meeste moeders zich niet veel bij mijn beslissing voor kunnen stellen. Heb er zelf af en toe ook nog wel moeite mee. Gek genoeg is dat vooral op de momenten dat Kai hier is omdat ik dan pas zie wat ik allemaal mis. Ik ben er nog wel van overtuigd dat het de juiste beslissing is geweest en inmiddels beseft mijn omgeving dat ook wel. Ik ben natuurlijk niet de enige die Kai 'kwijtraakte', ook mijn ouders hebben veel tijd met hem in moeten leveren en daar hebben ze het best moeilijk mee gehad waardoor ik me daar ook weer schuldig over ging voelen. Gelukkig zien zij nu ook in dat het zo goed is.

Ook als je het wel veroordeeld had, had ik me dat best voor kunnen stellen hoor. Ik heb in de loop van de tijd zoveel dingen naar mijn hoofd gekregen hierom ('heb je geen moedergevoelens dan' bijvoorbeeld), een veroordeling meer of minder had niet uitgemaakt. Het is nu eenmaal voor de meeste mensen geen 'normale' situatie
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 1 februari 2009 @ 09:00:49 #97
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_65615841
Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Doet me goed om ze te lezen! Dat jullie me niet raar vindne ofzo
quote:
[b]Op zaterdag 31 januari 2009 12:59
En hoe is het dan de rest van de week/maand geregeld? Wel bij jou ook?
Sterkte met alles, goed dat je nu ervaart dat het beren op de weg zijn vaak. Schiet ze er gerust af! Je kunt 't!
Doordeweeks zijn ze wel altijd bij mij. Maar ik zie ze dan erg weinig. Op maandag en dinsdag werk ik en op maandag- en dinsdagavond ga ik naar school. Op maandag slapen ze dus altijd bij mijn vader. Ik eet daar op maandag wel altijd, zodat ik ze nog even zie. Dan zie ik ze dinsdagavond pas weer, bij het eten, want ik moet weer naar school. Vervolgens heb ik Iris de hele woensdag en Amber alleen 's middags. Donderdag werken, dus zie ik ze bij het eten en dan gaan ze naar bed. Vrijdagochtend gaat Iris ook naar de psz, dus zie ik ze ook allebei niet. En om 12 uur breng ik ze met de auto naar papa. Dus feitelijk is de enige qualitytime op woensdagmiddag.
Eerst had ik daar geen moeite mee, maar het begint nu wel te knagen (ik zie dat dus ook als teken dat het beter met me gaat. Vandaar mijn spontane beslissing om ze dit weekend te willen. Ik heb pannenkoeken gebakken (maar ze wilden liever mijn shoarma , dus de pannenkoeken zijn onaangeroerd gebleven ), geknutseld en laat naar bed (samen in mijn bed natuurlijk ).

En straks ga ik samen met mijn zusje met ze zwemmen
pi_65620768
quote:
Op zondag 1 februari 2009 09:00 schreef LadyS het volgende:
En straks ga ik samen met mijn zusje met ze zwemmen
Veel plezier!!
  zondag 1 februari 2009 @ 14:35:59 #99
94046 PM-girl
pi_65624057
LadyS, wat heftig allemaal! Jeetje! Ik wens je veel sterkte en geluk!
*
pi_65662552
Hoelang zijn de nieuwe moeders blijven vloeien? Ik zit nu op 4 weken maar wel erg erg weinig... sinds gisteren weer helderrood, wat meer en ook een beetje rugkrampjes..kan het zijn dat ik nu alweer ongesteld ben geworden?
wanna rub mah puppeh?!
pi_65662972
Dakota, ja dat kan zeker! Ik heb 6 weken gevloeid en werd in het vloeien ongesteld. Daarna was het vloeien helemaal over.
Maar jij geeft borstvoeding he? Je hoort vaak dat het dan wel wat langer duurt voor je ongesteld wordt.
Sara
Merel
Ukje
pi_65663321
Hmm nouja afwachten dan maar... (geen idee waarop )
wanna rub mah puppeh?!
pi_65663384
Niet echt de geschikte tijd om te posten eigenlijk; maar de partner van m'n moeder is vandaag overleden.
Politie stond net aan m'n deur.
Sta te shaken op m'n benen.
Net m'n moeder aan de telefoon gehad; die is erg aanspreekbaar; maar agressief/psychotisch.
Nu dus maar a la minute opvang voor d'r regelen; ze wordt zo naar het politiebureau gebracht maar daar kunnen ze ook niet veel meer dan eerste opvang.

Jeetje mina; waar moet ze nu heen? Geld is er genoeg; maar dan?

*Gaat heel hard zoeken/nadenken/bellen*
Amber Mae
pi_65663645
Jeetje wat een nieuws zeg
Kan je moeder niet in haar eigen huis blijven? of doel je op iemand die bij haar kan zijn?
wanna rub mah puppeh?!
pi_65663684
Hoe komt het eigenlijk? een ongeluk?
Iig mijn condoleances
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 2 februari 2009 @ 17:57:05 #106
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65663822
Llwella, gecondoleerd. Bah, wat naar. Is er geen crisisopvang van de ggz, of misschien met spoed op de gesloten afdeling van het ziekenhuis? Sterkte. O en huisarts?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 februari 2009 @ 17:59:18 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65663902
jezus Llwella .. dan schrik je je te pletter!! gecondoleerd, en heel veel sterkte
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 2 februari 2009 @ 18:02:18 #108
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65664014
Jeetje wat heftig Llewella! Gecondoleerd, en sterkte met het geregel en alles.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_65664276
Mijn broer gaat nu heen; ik blijf hier thuis; onderdak regelen. M'n moeder psychisch erg in de war (psychotisch/manisch depressief, al 18 jaar zonder medicatie of hulpverlening vanwege haar partner), dus daar moet goede opvang voor geregeld worden.

Ik ga nu iig zoeken en bellen.

(Politie kan verder niks doen zeggen ze).
Amber Mae
  maandag 2 februari 2009 @ 18:12:08 #110
190853 RockabeIIa
pi_65664326
pfff, succes & sterkte Llewella...
pi_65664617
Llewella heel veel sterkte!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  maandag 2 februari 2009 @ 18:37:17 #112
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65665113
Llewella, heel veel sterkte!

S_oepstengel, hoe ist bij jou?
En met Yana, is daar al meer nieuws over?
pi_65665236
Heel veel sterkte Llewella!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 februari 2009 @ 18:42:41 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65665305
heel veel sterkte Llewella
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65665590
Llewella, gecondoleerd en sterkte met alle bijkomende te regelen zaken
  maandag 2 februari 2009 @ 18:59:30 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65665903
Heel veel sterkte, Llewella. Wat een ongelooflijk moeilijke situatie met je moeder
Ik hoop dat jullie iets weten te vinden. Met geld moet het wellicht mogelijk zijn om hulp in te kopen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:22:44 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65669438
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:09 schreef Llewella het volgende:
Mijn broer gaat nu heen; ik blijf hier thuis; onderdak regelen. M'n moeder psychisch erg in de war (psychotisch/manisch depressief, al 18 jaar zonder medicatie of hulpverlening vanwege haar partner), dus daar moet goede opvang voor geregeld worden.

Ik ga nu iig zoeken en bellen.

(Politie kan verder niks doen zeggen ze).
Lieve Llwella, heel veel sterkte met dit alles!

Wellicht overbodig maar als je moeder een gevaar is voor zichzelf (of voor anderen) dan kunnen ze haar met een IBS laten opnemen op een crisisplek (desnoods de boel wat aandikken).
Hebben jullie een RIAGG of GGZ in de buurt? Die hebben vaak crisisdiensten. Anders weet de HAP wel waar je die kan bereiken.

Succes!
pi_65670776
Bedankt voor het medeleven allemaal;

Als het goed is gaat m'n moeder nu naar een crisisplek; of althans eerst wordt ze geobserveerd en daarna beslissen ze verder.
Ze is vrij rustig meegegaan met de politie gelukkig.
Dus hopelijk is het dan voor vannacht rond; dan morgen de rest maar proberen in gang te zetten.

Ambertje is gek genoeg gewoon heel rustig gaan slapen en was vanavond gewoon happy ook al was ik heel druk met andere dingen bezig en was de boel hier toch een beetje gestressed.
Amber Mae
  maandag 2 februari 2009 @ 20:58:23 #119
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65671084
Jeetje, sterkte, Llewella.
  maandag 2 februari 2009 @ 21:02:15 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65671265
Oeh, wat naar Llewella.
Moeilijk ook, lijkt me. Sterkte hoor.
pi_65671352
Wow LLewella...
Veel succes met de situatie, dat zijn geen gemakkelijke dingen..
pi_65671708
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:44 schreef Llewella het volgende:
Niet echt de geschikte tijd om te posten eigenlijk; maar de partner van m'n moeder is vandaag overleden.
Politie stond net aan m'n deur.
Sta te shaken op m'n benen.
Net m'n moeder aan de telefoon gehad; die is erg aanspreekbaar; maar agressief/psychotisch.
Nu dus maar a la minute opvang voor d'r regelen; ze wordt zo naar het politiebureau gebracht maar daar kunnen ze ook niet veel meer dan eerste opvang.

Jeetje mina; waar moet ze nu heen? Geld is er genoeg; maar dan?

*Gaat heel hard zoeken/nadenken/bellen*
Jemig.. Sterkte Llewella!!
pi_65671775
ach, Llewella. wat vreselijk allemaal. gecondoleerd. heel veel sterkte ermee. je hebt al het verdriet van het heengaan en dan nog alle onzekerheid over je moeder. vindt je het erg als ik een kaarsje aansteek zo?
pi_65671910
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:18 schreef Dakota het volgende:
Hoelang zijn de nieuwe moeders blijven vloeien? Ik zit nu op 4 weken maar wel erg erg weinig... sinds gisteren weer helderrood, wat meer en ook een beetje rugkrampjes..kan het zijn dat ik nu alweer ongesteld ben geworden?
Ik was gisteren ook al van plan zoiets te vragen Lees op internet namelijk dat je na 3 weken geen écht bloed (helderrood) meer mag verliezen. En ik verlies sinds een paar dagen weer echt helderrood bloed.. Gewoon nog ff de tijd geven denk ik hè? Het is natuurlijk ook pas 3 weken geleden..

(Ik dacht in het begin van het vloeien dat ik er erg makkelijk en snel vanaf zou komen, na een week was het al bijna weg namelijk.. Maar nu is het er dus weer )
  maandag 2 februari 2009 @ 21:21:54 #125
94046 PM-girl
pi_65672200
Jeetje Llewella, wat moeilijk. Gelukkig kan je dit samen met je broer doen. Sterkte!
*
pi_65672249
Llewella sterkte
  maandag 2 februari 2009 @ 21:26:47 #127
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65672418
Llewella, wat een schrik zeg. Heel veel sterkte met alles. Moeten jullie de uitvaart ook gaan regelen?

Raissa, dat kan inderdaad best. houd het een beetje in de gaten. Als het te lang duurt of als je duizelig wordt wel de VK of huisarts bellen hoor. Kan het niet al je menstruatie zijn?
Lekker douchen!
pi_65673057
simmu; voor m'n moeder mag je een kaarsje aansteken; zij kan dat goed gebruiken.

Eerlijk gezegd heb ikzelf geen verdriet van het heengaan; ik ben nooit zo dikke vriendjes geweest met haar partner; maar; ik zal er wel gewoon voor zorgen dat hij een nette begrafenis krijgt en al.
Maargoed; het is een heel lang verhaal; en ik wil niet teveel dit topic kapen; wellicht dat ik er nog eens een topic voor open in R&P.

M'n moeder is iig onderdak nu; ze wilde d'r eigenlijk niet houden; maar toen ging ze een beetje uit d'r dak; dus toen hebben ze d'r maar wel opgenomen; en het wordt dus gedwongen opname; nu kijken hoe lang alleen (voorlopig kunnen ze d'r 3 weken houden).

En yep; m'n broer en ik hebben nog een hoop te regelen; alleen al morgen eens kijken waar eventuele andere kinderen zijn van de partner van m'n moeder; hij zou nog een aantal kinderen moeten hebben die ouder zijn dan ons; en er moeten nog veel meer dingen geregeld/uitgezocht worden.
Amber Mae
pi_65673235
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:26 schreef sjak het volgende:
Raissa, dat kan inderdaad best. houd het een beetje in de gaten. Als het te lang duurt of als je duizelig wordt wel de VK of huisarts bellen hoor. Kan het niet al je menstruatie zijn?
Ik heb niet het idee dat het mijn menstruatie alweer is.. Maar zou eigenlijk niet weten hoe ik dit zou moeten onderscheiden van elkaar Duizelig ben ik de laatste drie dagen wel vaak..

Wat is precies het "probleem" van na 3 weken nog bloed verliezen?
pi_65673524
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:46 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat het mijn menstruatie alweer is.. Maar zou eigenlijk niet weten hoe ik dit zou moeten onderscheiden van elkaar Duizelig ben ik de laatste drie dagen wel vaak..

Wat is precies het "probleem" van na 3 weken nog bloed verliezen?
Ik heb veel langer nog bloed verloren; maar dat was niet helderrood. Ik heb ook nooit duidelijk verschil gemerkt met weer gewoon menstueren; maar toen ik vrij aaneengesloten weer begon te bloeden ging ik ervan uit dat het gewoon menstruatie was (ik heb een week of 6 gevloeid; daarna een week niet; en toen weer wel een hele poos).

Als je je geregeld duizelig voelt of niet lekker voelt; even aan de bel trekken bij de HA.
Amber Mae
pi_65673549
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:41 schreef Llewella het volgende:
En yep; m'n broer en ik hebben nog een hoop te regelen; alleen al morgen eens kijken waar eventuele andere kinderen zijn van de partner van m'n moeder; hij zou nog een aantal kinderen moeten hebben die ouder zijn dan ons; en er moeten nog veel meer dingen geregeld/uitgezocht worden.
heel veel sterkte met het regelen van dingen. *knufs*
  maandag 2 februari 2009 @ 21:56:17 #132
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65673646
Het probleem van zo lang bloedverliezen is dat je teveel bloed verliest Het gevaar daarvan is dat je een ijzertekort krijgt. Je wordt dan moe, duizelig, kunt je slechter concentreren en meer van dat soort dingen. Je ziet bij bloedarmoede vaak ook wat bleker. Ga gewoon even bij je huisarts langs (of VK) die kunnen zo je Hb meten en dan weet je bijna gelijk hoe het staat.
Lekker douchen!
  maandag 2 februari 2009 @ 21:57:10 #133
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65673693
Wat een gedoe Llewella. Eregens dan maar gelukkig dat je er emotioneel niet zo bij betrokken bent. Ik hoop dat je moeder zichzelf snel weer kan herpakken.
Lekker douchen!
pi_65674086
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:56 schreef sjak het volgende:
Het probleem van zo lang bloedverliezen is dat je teveel bloed verliest Het gevaar daarvan is dat je een ijzertekort krijgt. Je wordt dan moe, duizelig, kunt je slechter concentreren en meer van dat soort dingen. Je ziet bij bloedarmoede vaak ook wat bleker. Ga gewoon even bij je huisarts langs (of VK) die kunnen zo je Hb meten en dan weet je bijna gelijk hoe het staat.
Duidelijk
pi_65674687
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:57 schreef sjak het volgende:
Wat een gedoe Llewella. Eregens dan maar gelukkig dat je er emotioneel niet zo bij betrokken bent. Ik hoop dat je moeder zichzelf snel weer kan herpakken.
Ik hoop het ook; maar ze heeft een lange psychiatrische geschiedenis; al van voor mijn geboorte. En de afgelopen 18 jaar waren toch wel de meest trieste jaren. Ik hoop dat er nu ook iets moois in gang gezet kan worden; dat ze ook weer een beetje kan genieten van dingen; en weer iets op kan bouwen. De laatste 18 jaar is ze geleefd door haar partner; in alles. Maar geen idee of haar psyche zich ooit nog kan herstellen; daarvoor weet ik te weinig van die dingen.
Amber Mae
  maandag 2 februari 2009 @ 23:17:43 #136
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65677364
Jeetje Llewella. wat een schrik als er ineens politie aan je deur staat met zulk nieuws. sterkte ermee, en succes met het geregel en de begrafenis.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65677986
hmm ik ben wel wat duizelig maar heb ook een erg lage bloeddruk. Ik verlies nu dus helderrood bloed en Elin is nu 30 dagen oud..ik ga er dus maar vanuit dat het mijn menstruatie is.
wanna rub mah puppeh?!
pi_65678125
Sterkte Llewella
pi_65678849
Sterkte Llewella!
Koot ik weet het niet..
Saartje
pi_65679534
Sterkte met alles llewella!

Dakota,ik weet het ook niet..
  dinsdag 3 februari 2009 @ 03:30:08 #141
186094 Floria
Ghost of shark
pi_65681264
Dakota en Raissa, ik heb exact hetzelfde en Lola is van 6 januari dus 4 wk. Ik heb gesproken met de Vk en die zegt dat het normaal is om weer een opleving te krijgen mét helderrood bloed. Als je vaker dan 1x per twee uur een maandverbandje moet verwisselen is het teveel en anders is het normaal bloedverlies. Ook kun je opeens weer stolsels verliezen nu. Het mag echter niet langer bloeden dan 6 wk na de bevalling.

Ik dacht ook dat ik ongesteld was maar die kans acht ze ivm de volledige bv echt nul.

Llewella, wat ontzettend heftig zeg! Veel sterkte met al het geregel en met je moeder.

Ik zit hier met een baby met mega krampjes (en dito scheten). Dáhááág slaap!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_65681821
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:41 schreef Llewella het volgende:

M'n moeder is iig onderdak nu; ze wilde d'r eigenlijk niet houden; maar toen ging ze een beetje uit d'r dak; dus toen hebben ze d'r maar wel opgenomen; en het wordt dus gedwongen opname; nu kijken hoe lang alleen (voorlopig kunnen ze d'r 3 weken houden).
Oi, zit je weer met die nare BOPZ wetgeving.... maar als het echt niet lekker zit kunnen ze dat vaak best verlengen hoor! Ik heb dit voor mijn werk gedaan en heb op de afdelingen waar ik gewerkt heb nog nooit iemand gezien die naar huis werd gestuurd terwijl de familie aangaf dat het echt nog niet kon (ter geruststelling)

Wat lastig al dat gevloei van jullie.... succes ermee! (en anders dichtschroeien die hap )
pi_65681833
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 03:30 schreef Floria het volgende:

Ik dacht ook dat ik ongesteld was maar die kans acht ze ivm de volledige bv echt nul.

Een vriendin van mij geeft óók volledig BV en was na 5 weken weer ongesteld (net 3 dagen gestopt met vloeien en hup, daar ging ze weer, en 28 dagen later keurig netjes weer ) Dus niet te hard roepen!

Ik geef volledig BV en ben nu, na bijna 6 maanden nog niet ongesteld geweest.
pi_65681927
Llewella, heel veel sterkte

Ik geef geen borstvoeding en heb in totaal, met aangesloten menstruatie, zo'n 6,5 week gevloeid, waarvan de laatste anderhalve week weer helderrood. Moet wel zeggen dat mijn baarmoeder niet goed wou krimpen, heeft lang geduurd.
Sara
Merel
Ukje
pi_65681982
Ik werd ook weer gewoon ongesteld ondanks 100% borstvoeding; tenminste; ik neem nog steeds aan dat het gewoon menstruatie was; ik kreeg zelfs weer cervixslijm (eisprong).

freecell; met wat ik allemaal begrepen heb; gok ik erop dat ze het wel kunnen verlengen. Ik ben zelf ook op een dac vrijwilliger geweest; en heb maar weinig mensen gezien die zo zijn als m'n moeder; de meesten die zoals mijn moeder zijn zie je weinig meer van; die verdwijnen het straatleven op of op een gesloten afdeling.
Dus ik gok dat ze wel kunnen verlengen.
Net m'n werk afgebeld; en vandaag verder bellen en regelen.
Amber Mae
pi_65682009
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:18 schreef Llewella het volgende:
Ik werd ook weer gewoon ongesteld ondanks 100% borstvoeding; tenminste; ik neem nog steeds aan dat het gewoon menstruatie was; ik kreeg zelfs weer cervixslijm (eisprong).

freecell; met wat ik allemaal begrepen heb; gok ik erop dat ze het wel kunnen verlengen. Ik ben zelf ook op een dac vrijwilliger geweest; en heb maar weinig mensen gezien die zo zijn als m'n moeder; de meesten die zoals mijn moeder zijn zie je weinig meer van; die verdwijnen het straatleven op of op een gesloten afdeling.
Dus ik gok dat ze wel kunnen verlengen.
Net m'n werk afgebeld; en vandaag verder bellen en regelen.
Dan kunnen ze wrs wel verlengen inderdaad.

Cervixslijm (en dan echt 'draadjes' ) heb ik al weer maanden, dus dat hoeft niks te betekenen (behalve dan dat we toch maar voorzichtig doen ivm mogelijke vruchtbaarheid, haha)
  dinsdag 3 februari 2009 @ 08:33:04 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65682147
Jeetje Llewella, wat een situatie joh!
Idd fijn dat je emotioneel dan verder niet echt bij het overlijden zelf betrokken bent, maar er komt nu wel ineens een hoop op je af zeg.
Sterkte.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:56:09 #148
3011 E.T.
pi_65683588
Llewella, wat een rare situatie. Sterkte en succes met het regelen van van alles

Dakota en Raissa, ik heb totaal ruim 6 weken gevloeid (alle drie de keren) en de hoeveelheid en kleur varieerde steeds. Geen van drie keren een menstruatie, maar wel nog helder rood enzo ook op het einde.
Bij Saskia en Tijn werd ik na een maand of vier weer voor het eerst ongesteld, nu bij Nienke was het na 8 maanden.. allemaal met volledige bv
Er valt echt niets over te zeggen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 februari 2009 @ 16:37:25 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65696814
maar even hier:

ik heb op dit moment 39,4, ik moet regelrecht naar mijn bed en ik mag er de komende drie dagen alleen uit om wat te drinken te pakken of JJ te voeden als johan niet thuis is.

het spijt me, maar ik ben echt beroerd dus ik luister maar naar haar als ik me beter voel morgen of overmorgen dan meld ik me wel even
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_65721888
Beterschap DJMO
Llwella, succes met regelen!
LadyS,
en ook voor de andere mama's die het nodig hebben.. ;*

Hier gaat het op zich wel redelijk. Tja ben mijn baan kwijt maar heb een goed gesprek gehad op mijn werk en het komt erop neer dat (afhankelijk van het gesprek met de bedrifjsarts vanmiddag) a.s. vrijdag mijn laatste werkdag is.

Maar ik heb nu een man in huis die burnoutverschijnselen heeft. Zit totaal niet lekker in zijn vel enzo. Das wel weer ff klote.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:27:00 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65721992
Oh, dat isdubbel balen Vicky...
pi_65722716
Ow Vicky Sterkte!
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:01:36 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_65722913
DJMO, beterschap!

Vicky, wat vervelend!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65729669
Ik weet niet zo goed waar ik mijn verhaal kwijt zou moeten, dus ik doe het hier maar... Ik zou zo graag eens een goeie tip van iemand hebben...

Ik weet het even echt niet meer...
Floortje is inmiddels ruim 13 maanden en toch echt al een 'grote meid'. Toch heeft ze op de momenten waarop ze troost zoekt (echt pijn gedaan, erg moe, ziek zijn, hangerigheid) mijn vingers nodig om op te sabbelen.
Vanaf haar geboorte had ze erg veel zuigbehoefte naast de BV die ze kreeg, en een speentje wilde ze niet. Ik ben toen begonnen met 'pinken'. Heel fijn vond ik dat, zo'n klein mensje wat zich zo heerlijk thuis bij je voelt.
Ze werd groter en groter en ook na het stoppen van de BV (met 8 maanden) bleef die behoefte naar mama-troost heel groot.
Ik ben een echte knuffel- en 'ik heb haar het liefst heel dicht bij me' mama, en dat gevoel is natuurlijk wederzijds.
Ondertussen heeft madammeke een stuk of 7 tanden en zijn mijn vingers écht kapot van het knabbel-sabbelen...
Ik heb echt al maanden lang ongeveer alle merken speentjes geprobeerd, en vanalles om haar van mijn vingers weg te houden maar ze wil ze gewoon niet... Ze zijn best interessant om even mee te spelen, maar verder ook niet...

Eerst was het zo dat IK haar mijn vingers aanbood als troost... Nu is het zo dat ZIJ gewoon mijn vingers op komt zoeken als ze troost nodig heeft. Ze heeft mijn hand vast alsof het een speelgoedje is en draait en buigt alles zo, totdat zij de lekkerste vinger eruit gekozen heeft... En als die na 2x sabbelen niet bevalt, dan pakt ze gewoon die ernaast...

Ik snap dat het voor heel veel mensen raar klinkt en dat de oplossing simpel zou zijn: Geef haar je vingers gewoon niet meer...

Dat probeer ik nu dus ook weer al een aantal dagen, maar nu merk ik pas écht hoe diep die behoefte bij haar zit. 's Nachts wordt ze meestal wel een keer wakker en mijn vriend gaat er dan altijd uit om haar te troosten. De helft van de keren krijgt hij haar stil, de andere helft niet en slaapt ze tussen ons in verder, met mijn pink tot ze slaapt...
Afgelopen nacht had ik me voorgenomen haar dus niet meer mijn vingers te geven, buiten het feit om dat ik het haar erg graag af wil leren, doet het ook echt heel zeer nu ze zo kapot zijn...
Ze moest zo huilen, en zocht zo naar mijn handen... ze werd boos omdat ik ze weg hield (ik hield haar wel fijn in mn armen om haar te troosten, maar wel zo dat niet bij mijn handen kon), moest nog erger huilen, boos, hysterisch, kokhalzen, wegkruipen, toch weer troost zoeken, huilen huilen huilen...
En dan die blik in haar oogjes zo van 'mama ik heb jou nodig... ik kan niet zonder jou mama'.
En dan? Wat moet je dan? Ik hou zóveel van haar en wil haar natuurlijk alles bieden wat ze nodig heeft... Maar dit kan gewoon niet zo....

en ik zit hier zo erg te huilen terwijl ik dit opschrijf...

Ik heb al vanalles bedacht...
Ik heb een speentje vast gemaakt aan haar lievelingsknuffel... Ze smijt hem gewoon boos weg...
Ik heb zelfs handschoenen aan gedaan zodat ze gewoon niet meer bij mn vingers kan....

Hoe krijg ik haar nou zover dat ze mijn mama liefde en de troost die ik haar kan bieden, los gaat zien van dat sabbelen? Op het kdv, of als ze bij haar papa of bijvoorbeeld opa of oma is heeft ze die behoefte niet, het is echt iets wat ze met mij associeert...

[ Bericht 0% gewijzigd door DeLiedje op 04-02-2009 13:41:21 ]
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:37:56 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_65729755
Oew, DeLiedje, wat een gedoe! (En zeker aangezien jij veel met je handen werkt lijkt het me heel moeilijk!)

Ik heb geen idee wat je eraan kunt doen, sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:40:55 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65729854
Ohhh Deliedje, wat lastig! en ik vind het zo erg dat je er zo om moet huilen
en heel vervelend, maar ik heb ook écht geen tips voor je.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65729956
Wat lastig DeLiedje, ik heb ook geen idee helaas wat je er aan kunt doen
Wat apart dat ze het echt aan jou associeert en niet bij papa/kdv/opa/oma wilt.
Hoe lossen ze het daar op qua troosten?
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 13:47:29 #158
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65730106
DeLiedje, wat moeilijk!
Je hebt er vast wel aan gedacht,maar accepteert ze je vinger wel als er iets overheen zit? Stoffen kapje oid., een soort vingerpopje zonder iets er op of eraan. Dan zou je na verloop van tijd kunnen proberen of ze dat accepteert zonder vinger erin (maar bijvoorbeeld een fiberfill vulling).
En in de draagdoek? Dat geeft toch ook een intens contact zoals bij bv.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65730135
Dank jullie voor de lieve reacties... Het voelt al erg fijn het even eruit gegooid te hebben .

Mrien: op het kdv is troosten niet echt nodig.. Als ze huilt dan knuffelen ze haar en een beetje rondlopen of afleiden met speelgoed is dan genoeg.
Ze gaat daar zelfs gewoon slapen zonder te huilen terwijl dat thuis toch ook niet echt zo makkelijk gaat...

Macka: Ze werd iig woest op die handschoenen , ze snapt ook precies hoe die uit moetenj natuurlijk, dus dat ging ze dan maar proberen... Ze is gewoon te oud om zich te laten foppen...

Ik had ook al aan een poppenkastpop/knuffel gedacht ofzo... Of ik daar niet iets mee kon...

In de draagdoek heb ik haar bijna nooit meer, alleen tijdens het wandelen soms... Ze slaapt er nooit meer in eigenlijk... En s'nachts kan ik haar toch niet in de draagdoek gaan doen?

Dank je iig!
pi_65730176
DeLiedje, wat moeilijk! Ik heb helaas geen tips. Merel is ook echt een pink kind (wij zeggen ook altijd dat we haar even pinken ) maar ze is nog maar 8 weken, dus echt een probleem is het nog niet hier.
Sara
Merel
Ukje
pi_65730231
Maar is zo'n pink afleren niet net zo iets als een speen afleren
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65730340
DeLiedje wat moeilijk zeg

Als je het echt af wil leren misschien eerst de keren afbouwen wanner ze het niet echt nodig heeft omdat ze gevallen is, maar wanneer het echt meer uit gewoonte gaat? Als ze het bij anderen niet nodig heeft, zou ik me niet superschuldig gaan voelen hoor. Misschien kan je haar steeds hetzelfde knuffeltje ofzo geven als ze je handen nodig heeft?

O ja ik moest trouwens ook nog aan van die anti-nagelbijt nagellak denken als je er echt vanaf wilt.
pi_65730384
DeLiedje, dat klinkt wel lastig. Het is natuurlijk fijn dat je haar zo lekker kunt troosten. Maar ze kan moeilijk tot haar 18e aan je vingers blijven hangen..
Ze wil ook niet op haar eigen vingers zuigen? En anders misschien wat anti-duim-smeersel op je vingers, zodat ze niet lekker smaken? Maar dan moet ze alsnog een knuffel van jou als troost accepteren zonder de vingers, dat zal ook niet in 1 keer gaan.. Echt een zachte manier is moeilijk te vinden (ben ik bang)..
Succes
pi_65730402
MeNicole, het zal wel net zoiets zijn ja, het probleem is alleen dat ik als haar mama aan die vingers vast zit...
Ik moet haar dus niet alleen het sabbelen afleren, maar haar daarbij ook leren dat dat niet betekend dat mama er niet meer voor haar is ofzo... En dat ze op een andere manier troost bij mij gaat vinden...
pi_65730470
Dat van die nagellak of gel is wel een goed idee ja! Dat is natuurlijk ook voor kindjes bedoeld dus kan misschien bij een 1 jarige ook geen kwaad?
pi_65730652
DeLiedje
Erg naar want je wilt er wel vanaf maar je meisje zo sneu te zien is erg naar.
Is er na die dagen nog geen enkele verbetering dat je ziet dat ze iets makkelijker te troosten is zonder vingers?

Is die nagelbijt spul wel veilig voor kleintjes?
pi_65730740
Maar is het dan niet meer je eigen gevoel dat jij denkt dat zij denkt dat je er niet meer voor haar bent? (Snappie nog ) Ik bedoel het niet gemeen ofzo hoor. Maar omdat je ook van kindjes die van de speen af moeten ook heel vaak hoort dat die boos en verdrietig waren. Tis natuurlijk afkicken wat ze moet doen. En dat gaat vast niet zo makkelijk omdat je idd die vingers altjd bij je hebt.
Liefde
pi_65730874
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:50 schreef MeNicole het volgende:
Maar is zo'n pink afleren niet net zo iets als een speen afleren
Waarschijnlijk wel, maar een speen heeft als voordeel dat hij geen pijn voelt en/of aan je vast zit

Wel heel lastig zeg.... Kan je niet proberen om het af te wennen en op de andere momenten (zoals 's nachts) nog even doorgaan tot ze overdag zonder kan?
pi_65730933
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:06 schreef freecell het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar een speen heeft als voordeel dat hij geen pijn voelt en/of aan je vast zit
Het gaat ook niet om de pijn die die speen voelt maar om het afleren van iets.
Liefde
pi_65730942
Of als die nagellak niet mag bij van die kleintjes een paar pleisters om je vingertoppen doen? Dat sabbelt ook minder lekker
pi_65730982
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:08 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de pijn die die speen voelt maar om het afleren van iets.
Weet ik wel, maar ik had gewoon even een beeld van een speen die auw roept
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:14:23 #172
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65731210
Ik zie het hetzelfde als de fopspeen gewoon ermee stoppen en ja het doet je moederhart pijn. Een fopspeen wegleggen gaat ook niet zonder slag en stoot en moet je je ook staande houden tegen de smeekbedes van je dochter. Na een week is het over echt waar
pi_65731368
Pleisters had ik gisteren gedaan, werkte wel goed...

MeNicole, ik snap wat je bedoeld... Ik snap ook wel dat ik het haar gewoon af moet leren, en dat dat heus wel even lastig voor haar zal zijn....
Het is natuurlijk ook mijn eigen gevoel daarbij, dat is vast de helft van het probleem... Anders was het nooit zover gekomen.
Ik had als kind erg last van verlatingsangst (mijn moeder werd met spoed opgenomen in het ziekenhuis toen ik een paar maanden oud was... Ze moest binnen één dag de BV afbouwen en bleef weken in het ziekenhuis. Dat heeft op mij als babietje echt invloed gehad...).
Ik denk dat ik er nu onbewust 'te veel' voor floortje wil zijn, omdat ikzelf nog zo goed weet hoe dat voelde vroeger, die angst als papa en mama weg gingen enzo...
pi_65731671
Oef Deliedje, lastig zeg. Succes, ik denk dat die nagellak of anti-duimspul de grootste kans heeft!
Of iets anders op je vingers smeren, wat ze vies vindt?
pi_65731870
Ik ga straks meteen even langs de drogist of apotheek.... en anders maar flink veel uien en knofllook snijden
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:33:05 #176
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65731906
Oh, wat lastig, DeLiedje! Ik heb geen tips en denk inderdaad ook dat het vooral doorbijten is. Maar dat maakt het niet minder zwaar natuurlijk.

Reminds me, wij gaan Storm's speen (alleen in bed) ook wegdoen over een maand. Met 2,5 jaar, net als bij Maria. Hopelijk gaat dat net zo voorspoedig als bij haar destijds.

Vicky, sterkte!

Soepstengel, hoe is het nu met je? Gaat alles wel?
En hoe is het met het nieuws rond Yana? Misschien staat het in het dreumestopic, zal daar 'ns kijken.

Llewella, hoe gaat het nu?
pi_65734394
Heel herkenbaar, DeLiedje. Alleen zijn het hier borsten ipv vingers...
pi_65734645
Ik las laatst trouwens ergens de tip om het puntje van de fopspeen af te knippen zodat het een stuk minder lekker wordt om op te sabbelen, maar in geval van borsten en vingers lijkt me dat toch een stuk minder fijn
pi_65734725
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:49 schreef Stiemie het volgende:
Ik las laatst trouwens ergens de tip om het puntje van de fopspeen af te knippen zodat het een stuk minder lekker wordt om op te sabbelen, maar in geval van borsten en vingers lijkt me dat toch een stuk minder fijn
Nou! idd!
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 16:06:42 #180
43556 miss_dynastie
pi_65735206
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:32 schreef DeLiedje het volgende:
Ik ga straks meteen even langs de drogist of apotheek.... en anders maar flink veel uien en knofllook snijden
Dat zal jou ook wel pijn doen als je vingers zo kapot zijn, dus geen goed idee denk ik
quote:
pi_65735247
Zo fijn, al die reacties... doet me wel goed
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Heel herkenbaar, DeLiedje. Alleen zijn het hier borsten ipv vingers...
Fijn om te lezen dat iemand de situatie een beetje herkent...
Ben je ook echt aan het proberen Fons van de borst af te krijgen? Moelijk lijkt me, helemaal nu Elodie natuurlijk wél aan de borst mag...
quote:
Auwtsj!
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:19:16 #182
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65735560
Ach de Liedje, wat een moeilijke situatie. Pff, als je dat had geweten had je nooit je vingers aangeboden. Ik denk wel dat je moet oppassen met jouw gevoelens op Floortje te projecteren. De situatie is anders. En "gewoon" knuffelen kan genoeg veiligheid bieden. Bij jou was je moeder ineens helemaal weg, jij hoeft het toch niet ineens te doen? Misschien kan je al een afspraak met haar maken....ik weet niet of ze dat al zou begrijpen...bijvoorbeeld dat ze voor het slapen een paar minuten mag vingersabbelen. Over een paar weken kun je de tijd verkorten tot helemaal niet meer. Of je laat haar gelijk met de vinger ook op haar lievelingsknuffel sabbelen? En dan na een tijdje alleen nog de lievelingsknuffel.

Wat is die zuigbehofte bij kinderen toch sterkt he. Jetske zuigt op haar duim en die lag soms open, dat zag er zo pijnlijk uit, maar dat deerde haar niets, zij wilde duimen dus ze ging duimen. Brrr, ik krijg er nog de rillingen van als ik eraan terugdenk.
Lekker douchen!
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:23:47 #183
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65735720
We hebben het er al vaak over gehad maar het is zo moeilijk! Je zit gewoon aan die handen vast dus je kunt het niet 'uit laten', net als bij een speen. En kinderen hebben vaak een langere adem dan hun moeder 's nachts, ik snap zo goed dat je haar dan wilt troosten. Hoe anderen haar troosten maakt niks uit denk ik, het hoort bij jou en niet bij dr pap, oma of Tante. Ik denk echt dat de knop bij jezelf om moet. (Als je dat wilt, en volgens mij wil je dat heul graag.) Maar dat is weer zo lastig omdat het zo zielig is. (Denk: Luuk en haar fles )
Ik weet geen oplossing maar ik wil wel even zeggen dat Floortje jou hoe dan ook de liefste vind, met of zonder pink. En dat ben je ook echt zegmaar. Blegh, zo moeilijk soms, moederen. Dat radeloze terwijl je gewoon het beste wilt. En ik vind het ook verdrietig dat je nog zo goed voelt hoe jij je met jullie mam voelde vroeger, dat maakt het nog eens extra 'niet te doen.'
Het komt goed, heus.
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:22:49 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65737760
Ik vind wat Sjak zegt wel een slimme. Een knuffel in je hand houden als ze sabbelt. Kijken of je haar dan zo langzamerhand over kan krijgen. Bijv. doordat ze aan een labeltje gaat friemelen ofzo.
pi_65738192
Sjak, dank je, lief! Wat je zegt klopt... Ik moet mijn situatie los zien van de hare...

Lishe, ja zeg hee... jij kent me toch lang genoeg om te weten dat je me niet zo aan het hui-len-moet-ma-ken
Mijn laptop is heus niet verzekerd tegen waterschade

Vingersabbelen 'afbouwen' kan eigenlijk echt niet nu, daar doen mn vingers gewoon te zeer voor... (er zijn weer 2 tandjes door dus de laatste tijd knabbelde ze echt meer..). Het moet dus haast wel cold turkey...

Ik heb het volgende bedacht: ik heb net in het winkelcentrum byte-x gekocht voor op mijn vingers, en een nieuw lief roze kikker knuffeltje voor floortje. Dat knuffeltje hou ik bij me en dat krijgt ze dus alleen op die momenten dat ze anders mijn vingers wil pakken...
Om er voor te zorgen dat dit dan ook echt de troost knuffel wordt (en als het echt blijkt te werken dan koop ik er zo nog 10 voor haar zodat ze nooit kwijt gaan ) heb ik tijdelijk al haar andere speel-knuffels even weg gelegd. Haar knuffel in bed blijft natuurlijk, maar die andere die hier door de kamer zwerven en waar ze eigenlijk niet echt een band mee heeft ofzo die zijn dus even weg...

We gaan voor roze-kikker!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 februari 2009 @ 17:37:25 #186
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65738278
en mosterd op je vingers smeren? misschien helpt dat, t heeft mij iig vroeger van mn vingersabbelarij afgekregen
Today is life -

Dale Carnegie
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 18:00:57 #187
43556 miss_dynastie
pi_65739073
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:37 schreef Ynske het volgende:
en mosterd op je vingers smeren? misschien helpt dat, t heeft mij iig vroeger van mn vingersabbelarij afgekregen
Op pijnlijke opengebeten vingers? Ouch....
pi_65739176
Goed idee DeLiedje, hopelijk accepteert ze het!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 februari 2009 @ 18:06:40 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65739238
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Op pijnlijke opengebeten vingers? Ouch....
bytex op open vingers lijkt me ook geen pretje
Today is life -

Dale Carnegie
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 18:09:51 #190
43556 miss_dynastie
pi_65739333
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

bytex op open vingers lijkt me ook geen pretje
Da's toch voor op je nagels (ik dacht dat deliedje dat bedoelde eigenlijk)? Op open vingers zou ik het ook niet smeren nee
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:32:02 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65739986
DeLiedje, ik wens je heel veel sterkte en moed toe en ik hoop dat het met zo min mogelijk 'drama' gaat.
Het zal wel even flink doorbijten worden gok ik. Net als bij speen en slaapdingen enzo. Het lastige is idd dat jij eraan vast zit, maar het enige dat zal helpen is consequent blijven en volhouden. Sterkte en succes!
pi_65741274
deliedje..pleisters om je vingertoppies.. is erg ruw en niet fijn sabbelbaar
wanna rub mah puppeh?!
pi_65741972
Heel veel succes en sterkte DeLiedje!!
Hier met de speen was het ook volhouden en erg moeilijk maar het is gelukt. Ik weet speen is anders dan vingers maar beide is gewoon volhouden hoe moeilijk het zal zijn.
Het zal echt wel goedkomen
pi_65745994
Vicky; jeetje wat een tegenvaller! Wel fijn dat je een goed gesprek hebt gehad, en hopelijk dat het thuis allemaal een beetje rustig blijft.

DeLiedje; kan me goed voorstellen dat het aan je moederhart gaat dat je er iets moet weigeren. Maar dat ze dat eigenlijk niet meer mag betekend natuurlijk niet dat je niet meer van der houdt of dat je er niet meer voor d'r bent. Het moet alleen in een andere vorm gegoten worden; en dat jullie allebei van het troosten en tutten kunnen genieten.
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:33 schreef Sugar het volgende:

Llewella, hoe gaat het nu?
Nu wel weer redelijk rustig; maar m'n hoofd is een redelijke rollercoaster geweest de laatste 48 uur, en de telefoon die niet stil stond.
Vandaag kreeg ik het gevoel; ik heb d'r een dochter bij.
Mijn moeder is overgebracht naar een gesloten afdeling gisteren (Jeetje, het lijkt een week geleden!). Mijn broer heeft met zijn pleegmoeder gisteren kleren opgehaald; jeetje; wat er dan aan kleren was; en ondergoed heb ik niet eens mee durven geven; dus ik ben vanochtend op pad gegaan om ondergoed; een nachtpon; en wat toiletspulletjes alvast te halen. Mijn vader is zo lief geweest om dit naar haar toe te brengen. Verder moet ik heel goed op mezelf letten; het gewone leven door laten lopen; om mezelf houvast te blijven bieden. Ik heb namelijk heel hard geknokt in therapie zelf om juist weer mezelf normaal te voelen en een normaal leven te hebben, en ooit normaal moeder te kunnen worden zelf; zoals ik dat nu ben.
En daar blijf ik ook voor knokken; en gelukkig ben ik heel bewust; mankeer ik verder niet hetgeen m'n moeder heeft; en kan ik heerlijk genieten van Amber. Dus nadat mijn vader vanochtend al zorg over me uitsprak (dat ik gewoon m'n eigen leventje moet leiden); en ik gewoon weer de structuur thuis ben gaan oppakken vandaag zover als dat kon; voel ik me nu gelukkig weer redelijk normaal ipv gestresst.
Vrijdag heb ik een afspraak met de arts over hoe nu verder met m'n moeder. Ik hou d'r wel onder m'n hoede; naast dat ik gewoon m'n eigen leven en gezin normaal wil blijven runnen; ik wil dat er nu gewoon goed voor d'r gezorgd wordt.
Ik heb als kind al veel zorg om m'n moeder gehad en heb al vroeg mezelf een moederrol toebedeeld. Ik had dat nu net juist redelijk afgeleerd; en nu komt dat weer helemaal terug, maar gelukkig heb ik nu genoeg handvaten om mezelf ermee te redden en me goed staande te houden en me verder gelukkig te blijven voelen in m'n eigen leventje.

Verder is het extra's knuffeltjes aan m'n eigen moppie geven, en lekker tutten en teuten; ik voel me dan wel een beetje schuldig als ik weer eens aan de telefoon zit; maar gelukkig vind ze me nog steeds heel leuk en lief en kan ze heerlijk in me weg kruipen

De situatie geeft wel druk op m'n moederschap; ik voel nu getrek aan 2 kanten, een soort extended moederschap.
Maar de absolute prioriteit blijft Amber natuurlijk; mocht ik ook maar 1 vermoeden krijgen at het ten koste van mezelf of haar gaat dan haak ik af wat betreft de zorg om m'n moeder en draag ik het over.
Amber Mae
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:20:29 #195
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65746146
Dat klinkt heel sterk Llewella.

Oh en Vicky, ik had helemaal over jouw berichtje heengelezen. Wat pittig allemaal. Heel veel sterkte
Lekker douchen!
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:27:23 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65746400
Goed zo Llewella. Ik herken wel eea in je verhaal. Blijf maar lekker (bij) jezelf.
Vicky, sterkte met die hele situatie. naar voor je man zeg.
DeLiedje, ik vind het wel erg aandoenlijk klinken, sabbelvingers. Sterkte met afbouwen.
Ik had troostborsten. Na een half jaar elke nacht om de 45min (ik overdrijf niet) even borstlurken heb ik coldturkey afgebouwd. Ik trok het niet meer.
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:28:57 #197
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65746460
Llewella, je staat er wijs in, zo te horen. Goed dat je jezelf in de gaten houdt en goed dat anderen dat ook doen. Sterkte met alles.
pi_65757287
Llewella, goed van je dat je zelf goed in de gaten hebt wat voor jouzelf belangrijk is, pas goed op jezelf terwijl je er ook voor je moeder bent! Sterkte

Hier gaat het goed tot nu toe! Vannacht een sabbelvrije nacht gehad... (wat klinkt dat raar ). We waren gisteren op bezoek en Floortje had daar in het campingbedje geslapen. Eenmaal thuis sliep ze goed verder. Vannacht werd ze wel wakker maar mijn vriend deed zo zijn best! Na 20 minuten had hij haar weer in slaap op haar eigen kamertje .
Ze heeft een kort nachtje gehad (gisteren wat later dan normaal erin, en vannochtend voor haar doen beetje vroeg wakker 7.15) dus is nu alweer best moe... Dit zijn de momenten waarop ze normaal graag komt 'tutten'...

En wat is dat bytex vies spul zeg! Ik heb het zelf even getest gisteren en mn hele smaak was meteen aangetast voor een paar uur....

[ Bericht 0% gewijzigd door DeLiedje op 05-02-2009 09:10:34 ]
  donderdag 5 februari 2009 @ 09:18:03 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65757538
De eerste stap is gezet DeLiedje!

Llewella, wat klink je krachtig zeg!
pi_65757688
Vicky, dat meen je niet! Waarom ben je je baan kwijt dan? (ik heb het gemist, sorry ) Veel sterkte thuis, dat is allemaal niet niks

Llewella, je klinkt heel sterk... Pas je goed op jezelf?

DeLiedje, fijn dat het zo goed ging!
Sara
Merel
Ukje
pi_65758418
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:25 schreef Fuente het volgende:
Vicky, dat meen je niet! Waarom ben je je baan kwijt dan? (ik heb het gemist, sorry ) Veel sterkte thuis, dat is allemaal niet niks

Llewella, je klinkt heel sterk... Pas je goed op jezelf?

DeLiedje, fijn dat het zo goed ging!
mijn contract wordt niet meer verlengd dus per 1 maart zit ik zonder werk. Gister naar de bedrijfsarts geweest en moet halve dagen gaan werken vanwege mijn rug. Aangezien ik nog wat verlof heb staan is morgen mijn laatste werkochtend!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65758445
Wat rot zeg! Weet wel hoe je je voelt, ben zelf ook in de zwangerschap van Merel mijn baan kwijtgraakt. Over 3 weken moet ik aan het werk, en ik heb nog geen baan (wel 2 sollicitaties lopen, beide niet de banen die ik graag zou willen, maar beter iets dan niets).
Succes
Sara
Merel
Ukje
pi_65759393
Vicky, da's helemaal niet leuk, als je contract zo tijdens je zwangerschap afloopt. ik heb iets vergelijkbaars gehad, al wist ik het toen van tevoren (ik solliciteerde terwijl ik zwanger was en wist dat het contract slechts tot aan m'n verlof zou duren). probeer maar te genieten van het extra verlof dat je op deze manier hebt, dat is ergens toch ook wel fijn. en niet teveel piekeren over wat je daarna moet, dat komt dan wel weer, er komt vast wel weer iets op je pad! sterkte ook voor je man, wat rot dat hij nu ook niet lekker in z'n vel zit.

Llewella, gecondoleerd nog. wat een moeilijke situatie, ik vind 't knap wat je allemaal al hebt kunnen regelen in die korte tijd. ingewikkeld dat je zo plotseling in de rol wordt gedwongen die je eigenlijk juist niet meer wilde. maar gelukkig is de zorg voor je moeder nu niet meer alleen in jouw handen, en kun je je ook weer op je eigen gezin richten. veel sterkte ermee!

DeLiedje, och wat lastig zeg. arme jij! en je vingers! ik hoop dat het lukt om nu door te zetten, maar kan me heel goed voorstellen dat dat geen makkie is. ik vond de tip van pleisters om je vingers doen ook wel een goede, als extra duidelijk teken dat ze niet meer beschikbaar zijn. daarnaast is er al veel goeds gezegd over dat jij er natuurlijk wel op allerlei andere manieren voor haar bent. je laat haar niet 'in de steek', al lijkt 't soms zo voor je gevoel. maar ik denk wel dat 't helpt om nu heel duidelijk te blijven in het aangeven dat je vingers er nu niet meer voor zijn om op te sabbelen. veel succes ermee!!
pi_65759550
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:38 schreef bixister het volgende:
Vicky, da's helemaal niet leuk, als je contract zo tijdens je zwangerschap afloopt. ik heb iets vergelijkbaars gehad, al wist ik het toen van tevoren (ik solliciteerde terwijl ik zwanger was en wist dat het contract slechts tot aan m'n verlof zou duren). probeer maar te genieten van het extra verlof dat je op deze manier hebt, dat is ergens toch ook wel fijn. en niet teveel piekeren over wat je daarna moet, dat komt dan wel weer, er komt vast wel weer iets op je pad! sterkte ook voor je man, wat rot dat hij nu ook niet lekker in z'n vel zit.
ik ga nu ook niet solliciteren. Ja heb 2 sollicitaties gedaan maar die zijn intern opgelost bij de bedrijven. Sowieso weet ik niet hoe mijn rug zich houdt en daarnaast vind ik het niet eerlijk tegenover een eventuele nieuwe werkgever. Ik zou dan maar 5 of 6 weken werken bij een eventuele nieuwe baas.
Dus voorlopig ben ik tot het einde van mijn verlof thuis. Ik ga ook zeker niet piekeren hoor, zonde van mijn energie. Er okmt heus wel een leuke baan op mijn pad
Mijn moeder stelde ook voor om Amber nog een ochtend extra naar de psz te doen zodat ik nog wat meer tijd voor mezelf heb mijn mams is echt superlief!. Maandag gaat ze al naar de psz, vanaf 15 feb, ook op dinsdag, dan woensdag blijft ze naar mijn ouders gaan, donderdag psz en vrijdag gaat ze voorlopig nog naar mijn schoonouders.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 februari 2009 @ 10:48:29 #205
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65759675
sterkte nogmaals llewella!
Deliedje, wat een lastige situatie! tuurlijk laat je je meisje niet in de steek als je haar je vingers niet geeft, ik hoop dat ze snel aan het troostknuffeltje went en dat jouw vingers kunnen genezen
vicky wat een rotsituatie , sterkte!!
als ik iemand vergeten ben sorry

ik heb zelf twee dagen op de bank/bed gelegen, heb alleen voor jr. gezorgd, ben nu wel koortsvrij dankzij de paracetamol met codeine, die maar moeilijk meegegeven werd door de apotheek, die geloofden volgens mij niet dat ik tegenwoordig flesvoeding gaf ofzo.. maar ik ben weer op de been, en ga nu lekker rustig aan beginnen met de rest van het huishouden.. JJ weet in ieder geval wat het beste medicijn ever is.. mijn kleine serieuze mannetje is er niet zo heel scheutig mee, maar gisteren toen ik het nodig had, was daar als bij toverslag ineens zijn mooie lach:

vrijdag 6 februari 2009 @ 10:50:57 #206
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65792845
Ik was nog niet in dit topic geweest en ben eens een beetje gaan bijlezen....

LIewella, gecondoleerd en heel veel sterkte met alles.

Vicky, heel veel sterkte en vandaag dus je laatste werkdag!! Ik hoop dat het goedgaat met je

DeLiedje, mooie oplossing heb je gevonden, hopelijk werkt het goed.

Hmm ben ik nou nog wat vergeten, vast wel sorry daarvoor!!

Met deze "hernieuwde" moeder gaat het best goed. Doe op zich nog niet zo veel in huis, vooral eigenlijk de verzorging van Lennon en Twan als hij bij ons is... ik slaap ook nog bijna elke dag tussen de middag. Gisteren wel even (2x) naar de winkel geweest, maar merk dan toch 's avonds dat ik me daarbij helemaal goed voel. Ik probeer zo langzamerhand wel weer wat huishoudelijke taken te doen, maar wel op mn gemak.

Ik mis wel het zwanger zijn, dat had ik niet verwacht omdat ik dat met Twan niet heb gehad... ik kan ook nog geen afscheid nemen van de versiering die hier nog voor het huis en in huis hangt.
Make love, not war ☮
pi_65792945
Die heb ik ook nog heeel lang laten hangen hoor Diaan

Fijn dat het goed gaat bij jullie! En het huishouden komt vanzelf wel weer toch, Lennon, Twan en jij zijn het belangrijkste nu eerst
Wat goed dat je nog gaat slapen bijna elke dag! Ik vergat dat al vrij snel eigenlijk
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:56:54 #208
114177 Diaan73
pi_65793036
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:53 schreef mrien het volgende:
Die heb ik ook nog heeel lang laten hangen hoor Diaan

Fijn dat het goed gaat bij jullie! En het huishouden komt vanzelf wel weer toch, Lennon, Twan en jij zijn het belangrijkste nu eerst
Wat goed dat je nog gaat slapen bijna elke dag! Ik vergat dat al vrij snel eigenlijk
gelukkig niet de enige dus...

Komt misschien ook omdat ik de nachtvoeding doe. Ik vind het onzin dat Peaceman dat moet doen hij moet er smorgens weer om half 7 uit rond 5 uur/half 6. Ik slaap vrij snel weer in en heb overdag tijd om even te rusten/slapen... ik slaap zoiezo erg goed trouwens.
Make love, not war ☮
pi_65793254
Hier hing de versiering ook een poos. Een paar weken wel. Het stond zo vrolijk

En jullie huis zie er ook vrolijk uit
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:23:05 #210
114177 Diaan73
pi_65793800
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier hing de versiering ook een poos. Een paar weken wel. Het stond zo vrolijk

En jullie huis zie er ook vrolijk uit
Je woont echt dichtbij hè?
Make love, not war ☮
pi_65793970
Psst ik heb gesekst en t deed mooi geen pijn..lalal

TMI maargoed..ik was er wat angstig voor
wanna rub mah puppeh?!
pi_65794098
jups.. Zeker 2 keer per week zie ik je huis als Chris naar het KDV gaat.. Maar je woont ook zo leuk, met uitzicht op de Singel. Dus vanaf de Singel kan ik jou huis ook zien

Als je de straat wil weten, dan moet je maar even pm-en
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:35:02 #213
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65794235
Diaan hier heeft alles minimaal 8 weken gehangen en onlangs hebben we met de heg snoeien alle roze lintjes eruit gevist. Mijn zusje (toegegeven het was erg leuk) had het idee om samen met Kaith allemaal roze lintjes in de takjes van onze heg te knopen. Ongeveer duizend lintjes (40 meter welgeteld schoon op) in 10 meter heg en om die er nu allemaal stuk voor stuk uit te gaan zitten vissen was geen beginnen aan. Dus 2 weken terug de heggeschaar erlangs en de lintjes dus pas weg en Eva is vandaag precies 6 maanden.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:35:30 #214
114177 Diaan73
pi_65794253
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
jups.. Zeker 2 keer per week zie ik je huis als Chris naar het KDV gaat.. Maar je woont ook zo leuk, met uitzicht op de Singel. Dus vanaf de Singel kan ik jou huis ook zien

Als je de straat wil weten, dan moet je maar even pm-en
Naar welk KDV gaat hij?

Dakota

Mibos, dat klinkt wel erg mooi al die strikjes... ook echt meisjesachtig. Ik verwacht de komende week de ooievaar zo eentje die door het raam vliegt wel weg te halen. Mn ex wil hem misschien lenen en zijn vriendin wordt morgen ingeleid als zij vandaag niet gaat bevallen. Dus Twan krijgt er dit weekend weer een broertje bij
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 februari 2009 @ 12:55:21 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65796808
dakota

ik ben eergisteren weer begonnen te vloeien, na twee weken helemaal niets verloren te hebben, en het is best wel heftig, ook donker/helderrood (t begon met roodbruin) ben ik nou weer gewoon ongesteld?? of is dit nog van de zwangerschap???

hier hangt de raamsticker btw ook nog, zit me niet in de weg

vrijdag 6 februari 2009 @ 12:59:08 #216
219033 Mibos2
pi_65796934
hihi die is leuk die hadden we hier door het achterraam met zijn kont buiten. Laatst zag ik hem ergens met de kop naar buiten en toen dacht ik van hebben wij hem nou achterstevoren opgehangen of is dat gewoon vreemd dat de ooievaar naar buiten vliegt ipv naar binnen?

Diaan het was ook echt heel leuk en ook best gezellig en Kaith vond het heel niet leuk dat ze wegging met de heggeschaar.

Hihi die twan gaat de laatste tijd wel lekker met zijn broertjes he?
pi_65797066
was je al uitgevloeid dan koot? anders heb je weer kans op nare infecties enzo..zit je niet op te wachten
Saartje
pi_65798256
ik had gisteren een druppie..en we hebben een condoom gebruikt
infectiegevaar is voornamelijk bij de eerste 17 dagen..dus het zal wel meevallen
wanna rub mah puppeh?!
pi_65798424
nuja..geniet er lekker van
Saartje
pi_65799878
Ik voel me een beetje rottig vandaag Klinkt misschien stom maar ik vind het echt heel erg jammer dat we niet een echte kraamweek hebben gehad.. Heb een beetje het idee dat Mila nu bijna onopgemerkt voorbij gaat Komt ook een beetje omdat milanese (papa dus ) alleen de dag van thuiskomst is thuis gebleven en nu gewoon aan het werk is (vanwege vakantie van een collega). Nou ja, gaat wel weer over.
pi_65799896
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:28 schreef Dakota het volgende:
Psst ik heb gesekst en t deed mooi geen pijn..lalal

TMI maargoed..ik was er wat angstig voor
Dat is fijn nieuws
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:38:26 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65800496
Dat is wel een beetje jammer van een ziekenhuisopname idd Raissa, je hebt niet echt die begindagen zo samen.
Kan Milanese binnenkort nog een paar dagen vrij nemen misschien?
pi_65802308
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is wel een beetje jammer van een ziekenhuisopname idd Raissa, je hebt niet echt die begindagen zo samen.
Kan Milanese binnenkort nog een paar dagen vrij nemen misschien?
Ja, 23 feb neemt hij wat dagen vrij.. Dan mag Mila ook voor het eerst naar buiten
pi_65804720
Mijn moederhart smolt zojuist Ik zat op zolder, moest even snel een kopie van onze paspoorten maken. Hoor ik opeens een gebonk op de voordeur dus ik loop een beetje geirriteerd naar beneden (waarom niet gewoon aanbellen? ), bijna beneden hoor ik de brievenbus klepperen "HALLOOOOOOOOOOHOOOO, is daar iemanddddd?!?!". Staat ons kleine buurmeisje voor de deur, zegt ze: "Komt het nieuwe babietje buitenspelen?"
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:59:48 #225
114177 Diaan73
pi_65805612
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:59 schreef Mibos2 het volgende:
hihi die is leuk die hadden we hier door het achterraam met zijn kont buiten. Laatst zag ik hem ergens met de kop naar buiten en toen dacht ik van hebben wij hem nou achterstevoren opgehangen of is dat gewoon vreemd dat de ooievaar naar buiten vliegt ipv naar binnen?

Diaan het was ook echt heel leuk en ook best gezellig en Kaith vond het heel niet leuk dat ze wegging met de heggeschaar.

Hihi die twan gaat de laatste tijd wel lekker met zijn broertjes he?
Bij ons vliegt ie ook naar binnen hoor... hoort ook zo volgens mij.

Twan gaat inderdaad lekker... hierna is het ook wel gebeurd denk ik.

Raissa, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor... dikke knuf
Make love, not war ☮
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:28:32 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65806505
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:27 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ja, 23 feb neemt hij wat dagen vrij.. Dan mag Mila ook voor het eerst naar buiten
Leuk! Toch nog even saampjes genieten en het jonge gezinnetje spelen.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:02:41 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65807456
Ah Raïssa! Dat is cute! Is 'het babietje' blijkbaar tóch niet zo onopgemerkt gebleven.

Dakota, fijn voor jullie! Da's bij ons wel anders. Het doet (nog) altijd pijn. Ik ga er binnenkort voor terug naar de gyn.
pi_65808194
Raissa wat lief zeg

We hebben deze week gesprekken gehad met verschillende artsen in het ziekenhuis en Yana blijkt dus echt dat syndroom niet te hebben. Ze hebben een fout gemaakt bij de DNA uitslagen ofzo. Ze hebben hun excuses meermaals aangeboden en hopen dat wij hun weer kunnen gaan vertrouwen.. Wij hopen dat uiteraard ook. Yana is dus 'gewoon' doof en krijgt als het goed is 'gewoon' hoorapparaatjes en nieuwe onderzoeken.. ben benieuwd. Mijn hele leven staat nu echt op zijn kop.. weer ons toekomstbeeld (nu wel in positieve zin) bijstellen voor Yana.. we hoeven waarschijnlijk geen speciale opvang, geen speciale school e.d. voor haar te regelen.. zo onwerkelijk. We hebben het vertrouwen in het ziekenhuis nog niet terug maar hopen dit wel terug te krijgen. Ook is de erfelijkheidsfactor bij een volgend kindje dus verdwenen.. ons zoontje hoeft dus absoluut niet doof te zijn! En da's wel heel erg fijn.
Ik probeer nu mijn rust weer een beetje te vinden en te genieten van de laatste weekjes zwanger...
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 6 februari 2009 @ 18:36:23 #229
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65808231
Soep, vraagje wat is het verschil tussen dat syndroom en gewoon doof?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65808276
Bij het syndroom speelt ook zichtverlies mee en op den duur kan je helemaal doof en/of blind worden.. Nu ze 'gewoon' doof/slechthorend is, blijft ze haar zicht dus houden en hoeft ze niet nog dover te worden
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 6 februari 2009 @ 18:39:19 #231
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65808328
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:37 schreef S_oepstengel het volgende:
Bij het syndroom speelt ook zichtverlies mee en op den duur kan je helemaal doof en/of blind worden.. Nu ze 'gewoon' doof/slechthorend is, blijft ze haar zicht dus houden en hoeft ze niet nog dover te worden
thnx voor de uitleg, das wel fijn dat ze dan iig haar zicht behoud en niet dover hoeft te worden.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65810144
S_oepstengel, jeetje, ben er even stil van! Aan de ene kant natuurlijk super omdat het zoveel goeds kan betekenen voor de toekomst, maar aan de andere kant, wat een grove blunder!

Dakota, ik vond het ook eng, de eerste keer na de bevalling, maar ook hier geen problemen gelukkig!

Moonah, wat rot dat je daar zoveel last van hebt Hopelijk kan de gyn je verderhelpen.

Raissa, kan me goed indenken dat je het gevoel hebt geen kraamtijd te hebben Wel heel erg lief van het buurmeiske
Sara
Merel
Ukje
pi_65810978
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:37 schreef S_oepstengel het volgende:
Dat is dan wél weer best goed nieuws
pi_65812195
Wat is een training mindfullness Sugar? Hoe verwacht je dat het je gaat helpen je goed te voelen?

Dat is verwarrend Soepstengel, als die onderzoeken fout zijn gegaan. Slecht dat er zoiets kan. Het is nu dus wel beter voor Yana, dat is wel positief.

LadyS, die officiële ppd verbaasd me niet. Je had toch al eens zoiets geschreven, daar je daar aan dacht? Fijn dat je gevoel in een stijgende lijn zit en dat je dat ook zelf ziet. Denk je aan, al je je minder goed voelt, dat het normaal is? Dat altijd maar stijgen niet gaat, dat je soms naar beneden gaat en je dan voelt of je opnieuw moet beginnen. Maar daarna gaat het weer sneller omhoog. Snap precies wat je schrijft. En ik vind het stoer dat je zelf duidelijk bent dat je niet meteen alle weekenden voor ze kunt zorgen. Ze hebben het dan prima bij papa en jij kunt zorgen dat het niet te snel gaat voor je. Echt goed!

Wat een stomme reacties heb je gehad m@x. Het is juist goed dat je zo'n beslissing hebt genomen. Ik vind het wel normaal dat je samen kijkt wat de beste plek is voor een kind. Of dat nu mama of papa is maakt dan niet zo uit. Maar misschien denk ik zo omdat bij ons de situatie ook wat anders is.

Gecondoleerd Llewella. Wat zal het dubbel zijn, om alles te moeten regelen als je zo'n relatie met je moeder hebt. Is het nog gelukt de kinderen van d'r partner te vinden? Je klinkt heel verstandig. Goed dat je ook op jezelf let.

Da's niet leuk Vicky, je baan kwijt en dan ook nog thuis zitten met iemand met een burnout. Sterkte, voor jullie allebei.

DeLiedje, wat verschrikkelijk moet je je voelen. Heeft het met de byte-x nog geholpen?

Wil Fons nu meer drinken dan voor de geboorte van Elodie Bass-Miss, of valt het jou nu zwaarder als je er twee hebt?

Die strikjes in de heg klinken leuk! Zou dat ook voor een verjaardag kunnen?

Wat prachtig Raissa, als ze zo aan de deur staan.
*OUD heilige*
pi_65815377
Soepstengel, wat een geweldig nieuws!!! ik ben echt heel blij voor jullie en voor Yana, al is het natuurlijk vreselijk dat jullie al die tijd met een veel somberder perspectief hebben moeten leven door deze misser. maar sjonge zeg, wat een verschil! hoe gaat 't eigenlijk met 'r? is zo'n cochleair implantaat nu eigenlijk ook een optie voor haar?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:26:32 #236
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65816659
Oh Soepstengel wat een goed nieuws!
Het zal wel even een plekje moeten krijgen hoe het allemaal gelopen is , sterkte daarmee!

Hier gaat het heel goed .
Ze heeft mijn vingers kunnen missen tot nu toe (en ze genezen al snel!)... Het kost mij wel veel energie, maar het doet me ook goed zo. Ze knuffelt wel heerlijk bij me op die troost-momenten, dus het voelt ook goed...
2 handen op één buik, mijn kleine schat en ik... Samen komen we er wel!

Ik had die byte-x geprobeerd trouwens, en toen ik dat zelf eens 'proefde' (zoals ik dat met alles doe wat ik haar geef) vond ik het echt super vies! Ik had echt geen smaak gevoel meer over en vond het eigenlijk niet kunnen dat een kindje aan te doen...
Toch maar door gezet: zij keek even vies bij de eerste sabbel en sabbelde daarna vrolijk door!!
Hoezo een doorzettertje?
Ik heb het dus niet meer gebruikt, maar gewoon zelf mijn handen bij haar weg gehouden tijdens het troosten. Stop gewoon mijn handen onder haar kontje als ze tegen me aanhangt. Als ze mijn armen pakt en mn handen zoekt leg ik haar steeds uit dat dat niet meer kan en dat we samen zo goed bezig zijn.

s'Middags in-slapen in haar eigen bedje gaat nog niet zo goed als ik met haar thuis ben. Ik probeerde het deze week. Haar naar bedje brengen, en laten huilen... Ze raakt daar echt heel erg overstuur van.
Ik ging om de zoveel tijd als ze echt heel hard huilde even naar haar toe, niet uit bed halen maar een knuffel en een kus, muziekje aan en weer weg... In de buurt blijven boven, was doen, liedje zingen... En weer even naar haar toe omdat ze hysterisch wordt en kokhalst... Kus en knuffel en weer weg...

Na een tijdje (half uur verder) leek het stil te worden, ik hoorde alleen nog af en toe een hele erge snik...
Ik ging gluren door de deur die op een kiertje stond...
Zat ze in haar bedje (oogjes vielen bijna dicht) met haar liefste knuffel en mister Jummy (sutana handpop ) in haar armen. Ze zat ze echt te troosten, ze kregen om de beurt een kusje en een aai over de bol... Steeds maar weer, en zij dan weer even beetje huilen, en weer kusjes geven...
Ik moest zó huilen... Zo vertederend, maar ook zo recht in mn hart...

Soms is doorzetten zo moeilijk... Je wilt het zo graag goed doen, maar het voelt soms zó tegen mijn gevoel in...

[ Bericht 0% gewijzigd door DeLiedje op 06-02-2009 22:37:20 ]
pi_65816843
aaah die Floortje met haar poppen. ik vind dat je het hartstikke goed aanpakt DeLiedje!
pi_65816850
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:26 schreef DeLiedje het volgende:

Zat ze in haar bedje (oogjes vielen bijna dicht) met haar liefste knuffel en mister Jummy (sutana handpop ) in haar armen. Ze zat ze echt te troosten, ze kregen om de beurt een kusje en een aai over de bol... Steeds maar weer, en zij dan weer even beetje huilen, en weer kusjes geven...

Soms is doorzetten zo moeilijk... Je wilt het zo graag goed doen, maar het voelt soms zó tegen mijn gevoel in...
Joh, ik moest al slikken bij dit stukje toen ik het las!
Kan me voorstellen dat het heel heel lastig is, maar wel goed dat je doorzet en vooruitgang ziet
pi_65816864
Achgos van dat laatste stukje zit ik hier zelfs te janken Wat een ontzettend leukertje is Floortje toch En wat fijn dat het de goede kant op gaat met het afbouwen van het kluiven op jouw vingers!
Saartje
pi_65816936
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Achgos van dat laatste stukje zit ik hier zelfs te janken Wat een ontzettend leukertje is Floortje toch En wat fijn dat het de goede kant op gaat met het afbouwen van het kluiven op jouw vingers!
Hoezee, het ligt niet aan mij
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:36:35 #241
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65817004
Het is ook zo fijn om hier mn verhaal kwijt te kunnen. Dank jullie voor de lieve reacties steeds weer!

Maneki *kluiven*... Precies het goede woord....
pi_65817013
hormonen:( komt nooit meer goed
Saartje
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:38:32 #243
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65817076
Die heb ik al mn leven lang, die jankbal-hormonen
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:43:23 #244
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65817241
Ik ben jaloers op je geduld deliedje, maar dat wist je al.
En floortje lijkt zo op jou!! Incl. De tranen. Kus daarvoor!

Jullie hadden ons moeten zien toen onze dochters elkaar voor het eerst ontmoetten.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:45:57 #245
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65817340
Daar heb ik wel een foto van.......

die tranen... al vanaf dag één had zij ook echte, dikke tranen...
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:48:27 #246
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65817446
Zolang ie niet te erg is...;) moet je m daarna wel editten.

En dat loopt ook gewoon over, bij jullie alletwee... <3
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:49:45 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65817496
DeLiedje, gebruikt ze nu ook het knuffeltje dat je gekocht had? Of kan ze gewoon toe met trosten zonder handen nu.
Wat aandoenlijk wat je vertelde over het slapen. Ik vind het echt knap van je dat je ermee bezig bent hoor!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:52:37 #248
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65817607
BE, die kikker smijt ze steeds heel boos weg ... Laatst was ze (zonder vingers, zonder kikker - want weg gesmeten) op mn schoot in slaap gevallen. Ik denk ik leg die kikker een beetje naast haar zodat ze als ze wakker wordt misschien dat fijne nieuwe vriendje ziet...
Ik leg die kikker naast haar handje, zij doet haar oogjes open, smijt kikker weer weg en slaapt verder

Daar gáát mn goeie idee...

Lish, ik laat die foto maar gewoon even 'van ons'... Het was zo'n bijzonder moment, echt precies goed op foto vastgelegd...Zal hem jou nog wel eens laten zien, zo mooi!
pi_65817658
Whehehe
De kikker is dus geen succes
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:54:29 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65817673

Had je die foto nog gevonden trouwens?
pi_65817724
nou ja, geen succes... nu kan ze haar boosheid mooi op die kikker projecteren!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:56:39 #252
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65817760
BE; naamrompers? Ja! Nét.... PM
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:57:09 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65817782
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:56 schreef DeLiedje het volgende:
BE; naamrompers? Ja! Nét.... PM
Kijken gaat...
pi_65817836
Soepstengel wat een grove fout..maar wat fijn dat ze 'slechts' slechthorend is! Dan gaat ze een heel andere toekomst tegemoet dan wat jullie voor ogen hadden. Heerlijk!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:02:07 #255
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65817965
Fijn Deliedje, ik zie 'm graag 's!

En in het kader van: Waar heb ik me toch al die tijd zo'n zorgen om gemaakt, eigenlijk kan mijn geluk toch gewoon niet op?
Twee dansende meisjes in de kamer, de kleinste steekt haar hand uit naar Grote Zus. :"Koeka? Handje?" En dan dansen ze samen door de kamer.
Het gaat dus eigenlijk eindelijk heel goed hier met ons.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:03:23 #256
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_65818004
'Koeka' wat een scheetie is het ook!
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:02 schreef Lishe het volgende:

Het gaat dus eigenlijk eindelijk heel goed hier met ons.
Ik denk dat dat 'eigenlijk' misschien niet eens doorgestreept hoeft, en dat het heel fijn is dat je dat nu weer ziet en daar ook zo van kan genieten

[ Bericht 37% gewijzigd door DeLiedje op 06-02-2009 23:24:11 ]
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:09:35 #257
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65831014
Soepstengel wat een verhaald zeg. Gelukkig wel beter nieuws voor jullie. Succes met alles.

En lieve Lishe, fijn dat het zo goed gaat met jullie.
Eigenlijk kwam ik hier ondanks dat ik het nog niet hardop durf uit te spreken omdat ik denk dat ik eindelijk m'n weg heb gevonden als haar moeder. En dat heeft me echt ruim vier jaar gekost. En ik zal er wel nog niet zijn, en er is ook nog van alles niet oké genoeg, en er zal ook nog wel van alles mis gaan en moeten veranderen, en een heleboel dagen volgen zonder dat gevoel. Maar de laatste maanden voel ik me echt haar moeder. Zoals dat ik er voor haar wil zijn en dat het klopt tussen haar en mij. Nu.
pi_65831232
Luchtbel, het is ook niet zo voor sommigen dat je jezelf gelijk "moeder" voelt, of moet voelen.
Ik weet het van mezelf ook nog wel dat ik het in het begin gewoon heel moeilijk vond.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  zaterdag 7 februari 2009 @ 18:51:07 #259
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_65832750
Soepstengel, gefeliciteerd met het goede nieuws. Weliswaar blijft het moeilijk, maar dit zijn toch wel veel betere perspectieven.

Lishe en Luchtbel, wat een superfijne berichten. Ik ben echt heel blij voor jullie!
... ♥ ik mis je ♥
pi_65833512
DeLiedje zei:
quote:
Na een tijdje (half uur verder) leek het stil te worden, ik hoorde alleen nog af en toe een hele erge snik...
Ik ging gluren door de deur die op een kiertje stond...
Als ik zoiets lees dan kan je me ook wegdragen hoor

Maar je doet het volgens mij goed hoor Deliedje , veel sterkte verder ermee
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:06:41 #261
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65833903
LB, je weet niet half hoeveel goed me het doet om dat te horen! Het gekke is wel dat ik altijd al vind dat je het zo goed doet. Je schrijft elke keer zo vanuit je eigen gevoel. Je denkt er zo goed over na. Dat kan echt alleen maar goed zijn. Ik weet ook zeker dat Jolie zioch goed voelt bij je, dat straalt van haar foto's af en van haar praatjes uit.

Lishe, wat fijn dat je er weer steeds meer bij blijft

De Liedje, dat klinkt goed (ik wou een plaatje met de duim omhoog doen maar besloot toch dat dat niet heel gepast is in deze situatie )

Tjonge soepstengel, wat een verhaal. Ga je nog iets van een second opinion laten doen?
Lekker douchen!
  zondag 8 februari 2009 @ 00:20:37 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65839166
Dakota, good for you!
S_oepstengel, wat fijn dat Yana toch het syndroom niet blijkt te hebben! Maar idd wel een grove fout van het zkh dan

DeLiedje, fijn dat je vingers kunnn genezen en dat Floortje je nog steeds lief vindt
Luchtbel, en Lishe klinkt ook al goed!

pi_65843104
Raissa; wat lief dat buurmeisje!

Deliedje; wat aandoenlijk zeg, zelfs vanachter het beeldscherm raakt het me erg!

Soepstengel; erg verwarrend allemaal; maar gelukkig positiever nieuws!

Luchtbel; wat fijn dat je je nu zo kunt voelen; hou het vast en geniet ervan!
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:34 schreef YPPY het volgende:

Gecondoleerd Llewella. Wat zal het dubbel zijn, om alles te moeten regelen als je zo'n relatie met je moeder hebt. Is het nog gelukt de kinderen van d'r partner te vinden? Je klinkt heel verstandig. Goed dat je ook op jezelf let.

De kinderen bleken stiefkinderen te zijn; en gisteren heb ik nog een zus aan de telefoon gehad.

De situatie met m'n moeder kan ik hendelen, daar kan ik me denk wel goed staande in houden. Alleen we zijn niet de enige familie. Van de week is het een en ander geescaleerd; d'r is een onnodig getouwtrek ontstaan rondom spullen. De andere kinderen/pleegouders hebben het al over spullen verdelen; ik en mijn broer zijn van mening dat vooralsnog de spullen van onze moeder zijn; en dat alles gewoon even netjes op de plek moet blijven.
Ik snap niet hoe ze zich al met die dingen bezig kunnen houden; maargoed; ik ben allang blij dat ik weer een beetje van mijn moeder terug kan krijgen; zij hebben die band nooit op kunnen bouwen; ze hebben haar nooit gekend dat ze ook normaal kan functioneren, dus misschien dat ze er wat anders tegenaan kijken.
Ik ben bij m'n moeder geweest; ben ook niet meer bang voor d'r; kennelijk was ik vooral bang voor de situatie en haar partner.
Ik heb met de behandelend psychiater gesproken en veel dingen uitgelegd; en van hun zijde hebben ze een ander beeld qua diagnose dan dat er ooit eerder is gesteld; maar daar is een langere observatie voor nodig; psychoses staan nu teveel op de voorgrond, het is iig waar ikzelf ook al de laatste jaren aandacht (schizofrenie/negatieve fase). Verder moet m'n moeder met alles geholpen worden, ze is 0,0 assertief en naar andere mensen volledig apatisch. Het is alsof ze voor alles toestemming nodig heeft of in aangespoord moet worden; zelfs een sjaggie draaien. Als ze eenmaal weet dat iets voor haar is of dat het kan dan doet ze het wel.

Ik heb me van de week wel schuldig gevoeld en een slechte moeder omdat zoals vrijdag ik lang van huis ben geweest, met werk heb ik daar geen last van, maar met deze dingen wel, want Amber behoord prioriteit te hebben op deze zaken imo.
Maargoed; ik probeer het dan naast me neer te leggen; en wel lekker verder te genieten van de tijd die we samen hebben; even doorbijten, alles op de rit krijgen en dan hopelijk weer zo snel mogelijk verder met onze eigen gezinsleven.
Godzijdank heb ik voor mezelf een normaal leventje kunnen opbouwen, dat waardeer ik ook weer te meer als ik naar mijn moeder kijk en m'n halfbroertjes.
Amber Mae
  zondag 8 februari 2009 @ 10:17:13 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65843272
Llewella, wat een moeilijke situatie. En je schuldgevoel ten opzichte van Amber herken ik heel goed. Feitelijk zit jij nu in die driedubbele belasting van werk, gezin en mantelzorg. Het is een spagaat en hoe je het ook wendt of keert, het kan niet allemaal tegelijk. Ik hoop dat je moeder nu goed opgevangen wordt en misschien moet je maar niet te veel energie steken in die spullen. Natuurlijk heb jij gelijk, maar soms is het makkelijk om toe te geven. Laat ze maar pakken wat ze willen hebben en dan is het klaar en afgedaan en hoeven jij en je broer je alleen nog maar met je moeder bezig te houden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik wel.

Luchtbel en Lishe, wat fijn om jullie berichten te lezen. Dat doet een mens goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 februari 2009 @ 14:20:40 #265
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65847355
Llewella, je doet het hartstikke goed. Fijn ook dat er naar je geluisterd is door artsen en dat ze je mening naar waarde weten te schatten (toch?). Ik hoop echt dat je schuldgevoel naar Ambert minder word, sommige situaties dienen zich nou eenmaal aan, en hebben ook veel tijd en energie nodig.

En wat reageren jullie lief! Deliedje, ik heb 3 keer moeten lezen wat je schreef en ik denk dat je gelijk hebt. (En daar moest ik dan weer van huilen, want het betekent ook dat we het maar mooi gedaan hebben met z'n allen, als ik het goed begrijp.)
En LB, van jou krijg ik kippenvel. Wat goed en fijn om te lezen. Ik vond het eigenlijk altijd al, maar dat jouw gevoel nu eindelijk klopt is zo fijn om te lezen!!
pi_65895846
Ik heb sinds een paar dagen een ongelooflijke ontsteking in mijn mond en er begint nu ook een keelontsteking bij te komen.. Erg lekker, waarschijnlijk een bijwerking van mijn nieuwe medicatie Voel me dus niet zo lekker eigenlijk.. Hopen dat het snel over is..

Begin wel steeds meer "verliefd" te worden op Mila.. Die ogen, dat mondje, hoe ze met een knuffeltje "speelt".. *zucht* Het is niet meer een baby maar het is MIJN baby!
  maandag 9 februari 2009 @ 22:16:41 #267
190853 RockabeIIa
pi_65896596
Raissa, misschien helpt het spoelen met zout water...
Ik ben stiekem ook wel een beetje op Mila

Llewella, je mag trots zijn op jezelf en op hoe je zaken in dezen bekijkt en aanpakt, vind ik.
pi_65911508
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Raissa, misschien helpt het spoelen met zout water...
Ik ben stiekem ook wel een beetje op Mila

Llewella, je mag trots zijn op jezelf en op hoe je zaken in dezen bekijkt en aanpakt, vind ik.
Hmm.. dat ga ik proberen! (gewoon een glas water en daar wat scheppen zout bij in doen?)
pi_65912714
Aaah wat een schattige Mila
Ik ben ook vlieft. Beetje op Mila maar ook op onze prinses die nu ligt te slapen met haar kontje omhoog.
Lijkt me niet lekker liggen maar zij vind het heerlijk...
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_65912886
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:25 schreef flowerbox het volgende:
Aaah wat een schattige Mila
Ik ben ook vlieft. Beetje op Mila maar ook op onze prinses die nu ligt te slapen met haar kontje omhoog.
Lijkt me niet lekker liggen maar zij vind het heerlijk...
Kinderen kunnen slapen in de vreemdste houdingen
pi_65914892
Llewella heel veel sterkte

Hier een heftige beslissing genomen. Ik wil mezel weer zijn, weer leven en niet als legale junkie liggen hangen. Wil weer dingen me mijn gezin doen, gewoon weer leven! Artsen zijn gebeld en zijn het met mijn beslissing eens. Het gaat heftig worden de aan komende weken want we gaan de morfine afbouwen, wat afkickverschijnselen kan geven en we weten niet wat de heftigheid van de pijn word. Maar met medicatie heb ik ook pijn en die word steeds hoger en ik dus steeds duffer en dan nog eens alle bijweringen, waar ik weer andere medicijnen voor slik.
Ik wil "schoon" zijn, helder zijn en vooral gaan genieten en wat het leven dan brengt zien we dan wel.
Donderdag is de eerste verlaging, vind het eng, maar zo gaat het gewoon niet langer.
pi_65916813
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:28 schreef Anitra het volgende:
Llewella heel veel sterkte

Hier een heftige beslissing genomen. Ik wil mezel weer zijn, weer leven en niet als legale junkie liggen hangen. Wil weer dingen me mijn gezin doen, gewoon weer leven! Artsen zijn gebeld en zijn het met mijn beslissing eens. Het gaat heftig worden de aan komende weken want we gaan de morfine afbouwen, wat afkickverschijnselen kan geven en we weten niet wat de heftigheid van de pijn word. Maar met medicatie heb ik ook pijn en die word steeds hoger en ik dus steeds duffer en dan nog eens alle bijweringen, waar ik weer andere medicijnen voor slik.
Ik wil "schoon" zijn, helder zijn en vooral gaan genieten en wat het leven dan brengt zien we dan wel.
Donderdag is de eerste verlaging, vind het eng, maar zo gaat het gewoon niet langer.
Ik ken je verhaal niet maar wil je wel graag succes en sterkte wensen met het afbouwen! Ik hoop dat het je alleen maar goeds brengt.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:23:31 #273
219033 Mibos2
pi_65917129
Anitra een dikke kus en heel veel succes met het soort van afkicken...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:21:52 #274
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65928071
Poeh Anitra, wat spannend. Succes!
pi_65928774
quote:
Op zondag 8 februari 2009 10:17 schreef livelink het volgende:
Llewella, wat een moeilijke situatie. En je schuldgevoel ten opzichte van Amber herken ik heel goed. Feitelijk zit jij nu in die driedubbele belasting van werk, gezin en mantelzorg. Het is een spagaat en hoe je het ook wendt of keert, het kan niet allemaal tegelijk. Ik hoop dat je moeder nu goed opgevangen wordt en misschien moet je maar niet te veel energie steken in die spullen. Natuurlijk heb jij gelijk, maar soms is het makkelijk om toe te geven. Laat ze maar pakken wat ze willen hebben en dan is het klaar en afgedaan en hoeven jij en je broer je alleen nog maar met je moeder bezig te houden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik wel.

Makkelijker gezegd dan gedaan, ik zou het graag doen hoor, ik heb eigenlijk helemaal geen zin in dat moeilijke gedoe, maar ik snap niet hoe 3 minderjarige kinderen verder een administratie (die een puinzooi is) op zich willen nemen.
Laat mij maar lekker verder gaan met m'n rustige happy leventje, graag zelfs! Maargoed, ik voel m'n verantwoording tegenover m'n moeder, en ik heb ook al positieve verandering bij d'r gezien de afgelopen week, dus het is het ook waard.

Verder heeft miepie me aangestoken (of ik haar ) branderige oogjes en beginnende keelpijn.

Anitra; gewoon heerlijk kunnen genieten van je gezinnetje zonder gekke dingen eromheen is zo heerlijk! Veel sukses met afkicken!!!
Amber Mae
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:57:46 #276
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65929476
Anitra, dikke heel veel sterkte!
Llewella, ook jij een voor de emotionele achtbaan / disbalans van de situatie.
Hopelijk komt e.e.a snel weer goed tot rust
pi_65931195
Anitra heel veel sterkte ermee!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:35:48 #278
190853 RockabeIIa
pi_65933806
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:47 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hmm.. dat ga ik proberen! (gewoon een glas water en daar wat scheppen zout bij in doen?)
Bijv. halve liter gekookt water, flinke schep -of zelfs 2- zout erin, roeren tot het opgelost is en laten afkoelen

(Sorry voor de late reactie)
  woensdag 11 februari 2009 @ 07:19:21 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_65937760
jeetje wat een heftige verhalen hier allemaal! Soepstengel, ondanks dat het echt niet netjes is gegaan vanuit het ziekenhuis, gelukkig wel beter nieuws gekregen! dat zijn betere vooruitzichten voor jullie meisje! en ook voor jullie jongetje dus

LB, wat fijn dat je je beter voelt als mama van Jolie! Kun je hopelijk jezelf gaan zien zoals velen je al zien

Lishe, gewoon even een voor je

Deliedje, wat een verhaal, fijn dat het beter gaat nu, het zijn de moeilijkste dingen, de dingen die erin geslopen zijn en makkelijk leken en geen probleem.

Lliewella, sterkte met alles, ik weet even niets anders te zeggen

Anitra, jij ook! een moeilijke, moedige keuze denk ik!
stormy waters...
sailin'
pi_65939486
Wow Anitra, succes met afbouwen en ik duim voor je dat de pijn goed te handelen is voor je!

Ik ben het zat
Alle zieken al z lang, het gekots en gejammer en gesteun..kleedjes op de bank, emmers op bed, weinig eetlust en pipse gezichtjes op magere lijfjes.
Dat in combi met een baby die `s nachts elk half uur schreeuwt om aandacht en de tiet werkt niet.
Mijn lijf doet nog steeds niet wat ik wil. M`n schildklierwaarden zijn eindelijk weer goed, maar de hartkloppingen en de klachten blijven.
Ik loop nu voor 3 weken met een Hartiskastje, als m`n hart op hol slaat moet ik op een knop drukken zodat het hartritme wordt opgenomen en ik het door kan sturen zodat het beoordeeld kan worden.
3 weken met plakkers en draadjes op m`n lijf
Ik wil zo graag dat de zon weer gaat schijnen en iedereen weer beter is.
Bluh.
Saartje
pi_65939828
Maneki bah!, kan me idd voorstellen dat je het zat bent met steeds die zieken en je eigen lijf dat niet meewerkt. Ik hoop dat alles snel weer in orde is daar

Alle andere mama's hier ook even een
Succes Anitra, Llewella ik vind het knap dat je zo sterk bent, LB fijn dat je je goed voelt!
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:14:36 #282
114177 Diaan73
pi_65942628
Anitra, heel veel sterkte

En Maneki, voor jou een hele dikke knuffel en dat de zon maar snel weer voor je gaat schijnen!! Beterschap met de zieken.

LIewella, ik vind je ook erg sterk overkomen, erg knap van je

Hier gaat het eigenlijk heel goed voel me goed, Lennon is grotendeels erg makkelijk op af en toe een huilmomentje na. Vanmorgen met Lennons naar Twans school geweest omdat er schoolfoto's met broertjes/zusjes gemaakt werden. Ben erg benieuwd hoe die is geworden, omdat Lennon nog half sliep. Gisteren op kraamvisite geweest bij mn ex, wat ik wel vreemd vind, is dat ze dezelfde kraamverzorgster hebben... al is dat voor Twan wel erg leuk.
Make love, not war ☮
pi_65942858
Maneki
wanna rub mah puppeh?!
pi_65942976
Aan alle mama's die het nodig hebben een En ook voor mama's die zich wel lekker voelen
Ik lees regelmatig mee maar post zelf niet zoveel hier, maar toch wil ik even laten weten dat ook ik aan jullie denk.
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:28:28 #285
24188 Belana
kloon van belana
pi_65943097
maneki, wat kut allemaal, laat die zon maar komen inderdaad!
stormy waters...
sailin'
pi_65943167
jeetje Maneki, wat balen zeg!
Anitra, succes met afkicken!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65946858
Anitra

Maneki
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:14 schreef Diaan73 het volgende:
Gisteren op kraamvisite geweest bij mn ex, wat ik wel vreemd vind, is dat ze dezelfde kraamverzorgster hebben... al is dat voor Twan wel erg leuk.
Dat lijkt me inderdaad wel heel vreemd! Hoe vind Twan het dat hij 2 broertjes gekregen heeft?
pi_65946868
Maneki, dat de zon maar weer lekker gaat schijnen, jullie allemaal weer gauw zijn opgeknapt en je weer lekker in je vel gaat zitten!

pi_65946972
Maneki, een hele dikke knuffel van hier
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:38:38 #290
114177 Diaan73
pi_65947209
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:27 schreef mrien het volgende:
Anitra

Maneki
[..]

Dat lijkt me inderdaad wel heel vreemd! Hoe vind Twan het dat hij 2 broertjes gekregen heeft?
Hij vindt het wel heel leuk allemaal. Het is ook best bijzonder 2x broer worden binnen 15 dagen. Al voelde hij zich meer betrokken bij de geboorte van Lennon. Hij vond het toen ook spannender. Maar dat komt natuurlijk omdat Lennon uit dezelfde buik komt als hij zoals hij dat zelf zegt. Ik heb zelf ook het gevoel dat wij hem er meer bij betrokken hebben en nu ook meer betrekken bij alles. Niet dat we het opleggen hoor, we vragen of hij flesje wil geven/helpen met verschonen en vaak vindt hij het superleuk om te doen. Hij geeft het soms ook zelf aan dat hij iets wil doen.
Make love, not war ☮
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:03:30 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65947978
Jeu, Maneki. Het is ook allemaal wel veel bij elkaar zeg.
Ik wist helemaalniet dat jij met van die plakkers moet rondlopen. Veel sterkte hoor dame.
pi_65948474
diaan, dezelfde kraamhulp, bizar toeval! maar ook wel grappig. maar pfoeh voor twan vind ik 't inderdaad wel heftig, zo snel achter elkaar twee broertjes erbij, in allebei de gezinnen waar hij deel van uitmaakt... bijna 7 is ie, zie ik. dat is aan de ene kant al best groot maar aan de andere kant is 't natuurlijk ook nog maar een klein ventje, voor zulke grote gebeurtenissen.

anitra, wat naar dat de morfine alles zo stilzette voor jou. lijkt me wel een moeilijke beslissing, die je genomen hebt. maar ik vind het erg dapper. veel succes met afkicken en ik hoop van harte dat de pijn straks enigszins draaglijk blijkt. zet 'm op!!!

maneki, ik hoop dat 't nu snel eens klaar is met al die ellende! beterschap waar nog nodig en hopelijk levert 't rondlopen met dat kastje goede aanknopingspunten op voor de behandeling van die hartkloppingen van je. G moet binnenkort ook met zo'n kastje rondlopen. maar niet 3 weken lang geloof ik. sterkte!
pi_65949208
Oh wat veel te lezen hier!

LB en Lishe, ik ben blij voor jullie

En ik wil Llewella, Anitra en Maneki heel veel sterkte wensen met alle beslissingen, toestanden etc. Hopelijk gaan dingen alleen maar beter vanaf nu
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_65949384
ja, LB & Lishe, daar had ik nog niet op gereageerd, maar ik vind 't ook hartstikke fijn te lezen dat 't beter gaat met jullie allebei!!!
pi_65965506
Maneki Hopen dat het kastje wat oplevert wat ook nog redelijk makkelijk te verhelpen is.

Ik stond vanochtend voor nop bij de huisarts; ik had weer een oproep voor uitstrijkje gezien ik 30 ben (de vorige keer was ik hoogzwanger), had op het formulier niets kunnen teruglezen over borstvoeding, dus ik denk, zal wel goed zitten. Nou, dat ging dus mooi niet door, dus ik ben er weer mooi vanaf gekomen voor nu

Verder gaat het hier wel ok; zaterdag wel een spannend gesprek, wat me gister wel onderbuikgevoel gaf; maar ik heb inmiddels zoveel backup met mensen en instanties die achter me staan; dat ik niet meer zo aan mezelf hoef te twijfelen, ook het evenwicht thuis hersteld zich weer langzamerhand.
Nu alleen nog weer aan het werk, begin vrijdag weer nadat ik even anderhalve week vrij heb genomen (ehm, 3 werkdagen dus).
Amber Mae
pi_65997300
Ik heb een vraag voor de thuiszittende/blijvende moeders: Zijn jullie wel eens eenzaam? En zoja wat doen jullie eraan? En denk je wel eens terug te keren naar een baan, hetzij parttime/fulltime?
pi_65998653
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:44 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb een vraag voor de thuiszittende/blijvende moeders: Zijn jullie wel eens eenzaam? En zoja wat doen jullie eraan? En denk je wel eens terug te keren naar een baan, hetzij parttime/fulltime?
jawel, dan ga je fokken en denk je na een tijdje "wat een onzin, ik ga iets leuks doen" en dan doe je dat dus ik smacht naar de zomer hier, lekker veel naar buiten en alles. een hobbie is ook handig, maar daar moet ik eerst nog een kamer voor uitrruimen zodra we ergens vast wonen, voor meer dan 2 jaar ga ik trouwens wel werken.
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:40:33 #298
190853 RockabeIIa
pi_65999696
ah dat verklaart wel het e.e.a. simmu

LL ik ben blij dat ik er geen ervaring mee heb! Ik zou me kapot vervelen.
pi_66001095
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:44 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ben thuisblijfmoeder met 2 (nuja, 1 echt vaak en 1 heel soms) gastouder-ukken.
Eenzaam? Welnee, iedereen weet dat ik thuis ben en joost mag weten waarom, maar ik ben een soort thuis-thuis voor allerlei mensen.
Gemiddeld komen hier 3 mensen op een dag koffiedrinken of eten die hier niet wonen (de ouders van gastouder-ukken niet meegerekend bij de theedrinkers)
Ik kom tijd te kort

En ik vind het oergezellig dat iedereen altijd maar binnenrolt al weet ik nog steeds niet waarom iedereen nou eigenlijk komt
pi_66002367
Ja zeg als je in de buurt zou wonen zou ik ook elke week naar Leander willen komen kijken
Is eik heel (bio)logisch

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2009 21:45:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')