Je snapt het niet he?quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:59 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Of besmeurd met een taart.....maar in feite, ja. Dat is de gedachtegang. En sinds de moord op Fortuyn wordt er in Nederland een tikkeltje zwaarder aan die wet getild.
@ Becel: Spong is destijds een zelfde rechtszaak opgestart namens de nabestaanden van Pim Fortuyn, om even aan te geven dat het hem niet gaat om een politieke (pro-moslims) agenda (Pim noemde de moslim-cultuur achterlijk, remember?)
Spong is een triest hypocriet figuur, And so are you . Alleen al op basis van het feit dat je zijn smerige spelletje niet doorzietquote:Op donderdag 22 januari 2009 05:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Heb ik al lang gezien hoor, en Nova waar hij ook was en bla bla bla.![]()
Laffe split quotes?![]()
Is gewoon voor de duidelijkheid.![]()
Jij hebt op een aantal dingen nog totaal niet gereageerd. Is in mijn ogen een stuk laffer.
Mijn mening is dat het goed is dat wordt getoetst of Wilders over de grenzen van de wet is gegaan.
Dat hij een politicus is is secundair, en maakt hem in mijn ogen niet immuun voor deze overtreding.
En ik hoop dat hij een voorwaardelijke straf krijgt en een beetje inbindt (qua beledigende taal, wat betreft politieke standpunten/programma hoeft hij niet echt iets aan te passen lijkt me).
Jouw mening is o.a. dat hij sowieso niet inbindt en er een uitbarsting komt van wij tegen zij.
En dat Wilders na Fitna zijn geloofwaardigheid totaal is kwijtgeraakt maar dat je op hem gaat stemmen als hij de bak in draait.
Vind je het gek dat ik daar vraagtekens bij zet? Het is nogal speculatief.
En het zijn bovendien secundaire gevolgen. Zetelaantallen, rellen, zijn dat redenen om de wet niet toe te passen? Gaat het hier niet om een principe-kwestie in plaats van politiek?
Volgens mij dus wel. Politici moeten zich aan de wet houden, simpel zat.
Wat snap ik dan niet?quote:
Ik kwam het tegen bij het googlen naar z'n moslim-rootsquote:Spong is een hypocriet.
Hij loopt nu te mekkeren over Wilders die de Koran vergelijkt met Mein Kampf terwijl Spong zelf de vergelijking trok tussen Goebels , Hutuleiders [die de Rwandese bevolking via de radio ophitsten tot volkerenmoord, red.] en Wilders.![]()
Het vrije volk heeft toen ook aangifte gedaan tegen Spong.
Ik citeer uit de aangifte:
"De heer Spong verklaarde op 23 januari j.l. in het televisieprogramma Nova College Tour dat hij van mening is dat lid van de Tweede Kamer en leider van de Partij voor de Vrijheid Geert Wilders zich schuldig maakt “aan een strafbaar aanzetten tot haat jegens moslims”. Hierbij ging hij misplaatste vergelijkingen met Nazi-propagandaminister Joseph Goebbels en het genocidale Huturegime in Rwanda niet uit de weg.
Er werd zelfs aangenomen dat Spong wordt gedreven door een politiek gemotiveerde wens om Geert Wilders door het slijk te halen. Oftewel: laster.
Bron: http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=5301
Hij wil Wilders dus nu veroordeeld krijgen voor feiten waar hij zichzelf ook schuldig aan heeft gemaakt . haatzaaierij (en mogelijk zelfs laster) hoe hypocriet kan je zijn??
Nu zijn je argumenten echt op hè?quote:Op donderdag 22 januari 2009 05:22 schreef Becel het volgende:
[..]
Spong is een triest hypocriet figuur, And so are you . Alleen al op basis van het feit dat je zijn smerige spelletje niet doorziet
Split quotesquote:Op donderdag 22 januari 2009 05:33 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Wat snap ik dan niet?
Zonet was hij nog een verontwaardigde moslim (), nu is hij een hypocriet. Zeg dat dan gelijk.
![]()
[..]
Ik kwam het tegen bij het googlen naar z'n moslim-roots, maar is hij eigenlijk veroordeeld?
Het mag best hypocriet zijn, maar hypocriete mensen kunnen best gelijk hebben.
Jij vindt het blijkbaar een diskwalificatie van Spong als advocaat, maar ik zie niet in waarom dat zo is.
Ook niet als hij moslim zou zijn trouwens.
Tuurlijk zou dat kunnen maar hij is geen moslim, iig ik kan er op internet niks over vinden alleen (onbetrouwbare) bronnen dat hij half-joods zou zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 05:44 schreef Becel het volgende:
[..]
Split quotes![]()
Waarom zou je geen hypocriete verongelijkte (!) Moslim kunnen zijn?
Lijkt me dat dit vaak goed samen kan gaan (zoals bij alle geloofsfanatici).
Geen idee of hij veroordeeld is . Is ook niet relevant in deze . Wilders is ook nog niet veroordeeld hé![]()
Waar het mij om gaat is dat je iemand een hak wilt zetten (zogenaamd omdat je zwaar onrecht is aangedaan) en vervolgens maak je jezelf schuldig aan exact dezelfde feiten is dat niet geloofwaardig.
En dan spreken op tv spreken over " Een fantastische overwinning voor alle gelovigen"![]()
Hij is al jaren bezig met Wilders aan te pakken . Zogenaamd omdat hij de wet overtreedt . Maar zoals je zelf kunt concluderen zijn de werkelijke argumenten persoonlijke drogredenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 06:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Tuurlijk zou dat kunnen maar hij is geen moslim, iig ik kan er op internet niks over vinden alleen (onbetrouwbare) bronnen dat hij half-joods zou zijn.
Maar het gaat niet om Spong. Het gaat om de zaak.
Ik vind het een veel interessanter vraagstuk of Wilders al dan niet veroordeeld zal worden en precies waarom (en niet wat voor eventuele verborgen agenda de initiator van deze 'hetze' drijft -
Ik mag hopen dat rechters zich daar weinig van aantrekken en de zaak op inhoudelijke gronden zullen behandelen).
En inderdaad wat voor gevolgen dat eventueel zou hebben voor het politieke klimaat en landschap, en het gedrag van Wilders zelf vooral. Ik vraag me echt af in hoeverre hij toch niet zal inbinden of schrikken, of inderdaad onverminderd doorgaat met provoceren. En of dat echt stemmen zou trekken, als hij dat zou doen, als een soort enfant terrible zeggen wat hij niet mag zeggen van de rechter.Spong is toch degene die Wilders heeft aangeklaagt(samen met wat meelopers) ? Dus lijkt het me wel dat Spong dan deel uitmaakt van de zaak . Sterker nog zonder Spong was er nu geen zaak geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is een interessant vraagstuk ja![]()
Ik voorspel het laatste .
En dan idd als een of andere misplaatste martelaar vanuit de Koepel betogen houden tegen de Islam![]()
Hij zet het Moslimgeloof nu ook al constant neer als een intolerante en foute religie die geen enkele vorm van kritiek dult. Als hij dan (door aanklachten van Moslims) veroordeeld wordt dan gaat die roepen : "Zie je wel ik heb het al die tijd gezegd"![]()
Ze hadden Wilders gewoon lekker moeten negeren . En af en toe als er iets gezegd werd of zijn naam genoemd zou worden flauw moeten glimlachen.
Nu wordt hij weer belangrijker gemaakt dan dat hij werkelijk is.
Laten we eerlijk zijn sinds de lachwekkende release van Fitna nam niemand heb meer serieus toch?
Verder vind ik het niet slim om een volksvertenwoordiger voor het gerecht te slepen in een zaak die volgens mij (op de zaak Janmaat na) nog nooit eerder geprobeert is![]()
Pak eerst een een columnist aan die rottigheid schrijft en niet meteen zo hoog inzetten.
Anyway genoeg gezegd over WildersEerst maar ff wat slapen
De beste man gaat alleen maar meer zetels krijgen denk ik, vervelend voor jouquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:09 schreef Meki het volgende:
Wat een feest voor de democratie
eindelijk gerechtigheid.
Wilders hoort thuis in een dictatuur niet in een democratie
Waarom zou hij meer zetels krijgen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 06:43 schreef TheZapster het volgende:
[..]
De beste man gaat alleen maar meer zetels krijgen denk ik, vervelend voor jou
Lijkt me dat boeken getoetst kunnen worden aan de wet. Hoe dat in zijn werk gaat, weet ik niet. Maar boeken kunnen om hun inhoud verboden worden.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Meteen de bijbel meenemen dan?
Hoe zie je dat voor je. Dat rechters een uitspraak gaan doen over de Koran?
Vind je het nu wel terecht of niet terecht dat hij vervolgd wordt? Of anders gezegd: vind je deze uitspraken reden om iemand te vervolgen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat men in het buitenland niet iemand heeft als Wilders, die loopt te roepen dat Staatsburgers met de volledige druk van Koran in bezit maar het land uitgekieperd dienen te worden.
Het Tsjechische kunstwerk van Nederland met water en minaretten was niet voor niets juist dat, Nederland begint behoorlijk bekend te staan om dit zogenaamde debat.
Ik vind van niet, want dan moet straks iedereen die haatzaaiende uitspraken doet, vervolgd worden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Vind je het nu wel terecht of niet terecht dat hij vervolgd wordt? Of anders gezegd: vind je deze uitspraken reden om iemand te vervolgen?
Maar een (haatzaaiende) mening verkondiging op basis van een geloofsovertuiging mag wel, terwijl een mening verkondigen die niet gebaseerd is op een geloofsovertuiging en die dit aan de kaak stelt nu niet zou mogen? Ik proef hier toch een zekere mate van rechtsongelijkheid uit wat indruist tegen het allerhoogste fundamentele grondrecht, namelijk dat iedereen gelijk is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 00:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Het eerste bevat het tweede .. of te wel, ze zijn beiden even belangrijk
Waarom zou je iets tot in het uiterste willen nastreven, ik denk dat het altijd goed is om bepaalde grenzen te bewaken. Juist vanwege de kwetsbaarheid van minderheden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Apart dat je dan niet het belang van het tot in het uiterste nastreven van vrijheid van meningsuiting in wil zien.
Ik weet niet precies hoe dat werkt. Dan zal er toch iemand aangifte moeten doen of het OM er een zaak van moeten maken? Meestal gebeurt dat tegen een schrijver, lijkt mij een beetje lastig in dit geval. Het is meer iets wat volgens mij in de politieke lijn ligt; de politiek heeft ook Mein Kampf verboden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt me dat boeken getoetst kunnen worden aan de wet. Hoe dat in zijn werk gaat, weet ik niet. Maar boeken kunnen om hun inhoud verboden worden.
Ik ben niet zo voor censuur eigenlijk.quote:En als de conclusie dan zou luiden dat de bijbel en/of de koran in strijd zijn met de wet, doordat er bijvoorbeeld wordt opgeroepen tot geweld tegen bepaalde bevolkingsgroepen, tja, dan moet daar een verbod op komen.
Nee, dat is een politiek besluit. In mijn ogen niet zo'n gelukkig besluit trouwens.quote:Mein Kampf is om die reden verboden. Dus, dat boek is ook getoetst aan de wet.
En een quote van het Hof:quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op welke wijze bemoeilijkt dit het proces als ik vragen mag. Dat het niet noodzakelijk is om naar de inhoud van de zaak te kijken voor deze beslissing van het Hof, is nogal naïef. Het gaat hier om een beslissing van het OM die heroverwogen wordt. Aangezien het OM eveneens inhoudelijk het een en ander heeft nagegaan, zou het Hof ook het een en ander inhoudelijk moeten nagaan om tot een herziening van de eerdere beslissing te komen. Er is hier geen sprake van een veroordeling, er is sprake van een redelijk vermoeden van schuld. Een redelijk vermoeden - en dat is waar het in essentie om gaat. Als dit niet het geval was geweest, was vervolging niet noodzakelijk natuurlijk. Juist dit redelijke vermoeden moet getoetst worden aan het recht, op een zodanige manier dat uit de uitkomst zal moeten blijken of dit vermoeden terecht was of niet. Een redelijk vermoeden van schuld is dus iets wat eigenlijk in elke strafzaak wel aanwezig is, het is geen inhoudelijk oordeel over de zaak, maar de rechter van het hof meldt gewoon waar zij dat vermoeden vandaan hebben.
[..]
De wijze waarop Wilders zijn mening verkondigt kan mij ook niet bekoren, maar hij moet op zijn manier zijn mening kunnen uiten, waarbij ik voorstander ben dat dit niet haatzaaiend mag zijn. M.i. is de manier waarop hij zijn mening verkondigt niet of veel minder haatzaaiend dan een Imam die letterlijk haat zaait t.o.v. o.a. homo's of ongelovigen. Bij mij kan het er niet in dat dát wel zou mogen onder het mom van godsdienstvrijheid maar dat je via een minimaal gelijke vrijheid van meningsuiting je dit niet aan de kaak zou mogen stellen.quote:Dat is een nogal dubieuze stelling. Het strafrecht is een middel ter normbevestiging en niet een middel om iemand de mond te snoeren. Het is namelijk niet zo dat Dhr Wilders zijn punt niet op een andere manier naar voren kon brengen. Als iemand bewust voor de grenzen van het recht kiest, loopt men ook het risico daar tegen aan te lopen. De rechters geven niet toe, de rechters doen hun werk en dat is toetsen aan de wet of iemand wel of niet strafbare uitingen doet. Wij hebben niet voor niets de uitingsdelicten in ons WvSr staan. Die dienen ter voorkoming van eigenrichting en wanordelijkheden in de samenleving.
[..]
Er zou sprake zijn van rechtsongelijkheid, indien wij spraken over dezelfde gevallen binnen dezelfde context. Daar is geen sprake van, de uitingen van Fortuyn zijn geenszins te vergelijken met de structurele uitingen van Wilders, die van Janmaat weer niet die met die van Fortuyn. En uiteraard dient er gedeeltelijk rekening te worden gehouden met bevolking, gedeeltelijk - omdat de uitingsdelicten weldegelijk objectieve bestanddelen kennen. Kortom, er spelen zeer veel verschillende factoren een rol binnen rechtszaak. Je kan nooit zeggen "die is vervolgt voor aanzetten tot haat en die ook, maar de uitkomst was anders, dus is er sprake van rechtsongelijkheid". Dat is wel een hele simpele voorstelling van zaken.
Succes.quote:En ik mag me over een half jaar meester in de rechten noemen (strafrecht dan). (Niet dat me dat een autoriteit maakt) .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |