Ik bedoelde geestelijk gehandicapten. Die mogen niet adopteren en homo's wel.quote:Op donderdag 22 januari 2009 03:14 schreef Picchia het volgende:
[..]
Gehandicapten en homo's zijn toch ook gelijkwaardig?
Is dat het criterium tegenwoordig .. oproepen tot geweld ?quote:Op donderdag 22 januari 2009 02:49 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als je geweld wilt tegengaan dan is een grens leggen bij 'oproepen tot geweld' voldoende.
Hij schijnt de wet goed te kennen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 03:27 schreef Becel het volgende:
En dan geeft die Spong bij bij de DWDD als antwoord op de vraag wat hij verstaat onder vrijheids v meningsuiting deze reactie: "Je mag in dit land alles zeggen wat je wilt maar wel binnen bepaalde grenzen"
Alsof hij dat bepaald.
Heb je de zaak wel gevolgd?quote:Op donderdag 22 januari 2009 03:26 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dan vraagt hij er toch om? Als hij ernaar solliciteert heb ik geen medelijden met hem hoor.
[..]
Ik voel het wij tegen zij niet zo. Dat heb ik alleen bij voetbalwedstrijden enzo.![]()
Verder: een veroordeling door een rechter is wel iets anders dan een moord door een dwaas.
Bovendien is Wilders geen Fortuyn.
[..]
Welke moslim?![]()
En overtuig me liever voordat ik iets van je aanneem.![]()
[..]
Ik.
Wel met blanken.![]()
[..]
Maar hij is niet neutraal.quote:Op donderdag 22 januari 2009 03:29 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hij schijnt de wet goed te kennen.
Sinds wanneer?quote:Op donderdag 22 januari 2009 03:35 schreef Becel het volgende:
Heb je de zaak wel gevolgd?![]()
Spong (= MOSLIM)heeft (samen met andere MOSLIMS) een zaak gemaakt door Wilders aan te klagen.
Tuurlijk.quote:Volgens mij ben je óf zelf een allochtoon óf je woont in tjieptjerkstradeel . Hoe dan ook heb je werkelijk geen idee van de sentimenten die er in deze samenleving spelen.
Met dank aan media.. grappig dat je dat zegt. Ferry Mingelen zei al dat Wilders het zelf vast hartstikke fijn vindt dat hij voor de rechter wordt gedaagd.quote:Bij de laatste verkiezingen kreeg die met exact dezelfde standpunten ook 11 zetels hé. Mocht die de bak in draaien dan zie ik dat (met dank aan de media) wel verdubbelen.
misschien denk jij wel dat jouw gehucht heel Nederland is .. nou verassing, dat is het nietquote:Op donderdag 22 januari 2009 03:35 schreef Becel het volgende:
[..]
Heb je de zaak wel gevolgd?![]()
Spong (= MOSLIM)heeft (samen met andere MOSLIMS) een zaak gemaakt door Wilders aan te klagen.
En ik vergelijk de zaak van Fortuyn met louter die van Wilders om duidelijk te maken welke sentimenten er in deze samenleving spelen![]()
Volgens mij ben je óf zelf een allochtoon óf je woont in tjieptjerkstradeel . Hoe dan ook heb je werkelijk geen idee van de sentimenten die er in deze samenleving spelen.
heb jij het wel helemaal gevolgd .. 11 zetels ?quote:Bij de laatste verkiezingen kreeg die met exact dezelfde standpunten ook 11 zetels hé. Mocht die de bak in draaien dan zie ik dat (met dank aan de media) wel verdubbelen.
Ik woon in de grote stad klapjosti.quote:Op donderdag 22 januari 2009 03:49 schreef moussie het volgende:
[..]
misschien denk jij wel dat jouw gehucht heel Nederland is .. nou verassing, dat is het niet
[..]
heb jij het wel helemaal gevolgd .. 11 zetels ?
en of die hier profijt van trekt, i dunno .. hij zal het uiteraard uitmelken tot op de laatste druppel, zoals we van hem gewend zijn, maar of dat na al die kamervragen nog effect heeft ..
Ik beperk het liever tot aspecten met een direct causaal verband.quote:Op donderdag 22 januari 2009 03:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Is dat het criterium tegenwoordig .. oproepen tot geweld ?
Haat zaaien is anders minstens net zo erg .. dat deed Hitler met 'Der ewige Jude', het portretteren van een bevolkingsgroep, en waar dat op uit draaide weten we allemaal ..
en tja sorry hoor, maar na de vergelijking met 'mein kampf'
Spong maakt een grote fout: Wilders valt geen personen of organisaties aan enkel een gedachtengoed. Dus hem veroordeeld krijgen voor haatzaaien ain't gonna happenquote:Op donderdag 22 januari 2009 04:01 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik beperk het liever tot aspecten met een direct causaal verband.
Oproepen tot geweld is vergelijkbaar met het organiseren van geweld. Geweld is het doel en ligt dus in het directe verlengde.
Als je de grens niet legt bij directe verbanden dan kan je van alles wel gaan verbieden om geweld tegen minderheden tegen te gaan: van het ophangen van posters tot marcheren. Het is echt nattevingerwerk om de grens bij haatzaaien te leggen.
Naast het feit dat er veel onduidelijkheid is wat nu daadwerkelijk haatzaaien is. Dat is ongeloofelijk subjectief. Mensen kunnen voor zichzelf ook amper bepalen of zij hun ongenoegen mogen uiten of dat zij een celstraf riskeren.
Bovendien hoeven mensen elkaar niet te mogen. En dat mogen ze best uiten.
Vandaar dat je het aantal zetels van de PVV niet eens weet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:00 schreef Becel het volgende:
Daarnaast kan ik je vertellen dat mijn inzicht in deze superieur is ten op zichte van jouw infantiele manier van (on)logisch redeneren.
Kijk eens op Telegraaf.nl of AD.nl naar de diverse Polls om je te laten informeren wat er werkelijk speelt!
Vind je het gek na zo'n sturend artikel? En dan zeuren dat er alleen maar linkse media zijn in Nederland.quote:Op dit artikel:
Vervolging Wilders is die moeite niet waard. (knip)
Vervolgens deze Poll:
Wilders
Wat vindt u? De kans op een eerlijk proces voor Wilders is verkeken.
Mee eens
71%
Oneens
26%
Geen mening
3%
Bron:http://www.ad.nl/commenta(...)eite_niet_waard.html
Wat doe je denigrerend tegen mensen die de discussie met je aangaan. Zijn je 'argumenten' op?quote:Misschien moet je je eerst eens goed laten informeren voor je gaat roepen hoe e.e.a. speelt in de samenleving. (toch maar eens een baan zoeken?)
Nou ja, het is maar de vraag in hoeverre je dat los van elkaar kunt zien, aangezien het ook gaat om personen met een bepaald gedachtegoed. Bijvoorbeeld in dit geval, waarbij hij pleit voor een immigratiestop voor Moslims (omdat hij hun gedachtegoed of waarden afkeurt). Dit heeft direct betrekking op de personen. Het onderscheid tussen 'gedachtegoed' en 'personen' is op sommige punten echt flinterdun.quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:04 schreef Becel het volgende:
[..]
Spong maakt een grote fout: Wilders valt geen personen of organisaties aan enkel een gedachtengoed. Dus hem veroordeeld krijgen voor haatzaaien ain't gonna happen
Zegt de man die nog een enkel argument in deze "discussie" heeft aangedragenquote:Op donderdag 22 januari 2009 04:08 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Vandaar dat je het aantal zetels van de PVV niet eens weet.![]()
[..]
Vind je het gek na zo'n sturend artikel? En dan zeuren dat er alleen maar linkse media zijn in Nederland.![]()
[..]
Wat doe je denigrerend tegen mensen die de discussie met je aangaan. Zijn je 'argumenten' op?
Draai het om. Rijke moslims beginnen een grootse lastercampagne tegen Wilders, zeggen dat hij de reïncarnatie is van Hitler en dat iedereen die op hem stemt een neo-nazi is. Moet ook niet kunnen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:01 schreef Picchia het volgende:
Oproepen tot geweld is vergelijkbaar met het organiseren van geweld. Geweld is het doel en ligt dus in het directe verlengde.
Als je de grens niet legt bij directe verbanden dan kan je van alles wel gaan verbieden om geweld tegen minderheden tegen te gaan: van het ophangen van posters tot marcheren. Het is echt nattevingerwerk om de grens bij haatzaaien te leggen.
Naast het feit dat er veel onduidelijkheid is wat nu daadwerkelijk haatzaaien is. Dat is ongeloofelijk subjectief. Mensen kunnen voor zichzelf ook amper bepalen of zij hun ongenoegen mogen uiten of dat zij een celstraf riskeren.
Bovendien hoeven mensen elkaar niet te mogen. En dat mogen ze best uiten.
Right. Heb je die bron nou al gevonden waar staat dat Spong een moslim is?quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:18 schreef Becel het volgende:
[..]
Zegt de man die nog een enkel argument in deze "discussie" heeft aangedragen![]()
De titel zegt toch al genoeg of ben ik nou gek? "Vervolging Wilders is die moeite niet waard".quote:Nu is het weer een "sturend artikel" .Mensen laten zich wel makkelijk sturen hé?
Dat zijn dus die sentimenten waar ik eerder over sprak .
Je moet me vooral niet serieus nemen als je je dierbare meninkje niet wil infecteren met enige realiteitszin.quote:Voor een discussie zijn overigens 2 mensen nodig met een (afwijkende) mening .
Behalve wat open deuren intrappen heb ik jou nog niet kunnen betrappen op enig steekhoudend argument of bron waar je je onzin op zou baseren . Geef mij nou eens tenminste één reden waarom ik jou serieus zou moeten nemen
Ik vind het best een vergelijking die gemaakt moet kunnen worden. Misschien is hij wel de reïncarnatie van Hitler. En dan wordt meki of moussie veroordeeld wanneer zij dat aangeeft.quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:18 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Draai het om. Rijke moslims beginnen een grootse lastercampagne tegen Wilders, zeggen dat hij de reïncarnatie is van Hitler en dat iedereen die op hem stemt een neo-nazi is. Moet ook niet kunnen.
Het is gewoon een kansloze zaak. Het OM wenste de handen er al niet aan te branden en zal niet blij zijn met de actie van die 3 rechters die Wilders expliciet hebben "veroordeeld".quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:11 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nou ja, het is maar de vraag in hoeverre je dat los van elkaar kunt zien, aangezien het ook gaat om personen met een bepaald gedachtegoed. Bijvoorbeeld in dit geval, waarbij hij pleit voor een immigratiestop voor Moslims (omdat hij hun gedachtegoed of waarden afkeurt). Dit heeft direct betrekking op de personen. Het onderscheid tussen 'gedachtegoed' en 'personen' is op sommige punten echt flinterdun.
Maar dat maakt onze wetgeving alleen maar des te hypocrieter. Dat men zulke omslachtige constructies moet bedenken om te zeggen wat men wil zeggen.
Dat het beledigend is is dus ook niet de maatstaf. Of onfatsoenlijk. Het is geen laster, hoewel het daar wel op lijkt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:29 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik vind het best een vergelijking die gemaakt moet kunnen worden. Misschien is hij wel de reïncarnatie van Hitler. En dan wordt meki of moussie veroordeeld wanneer zij dat aangeeft.
Persoonlijk zou ik niet met iemand in discussie gaan die zulke verwijten maakt. Ik ben een voorstander van fatsoen. Maar laten we mensen niet op basis daarvan opsluiten.
Hoe wordt er dan impliciet opgeroepen tot geweld? Moet men er rekening mee houden dat wanneer hij of zij een fascist is dat hij geslagen zal worden?quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat het beledigend is is dus ook niet de maatstaf. Of onfatsoenlijk. Het is geen laster, hoewel het daar wel op lijkt.
Het gaat er met name om dat een dergelijke campagne geweld tegen Wilders en PVV-stemmers in de hand werkt. Niet letterlijk oproept tot geweld, maar wel impliciet.
Dat is de overweging waarom het strafbaar is gesteld.
Realiteitszin hmmmm.quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:26 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Right. Heb je die bron nou al gevonden waar staat dat Spong een moslim is?![]()
[..]
De titel zegt toch al genoeg of ben ik nou gek? "Vervolging Wilders is die moeite niet waard".
Is dat objectieve journalistiek? Ik dacht het niet en ik kan het weten.![]()
Als de Volkskrant zegt "Vervolging Wilders terecht" is dat toch ook niet objectief?
[..]
Je moet me vooral niet serieus nemen als je je dierbare meninkje niet wil infecteren met enige realiteitszin.
Ik heb vooral vraagtekens gezet bij jouw argumenten, ik heb namelijk geen extreme voorspellingen gedaan die ik hoef te onderbouwen.
Of besmeurd met een taart..quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:47 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hoe wordt er dan impliciet opgeroepen tot geweld? Moet men er rekening mee houden dat wanneer hij of zij een fascist is dat hij geslagen zal worden?
Heb ik al lang gezien hoor, en Nova waar hij ook was en bla bla bla.quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:53 schreef Becel het volgende:
[..]
Realiteitszin hmmmm.
De dingen die ik hier noem zijn gebasseerd op feiten uit artikelen, Polls , en eigen inzicht .
Zet je tv ff aan op Nederland 3 (dat moet zelfs bij jou wel te ontvangen zijn)
Kun je hem het zelf horen zeggen![]()
Formuleer nou eerst eens een fatsoenlijke mening met wat steekhoudende argumenten over deze zaak en dan kunnen we (wellicht )alsnog tot een discussie komen?
Het enigste wat ik je hier zie doen is met laffe split quotes reageren op wat ik zeg. Beetje goedkoop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |