abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65280110
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Heuh, ook bij schoolzwemmen dien je je te concentreren op de leraar en je oefeningen te doen....
Uhu om hun kop boven water te houden............daar hebben ze geen keus hahaha

Ok ok een beetje flauw van me.........

Maar goed...........even serieus dan nog............dan ervaar jij de dingen anders in jouw positie dan ik in de mijne......
Daar kunnen we lang en kort over praten, maar daar zullen we het toch niet over eens worden.
pi_65280113
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik beweren. En die informatie krijg ik nergens, omdat ik het nooit van ouders hoor. Terwijl ik ze toch met enige regelmaat spreek voor mijn werk (schoolzwemmen).
Verdomd, je hebt gewoon gelijk! Ik hoor op mn werk ook nooit ouders vertellen dat hun kinderen ADHD hebben! .
Dus dan is het gewoon niet zo! .
What was I thinking .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_65280232
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:03 schreef Misstique het volgende:
Verdomd, je hebt gewoon gelijk! Ik hoor op mn werk ook nooit ouders vertellen dat hun kinderen ADHD hebben! .
Dus dan is het gewoon niet zo! .
What was I thinking .
En dus maak jij even duidelijk dat wat jij zegt wel waar is en wat ik zeg niet waar. En dan beschuldig je mij even van een standaard OUDreactie.

Ga toch weg joh hypocriet.
pi_65280279
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:03 schreef bibedibabs het volgende:
Maar goed...........even serieus dan nog............dan ervaar jij de dingen anders in jouw positie dan ik in de mijne......
Daar kunnen we lang en kort over praten, maar daar zullen we het toch niet over eens worden.
waarschijnlijk niet nee
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:14:16 #130
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_65280548
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:56 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

De huis-tuin-en-keuken-depressie ja.

Er zijn zat mensen die er mee geboren worden en er nooit meer van af komen. Het chemisch onbalans is daar slechts een gevolg op en het is algemeen bekend dat in ieder geval de medicatie ter ondersteuning dient en niet ter oplossing.
[..]

bron:www.wikipedia.nl
[..]

bron:www.wikipedia.nl

Ze komen erg dicht bij elkaar in de buurt zoals je ziet
[..]

bron:www.psychischegezondheid.nl

dit dekt elkaar vrij goed moet ik zeggen
Het dekt elkaar helemaal niet, er is een verschil tussen een niet goed functionerende dopamine pathway en een vertraagde neurotransmissie met als belangrijkste kenmerk, dat je een niet goed functionerend dopamine pathway niet kunt repareren, maar een vertraagde neurotransmissie door zichzelf, ofwel door medicatie uiteindelijk wel weer hersteld kan worden. Je kunt wel geboren worden met een verhoogde kans op depressies, maar dan hoef je het nog niet te krijgen, terwijl als je dopamine pathway niet goed functioneerd, is dat niet op te lossen en zul je onvermijdelijk ADHD of aanverwante aandoening hebben.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:38:13 #131
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_65281529
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:36 schreef fratsman het volgende:
Eerst de buisjes, toen de beugel... Nu heeft ieder kind ADHD.
Buisjes? .
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_65281633
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En dus maak jij even duidelijk dat wat jij zegt wel waar is en wat ik zeg niet waar.
Nee hoor, dat zeg ik nergens. Ik constateer alleen maar dat je totaal niet openstaat voor de mogelijkheid dat anderen wél vaak in hun omgeving horen van ouders dat hun kinderen aan ADHD of iets vergelijkbaars lijden. Niet mn woorden verdraaien.
quote:
En dan beschuldig je mij even van een standaard OUDreactie.
Als jij dat als een beschuldiging ziet. .
quote:
Ga toch weg joh hypocriet.
Neuh, ik blijf nog ff. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:04:38 #133
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65282458
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:14 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Het dekt elkaar helemaal niet, er is een verschil tussen een niet goed functionerende dopamine pathway en een vertraagde neurotransmissie met als belangrijkste kenmerk, dat je een niet goed functionerend dopamine pathway niet kunt repareren, maar een vertraagde neurotransmissie door zichzelf, ofwel door medicatie uiteindelijk wel weer hersteld kan worden. Je kunt wel geboren worden met een verhoogde kans op depressies, maar dan hoef je het nog niet te krijgen, terwijl als je dopamine pathway niet goed functioneerd, is dat niet op te lossen en zul je onvermijdelijk ADHD of aanverwante aandoening hebben.
quote:
een te lage concentratie van serotonine
als er te weinig serotonine wordt aangemaakt kan je neurotransmissie nog zo snel zijn...

edit: trouwens.. ik weet niet wat jij je voorstelt bij bijvoorbeeld serotonine-heropnameremmers, maar die vertragen het terugsturen van de serotonine dus. Hierdoor ga je langer doen over 'een beetje serotonine' waardoor je daarmee minder heftige gevoelens kunt krijgen, waardoor je dus afvlakt, waardoor je dus in de shit blijft.

Maar om er een eind aan te breien.. ik heb erg veel vertrouwen in dat onderzoek waarin ze aantoonbaar willen gaan maken dat elke geestesziekte vanuit de basis dezelfde is.

Dat zou goed nieuws zijn want dan zou er op genetisch gebied ingegrepen kunnen worden .

[ Bericht 12% gewijzigd door wallofdolls op 21-01-2009 14:10:45 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:08:18 #134
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_65282565
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:04 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

[..]

als er te weinig serotonine wordt aangemaakt kan je neurotransmissie nog zo snel zijn...
Ik snap niet wat hierin de weerlegging moet zijn, want bij ADHD'ers is het inderdaad te weinig neurotransmitters en niet de snelheid van de transmissie.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:12:39 #135
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65282725
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:08 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hierin de weerlegging moet zijn, want bij ADHD'ers is het inderdaad te weinig neurotransmitters en niet de snelheid van de transmissie.
Dus iemand die om te kort serotonine depressief is, is strikt genomen ook ADHD'er, wilde je zeggen?
pi_65282984
Er zijn volgens mij 2 redenen voor:
- Er is meer en beter onderzoek en doorverwijzing, dus ook meer en betere diagnoses.
- Kinderen krijgen tegenwoordig veel te veel suikers binnen en daar wordt iedereen druk van.
pi_65283072
ADHD is voor kinderen van ouders die hun kind niet normaal op kunnen voeden.
Cool story, Hansel.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:23:21 #138
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65283117
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:19 schreef PAA-053 het volgende:
- Er is meer en beter onderzoek en doorverwijzing, dus ook meer en betere diagnoses.
- Kinderen krijgen tegenwoordig veel te veel suikers binnen en daar wordt iedereen druk van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aaah gadver ik krijg hier zelf ADHD van. Ik smeer m
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:27:25 #139
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_65283293
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:12 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dus iemand die om te kort serotonine depressief is, is strikt genomen ook ADHD'er, wilde je zeggen?
Nee. Het is beide een verstoring bij neurotransmissie, maar dan kun je niet alles op 1 hoop gooien.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:28:53 #140
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_65283355
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:19 schreef PAA-053 het volgende:
Dat daardoor meer kinderen ADHD hebben, of dat meer kinderen dat toegeschreven krijgen (al dan niet zonder diagnose)?
pi_65284427
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:28 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Dat daardoor meer kinderen ADHD hebben, of dat meer kinderen dat toegeschreven krijgen (al dan niet zonder diagnose)?
Meer/beter onderzoek: meer kinderen worden gediagnoseerd met ADHD.
Meer suiker: meer drukke kinderen.

En dat van die bewegende beelden vind ik ook wel een goede.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:21:35 #142
242375 snoezelewoepsie
Daar moet je zijn ---->
pi_65285405
De diagnose is op zich best simpel:

Geef het kind een lijntje speed. Wordt-ie er rustig van: definately ADHD, wordt-ie er opgefokt van, geen ADHD

Door de tekortkomingen in verschillende neurotransmitters, zorgt een medicijn als Methylfenidaat of Dexamphetamine er namelijk voor dat (o.a.) de dopamine-afgifte verhoogd/versneld wordt, waardoor het ADHD-kind 'normaal' wordt. Geef iemand die geen ADHD heeft dezelfde medicijnen en hij wordt er opgefokt van, het zijn namelijk oppeppende middelen.
Ik heb zelf ADHD (en Tourette) en heb jarenlang ongediagnosticeerd rondgelopen, omdat mijn ouders het bestaan ervan ontkennen, zij zien het ook als modeverschijnsel. Nu heb ik 1,5 jaar geleden zelf een verwijzing aangevraagd bij de huisarts en een diagnose laten stellen.

Heb ook een tijdje Ritalin gebruikt, het maakte mij ook echt rustiger en alerter, maar daardoor was ik niet meer de vrolijke, creatieve en extroverte persoon die ik normaal altijd ben, en daar voelde ik (en mijn vrienden met mij) mij helemaal niet lekker bij, dus ik heb gewoon besloten lekker mijn drukke zelf te zijn, en iedereen die daar een probleem mee heeft, kan de pot op, ik ben wie ik ben!
Alaaf!
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:04:59 #143
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65310380
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:21 schreef snoezelewoepsie het volgende:
De diagnose is op zich best simpel:

Geef het kind een lijntje speed. Wordt-ie er rustig van: definately ADHD, wordt-ie er opgefokt van, geen ADHD

Door de tekortkomingen in verschillende neurotransmitters, zorgt een medicijn als Methylfenidaat of Dexamphetamine er namelijk voor dat (o.a.) de dopamine-afgifte verhoogd/versneld wordt, waardoor het ADHD-kind 'normaal' wordt. Geef iemand die geen ADHD heeft dezelfde medicijnen en hij wordt er opgefokt van, het zijn namelijk oppeppende middelen.
Ik heb zelf ADHD (en Tourette) en heb jarenlang ongediagnosticeerd rondgelopen, omdat mijn ouders het bestaan ervan ontkennen, zij zien het ook als modeverschijnsel. Nu heb ik 1,5 jaar geleden zelf een verwijzing aangevraagd bij de huisarts en een diagnose laten stellen.

Heb ook een tijdje Ritalin gebruikt, het maakte mij ook echt rustiger en alerter, maar daardoor was ik niet meer de vrolijke, creatieve en extroverte persoon die ik normaal altijd ben, en daar voelde ik (en mijn vrienden met mij) mij helemaal niet lekker bij, dus ik heb gewoon besloten lekker mijn drukke zelf te zijn, en iedereen die daar een probleem mee heeft, kan de pot op, ik ben wie ik ben!
Dat is sowieso n hele goede instelling .

Dat wat eigenlijk je zwakke punt is, omzetten in je sterke punt
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:19:21 #144
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_65310846
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:30 schreef bibedibabs het volgende:
Waar ik me dus gruwelijk aan irriteer: de jonge ouders waarvan de kinderen zo gezegd ADHD hebben!!
Wat is dit nou voor een flauwekul???
Ik ben nu 26.......en in mijn basisschool tijd was er 1 jongen op de hele school die ADHD leek te hebben.
Als je nu naar een basisschool gaat of jonge ouders hoort......al die kinders hebben ADHD!!!!

Wat is dit???
Een nieuwe rage??
Mooi woord voor kutjong??
Ik snap er niks van!!

Volgens mij spelen die kinderen gewoon te weinig buiten en moeten daardoor op een andere wijze hun energie kwijt?!
Lekker makkelijk om je kind voor de tv te dumpen!

Wat vinden jullie hier nu van???
De nieuwe rage is Autisme en alle vormen daarvan...
Ook borderline is erg in
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
pi_65314408
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:19 schreef Trafasi het volgende:

[..]

Ook borderline is erg in
Dit soort verschijnselen een rage noemen is zo makkelijk. Ja, je kind bestempelen als een ADHD'er of autist, als het toevallig druk of wat minder sociaal is, dat is misschien een rage. Je kunt dat ook dom, ontwijkend gedrag van ouders noemen.

Maar het hogere aantal diagnoses van ADHD en autisme is logisch te verklaren, en niet ontstaan vanuit een behoefte om de dingen een etiketje te geven. Noem dat dus ook geen rage, alsof het een hip iets is. Dat is het niet, het komt door meer doorverwijzingen en beter onderzoek; daardoor komen meer diagnoses voor.
pi_65314919
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:51 schreef Thomass het volgende:

[..]

Je irriteert je, of je ergert je aan. Je ergens aan irriteren kan niet, en dat irriteert mij.
Dat dus.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:09:27 #147
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65316785
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:19 schreef Trafasi het volgende:

[..]

Ook borderline is erg in
Het schijnt - ik zoek nog naar de bron - dat als mensen éen van die ziekten daadwerkelijk heeft (autisme, adhd, depressie, borderline, schizofenie etc) dat de ander ook wel te vinden is. Sowieso ben ik van mening dat depressie, borderline, schizofrenie verschillende stadia zijn van hetzelfde in plaats van echt verschillende ziekten.

Verder vind ik het niet eens zo vreemd dat zo veel mensen een diagnose krijgen omdat enerzijds de techniek is verbeterd en anderzijds het roofbouw-karakter van de jeugd sinds de jaren '60 door begint te werken in de genen.
pi_65318283
Ik was vroeger gewoon een druk kind.
Ben ook blij dat het nooit is vastgesteld, zodat ik die idiote medicijnen nooit heb hoeven nemen

Maar als ik nu terugkijk had/heb ik ADHD
Alleen weet je uiteindelijk er wel mee om te gaan
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:56:04 #149
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_65318353
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:34 schreef Het_hupt het volgende:
*ADHD'er meldt
dat dus,

maar denk dat ik er overheen ben gegroeid!
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:07:53 #150
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_65318783
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:54 schreef Ladylike het volgende:

Maar als ik nu terugkijk had/heb ik ADHD
Alleen weet je uiteindelijk er wel mee om te gaan
Ja precies, daar doelde ik - ietwat onhandig - op. Juist iets wat als slecht wordt beschouwd kan juist ook weer voordelen meebrengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')