Was het warm onder die steen?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:26 schreef Fha het volgende:
Laaielichters.. daar heb ik dus echt nog nooit van gehoord
Mja echt heerlijkquote:
Ja en dan ben je dat extra tientje (of meer) dus kwijt aan pick&pack.quote:
Ken je klassiekers man. Gerard Cox zong er al over.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:26 schreef Fha het volgende:
Laaielichters.. daar heb ik dus echt nog nooit van gehoord
Maar het was geen fout. Het stond in de folder en in de digitale mailing zoals Computerland het ook bedoeld had.quote:
Winkel biedt iets aan wat ze niet waarmaken.quote:
Ging om 2x 5 euro. Bovendien slok op een borrel.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:32 schreef KingSizePinda het volgende:
Wat maakt die 5 euro nou uit .. Je was er toch
Fout, de winkel doet TS een aanbieding, en de TS gaat daarmee akkoord. Hierdoor is de koopovereenkomst gesloten, en dient de winkel het geheugen aan TS te verkopen voor de prijs zoals het in de folder staat.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:38 schreef MacorgaZ het volgende:
Je bent niks aangegaan met de website/winkel, omdat je niet hebt gereageerd op de mail (of wel?).
Derhalve is de winkel je dus ook niets verplicht.
Hoezo? Ik ga in de winkel met de folder in de hand binnen de gestelde periode op hun aanbod in.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:38 schreef MacorgaZ het volgende:
Je bent niks aangegaan met de website/winkel, omdat je niet hebt gereageerd op de mail (of wel?).
Derhalve is de winkel je dus ook niets verplicht.
Precies, als ze dit verkeerd hebben ingecalculeerd verwacht ik toch dat ze zich aan de afspraak houden. Dit is risico wat hoort bij ondernemen. Het is ook niet zo dat dit ligt aan een hardnekkige verkoper, dit komt gewoon van hogeraf.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:48 schreef Adfundum het volgende:
Dat is wel 25 % duurder, zoveel schommelt de koers niet.
Bovendien, als ze een aanbieding in de folder zetten mag je toch verwachten dat ze genoeg hebben ingekocht.
Idd! Wat een wankersquote:Op maandag 19 januari 2009 16:36 schreef Het_Biertje het volgende:
http://www.computerland.nl/Information.aspx?pid=2651
Grappig; in folder die op je computerland.nl kunt bezichtigen staat wel degelijk 19,95 bij het 2GB DDR2 adata geheugen. maar zodra je er op klikt wordt de prijs 24,95...
I rest my case!quote:Op maandag 19 januari 2009 16:36 schreef Het_Biertje het volgende:
Grappig; in folder die op je computerland.nl kunt bezichtigen staat wel degelijk 19,95 bij het 2GB DDR2 adata geheugen. maar zodra je er op klikt wordt de prijs 24,95...
Je hebt niks getekend of wat dan ook, daardoor kun je ze ook niks maken. Was jij een koopovereenkomst aangegaan voor die 20 euro, dan had je inderdaad gelijk gehad.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ga in de winkel met de folder in de hand binnen de gestelde periode op hun aanbod in.
Geen verschil of ik per e-mail of in vleesch en bloed op hun aanbod in ga.
Voorraad hebben ze, want die kon ik zien hangen achter de verkoper en hij heeft ze ook nog voor mij op de toonbank neergelegd.
Honden!quote:Op maandag 19 januari 2009 16:36 schreef Het_Biertje het volgende:
Pricewatchquote:Op maandag 19 januari 2009 15:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kreeg mailing van Computerland waarin vermeld stond dat ze reepjes geheugen verkochten van 2GB DDR2 voor 20 euro per stuk.
Was in de buurt dus ik dacht even geheugen te gaan halen. Moest even wachten voor de toonbank dus stond even de folder in te kijken, waar dezelfde aanbieding in vermeld stond.
Toen ik eindelijk aan de beurt was, vroeg ik (na wat andere onderdelen) om twee van deze geheugenmodules. Zegt die vent; 'Ja die hebben we wel, maar die zijn 25 euro per stuk'. Waarop ik hem verwees naar de folder in mijn hand. Antwoord: 'Ja maar de prijs is gewijzigd'. Kreeg ik nog een lulverhaal over dat de geheugenprijs onderhevig is aan koerswisselingen enzo en 'dat er een mailtje over was geweest'.
Staat ook inderdaad een disclaimer in de kleine lettertjes 'prijswijzigingen voorbehouden', maar volgens mij zegt de wet gewoon dat er op het moment dat iemand mij een specifiek aanbod doet en ik geef aan dat ik akkoord ga, wij een overeenkomst hebben. Computerland moet helemaal geen aanbiedingen doen die ze niet waar kunnen maken. Betekent dus als je een folder maakt met aanbiedingen binnen een bepaalde actieperiode, je gewoon dient te leveren voor de aangeboden prijs. De aanbeder kan zich hiervoor indekken door zelf een prijsgarantie bij de eigen leverancier of gewoon voldoende voorraad inkopen voor de actieperiode. En als de eigen inkoopsprijs dan omhoog gaat, hoor je gewoon je verlies te slikken.
Ik herinner me trouwens dat ik precies een zelfde akkefietje met een brander heb gehad, die ze voor onder de 20 euro in de folder hadden staan, maar in de winkel opeens toch de gewone prijs de normale prijs van 25 euro had. Was een foutje. Stierestront natuurlijk, want je zet niet per ongeluk een aanbieding in je folder met correcte foto, correcte productomschrijving, en van/voor prijs, terwijl het product niet in de aanbieding is.
Enfin, de winkelbediende kon de tevoorschijn gehaalde reepjes weer opbergen, tezamen met nog wat andere spulletjes die ik hem al had laten pakken.
Je snapt het niet. Er IS een koopovereenkomst op het moment dat ik binnen de gestelde periode bij Computerland aangeef dat ik het aanbod aanvaard. Ik sta volkomen in mijn recht, alleen om mijn recht te halen, zal ik een zaak moeten aanspannen en Computerland weet dat mensen dit niet doen voor 10 euro.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:15 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je hebt niks getekend of wat dan ook, daardoor kun je ze ook niks maken. Was jij een koopovereenkomst aangegaan voor die 20 euro, dan had je inderdaad gelijk gehad.
Van dat soort winkelgasten moet je niet te veel kennis verwachten.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:40 schreef Adfundum het volgende:
Ik heb daar zaterdag een externe harddisk van LaCie gekocht. Vraag ik welk merk drive er in zit.
WD, zegt ie.
Mooi ,want seagate hoef ik even niet. (erg veel uitval de laatste tijd)
Kom ik thuis, 3 keer raden: toch Seagate.
Als je het niet weet, zeg dan niets!
Daarom kijk ik ook eerst op internet voor info, dan heb ik zo'n winkel alleen nog maar nodig om het te halen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Van dat soort winkelgasten moet je niet te veel kennis verwachten.
Komt wel goed, hoor. Ik heb dit gepost omdat ik het een naaistreek vind van Computerland.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Maarum TS, wel leuk hoor die principes enzo, maar nu heb je nog steeds je spullen niet en moet je bij een andere winkel je rommel halen. En daar zijn de onderdelen misschien wel duurder enzo.
Wat een gedoe allemaal.
En nog steeds is deze 'aanbieding' te vinden op hun website. Niet ergens verborgen, maar direct linkbaar vanaf de hoofdpagina:quote:Op maandag 19 januari 2009 16:36 schreef Het_Biertje het volgende:
Van voor of na de val van de Berlijnse muur?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kreeg mailing van Computerland waarin vermeld stond dat ze reepjes geheugen verkochten van 2GB DDR2 voor 20 euro per stuk.
Grappigquote:Op maandag 15 maart 2010 23:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Van voor of na de val van de Berlijnse muur?
...maar nog steeds actueel.. klik maar eens op dat geheugen van ¤22...quote:Op maandag 15 maart 2010 23:23 schreef Trollface. het volgende:
Goede kick.
Kan niet, het zit ingebouwdquote:
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:49 schreef jagga het volgende:
ik zou er bijna 1 bestellen. om vervolgens pissig op te bellen hoe de fuck dat kan.
Kan me zoiets herinneren bij een internet bedrijf, weet niet meer met wat precies maar was destijds wel in het nieuws gekomen. De winkel kreeg gewoon gelijk.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Was in de buurt dus ik dacht even geheugen te gaan halen. Moest even wachten voor de toonbank dus stond even de folder in te kijken, waar dezelfde aanbieding in vermeld stond.
Toen ik eindelijk aan de beurt was, vroeg ik (na wat andere onderdelen) om twee van deze geheugenmodules. Zegt die vent; 'Ja die hebben we wel, maar die zijn 25 euro per stuk'. Waarop ik hem verwees naar de folder in mijn hand. Antwoord: 'Ja maar de prijs is gewijzigd'. Kreeg ik nog een lulverhaal over dat de geheugenprijs onderhevig is aan koerswisselingen enzo en 'dat er een mailtje over was geweest'.
Staat ook inderdaad een disclaimer in de kleine lettertjes 'prijswijzigingen voorbehouden', maar volgens mij zegt de wet gewoon dat er op het moment dat iemand mij een specifiek aanbod doet en ik geef aan dat ik akkoord ga, wij een overeenkomst hebben. Computerland moet helemaal geen aanbiedingen doen die ze niet waar kunnen maken. Betekent dus als je een folder maakt met aanbiedingen binnen een bepaalde actieperiode, je gewoon dient te leveren voor de aangeboden prijs. De aanbeder kan zich hiervoor indekken door zelf een prijsgarantie bij de eigen leverancier of gewoon voldoende voorraad inkopen voor de actieperiode. En als de eigen inkoopsprijs dan omhoog gaat, hoor je gewoon je verlies te slikken.
Ik herinner me trouwens dat ik precies een zelfde akkefietje met een brander heb gehad, die ze voor onder de 20 euro in de folder hadden staan, maar in de winkel opeens toch de gewone prijs de normale prijs van 25 euro had. Was een foutje. Stierestront natuurlijk, want je zet niet per ongeluk een aanbieding in je folder met correcte foto, correcte productomschrijving, en van/voor prijs, terwijl het product niet in de aanbieding is.
Enfin, de winkelbediende kon de tevoorschijn gehaalde reepjes weer opbergen, tezamen met nog wat andere spulletjes die ik hem al had laten pakken.
Inderdaad gewoon een principe kwestie. En als ze dat soort geintjes vaker flikken, merken ze het uiteindelijk wel...... Zeker als mensen er zoals hier over blijven klagen. Groot gelijk!quote:Op maandag 19 januari 2009 15:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Winkel biedt iets aan wat ze niet waarmaken.
[..]
Ging om 2x 5 euro. Bovendien slok op een borrel.
Stel dat jij gaat tanken en de pomp geeft aan 50 euro, kom je binnen zegt de pomphouder; 'Nee het is 60 euro. Prijswijziging, toestand in het midden-oosten enzo.' Zeg jij dan ook; vooruit, ik ben er nu toch.
Bovendien; principekwestie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |