Diesel is zuiniger en diesel is goedkoper dan benzine.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:46 schreef teamlead het volgende:
Ik ben "nogal" een auto-noob![]()
Een auto moet voor mij vooral mooi zijn en het gewoon goed doen en dan ben ik al tevreden
Nu heb ik van mijn werkgever een leaseauto gekregen, een golf V, diesel. Leuk ding
Als ik nu tegen iemand zeg dat ik een diesel rij, krijg ik onveranderlijk de reactie "oeh.. een diesel.. dat scheelt wel zeg".
Na zo'n opmerking zet ik mijn intelligente blik op en blaat iets als "ja nou.. een heel verschil inderdaad"......
maarre... wat is nou eigenlijk het verschil tussen een dieselmotor en een benzinemotor? En wat is het voordeel van diesel nou eigenlijk
het ding klinkt wel wat meer als een tractor, maar traag is ie nietquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:48 schreef Rnej het volgende:
vroeger waren diesels aanmerkelijk trager, nu is het tegenovergestelde vaak waar (niet altijd). ... diesel heeft nogal een tractorimago opgedaan en vaak zijn mensen negatief over diesels....
Iedere motor type is veer anders. Dus er zullen verschillen zin tussen de motoren...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:50 schreef swarmahoer het volgende:
is het nog steeds zo dat je een 2.0 diesel en 2.0 benzine niet gelijk zijn, maar dat een 1.8 diesel en een 2.0 benzine wel gelijk zijn ?
huh wat?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:50 schreef swarmahoer het volgende:
is het nog steeds zo dat je een 2.0 diesel en 2.0 benzine niet gelijk zijn, maar dat een 1.8 diesel en een 2.0 benzine wel gelijk zijn ?
Laagtoerig, schakellui rijden, vaak een hoger koppel dan vergelijkbare benzinemotoren.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:59 schreef teamlead het volgende:
Bij mijn vorige werkgever had ik een grande punto en dat was ook prima om mee te cruisen... dus vandaar dat ik niet helemaal begrijp wat nu het voordeel is
naja de 1.9tdi's van vw's enzo gaan van 90pk tot 150pk dus lijkt me niet echt fair zegmaar.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:55 schreef swarmahoer het volgende:
vroeger was het zo dat je om ze te vergelijken in kracht bij de diesel 0.2 af moest halen om een goede vergelijking te maken ofzo...
Een megane houdt wel van wat meer toeren dan gemiddeld.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Een diesel draait bij 100 km/h ongeveer 2000 rpm (mijne dan, 206 2.0 Hdi uit 2001). De Renault megane van mijn ouders (2005?) 1.6 16v benzine draait dan tussen de 2500 en 3000 rpm. Dat is nogal een verschil. Vind mijn auto ook veel stiller rijden.
Als je snel wilt inhalen met een diesel hoef je echt niet terug te schakelen. Bij een benzine duurt het even voor je een andere auto voorbij bent (bedoel dan van 100 km/h naar 120 km/h in de hoogste versnelling).
Dat wist ik nietquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:30 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een megane houdt wel van wat meer toeren dan gemiddeld.
Een diesel heeft natuurlijk een veel beperkter toerenbereik en zal dan ook minder toeren draaien. Voor je rust misschien een voordeel, om te scheuren niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:35 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Dat wist ik niet![]()
Als je een Megane 1.5 dci van 105 pk vergelijkt met een 1.6 benzine van 110 pk is het verschil in toerental toch ook wel groot bij 100 km/h in de hoogste versnelling?
http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1745quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een diesel heeft natuurlijk een veel beperkter toerenbereik en zal dan ook minder toeren draaien. Voor je rust misschien een voordeel, om te scheuren niet.
Omdat ... ?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:44 schreef trifko het volgende:
diesel is voor mensen die veel kilometers maken..
het gunstiger is qua totale kosten auto (brandstof + motorrijtuigenbelasting) over een langere periode..quote:
U gaat door voor de broodrooster.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:06 schreef trifko het volgende:
[..]
het gunstiger is qua totale kosten auto (brandstof + motorrijtuigenbelasting) over een langere periode..
benzine: brandstof duurder / motorrijtuigenbelasting goedkoper
diesel: brandstof goedkoper / motorrijtuigenbelasting duurder
![]()
kan ik die inruilen voor een pussy..quote:
En ik vind het ook lekkerder rijden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:19 schreef 2cv het volgende:
Vaste lasten zijn hoger, variabele lasten zijn lager. Verder kan je er beter een aanhanger mee trekken omdat je meer koppel hebt en is het motortoerental lager. En een diesel klinkt natuurlijk lekkerder
Ben je toch al?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:14 schreef trifko het volgende:
[..]
kan ik die inruilen voor een pussy..
Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En ik vind het ook lekkerder rijden.
En TS?
Als je een auto-n00b bent: na de rit even je auto een paar seconden laten nadraaien, da's beter voor je turbo.
Als je de OP leest kun je zien dat TS een Golf V diesel krijgt en volgens mij zijn er weinig dieselmotoren meer zonder turbo.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's.![]()
Een diesel is pas intressant als ie een Turbo heeft![]()
3.2 V6 TDI FTW!!!!!!!!!!!!!!!1111![]()
ow.. okequote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En ik vind het ook lekkerder rijden.
En TS?
Als je een auto-n00b bent: na de rit even je auto een paar seconden laten nadraaien, da's beter voor je turbo.
Waar kan je een nieuwe SDI kopen. Volkswagen/audi/skoda/seat hebben allemaal TDI met common rail of met pompverstuiver. Nieuw kan je geen SDI meer vindenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:32 schreef garnage-patrick het volgende:
nou de sdi heb geen turbo,..
ook geen 0 - 100 prestatie binnen een minuut
Meredes heeft de vaneo ook zonder turbo.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:35 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Waar kan je een nieuwe SDI kopen. Volkswagen/audi/skoda/seat hebben allemaal TDI met common rail of met pompverstuiver. Nieuw kan je geen SDI meer vinden
De Vaneo is al sinds 2007 niet meer te koop.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:30 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Meredes heeft de vaneo ook zonder turbo.
wat mot je len..quote:
Buiten de stad kan je ook versnellingen overslaan hoor. Toerenteller in het rood en dan in eens van de 2e naar de 5e versnellingquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
Rijdt wel lekker rustig. Als je veel kilometers maakt (en dus vaak in files staat) kan je 'm in z'n 3 zetten en "go with the flow" als het langzaam rijdent is.
In de stad kan je versnellingen overslaan.
Het kostenplaatje lijkt me overbodig hier, hij heeft een bak van de zaak. Al is de diesel 5 euro per liter, wat dan nog?
Nog een voordeel van een Diesel: Je kunt er ongestraft heeeeeeel lang in de begrenzer rijdenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Buiten de stad kan je ook versnellingen overslaan hoor. Toerenteller in het rood en dan in eens van de 2e naar de 5e versnelling
is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden??quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
. je moet dan wel vaker schakelen eigenlijk..
eigenlijk niet..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:38 schreef Archont het volgende:
[..]
is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden??
Nu je het zegt, eigelijk wel!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:38 schreef Archont het volgende:
[..]
is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden??
Diesel For The Winquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:23 schreef SeLang het volgende:
Hier in Engeland is alles natuurlijk weer precies omgekeerd:
- Diesel is duurder dan benzine
- Wegenbelasting voor een diesel is lager, want minder CO2 uitstoot per km
Ik rijd een turbovrije diesel. En die turbovrijde diesel zit in een BX geschroefd. De turbo heb ik nooit gemist. Sterker nog, het schijnt dat turboloze BXen wat beter zijn. Minder snel de koppakking er tussenuit. Daarbij is een turboloze BX diesel het eerste stuk(je) bij de acceleratie sneller omdat bij een BX met turbo de turbo nog op gang moet komen. Maar dat vind ik wat minder belangrijkquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's.![]()
Een diesel is pas intressant als ie een Turbo heeft![]()
3.2 V6 TDI FTW!!!!!!!!!!!!!!!1111![]()
Of ie meer componenten heeft betwijfel ik, maar in mijn ogen is ie er niet betrouwbaarder op geworden!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:46 schreef Hyperdude het volgende:
En een moderne diesel motor heeft meer componenten dan een benzine motor en is daardoor minder betrouwbaar.
Ik leef met je mee...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik rijd een turbovrije diesel. En die turbovrijde diesel zit in een BX geschroefd. De turbo heb ik nooit gemist. Sterker nog, het schijnt dat turboloze BXen wat beter zijn. Minder snel de koppakking er tussenuit. Daarbij is een turboloze BX diesel het eerste stuk(je) bij de acceleratie sneller omdat bij een BX met turbo de turbo nog op gang moet komen. Maar dat vind ik wat minder belangrijk
in belgie kan je bijna geen benzine krijgen op een leasewagenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:48 schreef Osramp het volgende:
Diesel is wél een GROOT nadeel voor een leaserijder. Wél meer bijtelling vanwege de duurdere aanschafprijs van de dieselauto, maar geen voordeel van de goedkopere brandstof.
Ik snap je post niet helemaal. Wellicht vat jij mijn bericht verkeerd op ?quote:
Ik wil daarmee zeggen dat ik een Turboloze diesel zielig vind (niet persoonlijk!) en het ook echt haat. Traag als stront door de trechter.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik snap je post niet helemaal. Wellicht vat jij mijn bericht verkeerd op ?
quote:Op zondag 18 januari 2009 02:55 schreef Geqxon het volgende:
Een oude diesel is 100% waterproof, in tegenstelling tot een benzinemotor.
Je kunt met een Land Rover Defender op diesel prima door een enorm diepe plas rijden. Zolang je het aanzuigen van de lucht maar via een toeter bovenop je auto doet.quote:
Jij hebt tevaak Camel Trophy gekekenquote:Op zondag 18 januari 2009 03:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kunt met een Land Rover Defender op diesel prima door een enorm diepe plas rijden. Zolang je het aanzuigen van de lucht maar via een toeter bovenop je auto doet.
Dezelfde wagen op benzine zou er allang mee gekapt zijn.
Is dat zoquote:Op zondag 18 januari 2009 03:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kunt met een Land Rover Defender op diesel prima door een enorm diepe plas rijden. Zolang je het aanzuigen van de lucht maar via een toeter bovenop je auto doet.
Dezelfde wagen op benzine zou er allang mee gekapt zijn.
quote:
quote:Je kunt met een Land Rover Defender op diesel prima door een enorm diepe plas rijden. Zolang je het aanzuigen van de lucht maar via een toeter bovenop je auto doet.
Dat is een Suzuki Vitara/Samurai...quote:
Nee, geen diesel, wel bere sterk te maken met weinig budget.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is een Suzuki Vitara/Samurai...
Ik weet dat deze dingen 1.3 carburateurtjes hebben..![]()
Maar ook diesel..?
Vandaar ook de slesh Samurai.. ik ben niet zo'n Suzuki fan..quote:Op zondag 18 januari 2009 12:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, geen diesel, wel bere sterk te maken met weinig budget.
Je hebt ook nog een injectievariant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het hoeft dus niet altijd een diesel te zijn die maar door blijft gaan!
en het was iig geen vitara, meestal zijn het de oudere Sj410 of sj413, die later ook de Samurai benaming kregen
een patrol is echt een strontbak 1e klas...quote:Op zondag 18 januari 2009 15:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vandaar ook de slesh Samurai.. ik ben niet zo'n Suzuki fan..![]()
Dat ik het weet is wat anders, heb er eens een keer in gereden.. en de eerste 2 gangen zijn ze heel felMaar daarna is het gewoon 3x niks.. Hele korte bak.. kleine 1.3 carburateur blokkie uit 1794
![]()
Niet mijn ding iig.. Geef mij maar een Nissan Patrol![]()
Leuk om zo iets te horen.. vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 18 januari 2009 15:14 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
een patrol is echt een strontbak 1e klas...
Bij een Suz. moet je wel eerst wat aanpassingen doen voordat ie echt sterk is, zo moet je je differentieel vastlassen (100% sper), en je tussenbak moet je aanpassen (+/-600,- euro), grotere wielen erop, veerpakketje omdraaien, klapschommels erop en het ding is ineens een tank geworden!![]()
Je staat ooit echt te kijken hoe sterk dan zo'n luciferdoosje ineens geworden is, machtig mooi om te zien wat je er mee kunt, alleen in zo'n staat alleen te gebruiken in het (echte) terrein.
Leuk voorbeeldje van een suzuki:
En uiteraard het mekka van de 4x4 rijder:
Die ouwe zijn nog wel flex, ik dacht eerder dat je de nieuwe bedoelde..quote:Op zondag 18 januari 2009 16:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Leuk om zo iets te horen.. vrijheid van meningsuiting![]()
Maar ik vind een Suzuki 3x niks.. Geen power, Geen Uitstraling, Geen mannenbak..![]()
Een patrol daarentegen heeft het vermogen, het uitstraling en de looks![]()
En dan heb ik het over de model die wij hebben gehad uit '88..
http://link.marktplaats.nl/216345248
Precies zo'n eentje, maar dan ook met dak imperiaal en daar ook verstralers op (4 stuks)..
En het was ook een 2.8 TD
Geef mij maar een LandRover en ik ben stilquote:Op zondag 18 januari 2009 16:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Die ouwe zijn nog wel flex, ik dacht eerder dat je de nieuwe bedoelde..![]()
Maar een aangepaste suzuki heeft meer power dan je denkt, in zo'n terrein heb je niets aan veel pk's, dan gaat het meer over de vertraging in je tussenbak en de sper(ren), en een voordeel heeft zo'n suzuki tov vele... ze wegen geen drol!
Of een Jeep, of een Hummerquote:Op zondag 18 januari 2009 16:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geef mij maar een LandRover en ik ben stil![]()
een maat van me heeft een 110 td5, leuk ding, alleen als je groot ben is de zitpositie onmogelijk, en in het terrein kwamen de suzuki's ons om de oren gevlogen!quote:Op zondag 18 januari 2009 16:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geef mij maar een LandRover en ik ben stil![]()
Ok Flick.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:51 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
een maat van me heeft een 110 td5, leuk ding, alleen als je groot ben is de zitpositie onmogelijk, en in het terrein kwamen de suzuki's ons om de oren gevlogen!![]()
Nee hoor, het zijn dan ook kompleet verschillende voertuigen, maar veel mensen onderschatten de kracht van zo'n ding, vooral als er een aangepaste tussenbak onder zit.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ok Flick.
Suzuki for the win dan maar
Ok Flick, zelfs ik ben niet zo offtopic gegaan en opzitten scheppen over de Prelude of de 944 of zelfs ons mera..quote:Op zondag 18 januari 2009 18:46 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee hoor, het zijn dan ook kompleet verschillende voertuigen, maar veel mensen onderschatten de kracht van zo'n ding, vooral als er een aangepaste tussenbak onder zit.
Kijk maar eens op mudzilla.nl , of google maar eens op samurai 4x4 oid, dan kom je echt mooie projekten tegen!
Neehoor. Ik weet dat je met een turbo uit moet kijken met de koppakking, maar ik wil met mijn BX gewoon lomp kunnen raggen zonder storing. Dat ik daardoor de voordelen dan de turbo niet heb is voor mij een kleine prijs.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik wil daarmee zeggen dat ik een Turboloze diesel zielig vind (niet persoonlijk!) en het ook echt haat. Traag als stront door de trechter.
En ik snapte je bericht wel, jij geeft er niet om..
Maar ik weet zeker, dat als jij kon kiezen voor de ene met Turbo en zonder, dat je zeker weten de ene MET turbo zou hebben gekozen![]()
En koppakkingen heb je altijd aan jezelf te danken, dus oppassen
Koppakkingen opblazen heb je 80% van de tijd gewoon aan jezelf te danken.. de overige 20% wordt gewoon verergerd als je al 80% hebt afgetraptquote:Op zondag 18 januari 2009 21:24 schreef 2cv het volgende:
[..]
Neehoor. Ik weet dat je met een turbo uit moet kijken met de koppakking, maar ik wil met mijn BX gewoon lomp kunnen raggen zonder storing. Dat ik daardoor de voordelen dan de turbo niet heb is voor mij een kleine prijs.
Allemaal mee eens, maar ik heb mijn BX niet gekocht om voorzichtig mee te doen, dus hoe minder poespas er op, hoe beter.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Koppakkingen opblazen heb je 80% van de tijd gewoon aan jezelf te danken.. de overige 20% wordt gewoon verergerd als je al 80% hebt afgetrapt![]()
Bijvoorbeeld die Golf die we hebben gehad.. een 1.9TDI. met 288 ofzo gekocht..
288k km - Openluchtfilter
292k km - Powerbox (+/- 20PK)
297k km - 110PK verstuivers, kat leeg & EGR klep dicht
300k km - intercooler vervangen en bleedvalve en einddemper weg
303k km - Vermogenbank in Dusseldorf/Pforzheim: 142,5PK en 308nm koppelTerwijl ie standaard 90PK heeft en 202nm koppel.
En hij is ook altijd afgetrapt, stationair heeft ie een paar auto's gesleept..
's morgens werdt ie niet zo snel warm, dus trok je bij elke stoplicht wheelspins en rij je doodleuk de begrenzer in voor de lol.. maar dat werd nadat ie de laatste mods kreeg alleen maar standaard..![]()
Zelfs als mijn moeder wou optrekken, al was het rustig aan had ie al wheelspin![]()
Daarna werd de motor beetje onrustig en beetje een te hoge turbodruk.. maar dat maakte niks uit.. Hij reed even relaxed maar ook een beetje gespannen..
Auto is nu weer ge-de-tuned, en verkocht met alleen een dichte egr, kat leeg en met buis als einddemper..
En toen ik hem voor het laatst zag, zag ik dat er 380 op de tellert stond.. dus![]()
![]()
Krijg je niet kapot.Echt niet.
golf 1 diesel hale makkelijk 8 tonquote:Op zondag 18 januari 2009 22:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Zowel diesel of benzine motor kan onder water,
Wel moet de bedradingen, elektriciteit geïsoleerd worden. Dat is alles.
Vandaar zie je sommige auto's die op benzine loopt en toch in water kan rijden.
Vooral terreinwagen ( oude landrovers, jeep is er goede voorbeeld ervan).
Moderne diesel motor is minder betrouwbaar dan traditioneel, hoewel moderne wel stiller en zuiniger is.
Uiteindelijk kan diesel motor makkelijk 300.000 of meer km halen.
Benzine haalt meestal tot 200.000 km. Het Kan meer maar vergt wel meer onderhoud.
rest hebben de andere al gepost..
Afgelopen zomervakantie in Griekenland een 'jeep'-safari gedaan. Komen we daar, zie ik allemaal Suzuki Samurai's staan. Zwaar teleurgesteld rijden we weg in die auto. Maar toen we 1 keer echt offroad waren, was ik aangenaam verrast. Dat ding heeft idd aardig wat power en rijd met het grootste gemak tegen de steile bulten op. Sindsdien alleen maar respect voor die bakkies gekregen.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:46 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
maar veel mensen onderschatten de kracht van zo'n ding,
HE-LE-MAAL Vergeten!!quote:
De laatste 5 ton klinkt het wel als een stel neukende robots in een blikfabriekquote:
Maar ze halen het wel!quote:Op maandag 19 januari 2009 20:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De laatste 5 ton klinkt het wel als een stel neukende robots in een blikfabriek
Diesel kan inderdaad heleboel km halen, Wel moeten ze goed behandeld en onderhouden.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:41 schreef PallominnoX het volgende:
[..]
Maar ze halen het wel!
Hier in de straat rijd overigens ook een peugeot 205 op benzine(!)rond met 340 op de teller.. ding loopt op 3 cilinders als hij koud is
Die leeft ook niet lang meerquote:Op maandag 19 januari 2009 22:41 schreef PallominnoX het volgende:
[..]
Maar ze halen het wel!
Hier in de straat rijd overigens ook een peugeot 205 op benzine(!)rond met 340 op de teller.. ding loopt op 3 cilinders als hij koud is
Krakende wagens ...quote:
Dat dacht ik ook, maar dat doet 'ie al vanaf september ofzo.. als dat wagentje terug komt rijden loopt hij overigens prima, op 4 cilinders, best komischquote:
160pk zelfs.. Motorinhoud zegt niks over snelheid op prestaties.. De 1.4TFSI blokjes van tegenwoordig hebben ook al 160pk.. Motor zal wel iets nerveus zijn, maar snel is het zeker..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:04 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
naja de 1.9tdi's van vw's enzo gaan van 90pk tot 150pk dus lijkt me niet echt fair zegmaar.
Klopt, totaal niet spannend!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 03:50 schreef 68Chevelle het volgende:
hoe je het ook wend of keert.... diesel zal allemaal best betrouwbaar zijn, pittig optrekken en blablabla, maar in mijn ogen is diesel net zoveel auto als dat een hooligan een voetbalsupporter is, een vrouw met implantaten of een travestiet.
Het heeft raakvlakken, maar je bent ze allebei liever kwijt dan rijk.
Diesel is ongeveer net zo spannend als.....
Een film van Leonardo di Caprio
Winkelen op zondagmiddag bij de meubelboulevard
Fietsen in de bollenstreek
Malt bier
Een krop sla
Een leraar wiskunde
Masturberen op mevr. Terpstra
FC Emmen
De EO Jongerendag
De roze maandag
Een streepjespak
Een koe met zwarte vlekken
Een haan die "kukelekuu" zegt
Jan Peter Balkenende
Andre Rouvoet
New kids on the Block
U2
FC Dordrecht
Johma huzarensalade
OMO wasmiddel
Toyota Prius
De kantine van een bejaardentehuis
Ali B.
Paul Witteman
Harry Mens
Een bloem (boeit mij het of het een tulp, roos of gladiool is, ik zie het verschil toch niet)
De huishoudbeurs
De Xenos
De Ikea
De A13
Andre Hazes
Gerard Joling
Een boterham met hagelslag
Een tafel met 4 poten
Amstel bier
Amstelveen/Barendrecht/Rijswijk
Een parkeerautomaat
Carry Tefsen
molens
en ga zo maar door...
Diesel gooi je in een vrachtwagen, bus of een tractor.
Als je dan toch van A naar fucking punt B moet zijn ga je maar met het OV.
Andere niet nader te nomen merken halen het zonder lawaai e n op benzine.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:41 schreef PallominnoX het volgende:
[..]
Maar ze halen het wel!
Hier in de straat rijd overigens ook een peugeot 205 op benzine(!)rond met 340 op de teller.. ding loopt op 3 cilinders als hij koud is
Ja want een R10 is bereikbaar voor iedereen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:29 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Klopt, totaal niet spannend!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_R10
Kijk eens hierquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:49 schreef huize het volgende:
vanaf hoeveel dagelijkse kilometers word een diesel interessanter?
* huize zit zeer laag qua autokennis...
Bedenk wel dat het een 1.0 is of iets dergelijks. Echt een stadsautotje.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:31 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Andere niet nader te nomen merken halen het zonder lawaai e n op benzine.
Diesel FTW.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:07 schreef CreativeMind het volgende:
Heeft nou nog niemand het enige goede antwoord gegeven?
bungiejumpen is ook niet bereikbaar voor iedereen...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:32 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ja want een R10 is bereikbaar voor iedereen.
Wat is er dan wel spannend aan?quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:05 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
bungiejumpen is ook niet bereikbaar voor iedereen...![]()
wil nog niet zeggen dat het niet spannend is!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |