Diesel is zuiniger en diesel is goedkoper dan benzine.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:46 schreef teamlead het volgende:
Ik ben "nogal" een auto-noob![]()
Een auto moet voor mij vooral mooi zijn en het gewoon goed doen en dan ben ik al tevreden
Nu heb ik van mijn werkgever een leaseauto gekregen, een golf V, diesel. Leuk ding
Als ik nu tegen iemand zeg dat ik een diesel rij, krijg ik onveranderlijk de reactie "oeh.. een diesel.. dat scheelt wel zeg".
Na zo'n opmerking zet ik mijn intelligente blik op en blaat iets als "ja nou.. een heel verschil inderdaad"......
maarre... wat is nou eigenlijk het verschil tussen een dieselmotor en een benzinemotor? En wat is het voordeel van diesel nou eigenlijk
het ding klinkt wel wat meer als een tractor, maar traag is ie nietquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:48 schreef Rnej het volgende:
vroeger waren diesels aanmerkelijk trager, nu is het tegenovergestelde vaak waar (niet altijd). ... diesel heeft nogal een tractorimago opgedaan en vaak zijn mensen negatief over diesels....
Iedere motor type is veer anders. Dus er zullen verschillen zin tussen de motoren...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:50 schreef swarmahoer het volgende:
is het nog steeds zo dat je een 2.0 diesel en 2.0 benzine niet gelijk zijn, maar dat een 1.8 diesel en een 2.0 benzine wel gelijk zijn ?
huh wat?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:50 schreef swarmahoer het volgende:
is het nog steeds zo dat je een 2.0 diesel en 2.0 benzine niet gelijk zijn, maar dat een 1.8 diesel en een 2.0 benzine wel gelijk zijn ?
Laagtoerig, schakellui rijden, vaak een hoger koppel dan vergelijkbare benzinemotoren.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:59 schreef teamlead het volgende:
Bij mijn vorige werkgever had ik een grande punto en dat was ook prima om mee te cruisen... dus vandaar dat ik niet helemaal begrijp wat nu het voordeel is
naja de 1.9tdi's van vw's enzo gaan van 90pk tot 150pk dus lijkt me niet echt fair zegmaar.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:55 schreef swarmahoer het volgende:
vroeger was het zo dat je om ze te vergelijken in kracht bij de diesel 0.2 af moest halen om een goede vergelijking te maken ofzo...
Een megane houdt wel van wat meer toeren dan gemiddeld.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Een diesel draait bij 100 km/h ongeveer 2000 rpm (mijne dan, 206 2.0 Hdi uit 2001). De Renault megane van mijn ouders (2005?) 1.6 16v benzine draait dan tussen de 2500 en 3000 rpm. Dat is nogal een verschil. Vind mijn auto ook veel stiller rijden.
Als je snel wilt inhalen met een diesel hoef je echt niet terug te schakelen. Bij een benzine duurt het even voor je een andere auto voorbij bent (bedoel dan van 100 km/h naar 120 km/h in de hoogste versnelling).
Dat wist ik nietquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:30 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een megane houdt wel van wat meer toeren dan gemiddeld.
Een diesel heeft natuurlijk een veel beperkter toerenbereik en zal dan ook minder toeren draaien. Voor je rust misschien een voordeel, om te scheuren niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:35 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Dat wist ik niet![]()
Als je een Megane 1.5 dci van 105 pk vergelijkt met een 1.6 benzine van 110 pk is het verschil in toerental toch ook wel groot bij 100 km/h in de hoogste versnelling?
http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1745quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een diesel heeft natuurlijk een veel beperkter toerenbereik en zal dan ook minder toeren draaien. Voor je rust misschien een voordeel, om te scheuren niet.
Omdat ... ?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:44 schreef trifko het volgende:
diesel is voor mensen die veel kilometers maken..
het gunstiger is qua totale kosten auto (brandstof + motorrijtuigenbelasting) over een langere periode..quote:
U gaat door voor de broodrooster.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:06 schreef trifko het volgende:
[..]
het gunstiger is qua totale kosten auto (brandstof + motorrijtuigenbelasting) over een langere periode..
benzine: brandstof duurder / motorrijtuigenbelasting goedkoper
diesel: brandstof goedkoper / motorrijtuigenbelasting duurder
![]()
kan ik die inruilen voor een pussy..quote:
En ik vind het ook lekkerder rijden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:19 schreef 2cv het volgende:
Vaste lasten zijn hoger, variabele lasten zijn lager. Verder kan je er beter een aanhanger mee trekken omdat je meer koppel hebt en is het motortoerental lager. En een diesel klinkt natuurlijk lekkerder
Ben je toch al?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:14 schreef trifko het volgende:
[..]
kan ik die inruilen voor een pussy..
Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En ik vind het ook lekkerder rijden.
En TS?
Als je een auto-n00b bent: na de rit even je auto een paar seconden laten nadraaien, da's beter voor je turbo.
Als je de OP leest kun je zien dat TS een Golf V diesel krijgt en volgens mij zijn er weinig dieselmotoren meer zonder turbo.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's.![]()
Een diesel is pas intressant als ie een Turbo heeft![]()
3.2 V6 TDI FTW!!!!!!!!!!!!!!!1111![]()
ow.. okequote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En ik vind het ook lekkerder rijden.
En TS?
Als je een auto-n00b bent: na de rit even je auto een paar seconden laten nadraaien, da's beter voor je turbo.
Waar kan je een nieuwe SDI kopen. Volkswagen/audi/skoda/seat hebben allemaal TDI met common rail of met pompverstuiver. Nieuw kan je geen SDI meer vindenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:32 schreef garnage-patrick het volgende:
nou de sdi heb geen turbo,..
ook geen 0 - 100 prestatie binnen een minuut
Meredes heeft de vaneo ook zonder turbo.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:35 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Waar kan je een nieuwe SDI kopen. Volkswagen/audi/skoda/seat hebben allemaal TDI met common rail of met pompverstuiver. Nieuw kan je geen SDI meer vinden
De Vaneo is al sinds 2007 niet meer te koop.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:30 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Meredes heeft de vaneo ook zonder turbo.
wat mot je len..quote:
Buiten de stad kan je ook versnellingen overslaan hoor. Toerenteller in het rood en dan in eens van de 2e naar de 5e versnellingquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
Rijdt wel lekker rustig. Als je veel kilometers maakt (en dus vaak in files staat) kan je 'm in z'n 3 zetten en "go with the flow" als het langzaam rijdent is.
In de stad kan je versnellingen overslaan.
Het kostenplaatje lijkt me overbodig hier, hij heeft een bak van de zaak. Al is de diesel 5 euro per liter, wat dan nog?
Nog een voordeel van een Diesel: Je kunt er ongestraft heeeeeeel lang in de begrenzer rijdenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Buiten de stad kan je ook versnellingen overslaan hoor. Toerenteller in het rood en dan in eens van de 2e naar de 5e versnelling
is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden??quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
. je moet dan wel vaker schakelen eigenlijk..
eigenlijk niet..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:38 schreef Archont het volgende:
[..]
is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden??
Nu je het zegt, eigelijk wel!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:38 schreef Archont het volgende:
[..]
is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden??
Diesel For The Winquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:23 schreef SeLang het volgende:
Hier in Engeland is alles natuurlijk weer precies omgekeerd:
- Diesel is duurder dan benzine
- Wegenbelasting voor een diesel is lager, want minder CO2 uitstoot per km
Ik rijd een turbovrije diesel. En die turbovrijde diesel zit in een BX geschroefd. De turbo heb ik nooit gemist. Sterker nog, het schijnt dat turboloze BXen wat beter zijn. Minder snel de koppakking er tussenuit. Daarbij is een turboloze BX diesel het eerste stuk(je) bij de acceleratie sneller omdat bij een BX met turbo de turbo nog op gang moet komen. Maar dat vind ik wat minder belangrijkquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's.![]()
Een diesel is pas intressant als ie een Turbo heeft![]()
3.2 V6 TDI FTW!!!!!!!!!!!!!!!1111![]()
Of ie meer componenten heeft betwijfel ik, maar in mijn ogen is ie er niet betrouwbaarder op geworden!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:46 schreef Hyperdude het volgende:
En een moderne diesel motor heeft meer componenten dan een benzine motor en is daardoor minder betrouwbaar.
Ik leef met je mee...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik rijd een turbovrije diesel. En die turbovrijde diesel zit in een BX geschroefd. De turbo heb ik nooit gemist. Sterker nog, het schijnt dat turboloze BXen wat beter zijn. Minder snel de koppakking er tussenuit. Daarbij is een turboloze BX diesel het eerste stuk(je) bij de acceleratie sneller omdat bij een BX met turbo de turbo nog op gang moet komen. Maar dat vind ik wat minder belangrijk
in belgie kan je bijna geen benzine krijgen op een leasewagenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:48 schreef Osramp het volgende:
Diesel is wél een GROOT nadeel voor een leaserijder. Wél meer bijtelling vanwege de duurdere aanschafprijs van de dieselauto, maar geen voordeel van de goedkopere brandstof.
Ik snap je post niet helemaal. Wellicht vat jij mijn bericht verkeerd op ?quote:
Ik wil daarmee zeggen dat ik een Turboloze diesel zielig vind (niet persoonlijk!) en het ook echt haat. Traag als stront door de trechter.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik snap je post niet helemaal. Wellicht vat jij mijn bericht verkeerd op ?
quote:Op zondag 18 januari 2009 02:55 schreef Geqxon het volgende:
Een oude diesel is 100% waterproof, in tegenstelling tot een benzinemotor.
Je kunt met een Land Rover Defender op diesel prima door een enorm diepe plas rijden. Zolang je het aanzuigen van de lucht maar via een toeter bovenop je auto doet.quote:
Jij hebt tevaak Camel Trophy gekekenquote:Op zondag 18 januari 2009 03:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kunt met een Land Rover Defender op diesel prima door een enorm diepe plas rijden. Zolang je het aanzuigen van de lucht maar via een toeter bovenop je auto doet.
Dezelfde wagen op benzine zou er allang mee gekapt zijn.
Is dat zoquote:Op zondag 18 januari 2009 03:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kunt met een Land Rover Defender op diesel prima door een enorm diepe plas rijden. Zolang je het aanzuigen van de lucht maar via een toeter bovenop je auto doet.
Dezelfde wagen op benzine zou er allang mee gekapt zijn.
quote:
quote:Je kunt met een Land Rover Defender op diesel prima door een enorm diepe plas rijden. Zolang je het aanzuigen van de lucht maar via een toeter bovenop je auto doet.
Dat is een Suzuki Vitara/Samurai...quote:
Nee, geen diesel, wel bere sterk te maken met weinig budget.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is een Suzuki Vitara/Samurai...
Ik weet dat deze dingen 1.3 carburateurtjes hebben..![]()
Maar ook diesel..?
Vandaar ook de slesh Samurai.. ik ben niet zo'n Suzuki fan..quote:Op zondag 18 januari 2009 12:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, geen diesel, wel bere sterk te maken met weinig budget.
Je hebt ook nog een injectievariant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het hoeft dus niet altijd een diesel te zijn die maar door blijft gaan!
en het was iig geen vitara, meestal zijn het de oudere Sj410 of sj413, die later ook de Samurai benaming kregen
een patrol is echt een strontbak 1e klas...quote:Op zondag 18 januari 2009 15:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vandaar ook de slesh Samurai.. ik ben niet zo'n Suzuki fan..![]()
Dat ik het weet is wat anders, heb er eens een keer in gereden.. en de eerste 2 gangen zijn ze heel felMaar daarna is het gewoon 3x niks.. Hele korte bak.. kleine 1.3 carburateur blokkie uit 1794
![]()
Niet mijn ding iig.. Geef mij maar een Nissan Patrol![]()
Leuk om zo iets te horen.. vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 18 januari 2009 15:14 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
een patrol is echt een strontbak 1e klas...
Bij een Suz. moet je wel eerst wat aanpassingen doen voordat ie echt sterk is, zo moet je je differentieel vastlassen (100% sper), en je tussenbak moet je aanpassen (+/-600,- euro), grotere wielen erop, veerpakketje omdraaien, klapschommels erop en het ding is ineens een tank geworden!![]()
Je staat ooit echt te kijken hoe sterk dan zo'n luciferdoosje ineens geworden is, machtig mooi om te zien wat je er mee kunt, alleen in zo'n staat alleen te gebruiken in het (echte) terrein.
Leuk voorbeeldje van een suzuki:
En uiteraard het mekka van de 4x4 rijder:
Die ouwe zijn nog wel flex, ik dacht eerder dat je de nieuwe bedoelde..quote:Op zondag 18 januari 2009 16:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Leuk om zo iets te horen.. vrijheid van meningsuiting![]()
Maar ik vind een Suzuki 3x niks.. Geen power, Geen Uitstraling, Geen mannenbak..![]()
Een patrol daarentegen heeft het vermogen, het uitstraling en de looks![]()
En dan heb ik het over de model die wij hebben gehad uit '88..
http://link.marktplaats.nl/216345248
Precies zo'n eentje, maar dan ook met dak imperiaal en daar ook verstralers op (4 stuks)..
En het was ook een 2.8 TD
Geef mij maar een LandRover en ik ben stilquote:Op zondag 18 januari 2009 16:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Die ouwe zijn nog wel flex, ik dacht eerder dat je de nieuwe bedoelde..![]()
Maar een aangepaste suzuki heeft meer power dan je denkt, in zo'n terrein heb je niets aan veel pk's, dan gaat het meer over de vertraging in je tussenbak en de sper(ren), en een voordeel heeft zo'n suzuki tov vele... ze wegen geen drol!
Of een Jeep, of een Hummerquote:Op zondag 18 januari 2009 16:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geef mij maar een LandRover en ik ben stil![]()
een maat van me heeft een 110 td5, leuk ding, alleen als je groot ben is de zitpositie onmogelijk, en in het terrein kwamen de suzuki's ons om de oren gevlogen!quote:Op zondag 18 januari 2009 16:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geef mij maar een LandRover en ik ben stil![]()
Ok Flick.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:51 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
een maat van me heeft een 110 td5, leuk ding, alleen als je groot ben is de zitpositie onmogelijk, en in het terrein kwamen de suzuki's ons om de oren gevlogen!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |