U gaat door voor de broodrooster.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:06 schreef trifko het volgende:
[..]
het gunstiger is qua totale kosten auto (brandstof + motorrijtuigenbelasting) over een langere periode..
benzine: brandstof duurder / motorrijtuigenbelasting goedkoper
diesel: brandstof goedkoper / motorrijtuigenbelasting duurder
![]()
kan ik die inruilen voor een pussy..quote:
En ik vind het ook lekkerder rijden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:19 schreef 2cv het volgende:
Vaste lasten zijn hoger, variabele lasten zijn lager. Verder kan je er beter een aanhanger mee trekken omdat je meer koppel hebt en is het motortoerental lager. En een diesel klinkt natuurlijk lekkerder
Ben je toch al?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:14 schreef trifko het volgende:
[..]
kan ik die inruilen voor een pussy..
Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En ik vind het ook lekkerder rijden.
En TS?
Als je een auto-n00b bent: na de rit even je auto een paar seconden laten nadraaien, da's beter voor je turbo.
Als je de OP leest kun je zien dat TS een Golf V diesel krijgt en volgens mij zijn er weinig dieselmotoren meer zonder turbo.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's.![]()
Een diesel is pas intressant als ie een Turbo heeft![]()
3.2 V6 TDI FTW!!!!!!!!!!!!!!!1111![]()
ow.. okequote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En ik vind het ook lekkerder rijden.
En TS?
Als je een auto-n00b bent: na de rit even je auto een paar seconden laten nadraaien, da's beter voor je turbo.
Waar kan je een nieuwe SDI kopen. Volkswagen/audi/skoda/seat hebben allemaal TDI met common rail of met pompverstuiver. Nieuw kan je geen SDI meer vindenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:32 schreef garnage-patrick het volgende:
nou de sdi heb geen turbo,..
ook geen 0 - 100 prestatie binnen een minuut
Meredes heeft de vaneo ook zonder turbo.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:35 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Waar kan je een nieuwe SDI kopen. Volkswagen/audi/skoda/seat hebben allemaal TDI met common rail of met pompverstuiver. Nieuw kan je geen SDI meer vinden
De Vaneo is al sinds 2007 niet meer te koop.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:30 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Meredes heeft de vaneo ook zonder turbo.
wat mot je len..quote:
Buiten de stad kan je ook versnellingen overslaan hoor. Toerenteller in het rood en dan in eens van de 2e naar de 5e versnellingquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
Rijdt wel lekker rustig. Als je veel kilometers maakt (en dus vaak in files staat) kan je 'm in z'n 3 zetten en "go with the flow" als het langzaam rijdent is.
In de stad kan je versnellingen overslaan.
Het kostenplaatje lijkt me overbodig hier, hij heeft een bak van de zaak. Al is de diesel 5 euro per liter, wat dan nog?
Nog een voordeel van een Diesel: Je kunt er ongestraft heeeeeeel lang in de begrenzer rijdenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Buiten de stad kan je ook versnellingen overslaan hoor. Toerenteller in het rood en dan in eens van de 2e naar de 5e versnelling
is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden??quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
. je moet dan wel vaker schakelen eigenlijk..
eigenlijk niet..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:38 schreef Archont het volgende:
[..]
is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden??
Nu je het zegt, eigelijk wel!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:38 schreef Archont het volgende:
[..]
is dit niet een van de toffe dingen aan autorijden??
Diesel For The Winquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:23 schreef SeLang het volgende:
Hier in Engeland is alles natuurlijk weer precies omgekeerd:
- Diesel is duurder dan benzine
- Wegenbelasting voor een diesel is lager, want minder CO2 uitstoot per km
Ik rijd een turbovrije diesel. En die turbovrijde diesel zit in een BX geschroefd. De turbo heb ik nooit gemist. Sterker nog, het schijnt dat turboloze BXen wat beter zijn. Minder snel de koppakking er tussenuit. Daarbij is een turboloze BX diesel het eerste stuk(je) bij de acceleratie sneller omdat bij een BX met turbo de turbo nog op gang moet komen. Maar dat vind ik wat minder belangrijkquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet elke diesel heeft een Turbo, maar deze zijn ook geen echte mannen auto's.![]()
Een diesel is pas intressant als ie een Turbo heeft![]()
3.2 V6 TDI FTW!!!!!!!!!!!!!!!1111![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |