abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:59:08 #202
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65535755
drugshond, jij held!! abba is ubercool!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:14:00 #204
89730 Drugshond
pi_65535959
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:09 schreef simmu het volgende:
drugshond, jij held!! abba is ubercool!!
Tja.... een beetje retro.

Straks maar eens kijken hoeveel mijn pensioenbijdrage is gestegen ten opzichte van vorige maand.
= - Earn Value
pi_65560860
Inflatie eurozone koelt in januari sterk af tot 1,1%
Vrijdag 30 Januari 2009 11:18
AMSTERDAM (Dow Jones)--De inflatie in de eurozone is in januari afgekoeld tot het laagste punt in bijna tien jaar, waarmee het scenario dat de 16 lidstaten deflatie zullen zien waarschijnlijker wordt dan tot nu toe is erkend door de Europese Centrale Bank (ECB).

De inflatie op jaarbasis kwam in januari uit op 1,1%, tegen 1,6% in december. Dat blijkt uit een eerste raming door Eurostat, het bureau voor de statistiek van de Europese Unie.

De inflatie is veel sterker afgekoeld dan verwacht. Economen geraadpleegd door Dow Jones hadden gedacht dat de inflatie zou uitkomen op 1,4%.

Sinds juli 1999, in het eerste jaar van de gezamenlijke munt, is de inflatie op jaarbasis niet meer zo laag geweest. Met een niveau van 1,1% is de inflatie ver onder het streefcijfer van de Europese Centrale Bank (ECB), dat tracht de inflatie te handhaven op minder dan, maar dichtbij, 2,0%.

De inflatie is pijlsnel naar beneden gekomen. In juli vorig jaar bedroeg de inflatie nog 4,0%. Gezien de sterke neerwaartse beweging lijkt het risico te bestaan dat de afkoeling van de inflatie nog dit jaar doorschiet in deflatie, waarbij de consumentenprijzen op jaarbasis dalen.

De ECB houdt vol dat het onwaarschijnlijk is dat de eurozone een periode van deflatie zal zien.

In januari heeft de ECB voor de vierde aaneengesloten maand de rente verlaagd, maar de leden hebben aangegeven dat er voor februari geen verdere verlaging in het vat zit. De ECB neemt volgende week donderdag, 5 februari, zijn maandelijkse rentebesluit.

Door Paul Hannon & Ykje Vriesinga;

bron
pi_65561518
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tja.... een beetje retro.

Straks maar eens kijken hoeveel mijn pensioenbijdrage is gestegen ten opzichte van vorige maand.
= - Earn Value
Ow net ging een collega van mij helemaal over de flos (hij zit nog 1.5 jaar voor zijn pensioen). En ik vertelde vrolijk dat een indexatie van de huidge pensioenen niet altijd meer mogelijk zal zijn. Vanwege het feit dat het een omslag pensioen stelsel is en de nog werkenden het toch straks niet meer kunnen opbrengen voor de te groot wordende groep pensioenada's Hij ja maar ik heb mijn hele leven toch betaald, maar het principe van omslag stelsel en spaar stelsel dat was toch wat te abstract voor hem. Hij ja maar dan moeten de pensioen fondsen maar ander dingen proberen om het geld sneller te laten groeien. Ik ja daardoor zitten we nu in de problemen.
pi_65561770
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow net ging een collega van mij helemaal over de flos (hij zit nog 1.5 jaar voor zijn pensioen). En ik vertelde vrolijk dat een indexatie van de huidge pensioenen niet altijd meer mogelijk zal zijn. Vanwege het feit dat het een omslag pensioen stelsel is en de nog werkenden het toch straks niet meer kunnen opbrengen voor de te groot wordende groep pensioenada's Hij ja maar ik heb mijn hele leven toch betaald, maar het principe van omslag stelsel en spaar stelsel dat was toch wat te abstract voor hem. Hij ja maar dan moeten de pensioen fondsen maar ander dingen proberen om het geld sneller te laten groeien. Ik ja daardoor zitten we nu in de problemen.
vroeger mochten pensioenfondsen niet beleggen in aandelen, maar dat hebben ze sinds 2001 helemaal vergeten
pi_65562904
het is ook gewoon erg kut en onrechtvaardig. die collega heeft wel een punt met zn: "jamaar ik betaal al heel mijn leven".

life sucks, get a fucking helmet.
pi_65563470
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:36 schreef simmu het volgende:
het is ook gewoon erg kut en onrechtvaardig. die collega heeft wel een punt met zn: "jamaar ik betaal al heel mijn leven".
Ja net zoals wij ook al ons hele leven pensioen premie betalen en bij ons de premie alleen maar nog meer gestegen is (en zal blijven stijgen) en wij er nog minder voor terug gaan krijgen.

Die collega is wel al vanaf zijn 17e of zo aan het werken zit nu al op 44 arbeidsjaren. Waarbij ik al vaker gezegd heb dat ik in principe vind dat iedereen gewoon een aantal arbeidjaren moet maken, ipv zo'n starre leeftijds grens.

Mijn pa is met de VUT gegaan, is van dezelfde generatie als die collega, maar mijn pa heeft lang over een studie gedaan en nog net in een vut regeling gevallen. Dus deze heeft er maar 35 arbeidsjaren opzitten. . De grap is helemaal dat hij nu als freelancer bij zijn oude werkgever net zoveel werk aan het doen is als hij eerder deed.

Ik zeg ook al jaren dat ik niet verwacht dat ik voor mijn 67e met pensoen zal zijn (ben nu 38) . En dan kijken zelf jongere collegas me aan alsof ik weer iets vreemds aan het vertellen ben.
pi_65563708
och, ik ben huisvrouw & moeder. ik werk als ik daar zin in heb

sangdrax en ik vinden dat de zorg voor huishouden en kindje (s) ook werk is. als je het uitbesteed ben je een kapitaal kwijt. als ik nu zou gaan werken ben ik vrijwel mijn gehele salaris dan kwijt aan vervoer (extra auto, en we zitten hier nogal achteraf, dus lange reistijden/veel benzine) en opvang. daarom zijn we expres zonder huwelijkse voorwaarden geregistreerd partners en we sparen zelf voor later, dat ook nog.

maar het is wel zuur hoor, als je kijkt naar mijn pa bv. die's hartpatient. uit trots weigerde hij om zich 100 % af te laten keuren toen het kon, onder het motto "toch zo met de vut". niet dus. hij viel er opeens net buiten. tis ook allemaal wel erg dubbel hoor. atv aan de ene kant, langer doorwerken en huisvrouwen aan het werk aan de andere kant. ik heb de indruk dat het allemaal nogal scheef is.
pi_65563971
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:02 schreef simmu het volgende:

maar het is wel zuur hoor, als je kijkt naar mijn pa bv. die's hartpatient. uit trots weigerde hij om zich 100 % af te laten keuren toen het kon, onder het motto "toch zo met de vut". niet dus. hij viel er opeens net buiten. tis ook allemaal wel erg dubbel hoor. atv aan de ene kant, langer doorwerken en huisvrouwen aan het werk aan de andere kant. ik heb de indruk dat het allemaal nogal scheef is.
Dat is dan wel vervelend voor je pa dat hij even stertk wou zijn en daarom preceis weer buiten een net afgeschafte regeling viel.

Maar ja wat is scheef. Waar maken wij ons dan eigenlijk druk om als we kijken op wat voor welvaarts niveau we nog steeds zitten, in vergelijking met bijna alle andere landen over de gehele wereld. Onder de noemer welvaart schaar ik meer dan alleen maar puur geld, ook onze arbeidsomstandigheden, sociaal vangnet, inrichting van onze maatschappij, enz...
pi_65564349
welvaartsniveau idd. zelfs als sangdrax nu dood neer zou vallen, de verzekering besluit niet uit te keren, en ik in de bijstand kom en werk dien te zoeken (over 4 jaar dan als selene oud genoeg is ) zou ik het wel redden hoor. toegegeven: ik heb de mazzel al veel te hebben. als je dat dan niet hebt, dan heb je wel een probleem, want als je in de bijstand zit en de wasmachine gaat stuk ben je ook best fucked.
pi_65564899
Willem van Middelkoop net bij "De kijker aan zet"; de recessie gaat heel diep en heel lang zijn... Dat roepen wij hier natuurlijk al wat langer, maar wat ik me afvraag is: waarom hebben de economen het nog steeds over een recessie, terwijl elke dag het meer en meer lijkt op een depressie?
pi_65565572
Omdat dat eng klinkt...

Even iets anders:

Ik heb het helemaal niet langs zien komen op het nieuws of op de frontpage (kan aan mij liggen hoor, maar ik heb wel vaker het idee dat het nieuws zwaar selectief verschijnt hier):

Gisteren miljoenen mensen de straat op in Frankrijk (naar eigen zeggen 2,5m, volgens politie 1m) rellen alom...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7857435.stm -> BBC-artikel
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/?rn=3906861&cl=11780657&ch=4226714&src=news -> De beelden

Op wat fora die ik volg zitten alle Amerikanen te hopen dat het overslaat naar andere landen en vooral ook naar Amerika zelf. Waarom wordt hier nauwelijks aandacht aan geschonken in Nederland? Net als toen met die gigantische rellen in Litouwen en Letland paar weken geleden en IJsland, waar het pas 'nieuws' werd nadat de regering afgetreden was.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_65566515
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:58 schreef Llotyhy het volgende:
Omdat dat eng klinkt...

Even iets anders:

Ik heb het helemaal niet langs zien komen op het nieuws of op de frontpage (kan aan mij liggen hoor, maar ik heb wel vaker het idee dat het nieuws zwaar selectief verschijnt hier):

Gisteren miljoenen mensen de straat op in Frankrijk (naar eigen zeggen 2,5m, volgens politie 1m) rellen alom...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7857435.stm -> BBC-artikel
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/?rn=3906861&cl=11780657&ch=4226714&src=news -> De beelden

Op wat fora die ik volg zitten alle Amerikanen te hopen dat het overslaat naar andere landen en vooral ook naar Amerika zelf. Waarom wordt hier nauwelijks aandacht aan geschonken in Nederland? Net als toen met die gigantische rellen in Litouwen en Letland paar weken geleden en IJsland, waar het pas 'nieuws' werd nadat de regering afgetreden was.
Dezelfde reden denk ik, omdat het eng is. RTLZ had er wel een klein item over en op BNR was de staking wel onderdeel van het nieuws. Maar dat zijn nou net de special interest zenders die weinigen volgen.
pi_65566743
de fransen staken elk jaar wel minstens een keertje grootscheeps. tis pas nieuws als er giga rellen zijn. *schouders ophaalt*
pi_65566770
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dezelfde reden denk ik, omdat het eng is. RTLZ had er wel een klein item over en op BNR was de staking wel onderdeel van het nieuws. Maar dat zijn nou net de special interest zenders die weinigen volgen.
tru mode aan

Onze regering wilt niet dat we teveel van die onlusten zien, de bevolking zou zelfs eens ga nadenken en zich gaan organiseren tegen de overheid.

tru mode uit.
pi_65567978
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

tru mode aan

Onze regering wilt niet dat we teveel van die onlusten zien, de bevolking zou zelfs eens ga nadenken en zich gaan organiseren tegen de overheid.

tru mode uit.
Best mogelijk, aangezien een economische crisis (of zelfs depressie) doet rare dingen met mensen. Als ik RTLZ goed begrijp, waren de rellen er pas in de nacht. Als het 6 uur journaal er niets over meldt, wordt t pas verdacht

Als er een klein item over is, is het zoals SImmu al zei. Weinig nieuws, Fransen staken wel vaker.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2009 15:03:02 ]
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:21:52 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65568809
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:36 schreef simmu het volgende:
Hij heeft misschien zijn hele leven betaald, maar hij heeft kennelijk te weinig betaald.

Wat mij betreft gaat dat hele pensioensysteem op de schop. Geen gegarandeerd eindloon maar gewoon uitbetalen wat je hebt ingelegd + beleggingsresultaat. En als het uiteindelijk tegenvalt dan haal je de broekriem maar wat aan. Daarnaast moet je zelf kunnen bepalen hoeveel je inlegt en dat moet ook gewoon van jou blijven, dus geen collectief systeem. Gewoon een soort van gesponsord beleggingsfonds dus.

Ook is het belachelijk dat flexibele mensen elke keer nadeel hebben in de vorm van pensioenbreuk. Jouw persoonlijke pensioenpot moet gewoon op jouw naam staan en gaat gewoon mee als je naar een andere werkgever gaat.

Het hele Nederlandse systeem is ingericht op het afstraffen van flexibliteit. Als je je ingraaft in je geboortedorp (waar misschien nieteens werk is) dan kun je je permitteren om lang op de wachtlijst te staan voor sociale huur of een huis kopen met HRA. Als je vaak verhuist en je koopt een huis dan heb je elke keer overdrachtsbelasting, of je gaat huren om dat te vermijden maar dan kun je dus niet in een gesubsidieerde sociale huur woning want je kunt niet op de wachtlijst staan. Daar bovenop heb je dan nog eens pensioenbreuk elke keer als je van werkgever verandert.

De moderne flexibele "kenniseconomie" is echt een lachertje in NL.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65569050
dat zelf regelen is idd het beste want ik verwacht weinig terug te gaan zien van de premie die ik nu betaal.

Maar als je zelf spaart krijg je de fiscus weer achter je aan, controleren die het ook als je je spaargeld gewoon omzet in goudbaren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65569110
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:

Hij heeft misschien zijn hele leven betaald, maar hij heeft kennelijk te weinig betaald.

Wat mij betreft gaat dat hele pensioensysteem op de schop. Geen gegarandeerd eindloon maar gewoon uitbetalen wat je hebt ingelegd + beleggingsresultaat. En als het uiteindelijk tegenvalt dan haal je de broekriem maar wat aan. Daarnaast moet je zelf kunnen bepalen hoeveel je inlegt en dat moet ook gewoon van jou blijven, dus geen collectief systeem. Gewoon een soort van gesponsord beleggingsfonds dus.

Ook is het belachelijk dat flexibele mensen elke keer nadeel hebben in de vorm van pensioenbreuk. Jouw persoonlijke pensioenpot moet gewoon op jouw naam staan en gaat gewoon mee als je naar een andere werkgever gaat.
He selang, jij bent al een tijdje weg uit nederland.

De eindloon regeling is enkele jaren geleden omgezet naar een middenloon, maar alle pensioenada's die deze al kregen die worden antuurlijk niet terug gedraaid. Toen ik in dienst zat 15 jaar geleden werden van die flapdrollen die een jaar later met pensioen (toendertijd vut op 50 of 55 ) zouden gaan nog gepromoveerd dat ze na hun vut net zoveel als ze tot 1 jaar geleden zouden krijgen. Die hele groep mag wat mij betrefd wel met de billen bloot en wat gaan doen voor nederland.

En ook voor de pensioen breuk en het overzetten van het ene naar het andere fonds heeft de overheid als ik het goed heb de regeltjes aangepast. Veel mensen blijven ook nog eens vaak werkzaam binnen dezelfde branche en vallen daarom vaak ook nog eens onder dezelfde cao en dus blijven in het zelfde fonds zitten.
pi_65569643
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

dan ook zelf bepalen hoe en wat en wanneer er belegt wordt he!
quote:

Het hele Nederlandse systeem is ingericht op het afstraffen van flexibliteit. Als je je ingraaft in je geboortedorp (waar misschien nieteens werk is) dan kun je je permitteren om lang op de wachtlijst te staan voor sociale huur of een huis kopen met HRA. Als je vaak verhuist en je koopt een huis dan heb je elke keer overdrachtsbelasting, of je gaat huren om dat te vermijden maar dan kun je dus niet in een gesubsidieerde sociale huur woning want je kunt niet op de wachtlijst staan. Daar bovenop heb je dan nog eens pensioenbreuk elke keer als je van werkgever verandert.

De moderne flexibele "kenniseconomie" is echt een lachertje in NL.
als de afstanden ver genoeg zijn krijg je een zg "economische urgentie"
hoe denk je dat wij hier vanuit een kutflat in den haag nu een mooi eengezinswoninkje van 3 verdiepingen met voor- en achtertuin gescoord hebben? naar nu blijkt zijn er hier in het dorp echt mensen die jarenlang ingeschreven staan om een woning in deze straat te bemachtigen
totaal 3 maanden ingeschreven gestaan
pi_65573851
minyanville linkje

ik neem hem hier niet over, want het is over meerdere pagina's. daarnaast staan er leuke linkjes in
pi_65574256
Quote van Willem Middelkoop (die het weer van een ander had): "We already have a bad bank, the Federal Reserve"

.
pi_65577477
$ 8.017,59

zakken met die handel!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65579582
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He selang, jij bent al een tijdje weg uit nederland.

De eindloon regeling is enkele jaren geleden omgezet naar een middenloon, maar alle pensioenada's die deze al kregen die worden antuurlijk niet terug gedraaid. Toen ik in dienst zat 15 jaar geleden werden van die flapdrollen die een jaar later met pensioen (toendertijd vut op 50 of 55 ) zouden gaan nog gepromoveerd dat ze na hun vut net zoveel als ze tot 1 jaar geleden zouden krijgen. Die hele groep mag wat mij betrefd wel met de billen bloot en wat gaan doen voor nederland.

Ik heb sinds vorig jaar September een nieuwe baan, en mijn nieuwe pensioenfonds heeft nog gewoon een eindloonregeling
pi_65601632
quote:
Roubini Sees Global Gloom After Davos Vindication

By Simon Kennedy

Jan. 30 (Bloomberg) -- At the World Economic Forum two years ago, Nouriel Roubini warned that record profits and bonuses were obscuring a “hard landing” to come. “I really disagree,” countered Jacob Frenkel, the American International Group Inc. vice chairman and former Israeli central banker.

No more. “Roubini was intellectually courageous, and he called the shots correctly,” says Frenkel, whose AIG survives only on the basis of more than $100 billion of government loans. “He gained credibility, and he deserves it.”

This week, New York University’s Roubini returned to the WEF and the Swiss ski resort of Davos as the prophet of the worst economic and financial crisis since the Great Depression - - joining the ranks of previous “Dr. Dooms” who made their names through contrarian calls that proved correct.

Even as he wins plaudits for his prescience, Roubini, 50, says worse lies ahead. Banks face bigger credit losses than they realize, more financial companies will require state takeovers and the world economy will keep shrinking throughout 2009, he says.

“The consensus is catching up with me, but it’s still behind,” Roubini said in an interview in Davos. “I don’t know what some people are smoking.”

‘Catastrophic’

As long ago as February 2007, Roubini was writing on his blog that “the party will soon be over,” and warning of “painful consequences for the U.S. and the global economy.” By last February, his tone had become apocalyptic, raising the specter of a “catastrophic” meltdown that central banks would fail to prevent, triggering the bankruptcy of large banks with mortgage holdings and a “sharp drop” in equities.

The next month, Bear Stearns Cos. failed, to be taken over by JPMorgan Chase & Co. in a government-backed deal. Then, in September, Lehman Brothers Holdings Inc. went bankrupt, prompting banks to hoard cash and depriving businesses and households of access to capital. The U.S. took over AIG, Fannie Mae and Freddie Mac, and the Standard & Poor’s 500 Index suffered its worst year since 1937.

“I was intellectually vindicated,” Roubini says. “But I was vindicated by having an economic disaster which has political and social consequences.”

Predecessors

Roubini’s predecessors in the role of economic nay-sayer include some well-known names: Joseph Granville, publisher of the Granville Market Letter, who forecast the stock-market declines of 1976 and 2000; Henry Kaufman, who as a managing director at Salomon Brothers projected rising interest rates that led to a U.S. recession in the early 1980s; Marc Faber, publisher of the Gloom, Boom & Doom Report, who predicted the 1987 stock crash; and Yale University’s Robert Shiller, a former colleague of Roubini’s, who forecast the end of the dot-com bubble in his 2000 book “Irrational Exuberance” and said in a second edition in 2005 that the U.S. housing market had undergone the biggest speculative boom in U.S. history.

Granville, 85, says the key to being an outlier is not to doubt your analysis.

“I don’t have anything to do with emotion,” says Granville, who’s based in Kansas City. “Keep your head, follow the numbers and ignore the rest.”

Roubini was born in Istanbul, the son of an importer- exporter of carpets, and spent his childhood in Israel, Iran and Italy. It was while living in Milan from 1962 to 1982, he says, that he became attracted to economics: “Economics had the tools to understand the world, and not just understand it but also change it for the better.”

International Economics

After a year at the Hebrew University of Jerusalem, he earned an economics degree at Milan’s Universita’ L. Bocconi and then his Ph.D. at Harvard University in 1988, where he specialized in international economics.

Jeffrey Sachs, he says, became his “role model” at Harvard by demonstrating that economists could shape public policy -- as Sachs did by lobbying for poor countries to have their debts relieved by richer governments. Sachs is now a professor at Columbia University.

“You sensed there was something beyond academia, that you have to figure out the big issues of the global economy,” says Roubini. “You have to be engaged, and can’t just be in an ivory tower.”

For much of the 1990s, Roubini combined academic research and policy-making by teaching at Yale and then in New York, while also spending time at the International Monetary Fund, the Federal Reserve, World Bank and Bank of Israel.

Joining Clinton

By 1998 he had attracted the attention of President Bill Clinton’s administration, joining it first as a senior economist in the White House Council of Economic Advisers and then moving to the Treasury department as a senior adviser to Timothy Geithner, then the undersecretary for international affairs and now Treasury secretary in the Obama administration.

Roubini returned to the IMF in 2001 as a visiting scholar while it battled a financial meltdown in Argentina. He co-wrote a book on saving bankrupt economies entitled “Bailouts or Bail- ins?” and opened his own global consulting firm, which now employs two dozen economists and publishes a popular Web site and blog.

“Nouriel has a rare combination of economics and the real world, and so has great insight because of that,” says Shiller. “He looks into the details and rolls up his sleeves.”

Roubini says working on emerging-market blowouts in Asia and Latin America allowed him to spot the looming disaster in the U.S. “I’ve been studying emerging markets for 20 years, and saw the same signs in the U.S. that I saw in them, which was that we were in a massive credit bubble,” he says.

Still a Pessimist

With that bubble now popped, Roubini remains more pessimistic than economists elsewhere. The IMF forecasts global growth of 0.5 percent this year and bank losses from toxic U.S.- originated assets of $2.2 trillion. By contrast, Roubini sees the global economy shrinking this year, and banks writing down at least $3.6 trillion -- compared to the $1.1 trillion disclosed so far.

While the U.S. government is resisting nationalizing its biggest banks, Roubini says it will have no choice because they are now “effectively insolvent.” And the outcome may be even worse than even he anticipates if governments fail to take aggressive steps to recapitalize banks and revive their economies, he says: “The risk of a near-depression shouldn’t be underestimated.”

Roubini, who’s now working on a book about the crisis, says he takes no particular pleasure in his role as Dr. Doom or the attention it brings him.

“I’m not a permanent bear,” he says. “I’ll be the first to call a recovery, but I just don’t see it yet, and it’s getting uglier.”
Bron: Bloomberg

Roubini: “I don’t know what some people are smoking.”

LOL .

Maar goed, banken zullen nog minimaal 3,6 biljoen moeten afschrijven volgens Roubini, terwijl ze pas 1,1 biljoen hebben afgeschreven. Als ze dat doen zijn ze dus praktisch failliet. En zal de overheid ze op den duur toch moeten nationaliseren.
pi_65617796
hier een leuk artikel: http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2009/01/scientists-find.html
quote:
Mad Magazine summed it up with the statement, “The only reason a great many American families don't own an elephant is that they have never been offered an elephant for a dollar down and easy weekly payments.”
pi_65622830
quote:
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65623023
Giftige balans ING laat onderzocht
01 02 09 - 13:46
We zijn nog niet aan het eind van de kredietcrisis. Onroerend goed en creditcards gaan banken parten spelen. Dat zegt Nout Wellink zondag in Buitenhof. Pas na de eerste kapitaalsinjectie werd de Alt-A portefeuille van ING onderzocht.

“In oktober wisten we nog weinig over de portefeuille van ING”, aldus DNB-president Wellink zondag in het tv-programma Buitenhof. “We kenden de kwaliteit van het papier niet precies”. De Nederlandsche Bank schakelde november vorig jaar het bureau Dynamic Credit Partners in om de hypothekenportefeuille van ING “uit te spitten”. Opmerkelijk, aangezien de overheid in oktober 2008 wel alvast het kernkapitaal van ING versterkte met 10 miljard euro.

rest: http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=226

[ Bericht 3% gewijzigd door HansAEX op 01-02-2009 14:40:29 ]
pi_65623287
Een bureau inhuren om te onderzoeken wat je in je kast heb staan... omfg .
  FOK!fotograaf zondag 1 februari 2009 @ 14:43:37 #237
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65624340
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:17 schreef pberends het volgende:
Nou, imo is het juist slim.
1. Mensen geloven de uitkomsten eerder als het door een andere partij uitgevoerd wordt. Controle technische functie scheiding zeg maar. OK, het is niet waterdicht, maar wel ietsje meer dependable als een eigen in house onderzoek imo.
2. Intern onderzoek is per definitie niet onpartijdig, omdat de mensen die je salaris betalen, ook de doelen van je onderzoek zijn.

Zit trouwens nu een docu van de BBC te kijken over The Great Depression. Eng veel parallellen, zeker punten zoals investeren met geleend geld, massa hysterie, stoppen commerciële leningen = faillissementen, etc. Het is vaak wel wat oppervlekkig, aangezien het niet echt uitlegt waarom bepaalde zaken zo gekomen zijn, of waarom het in 1987 niet zover gekomen is, maar toch wel even interessant weer!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_65646155
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:17 schreef pberends het volgende:
zal toch een onpartijdig rapport moeten worden he.
men had ook een accountant kunnen nemen.

Ik denk dat dit bureau wel de statuur van een extern accountant heeft.
  maandag 2 februari 2009 @ 09:59:45 #240
89730 Drugshond
pi_65647573
quote:
`Centrale banken en toezichthouders hebben gedaan wat ze konden`

Gebaseerd op: Banker, the (januari 2009)

Centrale banken en toezichthouders hebben gedaan wat ze konden en het is nu afwachten of de economie geleidelijk verbetert als gevolg van deze interventies. Aan het woord is Nout Wellink, oud-directeur van de Nederlandsche Bank en voorzitter van het Basel Comité voor bancair toezicht.

Volgens Wellink glijdt de echte economie in hoog tempo af naar een recessie waarvan het moeilijk te voorspellen is hoe lang of diep deze zal zijn. En hoewel beleidsmakers en toezichthouders wereldwijd het hebben over een nieuw financieel stelsel dat het systeem van Bretton Woods uit 1944 moet vervangen, waarschuwt Wellink dat een nieuwe structuur niet snel gerealiseerd zal zijn. Een belangrijk probleem is dat de wereld nu midden in een proces zit en dat het onduidelijk is wat de belangrijkste elementen in dit proces zijn. Volgens Wellink moet een nieuwe financiële wereldorde in elk geval focussen op betere grensoverschrijdende samenwerking tussen centrale banken, internationale instituten en toezichthouders.

Hoewel Wellink nauwlettend de initiatieven van de financiële industrie in de gaten houdt, heeft hij weinig vertrouwen in het zelfregulerende vermogen ervan. Het zal volgens Wellink vooral moeilijk worden voor de banken om de beloningssystemen en de checks and balances aan te pakken.

Sure....
pi_65648428
http://www.nu.nl/economie(...)kopen-delen-rbs.html
quote:
,We kijken of ze er een prijs voor vragen, of dat ze het gewoon weg willen geven'', zei Bos.
  maandag 2 februari 2009 @ 11:29:18 #242
89730 Drugshond
pi_65650486
  maandag 2 februari 2009 @ 11:54:59 #244
89730 Drugshond
pi_65651795
quote:
Op maandag 2 februari 2009 08:34 schreef henkway het volgende:

[..]

zal toch een onpartijdig rapport moeten worden he.
men had ook een accountant kunnen nemen.

Ik denk dat dit bureau wel de statuur van een extern accountant heeft.
Zit wat in.
pi_65652492
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Zit wat in.
ik weet niet hoor. zeg "externe accountant" en ik denk "ahold"
pi_65654075
Zouden ze nog op zoek zijn naar een slechte bankier voor de bad bank?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')