abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:59:08 #202
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65535755
drugshond, jij held!! abba is ubercool!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:14:00 #204
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65535959
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:09 schreef simmu het volgende:
drugshond, jij held!! abba is ubercool!!
Tja.... een beetje retro.

Straks maar eens kijken hoeveel mijn pensioenbijdrage is gestegen ten opzichte van vorige maand.
= - Earn Value
pi_65560860
Inflatie eurozone koelt in januari sterk af tot 1,1%
Vrijdag 30 Januari 2009 11:18
AMSTERDAM (Dow Jones)--De inflatie in de eurozone is in januari afgekoeld tot het laagste punt in bijna tien jaar, waarmee het scenario dat de 16 lidstaten deflatie zullen zien waarschijnlijker wordt dan tot nu toe is erkend door de Europese Centrale Bank (ECB).

De inflatie op jaarbasis kwam in januari uit op 1,1%, tegen 1,6% in december. Dat blijkt uit een eerste raming door Eurostat, het bureau voor de statistiek van de Europese Unie.

De inflatie is veel sterker afgekoeld dan verwacht. Economen geraadpleegd door Dow Jones hadden gedacht dat de inflatie zou uitkomen op 1,4%.

Sinds juli 1999, in het eerste jaar van de gezamenlijke munt, is de inflatie op jaarbasis niet meer zo laag geweest. Met een niveau van 1,1% is de inflatie ver onder het streefcijfer van de Europese Centrale Bank (ECB), dat tracht de inflatie te handhaven op minder dan, maar dichtbij, 2,0%.

De inflatie is pijlsnel naar beneden gekomen. In juli vorig jaar bedroeg de inflatie nog 4,0%. Gezien de sterke neerwaartse beweging lijkt het risico te bestaan dat de afkoeling van de inflatie nog dit jaar doorschiet in deflatie, waarbij de consumentenprijzen op jaarbasis dalen.

De ECB houdt vol dat het onwaarschijnlijk is dat de eurozone een periode van deflatie zal zien.

In januari heeft de ECB voor de vierde aaneengesloten maand de rente verlaagd, maar de leden hebben aangegeven dat er voor februari geen verdere verlaging in het vat zit. De ECB neemt volgende week donderdag, 5 februari, zijn maandelijkse rentebesluit.

Door Paul Hannon & Ykje Vriesinga;

bron
pi_65561518
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tja.... een beetje retro.

Straks maar eens kijken hoeveel mijn pensioenbijdrage is gestegen ten opzichte van vorige maand.
= - Earn Value
Ow net ging een collega van mij helemaal over de flos (hij zit nog 1.5 jaar voor zijn pensioen). En ik vertelde vrolijk dat een indexatie van de huidge pensioenen niet altijd meer mogelijk zal zijn. Vanwege het feit dat het een omslag pensioen stelsel is en de nog werkenden het toch straks niet meer kunnen opbrengen voor de te groot wordende groep pensioenada's Hij ja maar ik heb mijn hele leven toch betaald, maar het principe van omslag stelsel en spaar stelsel dat was toch wat te abstract voor hem. Hij ja maar dan moeten de pensioen fondsen maar ander dingen proberen om het geld sneller te laten groeien. Ik ja daardoor zitten we nu in de problemen.
pi_65561770
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow net ging een collega van mij helemaal over de flos (hij zit nog 1.5 jaar voor zijn pensioen). En ik vertelde vrolijk dat een indexatie van de huidge pensioenen niet altijd meer mogelijk zal zijn. Vanwege het feit dat het een omslag pensioen stelsel is en de nog werkenden het toch straks niet meer kunnen opbrengen voor de te groot wordende groep pensioenada's Hij ja maar ik heb mijn hele leven toch betaald, maar het principe van omslag stelsel en spaar stelsel dat was toch wat te abstract voor hem. Hij ja maar dan moeten de pensioen fondsen maar ander dingen proberen om het geld sneller te laten groeien. Ik ja daardoor zitten we nu in de problemen.
vroeger mochten pensioenfondsen niet beleggen in aandelen, maar dat hebben ze sinds 2001 helemaal vergeten
pi_65562904
het is ook gewoon erg kut en onrechtvaardig. die collega heeft wel een punt met zn: "jamaar ik betaal al heel mijn leven".

life sucks, get a fucking helmet.
pi_65563470
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:36 schreef simmu het volgende:
het is ook gewoon erg kut en onrechtvaardig. die collega heeft wel een punt met zn: "jamaar ik betaal al heel mijn leven".
Ja net zoals wij ook al ons hele leven pensioen premie betalen en bij ons de premie alleen maar nog meer gestegen is (en zal blijven stijgen) en wij er nog minder voor terug gaan krijgen.

Die collega is wel al vanaf zijn 17e of zo aan het werken zit nu al op 44 arbeidsjaren. Waarbij ik al vaker gezegd heb dat ik in principe vind dat iedereen gewoon een aantal arbeidjaren moet maken, ipv zo'n starre leeftijds grens.

Mijn pa is met de VUT gegaan, is van dezelfde generatie als die collega, maar mijn pa heeft lang over een studie gedaan en nog net in een vut regeling gevallen. Dus deze heeft er maar 35 arbeidsjaren opzitten. . De grap is helemaal dat hij nu als freelancer bij zijn oude werkgever net zoveel werk aan het doen is als hij eerder deed.

Ik zeg ook al jaren dat ik niet verwacht dat ik voor mijn 67e met pensoen zal zijn (ben nu 38) . En dan kijken zelf jongere collegas me aan alsof ik weer iets vreemds aan het vertellen ben.
pi_65563708
och, ik ben huisvrouw & moeder. ik werk als ik daar zin in heb

sangdrax en ik vinden dat de zorg voor huishouden en kindje (s) ook werk is. als je het uitbesteed ben je een kapitaal kwijt. als ik nu zou gaan werken ben ik vrijwel mijn gehele salaris dan kwijt aan vervoer (extra auto, en we zitten hier nogal achteraf, dus lange reistijden/veel benzine) en opvang. daarom zijn we expres zonder huwelijkse voorwaarden geregistreerd partners en we sparen zelf voor later, dat ook nog.

maar het is wel zuur hoor, als je kijkt naar mijn pa bv. die's hartpatient. uit trots weigerde hij om zich 100 % af te laten keuren toen het kon, onder het motto "toch zo met de vut". niet dus. hij viel er opeens net buiten. tis ook allemaal wel erg dubbel hoor. atv aan de ene kant, langer doorwerken en huisvrouwen aan het werk aan de andere kant. ik heb de indruk dat het allemaal nogal scheef is.
pi_65563971
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:02 schreef simmu het volgende:

maar het is wel zuur hoor, als je kijkt naar mijn pa bv. die's hartpatient. uit trots weigerde hij om zich 100 % af te laten keuren toen het kon, onder het motto "toch zo met de vut". niet dus. hij viel er opeens net buiten. tis ook allemaal wel erg dubbel hoor. atv aan de ene kant, langer doorwerken en huisvrouwen aan het werk aan de andere kant. ik heb de indruk dat het allemaal nogal scheef is.
Dat is dan wel vervelend voor je pa dat hij even stertk wou zijn en daarom preceis weer buiten een net afgeschafte regeling viel.

Maar ja wat is scheef. Waar maken wij ons dan eigenlijk druk om als we kijken op wat voor welvaarts niveau we nog steeds zitten, in vergelijking met bijna alle andere landen over de gehele wereld. Onder de noemer welvaart schaar ik meer dan alleen maar puur geld, ook onze arbeidsomstandigheden, sociaal vangnet, inrichting van onze maatschappij, enz...
pi_65564349
welvaartsniveau idd. zelfs als sangdrax nu dood neer zou vallen, de verzekering besluit niet uit te keren, en ik in de bijstand kom en werk dien te zoeken (over 4 jaar dan als selene oud genoeg is ) zou ik het wel redden hoor. toegegeven: ik heb de mazzel al veel te hebben. als je dat dan niet hebt, dan heb je wel een probleem, want als je in de bijstand zit en de wasmachine gaat stuk ben je ook best fucked.
pi_65564899
Willem van Middelkoop net bij "De kijker aan zet"; de recessie gaat heel diep en heel lang zijn... Dat roepen wij hier natuurlijk al wat langer, maar wat ik me afvraag is: waarom hebben de economen het nog steeds over een recessie, terwijl elke dag het meer en meer lijkt op een depressie?
pi_65565572
Omdat dat eng klinkt...

Even iets anders:

Ik heb het helemaal niet langs zien komen op het nieuws of op de frontpage (kan aan mij liggen hoor, maar ik heb wel vaker het idee dat het nieuws zwaar selectief verschijnt hier):

Gisteren miljoenen mensen de straat op in Frankrijk (naar eigen zeggen 2,5m, volgens politie 1m) rellen alom...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7857435.stm -> BBC-artikel
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/?rn=3906861&cl=11780657&ch=4226714&src=news -> De beelden

Op wat fora die ik volg zitten alle Amerikanen te hopen dat het overslaat naar andere landen en vooral ook naar Amerika zelf. Waarom wordt hier nauwelijks aandacht aan geschonken in Nederland? Net als toen met die gigantische rellen in Litouwen en Letland paar weken geleden en IJsland, waar het pas 'nieuws' werd nadat de regering afgetreden was.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_65566515
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:58 schreef Llotyhy het volgende:
Omdat dat eng klinkt...

Even iets anders:

Ik heb het helemaal niet langs zien komen op het nieuws of op de frontpage (kan aan mij liggen hoor, maar ik heb wel vaker het idee dat het nieuws zwaar selectief verschijnt hier):

Gisteren miljoenen mensen de straat op in Frankrijk (naar eigen zeggen 2,5m, volgens politie 1m) rellen alom...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7857435.stm -> BBC-artikel
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/?rn=3906861&cl=11780657&ch=4226714&src=news -> De beelden

Op wat fora die ik volg zitten alle Amerikanen te hopen dat het overslaat naar andere landen en vooral ook naar Amerika zelf. Waarom wordt hier nauwelijks aandacht aan geschonken in Nederland? Net als toen met die gigantische rellen in Litouwen en Letland paar weken geleden en IJsland, waar het pas 'nieuws' werd nadat de regering afgetreden was.
Dezelfde reden denk ik, omdat het eng is. RTLZ had er wel een klein item over en op BNR was de staking wel onderdeel van het nieuws. Maar dat zijn nou net de special interest zenders die weinigen volgen.
pi_65566743
de fransen staken elk jaar wel minstens een keertje grootscheeps. tis pas nieuws als er giga rellen zijn. *schouders ophaalt*
pi_65566770
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dezelfde reden denk ik, omdat het eng is. RTLZ had er wel een klein item over en op BNR was de staking wel onderdeel van het nieuws. Maar dat zijn nou net de special interest zenders die weinigen volgen.
tru mode aan

Onze regering wilt niet dat we teveel van die onlusten zien, de bevolking zou zelfs eens ga nadenken en zich gaan organiseren tegen de overheid.

tru mode uit.
pi_65567978
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

tru mode aan

Onze regering wilt niet dat we teveel van die onlusten zien, de bevolking zou zelfs eens ga nadenken en zich gaan organiseren tegen de overheid.

tru mode uit.
Best mogelijk, aangezien een economische crisis (of zelfs depressie) doet rare dingen met mensen. Als ik RTLZ goed begrijp, waren de rellen er pas in de nacht. Als het 6 uur journaal er niets over meldt, wordt t pas verdacht

Als er een klein item over is, is het zoals SImmu al zei. Weinig nieuws, Fransen staken wel vaker.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2009 15:03:02 ]
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:21:52 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65568809
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:36 schreef simmu het volgende:
Hij heeft misschien zijn hele leven betaald, maar hij heeft kennelijk te weinig betaald.

Wat mij betreft gaat dat hele pensioensysteem op de schop. Geen gegarandeerd eindloon maar gewoon uitbetalen wat je hebt ingelegd + beleggingsresultaat. En als het uiteindelijk tegenvalt dan haal je de broekriem maar wat aan. Daarnaast moet je zelf kunnen bepalen hoeveel je inlegt en dat moet ook gewoon van jou blijven, dus geen collectief systeem. Gewoon een soort van gesponsord beleggingsfonds dus.

Ook is het belachelijk dat flexibele mensen elke keer nadeel hebben in de vorm van pensioenbreuk. Jouw persoonlijke pensioenpot moet gewoon op jouw naam staan en gaat gewoon mee als je naar een andere werkgever gaat.

Het hele Nederlandse systeem is ingericht op het afstraffen van flexibliteit. Als je je ingraaft in je geboortedorp (waar misschien nieteens werk is) dan kun je je permitteren om lang op de wachtlijst te staan voor sociale huur of een huis kopen met HRA. Als je vaak verhuist en je koopt een huis dan heb je elke keer overdrachtsbelasting, of je gaat huren om dat te vermijden maar dan kun je dus niet in een gesubsidieerde sociale huur woning want je kunt niet op de wachtlijst staan. Daar bovenop heb je dan nog eens pensioenbreuk elke keer als je van werkgever verandert.

De moderne flexibele "kenniseconomie" is echt een lachertje in NL.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65569050
dat zelf regelen is idd het beste want ik verwacht weinig terug te gaan zien van de premie die ik nu betaal.

Maar als je zelf spaart krijg je de fiscus weer achter je aan, controleren die het ook als je je spaargeld gewoon omzet in goudbaren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_65569110
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:

Hij heeft misschien zijn hele leven betaald, maar hij heeft kennelijk te weinig betaald.

Wat mij betreft gaat dat hele pensioensysteem op de schop. Geen gegarandeerd eindloon maar gewoon uitbetalen wat je hebt ingelegd + beleggingsresultaat. En als het uiteindelijk tegenvalt dan haal je de broekriem maar wat aan. Daarnaast moet je zelf kunnen bepalen hoeveel je inlegt en dat moet ook gewoon van jou blijven, dus geen collectief systeem. Gewoon een soort van gesponsord beleggingsfonds dus.

Ook is het belachelijk dat flexibele mensen elke keer nadeel hebben in de vorm van pensioenbreuk. Jouw persoonlijke pensioenpot moet gewoon op jouw naam staan en gaat gewoon mee als je naar een andere werkgever gaat.
He selang, jij bent al een tijdje weg uit nederland.

De eindloon regeling is enkele jaren geleden omgezet naar een middenloon, maar alle pensioenada's die deze al kregen die worden antuurlijk niet terug gedraaid. Toen ik in dienst zat 15 jaar geleden werden van die flapdrollen die een jaar later met pensioen (toendertijd vut op 50 of 55 ) zouden gaan nog gepromoveerd dat ze na hun vut net zoveel als ze tot 1 jaar geleden zouden krijgen. Die hele groep mag wat mij betrefd wel met de billen bloot en wat gaan doen voor nederland.

En ook voor de pensioen breuk en het overzetten van het ene naar het andere fonds heeft de overheid als ik het goed heb de regeltjes aangepast. Veel mensen blijven ook nog eens vaak werkzaam binnen dezelfde branche en vallen daarom vaak ook nog eens onder dezelfde cao en dus blijven in het zelfde fonds zitten.
pi_65569643
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

dan ook zelf bepalen hoe en wat en wanneer er belegt wordt he!
quote:

Het hele Nederlandse systeem is ingericht op het afstraffen van flexibliteit. Als je je ingraaft in je geboortedorp (waar misschien nieteens werk is) dan kun je je permitteren om lang op de wachtlijst te staan voor sociale huur of een huis kopen met HRA. Als je vaak verhuist en je koopt een huis dan heb je elke keer overdrachtsbelasting, of je gaat huren om dat te vermijden maar dan kun je dus niet in een gesubsidieerde sociale huur woning want je kunt niet op de wachtlijst staan. Daar bovenop heb je dan nog eens pensioenbreuk elke keer als je van werkgever verandert.

De moderne flexibele "kenniseconomie" is echt een lachertje in NL.
als de afstanden ver genoeg zijn krijg je een zg "economische urgentie"
hoe denk je dat wij hier vanuit een kutflat in den haag nu een mooi eengezinswoninkje van 3 verdiepingen met voor- en achtertuin gescoord hebben? naar nu blijkt zijn er hier in het dorp echt mensen die jarenlang ingeschreven staan om een woning in deze straat te bemachtigen
totaal 3 maanden ingeschreven gestaan
pi_65573851
minyanville linkje

ik neem hem hier niet over, want het is over meerdere pagina's. daarnaast staan er leuke linkjes in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')