Tot het lege spookaandelen zijn.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:43 schreef SeLang het volgende:
LLoyds TSB nu ook -35%
Zo zie je maar weer, soms kun je beter nog even wachten als financials 'laag' zijn.
"RBS loses £28billion in a YEAR as Darling warns British economy will collapse if second bank bailout fails"quote:Op maandag 19 januari 2009 14:42 schreef Llotyhy het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)k-bailout-fails.html
Is ook niet echt goed nieuws natuurlijk...
Healthcare gaan ivm de vergrijzing zeker booming worden, maar daar hoef je ook geen profeet voor te zijn om dat te snappen.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
De meeste analysten worden betaald om ergens een visie over te hebben. Dat is risicoloos. Maar als je je EIGEN geld belegt dan kun je maar beter je eigen beperkingen kennen en alleen handelen naar dingen die je kunt onderbouwen met getallen en statistiek, in plaats van vergezichten over hoe de wereld er misschien over 20 jaar uitziet.
Als je een 'visie' van mij wilt horen: ik zou gokken op healthcare (en wel de grote farmaceuten) als boom sector voor de komende 20 jaar. Maar ik ga er geen geld op zetten anders dan in een gespreide portefeuille omdat ik weet dat ik geen betere voorspeller ben dan de bekende beursaap.
Wat weird dat hij dat zegt iddquote:Op maandag 19 januari 2009 14:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
"RBS loses £28billion in a YEAR as Darling warns British economy will collapse if second bank bailout fails"
Dit is natuurlijk ook angstaanjagend als de minister van financieen zoiets zegt, want wie heeft er vertrouwen in die bailouts?
RBS is al 70% van de staat, en aangezien in de cijfers op dit moment nog nieteens de crisis in de reele economie zit verwerkt zal er nog wel meer geld bij moeten en dat betekent waarschijnlijk 100% nationalisatie.quote:
Ohhhhhhhh.quote:MARKET COMMENT: AEX -0,3%, kredietrating Spanje verlaagd
19-01-2009 14:45:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert maandagmiddag lager, na aanvankelijk op een riante winst te hebben gestaan. Vermogensbeheerder Maurice Eeken van TE-Effecten "sluit niet uit" dat een verlaging van de kredietwaardigheid van Spanje door Standard & Poor's een aanleiding was voor de koersdruk. De kredietwaardering van het grote Europese land werd verlaagd naar AA+ van AAA. Eeken stelt dat dit een slecht teken is. Hij wijst op de scherpe daling van de koersen van Aegon en ING, die als zwaargewichten in de AEX gelden. De omzetten blijven aan de lage kant. De AEX noteert maandag rond 14.40 uur 0,3% lager op 247,68 punten.(ANS)
Het zijn linksenquote:Op maandag 19 januari 2009 14:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat weird dat hij dat zegt idd.
Maar Gordon en Darling, zijn dat een stel gays ofzo?
Ik opteer nog steeds voor 1 centrale bank en that's it. Die kan toch nooit failliet gaan. Andere banken mogen wel, maar dan alleen beleggersbanken enzo, banken die nooit een bailout kunnen krijgen.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
RBS is al 70% van de staat, en aangezien in de cijfers op dit moment nog nieteens de crisis in de reele economie zit verwerkt zal er nog wel meer geld bij moeten en dat betekent waarschijnlijk 100% nationalisatie.
Dit is echt ideaal voor de oppositie deze crisisquote:
Hoe willen ze dan geld creeren als ze elkaar niks kunnen uitlenen?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik opteer nog steeds voor 1 centrale bank en that's it. Die kan toch nooit failliet gaan. Andere banken mogen wel, maar dan alleen beleggersbanken enzo, banken die nooit een bailout kunnen krijgen.
Waarom zouden banken elkaar geld uit willen lenen? Dit slaat echt als een lul op een drumstel. Laat de centrale bank lekker geld creëren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:53 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hoe willen ze dan geld creeren als ze elkaar niks kunnen uitlenen?
Ah kut.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:16 schreef pberends het volgende:
Nu long gaan lijkt best aantrekkelijk, maar ik sla even over.
Wacht eerst morgen maar af, het is imho nog veel te vroeg om short te gaan.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:57 schreef Lemans24 het volgende:
Eén grote show, die hele AEX koers nu. Hij moet gewoon naar de 150, dat snapt inmiddels iedere handelaar. Nog wachten tot woensdag of donderdag met shorts, of gewoon nu shorts kopen met een redelijk hoge stop-loss? SS265 ofzo.
Ja. Mensen offeren hun eigen geld graag op om voor het algemeen belang de koersen op de AEX hoog te houden!quote:Op maandag 19 januari 2009 14:57 schreef Lemans24 het volgende:
Eén grote show, die hele AEX koers nu. Hij moet gewoon naar de 150, dat snapt inmiddels iedere handelaar. Nog wachten tot woensdag of donderdag met shorts, of gewoon nu shorts kopen met een redelijk hoge stop-loss? SS265 ofzo.
Er zit wat meer achter dan dat. Farmaceuten kunnen het niet-generieke deel van hun medicijnen beschermen met patenten en daardoor hun marges handhaven. Dat is iets wat met grondstoffen e.d. moeilijk kan. Ook de kennis en research die zij hebben kan niet zomaar door een concurrent gecopieerd worden. Daarnaast hebben ze de kennis om eventuele nieuwe veelbelovende research van kleine biotech bedrijven op waarde te schatten (de doorsnee belegger kan dat niet) en deze eventueel over te nemen dankzij de sterke en redelijk constante cashflow die zij genereren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Healthcare gaan ivm de vergrijzing zeker booming worden, maar daar hoef je ook geen profeet voor te zijn om dat te snappen.
OK. Er zijn genoeg mensen die op de korte termijn niet geloven in een daling.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Mensen offeren hun eigen geld graag op om voor het algemeen belang de koersen op de AEX hoog te houden!![]()
Als iedere handelaar dat zou snappen/weten/vinden dan stond hij per direct op 150. Dat staat hij vooralsnog niet. Een beetje vertrouwen in de efficiente markt aub.
Ik zei toch, het is volatiel. Kan je voorstellen hoe laag hij kan komen als de beurzen nog verder onderuit gaan.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:02 schreef Lemans24 het volgende:
Nyrstar net op een daylow van 2,21. Mooi dat ik nog niet gekocht heb, vanochtend
Dat betekent wel dat het aandeel nog naar 1,33 gaat, mocht het proportioneel aan de AEX dalen en mocht die op 150 belanden.
Mag ik Galapagos nomineren voor een overname?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daarnaast hebben ze de kennis om eventuele nieuwe veelbelovende research van kleine biotech bedrijven op waarde te schatten (de doorsnee belegger kan dat niet) en deze eventueel over te nemen dankzij de sterke en redelijk constante cashflow die zij genereren.
Heeft OPEC dan geen patent op olie?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er zit wat meer achter dan dat. Farmaceuten kunnen het niet-generieke deel van hun medicijnen beschermen met patenten en daardoor hun marges handhaven. Dat is iets wat met grondstoffen e.d. moeilijk kan. Ook de kennis en research die zij hebben kan niet zomaar door een concurrent gecopieerd worden. Daarnaast hebben ze de kennis om eventuele nieuwe veelbelovende research van kleine biotech bedrijven op waarde te schatten (de doorsnee belegger kan dat niet) en deze eventueel over te nemen dankzij de sterke en redelijk constante cashflow die zij genereren.
Bottom line is dat vergeleken met andere groeimarkten ik denk dat grote farmaceuten beter in staat zullen zijn om ook daadwerkelijk hiervan te profiteren omdat zij beter in staat zijn om hun marges te handhaven.
Is al van 3 naar 5 gegaan, niet erg interessant lijkt me.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mag ik Galapagos nomineren voor een overname?
Alweer in het groen, het aandeel negeert de dalende trend volledig de laatste weken.
5,18
+/- 0,1800 3,60%
Slot 5,0000 16-01-09
Stijgt op de lange termijn alleen maar verder. Maar de eerste 50% heb je al gemist, inderdaad.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Is al van 3 naar 5 gegaan, niet erg interessant lijkt me.
Vergeet Armin van Buuren niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:40 schreef Lemans24 het volgende:
Hoeveel zijn André Rieu en Tiësto samen?
Ik vond 2,5% erbij iets te enthousiastquote:Op maandag 19 januari 2009 15:46 schreef M.Melandri het volgende:
P ''voorkennis'' Berends weer vandaag hoor met zijn longs vanmorgen
Ingestapt op 3laag?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:50 schreef lammegiraf het volgende:
pfff Aegon -13%, heb hem voor de middag nog weggedaan met +3%....vandaag echt veel geluk gehad.
En nu nooit meer financials kopen.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:50 schreef lammegiraf het volgende:
pfff Aegon -13%, heb hem voor de middag nog weggedaan met +3%....vandaag echt veel geluk gehad.
Maar ja zorg er wel voor dat nieuws of artikelen ook echt in Bulls, Bears & Bucks #53: Nee hoor, geen huizenbubbel in NL gepost worden, of als je het belangrijk genoeg vindt een eigen topic krijgen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |