jaja, ik wist dat je dat ging zeggenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, ik woon in Ierland. Spreek en schrijf de hele dag Engels. Ben niet anders gewend. Bovendien is de naam van de stad London. Dat Nederlanders er weer iets 'vernederlandst' van moeten maken, tja...
Waarom denk je dat ik zoveel op FOK! zit? Moet mijn Nederlands nog wel een beetje bijhouden!!
Daar zou ik absoluut voor pleiten!!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:42 schreef lienelien het volgende:
[..]
jaja, ik wist dat je dat ging zeggen
Zullen we alle Chinese steden enzo ook lekker bij hun echte naam noemen?![]()
Ik vind bv Sverige ook een stuk leuker klinken dan Zweden
Oei oei.. moet je via Fok je Nederlands op peil houden?!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:38 schreef ElizabethR het volgende:
Waarom denk je dat ik zoveel op FOK! zit? Moet mijn Nederlands nog wel een beetje bijhouden!!
Dat verbasteren los je niet op door topografische namen op de oorspronkelijke manier te schrijven. Bij een vreemde taal hoort immers ook een vreemde uitspraak, en hoeveel Nederlanders zullen weten dat je Sverige uitspreekt als 'swèèrje'? Het resultaat zou zijn dat men de weliswaar de oorspronkelijke spelling gebruikt, maar de plaatsnaam nog steeds niet goed uitspreekt of zelfs slechter dan met de Nederlandse spelling.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar zou ik absoluut voor pleiten!!
Ik stel er ook geen prijs op als mijn naam verbastert wordt.
Hugh Grant wordt toch ook geen Hugo de Groot genoemd?
Engelsen schrijven weliswaar Paris, net als de Fransen, maar spreken het niet zo uit natuurlijk, en dan heb je nog Munich, The Hague, Flushing (Vlissingen), de boot komt in Engeland van Hook of Holland aan, en boten varen volgens Engelsen over de Rhine.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:38 schreef ElizabethR het volgende:
Ja sorry hoor, ik woon in Ierland. Spreek en schrijf de hele dag Engels. Ben niet anders gewend. Bovendien is de naam van de stad London. Dat Nederlanders er weer iets 'vernederlandst' van moeten maken, tja...
quote:Op maandag 16 februari 2009 20:48 schreef marq het volgende:
Ah, bekend en typisch geval weer. Natuurlijk zal de expert van de verzekeringsinstantie moeilijk doen bij grote bedragen, al is ¤3,500.= geen groot bedrag. Je kan een poging wagen een onafhankelijke taxateur in de handen te nemen of je eigen verzekeraar.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar zou ik absoluut voor pleiten!!
Ik stel er ook geen prijs op als mijn naam verbastert wordt.
Hugh Grant wordt toch ook geen Hugo de Groot genoemd?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
Zet 'm maar ff hier neer, wist niks beters.
En is ook niet als bashtopic ofzo bedoeld.
Wij, als Nederlanders en andere landen doen het ook, geven nu al etterlijke jaren geld aan ontwikkelingslanden.
Dit is natuurlijk een nobel iets waardood we in de hemel zullen belanden.
Maar wat heeft het nou eigelijk opgeleverd?
En hoeveel heeft het nou eigenlijk al gekost als je puur cijfermatig kijkt.
Dit omdat onze economie ook in het slop raakt en daar dieper in gaat zinken de komende tijd.
Waarom wordt dit als iets beschouwd wat ten alle tijden door moet blijven gaan?
quote:ten alle tijden
Ik zat er nog over te twijfelen en ik was te lui om het op te zoeken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:14 schreef Copycat het volgende:
En vergeet deze niet:
[..]
Daar heeft volgens mij driekwart van Nederland moeite mee. Maar alle drie de woorden in deze constructie fout, is wel een flinke.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:16 schreef Echo99 het volgende:
Hier kun je ook het mijne van denken...
Is het te allen tijde? ik dacht ten allen tijde...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:14 schreef Copycat het volgende:
En vergeet deze niet:
[..]
Daar heeft volgens mij driekwart van Nederland moeite mee. Maar alle drie de woorden in deze constructie fout, is wel een flinke.
Onze Taal zegt: te allen tijde. Dat was ook wat ik dacht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:47 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Is het te allen tijde? ik dacht ten allen tijde...
En het voltooid deelwoord?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Pardon?
ik verbaster
jij verbastert
hij verbastert
wij verbasteren
jullie verbasteren
zij verbasteren
Van http://www.mijnwoordenboek.nl/ww.php
Veel fouter kan nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:02 schreef Adothehague het volgende:
MONTANA in SC het moet niet gekker worden.
MONTANA heb jij nog exclusieve nieuwtjes uit je ajax kamp?
Bijvoorbeeld wie de nieuwe busschaufeir wordt?
quote:Op maandag 16 februari 2009 19:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ben een keer ontslagen van vakantiewerk bij een tuinder omdat ik niet meebidde voor de lunch.
Nooit zo gelachen![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:15 schreef ahlanlabas het volgende:
heb een belangrijke vraag, ik zit met een verveeld probleem,
Het is wel erg als een probleem zelfs geen zin heeft.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:15 schreef ahlanlabas het volgende:
goeiedag,
heb een belangrijke vraag, ik zit met een verveeld probleem,
Eh, naar waar?quote:ik heb alles gepland om te vertrekken naar mijne nieuwe woonst
Blijft lastig, vreemde talenquote:
Jammer dat dit topic geen imput heeft van ADO...quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:10 schreef Adothehague het volgende:
Wees blij dat jullie hier imput hebben van iemand die geruchten uit een land als Griekenland kan geven.
Ik doe ook mijn best, en vertel GEEEN bullshit.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:21 schreef Rosbief het volgende:
Ideaal toch lijkt me? Niet het gezeik van een rulasie maar wel altijd een sexbuddy achter de hand.
Ik moest echt ff drie keer kijken wat er bedoeld werd!quote:
Gewoon spontaan, zonder oefenen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:02 schreef Semisane het volgende:
[..]
Niet echt een groot plan hè, al die toevalligheden, zodat wij jou oefenloos gelul moeten lezen.
Hoeveel fouten kun je maken in zo'n woord...?quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:32 schreef Denniss23 het volgende:
Ja dat dacht ik dus ook, maar harmony service center intrepeteerd het als zijnde op slot
Je zou toch denken dat een pinguin wel verstand heeft van ijsquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:54 schreef keizerpinguin het volgende:
450 kilo is nog al een gewicht.... dan zou er een mini gledjer onder moeten liggen
Ik weet er nog 1: iemand stuurde mij eens een berichtje met de tekst: "goh wat intepreteer je dat serieus op" ...quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hoeveel fouten kun je maken in zo'n woord...?
quote:Op donderdag 19 februari 2009 @ 03:39 schreef Funkamental het volgende:
Die vader had misschien dat kind wel een duwtje in die righting gegeven en baalt er nu stevig van dat die puber zich ermee heeft bemoeid...
RIP?quote:
Leer eerst maar is Nederlandsquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:29 schreef _Fonz het volgende:
LAL! Ik was de anonieme verstuurder van die kaart!
Oh nee toch niet, zulks rijmelarij van lik me vestje zou ik onmogelijk gemaakt kunnen hebben. Daarvoor is het niveau be-droe-fend.
Eens zul je het leren!quote:
Vijf, vijfer, vijfstquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:14 schreef maok het volgende:
Weer eens wat anders dan een tuinkabouter bij de vijfer (los van de geweldige kleuren combi):
Vriendin van mij op msn terwijl we het over spelfouten hadden...quote:maar op school werden we daaar niet op gecorisheerd....hoe je dat ook schrijft ........vmbo
Had ik gezien RE, maar ik kon het niet latenquote:
't Is meteen een vage kennis geworden, zeker?quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:11 schreef justshutup het volgende:
Vriendin van mij op msn terwijl we het over spelfouten hadden...
Serieusquote:Op donderdag 19 februari 2009 13:11 schreef justshutup het volgende:
[..]
wattes?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:03 schreef Ireth het volgende:
[..]
Hoe hou je zoiets schoon cq stofvrij?Wat een wangedrog!
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 02:13 schreef Dahoo het volgende:
[..]
*kuch*
I beg the differ!
Ik heb een paar jaar terug ook voor ¤20,- een koelkast gekocht via Marktplaats en die werkt helemaal goed.
Stonk niet, maakt geen lawaai, niks, gewoon een enorm goed ding
Aapje. Wat meer vertrouwen mag wel
Mijn hemel. Dat zegt alles.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:11 schreef justshutup het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |