abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66221846
Ik heb een menings verschil met mijn gsm verzekering ( harmony service center)
Om het ff kort te samen te vatten, hun zeggen dat mijn gsm in een vergrendelde ruitme had moeten liggen ten tijde van mijn auto inbraak. Nu lag mijn gsm in het middenconsole in de auto. Hun beweren dat dat niet vergrendeld is. Maar ik heb ff opgezocht in de vandale en vergrendeld betekent
quote:
ver·gren·de·len -grendelde, h -grendeld (met een grendel) sluiten
Mijn middenconsole is te openen doormiddel van een hendel, en is zoals ik het intrepeteer dus vergrendeld.

En dus niet zoals hun intrepeteren dat vergendeld op slot betekent ?

Heb ik hier een punt of ...

Groetjes Dennis
pi_66221890
als je auto op slot zat dan zat ie toch ook al in een vergrendelde ruimte?
pi_66221917
Ja maar hij had in mijn auto ook in een vergrendelde ruimte moeten liggen.
pi_66222178
als je auto vergrendeld is, en de telefoon niet zichtbaar in de auto ligt vind ik het wel heel vreemd dat ze zeggen dat ie ook vergrendeld in de auto moet liggen. als je even in de voorwaarden kijkt van de verzekering kan je uitzoeken wat er staat over vergrendeling en als er inderdaad staat dat jij het alleen in een vergrendelde ruimte moest leggen dan sta jij in je recht lijkt mij!
pi_66222279
quote:
indien de telefoon uit een gemotoriseerd voertuig wordt gestolen, tenzij het voertuig is
afgesloten en alle beveiligingssystemen zijn geactiveerd. De telefoon moet, buiten het zicht
in een vergrendeld handschoenenvak of een afgesloten kofferbak zijn opgeborgen en het
slot hiervan moet sporen van braak vertonen;

Dit staat in de polis voorwaarden
pi_66222437
beetje onduidelijk, ik neem aan dat dit stuk er voor moet staan: er word geen vergoeding uitgekeerd indien de telefoon... in dat geval, je middenconsole heeft een grendel (gren·del de; m -s ijzeren schuif om deuren enz. af te sluiten) dus sta jij in je recht. ookal kan je niet aantonen dat het "slot" sporen van braak vertoond..
pi_66222660
Ja dat dacht ik dus ook, maar harmony service center intrepeteerd het als zijnde op slot

En ik kan wel 10 brieven sturen maar vergoeden doen ze niet.

Dus wat kan ik doen ?
pi_66222710
even naar de rechtswinkel toe?
pi_66224550
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:32 schreef Denniss23 het volgende:

Dus wat kan ik doen ?
Wat mij betreft niets, omdat vergrendeld in het maatschappijlijk verkeer 'op slot' betekent en de voorwaarden ook zo geïntepreteerd moeten worden.

Je zou een rechtswinkel kunnen bellen, maar ik gok dat ze hetzelfde zullen zeggen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 19 februari 2009 @ 10:20:37 #10
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_66227685
Mijn docent verbintennisenrecht vertelde eens dat hij een uur in de rechtzaal heeft staan bakkeleien met twee advocaten van de tegenpartij over de term 'bossage'
pi_66236602
Helaas TS, die middenruimte in je auto had op slot moeten zitten en op dat slot zouden braaksporen zichtbaar moeten zijn.

Dat is de reden dat ik mijn gsm niet verzeker..
De enige keer wanneer ik die verzekering nodig zou hebben is bij diefstal, en aangezien diefstal aangetoond moet kunnen worden en dat meestal niet het geval is, heb je er alsnog niks aan.
pi_66267707
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:07 schreef Denniss23 het volgende:

[..]

Dit staat in de polis voorwaarden
Dat zou dus betekenen dat je je telefoon achter 2 sloten moet opbergen? Dat lijkt me wat onzinnig om te eisen. Uitr het zicht in een afgesloten auto is ook "een vergrendelde ruimte".

Ik heb mijn verzekering bij HSC nooit nodig gehad, deze wek heb ik de opzegbrief maar eens de deur uti gedaan.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')