Je kan nergens van overtuigd zijn...ook jij weet het nietquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:50 schreef CANARIS het volgende:
Het schijnt dat Israel het onmogenlijk toch voormekaar schijnt te krijgen..
Uit alles wat ik zo hoor is da Hamas enorm verzwakt en bedelt om een wapenstilstand.
Na het Libanon-drama is dit eindelijk weer een geslaagde actie.
Ik ben er ook stellig van overtuigd dat het aantal civiele slachtoffer veel lager is als wij horen , want de enige bronnen zijn subjectieve brone uit Gaza.
Deze doet het nog gewoon?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:47 schreef Waterwereld het volgende:
De beelden zijn er niet meer Acces has blocked zag ik staan
Dat fikkie is alweer bijna uit.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:03 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Net met nos headlines dat Israel heeft aangevallen met fosfor granaten en dat er daardoor nu weer een vn gebouw in de gazastrook in de hens staat.
Haartezquote:Poll shows most Israelis back IDF action in Gaza
Almost three weeks after the beginning of Operation Cast Lead and less than a month before the Knesset elections, a Haaretz-Dialog poll shows widespread public support for the Gaza campaign. Less than 10 percent see the operation as a "failure."
The poll, supervised by Professor Camil Fuchs, head of Tel Aviv University's Statistics and Operations Research, shows that Likud and Kadima have weakened slightly and would get 29 and 25 Knesset seats respectively if the elections were held today. Labor is holding steady with 16 seats.
The right-wing bloc still commands more support than the center and left wing, effectively handing Likud chair MK Benjamin Netanyahu the next government. His coalition, however, would be complex, difficult to manage and possibly short-lived.
The Likud, right wing and ultra-Orthodox bloc consists of 62 Knesset seats, while the center and left wing hold 56. The Green Party, hovering on the edge of the minimum number of required votes, stands to receive two Knesset seats.
Shas has weakened slightly and Avigdor Lieberman's Yisrael Beiteinu strengthened compared to previous polls. The right wing National Union-National Religious Party and Habayit Hayehudi, which split from it, bring together a total of six Knesset seats.
The poll indicates that a quarter of those interviewed (representing some 30 Knesset seats) have not decided, refuse to say or don't know how they would vote. The public is possibly waiting for the end of the war to see what arrangement that would be achieved to end it.
Despite pictures from Gaza depicting massive destruction and a large number of wounded and killed, including women and children, 82 percent of the public believe that Israel has not "gone too far" with the military force it is exercising against Hamas.
This means that almost all Israel's Jewish citizens warmly support the operation, its goals, firepower and management.
The poll was conducted among 561 people with an error margin of 4.3 percent for each question. The complete poll will be published in Friday's Haaretz.
Tja, Al Jazeera is sinds het begin van dit conflict al niet "objectief" meer.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:24 schreef paddy het volgende:
Oké, tot zover de neutraliteit van die beelden![]()
Ze hebben het over elke jood over de hele wereld
Wat heeft Al Jazeera met ramattan tv te maken?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:25 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Tja, Al Jazeera is sinds het begin van dit conflict al niet "objectief" meer.
CNN is ook niet helemaal schoon van Pallywood!quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:32 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat heeft Al Jazeera met ramattan tv te maken?
Zelfs CNN etc zenden de live streams van Ramattan uit.
Een livestream uitzenden vind ik wat anders dan continu Israël proberen zwart te maken. En dat is wel waar Al Jazeera mee bezig is helaas.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:32 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat heeft Al Jazeera met ramattan tv te maken?
Zelfs CNN etc zenden de live streams van Ramattan uit.
Ze vertalen trouwens gewoon een Hamas spokesman nu.
Ben ik niet met je eens. Ik vind Al Jazeera English prima verslag doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:40 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Een livestream uitzenden vind ik wat anders dan continu Israël proberen zwart te maken. En dat is wel waar Al Jazeera mee bezig is helaas.
Al Jazeera Arabic heeft overal journalisten staan, ze kunnen overal live komen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:47 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ik vind Al Jazeera English prima verslag doen.
Laten beide kanten zien, waar CNN etc bijna alleen de Israelische kant laten zien.
Bovendien zijn ze live in Gaza, dat kun je van veel andere nieuwszenders niet zeggen.
Hoe Al Jazeera Arabisch het doet weet ik niet, ik versta geen Arabisch..
Dan moet je de interviews op Al Jazeera eens zien wanneer er een pro-Israël spreker is. Is eigenlijk meer een soort aanval van beschuldigingen en het in de mond leggen van uitspraken. En dat terwijl ze claimen dat ze enige Arabische zender is die objectief is. Niet echt dus.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:47 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ik vind Al Jazeera English prima verslag doen.
Laten beide kanten zien, waar CNN etc bijna alleen de Israelische kant laten zien.
Bovendien zijn ze live in Gaza, dat kun je van veel andere nieuwszenders niet zeggen.
Hoe Al Jazeera Arabisch het doet weet ik niet, ik versta geen Arabisch..
Al Jazeera is absoluut objectief. daar mag NOS en RTL4 zeker een voorbeeld aan van nemen,.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:50 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Dan moet je de interviews op Al Jazeera eens zien wanneer er een pro-Israël spreker is. Is eigenlijk meer een soort aanval van beschuldigingen en het in de mond leggen van uitspraken. En dat terwijl ze claimen dat ze enige Arabische zender is die objectief is. Niet echt dus.
-edit: Ik heb het dus over AJ English. Arabisch is ook maar abracadabra voor mij.
Mja, eigenlijk is geen enkele zender in deze echt objectief.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Al Jazeera is absoluut objectief. daar mag NOS en RTL4 zeker een voorbeeld aan van nemen,.
Over die Noorse arts:quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
CNN is ook niet helemaal schoon van Pallywood!
Hier wat kritiek op de video.
volledig artikelquote:A high-profile Norwegian doctor who has said the September 11 terrorists were justified in their attack is now treating patients in Gaza and is being accused of presenting "hard-core propaganda" to TV interviewers in his telling of the conflict between Hamas and Israel.
Dr. Mads Gilbert has become an unofficial advocate of the Palestinian cause, his critics say.
International media reports, including those from the BBC, CBS, CNN and FOX’s sister station Sky News, present Gilbert as an ordinary doctor.
But a look at his record shows that Gilbert, 61, is a political activist and member of the Norwegian Maoist "Red" party, and he has been involved in solidarity work for the Palestinians since the 1970s. He has criticized the international aid organization Doctors Without Borders for refusing to take sides in conflicts.
Gilbert volunteers at the Al-Shifa Hospital in Gaza with the Norwegian Aid Committee (NORWAC), an aid organization funded by the Norwegian government, and he has been interviewed by the media on a variety of issues. Israeli government officials have said Hamas hides weapons in the hospital where Gilbert works.
NGO Monitor, an Israeli human rights watchdog group, says Gilbert presents one-sided criticism of Israel to the media and has accused Israel of deliberately targeting civilians in its Gaza offensive to stop Hamas from firing rockets into Israel.
In addition to being supportive of the terrorist organization Hamas, Gilbert has voiced support for the Sept. 11, 2001, attacks on the World Trade Center and the Pentagon.
"The attack on New York did not come as a surprise after the policy that the West has led during the last decades," Gilbert told the Norwegian newspaper Dagbladet on Sept. 30, 2001. "The oppressed also have a moral right to attack the USA with any weapon they can come up with."
When asked if he supported a terror attack on the U.S., Gilbert said, "Terror is a bad weapon but the answer is yes within the context which I have mentioned."
Gerald Steinberg, executive director of NGO Monitor, said Gilbert's characterization of the situation in Gaza is "in the form of incitement of hatred."
"We question the accuracy and the political biases — if they exist — by groups that claim to promote human rights, humanitarian and non-political goals," Steinberg told FOXNews.com. "A doctor is someone who is not supposed to take a political side."
"We found out he justified the 9/11 attacks.… Here's a guy with a radical political background who is being interviewed as if he were a neutral medical observer," Steinberg said.
Sinds dit conflict speelt ben ik Al Jazeera gaan volgen en het valt me ook op hoe objectief ze zijn. Reporters leggen woordvoerders aan Israëlische kant welliswaar regelmatig het vuur aan de schenen, maar dat mag je verwachten en heeft niets met "gebrek aan objectiviteit" te maken. Al Jazeera laat veel zien van dat wat er aan aan beide kanten gebeurd (ook de gevolgen van Hamas-raketten) en daarom zijn ze eerlijk in hun verslaggeving.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Al Jazeera is absoluut objectief. daar mag NOS en RTL4 zeker een voorbeeld aan van nemen,.
Deze beelden heeft de NOS ook laten zien. Vond het ookal niet echt overtuigend. "There were scores of women and children here"... Uh jahoorquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
CNN is ook niet helemaal schoon van Pallywood!
Hier wat kritiek op de video.
je wil zeggen dat westerse media wel een onbevooroordeeld beeld schetsen ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:40 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Een livestream uitzenden vind ik wat anders dan continu Israël proberen zwart te maken. En dat is wel waar Al Jazeera mee bezig is helaas.
Vanmorgen was dat wel wat extreem ja.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:50 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Dan moet je de interviews op Al Jazeera eens zien wanneer er een pro-Israël spreker is. Is eigenlijk meer een soort aanval van beschuldigingen en het in de mond leggen van uitspraken. En dat terwijl ze claimen dat ze enige Arabische zender is die objectief is. Niet echt dus.
-edit: Ik heb het dus over AJ English. Arabisch is ook maar abracadabra voor mij.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:58 schreef moussie het volgende:
[..]
je wil zeggen dat westerse media wel een onbevooroordeeld beeld schetsen ?
Le-zen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:52 schreef NoizEkick het volgende:
Mja, eigenlijk is geen enkele zender in deze echt objectief.
Dat vuur aan de schenen leggen had ook aan de andere kant gemogen. Dan pas was je neutraal. beide kanten zijn fout. Vanmorgen nog 15raketten op Israël.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sinds dit conflict speelt ben ik Al Jazeera gaan volgen en het valt me ook op hoe objectief ze zijn. Reporters leggen woordvoerders aan Israëlische kant welliswaar regelmatig het vuur aan de schenen, maar dat mag je verwachten en heeft niets met "gebrek aan objectiviteit" te maken. Al Jazeera laat veel zien van dat wat er aan aan beide kanten gebeurd (ook de gevolgen van Hamas-raketten) en daarom zijn ze eerlijk in hun verslaggeving.
Haha jaquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:05 schreef moussie het volgende:
een ding is zeker, de haan als nationaal symbool van de Fransen heeft concurrentie gekregen ..
Je kan gerust een negatief oordeel hebben over al Jazeera zonder dat dit impliceert dat andere media automatisch een positief oordeel ontvangen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:58 schreef moussie het volgende:
[..]
je wil zeggen dat westerse media wel een onbevooroordeeld beeld schetsen ?
Zie mij als maar een Journalist die in de Palestijnse gebieden zitten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:08 schreef NoizEkick het volgende:
Meki, anders maak je even een apart nieuws/propaganda topic aan. Volgens mij was er gisteren iets gezegd over het kopieëren en plakken van lappen teks, foto's en filmpjes.
Dit is een discussietopic, geen nieuwstopic.
Ik had inderdaad al eerder gezegd dat in feite geen enkele nieuwszender echt objectief is, maar daar gaat ze niet op in.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je kan gerust een negatief oordeel hebben over al Jazeera zonder dat dit impliceert dat andere media automatisch een positief oordeel ontvangen.
Met andere woorden; jou vraag slaat nergens op, want hij heeft het enkel over al Jazeera en dat is wat hij wilde zeggen.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:10 schreef venomsnake het volgende:
Alle journalisten, icl alle westerse journalisten zitten nu in dat gebouw van Ramattan uit protest voor de constante beschietingen op journalisten en op gebouwen waar je eigenlijk veilig hoort te zijn.
Ehm.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Zie mij als maar een Journalist die in de Palestijnse gebieden zitten.
beelden? Je bedoelt die bombardementen? Die heb ik al vanaf het begin gezien hier van die link. Die schakelden alleen over naar een soort bunker waar een interview met de Palestijnse Hamas was. Zoals ook eerder al is aangekaart.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:04 schreef Meki het volgende:
Beelden komen maar binnen over de gruweldaden en misstanden daar in Gaza
Dat proberen ze al weken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:06 schreef Meki het volgende:
Gaza: Europees Parlement dringt aan op staakt-het-vuren
Negeren is een beetje lastig wanneer het halve topic bestaat uit filmpjes en lappen tekst met foto's. Niet dat ik de filmpjes bekijk, omdat ik weet met welk doel ze geplaatst worden, maargoed...quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:11 schreef B4CO het volgende:
laat meki toch.
Hij heeft anders niets te doen.. gewoon negeren en anders m ff pm-en
Ik heb veel te doen. maar mijn hart doet zeer pijn van Gaza.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:11 schreef B4CO het volgende:
laat meki toch.
Hij heeft anders niets te doen.. gewoon negeren en anders m ff pm-en
En zo verschuilen ze zich wel vaker tussen burgers, zodat ze die bij een tegenaanval kunnen opvoeren als onschuldige slachtoffers. Stelletje lafaards.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef Mylene het volgende:
De top van de Hamas schijnt in een bunker onder een ziekenhuis te zitten. En schuilkelder voor de gewone burger is er niet.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:12 schreef paddy het volgende:
[..]
beelden? Je bedoelt die bombardementen? Die heb ik al vanaf het begin gezien hier van die link. Die schakelden alleen over naar een soort bunker waar een interview met de Palestijnse Hamas was. Zoals ook eerder al is aangekaart.
Ik sta trouwens versteld van de nuchterheid van de mensen die bij dat geluid en die beelden zitten. Hoor trouwens doorlopend srenes van brandweer? En hoor een hond blaffen![]()
En een boel Palestijns gepraat, waar ik geen donder van versta.
Ergerlijk dat ik dat Arabisch niet versta![]()
Ze kunnen ook de stad verlaten. In die gebieden tussen de verschillende steden zijn echt geen doelwitten, daar zitten ze wel veilig. Gaza is echt niet zo vreselijk dichtbevolkt als de media iedere keer willen doen gelovenquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:16 schreef Meki het volgende:
De mensen in Gaza kunnen heen nergens
ze zitten gewoon in de val ze zitten gewoon in de val
Nooit van gehoord was nooit op objectieve media gekomen dus merendeels onzin.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef Mylene het volgende:
De top van de Hamas schijnt in een bunker onder een ziekenhuis te zitten. En schuilkelder voor de gewone burger is er niet.
Mijn hart doet ook veel pijn.... Israeliers die bij de grens van Gaza jaren lang bang zijn dat een raket bij ze inslaat..quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb veel te doen. maar mijn hart doet zeer pijn van Gaza.
Met hetzelfde argument kunnen al jouw posts als onzin worden bestempeld.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Nooit van gehoord was nooit op objectieve media gekomen dus merendeels onzin.
En Meshaal, die volgevreten terrorist, zit lekker veilig in Damascus de boel flink op te zwepen; vertelt de strijders dat zij door moeten vechten. Best comfortabel zulke oorlogsretoriek als je er zelf ver vandaan bent.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef Mylene het volgende:
Ja, hun eigen gegraven val Mekiquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:16 schreef Meki het volgende:
[..]
goh, dat vroeg ik nou juist, of hij dat wil zeggen ..quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je kan gerust een negatief oordeel hebben over al Jazeera zonder dat dit impliceert dat andere media automatisch een positief oordeel ontvangen.
Met andere woorden; jou vraag slaat nergens op, want hij heeft het enkel over al Jazeera en dat is wat hij wilde zeggen.
Mijn hart doet niet pijn voor enkel angstige mensen in Zuid-Israel. waar 3 doden zijn gevallenquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:18 schreef B4CO het volgende:
[..]
Mijn hart doet ook veel pijn.... Israeliers die bij de grens van Gaza jaren lang bang zijn dat een raket bij ze inslaat..
Die mensen die in angst moeten leven..
Dus ik kan me indenken hoe jij je voelt.
(ook voor de onschuldige Pally's voel ik mee.. maar dat is de schuld van Jouw liefhebbende Hamas)
De intentie van jouw vraag is duidelijk. Jij hebt allang een track record.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:19 schreef moussie het volgende:
[..]
goh, dat vroeg ik nou juist, of hij dat wil zeggen ..
de vraag bevalt je niet dus probeer je hem maar te ridiculiseren of zo, en mij te vertellen wat iemand anders bedoelt ?
En van deze?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:11 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Van zulke mensen hou ik van echt perfect.
Bron Uit het eerder door mij geplaatste verhaal over de beschieting van het VN gebouw.quote:Also Thursday morning, defense officials said Hamas operatives had barricaded themselves inside a press office in Gaza, and were using people there as human shields. There were 23 people inside, said the officials.
Dat snap ik heus wel, maar dan nog. Kijk je mee met die beelden? Af en toe hoor je mensen daar praten. broodnuchter zo te horen en niet in paniek. Ik zou (als moeder) denk ik als een kip zonder kop rondrennen (ja, weg Nederlandse nuchterheid bij mij) Achter die beelden hoor je niet eens geschrokken reacties bij die inslagen. Net alsof ze het puur technisch bekijken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Palestijnse propaganda.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de stad verlaten. In die gebieden tussen de verschillende steden zijn echt geen doelwitten, daar zitten ze wel veilig. Gaza is echt niet zo vreselijk dichtbevolkt als de media iedere keer willen doen geloven
Dan had je moeten lezen i.p.v. aannames te doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:19 schreef moussie het volgende:
[..]
goh, dat vroeg ik nou juist, of hij dat wil zeggen ..
de vraag bevalt je niet dus probeer je hem maar te ridiculiseren of zo, en mij te vertellen wat iemand anders bedoelt ?
Gezien?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:52 schreef NoizEkick het volgende:
Mja, eigenlijk is geen enkele zender in deze echt objectief.
Met 1,3 miljoen mensen op een gebiedje van, zeg, 2 x Texel, komt het toch behoorlijk krapjes over.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de stad verlaten. In die gebieden tussen de verschillende steden zijn echt geen doelwitten, daar zitten ze wel veilig. Gaza is echt niet zo vreselijk dichtbevolkt als de media iedere keer willen doen geloven
lol .. dus als je kritisch bent op je eigen media krijg je een track record en krijg je een stempel op je voorhoofd ..quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De intentie van jouw vraag is duidelijk. Jij hebt allang een track record.
Sterker nog zijn de beschietingen vanaf Gaza nooit helemaal gestopt. Volgens tellingen van de V.N. tussen de 10-20 raketten en mortieren in juli, 20-30 in augustus, 5-10 in september.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:22 schreef Mylene het volgende:
[..]
Palestijnse propaganda.
Ook dat Israël het bestand als eerste heeft geschonden terwijl de Palestijnen in de eerste week al raketten hebben afgevuurd.
Palestinian rockets threaten truce
Israel forgoes military response, eyes prisoner swap
nee mekiquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Mijn hart doet niet pijn voor enkel angstige mensen in Zuid-Israel. waar 3 doden zijn gevallen
Maar me hart gaat kapot in Gaza waar tot nu 1100 doden zijn gevallen.
Ze zitten vooral bij elkaar in de stad. Die heeft een redelijke bevolkingsdichtheid, maar absoluut niet zo hoog als vaak wordt beweerd. De claim dat ze nergens heen kunnen klopt gewoon niet. Buiten die stad is genoeg ruimte om zich te verspreiden en veilig te zijn voor bombardementen. Er zijn daar simpelweg geen doelwitten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:22 schreef yavanna het volgende:
Met 1,3 miljoen mensen op een gebiedje van, zeg, 2 x Texel, komt het toch behoorlijk krapjes over.
Weer een verkeerde conclusie getrokken muisje, zoals wel vaker. Je leest ogenschijnlijk door een bril van vooringenomenheid; in elk geval erg slecht.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:22 schreef moussie het volgende:
[..]
lol .. dus als je kritisch bent op je eigen media krijg je een track record en krijg je een stempel op je voorhoofd ..
eng mannetje jij
Weet je? Ik moest ook aan schuilkelders denken. In Israël hadden ze die wel voor de burgers. Tenminste die burgers waren gevlucht in de schuilkelders na raketinslagen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef Mylene het volgende:
bron ; jpost ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En van deze?
[..]
Bron Uit het eerder door mij geplaatste verhaal over de beschieting van het VN gebouw.
Door die bunkers in Israel zijn er weinig doden aan Israelische kant..quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Weet je? Ik moest ook aan schuilkelders denken. In Israël hadden ze die wel voor de burgers. Tenminste die burgers waren gevlucht in de schuilkelders.
Er is 1 ziekenhuis geraakt. Er is geen bevestiging van die tweede.
Maar wat ik eigenlijk wil weten. Laat Hamas al gewonde burgers door die welkom zijn bij Egyptische ziekenhuizen? Die hielden ze eerst tegen, maar nu met al die gewonden zou die beslissing toch herzien moeten worden?
Absoluut, ik heb merendeels Al Jazeera aan staan van de dag.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:20 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat snap ik heus wel, maar dan nog. Kijk je mee met die beelden? Af en toe hoor je mensen daar praten. broodnuchter zo te horen en niet in paniek. Ik zou (als moeder) denk ik als een kip zonder kop rondrennen (ja, weg Nederlandse nuchterheid bij mij) Achter die beelden hoor je niet eens geschrokken reacties bij die inslagen. Net alsof ze het puur technisch bekijken.
Die mensen die je hoort zijn alleen/voornl? journalisten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:20 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat snap ik heus wel, maar dan nog. Kijk je mee met die beelden? Af en toe hoor je mensen daar praten. broodnuchter zo te horen en niet in paniek. Ik zou (als moeder) denk ik als een kip zonder kop rondrennen (ja, weg Nederlandse nuchterheid bij mij) Achter die beelden hoor je niet eens geschrokken reacties bij die inslagen. Net alsof ze het puur technisch bekijken.
nu wel, ja, bedankt ..quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:22 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Dan had je moeten lezen i.p.v. aannames te doen.
Zal ik het nog een keer voor je quoten?
[..]
Gezien?
Mooi.[ afbeelding ]
Ik kan je voorspellen dat er weer een lading retoriek komt omtrent bezetting en dat Israel tot de bezetting wordt opgeheven natuurlijk gewoon platgegooid mag worden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:23 schreef B4CO het volgende:
Meki, als Hamas nou stopt he met die raketten af te schieten en zegt.
" Beste burgers van Gaza. Hier ish tha Gamash spiekingk.
Wij zijn voor jullie veiligheid gestopt om Israel te beschieten zodat Israel jullie, ons volk, bespaart... Wij zijn geen terroristen, kijk, we bewijzen het door te stoppen.."
Dan zal Israel ook stoppen, dat hebben ze beloofd, en kunnen ze om de tafel.
Als Israel doorgaat nadat Hamas is gestopt, dan pas kan je roepen dat Israel barbaars en duivels is.
Als Hamas ECHT maar iets om zijn volk gaf.. ALS.. dan was er nu niks aan de hand.
Het zou me niets verbazen als Hamas die gewonden nog steeds tegen houdt i.v.m. propagandadoeleinden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar wat ik eigenlijk wil weten. Laat Hamas al gewonde burgers door die welkom zijn bij Egyptische ziekenhuizen? Die hielden ze eerst tegen, maar nu met al die gewonden zou die beslissing toch herzien moeten worden?
Ik weet het niet hoor, maar heeft de Palestijnse bevolking wel de middelen om bunkers te bouwen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:28 schreef B4CO het volgende:
[..]
Door die bunkers in Israel zijn er weinig doden aan Israelische kant..
Als Hamas bunkers heeft gebouwd voor haar bevolking waren er ook veel minder doden in Hamasistan!
Excuses aanvaard.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:30 schreef moussie het volgende:
[..]
nu wel, ja, bedankt ..
ik heb ook nog iets anders te doen dan elke post terug te lezen, zeker in een zo snel lopend topic als dit, dus die had ik gemist, mijn excuses
Al Jazeera is geen Palestijns maar Qataaranse omroep vergelijkbaar als bbc en cnnquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef B4CO het volgende:
[..]
Zelfde als jij met Al-Jazeera komt he
Ik heb meerdere malen vernomen dat ook buiten de stad beschietingen e.d. zijn, dus of het buiten de stad echt zo veilig is, valt dan te bezien. Nog even afgezien hoe mensen buiten de stad aan onderdak, water, voedsel en evt medische hulp moeten komen. Ook weten wij niet wat de mensen in de stad verteld wordt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze zitten vooral bij elkaar in de stad. Die heeft een redelijke bevolkingsdichtheid, maar absoluut niet zo hoog als vaak wordt beweerd. De claim dat ze nergens heen kunnen klopt gewoon niet. Buiten die stad is genoeg ruimte om zich te verspreiden en veilig te zijn voor bombardementen. Er zijn daar simpelweg geen doelwitten.
Er was (ontwikkelings)geld zat. Alleen verdween dat op duistere wijze in de zakken van Arafat en kornuiten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:30 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar heeft de Palestijnse bevolking wel de middelen om bunkers te bouwen?
Hamas bouwt ook ziekenhuizen en andere voorzieningen hè?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:30 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar heeft de Palestijnse bevolking wel de middelen om bunkers te bouwen?
Nee hoor grens is allang open, vele gewonden zijn in Marokko, Libie, S-Arabie, Dubai, Belgie, Venezeula, Tunesie en Egypte en Iran.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als Hamas die gewonden nog steeds tegen houdt i.v.m. propagandadoeleinden.
Gezien de agressie waarmee Israël te werk gaat in Gaza de afgelopen dagen zouden zij die bunker allang hebben moeten vernietigen indien dat waar was geweest.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef Mylene het volgende:
En dat vrouwtje van hem in Parijs die daar vaste klant is bij de grote modehuizen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Er was (ontwikkelings)geld zat. Alleen verdween dat op duistere wijze in de zakken van Arafat en kornuiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |