abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:57:21 #226
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_65069267
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Al Jazeera is absoluut objectief. daar mag NOS en RTL4 zeker een voorbeeld aan van nemen,.
Sinds dit conflict speelt ben ik Al Jazeera gaan volgen en het valt me ook op hoe objectief ze zijn. Reporters leggen woordvoerders aan Israëlische kant welliswaar regelmatig het vuur aan de schenen, maar dat mag je verwachten en heeft niets met "gebrek aan objectiviteit" te maken. Al Jazeera laat veel zien van dat wat er aan aan beide kanten gebeurd (ook de gevolgen van Hamas-raketten) en daarom zijn ze eerlijk in hun verslaggeving.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:58:35 #227
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65069313
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

CNN is ook niet helemaal schoon van Pallywood!

Hier wat kritiek op de video.
Deze beelden heeft de NOS ook laten zien. Vond het ookal niet echt overtuigend. "There were scores of women and children here"... Uh jahoor .
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_65069321
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:40 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Een livestream uitzenden vind ik wat anders dan continu Israël proberen zwart te maken. En dat is wel waar Al Jazeera mee bezig is helaas.
je wil zeggen dat westerse media wel een onbevooroordeeld beeld schetsen ?
pleased to meet you
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:58:47 #229
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65069322
Aardig wat beschietingen nu in Gaza Stad
pi_65069335
Jee, die beelden Eén en al rook
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_65069376

Ziekenhuis beschoten door de duivelse zionisten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65069390
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:50 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Dan moet je de interviews op Al Jazeera eens zien wanneer er een pro-Israël spreker is. Is eigenlijk meer een soort aanval van beschuldigingen en het in de mond leggen van uitspraken. En dat terwijl ze claimen dat ze enige Arabische zender is die objectief is. Niet echt dus.

-edit: Ik heb het dus over AJ English. Arabisch is ook maar abracadabra voor mij.
Vanmorgen was dat wel wat extreem ja.
Maar kan me het ergens wel voorstellen, want die Israelische spokesman draaide de laatste dagen werkelijk om iedere vraag heen. Gaf maar geen antwoord op simpele ja/nee vragen, bijvoorbeeld over het gebruik van Witte fosfor..

Maar goed, dat interview kon beter idd, ben ik met je eens.
Maar dat was een beetje een uitzondering.

Persoonlijk kijk ik kiever naar Al Jazeera English dan naar CNN, Sky etc.
Ze laten meer mensen aan het woord, en ze besteden gewoon meer aandacht aan het conflict, bovendien veel live.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:03:35 #234
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_65069510
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:58 schreef moussie het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:52 schreef NoizEkick het volgende:

Mja, eigenlijk is geen enkele zender in deze echt objectief.
Le-zen.
pi_65069534
Beelden komen maar binnen over de gruweldaden en misstanden daar in Gaza
pi_65069558
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:57 schreef beantherio het volgende:

[..]

Sinds dit conflict speelt ben ik Al Jazeera gaan volgen en het valt me ook op hoe objectief ze zijn. Reporters leggen woordvoerders aan Israëlische kant welliswaar regelmatig het vuur aan de schenen, maar dat mag je verwachten en heeft niets met "gebrek aan objectiviteit" te maken. Al Jazeera laat veel zien van dat wat er aan aan beide kanten gebeurd (ook de gevolgen van Hamas-raketten) en daarom zijn ze eerlijk in hun verslaggeving.
Dat vuur aan de schenen leggen had ook aan de andere kant gemogen. Dan pas was je neutraal. beide kanten zijn fout. Vanmorgen nog 15raketten op Israël.

Snap dat het aantal niet te vergelijken is, maar dat is het nooit wanneer er slachtoffers vallen aan welke kant ook.

Ik hoor trouwens gewoon een radio daar.

Hoe kan het toch dat ik die haan steeds hoor
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_65069589

CNN verslag via Rammatan zender
pi_65069593
een ding is zeker, de haan als nationaal symbool van de Fransen heeft concurrentie gekregen ..
pleased to meet you
pi_65069627
Gaza: Europees Parlement dringt aan op staakt-het-vuren

Israël moet het militaire offensief staken en de radicale Palestijnse organisatie Hamas moet de raketaanvallen op het zuiden van Israël stopzetten en meewerken aan een politieke oplossing. Het EP toont zich "ontzet over het lijden van de burgerbevolking in Gaza" en betreurt de aanvallen op burgerdoelen en VN-gebouwen.

De resolutie werd goedgekeurd met 570 tegen 11 stemmen. De tekst spreekt zich niet uit over een mogelijke impact van het Israëlische offensief op de relaties tussen de Europese Unie en Israël. Verscheidene Europarlementsleden bepleitten de voorbije dagen een uitstel van de geplande opwaardering van de betrekkingen met Israël. (TIP)

http://www.tijd.be/nieuws(...)uren.8130102-431.art
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:08:13 #241
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_65069679
Meki, anders maak je even een apart nieuws/propaganda topic aan. Volgens mij was er gisteren iets gezegd over het kopieëren en plakken van lappen teks, foto's en filmpjes.
Dit is een discussietopic, geen nieuwstopic.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:08:39 #242
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65069690
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:05 schreef moussie het volgende:
een ding is zeker, de haan als nationaal symbool van de Fransen heeft concurrentie gekregen ..
Haha ja
Waiting for This is it!
pi_65069694

Gaza Gaza Gaza... elk beschaafd mens staat achter jullie
pi_65069699
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Je kan gerust een negatief oordeel hebben over al Jazeera zonder dat dit impliceert dat andere media automatisch een positief oordeel ontvangen.
Met andere woorden; jou vraag slaat nergens op, want hij heeft het enkel over al Jazeera en dat is wat hij wilde zeggen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65069724
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:08 schreef NoizEkick het volgende:
Meki, anders maak je even een apart nieuws/propaganda topic aan. Volgens mij was er gisteren iets gezegd over het kopieëren en plakken van lappen teks, foto's en filmpjes.
Dit is een discussietopic, geen nieuwstopic.
Zie mij als maar een Journalist die in de Palestijnse gebieden zitten.
Ik kom enkel met video's die nieuw zijn en pas op Al Jazeera zijn gekomen

Zo kan je het ook zien.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:10:29 #246
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_65069750
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je kan gerust een negatief oordeel hebben over al Jazeera zonder dat dit impliceert dat andere media automatisch een positief oordeel ontvangen.
Met andere woorden; jou vraag slaat nergens op, want hij heeft het enkel over al Jazeera en dat is wat hij wilde zeggen.
Ik had inderdaad al eerder gezegd dat in feite geen enkele nieuwszender echt objectief is, maar daar gaat ze niet op in.
pi_65069752
Alle journalisten, icl alle westerse journalisten zitten nu in dat gebouw van Ramattan uit protest voor de constante beschietingen op journalisten en op gebouwen waar je eigenlijk veilig hoort te zijn.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65069777
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:10 schreef venomsnake het volgende:
Alle journalisten, icl alle westerse journalisten zitten nu in dat gebouw van Ramattan uit protest voor de constante beschietingen op journalisten en op gebouwen waar je eigenlijk veilig hoort te zijn.
Van zulke mensen hou ik van echt perfect.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:11:21 #249
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65069782
Ik vrees dat je straks geband zal worden Meki, en dan valt er helemaal niets meer te zeggen of te verdedigen voor je.
Waiting for This is it!
  Donald Duck held donderdag 15 januari 2009 @ 14:11:41 #250
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65069788
wie neemt er nou eigenlijk een haan als dier in zo'n stedelijk gebied
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: