Sinds dit conflict speelt ben ik Al Jazeera gaan volgen en het valt me ook op hoe objectief ze zijn. Reporters leggen woordvoerders aan Israëlische kant welliswaar regelmatig het vuur aan de schenen, maar dat mag je verwachten en heeft niets met "gebrek aan objectiviteit" te maken. Al Jazeera laat veel zien van dat wat er aan aan beide kanten gebeurd (ook de gevolgen van Hamas-raketten) en daarom zijn ze eerlijk in hun verslaggeving.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Al Jazeera is absoluut objectief. daar mag NOS en RTL4 zeker een voorbeeld aan van nemen,.
Deze beelden heeft de NOS ook laten zien. Vond het ookal niet echt overtuigend. "There were scores of women and children here"... Uh jahoorquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
CNN is ook niet helemaal schoon van Pallywood!
Hier wat kritiek op de video.
je wil zeggen dat westerse media wel een onbevooroordeeld beeld schetsen ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:40 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Een livestream uitzenden vind ik wat anders dan continu Israël proberen zwart te maken. En dat is wel waar Al Jazeera mee bezig is helaas.
Vanmorgen was dat wel wat extreem ja.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:50 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Dan moet je de interviews op Al Jazeera eens zien wanneer er een pro-Israël spreker is. Is eigenlijk meer een soort aanval van beschuldigingen en het in de mond leggen van uitspraken. En dat terwijl ze claimen dat ze enige Arabische zender is die objectief is. Niet echt dus.
-edit: Ik heb het dus over AJ English. Arabisch is ook maar abracadabra voor mij.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:58 schreef moussie het volgende:
[..]
je wil zeggen dat westerse media wel een onbevooroordeeld beeld schetsen ?
Le-zen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:52 schreef NoizEkick het volgende:
Mja, eigenlijk is geen enkele zender in deze echt objectief.
Dat vuur aan de schenen leggen had ook aan de andere kant gemogen. Dan pas was je neutraal. beide kanten zijn fout. Vanmorgen nog 15raketten op Israël.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sinds dit conflict speelt ben ik Al Jazeera gaan volgen en het valt me ook op hoe objectief ze zijn. Reporters leggen woordvoerders aan Israëlische kant welliswaar regelmatig het vuur aan de schenen, maar dat mag je verwachten en heeft niets met "gebrek aan objectiviteit" te maken. Al Jazeera laat veel zien van dat wat er aan aan beide kanten gebeurd (ook de gevolgen van Hamas-raketten) en daarom zijn ze eerlijk in hun verslaggeving.
Haha jaquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:05 schreef moussie het volgende:
een ding is zeker, de haan als nationaal symbool van de Fransen heeft concurrentie gekregen ..
Je kan gerust een negatief oordeel hebben over al Jazeera zonder dat dit impliceert dat andere media automatisch een positief oordeel ontvangen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:58 schreef moussie het volgende:
[..]
je wil zeggen dat westerse media wel een onbevooroordeeld beeld schetsen ?
Zie mij als maar een Journalist die in de Palestijnse gebieden zitten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:08 schreef NoizEkick het volgende:
Meki, anders maak je even een apart nieuws/propaganda topic aan. Volgens mij was er gisteren iets gezegd over het kopieëren en plakken van lappen teks, foto's en filmpjes.
Dit is een discussietopic, geen nieuwstopic.
Ik had inderdaad al eerder gezegd dat in feite geen enkele nieuwszender echt objectief is, maar daar gaat ze niet op in.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je kan gerust een negatief oordeel hebben over al Jazeera zonder dat dit impliceert dat andere media automatisch een positief oordeel ontvangen.
Met andere woorden; jou vraag slaat nergens op, want hij heeft het enkel over al Jazeera en dat is wat hij wilde zeggen.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:10 schreef venomsnake het volgende:
Alle journalisten, icl alle westerse journalisten zitten nu in dat gebouw van Ramattan uit protest voor de constante beschietingen op journalisten en op gebouwen waar je eigenlijk veilig hoort te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |