abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65061720
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:22 schreef venomsnake het volgende:
De zware aanvallen op de stad zijn dan ook vanmorgen begonnen..

Stream:
http://switch434-01.castup.net/cunet/gm.asp?ai=434&ar=CH2News_2
Ja ik zie de beelden en hoor de verslaggeving ook.
Er is veel rook en activiteit.
pi_65061778
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zei ik gisteren ook al.

Het is vreselijk natuurlijk, maar als mensen nergens heen kunnen, met z'n allen op elkaar gepakt zitten en dan gebombardeerd worden verwacht je toch meer slachtoffers.

Ook geloof ik het IDF nog steeds als ze zeggen dat ze er, zo goed en zo kwaad als het gaat, zo veel mogelijk aan doen om burgerslachtoffers te voorkomen. Anders waren er wederom wel hele andere cijfers geweest na tientallen bombardementen.
Dat is te danken aan de geavanceerdheid van de wapens van Israel.
In ieder geval een goed streven, hoe kut de situatie ook is.
pi_65061792
quote:
Het is vreselijk natuurlijk, maar als mensen nergens heen kunnen, met z'n allen op elkaar gepakt zitten en dan gebombardeerd worden verwacht je toch meer slachtoffers.
7 personen is een gemiddeld gezin daar, bij niet gerichte bombardementen zou je toch veel meer slachtoffers verwachten.
pi_65061823
quote:

[..]

Dat zei ik gisteren ook al.

Ook geloof ik het IDF nog steeds als ze zeggen dat ze er, zo goed en zo kwaad als het gaat, zo veel mogelijk aan doen om burgerslachtoffers te voorkomen. Anders waren er wederom wel hele andere cijfers geweest na tientallen bombardementen.
Dat denk ik ook.
Denk ook dat het IDF elke 'burger' die voor een hamasstrijder staat, ook als Hamasstrijder beschouwt. Hamas noemt dat natuurlijk een onschuldige burger.
pi_65061866
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat is te danken aan de geavanceerdheid van de wapens van Israel.
In ieder geval een goed streven, hoe kut de situatie ook is.
Beetje geavanceerd leger heeft kogels die in een boogje om de burgers heen gaan. Israel kan nog beter haar best doen
pi_65061896
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:25 schreef Wheelgunner het volgende:
Denk inderdaad dat dit fase 3 is. Toen ze een paar dagen geleden zeiden dat het op een einde liep dacht ik eigenlijk dat ze dus niet meer de steden in zouden trekken, maar dus toch.
Kan een tactiek zijn he, Israël pakt 't wat dat betreft wel goed aan; er komt niets strategisch in het nieuws en wát er in komt kan heel misleidend werken. Zo te zien hebben ze er alles aan gedaan om te voorkomen dat Hamas weet wat er gebeurt via de pers. Een les van Libanon, denk ik.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65062022
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

Kan een tactiek zijn he, Israël pakt 't wat dat betreft wel goed aan; er komt niets strategisch in het nieuws en wát er in komt kan heel misleidend werken. Zo te zien hebben ze er alles aan gedaan om te voorkomen dat Hamas weet wat er gebeurt via de pers. Een les van Libanon, denk ik.
Misschien is die rook daar ook voor bedoeld. De telelenzen zijn zo nutteloos, behalve om de rook te filmen.
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:45:48 #183
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_65062170
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Onderhand meer dan 1000 doden trouwens, nog ongeveer 14.000 Hamas leden te gaan.
Als het daar is zoals jou woorden, dan hebben ze nog 499.000 Hamas leden te gaan, want de vrouwen en kinderen en andere mannen zijn dan namelijk ook lid.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:50:35 #184
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_65062328
11:44 Witnesses: Tank shell hits Reuters offices in Gaza hi-rise (Reuters)
11:36 Iranian president reiterates criticism of Arab silence on Gaza situation (Reuters)
11:33 Gaza medics: 15 Palestinians killed during IDF incursion into Gaza City (Reuters)
11:31 At least 20 rockets fired at Israel from Gaza since Thursday morning (Haaretz)
11:00 Livni urges Red Cross: Tell Hamas to allow access to Gilad Shalit (Haaretz)
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:54:10 #185
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65062441
Dit bewijst maar weer dat niemand iets om de Pallys geeft.. zelfs hun eigen broeders niet..

Triest maar waar.
quote:
Iran bekritiseert Arabische landen om Gaza

TEHERAN - De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft donderdag kritiek geleverd op Arabische landen, omdat die niet genoeg doen om het geweld in de Gazastrook te stoppen. Hij schreef de Saudische koning Abdullah zelfs een brief om de zaak aan te kaarten.

„Helaas steunen en tolereren sommige regionale, islamitische en Arabische staten om welke reden dan ook, en met een lach van bevrediging, deze zeldzame genocide in stilte”, aldus Ahmadinejad.

„Ze verwachten dat het bestaan van deze weerloze mensen gebroken wordt en dat zij zich overgeven aan de onderdrukking van de bezetters”, schrijft de Iraanse president, die er bij Abdullah op aandrong „de stilte te doorbreken en zijn mening te geven”.
Bron
Trotse papa van Eden
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:57:10 #186
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65062529
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:45 schreef rakotto het volgende:

[..]

Als het daar is zoals jou woorden, dan hebben ze nog 499.000 Hamas leden te gaan, want de vrouwen en kinderen en andere mannen zijn dan namelijk ook lid.
Dan zijn ze nog wel even bezig.
pi_65062588
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:22 schreef venomsnake het volgende:
De zware aanvallen op de stad zijn dan ook vanmorgen begonnen..

Stream:
http://switch434-01.castup.net/cunet/gm.asp?ai=434&ar=CH2News_2
Ik hoor niets?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_65062782
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:54 schreef B4CO het volgende:
Dit bewijst maar weer dat niemand iets om de Pallys geeft.. zelfs hun eigen broeders niet..

Triest maar waar.
[..]

Bron
Ik denk eerder dat de Islamitische landen met genoegen zitten te kijken naar hoe de lastposten van Hamas door de mangel worden gehaald.
pi_65062877
Uncontrollable fire rages at U.N. relief agency's HQ in Gaza as compound hit by artillery, agency's local director says.

breaking news op cnn nu.

[ Bericht 31% gewijzigd door Unrealist- op 15-01-2009 11:13:38 ]
pi_65062914
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:54 schreef B4CO het volgende:

Triest maar waar.
[..]

Bron
De koningen en sjeiks doen mee met de wereldeconomie en wereldpolitiek. Met de oliedollars hebben ze het westerse comfort om zich heen verzameld en zijn verstrengeld in het grootkapitaal. Ze zijn echter geen leider van hun moslimburgers. Dat zijn de imams en shariameesters. In Saudi-Arabie is dat heel duidelijk, het koningshuis is beducht op aanslagen van extremisten tegen ze, die vinden dat het koningshuis de islam verwaarloosd door westerse waarden over te nemen. Clubs als Hamas houden ze liever bij zich weg, want die spugen ook op de koningshuizen die heulen met de zionisten.
In Iran is de tweedeling er niet. Daar leidt de islam het land en regering.
pi_65063116
Tal El Hawa hospital is bombed volgens Al Jazeera, zitten 500 mensen in.

http://edition.cnn.com/20(...).aid.plea/index.html
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik hoor niets?
Soms valt het geluid even weg..

[ Bericht 47% gewijzigd door venomsnake op 15-01-2009 11:19:18 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65063884
Weet je wat ik zo vreemd vind? Ik zie zowel op de beelden van een link (hier eerder gegeven) als wel van de beelden op tv, maar één rookpluim, terwijl het drama moet zijn en beide partijen bommen gebruiken . Dat je van de beschietingen op elkaar niets ziet snap ik, maar snap die ene rookpluim niet. Een reporter zei dat er doorlopend bombardementen zouden zijn.

Ik zie dat doorlopende dus niet en kijk toch al een hele tijd. Hamas zou trouwens ook bezig zijn met een offensief. Wat dat dat inhoud weet ik ook niet
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:36:10 #193
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65063951
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:34 schreef Waterwereld het volgende:
Weet je wat ik zo vreemd vind? Ik zie zowel op de beelden van een link (hier eerder gegeven) als wel van de beelden op tv, maar één rookpluim, terwijl het drama moet zijn en beide partijen bommen gebruiken . Dat je van de beschietingen op elkaar niets ziet snap ik, maar snap die ene rookpluim niet. Een reporter zei dat er doorlopend bombardementen zouden zijn.

Ik zie dat doorlopende dus niet en kijk toch al een hele tijd. Hamas zou trouwens ook bezig zijn met een offensief. Wat dat dat inhoud weet ik ook niet
Het gebied is wel wat groter dan een webcam kan overzien...
pi_65063957
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:34 schreef Waterwereld het volgende:

Niet alle bommen veroorzaken brand he.

De meeste wel, trouwens. Wat dat betreft kan ik me je verwondering wel voorstellen.
pi_65064417
De beelden zijn er niet meer Acces has blocked zag ik staan
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_65064501
Het schijnt dat Israel het onmogenlijk toch voormekaar schijnt te krijgen..
Uit alles wat ik zo hoor is da Hamas enorm verzwakt en bedelt om een wapenstilstand.

Na het Libanon-drama is dit eindelijk weer een geslaagde actie.

Ik ben er ook stellig van overtuigd dat het aantal civiele slachtoffer veel lager is als wij horen , want de enige bronnen zijn subjectieve brone uit Gaza.
pi_65064800
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:50 schreef CANARIS het volgende:
Uit alles wat ik zo hoor is da Hamas enorm verzwakt en bedelt om een wapenstilstand.

Ik ben er ook stellig van overtuigd dat het aantal civiele slachtoffer veel lager is als wij horen , want de enige bronnen zijn subjectieve brone uit Gaza.
Wat ik hoor gaan de beschietingen gewoon door van beide kanten hoor. Hamas was ook bezig met een offensief. En de reporter was duidelijk geschocked door de ellende daar voor de burgers die wilden vluchten, maar geen kant op kunnen.

Ik geloof in ieder geval niet in een vraag vanuit de Hamas om een staakt het vuren. Sorry.

Ik vind dit vooral erg voor die angstige burgers die geen kant op kunnen.

Laat de Hamas nu trouwens nog steeds niet toe dat gewonde burgers in Egypte verzorgd worden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_65064864
Het is nauwelijks voor te stellen dat Hamas richting een bestand beweegt en het is te hopen dat Israël daarmee de keiharde garanties krijgt dat de beschietingen op haar burgers en wapensmokkel verleden tijd zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:00:12 #199
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65064882
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:50 schreef CANARIS het volgende:

Je kan nergens van overtuigd zijn...ook jij weet het niet
Waiting for This is it!
pi_65065126
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:47 schreef Waterwereld het volgende:
De beelden zijn er niet meer Acces has blocked zag ik staan
Deze doet het nog gewoon? http://switch434-01.castup.net/cunet/gm.asp?ai=434&ar=CH2News_2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')