Precies mijn idee dus. En nee, dat geld is gewoon van haar, daar werkt ze voor.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap er niks van. Als je vriendin geld stort wat heeft je schoonmoeder daar dan mee te maken? Of is dat geld geleend van schoonmoeder?
Uiteraard. Het geval is echter dat mamma niet zo makkelijk is, het is niet voor niets dat ze mij, vriendinnen, wie dan ook, liefst niet mee naar huis neemt omdat het altijd miserie is. Het is gewoonweg niet bespreekbaar, in mamma d'r hoofd zou ze nooit uit huis gaan. Maar ze woont ook niet thuis, ze komt er enkel nog in het weekend. Zit gewoon op kamers, net als ik.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:02 schreef Vandaag... het volgende:
Kan me voorstellen dat ze even pissed is dat haar dochter een beetje sneaky doet over samenwonen met een knul die moeders nog nooit gezien heeft.
Eens.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:04 schreef Naamah het volgende:
Maar je vriendin heeft haar moeder niks verteld over jullie samenwoonplannen? Da's misschien ook niet helemaal handig.. En aangezien je moeder ook nog nooit gezien heeft denkt ze misschien wel dat jij een of andere loverboy bent die haar dochter geld afhandig heeft gemaakt. Natuurlijk moet ze zich hier niet mee bemoeien, maar ik denk dat ik wel een klein beetje snap waar die reactie vandaan komt..
Nee, want ze weet niet dat het contract op beide namen staat. Ze wilde het in juli vertellen als ze er permanent bij zou komen wonen. In deze periode houdt ze haar kamer namelijk nog.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:03 schreef Troubled_Soul het volgende:
Zonder het op te willen nemen voor de evil mother in law.... misschien is moeders pissig omdat jullie beider handtekeningen en die van de huisbaas nodig zijn om het geld vrij te laten komen?
Dus in de ogen van je schoonmoeder heb jij haar dochter zo ver gekregen dat zij jouw borg á ¤1400,- heeft voorgeschoten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:10 schreef Nairua het volgende:
[..]
Nee, want ze weet niet dat het contract op beide namen staat. Ze wilde het in juli vertellen als ze er permanent bij zou komen wonen. In deze periode houdt ze haar kamer namelijk nog.
Dat dus, geen wonder dat moeders "not amused" is...quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dus in de ogen van je schoonmoeder heb jij haar dochter zo ver gekregen dat zij jouw borg á ¤1400,- heeft voorgeschoten.
You loverboy!
Precies. Nogal wiedes dat schoonmoeder dat niet pikt. Betaal die 1400 euro aan je vriendin terug, dan ben je klaar.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dus in de ogen van je schoonmoeder heb jij haar dochter zo ver gekregen dat zij jouw borg á ¤1400,- heeft voorgeschoten.
You loverboy!
Die schoonmoeder moet zich sowieso niet meer bemoeien met de financiën van haar 22-jarige dochter.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Nogal wiedes dat schoonmoeder dat niet pikt. Betaal die 1400 euro aan je vriendin terug, dan ben je klaar.
Wel als ze een dikke zak poen bijdraagt aan kamerhuur en/of studie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:33 schreef Em.ster het volgende:
[..]
Die schoonmoeder moet zich sowieso niet meer bemoeien met de financiën van haar 22-jarige dochter.
Tenzij schoonmoeders de huur van de kamer betaald.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:33 schreef Em.ster het volgende:
[..]
Die schoonmoeder moet zich sowieso niet meer bemoeien met de financiën van haar 22-jarige dochter.
Mams betaalt de kamer wel. Maar die houdt ze ook zolang ze nog studeert, tot juli. Vandaar het pas permanent samenwonen vanaf die datum. Maar zij wil ook op haar manier bijdragen aan onze toekomst, en het huis hebben we samen gekozen, en met die borg neemt ze ook geen risico's. Ze mist misschien wat rente, maar dat is het ook wel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:40 schreef Duvel het volgende:
Wel als ze een dikke zak poen bijdraagt aan kamerhuur en/of studie.
ehm als mams wél moet betalen heeft ze recht betrokken te zijn bij hoe het financiel geregeld is...quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:44 schreef Nairua het volgende:
Tuurlijk kan ik daar best m'n kop laten zien, maar ik hoor al weken/maanden hoe fijn het daar gaat en dan sta ik ook niet echt te trappelen om daar aan te kloppen. En ik vind eigenlijk dat dit iets tussen mams + dochter is, dat mams best op het oordeel van haar 22-jarige dochter mag vertrouwen. Ze is immers niet zwakzinnig oid.
Betaal dan gewoon zelf die borg, oetlul.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:44 schreef Nairua het volgende:
[..]
Mams betaalt de kamer wel. Maar die houdt ze ook zolang ze nog studeert, tot juli. Vandaar het pas permanent samenwonen vanaf die datum. Maar zij wil ook op haar manier bijdragen aan onze toekomst, en het huis hebben we samen gekozen, en met die borg neemt ze ook geen risico's. Ze mist misschien wat rente, maar dat is het ook wel.
Tuurlijk kan ik daar best m'n kop laten zien, maar ik hoor al weken/maanden hoe fijn het daar gaat en dan sta ik ook niet echt te trappelen om daar aan te kloppen. En ik vind eigenlijk dat dit iets tussen mams + dochter is, dat mams best op het oordeel van haar 22-jarige dochter mag vertrouwen. Ze is immers niet zwakzinnig oid.
Goed idee. Dank. :-)quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:57 schreef Dipkip het volgende:
Ik zou als ik jou was schoonmoeder een brief sturen waarin je het van jouw kant uitlegt. Daarna openstaan voor een gesprek. Die vrouw klinkt namelijk niet als het type wat in een gesprek nu kalm jouw kant gaat aanhoren, die gaat gewoon flippen. Dus ik zou een brief schrijven waarin je uitlegt dat je je voor had willen stellen maar dat je vriendin dat een beetje afhield / dat het er niet van gekomen is, maar dat je dat echt wel alsnog wil doen. Uitleggen dat het contract op beide namen staat, wat de afspraken zijn, enzovoort. Benadrukken dat je vriendin dit zo wil omdat die het anders oneerlijk vind dat jij alles betaalt. Dat je prima je borg had kunnen betalen maar wil dat het een huisje van jullie samen wordt, niet jouw huis waar zij dan bij in komt wonen, en dat jullie het daarom zo hebben afgesproken. Dat je schoonmoeder niet voor het hoofd hebt willen stoten maar vind dat het aan je vriendin is om dit soort dingen met haar moeder te bespreken. Zoiets. Vind een volwassen, vriendelijke, rustige toon en sluit af met dat je best eens rond de tafel wil maar niet zolang schoonmoeder blijft dreigen met politie en ouders bellen omdat je niet denkt dat dat een productief gesprek wordt met die insteek. Zet het telefoonnummer van je ouders er bij als alternatieve optie et voila.
Vriendinnetje wil ook bijdragen, blabla, le-zen. Ook al zou ik het terugstorten, dat lost het probleem van een controlfreak mammie niet op.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:12 schreef Scorpie het volgende:
Betaal dan gewoon zelf die borg, oetlul.
We kennen elkaar al drie jaar. Verder is het bij hun thuis gewoonweg nooit makkelijk geweest. Ze weet niet beter of haar moeder heeft haar al van jongs af aan gemanipuleerd. Moeder van moeder zit in de psychiatrie, wellicht is het erfelijk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef SHE het volgende:
Allereerst vraag ik me af hoe lekker je in je hoofd bent als je een vriendje van een paar maanden gaat vertellen dat je moeder een evil bitch is.
Tuurlijk wel, mammie heeft haar dochter behoed voor een misstap met jou, jij bent niet de boosaardige vriend die niet eens het fatsoen heeft moeders te ontmoeten, eind goed al goed.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Nairua het volgende:
[..]
Vriendinnetje wil ook bijdragen, blabla, le-zen. Ook al zou ik het terugstorten, dat lost het probleem van een controlfreak mammie niet op.
Dat valt voor TS in elk geval uitermate mee, dus je oordeelt hier veel te snel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef SHE het volgende:
Jullie zijn allebei volkomen zwakzinnig volgens mij, maar goed dat dat kind een moeder heeft die het wel boeit wat ze allemaal voor onzin uithaalt.
Controlfreak mammie die nu wel de huur voor haar dochters kamer moet betalen... ze onderhoudt haar (volwassen) kind dus deels, en daarmee hangt hoe dan ook samen dat ze enig inzicht wil hebben in hoe haar dochter haar geld over de balk smijt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Nairua het volgende:
[..]
Vriendinnetje wil ook bijdragen, blabla, le-zen. Ook al zou ik het terugstorten, dat lost het probleem van een controlfreak mammie niet op.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:31 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Controlfreak mammie die nu wel de huur voor haar dochters kamer moet betalen... ze onderhoudt haar (volwassen) kind dus deels, en daarmee hangt hoe dan ook samen dat ze enig inzicht wil hebben in hoe haar dochter haar geld over de balk smijt.
En als jullie toch al weten dat je gaat samenwonen, je vriendin daarin al investeert, dan mag mammie dus een half jaar lang voor de katzeviolen de huur voor haar kamer betalen terwijl ze wel 24/5 bij jou in "jullie" huisje zit?
Kennelijk werkt z'n vriendin wel voor d'r geld. Dat staat hierboven ergens.quote:Op donderdag 15 januari 2009 @ 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat natuurlijk ook. Vriendlief en vriendinlief doen wel heul stoer met het samenwonen, maar feit is en blijft dat ze niet eens voor haar eigen kamer qua inkomsten kan zorgen, en dan zie je als moeder zijnde opeens zo`n lapzwans opduiken die dochterlief ff 1400 eurotjes aftroggelt.
Dan zou ik ook wel eens die persoon willen ontmoeten, eerlijk gezegd.
2 maanden huur, 700 euro per maand. Lijkt me vrij normaal.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:10 schreef Allesleim het volgende:
Ik weet niet hoe hoog je huur is, maar is 1400 euro borg niet belachelijk hoog?
En reager dan ook eens op de andere punten die worden aangedragen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:39 schreef Nairua het volgende:
Vriendin zonder account wil ook even iets kwijt:
Vriendinlief zou dit zelf kunnen bekostigen want ze werkt hier ook voor, maar mag haar kamer niet zelf betalen omdat moederlief ook vier jaar de kamer van zoonlief heeft betaald en dit gelijk wil houden.
En leg me nu nog eens uit waarom jij de borg niet betaald, maar vriendinlief?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:39 schreef Nairua het volgende:
Vriendinlief zou dit zelf kunnen bekostigen want ze werkt hier ook voor, maar mag haar kamer niet zelf betalen omdat moederlief ook vier jaar de kamer van zoonlief heeft betaald en dit gelijk wil houden.
Lees: Moeder wil controle houden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:39 schreef Nairua het volgende:
Hoe lang? 3 weken op een stoeltje bij Center Parcs als redster. Als je het graag wil weten. En het is ook niet echt 'al haar spaargeld' of iets dergelijks. Als ik haar zoiets afhandig wilde maken dan reed ik nu met een nieuwe full option Saab 93 Aero.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:43 schreef vergeetmewelletje het volgende:
¤ 1400,00 is een boel geld. Zeker voor een meisje van 22. Hoelang heeft ze daar wel niet voor moeten werken?Ik begrijp niet waarom je vriendin dat wilde betalen, en ik begrijp al helemaal niet waarom jij dat geld hebt aangenomen. Het is niet alsof jullie een langdurige, stabiele relatie hebben.
Kan nog komen natuurlijk, maar dat is het nu niet.
U begrijpt het helemaal. Maar ik ga mamsie wel mailen, maar niet direct f2f, want ik geloof niet dat dat positief gaat worden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:50 schreef mgerben het volgende:
Lees: Moeder wil controle houden.
Dat geld van moeke, is dat gratis, of alleen onder de voorwaarde dat ze doet wat moeder wil? Ik vermoed het laatste.
Ik denk eigenlijk dat moeder geflipt in paniek is geraakt omdat haar dochter ineens zoiets zelfstandigs blijkt te kunnen doen als ¤1400,- op tafel leggen voor een stukje extra onafhankelijkheid.
Ik weet niet wat je al aan moeder hebt teruggemaild, maar ik zou vrijdag zeker niet komen. Het gaat namelijk (zoals iemand al schreef) totaal geen prettig kennismakingsgesprek worden.
Moeder flipt gewoon omdat haar dochter aan haar controle ontglipt. En jij mag je gaan verdedigen tegen de rol die jij in haar kwade fantasiën hebt gespeeld.
Je wordt dus aangevallen op de waanideeën van een geflipte controlfreak. Je kunt niet winnen. Je kunt haar begrip niet krijgen want dat heeft ze zelf uitgeschakeld.
Niet echt een nuttige besteding van de vrijdagmiddag.
Zo gaan we iig de huur verdelen. :-)quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:55 schreef Natalie het volgende:
Misschien een idee voor de TS voor de volgende keer
En ik vind dat wanneer je partner niet op een 'normale' manier met zijn/haar ouders omgaat, je dan niet opeens alle sociale omgangsvormen overboord dient te gooien.quote:
Nee, het hele zaakje voor je uitschuiven en je gezicht nog steeds niet laten zien, dat werkt! Ga nou gewoon es langs, dan weet ze ook met wie haar dochter aanpapt, gaat samenwonen en ¤1400 heeft voorgeschoten. Zo'n recht op een eerste kennismaking verdient ze als moeder zijnde, debiel of niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:53 schreef Nairua het volgende:
[..]
U begrijpt het helemaal. Maar ik ga mamsie wel mailen, maar niet direct f2f, want ik geloof niet dat dat positief gaat worden.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:11 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Nee, het hele zaakje voor je uitschuiven en je gezicht nog steeds niet laten zien, dat werkt! Ga nou gewoon es langs, dan weet ze ook met wie haar dochter aanpapt, gaat samenwonen en ¤1400 heeft voorgeschoten. Zo'n recht op een eerste kennismaking verdient ze als moeder zijnde, debiel of niet.
Gast...jij hebt issues.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:50 schreef mgerben het volgende:
[..]
Lees: Moeder wil controle houden.
Dat geld van moeke, is dat gratis, of alleen onder de voorwaarde dat ze doet wat moeder wil? Ik vermoed het laatste.
Ik denk eigenlijk dat moeder geflipt in paniek is geraakt omdat haar dochter ineens zoiets zelfstandigs blijkt te kunnen doen als ¤1400,- op tafel leggen voor een stukje extra onafhankelijkheid.
Ik weet niet wat je al aan moeder hebt teruggemaild, maar ik zou vrijdag zeker niet komen. Het gaat namelijk (zoals iemand al schreef) totaal geen prettig kennismakingsgesprek worden.
Moeder flipt gewoon omdat haar dochter aan haar controle ontglipt. En jij mag je gaan verdedigen tegen de rol die jij in haar kwade fantasiën hebt gespeeld.
Je wordt dus aangevallen op de waanideeën van een geflipte controlfreak. Je kunt niet winnen. Je kunt haar begrip niet krijgen want dat heeft ze zelf uitgeschakeld.
Niet echt een nuttige besteding van de vrijdagmiddag.
Wat precies? Relatie tussen mijn vriendin en haar moeder vind ik zelf ook wat vreemd, maar goed, vind ook niet dat dat mijn zaken zijn. Ik vertrouw haar erop dat ze weet wat ze doet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:15 schreef Em.ster het volgende:
TS, vertrouw je genoeg in de beweegredenen van je vriendin of heb je daar zelf ook je twijfels bij? Om eerlijk te zijn, ik vind dat ook wel gek van haar kant.
het is wel je schoonmoeder hoor... dus je hebt er wel degelijk mee te maken... in principe toch ook beetje jouw zaken..quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:38 schreef Nairua het volgende:
[..]
Wat precies? Relatie tussen mijn vriendin en haar moeder vind ik zelf ook wat vreemd, maar goed, vind ook niet dat dat mijn zaken zijn. Ik vertrouw haar erop dat ze weet wat ze doet.
enquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:11 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Nee, het hele zaakje voor je uitschuiven en je gezicht nog steeds niet laten zien, dat werkt! Ga nou gewoon es langs, dan weet ze ook met wie haar dochter aanpapt, gaat samenwonen en ¤1400 heeft voorgeschoten. Zo'n recht op een eerste kennismaking verdient ze als moeder zijnde, debiel of niet.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Verwacht niet dat je daar op een rode loper naar binnen of naar buiten gaat maar allicht is er een begin van wederzijds begrip. Die vrouw heeft jou nooit eerder gezien; ik zou ook sceptisch zijn.
Ik heb het contact met mijn vader verbroken, en als mijn vriend het flikt contact met die man op te nemen, dan ga ik bij mijn vriend ook iets 'verbreken'. Ouders zijn niet heilig, en hij heeft altijd nog eerst met mij te maken en dan pas met mijn familie. Als ie mijn wensen daarin niet respecteert kan ie ophoerenquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:10 schreef ioko het volgende:
En ik vind dat wanneer je partner niet op een 'normale' manier met zijn/haar ouders omgaat, je dan niet opeens alle sociale omgangsvormen overboord dient te gooien.
Ik heb het ook over ideale gevallen, niet over een situatie waarin een partner afstand neemt van zijn/haar ouders. Ik krijg niet de indruk dat het zo erg gesteld is in dit geval.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik heb het contact met mijn vader verbroken, en als mijn vriend het flikt contact met die man op te nemen, dan ga ik bij mijn vriend ook iets 'verbreken'. Ouders zijn niet heilig, en hij heeft altijd nog eerst met mij te maken en dan pas met mijn familie. Als ie mijn wensen daarin niet respecteert kan ie ophoeren![]()
Een buitenstaander kan nooit zomaar iemand anders' familie begrijpen en als je vriendin niet wil dat je contact hebt met haar moeder kun je dat maar beter respecteren. Tis belangrijker dat je je vriendin steunt dan dat je een voor jou onbekende niet voor het hoofd stoot.
Nee, ik ontwijk ze niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:46 schreef VonHinten het volgende:
TS, je ontwijkt posts. Ga hier es op in:
Nog meer reden om erheen te gaan dus.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:37 schreef Nairua het volgende:
Heb d'r moeder trouwens gemaild. Overigens heeft ze me al wel een keertje gezien toen ze met haar dochter kwam winkelen in de winkel waar ik werkte. Toen leek ik nog een "lieve, eerlijke, spontane knappe jongen die graag een meisje wilt waar hij voor wilt zorgen". Eerste indruk was dus wel okay.
Hoezo, is er meer dan? Dat vertel je er niet bij. Jouw idee van de hele situatie is gebaseerd op een kant van het verhaal.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Nairua het volgende:
Willen jullie me nu echt verwijten dat ik niet sta te springen om een moeder te ontmoeten die haar dochter keer op keer manipuleert en een slecht gevoel geeft?
Ah ja, verbied vooral dingen in een relatie. Dat werkt goedquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik heb het contact met mijn vader verbroken, en als mijn vriend het flikt contact met die man op te nemen, dan ga ik bij mijn vriend ook iets 'verbreken'. Ouders zijn niet heilig, en hij heeft altijd nog eerst met mij te maken en dan pas met mijn familie. Als ie mijn wensen daarin niet respecteert kan ie ophoeren![]()
Hoe je het ook wend of keert; de schoonmoeder van TS maakt een wezenlijk onderdeel uit van het leven van vriendin. Dat vriendin allerlei verhalen oplepelt over hoe kuthoer het wel niet is doet niks af aan het feit dat a) TS zich nog niet heeft laten zien b) Vriendin bij hem samen gaat wonen na een korte relatie en c) ze hiervoor geld aanwend.quote:Een buitenstaander kan nooit zomaar iemand anders' familie begrijpen en als je vriendin niet wil dat je contact hebt met haar moeder kun je dat maar beter respecteren. Tis belangrijker dat je je vriendin steunt dan dat je een voor jou onbekende niet voor het hoofd stoot.
Tuurlijk niet, maar je weet er het fijne niet van. De appel valt niet ver van de boom, dus misschien is je nieuwe liefde ook wel een manipulatieve biatchquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Nairua het volgende:
[..]
Nee, ik ontwijk ze niet.
Q1: Gezien de verstandshouding tussen moeder en dochter, welke, op het moment zeker, ik als verre van ideaal beschouw voel ik er weinig voor om daar vrolijk op de koffie te gaan. Vandaar dat ik enkel even d'r moeder heb gemaild om mijn visie te geven.
Q2: Ze heeft me al eens gezien, en uiteraard ook al veel over me gehoord.
Willen jullie me nu echt verwijten dat ik niet sta te springen om een moeder te ontmoeten die haar dochter keer op keer manipuleert en een slecht gevoel geeft?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:43 schreef SHE het volgende:
Godverdomme zeg, ik ben het met Scorpie eens. Niet 1 keer, maar herhaaldelijk.
*ril*
Als je vriendin wil bijdragen, waarom betaalt ze dan niet gewoon de helft van de huur per maand dat ze er woont + 700 euro als ze het huis in komt? Op die manier zijn iig zij en haar moeder tevree.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:51 schreef Nairua het volgende:
[..]
Hoe lang? 3 weken op een stoeltje bij Center Parcs als redster. Als je het graag wil weten. En het is ook niet echt 'al haar spaargeld' of iets dergelijks. Als ik haar zoiets afhandig wilde maken dan reed ik nu met een nieuwe full option Saab 93 Aero..
Enfin, terug naar het waarom. Ik zit in m'n eigen appartementje met een huur van 450pm. Ze zit zowat permanent bij mij thuis, en dan ga je al snel over ruimte nadenken. Nu kwamen we iets heel leuks tegen voor 700. Aardig wat meer voor mij, maar mevrouw studeert nog en kan er moeilijk nu direct bij in komen. Vooral gezien ze d'r kamer nog heeft, die ma betaalt. Maar ze/we wilde/willen het nieuwe huis wel erg graag, en ze wilde toch op een één of andere manier bijdragen. Dat via de borg gedaan, immers, dat krijgt ze toch weer terug en verliest er wellicht enkel wat rente mee. Dat zij dat zelf wilt doen is voor mij ook gewoon een teken dat ze het meent, en heb daar dan ook geen problemen mee. And again, ik kan het wel terug gaan storten, maar mamsie blijft dan waarschijnlijk over de zeik gaan en als ik het al doe heeft vriendinnetje al gezegd dat ze het net zo hard weer terugstort. En dat schiet ook niet op.
Oh, en langdurig, nee, stabiel, ja.
Ik verbied helemaal niks. Ik zeg alleen dat ik ontzettend kwaad word als mn vriend dit zou doen. Als hij het toch wil doen, moet ie dat zelf weten, maar riskeert ie dus wel fikse ruzie en mogelijk dat de relatie dan stopt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:33 schreef Scorpie het volgende:
Ah ja, verbied vooral dingen in een relatie. Dat werkt goed![]()
En je kinderen, mogen die ook ophoeren als ze opa willen leren kennen?
Haar kind? Die ze op 22 jarige leeftijd 1400 euro ziet lappen voor een relatie waarvan zij de vriend niet eens gezien heeft?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef mgerben het volgende:
De enige vraag die dan nog overblijft is: Waar bemoeit die schoonmoeder zich mee?
Is je vader een seriemoordenaar dan, dat je zo para bent?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik verbied helemaal niks. Ik zeg alleen dat ik ontzettend kwaad word als mn vriend dit zou doen. Als hij het toch wil doen, moet ie dat zelf weten, maar riskeert ie dus wel fikse ruzie en mogelijk dat de relatie dan stopt.
Er is geen enkele reden waarom mijn vriends belangen bij contact met mijn vader zwaarder zouden wegen dan mijn belangen bij geen contact met mijn vader. Dat mijn vriend geinteresseerd zou zijn in hoe mijn vader is of het beleefd vind mijn vader te vertellen hoe het met me gaat, weegt niet op tegen het feit dat ik eindelijk ergens woon waar mn vader me niet kan vinden. Zou mijn vriend er aan voorbij gaan hoe belangrijk dat voor mij is en mij dus mijn veiligheid ontnemen enkel omdat hij beleefd wil zijn of ergens benieuwd naar is, dan hebben wij een gróót probleem.
En ik heb geen kinderen, en als ik die krijg gaat hún veiligheid ook vóór eventuele zieligheid omdat ze 5 opa's en oma's zouden kunnen hebben in plaats van 4.
Met het leven van haar dochter, die na een paar maanden verkering gaat samenwonen met een jongen die ze nog niet ontmoet heeft, maar voor wie de dochter al wel 1400 euro heeft opgehoest voor een woning waar ze later pas in gaat wonen (en dit alles niet aan haar moeder wilde vertellen tot ze bij die jongen ging intrekken). Dan is het niet meer dan normaal dat je als moeder om opheldering vraagt. TS doet dat middels een mailtje, terwijl hij - als hij haar vertrouwen wil winnen - natuurlijk even bij 'mamsie' (quote:[b]Op donderdag 15 januari 2009 20:22
De enige vraag is: Waar bemoeit ze zich mee?
Goed idee. Verder lijkt het me belangrijk dat je probeert zo neutraal mogelijk het gesprek in te gaan. Als je vriendin het niet erg vindt, zou je ook zelf met je schoonmoeder rond de tafel kunnen zitten om te kijken of jullie zo goed met elkaar om kunnen gaan zonder dat je vriendin haar oordeel opdringt (of dat oordeel nou terecht is of niet). Ik begrijp dat je je vriendin graag wil geloven als zij zegt dat haar moeder manipulatief is, maar lijkt het je niet belangrijk om erachter te komen of je er zelf ook zo over denkt?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:41 schreef Allesleim het volgende:
Ik zou ze uitnodigen voor een etentje in een restaurant, met de woorden dat het begin van jullie kennismaking tot je spijt niet naar ieders tevredenheid is verlopen en dat je die graag over zou willen doen.
Dan zit je op neutraal terrein met als gevolg dat het minder snel met potten en pannen gooien is.
Tenzij je vriendin de ervaring heeft dat ze zich niet zoveel aantrekt van de omgeving, want dekking zoeken achter de eerste de beste ober is ook niet precies hoe je een hernieuwde kennismaking in het ideale geval voorstelt.
Zeker als je vriendin gemanipuleerd wordt dan is zo'n thuisomgeving de ideale manier om weer in haar oude gedrag te vervallen (want je vriendin heeft zich ook laten manipuleren). (Wat ik haar overigens niet aanreken oid, maar je staat sterker op neutraal terrein...)
Mijn moeder zou in zo'n geval aandringen op een ontmoeting. Het geld zou ze niets over zeggen. En TS heeft de wens van zijn vriendin maar te respecteren.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:49 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Met het leven van haar dochter, die na een paar maanden verkering gaat samenwonen met een jongen die ze nog niet ontmoet heeft, maar voor wie de dochter al wel 1400 euro heeft opgehoest voor een woning waar ze later pas in gaat wonen (en dit alles niet aan haar moeder wilde vertellen tot ze bij die jongen ging intrekken). Dan is het niet meer dan normaal dat je als moeder om opheldering vraagt. TS doet dat middels een mailtje, terwijl hij - als hij haar vertrouwen wil winnen - natuurlijk even bij 'mamsie' () langs moet gaan met zijn vriendin.
TS kiest volledig in deze kwestie (op zich begrijpelijk) geheel voor (het verhaal van) zijn vriendin, maar blokkeert op deze manier wel alle mogelijkheden op een normale relatie met zijn schoonmoeder in de toekomst.
Dat geld kan de directe aanleiding zijn. Misschien wilde ze altijd al de nieuwe vlam van haar dochter ontmoeten, maar helemáál toen ze hoorde dat dochterlief 1400 euro voor hem heeft opgehoest. Misschien is ze wat al te doortastend geweest door achter die brief aan te gaan bellen, maar dat geeft alleen maar meer reden om het op korte termijn recht te zetten. Ze is kennelijk ongerust.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:53 schreef Em.ster het volgende:
[..]
Mijn moeder zou in zo'n geval aandringen op een ontmoeting. Het geld zou ze niets over zeggen. En TS heeft de wens van zijn vriendin maar te respecteren.
Welke wens van zijn vriendinquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:53 schreef Em.ster het volgende:
[..]
Mijn moeder zou in zo'n geval aandringen op een ontmoeting. Het geld zou ze niets over zeggen. En TS heeft de wens van zijn vriendin maar te respecteren.
Gast, dat geld, daar staat haar moeder toch op? Dat moet je dan maar accepteren als kind, kan me best voorstellen dat haar moeder het gelijk wil trekken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke wens van zijn vriendin![]()
Het enige wat ze zegt is dat haar moeder een bitch is
Owja, en ze trekt geld van dr moeder.![]()
Lijken me idd hele valide regels om de omgang met schoonmoeders te verbieden![]()
Wist ik niet dat ik geld van mijn moeder trok, wel fijn om te horen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het enige wat ze zegt is dat haar moeder een bitch is
Owja, en ze trekt geld van dr moeder.![]()
Welkom.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:31 schreef LPS het volgende:
Hoi, ik ben de vriendin van de TS en heb me ook even geregistreerd. Indrukwekkende ervaring om al jullie reacties te lezen, de ene al wat ruimdenkender en empatischer dan de andere, maar goed. Er zijn heel wat dingen waarop ik zou willen reageren, zoniet op alles:).
En heb je daar al met haar over gesproken? Hulp gezocht?quote:Hoe de relatie is tussen mijn moeder en mij: goed als ik alles doe op de manier dat zij het in de had heeft, slecht als ik daarvan afwijk. Ik krijg geen gevoel van haar dat ze me vertrouwt, maar daar heeft ze het met iedereen lastig mee, ze draagt enorm veel negatieve ervaringen met zich mee en sleurt het gezin vaak mee in dat dal.
Als je zelf verantwoordelijk bent voor je geluk, waarom weiger je dan het geld voor de huur van je kamer niet en verbreek je het contact met je moeder niet? Nu blijf je verbonden aan je moeder, ook al is het slechts door het geld. Daarnaast klopt het natuurlijk niet wat je zegt; als jij werkelijk zo verantwoordelijk wilt zijn voor je geluk en je beslissingen ben je niet bang voor je moeder`s reactie, want die kan je dan simpelweg counteren.quote:Ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn eigen beslissingen en geluk. De reden waarom ik het niet verteld heb tegen haar dat er plannen zijn om te gaan samenwonen is, al zullen er heel wat onder jullie zich dit niet kunnen inbeelden, is dat ik doodsbang ben voor haar reacties.
Nogmaals; heb je hier al hulp voor gezocht?quote:Zelf is ze enorm bang om verlaten te worden en alleen achter te blijven. Door haar angst voor zoveel is ze in de loop van de tijd alles meer en meer beginnen controleren, op het dwangmatige af. Zowel op menselijke als op materieel vlak. Het is vreemd dat velen van jullie zo snel een oordeel klaar hebben over mijn moeder, mijn vriend of mij.
Je hebt niet het slechtste met haar voor, maar echt rekening houden met haar angsten doe je ook niet he? Je gaat achter haar rug om samenwonen en zij komt erachter door 1 of andere lullige brief. Dan ben je niet echt empathisch ingesteld op je moeders angsten, vind je zelf ook niet? Sterker nog, ik denk dat je het (onbewust) aanwakkerd met dit soort sneaky acties.quote:Je maakt altijd op een bepaald moment beslissingen omdat ze je op dat moment het beste lijken en dat heb ik toen ook gedaan. Ik heb het heus niet slecht met haar voor en zij ook niet met mij omdat ik weet dat ze handelt uit angst en bezorgdheid, maar het geeft soms een enorm benauwend gevoel om op elke manier gecontroleerd te worden en dan probeer ik dat te vermijden.
Prima, maar je spreekt jezelf wederom tegen; je probeert weliswaar een toekomst op te bouwen, maar ook je moeder probeer je tevreden te houden. Hoe sneller je accepteert dat beide doelen halen niet gaat lukken hoe beter.quote:Misschien niet altijd op de beste manier volgens de buitenwereld. Ik probeer zelf mijn toekomst op te bouwen, ik probeer heel mijn leven om mijn best te doen voor haar, om te compenseren wat zij gemist heeft als dochter, en dan is het logisch dat deze dingen voorvallen als ik probeer los te geraken van die rol als dochter die aan alle verwachtingen moet doen.
Dat is natuurlijk helemaal aan jou en je vriend om te besluiten. Ik vind het vreemd om te stellen dat een ontmoeting bij voorbaat al schade toericht; jullie zijn immers met zijn 2en, zij is in haar eentje. Zolang jullie rustig blijven zijn jullie toch echt de situatie meester hoor.quote:Mijn vriend heeft, zoals hij zei, een fijne mail naar haar gestuurd die ik pas las nadat het verzonden was, dus ik heb geen evil invloeden op hem gehad. Het is misschien moeilijk om zoals jullie buitenstaander te beseffen dat een ontmoeting nu voor permanente schade zou zorgen omdat alle partijen nogal opgejaagd zijn en het beter is om op een rustige manier contact op te nemen.
Oke, here goes; hoe rijm jij het feit dat je onafhankelijk wil zijn van je moeder met het feit dat je geld ontvangt van haar?quote:Ben bereid om al jullie hersenspinsels te beantwoorden, het kan ook voor mij verhelderend zijn om alles op die manier beter in beeld te krijgen voor mezelf.
Dat zegt je eigen vriend toch echt hoor:quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:40 schreef LPS het volgende:
[..]
Wist ik niet dat ik geld van mijn moeder trok, wel fijn om te horen.
Objectiviteit alom. Mensen van wie je het meeste houdt,kwetsen je het meest en dat is bij ons ook zeker het geval.
Dus, betaalt je moeder nou wel of niet je huur?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:44 schreef Nairua het volgende:
[..]
Mams betaalt de kamer wel. Maar die houdt ze ook zolang ze nog studeert, tot juli.
Onzin, dit kind is 22 jaar verdomme! Oud genoeg om eigen beslissingen te nemen. Misschien niet de meest verstandige situatie om het je ma nog niet te vertellen, maar wel je eigen keuze! En daar heeft mamsie geen ene reet over te zeggen. Bah, schoonmoeders....wat kunnen ze toch verrekte bezitterig zijn!quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:08 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Eens.
Mijn moeder zou mij slaan trouwens als ik doodleuk kwam vertellen dat ik ging samenwonen met iemand die ze niet kent en dat ik even de borg van 1400,- had neergelegd. Wat dat betreft reageert deze moeder dus nog best wel redelijk.
Rot lekker een eind op als je niet normaal kan doen. Denk je nou echt dat ik zo zou doen als mn vader een gezellige vent was. Ja natuurlijk is er iets ergs aan de hand, en nee, het gaat je geen fuck aan wat hij heeft gedaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:46 schreef Scorpie het volgende:
Is je vader een seriemoordenaar dan, dat je zo para bent?
Prima, maar reageer dan niet alsof jouw reactie op zulke situaties doodnormaal is. Beetje rationeel blijven met zulke situaties zou geen kwaad kunnen; de TS zit NIET in dezelfde situatie als jij.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:03 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Rot lekker een eind op als je niet normaal kan doen. Denk je nou echt dat ik zo zou doen als mn vader een gezellige vent was. Ja natuurlijk is er iets ergs aan de hand, en nee, het gaat je geen fuck aan wat hij heeft gedaan.
Ja, is al heel vaak aan bod gekomen. Als twee mensen bij hun standpunt blijven is er weinig plaats voor oplossingen. Hulp gezocht ja, heb professioneel advies gekregen hoe ik het best met dit soort situaties kan omgaan om mezelf en anderen zo min mogelijk te schaden. Heb geen intentie om opzettelijk mijn moeder te kwetsen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef Scorpie het volgende:
En heb je daar al met haar over gesproken? Hulp gezocht?
Mijn geluk hangt niet af van het feit of ze mijn kamer betaalt of niet. Er moet geld gestort worden op een rekening van de huisbaas dus kan ze moeilijk tegenhouden of al zeker niet de huisbaas vragen dit terug te storten. Mijn geluk zou niet groter worden door het contact met haar te verbreken aangezien ik vind dat ik daar geen reden toe heb. Mijn geluk zou groter worden als ze me wat vrijheid en vertrouwen zou geven, dan zou ik ook opener en directer kunnen zij tegen haar zonder een hoop problemen op iedereen zijn nek te halen. Ik beschouw dit nog steeds als een op te lossen zaak. Het is een vervelende situatie maar het is geen werelddrama, want zo wordt het bijna voorgesteld. Volwassen mensen geraken hier op een fatsoenlijke manier uit, maar het heeft tijd nodig om te weten wat iedereen wil met deze situatie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef Scorpie het volgende:
Als je zelf verantwoordelijk bent voor je geluk, waarom weiger je dan het geld voor de huur van je kamer niet en verbreek je het contact met je moeder niet? Nu blijf je verbonden aan je moeder, ook al is het slechts door het geld. Daarnaast klopt het natuurlijk niet wat je zegt; als jij werkelijk zo verantwoordelijk wilt zijn voor je geluk en je beslissingen ben je niet bang voor je moeder`s reactie, want die kan je dan simpelweg counteren.
Ik heb het haar gevraagd maar als ze het niet wil, kan ik ze niet verplichten. Spijtig want denk wel dat ze dan kan leren hoe ze beter met haar angsten kan omgaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef Scorpie het volgende:
Nogmaals; heb je hier al hulp voor gezocht?
Er is een tijd van oneindig je best doen om te voldoen en er zelf aan onderdoor gaan en er is een tijd van accepteren dat je die ijdele hoop moet laten gaan. We moeten beiden inzien dat we dingen moeten kunnen loslaten, met respect voor elkaar.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt niet het slechtste met haar voor, maar echt rekening houden met haar angsten doe je ook niet he? Je gaat achter haar rug om samenwonen en zij komt erachter door 1 of andere lullige brief. Dan ben je niet echt empathisch ingesteld op je moeders angsten, vind je zelf ook niet? Sterker nog, ik denk dat je het (onbewust) aanwakkerd met dit soort sneaky acties.
Hypothetisch..quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef Scorpie het volgende:
Dat is natuurlijk helemaal aan jou en je vriend om te besluiten. Ik vind het vreemd om te stellen dat een ontmoeting bij voorbaat al schade toericht; jullie zijn immers met zijn 2en, zij is in haar eentje. Zolang jullie rustig blijven zijn jullie toch echt de situatie meester hoor.
Het enige wat ik verwacht is dat ze probeert los te laten waar ze overal mee zit of er op een redeilijke manier haar mening over geeft zonder vanalles te beginnen eisen en me vrij te laten in mijn keuzes. Dit wil niet zeggen dat ik totaal onafhankelijk wil zijn, want dat zou ik immers op 2 seconden kunnen bekomen door haar te laten weten dat ik niets meer van haar moet weten en meteen ga samenwonen. Mijn punt is dat ik mentaal onafhankelijk wil zijn. Ik betaal schoolgeld, boeken, voeding,... zelf. Hetgeen zij betaalt is enkel de kamer en dat geeft haar een gevoel dat ze voor me zorgt. Ze wil dit niet opgeven, ben ik dan in het recht om te eisen dat dat niet mag?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:45 schreef Scorpie het volgende:
Oke, here goes; hoe rijm jij het feit dat je onafhankelijk wil zijn van je moeder met het feit dat je geld ontvangt van haar?
Ik heb nergens gezegd dat mijn situatie doodnormaal is. Ik zeg dat ik vind dat je vriendin voor je schoonmoeder gaat. Als je vriendin besluit schoonmoeder niet in te lichten, is het niet netjes dat op eigen houtje wel te doen. Dan moet je op je vriendin inpraten. Het enige wat ik duidelijk probeerde te maken is dat het aan de vriendin van TS is om het met schoonmoeder te bespreken, en dat TS niet ineens een huichelachtige loverboy is omdat hij naar zn vriendin luistert. Dát is namelijk wél een normale situatie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:13 schreef Scorpie het volgende:
Prima, maar reageer dan niet alsof jouw reactie op zulke situaties doodnormaal is. Beetje rationeel blijven met zulke situaties zou geen kwaad kunnen; de TS zit NIET in dezelfde situatie als jij.
Leuk dat je dit topic naar jezelf toe trekt maar het is toch van de zotte om te insinueren dat de schoonmoeder van TS vreselijke dingen heeft gedaan waardoor TS haar niet zou moeten ontmoeten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:03 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Rot lekker een eind op als je niet normaal kan doen. Denk je nou echt dat ik zo zou doen als mn vader een gezellige vent was. Ja natuurlijk is er iets ergs aan de hand, en nee, het gaat je geen fuck aan wat hij heeft gedaan.
Natuurlijk is dit niet de beste manier. Maar het is ook niet de beste situatie en niet de beste reactie.. Ik zit op het moment in de examens en zou op een later tijdstip hierover een rustig gesprek gehad hebben, al zal de meerderheid nu denken: "ja, zal wel". Aan jullie om te geloven wat je wil. Soms maak je goede keuzes, soms niet, maar vindt het nogal vreemd dat iedereen steeds blijft terug komen op het feit of ik dit goed aangepakt heb of niet, al is dat wss ook opdat jullie me zouden kunnen begrijpen of er minstens kunnen 'inkomen'. Een ruzie is er steeds door een actie en een reactie en iedereen heeft wel een beetje zijn aandeel. Jaja, wie het grootste aandeel volgens de meerderheid hierin heeft voel ik wel, maar een mens beschikt niet over alle levenswijsheid op zijn 22ste.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:54 schreef ioko het volgende:
Ik vind je verhaal duidelijk, en jij bent nog altijd degene die de beslissing neemt. Maar ik wil je toch wat vragen:
Denk je nu echt, dat je moeder, die duidelijk een vorm van verlatingsangst heeft, er op een betere manier mee omgaat dat jij het huis uitgaat als je het op deze manier aanpakt?
Laat maar eens zien waar ik dat gezegd heb.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:16 schreef Maanvis het volgende:
Leuk dat je dit topic naar jezelf toe trekt maar het is toch van de zotte om te insinueren dat de schoonmoeder van TS vreselijke dingen heeft gedaan waardoor TS haar niet zou moeten ontmoeten.
Het begint er echter, zeker nu de vriendin zich heeft gemeld in dit topic, steeds meer op te lijken dat we de situatie in dit topic inderdaad moeten zien als een situatie waarin het waarschijnlijk gerechtvaardigd is de schoonmoeder anders te behandelen dan je normaal met je schoonmoeder zou doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Leuk dat je dit topic naar jezelf toe trekt maar het is toch van de zotte om te insinueren dat de schoonmoeder van TS vreselijke dingen heeft gedaan waardoor TS haar niet zou moeten ontmoeten.
Heb ik inderdaad geen behoefte aan en vind ik ook niet noodzakelijk. Voordat je het contact verbreekt moet er wel heel wat meer of iets heel anders aan de hand zijn, lijkt me.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:17 schreef Black_Tulip het volgende:
Of je kunt besluiten net zoals Dipkip het contact maar te verbreken, maar ik denk niet dat je daar echt behoefte aan hebt..
Dus adviseer je dr dan maar het contact met haar moeder te breken, want dan zou ze pas echt 'vrij' zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, maar reageer dan niet alsof jouw reactie op zulke situaties doodnormaal is. Beetje rationeel blijven met zulke situaties zou geen kwaad kunnen; (...)
Ik zou heel graag willen dat zij elkaar leren kennen, al weet ik nog niet in welke omgeving:) Het is niet omdat dit nu gebeurd is, dat ik wil dat ze elkaar nooit te zien of te horen krijgen. Door altijd te vertellen aan mijn vriend hoe de situatie is en wat er gebeurt, weet ik dat ik mijn moeder geen eerlijke kans geef om elkaar met een objectieve instelling te leren kennen. Het is ook niet zo dat hij haar nu als de 'slechte' ziet, hij is ook wel verstandig genoeg om te beseffen vanuit welke overtuiging mijn moeder handelt. Langs de andere kant, als ik de schijn hoog zou houden tov mijn vriend, ben ik ook niet eerlijk tegenover hem en dat vind ik al helemaal niet kunnen omdat hij uiteindelijk diegene is waar ik mee verder wil.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:34 schreef Black_Tulip het volgende:
Maar hoe gaat het verder? Zie jij iets voor de optie om in een neutrale omgeving je vriend en je moeder met elkaar kennis te laten maken? Hoe zie je dat in de toekomst zich ontwikkelen? Of denk je daar liever nog niet over na?
Ik begrijp dat je van je moeder verwacht dat ze je wat meer vrijheid geeft, maar wat doe je als ze dat niet kan?
Ik 'adviseer' helemaal niks, zou nogal raar zijn op afstand. Ik geef haar een aantal opties op haar statement dat ze helemaal "vrij en onafhankelijk" wil zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:33 schreef Allesleim het volgende:
[..]
Dus adviseer je dr dan maar het contact met haar moeder te breken, want dan zou ze pas echt 'vrij' zijn.
Pot>ketel=zwart
En vertel je omgekeerd wel iets over je vriend aan je moeder? Of zeg je daar helemaal niks over?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:01 schreef LPS het volgende:
[..]
Ik zou heel graag willen dat zij elkaar leren kennen, al weet ik nog niet in welke omgeving:) Het is niet omdat dit nu gebeurd is, dat ik wil dat ze elkaar nooit te zien of te horen krijgen. Door altijd te vertellen aan mijn vriend hoe de situatie is en wat er gebeurt, weet ik dat ik mijn moeder geen eerlijke kans geef om elkaar met een objectieve instelling te leren kennen.
Nou, sorry dat ik het zeg, maar je vriend heeft zijn mening al gevormd aan de hand van jouw verhalen, als ik zijn posts hier zo lees.quote:Het is ook niet zo dat hij haar nu als de 'slechte' ziet, hij is ook wel verstandig genoeg om te beseffen vanuit welke overtuiging mijn moeder handelt. Langs de andere kant, als ik de schijn hoog zou houden tov mijn vriend, ben ik ook niet eerlijk tegenover hem en dat vind ik al helemaal niet kunnen omdat hij uiteindelijk diegene is waar ik mee verder wil.
Het gaat er niet om wat jouw moeder gaat doen in de toekomst, het gaat er ook om wat JIJ gaat doen in de toekomst. Je redeneert net zoals je vriend puur en alleen uit je eigen standpunt, maar je vergeet en passant even in haar situatie te verplaatsen. De reactie die je moeder nu gegeven heeft op je samenwoon plannen zijn natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan jouw handelingen te wijten; zolang jij niet in gaat zien dat jouw handelingen zulke gevolgen kunnen hebben blijf je inderdaad in dit cirkeltje zitten: actie <> reactie.quote:Als mijn moeder me niet meer vrijheid wil geven, zal het vemoedelijk verlopen zoals het nu gegaan is: op een manier die niet fijn is, en als een soort schok aankomt voor haar. Al vermoed ik wel dat ze er in de toekomst op een andere manier mee zal omgaan, en wss meer een je m'en fous-reactie zal hebben.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:15 schreef LPS het volgende:. Mijn geluk zou groter worden als ze me wat vrijheid en vertrouwen zou geven, dan zou ik ook opener en directer kunnen zij tegen haar zonder een hoop problemen op iedereen zijn nek te halen. Ik beschouw dit nog steeds als een op te lossen zaak.
[meer verhaal]
Het enige wat ik verwacht is dat ze probeert los te laten waar ze overal mee zit of er op een redeilijke manier haar mening over geeft zonder vanalles te beginnen eisen en me vrij te laten in mijn keuzes.
Tuurlijk kán dat. Maar ze wilde het niet ivm haar moeder.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:55 schreef katerwater het volgende:
Kan je vriendin niet in het nieuwe huis komen wonen en de kamer in onderverhuur zetten?
Weet je wel op welk tijdstip? Ben je bereid om je vriend en je moeder binnenkort elkaar te laten leren kennen of stel je hen elkaar laten leren kennen (dus iets meer dan kennismaken) liever uit totdat je al vijf jaar een relatie hebt?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:01 schreef LPS het volgende:
Ik zou heel graag willen dat zij elkaar leren kennen, al weet ik nog niet in welke omgeving:)
Ik krijg juist uit Nairua's posts de vibe dat je moeder maar een evil bitch is.quote:Het is niet omdat dit nu gebeurd is, dat ik wil dat ze elkaar nooit te zien of te horen krijgen. Door altijd te vertellen aan mijn vriend hoe de situatie is en wat er gebeurt, weet ik dat ik mijn moeder geen eerlijke kans geef om elkaar met een objectieve instelling te leren kennen. Het is ook niet zo dat hij haar nu als de 'slechte' ziet, hij is ook wel verstandig genoeg om te beseffen vanuit welke overtuiging mijn moeder handelt.
Ik weet niet of wat ik nu ga zeggen echt zo is, maar als het zo is, vrees ik dat je op een gegeven moment zult moeten accepteren dat je moeder haar gedrag niet zal kunnen verbeteren. Dergelijke dingen zullen altijd heel moeizaam voor haar zijn. Je krijgt niet meer vrijheid, ze gaat niet minder drammerig reageren naarmate je meer vrijheid opeist. Je zult echt moeten gaan kijken of er een bepaalde manier is waarop jij jouw eigen gedrag kunt aanpassen zodat je moeder en jij nog samen door een deur kunnen.quote:Als mijn moeder me niet meer vrijheid wil geven, zal het vemoedelijk verlopen zoals het nu gegaan is: op een manier die niet fijn is, en als een soort schok aankomt voor haar. Al vermoed ik wel dat ze er in de toekomst op een andere manier mee zal omgaan, en wss meer een je m'en fous-reactie zal hebben.
Het zal vast wel meevallen, maar door haar verhalen en de telefoontjes die ze met haar moeder heeft kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het daar zo ge-wel-dig is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:23 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik krijg juist uit Nairua's posts de vibe dat je moeder maar een evil bitch is.
Dan moet je eens gaan praten met je vriendin, want die denkt dat jij er anders over denkt:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:32 schreef Nairua het volgende:
[..]
Het zal vast wel meevallen, maar door haar verhalen en de telefoontjes die ze met haar moeder heeft kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het daar zo ge-wel-dig is.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:01 schreef LPS het volgende:
[..]
.Het is ook niet zo dat hij haar nu als de 'slechte' ziet, hij is ook wel verstandig genoeg om te beseffen vanuit welke overtuiging mijn moeder handelt.
Ja hoor, ik vertel dingen over hem aan mijn moeder, zowel wat zijn goede als minder goede kantjes zijn, net zoals ik die van mijn moeder tegen mijn vriend vertel. Ja, het is een beeld van hem en van haar met mijn eigen inkleuring, maar is ook logisch dat ik uit naam van mijn eigen gevoelens praat. Ze heeft van in het begin geweten dat hij er was en zoals mijn vriend hierboven schreef had ze bij die ene ontmoeting ook een positief gevoel bij hem. Wees gerust, als ze hem geen goede kerel voor me zou vinden zou ze haar mond echt niet houden:)! Daarom dat ik contact tussen hun twee ook wil omdat ik weet dat ze hem niet slecht vindt maar gewoon hoe de situatie door mij is aangepakt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En vertel je omgekeerd wel iets over je vriend aan je moeder? Of zeg je daar helemaal niks over?
[..]
Nou, sorry dat ik het zeg, maar je vriend heeft zijn mening al gevormd aan de hand van jouw verhalen, als ik zijn posts hier zo lees.
[..]
Het gaat er niet om wat jouw moeder gaat doen in de toekomst, het gaat er ook om wat JIJ gaat doen in de toekomst. Je redeneert net zoals je vriend puur en alleen uit je eigen standpunt, maar je vergeet en passant even in haar situatie te verplaatsen. De reactie die je moeder nu gegeven heeft op je samenwoon plannen zijn natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan jouw handelingen te wijten; zolang jij niet in gaat zien dat jouw handelingen zulke gevolgen kunnen hebben blijf je inderdaad in dit cirkeltje zitten: actie <> reactie.
Waarbij aangetekend dat het alleen maar erger kan worden imo. Wat doe jij specifiek om deze situatie te de-escaleren?
Waar lees je dat? Natuurlijk heeft d'r moeder het beste met haar voor, blablabla, maar dat wil niet zeggen dat ik het eens met met de manier waarop zij haar dochter benadert. Niet dat dat uitmaakt, het is mijn zaak niet, maar ik zit achteraf wel weer met een boze/verdrietige/bange/-noem maar iets negatiefs- vriendin.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:39 schreef Scorpie het volgende:
Dan moet je eens gaan praten met je vriendin, want die denkt dat jij er anders over denkt:
Je zegt hier dat het daar geweldig is. Ik denk dat er een 'niet' ontbreekt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:32 schreef Nairua het volgende:
[..]
Het zal vast wel meevallen, maar door haar verhalen en de telefoontjes die ze met haar moeder heeft kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het daar zo ge-wel-dig is.
Ik wil niets zeggen, maar jij opent een topic met de titel Het Schoonmoedersyndroom.. Uit jouw posts krijg ik vooral het idee dat je het vervelend vindt dat je het niet zo getroffen hebt met je schoonmoeder. Daarmee haal je alle negatieve connotaties naar voren van het woord schoonmoeder. Dat klinkt niet alsof je bereid bent zelf een objectiever beeld over haar te vormen. Ze heeft het in feite al voor jou verpest zonder dat je haar echt goed hebt leren kennen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:50 schreef Nairua het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Natuurlijk heeft d'r moeder het beste met haar voor, blablabla, maar dat wil niet zeggen dat ik het eens met met de manier waarop zij haar dochter benadert. Niet dat dat uitmaakt, het is mijn zaak niet, maar ik zit achteraf wel weer met een boze/verdrietige/bange/-noem maar iets negatiefs- vriendin.
1: na mijn en na zijn examens zal er wel een weekend zijn dat ik hem meeneem naar mijn moeder.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:23 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Weet je wel op welk tijdstip? Ben je bereid om je vriend en je moeder binnenkort elkaar te laten leren kennen of stel je hen elkaar laten leren kennen (dus iets meer dan kennismaken) liever uit totdat je al vijf jaar een relatie hebt?
[..]
Ik krijg juist uit Nairua's posts de vibe dat je moeder maar een evil bitch is.
[..]
Ik weet niet of wat ik nu ga zeggen echt zo is, maar als het zo is, vrees ik dat je op een gegeven moment zult moeten accepteren dat je moeder haar gedrag niet zal kunnen verbeteren. Dergelijke dingen zullen altijd heel moeizaam voor haar zijn. Je krijgt niet meer vrijheid, ze gaat niet minder drammerig reageren naarmate je meer vrijheid opeist. Je zult echt moeten gaan kijken of er een bepaalde manier is waarop jij jouw eigen gedrag kunt aanpassen zodat je moeder en jij nog samen door een deur kunnen.
Ze noemen dat 'ironie'.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt hier dat het daar geweldig is. Ik denk dat er een 'niet' ontbreekt.
Mijn idee.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:52 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik wil niets zeggen, maar jij opent een topic met de titel Het Schoonmoedersyndroom.. Uit jouw posts krijg ik vooral het idee dat je het vervelend vindt dat je het niet zo getroffen hebt met je schoonmoeder. Daarmee haal je alle negatieve connotaties naar voren van het woord schoonmoeder. Dat klinkt niet alsof je bereid bent zelf een objectiever beeld over haar te vormen. Ze heeft het in feite al voor jou verpest zonder dat je haar echt goed hebt leren kennen.
Verpest nee, dat niet. Maar door alles heb ik natuurlijk er geen positief beeld van. En het gaat me niet zozeer om mezelf, het gaat me vooral om de relatie tussen mijn vriendin en haar moeder.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:52 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik wil niets zeggen, maar jij opent een topic met de titel Het Schoonmoedersyndroom.. Uit jouw posts krijg ik vooral het idee dat je het vervelend vindt dat je het niet zo getroffen hebt met je schoonmoeder. Daarmee haal je alle negatieve connotaties naar voren van het woord schoonmoeder. Dat klinkt niet alsof je bereid bent zelf een objectiever beeld over haar te vormen. Ze heeft het in feite al voor jou verpest zonder dat je haar echt goed hebt leren kennen.
Even taaltechnisch gesproken, dan had dat 'zo' er niet moeten staan.quote:
Mooiquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:53 schreef LPS het volgende:
[..]
1: na mijn en na zijn examens zal er wel een weekend zijn dat ik hem meeneem naar mijn moeder.
Ik weet dat de forumleden zelf het etiket hebben opgeplakt, maar dat zoveel mensen tot die conclusie komen aan de hand van de posts van Nairua onderbouwt wel mijn stelling.quote:2: de forumleden hebben haar toch zelf het etiket 'evil bitch', opgeplakt want noch ik noch Nairua hebben deze woorden in de mond genomen.
Veel succes daarmee. Het lijkt me niet makkelijk.quote:3: ik probeer al lange tijd te accepteren dat ik haar gedrag of reacties niet kan verbeteren, en dat aanvaarden gaat met vallen opstaan. Ze blijft mijn moeder en ik wil toch ook dat zij zich goed voelt, en elke reactie heeft een reden en moet in een context geplaatst worden.
Maar heb je er dan geen behoefte aan om de moeder van jouw vriendin beter te leren kennen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:57 schreef Nairua het volgende:
[..]
Verpest nee, dat niet. Maar door alles heb ik natuurlijk er geen positief beeld van. En het gaat me niet zozeer om mezelf, het gaat me vooral om de relatie tussen mijn vriendin en haar moeder.
Ik red me wel..
Right.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Even taaltechnisch gesproken, dan had dat 'zo' er niet moeten staan.
Ik weet het niet hoor. Ik krijg juist de indruk dat ze helemaal niet wil dat haar moeder voor haar de kamer betaalt, maar dat de hel losbarst als ze ook haar kamer zou betalen en zo financieel volledig onafhankelijk is. Voor de lieve vrede is het juist wél nodig als ze een beetje afhankelijk blijft.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:58 schreef Troubled_Soul het volgende:
Maar dat doe je niet, je blijft nota bene nog een half jaar extra op je moeders kosten wonen, en dus "afhankelijk" van haar, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Mijn conclusie: je vindt het wel lekker dat ze zich tegen dingen aan kan bemoeien, want je blijft zelfs in die situatie hangen terwijl je er zo uit kunt stappen, je hebt immers vervangende woonruimte.
Die moeder betaalt die kamer waarschijnlijk al jaren (immers bijna klaar met haar studie) en als je echt wat respect bij je manipulerende moeder wilt kweken dan weiger je gewoon dat ze betaalt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:02 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Ik krijg juist de indruk dat ze helemaal niet wil dat haar moeder voor haar de kamer betaalt, maar dat de hel losbarst als ze ook haar kamer zou betalen en zo financieel volledig onafhankelijk is. Voor de lieve vrede is het juist wél nodig als ze een beetje afhankelijk blijft.
Ze kan er niet zomaar uitstappen. Ze wordt hier verweten dat ze respectloos met haar moeder omgaat. Er zomaar uitstappen, dát is respectloos.
Ik denk niet dat het zo werkt. Het gaat hier niet om de manipulatieve kant van haar moeder, maar om de verlatingsangst. Die moeder kan het niet goed hebben niet langer de verzorgende rol te hebben, dus probeert ze die met man en macht naar zich toe te trekken. LPS kiest ervoor om dat voorlopig te accepteren, ook al weet zowel moeder als dochter dat het op een gegeven moment niet langer gaat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:05 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Die moeder betaalt die kamer waarschijnlijk al jaren (immers bijna klaar met haar studie) en als je echt wat respect bij je manipulerende moeder wilt kweken dan weiger je gewoon dat ze betaalt.
Maar dat heeft de vriendin van TS nooit geweigerd, ze is ook niet elders gaan wonen, dus ze vindt/vond het wel best.
Als Belg kan ik je verzekeren dat dat niet gemakkelijk is: je studies zonder hulp betalen. Studieleningen bestaan hier niet, en de studies zijn voltijds. Je hebt nauwelijks tijd om genoeg te verdienen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:05 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Die moeder betaalt die kamer waarschijnlijk al jaren (immers bijna klaar met haar studie) en als je echt wat respect bij je manipulerende moeder wilt kweken dan weiger je gewoon dat ze betaalt.
Maar dat heeft de vriendin van TS nooit geweigerd, ze is ook niet elders gaan wonen, dus ze vindt/vond het wel best.
Dat is waar en dat zal blijken uit het volgende. Update.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:02 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Ik krijg juist de indruk dat ze helemaal niet wil dat haar moeder voor haar de kamer betaalt, maar dat de hel losbarst als ze ook haar kamer zou betalen en zo financieel volledig onafhankelijk is. Voor de lieve vrede is het juist wél nodig als ze een beetje afhankelijk blijft.
Ze kan er niet zomaar uitstappen. Ze wordt hier verweten dat ze respectloos met haar moeder omgaat. Er zomaar uitstappen, dát is respectloos.
Ik ben blij dat het ondanks alle problemen die er nog bestaan al iets meer in de juiste richting lijkt te gaan.quote:
Wel goed lezen eh mannen, mijn moeder heeft hem al wel een keertje gezien:)quote:Op maandag 19 januari 2009 02:38 schreef mcDavid het volgende:
Sja ik zou ook raar staan te kijken als mijn dochter ineens thuis kwam met de mededeling dat ze ging samenwonen met een gozert die ik nog nooit gezien had!
Dat is niet meer aan bod geweest, het was al zwaar genoeg voor dat weekend, maar het zal een volgend weekend, als ik terug naar haar ga, wellicht ter sprake komen.. I'll let you know.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:34 schreef Dipkip het volgende:
Het klinkt wel goed, hebben jullie ook nog gesproken over het voorstellen van je vriend?
Waarom ze me het resterende huurbedrag niet gewoon wil overmaken, is omdat ze dat bij mijn broer ook niet heeft kunnen doen en dan geldt voor haar de 'wet van de gelijkheid'. Beide kinderen krijgen dezelfde kansen.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:38 schreef Allesleim het volgende:
LPS, waarom wil je moeder je het resterende huurbedrag niet gewoon overmaken, want dit is weggegooid geld...
Overigens, uit bovenstaand verhaal zie ik duidelijk wat je met manipuleren bedoelt. Je WILT je moeder je 'vermogen' niet laten zien, maar ze weet je toch zover te krijgen.
Als ik jou was, zou ik nu alvast beginnen met weekenden overslaan, want straks heeft je vriend 'je gehersenspoeld' sinds je met hem samenwoont, als je dan (begrijpelijkerwijs) het aantal bezoeken vermindert.
Je ouders kunnen niet van je eisen dat je dit soort dingen voor ze doet.
Overigens weet ik in de weekenden een hele hoop leukere dingen te doen dan bankzitten. En als ik dan een keer in de zoveel tijd wel bij mijn ouders langsga, is het ook gewoon gezellig, ipv een gewoonte.
Wij.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:30 schreef Ice22 het volgende:
Wie gaat er dan ook samenwonen als je niet eens je schoonmoeder hebt ontmoet.
Heel mooi, ik ga dit eens proberen in plaats van mens-erger-je-niet-familie-zondag.quote:Op zondag 25 januari 2009 06:50 schreef Krocky het volgende:
Jij bent nu volwassen, je bent als het ware ontsnapt omdat op je eigen houtje te doen. Waar het nu om gaat is de relatie met je moeder te handhaven. Je kan daar op de bank gaan zitten en haar het oude plaatje te laten afdraaien en haar als triest topic van gesprek houden en steeds minder contact te hebben of je neemt de leiding. Bij die laatste keuze kan je de zaken wat veranderen en je moeder kennis laten maken met de geest van deze tijd. Praat met haar over haar verbittering en angsten, hoe zijn die ontstaan en hoe ze haar gevangen houden, maar doe dat met liefde. Je hebt nu de stap naar volwassenheid genomen en zij groeit daarin mee of blijft achter. Inwendig zal ze allang blij zijn te weten hoe sterk en volwassen je nu geworden bent. Jij bent in relatie met haar volwassen geworden en nu kan zij als jij dat wenst verder gaan groeien in relatie met jou. Ze zal wel tegensputteren maar daar moet je als volwassene overheen stappen, die truukjes ken je allang, zorg dat ze hobbies ed ontwikkeld zodat jij en je broer het makkelijker krijgen.
Aan jou de keuze.
Dankje, echt. Fijn dat je me deze raad geeft. Het is inderdaad wel zo, denk ik, dat ze nu beseft dat ze niet meer alle touwtjes in handen heeft en ze het er moeilijk mee heeft om daar mee om te gaan. Het afgelopen weekend ben ik weer thuis geweest en het verloopt erg moeizaam. Ze probeert me te raken op manieren die kwetsen en ik heb het er erg moeilijk mee. Een voorbeeld: ik doe al vijftien jaar ballet en het interesseert me enorm. De buurman kwam langs met twee kaarten voor een voorstelling van het Koninklijk Ballet van Vlaanderen en gaf ze aan mijn moeder omdat zijn vrouw ziek was en ze niet konden gaan. Mijn moeder zegt dat ze verslag zal komen uitbrengen hoe het geweest is en met wie ze gegaan is. Hij vraagt wie ze zal meenemen. Hierop zegt ze dat zowel mijn broer als ik niet mee zullen willen. (ik sta in dezelfde ruimte en een meter van hun af). De buurman vraagt zich af waarom, omdat ik toch al heel mijn leven ballet doe. Hierop zegt ze: "Mijn zoon interesseert zich daar niet voor en LPS, ja, ik weet zeker dat ze dat niet wil."quote:Op zondag 25 januari 2009 06:50 schreef Krocky het volgende:
Jij bent nu volwassen, je bent als het ware ontsnapt omdat op je eigen houtje te doen. Waar het nu om gaat is de relatie met je moeder te handhaven. Je kan daar op de bank gaan zitten en haar het oude plaatje te laten afdraaien en haar als triest topic van gesprek houden en steeds minder contact te hebben of je neemt de leiding. Bij die laatste keuze kan je de zaken wat veranderen en je moeder kennis laten maken met de geest van deze tijd. Praat met haar over haar verbittering en angsten, hoe zijn die ontstaan en hoe ze haar gevangen houden, maar doe dat met liefde. Je hebt nu de stap naar volwassenheid genomen en zij groeit daarin mee of blijft achter. Inwendig zal ze allang blij zijn te weten hoe sterk en volwassen je nu geworden bent. Jij bent in relatie met haar volwassen geworden en nu kan zij als jij dat wenst verder gaan groeien in relatie met jou. Ze zal wel tegensputteren maar daar moet je als volwassene overheen stappen, die truukjes ken je allang, zorg dat ze hobbies ed ontwikkeld zodat jij en je broer het makkelijker krijgen.
Aan jou de keuze.
1. Had ik kunnen doen, maar ben niet iemand die zijn enthousiasme luidkeels uit:)quote:Op zondag 25 januari 2009 19:04 schreef Black_Tulip het volgende:
Dit is eerder bedoeld als opmerking op bovenstaande verhaal en dus niet als commentaar op de algemene manier waarop je met je moeder omgaat. Maar had je dit niet anders kunnen aanpakken?
Geen idee of mijn oplossing beter is hoor, maar dit is wat ik had gedaan:
1 Wanneer de buurman langs komt gelijk luidkeels uitroepen dat ik dolgraag daarheen zou willen gaan. Dan kan moeder zeggen wat ze wil, maar dat kan zij of de buurman niet negeren.
2 Ik zou denken dat moeder gewoon is vergeten dat ik ballet zo interessant vind en dat ik graag daarheen zou willen gaan, of misschien had ze een reden om jou niet mee te willen nemen? Jij maakt ervan dat zij je manipuleert en dat ze kwade bedoelingen heeft, maar was dat in dit specifieke geval echt zo?
3 Ik had 'ja' geantwoord op moeders vraag of ik misschien toch mee zou willen en negeren dat ik keuze nummer 8 was. Ik ga me geen geluk ontzeggen vanwege een moeizame relatie met moeder.
Maar dat ben ik
1 en 3 vind ik jammer, maar je bent zoals je bent. Hoe je moeder zich gedraagt is uiterst onbeschoft: 'zo doe je dat niet'. Maar dat je moeder zich af en toe niet gedraagt, wisten we al...quote:Op zondag 25 januari 2009 19:47 schreef LPS het volgende:
1. Had ik kunnen doen, maar ben niet iemand die zijn enthousiasme luidkeels uit:)
2. Ja, ze heeft letterlijk gezegd dat ze dat toen zei omdat ze vindt dat ik dit in deze situatie niet verdien omdat ik niet goed met haar ben omgegaan. Ze gaf toe dat ze dat erg impulsief zei, maar daarna volgde er ook niets in de aard van: ik zou toch graag hebben dat je meegaat. En ze is zich zeker bewust van het feit dat het me interesseert. Dus als haar intentie was om me te straffen voor mijn gedrag op die manier, vond ik het al minder aantrekkelijk worden, zeker als ik nog eens laatste keus ben. Dan zwijg ik wel liever en maak er verder geen probleem meer van.
3. Hoe graag ook, nee, te moeilijk om mijn principes in dit geval aan de kant te zetten.
Het gaat me eigenlijk vooral om twee. Het is zo hard van haar..
Het lijkt wel een psychologisch drama.. Op zich zegt ze dingen die egenlijk echt niet kunnen, maar als ik haar dan afwijs door te zeggen dat ik toch niet meega naar dat ballet, voel ik me echt immens rot. En dat weet zij ook.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:16 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
1 en 3 vind ik jammer, maar je bent zoals je bent. Hoe je moeder zich gedraagt is uiterst onbeschoft: 'zo doe je dat niet'. Maar dat je moeder zich af en toe niet gedraagt, wisten we al...
Ze zal er in ieder geval iets rustiger door worden doordat ze iets heeft waar ze telkens naar terug kan grijpen, op elk moment. Ik hou de geinteresseerden op de hoogte. Het valt me wel op dat er bijna enkel mensen nog reageren die me raad willen geven en niet zomaar hun commentaar spuien. Apprecieer ik wel.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:28 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik hoop dat die brief zal helpen...
Nou, bij die 1e kan ik me nog enigzins wat voorstellen (als je bijvoorbeeld geen contact meer hebt met je ouders is het wel handig om dat even uit te leggen).quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef SHE het volgende:
Serieus..dat mensen nog geloven dat die schoonmoeder een kreng is, is BEYOND me.
Allereerst vraag ik me af hoe lekker je in je hoofd bent als je een vriendje van een paar maanden gaat vertellen dat je moeder een evil bitch is.
Daarnaast moet je eens antwoord geven op de vraag waarom zij de borg betaald.
Dan hebben we nog het krankzinnige verhaal dat je binnen een paar maanden gaat samenwonen, terwijl je niet eens weet uit wat voor nest ze komt, en vice versa.
Jullie zijn allebei volkomen zwakzinnig volgens mij, maar goed dat dat kind een moeder heeft die het wel boeit wat ze allemaal voor onzin uithaalt.
Waarom vind je dat vreemd?quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:17 schreef Boowtje het volgende:
Vind het zoiezo vreemd als je gaat samen wonen met ''het meisje met wie ik het een paar maanden doe'' ..
Is dit idee niet een beetje achterhaald?quote:Op maandag 16 februari 2009 05:36 schreef Perico het volgende:
Mmm, na alles doorgelezen te hebben, vind ik toch dat er 1 basaal gegeven recht overeind blijft staan, waar ook geen afdoende verklaring over is gegeven:
TS, als jij met LPS wilt samenwonen, had gewoon bij de eerste gedachte hieraan een bezoek aan je schoonmoeder gehoord. En niets te gemaar over, dat hun relatie stroef is, en dat ze manipulatief is... je gaat gewoon langs, dat hoort erbij, anders ben je ook als man geen knip voor de neus waard.
Een vluchtige ontmoeting in een winkel telt dan niet, je moet gewoon grootmoedig zijn en gaan, ook al zou je daar dan wellicht een beetje een moeilijke middag krijgen. Het is niet meer dan chique, en gebruikelijk. Ik heb het zelf ook 2 keer moeten doen, bij schoonmoeders die niet direct op me zaten te wachten, op zijn zachtst gezegd. Maar ik heb hun scepsis kunnen wegnemen gaandeweg en dan is het ijs wel gebroken en na verloop van tijd lopen ze zelfs nog met je weg..
Maar hoe het ook verloopt, het is iets dat je allang had moeten doen, met een open houding. Dan was ook al een gedeelte van de kou meteen uit de lucht.
Ik denk dat je gewoon niet zo zwaar aan een onmoeting moet tillen. Die neemt sowieso al heel veel kou uit de lucht. De schoonmoeder ziet het ook als een gebaar van goede wil, en TS gaat er niet dood aan.quote:Op maandag 16 februari 2009 06:09 schreef LikeRedRum het volgende:
Ik vind een ontmoeting geen must, het zijn twee volwassen mensen. Eisende houding is daarbij misplaatst. Als het nou vanuit het meisje zo is dat zij hieraan wil voldoen, a la, dan doe je het voor haar, maar zij lijkt er hetzelfde over te denken.
Aanpappen met schoonouders --> optioneel.
Over 2 jaar is het einde relatie bij jullie, en is je vriendin ook nog eens vervreemd van dr moeder. Goed bezigquote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:20 schreef Nairua het volgende:
LPS moet doen wat ze zelf wilt, maar ik heb haar aangeraden wat minder bij mams over de vloer te komen. Mijn eigen thuissituatie was vroeger ook nooit positief -gelukkig ook niet altijd negatief-, maar sinds ik uit huis ben en destijds om de twee weken tot een maand langs kwam hangt de spreekwoordelijke vlag buiten als ik voor de deur sta.
Van wat je in het topic kon lezen was het vervreemdingsproces reeds gaande, niet iedereen heeft een goede relatie met zijn ouders.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 08:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Over 2 jaar is het einde relatie bij jullie, en is je vriendin ook nog eens vervreemd van dr moeder. Goed bezig
Klassieke situatie dit.
En waar basseer je dat eerste op? En dat tweede is inderdaad al aan de gang. Was het ook al. En ik zeg dat niet uit eigenbelang, ik vind het nml ook wel een prettig het huis voor mezelf te hebben. Maar als ze minder vrolijk thuiskomt dan wanneer ze vertrekt richting mams, what's the use?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 08:45 schreef Scorpie het volgende:
Over 2 jaar is het einde relatie bij jullie, en is je vriendin ook nog eens vervreemd van dr moeder. Goed bezig
Nou, dat dacht ik dus niet, en als mijn ouders dat zouden doen tegenover mijn vriendin zou ik ze eruit tyfen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:11 schreef Perico het volgende:
Maar niet direct vragen aan jou stellen, maar via LPS ("wat wil Nairua drinken?") dat is heeeeel gewoon hoor,
Zal direct nog eventjes updaten. Ben er nog een tweede keer geweest, in verband met de verjaardag van LPS in maart. We zijn toen uit eten geweest, ik/LPS/schoonmoeder/schoonbroer. Ging allemaal wel okee, niet geweldig maar ook niet slecht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:20 schreef Nairua het volgende:
Ik zal het even samenvatten. Kom daar, en er word me amper een blik waardig gegund.
Dat je zo iemand niet ver bij je eigen kinderen vandaan houdt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:00 schreef Popples het volgende:
dat negatieve(geestelijke mishandeling) moet je echt mee maken voor je het begrijpt. ik kreeg soms dagelijks te horen dat ze mij nooit wilde hebben en dat ik moest koken en owee als ik naar school ging dat mocht niet enz
nou ze is veranderd. dat meen ik echt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat je zo iemand niet ver bij je eigen kinderen vandaan houdt.
Idd. Nu dumpen. Straks wordt je schoonmoeder bijvoorbeeld ziek, krijgt zij toch goede gevoelens en jij hebt discussies.quote:
LPS haar moeder is inderdaad een vrij moeilijke en bemoeizuchtige vrouw. Jij bent echter ook wel een behoorlijke zak hooi.quote:Op maandag 20 april 2009 19:15 schreef Nairua het volgende:
En nu zit ze dus nog met het drama van de schenking van haar oma... The joy.
schenking aan kleindochter in foute handen
Ik heb me nooit voorgesteld per mail. D'r moeder had me al eens gezien/gesproken nog voordat we een relatie hadden. Bufferverhaal: Nee. We waren met vier. Haar broer was er ook bij. 0 buffer dus.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Hanoying het volgende:
1) Het duurde ontzettend lang voordat jij je uberhaupt aan haar voorstelde en toen je je uiteindelijk voorstelde was het per mail. De eerste echte ontmoeting liet je ook nog eens bufferen door een huis vol familieleden
![]()
Niets eventueel. We gingen er samenwonen. Ik zat immers prima waar ik zat, maar aangezien LPS er al 5 op 7 was wilden we iets groters. LPS is toen ingesprongen omdat ze ook wilde bijdragen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Hanoying het volgende:2) Ze kwam erachter dat jullie samen wilden gaan wonen doordat jouw vriendin 1400 borg overmaakte voor een huis waarin jullie eventueel samen zouden gaan wonen. Allemaal voordat ze jou ook maar had ontmoet.
Alleen kamerhuur.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Hanoying het volgende:3) Moeder heeft altijd de studie van dochterlief bekostigd, zowel kamerhuur als collegegeld (en doet dit nog steeds)
Dat d'r moeder principieel die huur wil blijven betalen van die kamer, nu nog, moet ze zelf weten. Niet ons probleem. Rest: zie boven.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Hanoying het volgende:4) Dit wordt door jullie als volstrekt normaal gezien. Dat dochterlief vervolgens zonder schaamte 1400 overboekt voor jouw borg (ja, jouw borg, zelf hield ze immers gewoon haar kamer aan aangezien mams die toch wel dokte) is geen enkel probleem en moet mams maar begrijpen.
Eh ja, net als ik. En als je het perse wilt weten, aan het einde van het Ikea festijn had LPS 48% betaald en ik 52%. En ze heeft inderdaad een keer iets voor de auto betaald. Met haar creditcard. Waarom? Omdat ik er geen heb/wil. Heb je de mogelijkheid overwogen dat ik het misschien weer cash aan haar heb terugbetaald?quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Hanoying het volgende:
6) Nadat dochterlief met jou een relatie aanging begon dit spaargeld rap te verdampen. Ze betaalt de borg, betaalt reparaties en/of gadgets voor jouw auto en koopt huisraad.
Noemen ze 'indoctrinatie'. Haar broer is totaal anders als mams er niet bij is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Hanoying het volgende:
Dat ze hier niet helemaal alleen in staat en niet volledig irrationeel is blijkt wel uit het feit dat de broer van je vriendin niet eens de kant van je vriendin kiest.
En ik zou me dan doodergeren aan je kortzichtigheid. Dus het is maar goed ook.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Hanoying het volgende:
Als jouw vriendin mijn dochter was geweest dan zou ik je ook niet mogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |