Vond ik leuk klinken. Enfin. Ik heb dus een schoonmoeder. Min of meer. Doe het nu al een paar maanden met haar dochter, maar ben er nog nooit thuis geweest. Ik wilde best wel, maar m'n vriendin zag dat eigenlijk niet zo zitten omdat haar moeder nu eenmaal "een beetje moeilijk is".
Nu willen we gaan samenwonen, per juli permanent maar we hadden nu al een tof huisje gevonden. Ik zou de huur in die tijd zelf wel dragen, ondanks dat ze er waarschijnlijk wel 24/5 zal wonen, maar enfin, geen punt. Huurcontract kwam op beide namen te staan en de waarborg gaat via Korfina. Wordt vastgezet op een rekening en komt pas vrij na een handtekening van ons en van de huisbaas.
Nu is het 'probleem' dat vriendinnetje de borg heeft betaald. Dat weet mamsie inmiddels aangezien er een brief van Korfina naar haar huisadres was gestuurd. Mamsie over de zeik, is gaan Googelen op Korfina en is gaan bellen. (veronderstelling). Kan ook goed zijn dat ze de bende gewoon heeft geopend, maar goed. Maakt niet uit.

Mamsie weet dus dat vriendinnetje 14honderdnogwat heeft overgemaakt op rekening van Korfina. En mamsie wil dat terug! Jawel! Nu begon het redelijk ongeschuldig met het bellen van mamsie naar vriendinnetje met hoe dat nu zit, maar al snel kreeg ze te horen dat ze het terug moest vragen en dat ze 'slecht bezig was'. Nu wíl vriendinnetje het niet eens terugvragen aan mij. Dat heeft ze duidelijk gemaakt aan mamsie en toen ging het drama verder. #1, naar de politie gaan. (haha) #2, mijn ouders bellen (haha x2) en nu kreeg ik gisteren ineens een mailtje dat ze vrijdag een gesprekje met ons drieën wilde. Ik zit daar zo langzamerhand niet echt op te wachten, en heb dat via vriendinnetje naar mamsie laten communiceren.

Was blijkbaar niet goed, nu ik net een mailtje kreeg dat ik voor morgen 18:00 haar moet mailen dat ik het geld terug ga storen of anders belt ze mijn ouders op.

En ik kan het best terugstorten, dat is het probleem niet, maar het gaat me om het principe. Waarom zou ik in godsnaam doen wat haar moeder zegt? Zolang vriendinnetje het niet terugwil (dat krijgt ze vanzelf na afloop van ons huurcontract) dan is het toch goed?
Wat moet ik hier nu weer mee? Ik heb altijd leuke schoonouders gehad en nu dit. :-(
En ja, ze is ouder dan 18.