abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:45:20 #1
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65054297
Vond ik leuk klinken. Enfin. Ik heb dus een schoonmoeder. Min of meer. Doe het nu al een paar maanden met haar dochter, maar ben er nog nooit thuis geweest. Ik wilde best wel, maar m'n vriendin zag dat eigenlijk niet zo zitten omdat haar moeder nu eenmaal "een beetje moeilijk is".

Nu willen we gaan samenwonen, per juli permanent maar we hadden nu al een tof huisje gevonden. Ik zou de huur in die tijd zelf wel dragen, ondanks dat ze er waarschijnlijk wel 24/5 zal wonen, maar enfin, geen punt. Huurcontract kwam op beide namen te staan en de waarborg gaat via Korfina. Wordt vastgezet op een rekening en komt pas vrij na een handtekening van ons en van de huisbaas.

Nu is het 'probleem' dat vriendinnetje de borg heeft betaald. Dat weet mamsie inmiddels aangezien er een brief van Korfina naar haar huisadres was gestuurd. Mamsie over de zeik, is gaan Googelen op Korfina en is gaan bellen. (veronderstelling). Kan ook goed zijn dat ze de bende gewoon heeft geopend, maar goed. Maakt niet uit.

Mamsie weet dus dat vriendinnetje 14honderdnogwat heeft overgemaakt op rekening van Korfina. En mamsie wil dat terug! Jawel! Nu begon het redelijk ongeschuldig met het bellen van mamsie naar vriendinnetje met hoe dat nu zit, maar al snel kreeg ze te horen dat ze het terug moest vragen en dat ze 'slecht bezig was'. Nu wíl vriendinnetje het niet eens terugvragen aan mij. Dat heeft ze duidelijk gemaakt aan mamsie en toen ging het drama verder. #1, naar de politie gaan. (haha) #2, mijn ouders bellen (haha x2) en nu kreeg ik gisteren ineens een mailtje dat ze vrijdag een gesprekje met ons drieën wilde. Ik zit daar zo langzamerhand niet echt op te wachten, en heb dat via vriendinnetje naar mamsie laten communiceren.

Was blijkbaar niet goed, nu ik net een mailtje kreeg dat ik voor morgen 18:00 haar moet mailen dat ik het geld terug ga storen of anders belt ze mijn ouders op. En ik kan het best terugstorten, dat is het probleem niet, maar het gaat me om het principe. Waarom zou ik in godsnaam doen wat haar moeder zegt? Zolang vriendinnetje het niet terugwil (dat krijgt ze vanzelf na afloop van ons huurcontract) dan is het toch goed?

Wat moet ik hier nu weer mee? Ik heb altijd leuke schoonouders gehad en nu dit. :-(

En ja, ze is ouder dan 18.
pi_65054436
dumpen
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:50:17 #3
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65054519
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:48 schreef agentstarling het volgende:
dumpen
Wie van de twee?
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:52:05 #4
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_65054598
Dus je hebt een schoonmoeder die je nog nooit hebt ontmoet? Laat ze zich eerst maar eens netjes voorstellen.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_65054671
Ik snap best je punt maar misschien als je praat met haar dat veel dingen uit de wereld zijn. Ik weet jouw leeftijd en die van je vriendin niet maar misschien kunnen jullie nog het een ander bespreken. 1 ding weet ik zeker als ik zoiets zou flikken bij mijn ouders zouden ze gelijk juichen en me koffers pakken
pi_65054793
Ik snap er niks van. Als je vriendin geld stort wat heeft je schoonmoeder daar dan mee te maken? Of is dat geld geleend van schoonmoeder?
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:58:18 #7
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65054856
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap er niks van. Als je vriendin geld stort wat heeft je schoonmoeder daar dan mee te maken? Of is dat geld geleend van schoonmoeder?
Precies mijn idee dus. En nee, dat geld is gewoon van haar, daar werkt ze voor.

Leeftijden zijn overigens 25 & 22.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:02:14 #8
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_65055014
Waarom zou je niet even met z´n 3en om de tafel gaan zitten? In principe heeft ze er natuurlijk niets mee te maken maar even normaal kennismaken en wat dingen ophelderen lijkt me vrij normaal.

Kan me voorstellen dat ze even pissed is dat haar dochter een beetje sneaky doet over samenwonen met een knul die moeders nog nooit gezien heeft.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:03:16 #9
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_65055048
Zonder het op te willen nemen voor de evil mother in law.... misschien is moeders pissig omdat jullie beider handtekeningen en die van de huisbaas nodig zijn om het geld vrij te laten komen?

Met andere woorden: mochten jullie uit elkaar gaan dan krijgt haar dochter haar borg misschien niet terug omdat jij het, na de ruzie over de Hema-bordjes van ¤ 1,50 en de goudvis, een manier vindt om haar te stangen.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat moeders sowieso niet blij is dat haar dochter gaat samenwonen met iemand die ze nog nooit ontmoet heeft...
Losing it
pi_65055088
Mja, schoonmoeders kan je ook niet helemaal ontlopen dus ik zou wel met z'n beiden naar dat gesprek gaan maar daar dan wel voet bij stuk houden en haar duidelijk maken dat wat jullie met je geld doen niet haar zaak is.
En dan op zo'n manier dat je niet volgend jaar met de kerst niet meer bij elkaar aan tafel kunt zitten.

En voor het R&P sausje: Misschien dat ze wat onzeker is omdat haar dochter ineens van alles zelf regelt en haar niet meer nodig lijkt te hebben? Haar duidelijk maken dat haar rol misschien verandert maar dat ze nog steeds wel degelijk belangrijk is kon wel eens een hoop schelen.
pi_65055093
Maar je vriendin heeft haar moeder niks verteld over jullie samenwoonplannen? Da's misschien ook niet helemaal handig.. En aangezien je moeder ook nog nooit gezien heeft denkt ze misschien wel dat jij een of andere loverboy bent die haar dochter geld afhandig heeft gemaakt. Natuurlijk moet ze zich hier niet mee bemoeien, maar ik denk dat ik wel een klein beetje snap waar die reactie vandaan komt..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:08:55 #12
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65055267
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:02 schreef Vandaag... het volgende:
Kan me voorstellen dat ze even pissed is dat haar dochter een beetje sneaky doet over samenwonen met een knul die moeders nog nooit gezien heeft.
Uiteraard. Het geval is echter dat mamma niet zo makkelijk is, het is niet voor niets dat ze mij, vriendinnen, wie dan ook, liefst niet mee naar huis neemt omdat het altijd miserie is. Het is gewoonweg niet bespreekbaar, in mamma d'r hoofd zou ze nooit uit huis gaan. Maar ze woont ook niet thuis, ze komt er enkel nog in het weekend. Zit gewoon op kamers, net als ik.
pi_65055272
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:04 schreef Naamah het volgende:
Maar je vriendin heeft haar moeder niks verteld over jullie samenwoonplannen? Da's misschien ook niet helemaal handig.. En aangezien je moeder ook nog nooit gezien heeft denkt ze misschien wel dat jij een of andere loverboy bent die haar dochter geld afhandig heeft gemaakt. Natuurlijk moet ze zich hier niet mee bemoeien, maar ik denk dat ik wel een klein beetje snap waar die reactie vandaan komt..
Eens.

Mijn moeder zou mij slaan trouwens als ik doodleuk kwam vertellen dat ik ging samenwonen met iemand die ze niet kent en dat ik even de borg van 1400,- had neergelegd. Wat dat betreft reageert deze moeder dus nog best wel redelijk.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:10:47 #14
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65055343
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:03 schreef Troubled_Soul het volgende:
Zonder het op te willen nemen voor de evil mother in law.... misschien is moeders pissig omdat jullie beider handtekeningen en die van de huisbaas nodig zijn om het geld vrij te laten komen?
Nee, want ze weet niet dat het contract op beide namen staat. Ze wilde het in juli vertellen als ze er permanent bij zou komen wonen. In deze periode houdt ze haar kamer namelijk nog.
pi_65055415
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:10 schreef Nairua het volgende:

[..]

Nee, want ze weet niet dat het contract op beide namen staat. Ze wilde het in juli vertellen als ze er permanent bij zou komen wonen. In deze periode houdt ze haar kamer namelijk nog.
Dus in de ogen van je schoonmoeder heb jij haar dochter zo ver gekregen dat zij jouw borg á ¤1400,- heeft voorgeschoten.
You loverboy!
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:18:53 #16
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65055575
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:12 schreef MinderMutsig het volgende:
You loverboy!
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:32:08 #17
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_65055945
quote:

[..]

Dus in de ogen van je schoonmoeder heb jij haar dochter zo ver gekregen dat zij jouw borg á ¤1400,- heeft voorgeschoten.
You loverboy!
Dat dus, geen wonder dat moeders "not amused" is...
Losing it
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:02:45 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65056733
Misschien kun je beter de gulden middenweg kiezen.
Zij heeft de borg betaald, dus stel een contract op waarin staat dat zodra dat huurcontract opgezegd wordt of zij uit het huis gaat, ze de 1400E van jou terug krijgt. De huur neem je op je voor de tijd dat jij er woont, dat is begrijpelijk. Deel de huur daarna door 2 of wat je ook wilt, maar leg dat ook vast in een contract.
Op deze manier is het voor je dinnetje en jij goed geregeld, en hoeft mammie zich geen zorgen te maken over de 1400E.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:33:08 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65057288
Langs gaan bij je schoonmoeder, zeggen dat je het overmaakt en haar overtuigen dat je on the side gewoon best een aardige jongen bent.

Settled for life, toch ?
zzz
pi_65059908
Ik snap trouwens niet helemaal waarom je vriendin die borg heeft betaalt terwijl jij aangeeft dat je dat zelf ook prima zou kunnen betalen. Zij woont pas over een paar maanden in dat huis.
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 09:22:26 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_65060001
Raar verhaal in veel opzichten: waarom heeft jouw vriendin alleen de borg betaald en hebben jullie dit niet gedeeld?

Hoezo wil "schoonmoeder" het geld terug, het was toch niet haar geld? Hoezo de politie bellen, het geld is toch niet van haar gestolen (of wel?). En je ouders bellen tenslotte is ook wel vreemd, je bent meerderjarig, dus wat hebben je ouders er mee te maken?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_65060078
Anders bel je toch even met je ouders om te zeggen hoe het zit? Vervolgens geef je via een omweg het nummer aan je schoonmoeder, heb je het achter de rug.
That's quite enough, thank you.
pi_65060231
quote:

[..]

You loverboy!
Precies. Nogal wiedes dat schoonmoeder dat niet pikt. Betaal die 1400 euro aan je vriendin terug, dan ben je klaar.
pi_65060251
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies. Nogal wiedes dat schoonmoeder dat niet pikt. Betaal die 1400 euro aan je vriendin terug, dan ben je klaar.
Die schoonmoeder moet zich sowieso niet meer bemoeien met de financiën van haar 22-jarige dochter.
pi_65060391
Sowieso, ontmoet die schoonmoeder man, heb je er nu niet mee te maken, dan wel later als je wil gaan trouwen oid...
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:39:56 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65060394
Hoi, jammer dat schoonmamsie een beetje over de zeik is. Ik zou toch even gaan babbelen. Ten eerste kun je dan met eigen ogen zien of ze zo'n heks is als je vriendin beweert (let op zwarte katten, grote collectie bezems), ten tweede kun je dan ook je trouwe hondenogen opzetten om haar te overtuigen. Die werken namelijk niet via e-mail, sms of telefoon.

Als 't uiteindelijk inderdaad een heks is kun je twee dingen doen: of je betaalt die 1400 euro terug aan je vriendin, of je ontvoert de heks naar Oudewater om d'r op de waag terecht te stellen.

Het lijkt me een lastige situatie, maar het feit dat je schoonmoeder jou nog nooit ontmoet heeft maakt het op zich wel begrijpelijk dat ze wat piept.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:40:33 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65060404
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:33 schreef Em.ster het volgende:

[..]

Die schoonmoeder moet zich sowieso niet meer bemoeien met de financiën van haar 22-jarige dochter.
Wel als ze een dikke zak poen bijdraagt aan kamerhuur en/of studie.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65060819
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:33 schreef Em.ster het volgende:

[..]

Tenzij schoonmoeders de huur van de kamer betaald.
pi_65061331
Maar doet ze dat? Of lees ik daar overheen?
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:14:21 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65061337
Samenwonen terwijl je je schoonmoeder nog niet eens ontmoet hebt, lijkt me een goed begin .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:18:08 #31
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_65065509
breng je schoonmoeder een bloemetje en laat je hoofd daar ook even zien man
pi_65065806
Is het niet gewoonweg zo dat de vriendin hier een probleem heeft met haar moeder en dat die eerst hun onderlingee problemen moeten oplossen voordat zee jou erin gaan betrekken?

Eerlijk gezegd vind ik het een vreemde gang van zaken, maar evenzeer weinig vertrouwen wekkend is het gedrag van je vriendin: alsof die ergens misschien wat te verbergen heeft of niet altijd de hele waarheid verteld ...
Als die moeder kenneelijk total onvoorbereid er via anderen achter komt dat haar dochter binnekort niet langer bij haar woont maar op zichzelf gaat wonen komt het niet over alsof daar een grote mate van communicatie-talent in die hele familie zit (en meestal kan dat ook wel erfbaar zijn of een kwestie van gewenning aan een familie-cultuur)

Je moet niet onderschatten dat iemand die zelf voorkomt uit een totaal onwrichte familie en kennelijk gewend is in een weinig sociale omgeving te wonen met anderen, meestal ook nieet de eenvoudigste woon-partner zal zijn voor jou.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:44:48 #33
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65066443
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:40 schreef Duvel het volgende:
Wel als ze een dikke zak poen bijdraagt aan kamerhuur en/of studie.
Mams betaalt de kamer wel. Maar die houdt ze ook zolang ze nog studeert, tot juli. Vandaar het pas permanent samenwonen vanaf die datum. Maar zij wil ook op haar manier bijdragen aan onze toekomst, en het huis hebben we samen gekozen, en met die borg neemt ze ook geen risico's. Ze mist misschien wat rente, maar dat is het ook wel.

Tuurlijk kan ik daar best m'n kop laten zien, maar ik hoor al weken/maanden hoe fijn het daar gaat en dan sta ik ook niet echt te trappelen om daar aan te kloppen. En ik vind eigenlijk dat dit iets tussen mams + dochter is, dat mams best op het oordeel van haar 22-jarige dochter mag vertrouwen. Ze is immers niet zwakzinnig oid.
pi_65066683
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:44 schreef Nairua het volgende:

Tuurlijk kan ik daar best m'n kop laten zien, maar ik hoor al weken/maanden hoe fijn het daar gaat en dan sta ik ook niet echt te trappelen om daar aan te kloppen. En ik vind eigenlijk dat dit iets tussen mams + dochter is, dat mams best op het oordeel van haar 22-jarige dochter mag vertrouwen. Ze is immers niet zwakzinnig oid.
ehm als mams wél moet betalen heeft ze recht betrokken te zijn bij hoe het financiel geregeld is...

dat mams maar op het oordeelsvermogen moet vertrouwen van haar dochter die kennelijk zo lastert over haar eigen moeder tegenover haar partner dat die niet eens dr durft te ontmoeten én kennelijk geen openheid geft over wat er precies geregeld is, doet vermoeden dat het hier de dochter is die zeker bijna 100% fout zit..

ik zou zeggen, ort het geld terug naar de moeder en geef je vriendin een schop onder dr hol dat die eerst dr zaakjess op orde dient te hebben voordat ze dingen doet met andermans geld ...

klinkt hard, maar voor jee heet weet woon je langer amen een heebben jullie een gelddeelde bankrekening en gedeelde financieele belangen en als je vriendin dan net zulke dingen blijft doen, ben jij erder de lul.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_65066890
Ik zou als ik jou was schoonmoeder een brief sturen waarin je het van jouw kant uitlegt. Daarna openstaan voor een gesprek. Die vrouw klinkt namelijk niet als het type wat in een gesprek nu kalm jouw kant gaat aanhoren, die gaat gewoon flippen. Dus ik zou een brief schrijven waarin je uitlegt dat je je voor had willen stellen maar dat je vriendin dat een beetje afhield / dat het er niet van gekomen is, maar dat je dat echt wel alsnog wil doen. Uitleggen dat het contract op beide namen staat, wat de afspraken zijn, enzovoort. Benadrukken dat je vriendin dit zo wil omdat die het anders oneerlijk vind dat jij alles betaalt. Dat je prima je borg had kunnen betalen maar wil dat het een huisje van jullie samen wordt, niet jouw huis waar zij dan bij in komt wonen, en dat jullie het daarom zo hebben afgesproken. Dat je schoonmoeder niet voor het hoofd hebt willen stoten maar vind dat het aan je vriendin is om dit soort dingen met haar moeder te bespreken. Zoiets. Vind een volwassen, vriendelijke, rustige toon en sluit af met dat je best eens rond de tafel wil maar niet zolang schoonmoeder blijft dreigen met politie en ouders bellen omdat je niet denkt dat dat een productief gesprek wordt met die insteek. Zet het telefoonnummer van je ouders er bij als alternatieve optie et voila.
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:59:21 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65066940
Je hebt nog maar een paar maanden verkering. Jullie besluiten nu dat jullie vanaf juli gaan samenwonen. Je schoonmoeder heb je nog nooit ontmoet. Zij betaalt de kamerhuur voor je vriendin. Je vriendin tekent nu een huurcontract/betaalt nu de 1400 euro borg voor het huisje waar ze vanaf juli met jou in gaat wonen. Onduidelijk is waarom je vriendin dat betaalt (edit: dat wilde ze dus zelf graag), terwijl jij er al gaat wonen en de huur ook alleen gaat betalen.

Misschien vertrouwt schoonmoeder de zaak niet omdat haar dochter haar vriend nog niet eens is komen voorstellen (hoe serieus is de relatie dan?), maar haar dochter heeft al wel een borg van 1400 euro betaald. Als je schoonmoeder haar huur betaalt, heeft je schoonmoeder natuurlijk wel iets te maken met de financiën van je vriendin. Als je vriendin die 1400 euro zo makkelijk ophoest, waarom betaalt ze dan niet haar eigen kamerhuur (oftewel, waarom is ze dan niet financieel onafhankelijk van haar moeder)?

Raar verhaal.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:07:08 #37
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65067209
Serieus..dat mensen nog geloven dat die schoonmoeder een kreng is, is BEYOND me.

Allereerst vraag ik me af hoe lekker je in je hoofd bent als je een vriendje van een paar maanden gaat vertellen dat je moeder een evil bitch is.
Daarnaast moet je eens antwoord geven op de vraag waarom zij de borg betaald.
Dan hebben we nog het krankzinnige verhaal dat je binnen een paar maanden gaat samenwonen, terwijl je niet eens weet uit wat voor nest ze komt, en vice versa.

Jullie zijn allebei volkomen zwakzinnig volgens mij, maar goed dat dat kind een moeder heeft die het wel boeit wat ze allemaal voor onzin uithaalt.
pi_65067443
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:44 schreef Nairua het volgende:

[..]

Mams betaalt de kamer wel. Maar die houdt ze ook zolang ze nog studeert, tot juli. Vandaar het pas permanent samenwonen vanaf die datum. Maar zij wil ook op haar manier bijdragen aan onze toekomst, en het huis hebben we samen gekozen, en met die borg neemt ze ook geen risico's. Ze mist misschien wat rente, maar dat is het ook wel.

Betaal dan gewoon zelf die borg, oetlul.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:22:55 #39
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65067874
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:57 schreef Dipkip het volgende:
Ik zou als ik jou was schoonmoeder een brief sturen waarin je het van jouw kant uitlegt. Daarna openstaan voor een gesprek. Die vrouw klinkt namelijk niet als het type wat in een gesprek nu kalm jouw kant gaat aanhoren, die gaat gewoon flippen. Dus ik zou een brief schrijven waarin je uitlegt dat je je voor had willen stellen maar dat je vriendin dat een beetje afhield / dat het er niet van gekomen is, maar dat je dat echt wel alsnog wil doen. Uitleggen dat het contract op beide namen staat, wat de afspraken zijn, enzovoort. Benadrukken dat je vriendin dit zo wil omdat die het anders oneerlijk vind dat jij alles betaalt. Dat je prima je borg had kunnen betalen maar wil dat het een huisje van jullie samen wordt, niet jouw huis waar zij dan bij in komt wonen, en dat jullie het daarom zo hebben afgesproken. Dat je schoonmoeder niet voor het hoofd hebt willen stoten maar vind dat het aan je vriendin is om dit soort dingen met haar moeder te bespreken. Zoiets. Vind een volwassen, vriendelijke, rustige toon en sluit af met dat je best eens rond de tafel wil maar niet zolang schoonmoeder blijft dreigen met politie en ouders bellen omdat je niet denkt dat dat een productief gesprek wordt met die insteek. Zet het telefoonnummer van je ouders er bij als alternatieve optie et voila.
Goed idee. Dank. :-)
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:23:48 #40
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65067907
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:12 schreef Scorpie het volgende:
Betaal dan gewoon zelf die borg, oetlul.
Vriendinnetje wil ook bijdragen, blabla, le-zen. Ook al zou ik het terugstorten, dat lost het probleem van een controlfreak mammie niet op.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:26:24 #41
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65068012
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef SHE het volgende:
Allereerst vraag ik me af hoe lekker je in je hoofd bent als je een vriendje van een paar maanden gaat vertellen dat je moeder een evil bitch is.
We kennen elkaar al drie jaar. Verder is het bij hun thuis gewoonweg nooit makkelijk geweest. Ze weet niet beter of haar moeder heeft haar al van jongs af aan gemanipuleerd. Moeder van moeder zit in de psychiatrie, wellicht is het erfelijk. .
pi_65068051
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Nairua het volgende:

[..]

Vriendinnetje wil ook bijdragen, blabla, le-zen. Ook al zou ik het terugstorten, dat lost het probleem van een controlfreak mammie niet op.
Tuurlijk wel, mammie heeft haar dochter behoed voor een misstap met jou, jij bent niet de boosaardige vriend die niet eens het fatsoen heeft moeders te ontmoeten, eind goed al goed.

Sowieso ben je niet slim bezig door je vriendin nu al te betrekken in je huurperikelen/constructies, maar das mijn persoonlijke mening.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:30:43 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65068191
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef SHE het volgende:
Jullie zijn allebei volkomen zwakzinnig volgens mij, maar goed dat dat kind een moeder heeft die het wel boeit wat ze allemaal voor onzin uithaalt.
Dat valt voor TS in elk geval uitermate mee, dus je oordeelt hier veel te snel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:31:28 #44
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_65068231
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Nairua het volgende:

[..]

Controlfreak mammie die nu wel de huur voor haar dochters kamer moet betalen... ze onderhoudt haar (volwassen) kind dus deels, en daarmee hangt hoe dan ook samen dat ze enig inzicht wil hebben in hoe haar dochter haar geld over de balk smijt.

En als jullie toch al weten dat je gaat samenwonen, je vriendin daarin al investeert, dan mag mammie dus een half jaar lang voor de katzeviolen de huur voor haar kamer betalen terwijl ze wel 24/5 bij jou in "jullie" huisje zit?
Losing it
pi_65068311
Het is gezien de OP heel makkelijk om mee te gaan met het idee dat de schoonmoeder een evil bitch is, maar het verhaal ligt veel genuanceerder.. Ik vind het heel interessant allemaal, vandaar een tvp om te zien hoe het afloopt. Oh en Nairua? Waag het niet om niet te vertellen hoe het afloopt
pi_65068891
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:31 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Controlfreak mammie die nu wel de huur voor haar dochters kamer moet betalen... ze onderhoudt haar (volwassen) kind dus deels, en daarmee hangt hoe dan ook samen dat ze enig inzicht wil hebben in hoe haar dochter haar geld over de balk smijt.

En als jullie toch al weten dat je gaat samenwonen, je vriendin daarin al investeert, dan mag mammie dus een half jaar lang voor de katzeviolen de huur voor haar kamer betalen terwijl ze wel 24/5 bij jou in "jullie" huisje zit?

Dat natuurlijk ook. Vriendlief en vriendinlief doen wel heul stoer met het samenwonen, maar feit is en blijft dat ze niet eens voor haar eigen kamer qua inkomsten kan zorgen, en dan zie je als moeder zijnde opeens zo`n lapzwans opduiken die dochterlief ff 1400 eurotjes aftroggelt.

Dan zou ik ook wel eens die persoon willen ontmoeten, eerlijk gezegd.
pi_65070200
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 @ 13:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat natuurlijk ook. Vriendlief en vriendinlief doen wel heul stoer met het samenwonen, maar feit is en blijft dat ze niet eens voor haar eigen kamer qua inkomsten kan zorgen, en dan zie je als moeder zijnde opeens zo`n lapzwans opduiken die dochterlief ff 1400 eurotjes aftroggelt.

Dan zou ik ook wel eens die persoon willen ontmoeten, eerlijk gezegd.
Kennelijk werkt z'n vriendin wel voor d'r geld. Dat staat hierboven ergens.
En het is niet zo raar dat ouders de kamer van hun kroost betalen tijdens hun studie. Dat hoor ik veel vaker in mijn omgeving. Niet dat er altijd voor uitkomen, toegegeven

Ben het er wel mee eens dat het 't beste is dat de TS kennis maakt met de moeder van z'n vriendin. Of het nu een moeilijk en bemoeizuchtig mens is of niet, zíj wil ook weten waar haar dochter mee omgaat, zéker als er sprake is van samenwonen.
Dus verbijt je, ga erheen, maak een babbeltje. Laat zien dat je geen lulhannes bent met verkeerde bedoelingen.
(Un)masking for the greater good.
pi_65071056
¤ 1400,00 is een boel geld. Zeker voor een meisje van 22. Hoelang heeft ze daar wel niet voor moeten werken?
Ik begrijp niet waarom je vriendin dat wilde betalen, en ik begrijp al helemaal niet waarom jij dat geld hebt aangenomen.
Het is niet alsof jullie een langdurige, stabiele relatie hebben.
Kan nog komen natuurlijk, maar dat is het nu niet.

Als ik jou was zou ik het geld overmaken naar je vriendin, het haar zelf met haar moeder laten uitvechten en je dan eens netjes gaan voorstellen aan schoonmams.
pi_65071583
Toen wij een voorschot op de huur moesten betalen voorafgaand aan het betrekken onze woning (ook een soort borg, zeg maar) hebben we dat volgens een 'verdeelsleutel' gedaan. Onze beide ikomens bekeken en een procentueel gelijkwaardig percentage ingelegd.

Misschien een idee voor de TS voor de volgende keer
(Un)masking for the greater good.
pi_65071765
Ik zou gewoon persoonlijk met haar praten ipv bellen/mailen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')