Precies mijn idee dus. En nee, dat geld is gewoon van haar, daar werkt ze voor.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap er niks van. Als je vriendin geld stort wat heeft je schoonmoeder daar dan mee te maken? Of is dat geld geleend van schoonmoeder?
Uiteraard. Het geval is echter dat mamma niet zo makkelijk is, het is niet voor niets dat ze mij, vriendinnen, wie dan ook, liefst niet mee naar huis neemt omdat het altijd miserie is. Het is gewoonweg niet bespreekbaar, in mamma d'r hoofd zou ze nooit uit huis gaan. Maar ze woont ook niet thuis, ze komt er enkel nog in het weekend. Zit gewoon op kamers, net als ik.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:02 schreef Vandaag... het volgende:
Kan me voorstellen dat ze even pissed is dat haar dochter een beetje sneaky doet over samenwonen met een knul die moeders nog nooit gezien heeft.
Eens.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:04 schreef Naamah het volgende:
Maar je vriendin heeft haar moeder niks verteld over jullie samenwoonplannen? Da's misschien ook niet helemaal handig.. En aangezien je moeder ook nog nooit gezien heeft denkt ze misschien wel dat jij een of andere loverboy bent die haar dochter geld afhandig heeft gemaakt. Natuurlijk moet ze zich hier niet mee bemoeien, maar ik denk dat ik wel een klein beetje snap waar die reactie vandaan komt..
Nee, want ze weet niet dat het contract op beide namen staat. Ze wilde het in juli vertellen als ze er permanent bij zou komen wonen. In deze periode houdt ze haar kamer namelijk nog.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:03 schreef Troubled_Soul het volgende:
Zonder het op te willen nemen voor de evil mother in law.... misschien is moeders pissig omdat jullie beider handtekeningen en die van de huisbaas nodig zijn om het geld vrij te laten komen?
Dus in de ogen van je schoonmoeder heb jij haar dochter zo ver gekregen dat zij jouw borg á ¤1400,- heeft voorgeschoten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:10 schreef Nairua het volgende:
[..]
Nee, want ze weet niet dat het contract op beide namen staat. Ze wilde het in juli vertellen als ze er permanent bij zou komen wonen. In deze periode houdt ze haar kamer namelijk nog.
Dat dus, geen wonder dat moeders "not amused" is...quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dus in de ogen van je schoonmoeder heb jij haar dochter zo ver gekregen dat zij jouw borg á ¤1400,- heeft voorgeschoten.
You loverboy!
Precies. Nogal wiedes dat schoonmoeder dat niet pikt. Betaal die 1400 euro aan je vriendin terug, dan ben je klaar.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dus in de ogen van je schoonmoeder heb jij haar dochter zo ver gekregen dat zij jouw borg á ¤1400,- heeft voorgeschoten.
You loverboy!
Die schoonmoeder moet zich sowieso niet meer bemoeien met de financiën van haar 22-jarige dochter.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Nogal wiedes dat schoonmoeder dat niet pikt. Betaal die 1400 euro aan je vriendin terug, dan ben je klaar.
Wel als ze een dikke zak poen bijdraagt aan kamerhuur en/of studie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:33 schreef Em.ster het volgende:
[..]
Die schoonmoeder moet zich sowieso niet meer bemoeien met de financiën van haar 22-jarige dochter.
Tenzij schoonmoeders de huur van de kamer betaald.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:33 schreef Em.ster het volgende:
[..]
Die schoonmoeder moet zich sowieso niet meer bemoeien met de financiën van haar 22-jarige dochter.
Mams betaalt de kamer wel. Maar die houdt ze ook zolang ze nog studeert, tot juli. Vandaar het pas permanent samenwonen vanaf die datum. Maar zij wil ook op haar manier bijdragen aan onze toekomst, en het huis hebben we samen gekozen, en met die borg neemt ze ook geen risico's. Ze mist misschien wat rente, maar dat is het ook wel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:40 schreef Duvel het volgende:
Wel als ze een dikke zak poen bijdraagt aan kamerhuur en/of studie.
ehm als mams wél moet betalen heeft ze recht betrokken te zijn bij hoe het financiel geregeld is...quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:44 schreef Nairua het volgende:
Tuurlijk kan ik daar best m'n kop laten zien, maar ik hoor al weken/maanden hoe fijn het daar gaat en dan sta ik ook niet echt te trappelen om daar aan te kloppen. En ik vind eigenlijk dat dit iets tussen mams + dochter is, dat mams best op het oordeel van haar 22-jarige dochter mag vertrouwen. Ze is immers niet zwakzinnig oid.
Betaal dan gewoon zelf die borg, oetlul.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:44 schreef Nairua het volgende:
[..]
Mams betaalt de kamer wel. Maar die houdt ze ook zolang ze nog studeert, tot juli. Vandaar het pas permanent samenwonen vanaf die datum. Maar zij wil ook op haar manier bijdragen aan onze toekomst, en het huis hebben we samen gekozen, en met die borg neemt ze ook geen risico's. Ze mist misschien wat rente, maar dat is het ook wel.
Tuurlijk kan ik daar best m'n kop laten zien, maar ik hoor al weken/maanden hoe fijn het daar gaat en dan sta ik ook niet echt te trappelen om daar aan te kloppen. En ik vind eigenlijk dat dit iets tussen mams + dochter is, dat mams best op het oordeel van haar 22-jarige dochter mag vertrouwen. Ze is immers niet zwakzinnig oid.
Goed idee. Dank. :-)quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:57 schreef Dipkip het volgende:
Ik zou als ik jou was schoonmoeder een brief sturen waarin je het van jouw kant uitlegt. Daarna openstaan voor een gesprek. Die vrouw klinkt namelijk niet als het type wat in een gesprek nu kalm jouw kant gaat aanhoren, die gaat gewoon flippen. Dus ik zou een brief schrijven waarin je uitlegt dat je je voor had willen stellen maar dat je vriendin dat een beetje afhield / dat het er niet van gekomen is, maar dat je dat echt wel alsnog wil doen. Uitleggen dat het contract op beide namen staat, wat de afspraken zijn, enzovoort. Benadrukken dat je vriendin dit zo wil omdat die het anders oneerlijk vind dat jij alles betaalt. Dat je prima je borg had kunnen betalen maar wil dat het een huisje van jullie samen wordt, niet jouw huis waar zij dan bij in komt wonen, en dat jullie het daarom zo hebben afgesproken. Dat je schoonmoeder niet voor het hoofd hebt willen stoten maar vind dat het aan je vriendin is om dit soort dingen met haar moeder te bespreken. Zoiets. Vind een volwassen, vriendelijke, rustige toon en sluit af met dat je best eens rond de tafel wil maar niet zolang schoonmoeder blijft dreigen met politie en ouders bellen omdat je niet denkt dat dat een productief gesprek wordt met die insteek. Zet het telefoonnummer van je ouders er bij als alternatieve optie et voila.
Vriendinnetje wil ook bijdragen, blabla, le-zen. Ook al zou ik het terugstorten, dat lost het probleem van een controlfreak mammie niet op.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:12 schreef Scorpie het volgende:
Betaal dan gewoon zelf die borg, oetlul.
We kennen elkaar al drie jaar. Verder is het bij hun thuis gewoonweg nooit makkelijk geweest. Ze weet niet beter of haar moeder heeft haar al van jongs af aan gemanipuleerd. Moeder van moeder zit in de psychiatrie, wellicht is het erfelijk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef SHE het volgende:
Allereerst vraag ik me af hoe lekker je in je hoofd bent als je een vriendje van een paar maanden gaat vertellen dat je moeder een evil bitch is.
Tuurlijk wel, mammie heeft haar dochter behoed voor een misstap met jou, jij bent niet de boosaardige vriend die niet eens het fatsoen heeft moeders te ontmoeten, eind goed al goed.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Nairua het volgende:
[..]
Vriendinnetje wil ook bijdragen, blabla, le-zen. Ook al zou ik het terugstorten, dat lost het probleem van een controlfreak mammie niet op.
Dat valt voor TS in elk geval uitermate mee, dus je oordeelt hier veel te snel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef SHE het volgende:
Jullie zijn allebei volkomen zwakzinnig volgens mij, maar goed dat dat kind een moeder heeft die het wel boeit wat ze allemaal voor onzin uithaalt.
Controlfreak mammie die nu wel de huur voor haar dochters kamer moet betalen... ze onderhoudt haar (volwassen) kind dus deels, en daarmee hangt hoe dan ook samen dat ze enig inzicht wil hebben in hoe haar dochter haar geld over de balk smijt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Nairua het volgende:
[..]
Vriendinnetje wil ook bijdragen, blabla, le-zen. Ook al zou ik het terugstorten, dat lost het probleem van een controlfreak mammie niet op.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:31 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Controlfreak mammie die nu wel de huur voor haar dochters kamer moet betalen... ze onderhoudt haar (volwassen) kind dus deels, en daarmee hangt hoe dan ook samen dat ze enig inzicht wil hebben in hoe haar dochter haar geld over de balk smijt.
En als jullie toch al weten dat je gaat samenwonen, je vriendin daarin al investeert, dan mag mammie dus een half jaar lang voor de katzeviolen de huur voor haar kamer betalen terwijl ze wel 24/5 bij jou in "jullie" huisje zit?
Kennelijk werkt z'n vriendin wel voor d'r geld. Dat staat hierboven ergens.quote:Op donderdag 15 januari 2009 @ 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat natuurlijk ook. Vriendlief en vriendinlief doen wel heul stoer met het samenwonen, maar feit is en blijft dat ze niet eens voor haar eigen kamer qua inkomsten kan zorgen, en dan zie je als moeder zijnde opeens zo`n lapzwans opduiken die dochterlief ff 1400 eurotjes aftroggelt.
Dan zou ik ook wel eens die persoon willen ontmoeten, eerlijk gezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |