Kan je zelf dingen verplaatsen??quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:09 schreef Michielos het volgende:
ik post binnenkort mijn filmpjespsi wheel(voor de verandering onder een glazen stolp ! en handen out sight) en met houtblokken e.d.
Ik ben vooralsnog sceptisch Char.. euh Michielosquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:02 schreef Michielos het volgende:
nou , ik vond papier te lame. houtblokken stralen voor mij iets massiefs uit. Ik ga 5 m verderop staan en concentreer me op het blok. Het blok valt dan om, alleen niet zodat je denkt dat er aan een touwtje getrokken wordt ofzo( ok i admit bij mij zou je dat verwachten) maar totaal de andere kant uit. Verder dan dit kom ik vooralsnog niet.
en daarom....... filmpjequote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ben vooralsnog sceptisch Char.. euh Michielos
Als je dat inderdaad zo kan, zeer cool.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
en daarom....... filmpjealleen dan zou je ook over editen kunnen spreken ofcourse
ik moest sowieso nog cold reading e.d. opnemen, dat doe ik binnenkort wel wanneer iemand die ik ken met zijn camera komt, heb geen zin om met laptop en webcam op straat te gaan
ik gaf net aan dat ik filmpjes ga opnemen?????quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:49 schreef bijdehand het volgende:
Ja maar je snapt wel wat ik bedoelHet is natuurlijk leuk maar vaak nep
en bewijzen kan je het niet. Maar desalniettemin blijft het interessant!
om dat te omzeilen leg ik er een stolp op, ben ik in 1x van die onzin zoals blazen en handen afquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als je dat inderdaad zo kan, zeer cool.
Met het psi wiel heb ik een tijdje gespeeld totdat ik overal hoorde dat het door de hitte van je handen kwam ofzo.. toen ben ik ermee gestopt.
Probleem is alleen als je filmpjes toont dat niemand je geloofd.
Ah, je gaat dus met magneetjes werken?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
om dat te omzeilen leg ik er een stolp op, ben ik in 1x van die onzin zoals blazen en handen af
als jij dat wilt doe ik datquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:06 schreef Metallinos het volgende:
[..]
Ah, je gaat dus met magneetjes werken?Laat je dan ook goed zien wat er onder de tafel allemaal gebeurt?
Zit te twijfelen of ik je topic moet verpesten of niet maar kies toch voor de eerste optiequote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
om dat te omzeilen leg ik er een stolp op, ben ik in 1x van die onzin zoals blazen en handen af
a) leuke theorie maar ik zal hem dan niet zetten op een tandenstoker. Waar moet ik hem op zetten? jouw keuze.quote:Op woensdag 14 januari 2009 07:52 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Zit te twijfelen of ik je topic moet verpesten of niet maar kies toch voor de eerste optie![]()
Jouw setup lijkt ongetwijfeld op:
Ziet er inderdaad indrukwekkend uit, op Youtube lijkt niemand er iets van te snappen. Maar op Youtube zijn mensen ook niet erg intelligent...
Hanoying's verklaring na 5 minuten nadenken:De Psiwheel rust op een tandenstoker. Er is dus vrijwel geen wrijving Een luchtstroom, zelfs een kleine en al helemaal in verticale richting zal het psiwheel doen draaien De stolp is inderdaad luchtdicht maar Om dit te bewijzen blaast hij erop met een haardroger Waardoor hij de stolp opwarmt Nu heb je dus een warme stolp Met daarin koudere lucht en dus zal je luchtstromen krijgen, meet verticaal en zal het psiwheel draaien
Maar Hanoying... Hij zegt toch van tevoren welke kant het psiwheel op gaat draaien!!!Tsja... Hij draait maar 3 keer en er zijn maar twee opties. Linksom of rechtsom Als hij ze gokt dan heeft hij 12,5 % kans om er drie achter elkaar goed te gokken Kost hem dus waarschijnlijk een paar opnames maar hij krijgt hem vanzelf Of hij is lui en heeft het geluid gewoon later erover gezet natuurlijk, zijn gezicht zien we immers niet..
Maar Hanoying... Nadat hij stopt met zijn demonstratie blaast hij nogmaals met de haardroger over de stolp!! Nu draait het psiwheel echter niet, hij doet het dus wel zelf!Onzin Mischien zit er een break in de video, zo ja dan zit hij zo rond 4:12 Misschien dat de stolp in de paar minuten dat het psiwheel draait afkoelt en de luchtstromen tot rust komen. Ik weet niet hoe lang het bij deze opgewarmde stolp duurt voordat de stolp afkoelt en de luchtstromen weer tot rust komen, hij wel. Hij zal dat empirisch hebben vastgesteld.
Tot zover, succes Michelos:
Als je me toch laat kiezen.. zet hem dan maar op een plak kauwgom.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:11 schreef Michielos het volgende:
[..]
a) leuke theorie maar ik zal hem dan niet zetten op een tandenstoker. Waar moet ik hem op zetten? jouw keuze.
Niet 100 % misschien. Maar ik denk dat ik al behoorlijk dichtbij zit. Als ik zijn testopstelling repliceer gaat mijn psi-wheel ook draaien, daar ben ik van overtuigd.quote:b) het is niet zoals de psi-wheel in de filmpje werkt
Ook jouw methode zal te achterhalen zijn Michielos. Je bent een goede illusionist maar je overschat jezelf.quote:c) nop, dit psi-wheel heeft een andere methode
En dan kies ik toch voor de verklaring die waarschijnlijker is. Als er echt sprake is van Psychokinese dan kan je de misschien variabelen uitsluiten, bel James Randi.quote:d) aan misschiens doen we niet als we iets proberen te verklaren. Misschien is het wel dit of dat.. en dan moet het verklaard zijn? ik antwoord met: misschien is het wel psychokinese... en dan?
Ik had het ook niet over jouw filmpje maar over het Youtube filmpje (Jowu filmpje is er nog niet). Hij gaat er wel met een haardroger omheen. En met een magneet. Vast niet zonder reden.quote:e) ik ga niet met een haardroger eromheen?
1 of 3 is niet relevant volgens mij. 1 zou al genoeg moeten zijn.quote:f) ik zal proberen mezelf helemaal op film te krijgen maar zoals ik zei het moeten 3 camera's zijn dan. tot dusver 1 van beneden 1 van dochtbij en een afstandsshot?
Nee, 5 minuten om tot mijn volledige hypothese te komen.quote:g) moest je 5 minuten denken, dat t papiertje op een tandenstoker rust???![]()
![]()
ik vertelde waarom. Of hij heeft empirisch vastgesteld hoe lang het duurt voordat de schaal is afgekoelt en de luchtstromen tot rust zijn gekomen danwel hij heeft in het filmpje geknipt zo rond 4:12 waar het absoluut niet op zou vallen.quote:h) "onzin" .. want?????? en nu geen misschien. probeer het zelf uit ofzo
je mag me bedanken want ik geef je in ieder geval alvast een paar pitfalls aan. We weten allebei dat je een truuk gaat gebruiken, het zou echter wel stoer van je zijn als je een methode gebruikt waar ik geen mogelijke verklaring voor kan geven. In ieder geval zal je met een betere truuk moeten komen dan die jongen uit het Youtube filmpje. Ik wens je succes daar dat filmpje van de vele duizenden zo ongeveer het meest populaire en "indrukwekkende" filmpje is terwijl het toch niet echt indrukwekkend is.quote:en bedankt
Leuk ga je het nu zelf ook testen of laten we het bij een theorie?quote:Op woensdag 14 januari 2009 07:52 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Zit te twijfelen of ik je topic moet verpesten of niet maar kies toch voor de eerste optie![]()
Jouw setup lijkt ongetwijfeld op:
Ziet er inderdaad indrukwekkend uit, op Youtube lijkt niemand er iets van te snappen. Maar op Youtube zijn mensen ook niet erg intelligent...
Hanoying's verklaring na 5 minuten nadenken:De Psiwheel rust op een tandenstoker. Er is dus vrijwel geen wrijving Een luchtstroom, zelfs een kleine en al helemaal in verticale richting zal het psiwheel doen draaien De stolp is inderdaad luchtdicht maar Om dit te bewijzen blaast hij erop met een haardroger Waardoor hij de stolp opwarmt Nu heb je dus een warme stolp Met daarin koudere lucht en dus zal je luchtstromen krijgen, meet verticaal en zal het psiwheel draaien
Maar Hanoying... Hij zegt toch van tevoren welke kant het psiwheel op gaat draaien!!!Tsja... Hij draait maar 3 keer en er zijn maar twee opties. Linksom of rechtsom Als hij ze gokt dan heeft hij 12,5 % kans om er drie achter elkaar goed te gokken Kost hem dus waarschijnlijk een paar opnames maar hij krijgt hem vanzelf Of hij is lui en heeft het geluid gewoon later erover gezet natuurlijk, zijn gezicht zien we immers niet..
Maar Hanoying... Nadat hij stopt met zijn demonstratie blaast hij nogmaals met de haardroger over de stolp!! Nu draait het psiwheel echter niet, hij doet het dus wel zelf!Onzin Mischien zit er een break in de video, zo ja dan zit hij zo rond 4:12 Misschien dat de stolp in de paar minuten dat het psiwheel draait afkoelt en de luchtstromen tot rust komen. Ik weet niet hoe lang het bij deze opgewarmde stolp duurt voordat de stolp afkoelt en de luchtstromen weer tot rust komen, hij wel. Hij zal dat empirisch hebben vastgesteld.
Tot zover, succes Michelos:
hehe, het is maar youtube.. EN... ik ben creatief wat methodes ontwikkelen betreft. Ik laat het telefoontje naar Randi achterwegequote:Op woensdag 14 januari 2009 09:38 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Als je me toch laat kiezen.. zet hem dan maar op een plak kauwgom.
[..]
Niet 100 % misschien. Maar ik denk dat ik al behoorlijk dichtbij zit. Als ik zijn testopstelling repliceer gaat mijn psi-wheel ook draaien, daar ben ik van overtuigd.
[..]
Ook jouw methode zal te achterhalen zijn Michielos. Je bent een goede illusionist maar je overschat jezelf.
[..]
En dan kies ik toch voor de verklaring die waarschijnlijker is. Als er echt sprake is van Psychokinese dan kan je de misschien variabelen uitsluiten, bel James Randi.
[..]
Ik had het ook niet over jouw filmpje maar over het Youtube filmpje (Jowu filmpje is er nog niet). Hij gaat er wel met een haardroger omheen. En met een magneet. Vast niet zonder reden.
[..]
1 of 3 is niet relevant volgens mij. 1 zou al genoeg moeten zijn.
[..]
Nee, 5 minuten om tot mijn volledige hypothese te komen.
[..]
ik vertelde waarom. Of hij heeft empirisch vastgesteld hoe lang het duurt voordat de schaal is afgekoelt en de luchtstromen tot rust zijn gekomen danwel hij heeft in het filmpje geknipt zo rond 4:12 waar het absoluut niet op zou vallen.
Als ik het zelf uit zou proberen en deze testopstelling en condities repliceer dan zou het Psi-wheel ook draaien inderdaad. Deze YouTube-trick zou dus niet voldoende zijn om hier indruk te maken Michielos.
[..]
je mag me bedanken want ik geef je in ieder geval alvast een paar pitfalls aan. We weten allebei dat je een truuk gaat gebruiken, het zou echter wel stoer van je zijn als je een methode gebruikt waar ik geen mogelijke verklaring voor kan geven. In ieder geval zal je met een betere truuk moeten komen dan die jongen uit het Youtube filmpje. Ik wens je succes daar dat filmpje van de vele duizenden zo ongeveer het meest populaire en "indrukwekkende" filmpje is terwijl het toch niet echt indrukwekkend is.
Ik ben een denker, geen doenerquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:43 schreef Ticker het volgende:
[..]
Leuk ga je het nu zelf ook testen of laten we het bij een theorie?
ok, niemand heeft er behoefte aan, dus laat maar dan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:55 schreef Ticker het volgende:
Oh Michiells je gaat moedwillig laten zien dat je met een camera ons in de maling kan nemen?
:s Goed man.
Ik welquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
ok, niemand heeft er behoefte aan, dus laat maar dan?
ik dacht dat een oven wel mochtquote:Op woensdag 14 januari 2009 10:02 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik wel![]()
En velen met mij I bet. O, wil je voor mij ook nog even een thermometer op de tafel en de glazen bol houden trouwens?
Ik zou graag zien dat je tafel niet uit de koelkast komt en de glazen stolp niet uit de magnetron
Heb ik je topic al vernaggelt of kan het nog steeds?quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik dacht dat een oven wel mocht
kan nog steeds. ik doe het alleen allemaal in 1x filmen. Dus en dit, en CR en straathypnose.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:06 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Heb ik je topic al vernaggelt of kan het nog steeds?
Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 14 januari 2009 10:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
kan nog steeds. ik doe het alleen allemaal in 1x filmen. Dus en dit, en CR en straathypnose.
faken is een groot woord. Hij gaat gewoon PK laten zien voor de camera. Als jij op basis daarvan kan concluderen dat het nep is dan zou dat mooi zijn, het laat je in ieder geval voor de verandering kritisch naar een fenomeen kijken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:13 schreef maedel het volgende:
Ok, dus, als ik het goed begrijp ga je laten zien dat je pk kan faken voor de camera?
Ok, maar als we nou even er van uitgaan dat het begrip psychokinese beschreven is. Of je het nou "gelooft" of niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:25 schreef Hanoying het volgende:
[..]
faken is een groot woord. Hij gaat gewoon PK laten zien voor de camera. Als jij op basis daarvan kan concluderen dat het nep is dan zou dat mooi zijn, het laat je in ieder geval voor de verandering kritisch naar een fenomeen kijken.
Dan kun je toch wel van te voren zeggen wát je gaat doen?quote:is het vermogen om materie door middel van gedachten te beďnvloeden en het staat in het Engels dan ook bekend als 'mind over matter'. Beďnvloeden wil dus zeggen veranderen of bewegen, maar niet materie uit het niets laten verschijnen. Dit kan zijn dat men de enen en de nullen die de computer registreert kan veranderen met de gedachten, maar ook dingen als een lepel met je geest buigen of zelfs nog grotere dingen. De sleutel tot psychokinese zou zijn te visualiseren, want men zegt dat het alleen lukt als je wat je wilt veranderen ook visualiseert.Het bestaan van psychokinese is nog nooit wetenschappelijk vastgesteld en wordt daarom door wetenschappers niet erkend.
Ja, een rare aanname eigenlijk.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:25 schreef Hanoying het volgende:
Het mooie is dat als Michielos zijn filmpjes post dat de echte Truthers zullen gaan proberen ze te debunken. Dat lijkt me prachtig, ik denk dat ik me in eerste instantie buiten de discussie houdt nadat de filmpjes zijn gepost. In ieder geval zal ik niet direct kritisch zijn. laat de paardenfluisteraars van dit subforum maar eens kritsich zijn, msischien agat er wel een nieuwe wereld voor ze open.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:
[quote]
"Will those who believe in psychokinesis please raise my hand"
Niet zo huilen, 't is toch leuk ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:55 schreef Ticker het volgende:
Oh Michiells je gaat moedwillig laten zien dat je met een camera ons in de maling kan nemen?
:s Goed man.
Je bent dus eigenlijk Mizjielos ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:16 schreef Michielos het volgende:
het is wel tof dat de rollen omgedraaid zijnde believers proberen nu mij te debunken, best cool.
Ik zal iig mijn best doen. De mail is verstuurd en ik hoop dat we wat kunnen filmen.
disclaimer: ik ben een limbo, dus met een zachte G, wine hier aub niet over:D
Mij is nog steeds niet duidelijk wát je nou eigenlijk gaat doenquote:Op woensdag 14 januari 2009 11:16 schreef Michielos het volgende:
het is wel tof dat de rollen omgedraaid zijnde believers proberen nu mij te debunken, best cool.
Ik zal iig mijn best doen. De mail is verstuurd en ik hoop dat we wat kunnen filmen.
Jij denkt écht dat er verder geen limbo's in het topic zijn?quote:disclaimer: ik ben een limbo, dus met een zachte G, wine hier aub niet over:D
ok, nou ik verheug me er opquote:Op woensdag 14 januari 2009 11:46 schreef Michielos het volgende:
Ik ga hopelijk iets leuks laten zien, dat is mijn insteek. Iemand te vermaken.
Welke mail? *mailbox doorstruint*quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:46 schreef Michielos het volgende:
Ik ga hopelijk iets leuks laten zien, dat is mijn insteek. Iemand te vermaken. Ik heb alleen nog geen anwoord op mijn mail gekregen
over limbo's : er zullen er heus wel ,meer zijn(misschien jij wel ofzo), ik weet alleen dat men het niet zo op een zachte G heeftdaar boven de rivieren
Zeg maar gewoon Darkwolf hoor. Mag best.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:25 schreef Hanoying het volgende:
Laat de paardenfluisteraars van dit subforum maar eens kritsich zijn, msischien agat er wel een nieuwe wereld voor ze open.
Dames en heren, de dag is gekomen dat Michielos en ik het eens zijn!quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:53 schreef Michielos het volgende:
er valt niks te debunken omdat ik het ter entertainment aanbied
Waarover ben je het nu precies eens? Je weet nog steeds niet hoe IE t doet alleen met welke motivatie toch?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:00 schreef maedel het volgende:
[..]
Dames en heren, de dag is gekomen dat Michielos en ik het eens zijn!![]()
Blij dat je het zegt
Maar goed, we kunnen moeilijk met z'n allen gaan zitten wachten op de video, dus in de tussentijd gooi ik een balletje op.
Stel dat het nou wel mogelijk is, maar niet door mensen zoals ze nu zijn? Dat we/de mens het wel zou moeten kunnen maar bij god niet meer weet hoe het moet. Dat hou ik persoonlijk nog wel voor mogelijk.
Volgens mij is er ook nog een groot verschil tussen verplaatsen en veranderen?
Ergens zou "verplaatsen" dan nog makkelijker moeten zijn dan "veranderen" denk ik.
"alleen voor jezelf", ergo : het is geen realiteit.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:02 schreef Topspin het volgende:
Als je LSD gebruikt dan veranderd het zeker maar niet voor iedereen en alleen in je eigen beleving dus veranderen van de realiteit is niet eens zo moeilijk. Ook zonder drugs door te visualiseren en mediteren kun je een andere realiteit opbouwen voor jezelf maar dan blijft dat alleen voor jezelf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Realiteitquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
"alleen voor jezelf", ergo : het is geen realiteit.
Wikipedia zegt helemaal niet dat de werkelijkheid een gedachte of een idee is.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:12 schreef Topspin het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Realiteit
Het bestaan van de werkelijkheid is nauw verbonden met de menselijke beleving hierover. In de sceptische filosofie en ook in de discussie van jongeren wordt het bestaan van de werkelijkheid wel eens ontkend. Dan kan men tot de conclusie komen dat het begrip 'werkelijkheid' een gedachteconstructie is om de wereld aan te duiden. Het bestaan van de werkelijkheid is een gedachte, een idee.
Als de realiteit zo volgens wikipedia slechts een gedachte of idee is dan is een LSD trip ook een soort realiteit alleen wijkt die dan af van de andere "normale" realiteit. Misschien heeft ieder mens ook een eigen realiteit. Dat er niet een absolute realiteit is. Dat een huis uit bakstenen bestaat dat is dan wel voor iedereen zo en zo is meer een vasstaand feit, ondanks dat zullen er vast een paar mensen zijn die overtuigd zijn dat bakstenen van hout gemaakt zijn.
De nederlands pagina is ook niet erg uitgebreid; de engelse is al een stuk uitgebreider en duidelijker : http://en.wikipedia.org/wiki/Realityquote:Einstein schreef: "Het geloof in een externe wereld onafhankelijk van het waarnemend subject is de basis van alle natuurwetenschap. Sinds, evenwel, zintuigelijke waarneming slechts indirect informatie geeft van deze externe wereld, kunnen we deze laatste alleen vatten met speculatieve middelen. Dientengevolge kan onze notie van fysieke realiteit nooit finaal zijn."[1]
Een drugs-trip verandert niks aan de realiteit - er vliegen niet ineens echt roze olifanten, de bomen gaan niet ineens echt naar je grijpen.quote:Reality, in everyday usage, means "the state of things as they actually exist". [1] The term reality, in its widest sense, includes everything that is[citation needed], whether or not it is observable or comprehensible. Reality in this sense includes being and sometimes is considered to include nothingness, where existence is often restricted to being (compare with nature). "Reality", as a philosophical category, includes the formal concept of "nothingness" in continental philosophy, but is rejected in analytic philosophy.
Dat er niks te debunken valtquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:04 schreef Flammie het volgende:
[..]
Waarover ben je het nu precies eens? Je weet nog steeds niet hoe IE t doet alleen met welke motivatie toch?
Aangezien je direct de vraag aan mij stelt:quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:25 schreef Flammie het volgende:
To maedel
Dus eigenlijk snap je wel waarom mensen als James Randi (of TRU-sceptici) proberen Ogilvie, char enzo te debunken nietwaar?.
...Dat je moet opschieten met dat filmpje etc.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:50 schreef Michielos het volgende:
wat is poep dat ik praat? maw... waar heb je het over man
doe mijn best maar er zijn wat unforseen consequences. Ik wil tenminste een kwalitatief hoogstaand filmpje hebben. geen gsm filmpje. Dan kom ik niet helemaal in beeld en denken jullie sowieso dat ik aan een touwtje trekquote:Op zondag 18 januari 2009 13:24 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
...Dat je moet opschieten met dat filmpje etc.
"EN FAST!" ... enzo!
Terwijl het heel iemand anders is die aan het touwtje trekt!!quote:Op zondag 18 januari 2009 18:02 schreef Michielos het volgende:
[..]
doe mijn best maar er zijn wat unforseen consequences. Ik wil tenminste een kwalitatief hoogstaand filmpje hebben. geen gsm filmpje. Dan kom ik niet helemaal in beeld en denken jullie sowieso dat ik aan een touwtje trek
Geheel mee eens hoor.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:02 schreef Michielos het volgende:
doe mijn best maar er zijn wat unforseen consequences. Ik wil tenminste een kwalitatief hoogstaand filmpje hebben. geen gsm filmpje. Dan kom ik niet helemaal in beeld en denken jullie sowieso dat ik aan een touwtje trek
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |