abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:38:38 #26
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_65019487
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:11 schreef Michielos het volgende:

[..]

a) leuke theorie maar ik zal hem dan niet zetten op een tandenstoker. Waar moet ik hem op zetten? jouw keuze.
Als je me toch laat kiezen.. zet hem dan maar op een plak kauwgom.

quote:
b) het is niet zoals de psi-wheel in de filmpje werkt
Niet 100 % misschien. Maar ik denk dat ik al behoorlijk dichtbij zit. Als ik zijn testopstelling repliceer gaat mijn psi-wheel ook draaien, daar ben ik van overtuigd.

quote:
c) nop, dit psi-wheel heeft een andere methode
Ook jouw methode zal te achterhalen zijn Michielos. Je bent een goede illusionist maar je overschat jezelf.

quote:
d) aan misschiens doen we niet als we iets proberen te verklaren. Misschien is het wel dit of dat.. en dan moet het verklaard zijn? ik antwoord met: misschien is het wel psychokinese... en dan?
En dan kies ik toch voor de verklaring die waarschijnlijker is. Als er echt sprake is van Psychokinese dan kan je de misschien variabelen uitsluiten, bel James Randi.

quote:
e) ik ga niet met een haardroger eromheen?
Ik had het ook niet over jouw filmpje maar over het Youtube filmpje (Jowu filmpje is er nog niet). Hij gaat er wel met een haardroger omheen. En met een magneet. Vast niet zonder reden.

quote:
f) ik zal proberen mezelf helemaal op film te krijgen maar zoals ik zei het moeten 3 camera's zijn dan. tot dusver 1 van beneden 1 van dochtbij en een afstandsshot?
1 of 3 is niet relevant volgens mij. 1 zou al genoeg moeten zijn.

quote:
g) moest je 5 minuten denken, dat t papiertje op een tandenstoker rust???
Nee, 5 minuten om tot mijn volledige hypothese te komen.

quote:
h) "onzin" .. want?????? en nu geen misschien. probeer het zelf uit ofzo
ik vertelde waarom. Of hij heeft empirisch vastgesteld hoe lang het duurt voordat de schaal is afgekoelt en de luchtstromen tot rust zijn gekomen danwel hij heeft in het filmpje geknipt zo rond 4:12 waar het absoluut niet op zou vallen.

Als ik het zelf uit zou proberen en deze testopstelling en condities repliceer dan zou het Psi-wheel ook draaien inderdaad. Deze YouTube-trick zou dus niet voldoende zijn om hier indruk te maken Michielos.

quote:
en bedankt
je mag me bedanken want ik geef je in ieder geval alvast een paar pitfalls aan. We weten allebei dat je een truuk gaat gebruiken, het zou echter wel stoer van je zijn als je een methode gebruikt waar ik geen mogelijke verklaring voor kan geven. In ieder geval zal je met een betere truuk moeten komen dan die jongen uit het Youtube filmpje. Ik wens je succes daar dat filmpje van de vele duizenden zo ongeveer het meest populaire en "indrukwekkende" filmpje is terwijl het toch niet echt indrukwekkend is.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:43:42 #27
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_65019633
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 07:52 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Zit te twijfelen of ik je topic moet verpesten of niet maar kies toch voor de eerste optie

Jouw setup lijkt ongetwijfeld op:

Ziet er inderdaad indrukwekkend uit, op Youtube lijkt niemand er iets van te snappen. Maar op Youtube zijn mensen ook niet erg intelligent...

Hanoying's verklaring na 5 minuten nadenken:
  • De Psiwheel rust op een tandenstoker.
  • Er is dus vrijwel geen wrijving
  • Een luchtstroom, zelfs een kleine en al helemaal in verticale richting zal het psiwheel doen draaien
  • De stolp is inderdaad luchtdicht maar
  • Om dit te bewijzen blaast hij erop met een haardroger
  • Waardoor hij de stolp opwarmt
  • Nu heb je dus een warme stolp
  • Met daarin koudere lucht
  • en dus zal je luchtstromen krijgen, meet verticaal
  • en zal het psiwheel draaien

Maar Hanoying... Hij zegt toch van tevoren welke kant het psiwheel op gaat draaien!!!
  • Tsja... Hij draait maar 3 keer en er zijn maar twee opties. Linksom of rechtsom
  • Als hij ze gokt dan heeft hij 12,5 % kans om er drie achter elkaar goed te gokken
  • Kost hem dus waarschijnlijk een paar opnames maar hij krijgt hem vanzelf
  • Of hij is lui en heeft het geluid gewoon later erover gezet natuurlijk, zijn gezicht zien we immers niet..

Maar Hanoying... Nadat hij stopt met zijn demonstratie blaast hij nogmaals met de haardroger over de stolp!! Nu draait het psiwheel echter niet, hij doet het dus wel zelf!
  • Onzin
  • Mischien zit er een break in de video, zo ja dan zit hij zo rond 4:12
  • Misschien dat de stolp in de paar minuten dat het psiwheel draait afkoelt en de luchtstromen tot rust komen. Ik weet niet hoe lang het bij deze opgewarmde stolp duurt voordat de stolp afkoelt en de luchtstromen weer tot rust komen, hij wel. Hij zal dat empirisch hebben vastgesteld.

Tot zover, succes Michelos:
  • Leuk ga je het nu zelf ook testen of laten we het bij een theorie?
    - Maybe O.D.B My Long Distance Family -
    "Computer says: no.."
    "Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
      woensdag 14 januari 2009 @ 09:43:47 #28
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65019636
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 09:38 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Als je me toch laat kiezen.. zet hem dan maar op een plak kauwgom.

[..]

Niet 100 % misschien. Maar ik denk dat ik al behoorlijk dichtbij zit. Als ik zijn testopstelling repliceer gaat mijn psi-wheel ook draaien, daar ben ik van overtuigd.

[..]

Ook jouw methode zal te achterhalen zijn Michielos. Je bent een goede illusionist maar je overschat jezelf.

[..]

En dan kies ik toch voor de verklaring die waarschijnlijker is. Als er echt sprake is van Psychokinese dan kan je de misschien variabelen uitsluiten, bel James Randi.

[..]

Ik had het ook niet over jouw filmpje maar over het Youtube filmpje (Jowu filmpje is er nog niet). Hij gaat er wel met een haardroger omheen. En met een magneet. Vast niet zonder reden.

[..]

1 of 3 is niet relevant volgens mij. 1 zou al genoeg moeten zijn.

[..]

Nee, 5 minuten om tot mijn volledige hypothese te komen.

[..]

ik vertelde waarom. Of hij heeft empirisch vastgesteld hoe lang het duurt voordat de schaal is afgekoelt en de luchtstromen tot rust zijn gekomen danwel hij heeft in het filmpje geknipt zo rond 4:12 waar het absoluut niet op zou vallen.

Als ik het zelf uit zou proberen en deze testopstelling en condities repliceer dan zou het Psi-wheel ook draaien inderdaad. Deze YouTube-trick zou dus niet voldoende zijn om hier indruk te maken Michielos.

[..]

je mag me bedanken want ik geef je in ieder geval alvast een paar pitfalls aan. We weten allebei dat je een truuk gaat gebruiken, het zou echter wel stoer van je zijn als je een methode gebruikt waar ik geen mogelijke verklaring voor kan geven. In ieder geval zal je met een betere truuk moeten komen dan die jongen uit het Youtube filmpje. Ik wens je succes daar dat filmpje van de vele duizenden zo ongeveer het meest populaire en "indrukwekkende" filmpje is terwijl het toch niet echt indrukwekkend is.
    hehe, het is maar youtube.. EN... ik ben creatief wat methodes ontwikkelen betreft. Ik laat het telefoontje naar Randi achterwege evenals de plak kaugom LOL
    Ik zeg iig: geen magneet, geen haardroger, geen touw.

ps. ik ben geen illusionist maar een mentalist. nee laat dat ook maar achterwege. Psychologisch entertainer vind ik betere naam :p
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
      woensdag 14 januari 2009 @ 09:50:23 #29
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65019841
    En wat ga je nou precies doen en proberen aan te tonen eventueel?
    Hoe je de boel bedot en dat een ander er niks van ziet, of ga je the real deal proberen?
    Daar ben ik even benieuwd naar

Filmpjes
    Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
    Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
      woensdag 14 januari 2009 @ 09:55:37 #30
    194833 Hanoying
    pi_65019983
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 09:43 schreef Ticker het volgende:

[..]

Leuk ga je het nu zelf ook testen of laten we het bij een theorie?
    Ik ben een denker, geen doener
      woensdag 14 januari 2009 @ 09:55:40 #31
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_65019986
    Oh Michiells je gaat moedwillig laten zien dat je met een camera ons in de maling kan nemen?

:s Goed man.
    - Maybe O.D.B My Long Distance Family -
    "Computer says: no.."
    "Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
      woensdag 14 januari 2009 @ 09:59:58 #32
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65020094
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 09:55 schreef Ticker het volgende:
    Oh Michiells je gaat moedwillig laten zien dat je met een camera ons in de maling kan nemen?

ok, niemand heeft er behoefte aan, dus laat maar dan?
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:02:27 #33
    194833 Hanoying
    pi_65020147
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 09:59 schreef Michielos het volgende:

[..]

ok, niemand heeft er behoefte aan, dus laat maar dan?
    Ik wel

En velen met mij I bet. O, wil je voor mij ook nog even een thermometer op de tafel en de glazen bol houden trouwens?

Ik zou graag zien dat je tafel niet uit de koelkast komt en de glazen stolp niet uit de magnetron
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:03:09 #34
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65020163
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:02 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik wel

En velen met mij I bet. O, wil je voor mij ook nog even een thermometer op de tafel en de glazen bol houden trouwens?

Ik zou graag zien dat je tafel niet uit de koelkast komt en de glazen stolp niet uit de magnetron
    ik dacht dat een oven wel mocht
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:06:22 #35
    194833 Hanoying
    pi_65020236
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:03 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik dacht dat een oven wel mocht
    Heb ik je topic al vernaggelt of kan het nog steeds?
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:09:20 #36
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65020308
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:06 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Heb ik je topic al vernaggelt of kan het nog steeds?
    kan nog steeds. ik doe het alleen allemaal in 1x filmen. Dus en dit, en CR en straathypnose.
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:10:52 #37
    194833 Hanoying
    pi_65020349
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:09 schreef Michielos het volgende:

[..]

kan nog steeds. ik doe het alleen allemaal in 1x filmen. Dus en dit, en CR en straathypnose.
    Ik ben benieuwd
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:13:58 #38
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65020435
    Ok, dus, als ik het goed begrijp ga je laten zien dat je pk kan faken voor de camera?
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:25:03 #39
    194833 Hanoying
    pi_65020749
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:13 schreef maedel het volgende:
    Ok, dus, als ik het goed begrijp ga je laten zien dat je pk kan faken voor de camera?
    faken is een groot woord. Hij gaat gewoon PK laten zien voor de camera. Als jij op basis daarvan kan concluderen dat het nep is dan zou dat mooi zijn, het laat je in ieder geval voor de verandering kritisch naar een fenomeen kijken.

De meeste die-hard believers hier in Tru hebben het niet zo op Michielos omdat ze vinden dat hij paranormale zaken niet serieus neemt. Maar eigenlijk doet Michielos dit nu juist wel. Het mooie is dat als Michielos zijn filmpjes post dat de echte Truthers zullen gaan proberen ze te debunken. Dat lijkt me prachtig, ik denk dat ik me in eerste instantie buiten de discussie houdt nadat de filmpjes zijn gepost. In ieder geval zal ik niet direct kritisch zijn. laat de paardenfluisteraars van dit subforum maar eens kritsich zijn, msischien agat er wel een nieuwe wereld voor ze open.
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:29:13 #40
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65020854
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:25 schreef Hanoying het volgende:

[..]

faken is een groot woord. Hij gaat gewoon PK laten zien voor de camera. Als jij op basis daarvan kan concluderen dat het nep is dan zou dat mooi zijn, het laat je in ieder geval voor de verandering kritisch naar een fenomeen kijken.
    Ok, maar als we nou even er van uitgaan dat het begrip psychokinese beschreven is. Of je het nou "gelooft" of niet.
    Wikipedia zegt dit (vandale.nl is tegenwoordig alleen nog maar basis, anders had ik dat gepakt):
    quote:
    is het vermogen om materie door middel van gedachten te beïnvloeden en het staat in het Engels dan ook bekend als 'mind over matter'. Beïnvloeden wil dus zeggen veranderen of bewegen, maar niet materie uit het niets laten verschijnen. Dit kan zijn dat men de enen en de nullen die de computer registreert kan veranderen met de gedachten, maar ook dingen als een lepel met je geest buigen of zelfs nog grotere dingen. De sleutel tot psychokinese zou zijn te visualiseren, want men zegt dat het alleen lukt als je wat je wilt veranderen ook visualiseert.Het bestaan van psychokinese is nog nooit wetenschappelijk vastgesteld en wordt daarom door wetenschappers niet erkend.
    Dan kun je toch wel van te voren zeggen wát je gaat doen?
    Ik ga er eerlijk gezegd met de posthistorie van Michielos niet van uit dat hij beweert dat hij het uit gaat voeren op de manier zoals het hierboven beschreven is.
    Daarom vraag ik, doe je een serieuze poging, of wil je iets aantonen. En in het geval van het laatste, wát dan?
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:25 schreef Hanoying het volgende:
    Het mooie is dat als Michielos zijn filmpjes post dat de echte Truthers zullen gaan proberen ze te debunken. Dat lijkt me prachtig, ik denk dat ik me in eerste instantie buiten de discussie houdt nadat de filmpjes zijn gepost. In ieder geval zal ik niet direct kritisch zijn. laat de paardenfluisteraars van dit subforum maar eens kritsich zijn, msischien agat er wel een nieuwe wereld voor ze open.
    Ja, een rare aanname eigenlijk.
    Als het zijn eerste post zou zijn, zou het misschien nog "debunk" waarde hebben, maar nu natuurlijk niet meer.
    Iedereen is zo vooringenomen als wat.

-ik geloof trouwens zelf geen ruk van het hele fenomeen en dat zou best eens voor meer zogenaamde believers kunnen gelden -

[ Bericht 11% gewijzigd door maedel op 14-01-2009 11:11:04 (typo) ]
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:39:44 #41
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_65021157
    Oh please, mag ik even een ouwe grap van stal halen ?

"Will those who believe in psychokinesis please raise my hand"
    zzz
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:40:46 #42
    31101 _Led_
    pi_65021195
    Oh, en voor het psi-wheel..
    statische electriciteit ofzo ?
    zzz
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:45:58 #43
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65021345
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:
    [quote]
    "Will those who believe in psychokinesis please raise my hand"

-ik ken 'm nog niet -
      woensdag 14 januari 2009 @ 11:06:04 #44
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_65022119
    Het is jammer dat we vooraf al weten dat het nep zal zijn.. niet alleen door de naam van de TS natuurijk
    Maar het had leuk geweest als er een filmpje werd gepost, die geloofwaardig is en dat de TS aan het einde zou zeggen "en zo heb ik het gedaan"

Maar maakt niet uit, nu krijgen we (misschien) een leuk filmpje te zien waarbij we al van te voren weten dat het een truc is.
    The truth was in here.
      woensdag 14 januari 2009 @ 11:12:36 #45
    31101 _Led_
    pi_65022358
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 09:55 schreef Ticker het volgende:

Niet zo huilen, 't is toch leuk ?
    En misschien zet het je aan het denken als je de volgende keer weer zo'n filmpje ziet van iemand die precies hetzelfde doet, maar beweert over X-men krachten te beschikken
    zzz
      woensdag 14 januari 2009 @ 11:16:39 #46
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65022528
    het is wel tof dat de rollen omgedraaid zijn de believers proberen nu mij te debunken, best cool.
    Ik zal iig mijn best doen. De mail is verstuurd en ik hoop dat we wat kunnen filmen.

disclaimer: ik ben een limbo, dus met een zachte G, wine hier aub niet over:D
      woensdag 14 januari 2009 @ 11:26:00 #47
    31101 _Led_
    pi_65022920
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 11:16 schreef Michielos het volgende:
    het is wel tof dat de rollen omgedraaid zijn de believers proberen nu mij te debunken, best cool.
    Ik zal iig mijn best doen. De mail is verstuurd en ik hoop dat we wat kunnen filmen.

Je bent dus eigenlijk Mizjielos ?
    zzz
      woensdag 14 januari 2009 @ 11:27:16 #48
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65022965
    ye:P
      woensdag 14 januari 2009 @ 11:36:55 #49
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_65023364
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 11:16 schreef Michielos het volgende:
    Mij is nog steeds niet duidelijk wát je nou eigenlijk gaat doen
    quote:
    Jij denkt écht dat er verder geen limbo's in het topic zijn?
      woensdag 14 januari 2009 @ 11:46:22 #50
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_65023738
    Ik ga hopelijk iets leuks laten zien, dat is mijn insteek. Iemand te vermaken. Ik heb alleen nog geen anwoord op mijn mail gekregen

over limbo's : er zullen er heus wel ,meer zijn(misschien jij wel ofzo), ik weet alleen dat men het niet zo op een zachte G heeft daar boven de rivieren
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')