abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:27:02 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_64987615
het vorige topic: Het peutertopic (2-4 jaar) deel 26

De Peuters

23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 19-01-2009 12:55:54 ]
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:28:22 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_64987665
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:05 schreef Jelief het volgende:
Sjonge wat een ziekenboeg weer hier!
Emma heeft vanacht weer bij ons in bed geslapen, veel in haar slaap gepraat en soms ook wat ijlend denk ik. Ze had het zo warm dat ze alleen met haar onderbenen onder het dekbed lag. Vanmorgen niet warm meer, wellicht een beetje verhoging maar dat ga ik niet meten. Ze is ook weer lekker aan het kletsen en eigenwijs.
Gisteren heeft ze zo ongeveer de hele dag op bed of bank gelegen.

Fuente kun je met Sara afspreken dat ze op het kdv nog een luierbroekje aan doet en thuis alleen een onderbroek? Of afspreken dat ze na één of twee keer in haar broek plassen op het kdv een luierbroekje aan doet. Bij Emma werkte dat wel goed.
Die heeft overigens nu nog wel een luier aan als ze zo ziek is en veel slaapt. Ik wacht nog geduldig op het moment dat ze tijdens haar middagslaapje droog blijft, dat gebeurt nu heel af en toe.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:22 schreef renzell het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Het armpje is niet goed teruggezet helaas. Hij heeft nog steeds erge pijn. En ik moet werken, wat onmogelijk af te zeggen is. Nu net de deur uit en om 23.00uur pas terug. Vanavond of morgenochtend mogen we terugkomen. Hopelijk valt Juul even in slaap staks. Vannacht 2 uur en daarna niets meer. Arm kleintje.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:32:37 #3
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_64987815
Oh sorry, Ik sloot hem. Had het helemaal niet door.

Dank je Belana!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:50:43 #4
108648 cattie
lieve moeder
pi_64988395
Voor alle zieken!

Renzell, wat vervelend zeg! Beterschap voor Juul.

Met Ive gaat het goed. Hij is heel lief voor Fee, geeft haar kusjes enzo. Voor ons is hij iets minder lief . Hij is even weer de grenzen aan het opzoeken. Maar kan ook heel lief zelf spelen enz. Ach, eigenlijk is hij een enorm schatje.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:04:15 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_64988898
nee schat, ik sloot hem

Voor Ive zal het best even een moeilijke tijd zijn, ik weet dat nog van Liam. Die vond het ook heel leuk en was heel lief tegen ezra en wilde steeds kijken, maar daarnaast was het wel vechten voor zijn eigen plekje ofzo
stormy waters...
sailin'
pi_64989002
Waarom pas vanavond terugkomen Renz?

En ik geloof dat m'n werk m'n rug opkon
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_64989053
kan de papa niet even met 'm teruggaan? zo'n rotidee om nog langer te wachten lijkt me. sterkte ermee!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:09:22 #8
108648 cattie
lieve moeder
pi_64989076
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:04 schreef Belana het volgende:
nee schat, ik sloot hem

Voor Ive zal het best even een moeilijke tijd zijn, ik weet dat nog van Liam. Die vond het ook heel leuk en was heel lief tegen ezra en wilde steeds kijken, maar daarnaast was het wel vechten voor zijn eigen plekje ofzo
Dat denk ik ook wel. We geven Ive ook wel even de ruimte om zich wat af te zetten.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:11:43 #9
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64989159
Renzell ik zou toch tegen papalief/oppaslief/opa of omalief en in geval van nood baaslief duidelijk maken dat jullie niet tot vanavond zo door gaan zitten tobben. Jullie hebben straks en lekker gezellig peutertje nodig en niet een afgedraaide bange peuter... En bovendien put het Juul ook uit op dit moment.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:12:17 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64989178
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:07 schreef snoopy het volgende:

Ja, daar kon wmb zelfs de koningin niet tegenop hoor. Kan zijn vader anders niet met hem gaan? Hij heeft toch heel veel pijn nu? En langer wachten zal hem alleen nog maar angstiger maken lijkt me.

Nou ja goed, hopelijk dan vanavond eindelijk minder pijn voor hem.
pi_64992780
Renzell, wat rot zeg

Jelief, we gaven altijd luierbroekjes mee voor Sara (omdat ze op die manier meer geneigd is op de wc te gaan plassen), maar die vergeten ze telkens om te doen, dan pakken ze toch hun eigen luiers weer, omdat het makkelijker is Thuis heeft Sara alleen maar luierbroekjes aan...
Fijn dat Emma wat lijkt op te knappen!

Cattie, Sara zoekt haar grenzen ook constant op hier. Ze eindigt regelmatig in de hoek Maar het gaat langzaamaan wat beter nu! Fijn dat het zo goed gaat!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 januari 2009 @ 15:57:30 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64993330
Hoe is het nu met Juul, hoop dat hij snel van zijn pijn af is...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:05:23 #13
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64993727
Arme Julius. Rot dat je niet weg kan blijven op je werk. Even tussendoor misschien? (Nouja, nu toch vast te laat.) Beterschap voor hem. Klein ding.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:58:04 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64998411
Oh Julius, wat een pech zeg. Veel beterschap! (En sterkte Renzell... ).

Fuente, ik vind het best een beetje vreemd dat het kdv blijkbaar zonder overleg weer op luiers is overgestapt. Ik ben niet bekend met een kdv, dus wellicht is het heel normaal, maar het zou toch erg jammer zijn als Saar daardoor een zindelijke terugval zou krijgen.

Saffier, succes met het zindelijk worden. Zou je wel een luier geven voor het poepen? Of durft hij ook niet op het potje?
Beterschap ook voor Tobias.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65000923
Moonah, je idee is niet raar. Ik vind het ook wel raar dat ze zonder overleg weer terug naar luiers gaan. Ik kan wel begrijpen dat 4 keer een kind schone kleren aan doen én eventueel de vloer dweilen iets teveel van het 'goede' is op een kdv.
Ik heb bij Emma wel eens gezegd dat als ze aan haar derde setje toe waren ze maar een luier aan moesten doen. Maarja ik heb dan ook een kind dat rustig maar twee keer op een dag plast...( en dan nog in haar slaap erbij)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:23:51 #16
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65001299
He bah, wat vervelend renzell. Jammer dat het dan ook niet in 1 keer goed zit

Ook hier een ziek meisje. We hebben vandaag al dag 5 met hoge koorts (>39 graden) achter de rug. Gelukkig houdt onze huisarts het goed in de gaten. KNO deel ziet er allemaal goed uit. Urine heeft ze al onderzocht, dat zag er ook goed uit. Morgen wordt haar urine op kweek gezet en als ze nog koorts heeft dan moeten we morgen ook terug naar de huisarts en zeer waarschijnlijk toch langs een kinderarts. Ze is ook zo zielig, heeft helemaal gebarsten lippen van de koorts eet bijna niet, drinkt met veel moeite. Ik kom er alleen niet achter of ze ergens pijn heeft, ze zegt van niet (alleen haar lippen dan...)
Lekker douchen!
pi_65001461
Ach, arme Jet. Hopelijk knapt ze snel op

En ik hoop dat Juul inmiddels ook weer een 'goed' armpje heeft
pi_65002448
Jetje toch. Beterschap!

Hoe is het nu met Julius?
pi_65002533
Sneu hoor, al die zieke kindjes, hopelijk zijn ze snel weer beter.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65002810
Och Jetje toch, ik hoop dat het iets betrekkelijk onschuldigs blijkt te zijn Sjak!
pi_65002834
Ik was er ook niet blj mee, maar goed, het is niet hun taak om haar zindeljik te maken, en Sara plast zo'n 14 keer per dag (geen grapje) waarvan er dus heel vaak wat misgaan. En als ze haar telkens moeten omkleden schiet het voor hun ook niet op. Dus we gaan thuis zoveel mogelijk verder. Maar Sara vergeet gewoon telkens dat ze moet plassen, de helft gaat goed, een kwart gaat goed omdat we dan toevallig net vragen of ze moet plassen en de rest gaat fout.

Och Jet toch dat klinkt echt heel naar!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:06:15 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65003122
Aggos Sjak, wat sneu zeg...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:10:02 #23
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65003289
voor de zieke kindjes en naar de 'nee!'-roepers!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:10:08 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_65003294
ach gossie sjak, wat naar! wij hebben het laatst dus ook zo gehad, ook met de gebarsten lippen en alles. Ik heb ezra op een gegeven moment ORS gegeven omdat ik bang voor uitdroging was, daar knapte hij toen wel wat van op. Tja, het is geloof ik "gewoon" een heel naar virus. beterschap voor je meisje!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:45:44 #25
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65004820
ORS, goede tip. Ik zal het morgen overleggen met de huisarts. Verder vind ik het wel heel sneu hoor maar ik maak me (nog) niet heel veel zorgen. Met paracetamol trekt ze telkens weer redelijk bij en dat vind ik een goed teken. Waar ik een beetje bang voor ben zijn haar urinewegen. Dat is namelijk een zwakke plek bij de dames in onze familie, we zijn er bijna allemaal aan geopereerd na een periode van blaasontstekingen Mar goed, dat is op zaken vooruit lopen. Dit zou een goed jaar worden dus het is gewoon niet zo :kopinhetzandsteeksmiley:

Dank jullie trouwens voor alle lieve woorden
Lekker douchen!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:58:59 #26
105888 renzell
pi_65010821
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:07 schreef snoopy het volgende:

Vanavond, omdat het gedurende de dag nog goed zou kunnen bijtrekken. Ze wilde dat even afwachten. Snapte ik wel eigenlijk. Er was al zó veel aandat kind gesjord. De dokter wist bovendien niet zeker of het armpje goed was teruggedraaid of niet later vandaag bleek dus pas dat dat niet het geval was... . Bovendien was Juul kapot van vermoeidheid omdat ie maar 3 uur geslapen had en heel, heel bang en paniekerig door de hele ziekenhuissituatie.

En praat me niet van dat werk! Ik had vanavond 2 voorstellingen waarvoor ik de regie had gedaan. Niet echt iets wat makkelijk af te zeggen is. Als dat ook maar enigszins had gekund, dan had ik dat uiteraard direct gedaan. Maar in dat geval had ik 2 groepen moeten vertellen dat hun voorstelling niet door zou gaan, plus zo'n 100 man publiek moeten afzeggen. Heel zuur, maar het was even niet anders. Gelukkig was S. er, en had ik voortdurend radiocontact met hem, zelfs tíjdens de presentaties...

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 14-01-2009 09:04:53 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:07:43 #27
105888 renzell
pi_65011248
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:04 schreef Belana het volgende:
nee schat, ik sloot hem
Oh, suffe doos ben ik ook. Ik zat met mijn kop ergens anders.

Maar, nog even qua update;

Ik heb Juul nog niet gezien want; net thuis, maar hij slaapt! Hij slaapt! Dat is al heel wat! Vannacht lag hij namelijk de hele nacht met een bleek snoetje naar het plafond te staren. S. vertelde dat hij nog wel pijn heeft, duidelijk. Maar dat hij er steeds beter mee dealt. We hebben een mitella en daarmee is hij niet zo bang om te bewegen. Hij heeft gespeeld en is in bad geweest. Dus zeker vooruitgang, maar het blijft aftasten. Maar omdat Juul weer wat levendiger was vandaag heeft S. besloten om niet direct weer naar het ziekenhuis te gaan. Als hij morgen nog steeds zo'n pijn heeft of we hebben weer zo'n nacht als vannacht, dan gaan we meteen natuurlijk.

Bedankt voor alle lieve reacties trouwens! Maar jeetje, wát een kutdag zeg! Ik heb me zó'n zorgen gemaakt om dat kleine jochie!

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 13-01-2009 23:31:06 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:10:57 #28
105888 renzell
pi_65011390
Oh Sjak, ik lees het nu pas! Bah, wat naar. Juul had dat laatst ook, van die gebarsten lippen. De bloedkorsten zaten erop. Ik heb hier gewoon met vaseline gesmeerd. Dat hielp toch wel... Sterkte!

[ Bericht 20% gewijzigd door renzell op 13-01-2009 23:31:28 ]
  woensdag 14 januari 2009 @ 06:43:04 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_65017453
hoe is het gegaan met Juul vannacht Renzell?

en hoe is het met Jet?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 januari 2009 @ 07:23:02 #30
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65017594
Ja, ik ben ook benieuwd of Julius vannacht goed heeft geslapen en of hij bij het wakker worden pijnvrij was! Ik hoop het! Misschien moet ie nog wakker worden zelfs?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65017619
Arm ding, zo last van zijn arm.

Wel fijn dat je nu extra alert bent bij Jetske sjak, maar vervelend dat het zo in de familie ziet.

Onze peuter heeft vanochtend 1 rijstwafel gegeven, best knap. en kijkt nu teletubbies op youtube. Ze roept steeds "juffie speluh!" maar ik vind het ook zo stom op stipt op de openingstijd daar te gaan staan, terwijl ik niet extreem vroeg hoef te beginnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_65017881
Arme Jet en Juul!
pi_65017890
Oh Renzell, wat vervelend dat je dan je werk niet kunt afzeggen (maar ja, heel goed te begrijpen dat dat onmogelijk is op zo'n moment! )
Ik hoop voor jullie dat Julius lekker geslapen heeft...heel veel sterkte voor hem en jullie ook, het is vreselijk om te zien dat je kind pijn heeft ...

Nou, Julia is toch ook echt wel verkouden geworden en was vannacht in paniek. Ze is ook nog steeds heel boos dat ze 's nachts ipv diksap water krijgt nu. Als ze dorst heeft wil ze gewoon niks anders dan diksap eigenlijk...maar we weigeren het te geven, waardoor zij (boos maar wel heeeeeeel moe) in haar bedje zonder geluid haar hoofdje aan het schudden was van 'neeeeeee!' ... heel sneu, zielig en ook wel komisch tegelijk.
Het is trouwens een heel grappig kind eigenlijk. Ze praat nog nauwelijks (we zijn net naar het consultatiebureau geweest vorige week) en dat is wel jammer, maar het gaat wel vooruit. Maar waar ze het meeste van houdt, is zingen! Ze zingt het liefste de hele dag. Als je een liedje opzet of begint te zingen wat zij kent, zingt ze luidkeels mee, en nog op toon ook meestal! Echt knap hoor, ze is er vroeg bij vind ik. Ook de klanken en vaak de woorden zingt ze mee (maar als je haar gewoon wilt laten praten, ho maar )...heel leuk.
Over drie maanden moeten we nog een keer terug naar het cb vanwege haar spraak. Ik denk dat het wel vooruit zal zijn gegaan, want ik heb nu wat meer 1 op 1 tijd met haar en kan dan lekker veel boekjes met haar lezen, ze begint nu eindelijk wat geduld te tonen in het op schoot zitten. Ze is namelijk een enorme spring-in-t- veld en dat is best lastig! Ze kan normaalgesproken echt NIET stilzitten. Eigenlijk net als Emma, die is ook altijd maar aan het bewegen.

Met Emma gaat het eigenlijk heel goed, die gaat nu drie keer in de week een ochtendje naar de peuterspeelzaal en dat vindt ze heerlijk. Ook een beetje naar school, net als Noa. Verder is Emma wel wat rustiger dan eerst denk ik, ze luistert wat beter ook. Heel fijn, want ze was echt een uitdaging hoor. Vreselijk 'recalcitrant' zoals ze dat noemen. Eigenlijk wilde ze gewoon niks! Peuterpuberen noemen we 't maar. Maar het is nog niet over hoor, alleen wat minder. En dat is al een opluchting.
Verder is ze heel vrolijk en schattig en vaak heeeeeeel enthousiast over kleine dingen. Dat is zo ontwapenend aan haar! Heerlijk is 't.
Ze praat ook vreselijk goed, echt een contrast met Julia. Eigenlijk is er bijna geen verschil met Noa, die toch (bijna dan!) een jaar ouder is. Grappig! Ze kan ook eigenlijk alle cijfers herkennen (kijk mama! Ik zie daar een drie, en een vier!) en dat kan Noa nog niet. Apart is dat!
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:47:42 #34
105888 renzell
pi_65019751
Het gaat een stuk beter met Juul, gelukkig! Hij heeft nog wel pijn, de arm is dus duidelijk nog niet helemaal in orde, maar hij kijkt weer kwiek uit zijn ogen, hij speelt, hij lacht én hij heeft goed geslapen. Reden genoeg om een tweede bezoek aan het ziekenhuis uit en hopelijk af te stellen. Juul's eigen woorden zojuist; "de pijn is al een stuk minder geworden mama". Zó fijn! Hij kan en durft nog niet zonder mitella, dus hij gaat straks met zijn arm stevig ingepakt naar het kinderdagverblijf. Ik zou hem het liefst nog een dagje thuis houden, maar morgen is al zijn laatste dag daar en vandaag is het de laatste keer dat hij Ineke, zijn lievelingsleidster, ziet. Dus ik breng hem er gewoon naartoe straks. Als het niet gaat, dan halen we hem wel weer op.

Wat een fijne verhalen over je leuke dochters Suzanna!
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:04:39 #35
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_65020192
Oooohh, Renzelltje wat lees ik nu . Die arme Juul . Wat eng zeg en wat naar, dat je kleine beertje zo'n pijn had. Gelukkig gaat het weer wat beter dan. Tienduizend lieve kusjes voor jullie ...

En spannend allemaal zeg, laatste keer kdv, inpakken en wegwezen. Stoer gezinnetje .
pi_65020200
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:59 schreef Fuente het volgende:
Ik was er ook niet blj mee, maar goed, het is niet hun taak om haar zindeljik te maken, en Sara plast zo'n 14 keer per dag (geen grapje) waarvan er dus heel vaak wat misgaan. En als ze haar telkens moeten omkleden schiet het voor hun ook niet op. Dus we gaan thuis zoveel mogelijk verder. Maar Sara vergeet gewoon telkens dat ze moet plassen, de helft gaat goed, een kwart gaat goed omdat we dan toevallig net vragen of ze moet plassen en de rest gaat fout.

Och Jet toch dat klinkt echt heel naar!
Fuente ik denk dat het gewoonweg nog te vroeg is om Sara op het kdv al zonder luier te doen. Vraag of ze haar wel op de standaard momenten op de wc willen laten plassen zodat ze daar ritme in krijgt, de andere momenten dat ze moet plassen volgen dan vanzelf wel. Thuis zou je een wekkertje kunnen zetten om Sara en jezelf er aan te herinneren dat ze naar de wc moet gaan. Ik weet nog wel dat de ongelukjes van Emma op een gegeven moment ook meestal onze schuld waren omdat wij vergaten om haar te laten plassen.
Ow ennuh bij Emma werkte stickers plakken toch ook wel erg goed, zowel thuis als op het kdv
pi_65020275
Mikael denkt er wel aan dat ie moet plassen maar die denkt er dan weer niet aan dat dat op de wc moet. Soms wel, maar net zo vaak niet.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65020412
Dat lijkt Emma wel als ik het zo lees, Fuente. Het gaat sommige dagen heel goed, andere plast ze 4 keer in haar broek (of meer). Vreselijk is dat ... en op een gegeven moment gaat dan echt het luierbroekje aan hoor.

Hier was het trouwens weleens 10 keer in een uur naar de wc! (het potje dan) En elke keer een klein klein beetje (nou ja, beter dat dan in haar broek plassen!)

Renzell, wat fijn dat het wat beter gaat met Julius. Hopelijk gaat het goed op het kdv, dan kan hij nog even fatsoenlijk en gezellig afscheid nemen van zijn lievelingsjuf.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:17:16 #39
105888 renzell
pi_65020520
Oeh, het aankleden gaat nu tóch nog gepaard met veel dikke tranen en pijn.
pi_65020649
Gos, arme Julius!! ja, aankleden en dus bewegen zal m heus wel weer pijn doen idd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65020677
Oei, dan zou ik eigenlijk toch weer even naar laten kijken...klinkt niet zo fijn allemaal.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:27:31 #42
223453 Guuzewuus
pi_65020805
Renzell, ik zou er ook naar laten kijken. Zo vlak voor de reis ook. Jullie manneke moet gewoon lekker helemaal in orde zijn, zoveel pijn is echt niet goed, toch.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:38:10 #43
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65021110
Renzell, hoe eng ook, gewoon weer naar de dokter hoor.
pi_65024621
Nee, dat klinkt echt niet goed, ik zou ook naar de dokter gaan... (wel een heel naar vooruitizcht natuurlijk als 'ie er zo van in paniek raakt... oh wat naar)
Sterkte Renzell!!
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:03:11 #45
105888 renzell
pi_65034007
De arts in het ziekenhuis heeft heel duidelijk gezegd dat als het armpje niet direct terugschoot wat dus het geval bleek te zijn, hij er nog een paar dagen pijn aan zou hebben, die dan geleidelijk zou wegtrekken. En dat klopt. Vanochtend was hij er al 10 keer beter aan toe dan gisteren. Dat hij nog pijn zou hebben, was dus wel in de lijn der verwachting en niet direct reden om weer naar het ziekenhuis te gaan. Na het aanklden ging het gelukkig al weer. Meneer was vrolijk en is gewoon naar school gegaan, zijn arm in een zelfgefabriceerd mitellaatje. Het is vooral de angst voor de pijn, denk ik. Niet de pijn zelf, gelukkig! En als ik het niet vertrouw, ga ik uiteraard nog naar de dokter voor we op vakantie gaan hoor, lieve bezorgden. Bedankt voor jullie medeleven!
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:09:21 #46
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65034281
Ja sorry, da's ook de pest als je achter een computer zit. Mijn moeder denkt dat ik niet genoeg voor mijn kinderen zorg als ze ziek zijn, dat wil ze nl. het liefst zelf doen.
Maar fijn! Ik hoop dat het zo vanzelf over gaat!
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:01:52 #47
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65041202
Pff Renzell wat een gedoe...Fijn dat het al een stuk beter gaat maar wat jammer dat het niet helemaal goed is gegaan. Rust is het toverwoord zeggen ze dan
Met Jetske gaat het gelukkig ook wat beter. Minder verhoging en meer praatjes. Ze wilde vanmiddag zelfs weer iets eten. Met de huisarts afgesproken dat we het toch nog even afwachten tot vrijdag. Als ze dan nog (ook maar iets) verhoging heeft gaan we over naar de AB. Maar wat is dat vermoeiend zeg. zo'n kleine hummel die de hele dag (en nacht) tegen je aan wil plakken. Warm ook
Lekker douchen!
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:53:31 #48
190853 RockabeIIa
pi_65046149
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:08 schreef MeNicole het volgende:
Mikael denkt er wel aan dat ie moet plassen maar die denkt er dan weer niet aan dat dat op de wc moet. Soms wel, maar net zo vaak niet.

Ik heb echt in tijden niet meer zo gelachen.
Weet je, dat doet hij vast om jou te pesten, net als toen hij nog dreumes was.

sjak, fijn dat ze langzaamaan weer opknapt. Kleine bikkels zijn het ook he.

Renzell, same to you. Enig idee of het nu vaker spontaan gebeuren kan?

[ Bericht 17% gewijzigd door RockabeIIa op 14-01-2009 20:58:55 ]
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:08:12 #49
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65046830
Bijzonder is dat het Rocka, het ene moment liggen ze doodziek op de bank niet veel later vallen ze weer met veel drama op de grond omdat ze geen sjokolaatje mogen. Heel eerlijk heb ik dan liever het laatste hoor. Ze was wel heel ziek en zielig. Vannacht de halve nacht liggen kreunen en kroelen omdat ze zo'n pijn had Dat gaat dan wel door merg en been. En je voelt je dan zo machteloos, bah. Maar goed, wij hebben het weer even gehad
Lekker douchen!
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:09:48 #50
190853 RockabeIIa
pi_65046903
Dat sjokolaatje, heel herkenbaar.
Dat machteloze trouwens ook...
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:30:52 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_65047958
Rocka

Ik vind zieke kindjes zo sneu he. fijn dat jetske weer beterig lijkt
Hoe is het nu met julius renzell?

Wat doe je met een 3 jarige die tijd probeert te rekken om niet te slapen..
voorbeeldjes * insert gezicht zie fototopic.., en opmerkingen.. ik ben mijn oortjes kwijt, die zijn weg gevlogen en zonder kan ik niet slapen.. of.. ik was een beetje verdrietig, want mamakikkie heeft pietjes in de neus.. of.. met pyama over het gezicht getrokken, ik kan niks ziet dus ik weet niet meer de weg in arwens huisje.. en ga zo nog maar even door..
Ik moet soms echt lachen om hoe ze het brengt .. en sja dan wort het toch altijd later.. nou maken die 10 minuten neit uit opzich maar uhm.. wat doe je er nou tegen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_65049670
renzell sterkte, lijkt me niet leuk hoor zo je kind zien pijn hebben.

sjak wat een peuter. gelukig gaat het wat beter.

evenstar ik weet niet wat ik zou doen maar denk het spelletje mee spelen van 'oh ik heb je oren gevangen, kijk nu kun je weer slapen'. misschien dat ik op het moment zelf zoiets heb van negeren. wel een mooi meisje heb je hoor.

potje wat is dat? en de wc is alleen voor mama en oma toch?
hier gaat het van schone luier aan de billen zegt mevrouw zelf. ik krijg haar totaal niet geboeit voor het potje of de wc.

de laatste dagen word ze 's avonds wakker en is het gillen en niks is goed. ze wil zelfs geen rozijntjes of koekje of danoontje, dus vragen we dat maar standaard dan weten we dat ze met rust gelaten wil worden en dat ze in een bui zit wat een 10min. duurt.
mama van 3 kids!
  donderdag 15 januari 2009 @ 06:51:55 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_65058483
heeeeel consequent zijn evenstar...waarbij wij altijd wel een beeeetje meeveren, het hoort er ook een beetje bij ten slotte, maar als het wat ons betreft over is en klaar, dan houden we ons daar ook aan en dat weten ze hier
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:09:20 #54
223453 Guuzewuus
pi_65058876
Renzell, heb je gisteravond van mij nog een smsje ontvangen[/sub[sub]]?, wat fijn om te lezen dat het toch wel wat beter gaat . Ik hoop jullie misschien niog even te zien vandaag? En anders bellen we even hè.
pi_65059134
Sara is gelukkig weer opgeknapt, is vandaag ook weer naar het kdv. Maar man o man, wat heeft ze ineens een peuterpubertijd-tijd. Vreselijk, grote monden, gilpartijen, echt, ik herken mijn eigen kind soms niet meer..
Sara
Merel
Ukje
pi_65059199
Oh, wat lastig Fuente...niet leuk he? Ik weet soms niet wat eraan te doen hoor. Ze zijn soms zo opvliegerig.

Evenstar, Arwen heeft dan precies hetzelfde als onze meiden (alleen andere smoezen)...op een gegeven moment gaan wij wel streng ermee om, omdat het anders steeds later wordt dat ze in bed liggen. Wat bij ons heel goed werkt is echt een ritueel wat je strak volhoudt, dus dat ze precies weten wat er komt. Dan kun je zeggen, als ze met iets anders komen, 'maar...we zouden nu nog 1 liedje zingen en dan naar??? BED !' en dan laat ik hen de zin afmaken. Dat helpt heel goed, op de een of andere manier.

Zo moet Emma altijd eerst zalf overal gesmeerd krijgen (want eczeem en droge huid), daarna pyjama aan, tandjes poetsen, daarna gezellig op de stoel samen zitten, eventjes kletsen over de dag, een paar liedjes zingen (precies 3, dan weten ze hoe 't gaat ) of nog 1 boekje erbij soms, als ze erg lief hebben opgeruimd bijvoorbeeld, en daarna gaat ze zelf in bed klimmen (nog een heel ritueeltje van: oeh, hoe snel ga jij nu in bed klimmen?? en dan tellen, want anders doet ze het echt op haar slome japies...), en ga ik bij de deur zwaaien, handkusjes geven en zeggen dat ik van haar houd (dat moet ik ook echt niet vergeten, want wat ik ook vergeet, daar denkt zij wel aan!)
Daarna 'Oogjes dicht, snaveltje....' ' TOE!' zegt Emma dan.

Tot zover ons (best uitgebreide ) ritueel. Kan ook best wel even in beslag nemen maar 't is meestal wel heel gezellig.

Oh ja, wat Emma's smoes elke keer is als ze nog niet wil slapen: 'IK MOET PLASSSEN MAMA!!!!' En dan heeft ze net op de WC geplast. Zet je haar op de wc, plast ze helemaal niet. Zeg je dat het niet mag omdat ze net geplast heeft (luier weer helemaal uit etc., en je moet nog een kind naar bed brengen) dan gaat ze krijsen... Lastig!

[ Bericht 82% gewijzigd door Suzanna op 15-01-2009 08:41:17 ]
pi_65059203
Hoe is het trouwens met Julius?
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:16:47 #58
105888 renzell
pi_65061429
Ach gossie, Jetje! Sterkte!

Hier ook nog niet oké. We gaan zo naar het ziekenhuis voor een check en eventueel een foto. Het duurt me te lang nu en het verschil ten opzichte van gisteravond vind ik te klein. Bah bah!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 10:22:07 #59
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65061586
Sterkte en beterschap voor Juul
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:22:21 #60
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65061592
Hmmm, dat vermoedde ik al, renzell, dat het toch ziekenhuis zou worden. Ik duim dat ze hem nu (zonder te veel gedoe voor hem) vlug van die pijn kunnen afhelpen. Goed dat je gaat!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65061595
Oh bah wat vervelend en zielig en naar Renzell. Sterkte met alles! en een voor Julius...
pi_65061945
renzell sterkte
mama van 3 kids!
pi_65062228
Renz, sterkte allemaal
pi_65062455
Oh en Jet gelukkig weer wat beter en trek in chocolade

Suzanna, leuke verhalen van je dametjes
pi_65062481
mijn peuter heeft net haar eerste koprol gemaakt vanaf de eetkamertafel.
ik heb haar al 3 keer eraf gehaald en 1000keer gezegd dat ze er niet op mocht klimmen.
nu stond de box duplo erop maar mevrouw deed het toch de bak schoof eraf en mevrouw koprolde zo er mee erahteraan.
daar lag ze plat op haar rug op de grond huilend natuurlijk van de schrik. nu is ze weer aan het spelen en mama onder de snotterbellen.
nu heeft ze de box op de bank gezet. grrrrrr en wil ze erin klimmen. wel haar hoofd eerst
mama van 3 kids!
pi_65062721
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:55 schreef Popples het volgende:
mijn peuter heeft net haar eerste koprol gemaakt vanaf de eetkamertafel.
ik heb haar al 3 keer eraf gehaald en 1000keer gezegd dat ze er niet op mocht klimmen.
nu stond de box duplo erop maar mevrouw deed het toch de bak schoof eraf en mevrouw koprolde zo er mee erahteraan.
daar lag ze plat op haar rug op de grond huilend natuurlijk van de schrik. nu is ze weer aan het spelen en mama onder de snotterbellen.
nu heeft ze de box op de bank gezet. grrrrrr en wil ze erin klimmen. wel haar hoofd eerst
is al gebeurt
mama van 3 kids!
pi_65067578
Renzel sterkte met Julius
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:22:42 #68
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65067865
Oke, Lotte sluit zich aan bij de rest, voor het eerst in haar leven heeft ze overgegeven.
Wel zielig hoor.
Vandaag houden we dus maar een bankhangdagje. Met wat filmpjes enzo.
Nu ligt ze even te slapen in har eigen bed.
Kan mama even alles kleingsetjes die vanmorgen vies zijn geworden wassen... (en mama's kleren)
zieke kindjes zijn erg zielig.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:35:25 #69
105888 renzell
pi_65070696
Nou, wij hebben de hele ochtend in het ziekenhuis gezeten. Er zijn foto's gemaakt, maar er is niets gevonden. Ze weten niet wat het nu is. Zondagsarmpje in ieder geval tóch niet. Vanmiddag moeten we naar de kinderfysio. Heel onhandig allemaal, zo vlak voor onze reis. Juul had erg veel pijn tijdens het maken van de foto's. Heel zielig! Verder hield hij zich heel kranig, vond ik. Hij was heel erg bang, maar heeft zich er tóch overheen gezet. Knap!
Nou, het komt wel allemaal lekker samen zo zeg. Over 4 dagen op reis, vandaag de laatste dag op het kinderdagverblijf... We zouden vanochtend lekker kneuterig cadeautjes gaan knutselen. Nu heb ik even snel iets bij de bakker gehaald, feestspulletjes (ballonnen, confetti, toeters, hoedjes ed) gekocht en dat samen in een mandje geflikkerd. Gelukkig was Juul er niet minder blij mee. Mijn lieve trotse bijna-kleuter met kroon, chocoladesnoet, véél te kleine pyamajas nog aan die mocht niet uit vanwege de pijn en een lam armpje.

[ Bericht 14% gewijzigd door renzell op 15-01-2009 14:40:54 ]
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:37:56 #70
141023 ik80
pi_65070800
Vervelend zo Renzell. Misschien hebben idd de spieren en het bot een aardige klap gehad en kan de fysio wat doen, succes!
pi_65070801
Naar is dat Renz
Zou het ook niet 'gewoon' gekneusd kunnen zijn door al het gedoe?
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:40:03 #72
105888 renzell
pi_65070905
Ja, misschien. Dat gaat de kinderfysio vanmiddag dus bekijken. Verder valt er gewoon niets over te zeggen. Aan de ene kant heel fijn natuurlijk, dat het geen botbreuk is, maar ook wel vervelend dat we nu echt geen idee hebben.
pi_65070934
Renzel daar word je niet vrolijk van nee. voor jullie alle 3
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:41:57 #74
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65070989
Ach wat sneu voor Julius, renzell en balen dat ze niet weten wat het is. Sterkte ermee.

Popples, wat een stuntpilootje heb je.

Beterschap voor Lotte, ik80.
pi_65071984
Ach Renzel wat sneu zeg, voor Juul!

Het kvd belde net, Sara is weer niet lekker (gisteren was ze nog thuis en ging het top, dus vandaag weer naar het kdv). Ze heeft 39.8, manlief haalt haar nu zo op vanuit zijn werk ik kan even geen kant op vandaag, Merel huilt vreselijk veel vandaag en wandelen was vanmorgen geen succes, kdv zit nog wel een eindje verderop en geen auto, want manlief heeft die mee
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:20:10 #76
105888 renzell
pi_65072672
Hè bah Fuente. Da's óók niet fijn zeg! Sterkte met die 2 dames dan.
pi_65072840
Echt heel vervelend renz, dat ze nu dus ook niet weten wat het is. helpen paracetamolletjes iets?

hier een jochie dat gezellig meedoet aan de griep-epidemie
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:25:18 #78
105888 renzell
pi_65072866
Jeetje, Max óók al?! Het houdt ook niet op hier hè... Sterkte voor hem!

En nee, paracetamolletjes werken niet tot nauwelijks.

[ Bericht 28% gewijzigd door renzell op 15-01-2009 15:32:34 ]
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:31:59 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_65073082
he maxje en saartje

Renzell wat ongeoofelijk balen dat ze armpje nog zo'n pijn doet
pi_65073429
Arme kindjes met griep. Bah. Veel beterschap!
En Juul, ik zie 'm al zitten in zijn puyama. Ik hoop dat de fysio helpt Renzell!

Luuke is vandaag voor het eerst naar de BSO. Lief is stiekem bij het schoolplein gaan kijken hoe het ophalen en meegaan met de juf ging. Ze huppelde vrolijk mee zei hij. En toen moest ik natuurlijk weer janken. Ik ben zoooo opgelucht!! Wat een drempels, en wat valt het mee!!!!!
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:50:03 #81
105888 renzell
pi_65073852
Wat fijn Lies! En wat heerlijk dat het meevalt allemaal!
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:52:03 #82
105888 renzell
pi_65073956
Ik heb misschien tóch weer een andere school voor Juu trouwensl. Eén waar zijn beste vriend ook naartoe gaat. Dat zal echt zó fijn voor hem zijn! Jut en Jul, die twee. En die school is maar 100 meter van mijn huis. Het zou niet DE school zijn die ik uit zou kiezen voor 8 jaar, maar voor een paar maanden lijkt me dat héél fijn voor Juul!
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 16:07:43 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_65074629
Gek Renzell, als het wél een zondagsarmpje was geweest kan dat echt nog heel lang pijn doen, omdat die banden opgerekt zijn geweest. Iig veel sterkte
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:55:29 #84
105888 renzell
pi_65076770
Dank je! En wat betreft dat zondagsarmpje; de pijn zit op de verkeerde plek. Tóch meer bij zijn pols blijkt nu, in plaats van bij die elleboog. Vandaar dat ze dat zo zeker weten denk ik.
pi_65078803
Julius
Wat een boel zieke kindjes hier zeg! Kim doet nog niet mee gleukkig!
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:46:05 #86
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65078869
Maar is ie nu bij de kinderfysio geweest? Of gig het niet door?
  Jubileum moderator donderdag 15 januari 2009 @ 19:29:53 #87
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65082443
De griep gaat hier ook lekker rond lees ik, beterschap voor iedereen.

Renz hoe was de fysio?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65083389
Beterschap voor alle zieken...
Hier nog niks aan de hand qua ziekte (al voel ik me zelf niet zo heel erg vreselijk lekker op 't moment). Alleen erg verkouden.

Julius wat sneu Renzell... wel fijn dat 'ie zo blij was met de verrassingen, dat is wel erg fijn. Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat het was/is ... sterkte voor jullie ook!
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:42:41 #89
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65087748
He gat wat vervelend Renz, dat duurt veel te lang. En wat een onhandige planning Gelukkig vond hij de traktatie voor het kdv wel leuk!
Oe, wat veel zieke kindjes hier. Voor Max, Sara en Lotte heel veel beterschap

Hier gaat het gelukkig weer goed. Gezondheidtechnisch gezien dan...de paar dagen verwennen hebben mejuffrouw Jetske op een idee gebracht. Ze is nu vreselijk stout! De hele dag wil ze dingen die niet mogen of niet kunnen en ze wil vooral aandacht als Stijn het even nodig heeft. Krijgt ze haar zin niet wordt ze boos, heel boos. Ze gaat dan heel hard huilen. Wij sturen haar dan naar de gang. Normaal als we haar ophalen praten we even, zij zegt dan sorry en we gaan weer verder. NU weigert ze nog sorry te zeggen en als ze (na weer een gevechtje) weer terug is in de kamer begint ze gelijk weer met stout doen...aaaarchhhhhh. Herkent iemand dit na een ziekteperiode? Ik heb alle vertrouwen dat we het weer op de rails krijgen hoor, maar ik zoek herkenning en erkenning
Lekker douchen!
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:46:08 #90
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65087897
Lishe, wat geweldig. Wat een stoere griet is ze toch! Wat een stap he.

Oja, Evenstar, consequent zijn helpt hier ook en een vast ritueel. Jetske probeert ook alles. Om tijd te rekken gat ze o.a. alles en iedereen langs om te benoemen hoeveel ze van ze houdt en te vragen of zij ook van haar houden (oma houdt van mij he mama, ik ook van oma ik hou van jou....tante ushi houdt van mij he mama, ik ook van oma ik hou van jou, cadeautjes houdt ook van mij he mama etc). Dat rondje kan al een tijd duren. En dan net als jouw dreumes begint ze soms te roepen dat ze bepaalde knuffels kwijt is. Dat is bij ons echt zoooo doorzichtig want Jetske slaapt nooit met knuffels. Toen dat begon was het voor ons ook erg duidelijk dat het tijdrekken was. Wij laten haar lekker roepen (zolang het gewoon wat roepen/zingen enz is vind ik het best). Bij erg huilen gaan we wel altijd even kijken en na een kleine knuffel gaan we dan weer weg.

[ Bericht 72% gewijzigd door sjak op 15-01-2009 21:51:32 ]
Lekker douchen!
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:13:01 #91
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65089109
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:40 schreef Lishe het volgende:
Arme kindjes met griep. Bah. Veel beterschap!
En Juul, ik zie 'm al zitten in zijn puyama. Ik hoop dat de fysio helpt Renzell!

Luuke is vandaag voor het eerst naar de BSO. Lief is stiekem bij het schoolplein gaan kijken hoe het ophalen en meegaan met de juf ging. Ze huppelde vrolijk mee zei hij. En toen moest ik natuurlijk weer janken. Ik ben zoooo opgelucht!! Wat een drempels, en wat valt het mee!!!!!
*schop onder de kont geeft*
Jij mag hier niet meer posten over Luuke, jij moet naar het kleuter/pubertopic.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 22:39:02 #92
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65090342
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:42 schreef sjak het volgende:
Hier gaat het gelukkig weer goed. Gezondheidtechnisch gezien dan...de paar dagen verwennen hebben mejuffrouw Jetske op een idee gebracht. Ze is nu vreselijk stout! De hele dag wil ze dingen die niet mogen of niet kunnen en ze wil vooral aandacht als Stijn het even nodig heeft. Krijgt ze haar zin niet wordt ze boos, heel boos. Ze gaat dan heel hard huilen. Wij sturen haar dan naar de gang. Normaal als we haar ophalen praten we even, zij zegt dan sorry en we gaan weer verder. NU weigert ze nog sorry te zeggen en als ze (na weer een gevechtje) weer terug is in de kamer begint ze gelijk weer met stout doen...aaaarchhhhhh. Herkent iemand dit na een ziekteperiode? Ik heb alle vertrouwen dat we het weer op de rails krijgen hoor, maar ik zoek herkenning en erkenning
Ik herken het zonder ziekteperiode. Sorry Bij Lucie schuiven we de ondeugd en het bewust stout zijn op peutergedrag. Zelfs op het KDV vinden ze haar erg ondeugend. (Lucie en Jetske schelen ook weing in leeftijd.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:43:57 #93
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65090557
Maar, maar, maar....ze was altijd wel stout maar ook best goed te corrigeren. En dat is nu zo moeilijk.
Enne, wij hebben hier een buurmeisje die Lucie heet en die is ook heel ondeugend. Past ook wel bij de naam
Lekker douchen!
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:00:24 #94
4177 Jojogirl
pi_65091271
Finn heeft het ook de laatste tijd. Hij was altijd al boevig en bij vlagen Oost-Indisch doof, maar nu is het af en toe zo gehaaid. Echt precies dingen gaan uitspoken als ik zit te kolven of Isis aan het voeden ben Ik gok dat het een combinatie is van z'n leeftijd en een wat vertraagde reactie op z'n niet meer zo nieuwe zusje

Beterschap voor alle grieperige kindjes.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:29:37 #95
105888 renzell
pi_65098636
Even een update; de fysio was heel fijn. Gelukkig had ze een gaatje voor ons weten te vinden en konden we er om 18.00uur terecht, direct na zijn laatste dagje kinderdagverblijf. Het was een speciale kinderfysiotherapeute, met als praktijkruimte een soort gymzaal met daarin duizend toestellen, ballen, rekken, kegels, linten en weet ik veel wat allemaal. Ze daagde Juul uit om te spelen in plaats van dat ze weer aan die arm ging zitten sjorren en dat werkte goed. Ook voor mij was het echt een opluchting vergeleken met alle ziekenhuisperikelen.
Het slechte nieuws is dat de pezen en spieren in zijn arm echt een flinke optater gehad hebben. Hij is volgens haar waarschijnlijk tóch uit de kom geweest, hoewel dat niet meer met zekerheid te zeggen is. Het zag er in ieder geval nog niet al te best uit. Ze rekent op een herstel van zo'n week of 6. De eerste 2 weken zal Juul echt nog niets kunnen met die arm. Daarna morgen we langzaam gaan trainen. En dat trainen gaat door middel van spelen. Uitdagen om eens een ballon of lichte bal te rollen of gooien, op het strand een keer een schepje in de hand geven, dat soort dingen. Stap voor stap. Juul geeft zelf heel goed aan wat ie wel en niet kan, zegt ze. Maar wij moeten vooral niet te veel inspelen op de angst die hij nu heeft. Die angst is vokomen logisch en ook terecht, maar die mag er niet voor gaan zorgen dat hij het armpje niet meer wil gebruiken. Op een slimme manier uitdagen dus. Ze zag soms al even een impuls om hem tóch te gebruiken, bijvoorbeeld met het rennen. Dat vond ze goed om te zien. Daar mogen we straks langzaam op in gaan spelen. Het wordt dus nog een slepend verhaal, maar tóch kunnen we met een enigszins gerust hart op vakantie gaan. Juul zal hier in Nederland niet beter herstellen dan daar. Lekker zwemmen etc. is juist goed voor hem. Het betekent wel dat we misschien onze reisplannen iets aan moeten passen op hem en de eerste 2 weken veel rust zullen nemen, maar dat is in deze situatie waarschijnlijk voor ons alledrie alleen maar fijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 16-01-2009 09:38:11 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 16 januari 2009 @ 09:37:46 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65098847
sterkte met het herstel van Juul!
Today is life -

Dale Carnegie
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 09:45:35 #97
7074 moussy
kuttekop
pi_65099072
Goed zo Juul.

Hier werkte het heel goed als ze ergens mee aan het spelen waren om even een snoepje/rozijntjes aan te geven, of iets anders waar ze echt voor gingen, en dan nog 1 en dan nóg 1, op een gegeven moment werd het gewoon aangepakt met het zere armpje
pi_65099309
Hey, wat fijn die kinderfysio! geen gejutter aan zn armpie en tips waar je wat aan hebt!
Ik wilde gisteren eigenlijk al zeggen; Juul voelt vast heel goed wat hij wel en niet kan, kinderen leren heel snel dingen doen en hun armpje te ontlasten. Wel fijn dat hij een mitella omwil! aankleden zal nog wel even een ramp blijven. Altijd het zere armpje eerst he!
ik ben zo blij voor jullie Het duurt dan nog wel 6 weken (lang zeg! ) maar in iedergeval wat gerustgesteld.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:56:48 #99
105888 renzell
pi_65099433
Ja, fijn hè! Maar hij mag dus juist géén mitella meer Pinquit. Misschien nog een paar nachtjes met slapen, maar in principe moeten we het juist zonder proberen, om er niet al te veel de aandacht op te vestigen.

Enne, goede tips Moussy! Snoep doet het hier ook altijd goed als omkoopmiddel.
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 10:04:50 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_65099709
Ervaring Renzell... helaas. Wees blij dat de banden en zo pijn doen, dan zijn ze iig niet slap en is de kans op herhaling kleiner. René heeft het zo vaak gehad dat dr arm bij wijze van spreken al uit de kom vloog als ze zwaaide
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:12:31 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65099985
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:56 schreef renzell het volgende:
Ja, fijn hè! Maar hij mag dus juist géén mitella meer Pinquit. Misschien nog een paar nachtjes met slapen, maar in principe moeten we het juist zonder proberen, om er niet al te veel de aandacht op te vestigen.

Enne, goede tips Moussy! Snoep doet het hier ook altijd goed als omkoopmiddel.
Ah ik snap m echt goed idd, van dat niet teveel aandacht op vestigen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:30:50 #102
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65100626
Dat is een beter bericht over juuls armpje!

Ik herken de stouten niet te corrigeren verhalen. Emma heeft soms buien dat ze overal tegenin gaat, nee nee nee, doe ik niet,wil ik niet, ik ga niet op de gang, ik luister niet. Heel moeilijkom danvoet bij stuk te houden bij de maatregel die ik ingesteld heb en niet weer wat anders te bedenken.
Vanacht werd ze wakker en wilde eerst bijmijdrinken,toen niet, toen tv kijken en uiteindelijk -heel boos- NIKS. Ok dan,dangaik naar bed... Na een half uur besloot ze dan dat ze toch wel bij ons wilde liggen, hehe rust wedergekeerd.
Ik heb er ook geen tip voor Sjak, herkenning bij anderen is al de helft idd, dat het niet alleen maar aan jou en je kind ligt
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:34:05 #103
105888 renzell
pi_65100745
Oeh Moussy, dát klinkt naar zeg! Ja, wat dat betreft mag ik 'blij' zijn misschien. Enne... je had dus tóch gelijk hè, van dat zondagsarmpje. Zó vreemd dat iedere arts je weer iets anders voorschotelt.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:18:34 #104
141023 ik80
pi_65108696
Wel vervelend dat het nog iets langer gat duren met het armpje. Kinderen kunnen inderdaad zelf heel goed aangeven wat ze wel en niet kunnen.
Lotte is gelukkig weer een heel stuk opgeknapt. Gister aan het einde van dedag wilde ze zelfs al een bakje macaroni en een peertje eten.
En vandaag weer alles wat ze anders normaal ook at.
We zijn zelfs al even als voorbereiding langs geweest op de psz daarna wilde ze eigenlijk niet meer naar huis...ik weet wel wie het moeilijker gaat krijgen met het afscheid,,,
Peuterpubertijd, ja die is hier ook begonnen!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:44:43 #105
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65109801
Gelukkig maar, dat Lotte weer beter is. Zielig is dat altijd als ze zo ziek zijn...

Renzell, wat fijn dat je nu in ieder geval duidelijkheid en inzicht hebt in wat er aan gedaan kan worden. Dat lijkt me in ieder geval een opluchting. Heel veel sterkte met het herstel van Julius. Fijne vakantie voor jullie!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:09:04 #106
105888 renzell
pi_65123248
Thanx, gaat helemaal goedkomen met die vakantie! Het hele huis ligt vol met stapeltjes wasgoed en lijstjes momenteel.
pi_65124308
Wat zielig voor Julius. Maar gelukkig iets dat over gaat en geen gips! Wie weet dat hij het straks in de warmte snel vergeten is en er weer alles mee kan doen
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:26:15 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_65126958
voor Juul op zijn armpje
arm ding
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 januari 2009 @ 20:09:22 #109
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65183713
Wat een ziekenboeg is het hier zeg...

Juul, sterkte met je arm. Hopelijk dat de nieuwe omgeving voor voldoende afleiding zorgt.

En alle griepkindjes ook veel beterschap!

Maud heeft er tijdens de vakantie aan meegedaan. De eerste week heeft ze tot 40 graden koorts weer gehad en uiteindelijk maar langs de HA daar. Een AB-kuur gekregen die er met hulp van papa redelijk goed in ging. Dus weer een mijlpaal weten te bereiken. Tweede week nog niet helemaal jofel. Ochtenden gingen goed, maar de middagen bestonden uit in de slaapzak bankhangen. En nu terug thuis heeft ze afgelopen nacht weer het bed 3x onder gespuugd en maakt ze de meest gore poepluiers. Dus morgenvroeg toch maar even langs de huisarts, want die poepluiers maakte ze de eerste periode in Duitsland ook. Beetje verdacht dus. Woensdag naar het CB. Ben benieuwd of ze haar gewicht in elk geval heeft weten stabiel te houden met al dat ziek zijn.

En het goede nieuws: Ze kletst. Ja, echt! Ze kent inmiddels zoveel woordjes dat ik het niet meer weet. Een varken is wel nog steeds een koe, maar ze weet wel wat en wie IK en MIJN zijn. Dus dat levert leuke discussies op tussen haar en d'r zus.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:39:37 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65190802
Wat naar toch dat Maud zo vaak ziek is Chacama...
  zondag 18 januari 2009 @ 22:41:08 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65190866
Juul, wanneer ga je? Goede reis hoor!
pi_65192870
Beterschap Maud!

Kim is ook ziekjes. Ze was al wat verkouden. En vanmiddag gingen we naar Ballorig. Met Hanne en Wilyan, die toevallig op de stoep stonden. Met hun papa en mama natuurlijk
Ging goed, was gezellig, niks aan de hand. Stonden we buiten had Kim ineens een soepoog/ vies snotoog, of hoe het ook maar heet.
En dat werd alleen maar erger en erger. Kim ook huileriger, nog snotteriger, waterige oogjes. En koorts. Zo zielig. Ze zei nog dat het vandaag heel leuk was en nu heb ik auw. Maar met een zetpil uiteindelijk op bed gelegd.

Edit: Nu wakker met opgezwollen oog, half open. Blaffend als een zeehond. Zielig kermend.

Nog tips voor het oogje? Schoonmaken met afgekoeld, gekookt water. Verder kan ik niks verzinnen.
Morgen moet ik zelf naar de ha. Laat ik hem ook ff naar haar oogje kijken.

[ Bericht 10% gewijzigd door _Ingrid_ op 18-01-2009 23:47:09 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 10:50:23 #113
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65200281
..en daar ging mijn grote kleine man vanmorgen...Voor het eerst naar de psz
Hij vond het even niet leuk toen papa en mama weggingen, maar toen we de hoek om waren zag ik door het zijraam dat ie al weer gewoon rondliep ipv bij de juf op de arm
Er was ook zó veel mooi speelgoed waar hij wel mee wilde spelen...

Ben benieuwd strakjes bij het ophalen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 19 januari 2009 @ 10:52:47 #114
219033 Mibos2
pi_65200368
Hier ook een spugende peuter maar nog steeds een klimgeit ondanks het flauwe kijken en af en toe spugen en hoge koorts hebben. Ze boeft nog steeds genoeg desondanks. Het heerst echt heul erg onder de hummels volgens mij. Kan het trouwens kwaad dat ze de hele ochtend door al droge crackers wil? Ze heeft er twee op nu en dat is het enige wat nog binnen zit en drinken doet ze maar dat komt er soms ook weer uit maar die crackertjes blijven nog steeds binnen.

Ingrid idd afgekoeld water en dan van buiten naar binnen schoonmaken en meer kan je er echt niet aan doen.
  maandag 19 januari 2009 @ 10:53:43 #115
219033 Mibos2
pi_65200405
ET hier gaan we ook begin februari maar met het oefenen was het al een hele strijd om haar mee naar huis te krijgen. Dus ik benieuwd over een paar weekjes.
  Milf maandag 19 januari 2009 @ 12:41:01 #116
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_65203936
Hallo allemaal .

Zaterdag is mijn kleine grote meid 2 jaar geworden. ( Dana 17 01 2007 Mag ze in de OP? )
Het was een leuke en drukke verjaardag. Dat stralende snoetje was geweldig om te zien. . Alles zelf uitpakken en direct naar mamma "open open". Dat heb ik maar niet gedaan hahaha. Eerst maar even spelen met het andere speelgoed. Anders wordt het zoveel.

Ik lees dat er behoorlijk wat kindjes ziek zijn. Ik hoop dat we deze keer mogen overslaan. Beterschap allemaal .
Dat "nee nee nee" ken ik ook. Toch probeert ze dit niet vaker dan twee keer. ( mamma anders boos kijken ) het drifftige heeft zij ook. Ik moet dan altijd hard lachen. Dan is de driftbij ook zo over hahahaha.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_65204051
Nikky, nog van harte met Dana! En welkom hier!
2 jarigen zijn ook zooooo leuk

Wij zijn net naar Muziek op schoot weer geweest en Lis heeft er zo'n lol in. En thuis hoor ik dan alweer flarden van liedjes die we vandaag deden. Dat verbaast me dan zo.
En het is een echte kletsmajoor, heeeeele verhalen
pi_65204170
Leuk dat Dana hier nu ook zit. Gefeliciteerd. Maar je moet hier nu wel vaker posten en updaten nikky.

Tijn alweer naar de psz.

En al die zieken wij komen er weer goed doorheen geloof ik.

Dat lijkt me zo leuk snoopy, muziek op schoot.
*OUD heilige*
pi_65204225
Oh en Tijn naar de PSZ lees ik nu. Het gaat allemaal veel te snel
  Milf maandag 19 januari 2009 @ 12:51:53 #120
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_65204327
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:44 schreef snoopy het volgende:
Nikky, nog van harte met Dana! En welkom hier!
2 jarigen zijn ook zooooo leuk

Wij zijn net naar Muziek op schoot weer geweest en Lis heeft er zo'n lol in. En thuis hoor ik dan alweer flarden van liedjes die we vandaag deden. Dat verbaast me dan zo.
En het is een echte kletsmajoor, heeeeele verhalen
Dank je wel .

Leuk zeg! Dana kan ook zingen.. laaalalalalaaaaa
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_65204634
pinq, ik vroeg me af hoe het met het wc-gedoe van Max ging. Beter alweer hoop ik?
  maandag 19 januari 2009 @ 14:26:55 #122
3011 E.T.
pi_65207973
Tijn vind dat ze op de psz erg veel en heel leuk speelgoed hebben, maar het liefst moeten mama en papa er gewoon bij blijven Hij moest best wel huilen toen wij weggingen, maar wilde niet bij de juf getroost worden. Maar z'n vriendinnetje uit de straat was er ook en die ging heel veel heel lief tegen 'm doen En toen ik 'm kwam halen zat hij nog netjes aan tafel en toen ik 'm optilde ging hij gauw weer op een andere stoel aan tafel zitten
De sticker van Puk wilde hij niet trouwens

Hij moet wennen aan het alleen dingen doen, maar ik geloof dat hij het wel leuk heeft gehad. Ik ben benieuwd naar volgende week, dan weet hij wat er gaat gebeuren. Ik vraag me af hoe dat het afscheid is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 19 januari 2009 @ 20:01:15 #123
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65220637
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:00 schreef snoopy het volgende:
pinq, ik vroeg me af hoe het met het wc-gedoe van Max ging. Beter alweer hoop ik?
het gaat iets beter, lief dat je het vraagt hij houdt het nu 1 dag op, en poept dus om de dag. dat is genoeg om het niet keihard te laten worden. wel is hij nogsteeds paniekerig als hij moet, maar niet zo paniekerig als eerst we waren vanmiddag bij ons buurjongetje, die heeft heel toevallig ook een poeptrauma, maar die krijgt het voor elkaar om het 5 dagen op te houden
  maandag 19 januari 2009 @ 20:01:20 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65220640
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:50 schreef E.T. het volgende:
Voor het eerst naar de psz
ET, shake hands, Thies is vandaag ook voor het eerst geweest.
En net als Tijn, is het hem uitstekend bevallen. Gelukkig had hij (volgens zijn papa, die bracht hem weg) nauwelijks moeite met afscheid nemen. En de juffen zeiden naderhand ook dat het erg goed was gegaan. Hij had alleen wat moeite met stilzitten bij het voorlezen. Herkenbaar!
En de juf zei tegen J dat Thies het wel eens moeilijk kon krijgen met de communicatie.
Ehm, what's new, daarom kómt hij nu juist.....

En heel erg, ik zat me daarstraks echt af te vragen of ze Thies wel een leuk kind zouden (gaan) vinden. Want het is wel lastig als je hem niet verstaat. En andersom, als Thies niet begrepen wordt, kan hij wel eens ongeduldig worden. Maar goed, dat zal voor hem de motivatie moeten zijn om beter te gaan praten.... Maar ik hoop zó dat 'ze' ook zien dat het een heel lief en grappig, enthousiast menneke is....

En hoi Dana! Leuk om je weer eens te zien!
  maandag 19 januari 2009 @ 20:02:44 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65220700
Oh Pinquie, dat is fijn! ik had het ook al eens gevraagd, maar dat had je niet gezien.
  maandag 19 januari 2009 @ 20:03:00 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65220708
aah lief jullie
pi_65221830
Fijn dat het beter gaat met Max
Er stond laatst een verhaal in de krant over de poeppoli en toen moest ik aan jullie denken
  maandag 19 januari 2009 @ 20:32:02 #128
190853 RockabeIIa
pi_65221964
Tuurlijk vinden ze Thies ook leuk, Moonah! Doe 's niet zo gek! Of vind jij van die kleine kindjes sommigen al echt beduidend minder leuk? (Ik iig niet! Ze hebben allemaal wel iets grappigs of liefs of weet ik veel. Alhoewel, ze zijn niet allemaal even mooi soms (op het KDV waar B. rondbuffelt bedoel ik!).
  maandag 19 januari 2009 @ 20:32:02 #129
190853 RockabeIIa
pi_65221965
(oops dubbel)
  maandag 19 januari 2009 @ 20:32:03 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65221966
Ja, de poeppoli, ik heb dat een keer op tv gezien echt goed dat dat bestaat
pi_65221971
Fijn dat het nu beter gaat pinquit.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:01 schreef Moonah het volgende:

En heel erg, ik zat me daarstraks echt af te vragen of ze Thies wel een leuk kind zouden (gaan) vinden. Want het is wel lastig als je hem niet verstaat.
Tuurlijk zien ze dat. Thies is echt een schattig en leuk jochie.

bij onze groep moeten kindjes het wel heeeeel erg verpesten om niet leuk meer te zijn, eigenlijk pas twee keer gebeurd, maar dat kwam meer door de ouders (die hun kind echt door en door en door verwend hadden) dan door het kind zelf.
*OUD heilige*
  maandag 19 januari 2009 @ 22:00:32 #132
3011 E.T.
pi_65225874
Fijn dat Thies het ook leuk had vandaag
En hier is de psz vanaf 2 jaar.. en de meesten net-2-jarigen zeggen nog niet zo veel, dus zijn ze wel wat gewend met onverstaanbare kinderen

Vanmiddag ook nog even naar het CB geweest.. Een half jaar geleden werd ik nog vreselijk doorgezaagd over Tijn z'n gewicht.. Dat ie zwaar was en dat ik maar 20+ smeerkaas ipv gewone smeerkaas moest geven en een halve soepstengel ipv een hele als koekje ..
Vandaag bleek dat meneer in het afgelopen half jaar 8,5 cm is gegroeid! (geen wonder dat al z'n broeken te kort worden ) en in gewicht maar een kilo, dus nu was alles weer netjes zoals het hoort te zijn.. Nog steeds zwaar, maar ook lang. Verder alles prima in orde, nog even aangegeven dat ik graag een vinger aan de pols wil houden ivm het praten dat hij het liefst onverstaanbaar doet, dus daar doen we over 3 maanden nog even een telefoontje over en dan over een half jaar weer gewoon een afspraak.

Ik krijg het altijd alleen zo warm als ik Nienke mee moet nemen, Tijn iets niet wil en dus ook eigenlijk getild moet worden en Saskia dan ook nog gaat 'zeuren' (mag ik nu een koekje?).. Altijd goed voor wat ongewenst lichaamsvocht Volgende keer weer gewoon oppas voor de twee die niet hoeven
pi_65236729
E.T. kan me voorstellen dat oppas dan we handig is. Kim heeft nu druppels voor dr oogjes. (moest voor mezelf heen en ha keek er even na) Krijgt nu wat meer praatjes. Nog wel wat koortsig, viel gisteren op de bank in slaap In paniek weer wakker. Mn ogen doen het niet meer, help!
Het schoonmaken en de druppels beginnen nu te werken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:30:53 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_65238509
Beterschap voor Kim!

Tijn gaat opeens hard de lucht in, dat waort vast een grote jongen.

Moonah, wie zou Thies nou niet leuk kunnen vinden? Komt vast helemaal goed.

Ive heeft het er toch wel moeilijk mee dat hij onze aandacht nu moet delen. Hij is jaloers als ik Fee aan het voeden ben en gaat dan aandacht trekken. En als er bezoek is, wordt hij helemaal hyper. Onze aandacht met nog meer mensen moeten delen vindt hij helemaal niet leuk. Mijn man wil al bezoek gaan afbellen, maar dat lijkt mij niet zo'n goed plan. Het is even doorbijten, maar we zullen onze balans wel weer vinden. Toch?
Ik heb vooral medelijden met Ive. Het is ook niet makkelijk voor hem.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:50:05 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_65239077
och arme Ive, het is ook echt niet niks allemaal. Maar hij zal er aan moeten wennen, het is niet anders. Ik zou niet visite af gaan zeggen, maar proberen hem zoveel mogelijk aandacht te geven en dan juist ook als er visite is, dat ie niet het gevoel heeft er alleen voor te staan. maar jullie moeten doen wat goed voelt, dat is het belangrijkste.

ET, ik heb sowieso bewondering voor moeders met 3 kinderen ik heb het met 2 al die klotsende oksels
Tijn is lekker gegroeid dus
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:19:42 #136
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65249212
Cattie, misschien kan het bezoek eerst even met Ive bezig zijn voordat ze zich op Fee storten? Dat hielp hier erg goed. Luuke nam ze dan al snel mee naar boven om haar nieuwe zus te showen. Het komt vast goed maar is ellendig als je het ziet gebeuren. Succes!

En even een hart onder de riem voor alle moeders met BSO en schoolangst: ik zit op mijn werk en lief belde net. Hij was bij de BSO geweest maar Luuke wilde NIET MEE NAAR HUIS!!!! Ze wou eerst nog mee gaan voetballen. O, o, zoooo fijn! Hij is dus nog maar even boodschappen gaan doen.
(En echt, het word gewoon een ander kind. Het afwachtende, bangige meisje word ineens zo zelfstandig! Geniet van dingen zonder ons, in een nieuwe omgeving. Dat was eerst echt niet, dan kreeg ze koorts als we iets 'nieuws' gingen doen, of huilde tranen met tuiten. )
pi_65249622
Fons is hier ook verschrikkelijk stout en dwars aan het doen. Hij wil ook om de tien minuten drinken bij mij, zucht...
Nu zit hij wel met een ferme oorontsteking, dus moeilijk te zeggen of het aan de nieuwe situatie ligt of gewoon omdat hij zich nt goed voelt.
pi_65250523
Luuke

Beterschap met Fonske. In alle opzichten
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:07:38 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65260608
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:19 schreef Lishe het volgende:
maar Luuke wilde NIET MEE NAAR HUIS!!!!
Nou, fijn hart onder de riem....
Ik vrees de dag dat mijn zoon niet meer met me mee naar huis wil!

Nee hoor Lish, erg fijn dat Lukke zo'n ontwikkeling doormaakt.
Ik zal mij vast ook nog wel die richting op ontwikkelen.

Cattie en BM.... sterkte dames, met de grote zonen....
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:14:47 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65260917
BM, beterschap met Fons.
Cattie

Luuk zo goed op het kdv. Heerlijk!!

Wij gaan morgen naar het CB en ik ga de CB-arts vragen om extra goed naar Maud te kijken. Ik heb een vreemd gevoel. Ze is niet echt ziek, maar ook niet lekker. Heeft weer diaree, moet nog steeds hoesten en nou, ja ik kan er niet goed de vinger op leggen. Maar diep van binnen ben ik heel bang dat de bacterie die de longontsteking veroorzaakt heeft niet weg is. Dat ie wel onderdrukt wordt door de AB, maar nu weer op speelt. Misschien heb ik het helemaal mis, maar ik wil graag mijn meisje weer terug. Over 2 weken in elk geval controle bij de kinderarts. Ik hoop van harte dat ik me druk maak om niets en dat ze gewoon wat verkouden is en last heeft van een buikgriepje of zo, maar het knaagt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:23:52 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65261370
Spannend Chacama. En naar, dat ze nog niet zichzelf is...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:33:30 #142
141023 ik80
pi_65261820
Ja dat lijkt me heel vervelend.
Hoe lopen jullie kinderen? Lotte loopt als ze haar "mooie" laarzen aan heeft erg met haar voeten naar binnen.
Met de gymschoenen valt het wel mee.
Lief en ik (nee ik) afgesproken voorlopig niet haar laarzen aan te doen omdat we een goede stand van de voeten wel belangrijk vinden.
Alleen valt het nu op dat ze het ook gaat doen als ze gewoon binnen loopt op haar slofjes. Als ze stil staat valt het wel mee maar als ze loopt en rent valt ze nu soms over haar eigen voeten.
Wat zouden jullie doen, over 3 weken moet ze naar het cb, daar vragen, of toch eerder en naar de ha gaan?

Verder is ze gewoon onwijs lief, gaat steeds meer knuffelen en kusjes geven. het lijkt alsof ze beseft dat er straks iets minder tijd voor haar is want ze ze pakt nu meer liefde dan eerst. En ook gaat ze steeds meer zelf spelen zooo lief.
Volgende week voor het eerst naar de psz maar dan nog samen de fotograaf komt. En de week erna mag ze voor echie.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:44:29 #143
190853 RockabeIIa
pi_65262415
ik80, is heel normaal werd mij verteld. Zo gauw de benen in de lengte schieten gaan ze met X-benen lopen. Maar nu eerst nog effe het O-benentijdperk
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:46:27 #144
141023 ik80
pi_65262513
dus het zou kunnen komen omdat ze ineens de lucht ingaat (want ze x nu)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:11:48 #145
190853 RockabeIIa
pi_65263740
Ik ben geen expert Dat is wat mij een tijdje terug verteld is.
Misschien eens bij het CB of de HA vragen?
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:02:20 #146
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65275607
Inderdaad even checken Cattie Ik80.

Zat met mijn hoofd bij Ive en het wennen aan zijn zusje. Ik weet het nog van Fleur. Heb toen ook in het kleutertopic geschreven dat ze zo veranderde na de komst van Maud. En nu is ze nog steeds anders dan voor Maud. Veel zelfstandiger, veel verantwoordelijker....maar goed ze is ook groter gegroeid.

Zoals verwacht was de lijn inderdaad neerwaarts voor mijn dochter. Maar gelukkig wel beperkt. Ze is nu 85 cm en 10kilo en 400 gram. Ze zou iets zwaarder mogen zijn, maar de CB-arts zei ook dat het met het ziekzijn niet verwonderlijk is dat het geen topgewicht is. Ze zit nog steeds in het groen, dus nog geen zorgen. Verder waren d'r longen schoon, maar wel rode oren en mogelijk schimmelinfectie (niet gek na al die AB) op d'r billen. Als het met 2 dagen niet minder was (met smeren) dan naar de HA. Verder heeft ze goed laten zien dat ze eigenwijs is en dat NEE, echt een stopwoordje is:

CB-arts: Gaan we zo spelen met de blokken?
Maud: Neee......uhhh JA!

Qua spraak zit het goed. Ze moet wel nog beter leren articuleren, maar dat mag op deze leeftijd. D'r woordenschat is ruim en ze maakt zinnetjes van 2-3 woorden en dat is goed. Dat ze nog veel dezelfde klanken gebruikt voor verschillende woorden is ook normaal op deze leeftijd. Jas, fles, vast, enz. hebben dezelfde klank bij Maud en soms is het dus even vragen wat ze bedoelt, maar dat komt goed.

[ Bericht 12% gewijzigd door chacama op 21-01-2009 11:05:18 (verwisseling van namen) ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:35:44 #147
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65279080
Wat vervelend Chaca dat Maud nog haar zelf niet helemaal is, hopelijk zie je snel een stijgende lijn daarin.

Moonah, ik vond het heerlijk om te horen toen Tobias een keer tegen me zei; "Mama jij moet naar huis, daar is de deur!" op de psz, beter dan het huilen omdat je weggaat en bij het ophalen natuurlijk 2 armpjes om je nek geklemd met 'mama ik heb je gemist!' en dan thuis dat ook tegen de katten zeggen

Hier zeiden ze ook dat ze eerst x- en daarna o-beentjes zouden krijgen (of andersom) dus ik zou het aankijken Ik80 maar als je je zorgen maakt gewoon even bij de HA binnenstappen hoor!

Bas-miss en Cattie ik hoop dat de oudste kinders snel gewend zijn aan de nieuwe situatie

Even een vraag; familie van wil ivm de verjaardag van zijn oma naar het Theater. Tobias is nu 3 jaar en 3 maanden en ze willen hiernaartoe; http://www.jeugdtheaterhofplein.nl/winter/index.htm. Ik wil best naar het theater maar ik twijfel nogal over de voorstelling, het ziet er best eng uit nl en sinds een week of 2 moet overal het licht aan en kan er een spook in de gang zitten enzo volgens Tobias... ik neig naar een 'nee', wat zouden jullie doen met deze voorstelling?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65280590
Toen Mikael net naar de psz ging hebben ze hem meteen al in de gaten gehouden met het peutervolgsysteem omdat ze van het cb door hadden gekregen om Mikael zijn ontwikkeling in de gaten te houden. Toen scoorde ie al ruim boven van dat wat ie zou moeten kunnen. Vorige week hebben ze dat weer gedaan en scoorde hij veel hoger dan de vorige keer. Nu hebben ze vandaag een soort cito toest voor peuters met hem gedaan en hij had maar 1 fout. Nu willen ze volgende week een soort gelijke toets doen maar dan voor kleuters.
Mijn vraag nu, is dat wel slim om te laten doen? Ik bedoel we weten dus dat ie met de peutertoets goed heeft gescoord maar om nu weer verder te gaan. Wat moet ie straks dan als ie naar de basisschool gaat? OP de psz zeggen ze dat ie tegen die tijd als ie voor blijft lopen (kan namelijk zijn dat ie met een jaar gewoon weer op het lijntje zit) dat er wel iets geregeld is voor hem. Maar ben ik dan nu zo raar dat ik dat dan weer zover vooruit vind lopen of moet ik die toetsen gewoon laten gaan terwijl het dus over een jaar allemaal voor niks is gebleken?
Hmm beetje onduidelijk allemaal maar wat zouden jullie doen?
Liefde
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:15:42 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_65280597
BM, Fons heeft dus ook moeite met grote broer zijn.. Sterkte!

Wat vervelend dat Maud nog steeds niet helemaal oke is.

Ik80, ik zou het even op het cb vragen.

Saffier, mij lijkt het best wel een spannende voorstelling. Hoe reageert Tobias op spannende dingen op tv? (Er zijn bv afleveringen van de smurfen met geesten enz) Ik neem aan dat het theaterstuk goed afloopt. Ik vind het een twijfelgeval en dat zou voor mij reden zijn om het niet te doen. Dan maar een andere voorstelling of een andere keer gaan.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:18:08 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_65280702
MeNicole, ik zou het wel laten doen (als Mikael er zelf geen probleem mee heeft).
pi_65280808
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:35 schreef Saffier het volgende:

Even een vraag; familie van wil ivm de verjaardag van zijn oma naar het Theater. Tobias is nu 3 jaar en 3 maanden en ze willen hiernaartoe; http://www.jeugdtheaterhofplein.nl/winter/index.htm. Ik wil best naar het theater maar ik twijfel nogal over de voorstelling, het ziet er best eng uit nl en sinds een week of 2 moet overal het licht aan en kan er een spook in de gang zitten enzo volgens Tobias... ik neig naar een 'nee', wat zouden jullie doen met deze voorstelling?
Ik zou het met Tomas (bijna 4) niet doen, op basis van de omschrijving. Gemene sneeuwgeesten, nachtmerries. Straks zit hij huilend in het theater, zo'n voorstelling maakt zoveel indruk en het is zo lastig uitleggen dat het allemaal 'nep' is als hij het vlak voor zich ziet gebeuren.

Kunnen ze niet iets vrolijkers uitzoeken? Of een leuke voorstelling met muziek ofzo?

Wij gaan binnenkort (7 febr.) naar Floddertje en dat lijkt mij een hele leuke voorstelling om naartoe te gaan. Ben benieuwd hoe dat gaat worden.
It's all up to you
pi_65280816
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:18 schreef cattie het volgende:
MeNicole, ik zou het wel laten doen (als Mikael er zelf geen probleem mee heeft).
Mikael vind het helemaal geweldig. Eindelijk bezig zijn zeg maar!!
Liefde
pi_65281016
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:15 schreef MeNicole het volgende:
Toen Mikael net naar de psz ging hebben ze hem meteen al in de gaten gehouden met het peutervolgsysteem omdat ze van het cb door hadden gekregen om Mikael zijn ontwikkeling in de gaten te houden. Toen scoorde ie al ruim boven van dat wat ie zou moeten kunnen. Vorige week hebben ze dat weer gedaan en scoorde hij veel hoger dan de vorige keer. Nu hebben ze vandaag een soort cito toest voor peuters met hem gedaan en hij had maar 1 fout. Nu willen ze volgende week een soort gelijke toets doen maar dan voor kleuters.
Kunnen ze niet gewoon even wachten tot hij daadwerkelijk kleuter is en dan die test doen? Ik snap niet dat ze daar nu al zo'n vaart achter zetten eigenlijk. Behandelen ze hem op de psz dan anders omdat hij voor loopt? Hier weten ze dat Tomas iets voorloopt maar daar zijn ze vrij makkelijk in. De kids kunnen gewoon zelf uitzoeken waar ze mee willen spelen e.d. en hij pakt gewoon standaard dingen voor de iets oudere kindjes.

Eigenlijk snap ik al die tests niet zo. Wat bekijken ze dan precies? Wat voor 'vragen' moet hij dan beantwoorden?

[ Bericht 8% gewijzigd door TearSong op 21-01-2009 13:31:31 ]
It's all up to you
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:28:24 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65281110
Saffier, ik zou het ook niet doen. Wel een andere gezellige voorstelling, maar niet van spannende/enge dingen.

MeNicole. Ik zou het wel laten testen. Op die manier kunnen ze ook zien waar Mikael veel plezier in heeft en dat ook meer aanbieden op de PSZ. Wel fijn dat ze er goed naar kijken.

'Mama, daar is de deur' Ik ben benieuwd. Hier mogen we over een maandje. Ga vrijdag denk ik maar even koffie-drinken. Vind ik ook wel weer gezellig om Fleur d'r 'oude'juffen weer te zien.

Vanmiddag weer een glimps mogen zien van mijn vrolijke Maud. D'r vriendje was bij de oppas en samen hebben ze heerlijk de boel weer onveilig gemaakt. Lekker spontaan lachen en spelen. Niet constant op/aan me hangen en liggen.
pi_65282093
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:26 schreef TearSong het volgende:

[..]

Kunnen ze niet gewoon even wachten tot hij daadwerkelijk kleuter is en dan die test doen? Ik snap niet dat ze daar nu al zo'n vaart achter zetten eigenlijk. Behandelen ze hem op de psz dan anders omdat hij voor loopt? Hier weten ze dat Tomas iets voorloopt maar daar zijn ze vrij makkelijk in. De kids kunnen gewoon zelf uitzoeken waar ze mee willen spelen e.d. en hij pakt gewoon standaard dingen voor de iets oudere kindjes.

Eigenlijk snap ik al die tests niet zo. Wat bekijken ze dan precies? Wat voor 'vragen' moet hij dan beantwoorden?
Hij krijgt op de psz idd "werkjes" voor de oudste peuters. Hij gaat ook met de oudste kindjes mee naar de basisschool af en toe om hem zo meer uitdaging te geven. Maar ik denk dan ook: Het houdt een keer op. Wat moet ie dan straks als ie 4 is. Dingen van groep 1a2 gaan doen?

Ze hadden wel leuke dingen die ie moest doen. Ze hadden bv 5 plaatjes. Van een jongentje die op moet staan tot aan dat ie naar school gaat.
Plaatje 1: Jongentje word wakker.
Plaatje 2: Jongentje doet zijn kleren aan.
Plaatje 3: Jongentje gaat eten.
Plaatje 4: Jongentje doet jas en schoenen aan.
Plaatje 5: Jongentje is op school.
Die lagen dan door elkaar en hij moest er een goeie volgorde van maken. Zo hadden ze ook van een meisje dat met der hondje ging wandelen en een jongentje dat ging zwemmen.

Verder hadden ze een boekje waarin hij aan moest wijzen wat voor, achter, naast, boven, onder enzo was.

Ook hebben ze gekeken naar zijn woordenschat. Dit was gewoon doormiddel van hem laten praten over het weekend en andere dingen.

En ze hebben hem een verhaal voorgelezen die hij dan weer na moest vertellen. Hij was helemaal niet aan het opletten en veel meer met andere dingen bezig. Steeds erdoor heen praten enzo. Maar aan het eind kon ie precies vertellen waar het over ging.
Liefde
pi_65282531
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:53 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Hij krijgt op de psz idd "werkjes" voor de oudste peuters. Hij gaat ook met de oudste kindjes mee naar de basisschool af en toe om hem zo meer uitdaging te geven. Maar ik denk dan ook: Het houdt een keer op. Wat moet ie dan straks als ie 4 is. Dingen van groep 1a2 gaan doen?
Tja of het een keertje ophoudt is de vraag natuurlijk. Als hij steeds een stapje voorloopt op de anderen...

Ik moet zeggen dat ik het wel netjes vind dat ze het bij jou zo goed in de gaten houden
It's all up to you
pi_65282576
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:06 schreef TearSong het volgende:

[..]

Tja of het een keertje ophoudt is de vraag natuurlijk. Als hij steeds een stapje voorloopt op de anderen...

Ik moet zeggen dat ik het wel netjes vind dat ze het bij jou zo goed in de gaten houden
Ja daar ben ik ook wel blij om. Hun weten dat allemaal beter dan ik dat doe. Ik weet niet anders dan dat dit gewoon is zeg maar. Mikael is Mikael anders weet ik niet!
Liefde
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:18:56 #158
141023 ik80
pi_65282964
Menicole, zo moet je het voorlopig ook houden hoor! (Hoe hij voor jou is) Maar voor de basisschool is het wel heel fijn om te weten of ze een kind het voorsprong binnenkrijgen omdat ze daar dan op kunnen reageren. Je kan anders veel gaan mislopen, hij kan ineens gaan onderpresteren. En dan haal je het niet zo snel meer eruit.
Doen waar jij en Mikael je goed bij voelen. Probeer hem goed uit te dagen, niet meer stof maar meer inhoudelijk zou ik zeggen (snap je hem?)
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:38:09 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65283764
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:08 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook wel blij om. Hun weten dat allemaal beter dan ik dat doe. Ik weet niet anders dan dat dit gewoon is zeg maar. Mikael is Mikael anders weet ik niet!
Dat zij het beter weten qua kennis en ontwikkeling is wel zo, maar aan de andere kant zeg je zelf ook voor jou is hij gewoon Mikael. Dat ze er zo goed op letten, zou ik alleen maar blij mee zijn. Ze doen het niet om Mikael te pesten, maar om te zorgen dat hij zich verder goed blijft ontwikkelen. Ik snap je twijfel wel, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat Mikael als hij 4 is niets meer te doen heeft. Misschien is hij dan al druk bezig met lezen. Prima toch. Als hij zich op die manier ontwikkelt. Het is soms moeilijk om buiten het gebruikelijke plaatje te denken, maar ieder kind is en blijft uniek.

Fleur kwam ook met en taalvoorsprong op de peuterspeelzaal en wat qua spelen ookal wat verder dan de andere kindjes, zo signaleerden ze daar (ze is overigens niet getest, omdat het peutervolgsysteem er toen nog niet was). Ik vond het fijn om te weten en nu ik Maud heb, zie ik pas hoever Fleur was toen.

[ Bericht 0% gewijzigd door chacama op 21-01-2009 14:38:54 (spelfout) ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:22:12 #160
3011 E.T.
pi_65287649
Ik zou testen om het te weten en signaleren en er verder niets mee (laten) doen.

Saskia heeft ook altijd alle Cito's op de psz zonder fouten gemaakt en ook de Cito in groep 1 mocht ze vorig jaar mee doen (toen zat ze twee weken op school) en daar haalde ze ook drie keer de hoogste score. Fijn om te weten dat ze dus wat slimmer is dan de rest, op die manier kan de juf ook snel signaleren of ze er met de pet naar gooit (alleen maar in de poppenhoek en de echte 'werkjes' afraffelen bijv.) maar verder hebben we er altijd voor gekozen om in principe dezelfde lesstof aan te bieden als de overige peuters en kleuters van haar groep. Alleen op eigen initiatief van Saskia wordt er verrijkingsstof aangeboden. Zo komt ze nu dus wel regelmatig thuis met werkjes met letters en eenvoudige leesoefeningetjes, maar dat is alleen omdat ze zelf aangeeft met letters te willen werken.. niet omdat het bij voorbaat aangeboden wordt.
Zo blijft ze wel gewoon de 5 jarige kleuter die ze nu is maar krijgt ze wel de dingen die voor haar interessant zijn
pi_65288058
Chacama ik bedoel het ook precies zoals jij dat zegt.
Mikael heeft ook heel snel dat ie zich op de psz niet kan concentreren. En dat kwam met dat verhaaltje voorlezen ook weer duidelijk naar voren. Maar hij krijgt wel allemaal mee wat er gebeurd. Hij vind het gewoon "saai" en gaat daarom maar op zoek naar iets anders.

Gelukkig is het ook nog gewoon een lekkere eigenwijze peuter met zo heeeeel af en toe een bui. Hij kan zich ook uren vermaken met auto's en helicopters enzo.
Liefde
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:38:04 #162
3011 E.T.
pi_65288194
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:34 schreef MeNicole het volgende:
Mikael heeft ook heel snel dat ie zich op de psz niet kan concentreren.
Dat zou voor mij een grotere zorg zijn dan de aangeboden lesstof niet zo boeiend vinden. Want als hij dit in een groepje van 15 peuters al heeft..... hoe gaat hij zich straks dan redden in een klas met 30+ kleuters?
Als hij niet leert hoe hij zich moet concentreren (en dat is echt niet alleen maar met het aanbieden van moeilijkere dingen) houdt hij daar zijn hele leven last van
pi_65288323
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:08 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Herkenbaar. Op de PSZ werd ik ineens aangesproken door de juf...ze waren buiten aan het spelen en daar stond op de stoep met verf 'X502' geschreven. Tomas zei dus tegen de juf 'hey, daar staat X502!' en de juf vond dat al wat vreemd en vroeg dus of ik dat een keer aan hem verteld had. Ik had het nog nooit gezien dus dat zeg ik ook tegen de juf, vervolgens is ze de rest van de week bezig geweest met Tomas letters en cijfers die op de kleding van de andere kindjes stonden te laten lezen, ze kon het haast niet geloven..terwijl ik dacht dat alle kinderen van zijn leeftijd dat doen

Hier dus geen volgsysteem en aangezien het laatste bezoekje bij het CB al geweest is gaat dat ook niet meer gebeuren geloof ik Ik begin er alleen nu aan te twijfelen of het handig is om hem toch te laten 'testen' voor hij naar de basisschool gaat zodat ze daar ook weten dat/of hij misschien wat verder is dan de andere kindjes. Of hij echt veel verder is weet ik overigens niet want net zoals MeNicole heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal
Hij leert wel snel dingen, herkent alle cijfers en letters en kan kleine sommetjes oplossen. Verder hoeft hij nu niet echt meer te tellen (als hij 5 flessen ziet zegt hij direct dat het er 5 zijn, waar hij vroeger echt '1, 2, 3, 4, 5' moest tellen)
Zou het nodig zijn dat eens ergens aan te kaarten? Of toch maar afwachten wat ze er op de basisschool van zeggen zodra hij daar begint? Door het verhaal van MeNicole begin ik te twijfelen.

Overigens schrijf ik dit met enige tegenzin want het is helemaal niet de bedoeling om een 'kijk mijn peuter eens slim zijn' verhaal af te steken hoor. Misschien dat wat hij doet wel heel normaal is, maar als dat niet zo is dan is het misschien handig als er ook eens naar gekeken wordt.
It's all up to you
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:03:49 #164
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65288935
Tearsong, zoals je het schrijft, is het helemaal niet opschepperig geschreven. Dus wat dat betreft geen zorgen. Ik zou als ik dit zo lees (en met mijn kleuter en peutr verglijk) toch wel laten testen. Het feit dat ie aan het lezen is op het niveau van een groep2 kind en telt zonder te tellen zegt ook al wat. Juist om inderdaad met kennis naar een basisschool te gaan. Lijkt mij niet geheel onverstandig. En vraag evt. de peuterjuffen om eens te zien wat hen opvalt, naast het lezen.
pi_65289166
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:41 schreef TearSong het volgende:

Overigens schrijf ik dit met enige tegenzin want het is helemaal niet de bedoeling om een 'kijk mijn peuter eens slim zijn' verhaal af te steken hoor. Misschien dat wat hij doet wel heel normaal is, maar als dat niet zo is dan is het misschien handig als er ook eens naar gekeken wordt.
Haha dat lijkt misschien al gauw zo he als je zulke dingen opschrijft

Maar het is toch goed dat dat je opvalt, soms weet je ook niet of dingen bij de leeftijd horen of dat ze misschien al een stapje verder zijn! Mij lijkt dat ze het op school wel snel genoeg gaan zien hoor als dat het geval blijkt te zijn
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:25:53 #166
3011 E.T.
pi_65293060
TearSong, testen klinkt wel aardig maar door wie? wat voor test? (hier op de psz hebben ze Cito-toetsen, vandaar dat Saskia daar is getest).
Over 2 maanden gaat Tomas naar de basisschool, je kunt het natuurlijk altijd aan de juf straks aangeven. Dingen opnoemen waarvan jij denkt (of weet) die niet bij zijn leeftijd passen, maar als het een goede juf is heeft ze dat ook binnen de kortste keren door
pi_65294715
Als Montessori juf krijg ik echt helemaal jeuk van toetsen/testen. En vooral op zo'n jonge leeftijd. Die ontwikkeling is nog zo grillig en onvoorspelbaar. Wat wil je (of de psz) er nou mee bereiken? Als je toch gewoon de kinderen goed observeert, dan valt de ontwikkeling gewoon op en daar handel je naar. Daar heb je (als ouder of psz) toch geen toets voor nodig ?

En het leren lezen en het schrijven van cijfers/getallen...volgens de filosofie van Montessori zijn kinderen van 3 a 3,5 juist ontzettend gevoelig om dat te leren. Dus dat vind ik niet opvallend.

Ik begrijp heel goed dat je als ouder inzicht wil krijgen in de vaardigheden van je kind, maar er zijn andere manieren om dat te bereiken ipv het afnemen van een toets. Observatie, het kind diverse cognitieve uitdagende werkjes aan te bieden, zodat je kan kijken wat hij/zij daarmee doet...

En je kan kinderen wel versneld door de leerstof laten gaan, maar waar houdt het dan op ? Je zit er ook niet op te wachten dat je kind met 9 jaar de basisschool af moet...
Ik probeer zoveel mogelijk de verbreding/verdieping in te gaan.

Mmmm, heel verhaal geworden. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:29:53 #168
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65295277
Zo, er is veel gebeurd! Ik heb niet alles goed gevolgd, maar ik zie dat Thies voor het eerst naar de speelzaal is geweest! Wat spannend en leuk en nieuw!
Fijn dat het goed gegaan is, dat het afscheid nemen niet moeilijk was. En Thies is zo charmant, dat zien ze daar ook heus wel!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65295734
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:10 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Als Montessori juf krijg ik echt helemaal jeuk van toetsen/testen. En vooral op zo'n jonge leeftijd. Die ontwikkeling is nog zo grillig en onvoorspelbaar. Wat wil je (of de psz) er nou mee bereiken? Als je toch gewoon de kinderen goed observeert, dan valt de ontwikkeling gewoon op en daar handel je naar. Daar heb je (als ouder of psz) toch geen toets voor nodig ?
Nou ja, dat was ook mijn eerste ingeving en zoals ik er tot nu toe over dacht. Maar dan lees ik hier over peutervolgsystemen via het CB en citotoetsen op de psz en dan denk ik 'ik heb zeker iets gemist ofzo dat dit tegenwoordig de manier is om met dat soort dingen om te gaan' en als ik dan lees dat het handig is dat basisscholen voorbereid zijn op kindjes die misschien iets voor liggen dan ga ik inderdaad twijfelen. Moet ik er dan ook eens naar laten kijken of niet? Waar ik voorheen wel doorhad dat hij waarsch. iets snel is met dingen als cijfers en letters, sommetjes maken e.d. maar zoiets had van 'we zien op de basisschool wel' begin ik nu n.a.v. de reacties over die toetsing te twijfelen. Dus vandaar mijn berichtje
It's all up to you
pi_65296036
Ik begrijp je berichtje, hoor ! En ik begrijp ook dat je als ouder op zoek bent.
Ik denk alleen dat het niet het 1 of het ander is. Het is niet of toetsen of we zien wel.

Misschien kan je bedenken wat je zou willen weten ? En wat je met die informatie zou willen ?
pi_65296410
Wij zijn helemaal niet met testen oid bezig (althans, Anna niet, ik wel op mijn werk).

Ze kan wel tot 13 tellen. Een, tee, tetien. En kleuren. Soms zelfs noemt ze bij toeval de goede kleur. En tijdens voorlezen zit ze keurig geconcentreerd achterstevoren ondersteboven op het bankje.
*OUD heilige*
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:07:23 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65296481
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:29 schreef PM-girl het volgende:
En Thies is zo charmant, dat zien ze daar ook heus wel!

Fijn dat je je neus weer laat zien.
Hoe gaat het met het Simonster?

Qua toetsen, ik ben het volkomen eens met KP. Als kleuterjuf heb je zó in de peiling wat voor vlees je in de kuip hebt, zéker als een kind opvallend ver 'voor' is.
Maar dan nog, wat is voor? Een kind ontwikkelt zich op zó veel gebieden, niet alleen cognitief. Kleutergroepen zijn er juist ook om ál die gebieden te activeren/ontwikkelen. Leren knippen, netjes werken, plakken, doorzetten, concentreren, taakjes plannen, sociaal gedrag, op je beurt wachten, samen delen, op een adequate manier voor jezelf opkomen, schrijfmotoriek, spelen, emoties kunnen uiten al dan niet verbaal, je gedachten verwoorden, logisch redeneren, orientatie in de ruimte etcetcetc. Echt, er is zo veel meer te leren dan alleen maar die letters.
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:19:38 #173
94046 PM-girl
pi_65296869
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:07 schreef Moonah het volgende:
Hoe gaat het met het Simonster?
Peuter hè! En Simonster
*
pi_65296889
ik vind 't wel erg knap van de juffen dat ze de voortgang op juist al die gebieden zo gedetailleerd bijhouden. dat doen ze althans bij Piet op school wel. ongelooflijk, wat een werk!

moonah, ik herken 't wel, dat 't je nogal veel doet of ze je kind wel lief & leuk vinden. en een ópluchting als dat dan inderdaad wel 't geval blijkt te zijn.
pi_65297006
Doen jullie dat met zo'n leerlingvolgsysteem Moonah en KP en anderen? Collega's vertelden dat ze balkjes hebben waar je alles een paar keer per jaar bijhoudt en dan precies ziet hoe het gaat met een kind op alle verschillende gebieden. Die heb je schijnbaar zelfs al voor baby's en peuters.
*OUD heilige*
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:28:56 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65297261
Er zijn diverse observatiesystemen Yp. Die worden systematisch een aantal keer per jaar afgenomen. Maar eigenlijk ga je (ik tenminste ) meer af op je ervaring, gevoel en gewoon het werken met een kind. Die toetsen/volgsystemen zijn vaak een objectieve bevestiging van zaken die je al wist. Hoewel de eerlijkheid me gebiedt te bekennen dat er ook wel eens iets doorheen glipt hoor, en dan ben ik toch wel blij met die ellendige toetsen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:30:29 #177
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65297322
Oh en Chacama, gelukkig niets ernstigs met Maud!
pi_65297341
Wij gebruiken het leerlingvolgsysteem van Tije de Vos.
Zij gaat uit van didactische leeftijden. Vanaf groep 3 wordt iedere maand geteld. Zo zou een 3e groeper dus in oktober DLE 2 "moeten" hebben. Dit is voor de ouders ook erg inzichtelijk/te begrijpen en als leerkracht kan je goed uitleggen wat het niveau is. Zo kan je dus goede gesprekken voeren over eventuele achterstanden of juist enorme uitschieters naar boven. In principe toetsen wij 2x per jaar. Maar aangezien je met DLE's werkt zou je tussendoor kunnen toetsen.

*gaat redelijk kort door de bocht met dit verhaal*
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:40:24 #179
3011 E.T.
pi_65297721
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:20 schreef bixister het volgende:
ik vind 't wel erg knap van de juffen dat ze de voortgang op juist al die gebieden zo gedetailleerd bijhouden. dat doen ze althans bij Piet op school wel. ongelooflijk, wat een werk!

moonah, ik herken 't wel, dat 't je nogal veel doet of ze je kind wel lief & leuk vinden. en een ópluchting als dat dan inderdaad wel 't geval blijkt te zijn.
Toen wij vorig schooljaar een gesprekje met de juf hadden om te horen hoe Saskia het deed op school viel ik werkelijk van mijn stoel van verbazing.. De juf had Saskia net zo goed door als ikzelf Ze wist precies wat ze wel en niet graag deed, wat ze wel en niet goed kon..
Ik vond dat echt heel knap en heeft mij heel veel vertrouwen in haar gegeven.

Overigens de psz toetsen leggen zich (hier tenminste) voornamelijk toe op taalontwikkeling aangezien wij hier als 'groot Rotterdam' worden aangemerkt en er dan meer kans is op meer kinderen met een taalachterstand doordat Nederlands vaak niet de eerste taal bij die kinderen thuis is. Zo kan er op de psz wat sneller worden bijgestuurd om een kind goed Nederlands te leren
pi_65299136
Op het oude kdv gingen ze ook starten met toetsen. Volgens piramide was dat, van het cito. Ik vind dat ook zo grappig E.T. dat de leidsters bij het kdv zoveel over Anna weten.
*OUD heilige*
pi_65306255
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:38 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dat zou voor mij een grotere zorg zijn dan de aangeboden lesstof niet zo boeiend vinden. Want als hij dit in een groepje van 15 peuters al heeft..... hoe gaat hij zich straks dan redden in een klas met 30+ kleuters?
Als hij niet leert hoe hij zich moet concentreren (en dat is echt niet alleen maar met het aanbieden van moeilijkere dingen) houdt hij daar zijn hele leven last van
Maar dat hij zich niet kna concentreren is vooral met voorlezen en dat is waarschijnlijk gewoon omdat ie het saai vind. Want als ie zelf aan het werk mag kan ie het wel heel goed. Nu zeiden ze op de psz wel dat hij natuurlijk niet te vergeten nog niet eens 2,5 is dus het niet eens zo heel gek is. Ze willen dus zien uit te vinden of dat door zijn leeftijd komt of door verveling!!
Liefde
pi_65306371
wat als hij tijdens het voorlezen gewoon niet stil kan zitten, omdat dat gewoon bij zijn leeftijd past ? Wat verstaan de peuterjuffen dan onder concentratie ?
pi_65306503
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 07:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
wat als hij tijdens het voorlezen gewoon niet stil kan zitten, omdat dat gewoon bij zijn leeftijd past ? Wat verstaan de peuterjuffen dan onder concentratie ?
Weet ik niet. Als ik hier thuis met hem voorlees (en dan zijn het geen boekjes die ze op de psz lezen) dan is ie een en al oor. Ze willen daar dat ie gewoon blijft zitten en naar het boekje blijft kijken. En dat doet ie niet. Hij zit steeds achterste voren en met andere kindjes te praten en vragen te stellen over dingen die zouden kunnen gebeuren in zo'n verhaal!!
Liefde
pi_65306709
hahaha, ondernemend type !
Bij mij in de groep kijken kinderen mij ook niet altijd aan als ik wat uitleg, maar dat betekent niet dat ze niet luisteren. In de meeste gevallen weten ze gewoon wat ik gezegd hed (uitzonderingen daar gelaten, haha). Ik kan namelijk tijdens een vergadering ook luisteren en aantekeningen maken of leuke poppetjes tekenen

Wat zou er gebeuren als jullie het boekje samen gaan uitkiezen, zodat de juf dat kan voorlezen ?
pi_65306820
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:34 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Wat zou er gebeuren als jullie het boekje samen gaan uitkiezen, zodat de juf dat kan voorlezen ?
Nou gister was Mikael met zijn klasje naar de bieb ivm het voorleesontbijt gedoe. Daar mochten alle kindjes een boekje uitkiezen die ze dan de aankomende weken gingen voorlezen. Maar Mikael vind die boekjes gewoon niet leuk. Hij wil echt de verhalen zeg maar. Gewoon als Jip en Janneke of Otje of Pluk. Niet een boek waarbij hij de plaatjes ook moet kijken maar waat ie gewoon kan zitten en bezig zijn met zijn eigen ding en ondertussen kan luisteren. En dat soort verhaaltjes willen ze niet voorlezen omdat de andere kindjes daar hun aandacht niet bij houden. Liever 1 die niet oplet dan 7 anderen. Nu lezen ze zulke verhaaltjes tijdens het vrij spelen wel eens met hem apart.
Liefde
pi_65307005
Wat jammer dat de psz niet aan zijn behoefte voldoet. Als je vind dat ik doorzaag, dan moet je het zeggen..

Dus Mikael had een leuk verhalenboek uitgekozen en toen werd dat dus "afgekeurd" en uiteindelijk niet meegenomen naar de psz ?
pi_65307130
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:57 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wat jammer dat de psz niet aan zijn behoefte voldoet. Als je vind dat ik doorzaag, dan moet je het zeggen..

Dus Mikael had een leuk verhalenboek uitgekozen en toen werd dat dus "afgekeurd" en uiteindelijk niet meegenomen naar de psz ?
Ik heb het boekje meegenomen naar huis en volgende week mag ie het meenenemn en dan gaan ze met hem en de ouste kindjes dat lezen!!

[ Bericht 0% gewijzigd door MeNicole op 22-01-2009 09:09:49 ]
Liefde
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:20:25 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65307498
Nou, hiep hoi. Mijn eerste vrije ochtend.
Thies net weggebracht naar de psz. Hij moest een beetje huilen, ik hield me groot, heb snel afscheid genomen, mijn kind huilend in de armen van de (lieve!) juf achtergelaten en op de gang staan brullen. En nu schiet ik weer vol. Toen ik stiekem door het raam keek zat mijn ventje eerst op schoot, maar al snel naast de juf op zijn stoel de kring rond te kijken. De juf zag mij en stak haar duim omhoog. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed gaat, Thies vindt het vast heel leuk om daar te spelen, hij leert er andere kinderen kennen, leert (hopelijk!) praten.... Maar pffff, het is pas 9.15u. Ik moet nog wachten tot 11.45.
Ik ga zo maar boodschappen doen. Normaal doe ik dat met Thies.
Het zal nu wel een stuk sneller gaan, maar het zal ook veel minder gezellig zijn.
Blegh, ik moet mijn kind leren loslaten, ik weet het.
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:22:26 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_65307544
Oh ik vond dat ook zo moeilijk toen, en als ze hopenlijk binnenkort hier weer gaat zal dat ook wel weer zo zijn.
HEt wordt nog veel erger moonah straks vraagt hij of hij asjeblieft mag , ik voelde me zo aan de kant geschoven toen

donderdag 22 januari 2009 @ 09:23:36 #190
108648 cattie
lieve moeder
pi_65307572
Och Moonah, zo voelde ik me ook toen Ive voor het eerst naar het kdv ging! Volgens mij gaat Thies het helemaal leuk vinden daar en dan is het voor jou hopelijk ook wat makkelijker om hem los te laten.
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:31:06 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65307743
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:22 schreef _evenstar_ het volgende:
HEt wordt nog veel erger moonah straks vraagt hij of hij asjeblieft mag
Ik weet niet of ik dat erger zal vinden. Het is natuurlijk een positieve ontwikkeling als hij graag wil gaan. En uiteraard gun ik hem dat. Dat ík moeite heb met het loslaten is míjn probleem, daar zal ik mee moeten leren dealen. Als híj het maar fijn vindt, daar gaat het me om. En gelukkig heb ik dat vertrouwen wel. We moeten er alleen even doorheen, en dat kost van beide kanten wat tranen.

Tnx voor jullie lieve woorden Evenstar en Cattie.
pi_65307779
Over een tijdje word je door Thies naar huis gestuurd als je hem daar af zet.

Mikael heeft sinds 2 weken een nieuw jongentje in de klas. Dat jochie heet Marcus maar Mikael noemt hem steeds Noud Als ik vraag hoe dat jochie heeft zegt ie gewoon Marcus en dan erachteraan: Maar ik noem hem Noud!!
Liefde
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:33:04 #193
190853 RockabeIIa
pi_65307800
Moonah Het goed vast helemaal goed!
Lekker snel alleen boodskappies doen!!!
pi_65307801
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:32 schreef MeNicole het volgende:
Over een tijdje word je door Thies naar huis gestuurd als je hem daar af zet.
Check! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65313006
Lastig en moeilijk Moonah. Kun je even bellen hoe het gaat tussendoor? Voor je eigen rust? Al is hij nu als het goed gaat al weer thuis. Het was vast een succes. Thies is zo'n open jochie naar andere kindjes en volwassenen toe.

Bijna elke ochtend is 1 van de eerst zinnen die we horen: "juffie peluh?" Dan voel ik me ook wel stom, vaak wil ze niet eens thuis blijven. Maar het wel fijn dat het praktisch altijd zo goed gaat.
*OUD heilige*
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:55:44 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65316287
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:23 schreef YPPY het volgende:
Lastig en moeilijk Moonah. Kun je even bellen hoe het gaat tussendoor? Voor je eigen rust? Al is hij nu als het goed gaat al weer thuis. Het was vast een succes. Thies is zo'n open jochie naar andere kindjes en volwassenen toe.
Ah, da's lief dat je dat zegt.
Bellen is/was niet nodig hoor. Het loslaten vind ik gewoon moeilijk. En dan helpt een belletje ook niet (stel je voor dat ik hem op de achtergrond zou horen huilen.... ). maar het is hardstikke goed gegaan. Wist ik ook wel.
quote:
Bijna elke ochtend is 1 van de eerst zinnen die we horen: "juffie peluh?" Dan voel ik me ook wel stom, vaak wil ze niet eens thuis blijven. Maar het wel fijn dat het praktisch altijd zo goed gaat.
Jij moet je niet stom voelen! Dat staat toch los van jou? Heerlijk, haar enthousiasme, van genieten!
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:00:19 #197
4177 Jojogirl
pi_65316449
Fijn dat het goed is gegaan Moonah. En natuurlijk wist je dat vantevoren, maar dat maakt het afscheid nemen helaas niet makkelijker

Finn is trouwens ook wel eens teleurgesteld als blijkt dat ie die dag niet naar het kdv gaat en dat alleen papa of mama de deur uit gaat. Maar dat is ook zo weer vergeten en ik ben blij dat ie het daar zo naar zijn zin heeft.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:17:40 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65340447
Wat goed van Thies En voor mama Moonah een . Dat loslaten is verschrikkelijk.

En voor Yppy een en een hart onder de riem. Hier hoor ik ook elke ochtend: Ada... ada toe???? En nu is dat hier ook bijna dagelijks de gang van zaken, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Wij zijn vanochtend gaan spieken op de peuterspeelzaal. Ik heb genoten... Maud heeft eerst even bij mij op schoot de kat uit de boom gekeken en is daarna gaan puzzelen, heeft gekeken in de gang, een poging gedaan tot fietsen en daarna netjes in de kring (naast me) samen met de andere kindjes naar het verhaal geluisterd en goed mee gedaan in de kring. Daarna zijn we naar Ada gegaan. En ze gaf de juf een kus en zwaaide: doeiii. En toen de juf vroeg of ze weer een keer zou komen zei ze volmondig en met een grote lach: ja... speluh!!! Dus ik heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen. Ik ga nog even bellen met de organisatie of ze iets eerder mag komen, omdat ze anders eerst 2x gaat en het daarna meteen vakantie is. Dat lijkt me verwarrend.

En nog even een klein spammetje. De echte vakantie-spam komt in het foto-topic. Maar die moet nog van de camera afkomen. En deze is van mijn mobiel.

[ Bericht 9% gewijzigd door chacama op 24-01-2009 21:57:57 (foto) ]
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:52:10 #199
94046 PM-girl
pi_65343958
Och Moonah, wat moeilijk! Het is inderdaad die rare eerste keer en ik denk dat het geen bal uitmaakt of dat met 4 maanden is, of nu met ruim twee. Je mannetje gaat voor het eerst ergens heen zonder jou en dat is gewoon raar, moeilijk en niet zo leuk!
*
  zondag 25 januari 2009 @ 21:52:10 #200
1762 YPPY
Yppiaans
pi_65400329
Fijn dat het zo goed ging met Maud op de peuterspeelzaal.

Zit nu te schrijven in Anna's 'dagboek', echt leuk om van alles terug te lezen. Het eerste jaar heb ik meteen bijgehouden en een maandje terug ben ik aan de rest begonnen. Nu ben ik nog maar een half jaar achter. Het lijkt me wel leuk voor haar voor 'later'.

Over 2 weken gaan we op een basisschool kijken. Vinden jullie dat vroeg? Ik krijg wel verbaasde reacties dat ik die afspraak al heb gemaakt. Behalve van een andere moeder uit het dorp die nog fanatieker is. Fjew Nu kan ik de maandag nog redelijk makkelijk vrij nemen, maar 1 februari heb ik gedeeltelijk een andere functie waardoor dat veel lastiger is. En aangezien J. alleen op maandag vrij is, moeten we wel op die dag. Ik wil wel een beetje op tijd, want als deze school het wordt, kan ik de nso (2 dagen) gaan regelen en moet J. zijn ouderschapsverlof vast gaan leggen. Wordt het een andere school, dan hebben we een probleem en moet ik zien dat ik ouderschapverlof/andere werktijden krijg. Wat is een kdv toch makkelijk.
*OUD heilige*
pi_65400540
voor de naschoolse opvang is 't inderdaad vaak wel nodig om het tijdig geregeld te hebben. hier moest je rekenen op een wachttijd daarvoor van 2 jaar! we waren daar dan ook te voor bij Piet. meteen Anna ook maar ingeschreven, en die heeft nu wel op tijd een plek daar. nu maar hopen dat ze zich daar ook een beetje kan aanpassen; het is daar een stuk drukker dan bij 't kdv heb ik de indruk, en dat drukke gedoe van andere kinderen is precies waar ze niet van houdt... naja, we zullen zien. ze moet er maar een beetje in'groeien'. en ik heb de begeleidsters daar al een beetje ingeseind haar goed in de gaten te houden.
pi_65400602
oja en YPPY, wat leuk dat je zo'n 'dagboek' bijhoudt. een half jaartje is nog wel in te lopen. ik moet nog meer dan de helft van alle foto's bestellen dan wel inplakken....
  zondag 25 januari 2009 @ 22:08:43 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_65400951
De nso is gelukkig wel in hetzelfde gebouw als het kdv (als het die school wordt), dat is bekend. Ze gebruiken ook dezelfde in/uitgang en speelplaats. Ik vind het wel jammer dat het moet, maar om 15 uur ophalen gaan we niet redden. En als het met het ouderschapsverlof lukt, hoeft ze niet naar de vso, en is het 'maar' twee dagen.

Van dat half jaar heb ik gelukkig wel veel aantekeningen, dus goed te doen. De foto's zijn bij t/m d'r 2e verjaardag. Dat boek kwam vorige week binnen. Nu nog een half jaar dus. Het wordt wel steeds makkelijker, nu ik gewend raak aan de software. Met twee kinderen is zoiets helemaal veel werk...
*OUD heilige*
  maandag 26 januari 2009 @ 14:02:55 #204
108648 cattie
lieve moeder
pi_65418606
Yppy, Ive staat al sinds zijn 2e verjaardag ingeschreven op school en de bso. Bso heeft een wachtlijst, ik moet duimen dat hij plaats heeft als hij naar school gaat. Bij ons is de bso in het zelfde gebouw als het kdv (en de leidsters wisselen wel eens, dus die kent hij ook al). Dat vind ik wel erg fijn. Maar gelukkig duurt het nog een tijd voordat hij daar naar toe moet!

Ik heb het idee dat Ive nu wel echt begint te wennen aan de nieuwe situatie. De afgelopen dagen is hij niet jaloers meer geweest.
  maandag 26 januari 2009 @ 14:08:18 #205
3011 E.T.
pi_65418807
Saskia heb ik destijds met 2,5 ingeschreven voor de basisschool

BSO is hier echt voor bepaalde dagen een mega-wachtlijst (de dinsdag en donderdag voornamelijk)

Tijn is vanmorgen weer naar de psz geweest.. hij wilde graag naar binnen, ging lekker spelen.. mama kreeg een kus en werd gedag gezwaaid... Toen ik echt wegging keek hij nog even beteuterd, maar juf ging met hem verder spelen en de rest van de tijd heeft hij lekker meegedaan
En hij was blij dat ie me weer zag om 11.15

Alleen werd hij nu na een krap uurtje slapen al weer wakker Straks nog maar ff proberen
  maandag 26 januari 2009 @ 15:27:28 #206
219033 Mibos2
pi_65421475
Hier gaan we volgende week dinsdag voor het echie naar de peuterspeelzaal. Ik ben erg benieuwd het oefenen ging prima maar ja dan zit mama nog om het hoekje in de koffiekamer waar je af en toe om het hoekje kan neuzen.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:10:18 #207
94046 PM-girl
pi_65434103
Wat leuk ET, dat Tijn genoten heeft!

En Ive doet het zo goed als grote broer, leuk zeg!
*
  maandag 26 januari 2009 @ 21:29:30 #208
4177 Jojogirl
pi_65435034
Wat stoer, al die kindjes die naar de psz gaan

Voor Finn zijn we ook al in november op school wezen kijken, YPPY, dus ik vind je ook niet absurd vroeg. BSO moeten we nog hem nog voor opgeven, dat is er met Isis en de verhuizing even bij in geschoten, maar moeten we wel snel gaan doen.

Finn was trouwens ziek gisteren. Hij werd zaterdagavond laat wakker met dik 39 graden koorts en heeft gister de hele dag afwisselend geslapen en tegen één van ons aan gehangen. Hij heeft niet gespuugd ofzo, maar wilde wel echt niks eten. Vannacht heeft ie bij mij gelegen zodat papa in Finn's bed even een nachtje bij kon tanken (ik word veel minder snel wakker van Finn's gewoel en gedraai) en vanochtend was ie alweer een heel stuk minder warm. Tussen de middag heft ie nog wel heel lang geslapen (zowat 3 uur), maar verder was ie weer helemaal opgeknapt. Morgen dus maar weer gewoon naar de creche, want we moeten met Isis naar het ziekenhuis.

Oja, we hebben nu een hekje in z'n slaapkamerdeuropening gemonteerd, want hij kwam de afgelopen maanden telkens bij ons liggen. Doordat ik een ster ben in door alles heenslapen en doordat nogal een slaaptekort had, was het lastig om hem consequent terug te sturen. Nu dus maar een hekje. Dat zal wel een weekje doorbijten worden, maar hopelijk heeft ie daarna door dat ie 's nachts toch echt in z'n eigen bed thuishoort.
pi_65445196
Niet dat ik hier dageljiks/wekelijks/maandelijks kom, maar ik kom alvast ff uitzwaaien. Mijn klein manneke is bijna een echte kleuter en gaat dit topic dus ook verlaten.
Dus ik alvast.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:21:52 #210
4177 Jojogirl
pi_65445620
Doei spooky en Jordy

Nacht 1 met hekje is prima verlopen, hij heeft gewoon de hele nacht doorgeslapen, zonder een poging om te komen buurten bij ons. Voor het eerst in maanden geloof ik
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:28:05 #211
190853 RockabeIIa
pi_65445753
Doei doei Jordy hopelijk krijgen we nog een fotospammetje.

Jojo, ook al een ziek kind. Hier dito. Ook koorts en slap en alleen maar willen slapen.
Hoe vindt Finn zijn zus? Is hij lief met haar?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:30:42 #212
190853 RockabeIIa
pi_65445813
Brent heeft trouwens 1 of andere vlekjesziekte ofzo. Hij is helemaal rood.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:16:19 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65448819
dag jordy! veel plezier op school al

waar heeft brent nogmeer last van rockabella? ik las het ineens, koorts en slap. beterschap iig!

Ik vind die sprongetjes na ziek-zijn altijd zo leuk! omdat je ze niet verwacht zegmaar. max is ineens een puzzlewonder en fan ervan! zo leuk!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:49:14 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65449878
Rocka... roodvonk heerst... heb ik ergens gelezen. Beterschap in elk geval.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:04:14 #215
190853 RockabeIIa
pi_65452145
Heb gebeld met de huisarts en die denkt dat het 6e ziekte is. Paar daagjes en dan moet het over zijn
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:41:06 #216
94046 PM-girl
pi_65453401
Het is ook wel een kwakkeltijd zo, dit seizoen! Dat het voorjaar maar eens flink doorbreekt, dat doet de peuters vast goed!
*
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:45:09 #217
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65453584
Dat zou wel fijn zijn.... lente... ik stem ook voor.

Rocka, beterschap dan, hopelijk is het inderdaad de 6e en knapt ie snel op.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:40:06 #218
4177 Jojogirl
pi_65471320
Beterschap Brent!

En hier dachten we dat Finn weer beter was, maar niet dus. Gisteren was ie alweer koortsvrij, niet meer moe en had ie praatjes voor tien, maar vandaag op het kdv was ie toch wel weer wat hangerig geweest. En vanavond viel ie dus voor het eten al in slaap en was ie ook weer erg warm en hoesterig. Morgen dus maar weer een dagje thuishouden denk ik.
Met Isis is Finn erg lief, hij wil graag helpen en kusjes geven. Heel af en toe is ie wel jaloers en probeert ie te meppen of iets anders gemeens te doen, maar dat is maar zelden, meestal is ie gewoon schattig.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:51:00 #219
190853 RockabeIIa
pi_65471763
Leuk Jojo! Ik ga es effe kijken in je foto's.

edit: yeps, dat is weer helemaal de moeite waard. Die 2 knurpsen op de bank. *smelt* En de oortjes hebben ze hetzelfde. Van paps of niet?
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:43:40 #220
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65480892
Dean, welkom hier! Fijne dag vandaag Vivi.
Lekker douchen!
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:13:23 #221
4177 Jojogirl
pi_65481407
Welkom Dean

Ja, we hebben een leuk setje Maar diezelfde oortjes zie ik niet zo eigenlijk Finn heeft papa's flappers en Isis heeft vrij bescheiden, platte oortjes.
Finn is trouwens nu weer echt ziek. Was wakker, maar ligt nu alweer te maffen en had 39+ koorts vanochtend Verder geen vlekje of wat te bekennen, dus wat het nou is
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:49:40 #222
4177 Jojogirl
pi_65497537
Inschrijven bij de BSO doen ze hier kennelijk pas vanaf 3 jaar? Raar, heb nog nooit eerder gehoord van iemand dat dat ergens zo ging.
pi_65505574
Wat fijn dat Ive het zo goed doet met Fee.

Dag Jordy!

Hoe gaat het met Brent en de 6e ziekte?

Vervelend dat Finn toch weer ziek was. Maar wel goed dat het zo gaat met Isis.
Vreemd dat bso inschrijven pas vanaf 3 jaar is. Is er dan geen wachtlijst of is de wachtlijst juist zo ontzettend lang?

Welkom Dean. Vivi, heb je al foto's van Dean en een taart?
*OUD heilige*
pi_65518863
Over foto's gesproken, tijd voor fotospam! .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_65519288
Kon je niet foto's zoeken waarbij d'r haar wel netjes zit?

o nee, die bestaan niet
*OUD heilige*
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:11:31 #226
190853 RockabeIIa
pi_65519447

Heerlijk ding is Anna, met heel ondeugende oogjes
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:31:27 #227
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65520136
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:41 schreef YPPY het volgende:

Welkom Dean. Vivi, heb je al foto's van Dean en een taart?
Bedankt voor het warme welkom .

Dean heeft nog geen taart gehad , zaterdag is zijn kinderfeestje en zondag komt de familie. Gisteren hebben we niks bijzonders gedaan behalve gezellig gegeten met zijn drietjes en een extra lekker toetje .

En hij heeft zijn nieuwe kamertje/bedje gehad, dat viel erg in de smaak!

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65520239
Anna

en Dean!! wat een mooie kamer!!!
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:39:33 #229
108648 cattie
lieve moeder
pi_65520411
Anna, wat ben je een mooie meid!

Dean, wat een geweldig stoer bed zeg!

Ive keek gisteren hoe we Fee in bad deden. Toen hij zijn handje in het water deed, pakte Fee zijn vinger. Dat vond Ive erg leuk, hij zei het zelf ook: Fee vinger vast gepakt!. Zo lief.
pi_65520569
Oh da's lief idd! Mooie foto zo!
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:45:42 #231
190853 RockabeIIa
pi_65520603
Leuk bedje Dean Hij is zo heerlijk zichzelf op deze foto's <3

En Fee met Ive's handje, da's wel zo lief om te zien!
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:49:18 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65520713
Wat een lieve foto!
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:50:35 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65520758
Welkom Dean. En een gaaaaaf bed.

Fee en Ive

Anna, misschien zit je haar niet helemaal geweldig Je lach maakt letterlijk alles goed. Wat ben jij een knappe meid.
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:02:20 #234
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65521151
Nou Anna, wat ben jij een schatje zeg .

En Ive met Fee, het klinkt mooi, zo samen en het staat ook heel erg mooi .
pi_65523777
ahhhh wat een mooie foto Cattie.O+

Anna

Dean gefeliciteerd wat een mooie kamer en bed.
mama van 3 kids!
pi_65524489
Dat bed... wat keigaaf!

Die foto van Ive en Fee. *zwijmel* echt schattig.
*OUD heilige*
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:20:32 #237
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65526321
Finn en Brent inmiddels wat beterderderder?
En wat een lieve foto van Ive('s handje) en Fee.....
En Anna met haar guitige koppie. Echt van die pretoogjes!
En Vief! Dat bed!!!!! Tja, moederliefde he, álles voor je kind!

Pfff, ik heb vanochtend weer de nodige tranen gelaten zeg. Thies is weer naar de psz geweest. Afgelopen maandag hadden ze J al gebeld, om hem op te halen, omdat hij maar bleef huilen. En nu was het afscheid weer een drama. Zo hartverscheurend. Ik ben op de gang even blijven wachten/stiekem kijken, ik kon écht niet weg gaan terwijl mijn kind zo aan het huilen en "mama mama!" aan het roepen was. Het duurde verdorie nog ruim een half (!!) uur voor hij wat kalmeerde, en na 3 kwartier ging de knop om. Toen zag ik mijn menneke weer, al sjouwend met de stoelen. Gelukkig heeft hij het daarna erg fijn gehad en heeft hij lekker gespeeld. Pfieuw!
pi_65526560
Rot he Moonah ik baal er ook zo van dat het zo moet. het hoort erbij enzo, en ze gaan na het huilen weer lekker spelen, maar ik wil niet dat het erbij hoort. ik heb echt een paar keer gedacht: dit hoeft zo niet voor mij. ik neem m mee en ik breng m nooit meer weg maarja aan de andere kant heb ik toch wel graag dat ie zich een beetje sociaal ontwikkelt enzo. bleh.
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:33:46 #239
4177 Jojogirl
pi_65526871
Wat een gaaf bed heeft Dean

En Anna, wat ben jij een mooierd

Fee en Ive, heerlijk stel

Moonah wat zielig dat Thies zo'n moeite had met afscheid nemen. Zo zielig is dat Maar wel fijn dat ie uiteindeljk nog lekker gespeeld heeft. Hopelijk went het snel een beetje.

Finn is vandaag weer stukken beter (koortsvrij en weer praats en energie voor 10), dus nu begint het getwijfel of ie morgen naar de creche kan weer Maandag was ie nl. ook al beter, maar toen dinsdag op de creche ineens weer hangerig en 's avonds echt ziek. Nu dus ook weer beter, maarja, wat morgen. Ik heb ook niet zoveel zin om thuis te blijven met een manneke wat zich dood verveelt binnen en eigenlijk best had gekund. Maar ik vind het ook zielig als halverwege de dag blijkt dat het eigenlijk toch niet gaat. Naja, ik twijfel dus nog even verder.
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:34:59 #240
190853 RockabeIIa
pi_65526914
Ik heb Brent vandaag opzettelijk thuis gehouden. Zijn hele huid is schraal en droog en nog vol stipjes. En soms huilt hij wat. Verder is ie een bikkel en speelt de hele dag. Morgenmiddag mag hij dus weer naar het kdv voor een paar uurtjes
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:37:22 #241
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65527001
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:20 schreef Moonah het volgende:
Finn en Brent inmiddels wat beterderderder?
En wat een lieve foto van Ive('s handje) en Fee.....
En Anna met haar guitige koppie. Echt van die pretoogjes!
En Vief! Dat bed!!!!! Tja, moederliefde he, álles voor je kind!

Idd, het leek me leuk om hem een kamer te geven die HIJ leuk vind en niet eentje die alleen gebaseerd is op mijn eigen voorkeur...

Hopelijk went Thies snel aan de psz..hoe vaak is ie nu geweest?
pi_65527204
Wat moeilijk Moonah, dat Thies zo lang ging huilen. Het is op zich wel normaal (hij snapt nu dat hij alleen blijft), maar dat maakt het niet minder erg. En vooral moeilijk als je er zelf bij bent en het allemaal hoort.

Heeft Dean al echt een voorkeur voor wat hij in zijn kamer wil? Anna boeit het niet zo. Binnenkort moeten we voor een nieuw bed gaan kijken, want het ledikantje wordt nu wel erg klein, maar ik vraag me af in hoeverre ze daar echt een mening over heeft. Ze gaat vast wel roepen en doen, maar een echte voorkeur, dat weet ik niet. Maar zo'n auto, dat is wel echt jongens natuurlijk.
*OUD heilige*
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:47:08 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65527358
Ja, Jojo, kun je Finn niet een paar uurtjes brengen? Want een hele dag is wellicht nog wat veel als hij een paar dagen echt ziek is geweest.

Rocka, je sig!

Weet je wat ik bij het afscheid wel wat vreemd vond? Dat ze Thies best wel aan zijn lot overlieten.
Nou ja, zo voelde het voor mij iig. In het begin zat hij wel even bij de juf op schoot, maar al snel zette zij hem bij de trein en zat ze naast hem, maar hij bleef maar brullen. Dit heeft een minuut of 5 geduurd en toen is de juf een verjaardagsmuts gaan maken. Wel een meter of drie bij Thies vandaan. En hij maar brullen en "mamamama" roepen. Na een minuut of 10 ging ze hem over zijn bolletje aaien en dat hielp wel wat, maar toen ging ze weer verder met de muts. Na weer een minuut of 10 heeft ze hem even bij zich genomen. Maar daarna moest ze weer wat anders doen en zat hij weer in zijn uppie te brullen. dat snijdt door je hart hoor. Uiteindelijk is hij zélf gaan spelen. En toen ben ik dus weggesneaked.
Ik heb het er bij het ophalen wel met de juf over gehad en naar haar beweegreden gevraagd. We hebben er goed over gesproken. Zij denkt dat dit de goede manier voor hem is en dat hij hier best snel doorheen komt. Een ander kind bv lukte het helemaal niet en die moeder mag er nu de hele ochtend bij zijn, maar dat was bij Thies echt niet nodig.
Ik vertrouw haar wel, maar ik merk ook dat ik het érg lastig vind om de zorg voor Thies uit handen te geven.
Sorry voor het uitgebreide, maar ik moet er even nog over praten hoor.
pi_65527590
Toevallig was ik drie weken terug ook bij zo'n jochie. Had een tijd in het ziekenhuis gelegen, dus daardoor was het bij hem wel erger dan bij Thies. Je eerste reflex is zo'n kind op te pakken, dat doen wij ook meestal en dan is het snel goed. Alleen werd dit jongetje juist daarvan nog overstuurder. Hij worstelde zich helemaal los. Bij hem werkte dit niet. Dat wisselt zo per kind.
Dat die juf steeds bij hem terug komt en hem wel aandacht geeft, zie je wel dat ze er mee bezig is. Als ze hem te veel aandacht geeft, krijg je dat moeilijkheid dat hij die aandacht als beloning gaat zien voor zijn 'niet gewenste gedrag' en er daarom juist mee door kan gaan.
Het is zo moeilijk zoiets.
*OUD heilige*
pi_65527609
Ow Moonah, wat moeilijk.
Ik begin ook wel schrik te krijgen, eind april gaat Fons naar de eerste kleuterklas.
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:57:04 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65527717
Moonah, dat steeds om de 10 minuten wat je vertelt doet mij denken aan die slaapmethode (bejubeld en verguist tegelijk )
Idd wel af en toe aandacht geven, laten zien dat hij niet alleen is, maar hem ook laten weten dat hij niet de hele ochtend bij de juf kan zitten zeg maar.

Maar het lijkt me wel vreselijk rot hoor...
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:01:04 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65527847
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:43 schreef YPPY het volgende:
Wat moeilijk Moonah, dat Thies zo lang ging huilen. Het is op zich wel normaal (hij snapt nu dat hij alleen blijft), maar dat maakt het niet minder erg. En vooral moeilijk als je er zelf bij bent en het allemaal hoort.

Heeft Dean al echt een voorkeur voor wat hij in zijn kamer wil? Anna boeit het niet zo. Binnenkort moeten we voor een nieuw bed gaan kijken, want het ledikantje wordt nu wel erg klein, maar ik vraag me af in hoeverre ze daar echt een mening over heeft. Ze gaat vast wel roepen en doen, maar een echte voorkeur, dat weet ik niet. Maar zo'n auto, dat is wel echt jongens natuurlijk.
Dean is vanaf dat ie zich verstaanbaar kon maken (en wrs al eerder ook) echt geobsedeerd door auto's. Hij moet ook onderhand chirurgisch worden gescheiden van zijn Cars DVD en speelgoedauto's, dus ik wist zeker dat ie dit helemaal fantastisch zou vinden, en het klopt ook. Hij ging spontaan een rondedansje doen met zijn handjes in de lucht toen ie zijn nieuwe kamer zag en zegt steeds "Kom esj mama, Kom esj papa, MeKwien (= Lightning McQueen, dat Cars autootje) kamer! MOOOII!! En dan moeten we mee gaan kijken alsof wij niet weten dat ie een nieuwe kamer heeft .

Ik ben van mening dat een kinderkamertje leuk moet zijn voor het kind, die moet er namelijk in spelen en slapen, en niet persé architektonisch verantwoord ofzo .
pi_65527880
Mooi is dat he, als ze ECHT blij zijn met iets wat ze gekregen hebben. .
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:03:44 #249
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65527940
En Moonah, vaak als je een kind heel erg gaat overstelpen met kom maar schatje, en ach en wee, knuffeldeknuffel, geef je hem denk ik zelf het gevoel dat er écht iets ergs aan de hand is, en voedt je zijn angst ook denk ik. Terwijl je als je over gaat tot "de orde van de dag" (natuurlijk wel met aandacht tussendoor geven,wat ze ook deed) het kind snel leert dat er niks ergs is om over te huilen.

My 2 cents hoor.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:04:03 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65527955
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:02 schreef Jarno het volgende:
Mooi is dat he, als ze ECHT blij zijn met iets wat ze gekregen hebben. .
Heel aandoenlijk idd .
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:05:17 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65527990
Alleen hij kan nu wél zelf uit bed
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:10:01 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65528190
Fijn dat jullie meehelpen de boel te relativeren.
Idd BE, toen ik het typte moest ik ook aan die slaapmethode denken.
Tja, ik ben nu eenmaal een (over...)gevoelig typje.

Haha! Mooi is dat, Dean! dat hij jullie zijn kamer laat zien!
pi_65528352
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:05 schreef Vivi het volgende:
Alleen hij kan nu wél zelf uit bed
Ja, daar ben ik ook wel een beetje huiverig voor idd.
pi_65531412
Dat is een groooooot nadeel, dat zelf uit bed komen. Maar voorlopig zijn we nog veilig. Fjew.

Ze zit nu al een uur stilletjes op de bank onder een dekentje. Met een poes op schoot dat wel. Die poes is half zo zwaar als Anna, maar ze vindt het wel prima. Geloof dat we maar geen boodschappen gaan doen. Sorry J.
*OUD heilige*
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:05:55 #255
108648 cattie
lieve moeder
pi_65533006
Aaah, Anna, hoe zielig ook, lijkt het me wel een lief gezicht.

Ive heeft sinds de zomer een bedje waar hij zelf uit kan en daar hebben we nooit problemen mee gehad. Als hij moet slapen blijft hij in zijn bed, ook als hij niet wil slapen, dan gaat hij zijn knuffels en beddegoed uit bed gooien, maar blijft in bed. En als hij wakker wordt gaat hij eerst wat babbelen en dan zijn we vaak al wel bij hem. En anders gaat hij dan wel uit bed, om bij het traphekje ons te gaan staan roepen of naar ons toe te komen als we boven zijn. (Dan sta je 's ochtends onder de douche, gaat de deur open en komt er zo'n mannetje aan in pyama met een grote grijns. )
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:16:18 #256
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65533493
Moonah Heel herkenbaar. Maar, je hebt het goed gedaan. Ook vwb. het aanspreken van juf. Zo blijf je elkaar begrijpen.

En wat betreft een groot bed. Het koste mij meer moeite om Fleur uit d'r ledikant te krijgen en in d'r grote bed, dan wat anders. Die heeft eerst nog bijna een maand in het camping bed naast het grote bed geslapen, omdat ze het te eng vond (en toen was ze 3) Ook nu ze inmiddels 5 jaar is, roept ze 's avonds als er iets is. Behalve voor plassen komt/mag ze uit bed. En uiteraard 's ochtends.

Maud past voorlopig nog in d'r ledikant en blijft daar ook zolang mogelijk in liggen. Ze krijgt net als d'r zus een groot bed meteen, dus het heeft nog tijd. Afgelopen nacht heeft ze naast me gelegen. Ze was om twaalf ontroostbaar. Heb d'r gesust, maar uiteindelijk om half 1 de knoop doorgehakt. Bij ons in bed heeft ze mijn hand vastgeklampt en is zo in slaap gevallen. Denk dat ze eng gedroomd heeft. Merk toch meer en meer dat ze meer last heeft van verlatingsangst dan voor het hele ziekenhuis-gedoe.
pi_65543126
Awwwww, ze's ziek! En da's bijzonder want dat is ze echt (bijna) nooit dus. Thermometer gaf net 39,1 aan dus ze ligt nu lekker met mama in bed te slapen. Griepje denk ik.
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:48:12 #258
94046 PM-girl
pi_65546388
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:06 schreef YPPY het volgende:
Kon je niet foto's zoeken waarbij d'r haar wel netjes zit?

o nee, die bestaan niet

Maar voor nu beterschap.
Ons meneertje heeft ook griep, flinke koorts en erg hangerig.

Moonah, wat ontzettend moeilijk dat Thies zo moest huilen! Knap dat je bent blijven loeren en de aanpak van de juf direct besproken hebt. Ik hoop voor jullie dat het de volgende keer beter gaat!

Hoi Dean en Vivi, ik laat de foto van het bed maar niet zien hier. Voor het geval meneertje ineens besluit een voorkeur te gaan ontwikkelen

Cattie, wauw wat een mooie foto!
*
  vrijdag 30 januari 2009 @ 08:39:21 #259
4177 Jojogirl
pi_65555752
Beterschap Anna en Simon

Wij vinden trouwens het grote bed voor Finn nog steeds één van de domste fouten die we ooit gemaakt hebben Sinds ie daarin ligt, is het hier vaak ellende met slapen. HIj komt eruit en ligt dan liever bij ons. Sinds begin deze week hebben we dus ook een klemhekje in zijn deuropening.
En ik hoefde niet meer te twijfelen over naar het kdv vandaag. Gisterenavond en vannacht was het alleen maar hoesten en gillen geblazen, dus uiteindelijk heeft ie maar 6 uur geslapen en gaan we straks maar even naar de dokter om te laten checken of wij iets missen of dat het gewoon uitzieken is. Hij begon nl. vannacht ook over hoofdpijn en oorpijn (al zien we niks aan zijn oren).
  vrijdag 30 januari 2009 @ 08:46:40 #260
94046 PM-girl
pi_65555883
Wat sneu jojo! Beterschap!
Wij denken voorlopig ook nog niet na over een groot bed trouwens!
*
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:13:02 #261
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65557816
Beterschap met de zieken.

Maud vannacht ook weer onrustig en klagen over d'r oren. Dus maar weer even aankijken. Temp. was vanochtend tussen de 37,6 en 38.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:31:50 #262
141023 ik80
pi_65558372
Vervelend al die zieke kinderen. Ze zijn zo zielig als ze ziek zijn.
Grote bed, Lotte moet er over een poosje ook aan geloven, aangezien haar zusje haar bed dan inmoet.
In haar nieuwe kamer in het nieuwe huis komt het grote bed te staan, in eerste instantie samen met het ledikantje. Kijken hoe snel ze over kan.
En anders moet ze een poosje in een reisledikantje, we zien wel. traphekjes staan paraat, maar niet tussen haar deur.
Ze slaapt tot nu toe altijd door 's nachts.
Psz was erg leuk, ik ben er nog wel bij gebleven, as dinsdag mag ze weer en dan zal ik wel even weg moeten.
Lotte gaat zich wel redden, hoop ik..
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:58:03 #263
190853 RockabeIIa
pi_65559251
Tuulk gaat ze zich redden pops!

Beterschap voor de zieke kids
Brent gaat zo naar het KDV Denk dat ie wel weer beter is. De vlekjes zijn ook aardig weg.
pi_65560829
Beterschap voor alle zieke kindjes
Sara
Merel
Ukje
  zondag 1 februari 2009 @ 12:37:30 #265
108648 cattie
lieve moeder
pi_65619442
Hoe is het met de zieken?

Ive heeft gisteren zijn eerste verjaardagsfeestje gehad. Een buurjongentje was 2 geworden en samen met een ander buurjongentje was Ive uitgenodigd. Ging erg goed, Ive heeft er prima gespeeld en ik gekletst. En na 1,5 uur gingen we lekker weer naar huis.
  zondag 1 februari 2009 @ 12:44:18 #266
1762 YPPY
Yppiaans
pi_65619654
Leuk Ive, een echt feestje.

De koorts is weer weg, alleen nog wat verhoging. Ze heeft al weer veel praatjes.
*OUD heilige*
pi_65623684
anna heeft vannacht voor 't eerst zonder luier geslapen. die was 's ochtends nog altijd nat, dus ik durfde 't niet zo goed aan. gisteren wilde ze ineens geen luier om, dus OK, geprobeerd. toen ik haar 's nachts wakker wilde maken om nog een extra keer te plassen werd ze laaiend, dus op hoop van zegen maar door laten slapen dan, en 't ging hartstikke goed. vanmorgen ging ze gewoon zelf naar de wc en kwam daarna bij ons in bed. stoer!
  zondag 1 februari 2009 @ 14:31:58 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_65623897
Goed zo Anna!

En fijn dat anna van YPPY weer wat beter is.
  zondag 1 februari 2009 @ 14:40:02 #269
94046 PM-girl
pi_65624204
Go Anna! Wat knap!

Ik ben vanmorgen met Simon naar het theater geweest. Het was een speciale 2+ voorstelling, geweldig! Erg genoten allebei en Simon mocht zelfs op het podium meedoen, wat hij 1,5 minuut heel dapper deed.
*
  zondag 1 februari 2009 @ 19:19:27 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65632776
Simon, wat een leuke uitje. Dat hebben we hier niet...or.

Anna wat goed helemaal zonder luier

Anna, gelukkig al weer wat beter fijn meid.

Ive, wat leuk. Een feest

Hier een leuke dag, maar de avond werd drastisch pijnlijk voor Maud. Ze probeerde uit haar stoel te klimmen en dat ging/gaat normaal heel goed. Alleen nu slipte ze weg en viel met d'r mond op tafel. Bloed, huilen en veel heel veel pijn. Na een tijdje mogen kijken. Ik dacht een tand door de lip, maar nee. Een van d'r voortanden staat scheef naar buiten toe. Dus naar de weekendtandarts met vrees voor een gat. Ik was zooooo boos en verdrietig tegelijk. Ik zag het gebeuren en was gewoon te laat. Normaal klimt ze er naar mij toe uit, maar nu ging ze de andere kant op. Uiteindelijk is het meegevallen. De tand mag blijven zitten. Gewoon blijven poetsen. Eerste tijd voorzichtig. En opletten dat het niet dik wordt, want dan zit er een ontsteking. De tandarts verwacht dat ie gewoon blijft zitten en hooguit bruin wordt. En toen moest ik toch even slikken, want een bruine tand...nog zo lang voordat ze wisselt. Pfffff..... Als ie bruin wordt dan is ie afgestorven en is de zenuw dus gebroken, maar goed. Dan blijft ie wel gewoon zitten, omdat er dan geen ontsteking kan ontstaan en het de plek van de nieuwe tand vrijhoud. Maar, wat een schrik weer. En nu nog steeds pijn, maar met een zetpil gaat het nu al ietsje beter.
  zondag 1 februari 2009 @ 20:17:38 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65634535
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:27 schreef bixister het volgende:
toen ik haar 's nachts wakker wilde maken om nog een extra keer te plassen werd ze laaiend,
Ik zie het voor me! Groot gelijk Anna, wakker maken als je net lekker ligt te slapen. En wat knap! En fijn Bix!

PM, wat leuk dat jullie zijn geweest! Laat volgende keer eens weten, wellicht kunnen we samen gaan.

Chacama, wat zielig voor Maud! En dat is idd wel even slikken, als ze nog jaren met een bruine tand moet lopen.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je boos bent. Jij kunt hier toch niets aan doen? Hoe naar ook, een ongelukje kan gebeuren, toch?
  zondag 1 februari 2009 @ 20:18:16 #272
190853 RockabeIIa
pi_65634568
Da's wel erg pech hebben, chaca.

Bix, wat goed van Anna! Ik ben jaloers! (naja, ik houd het wel op hoor maar B niet Ik zal je voor zijn dammit!)
  zondag 1 februari 2009 @ 23:06:23 #273
94046 PM-girl
pi_65640790
Moonah, doe ik! Het was nu een heel erg lastminute actie, ik zag het gisteren in de krant. Ik wist niet dat er peutertheater vanaf twee jaar bestond.
(en stiekem was ik ook wel wat benauwd, doet mijn peuter niet drukker dan anderen? Maar man, het was een apenkooi daarbinnen )
*
pi_65641252
Oh Chaca, wat een schrik

En Bix, wat goed van Anna!

Met Sara gaat het goed. Ik ben zo trots op haar. Hoe ze is als grote zus, hoe ze is als oudste kind. Haar streken, ideeen, gedachten, het is allemaal even geweldig
En ze wordt zo groot, zo'n kleuter ineens!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 1 februari 2009 @ 23:26:20 #275
94046 PM-girl
pi_65641507
O, vergeet ik Maud! Wat vervelend zeg! Hopelijk wordt de tand niet bruin.
*
pi_65645503
Wat knap van Anna een hele nacht, dat is lang!

Die Maud, wat zal je geschrokken zijn chacama, maar zoiets gebeurt, en je kunt er niet altijd op tijd bij zijn.

Theater klinkt goed PM. Durf zoiets nog niet met Anna, die is zo onrustig.

Vannacht weer feest, als ik een uur heb geslapen, ben ik positief. De hele nacht hoesten. Arm ding. En ze heeft me nog aangestoken ook.
*OUD heilige*
  maandag 2 februari 2009 @ 07:28:29 #277
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65645622
Ahhh Anna, beterschap meisje. Ook voor mama... en Ypsel houdt ze in de gaten zo begon het bij Maud ook.

Maud heeft de nacht goed doorgeslapen. En lijkt er nu geen last van te hebben. Vandaag KA. Ben benieuwd.
pi_65655339
sneu van die val, chaca. afwachten maar!

en annaatje zo ziek, wat rot. beterschap! hopelijk slapen jullie vannacht beter, yp.

onze anna bijna peuter-af. dit is de uitnodiging voor haar feestje komend weekend.
  maandag 2 februari 2009 @ 17:51:58 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65663620
Die is gaaaaaaaf Bix. Leuke tekst!

Hoe is het met Anna Yppy/Jarno?

Hier terug van de KA. Ze is 'teveel' afgevallen door ziekte en we mogen over 3 maanden terug op controle. Verder heeft ze een machtiging afgegeven voor 400ml voeding ipv de 200ml die ze nu heeft, om te zorgen dat Maud wat aan komt. Verder gaan we dingen uitsluiten omdat de KA van mening is dat Maud de afgelopen periode (lees 1,5 jaar) te vaak en te veel last heeft gehad van luchtweginfecties. Dus woensdag een zweettest om taaislijm-ziekte uit te sluiten. Iets dat ze ook niet verwacht, maar wel graag door wil kunnen strepen op het lijstje. Verder over 3 maanden ook zien hoe vaak ze nu ziek is geweest in die tijd en dan evt. auto-imuunziektes gaan uitsluiten. Maar dat is nog ver-van-mijn bed (gevoelsmatig). Maar weer even afwachten du. Maar, ik zie het positief tegemoet allemaal. Denk zelf dat het niet zo'n vaart zal lopen...
pi_65669535
Het ging vandaag wel redelijk. Ze hing een beetje rond koorts/geen koorts maar ze heeft goed geslapen vanmiddag (dat was de afgelopen dagen wel anders). Ze heeft ook eindelijk weer wat gegeten, voornamelijk fruit maar a la. Morgen gaat ze als ze goed geslapen heeft en geen koorts meer heeft naar de opvang, ben benieuwd hoe het daar gaat. Ze moet iig weer goed gaan eten, ze is al zo'n scharminkel en die paar dagen ziek zijn doen d'r geen goed.

Ondertussen ligt mama al vanaf 4 uur vanmiddag uitgeput en ziek op bed, lekkere ziekenboeg hier dus. Voor de verandering heb ik eens niks!
  maandag 2 februari 2009 @ 20:34:02 #281
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65669956
Goed om te horen dat het met Anna weer beter gaat. Wens Yppy maar beterschap dan. Drinkt Anna opvolgmelk Jarno? Dan zou je ze evt. een extra beker kunnen geven. Ik begrijp wat je bedoelt qua ziekzijn en gewicht. Als je ze dan optilt dan voel je letterlijk wat ze kwijt is. Hopelijk gaat ze snel weer gewoon eten. Succes in elk geval.
pi_65670085
Beterschap voor Maud en Anna en dat ze maar lekker aankomen komende tijd!
Beterschap voor YPPY ook

En Bix, wat een leuke uitnodiging
4 jaar alweer, hoe kan dat nou? Nu al een kleuter!
pi_65670107
Ze zit aan de chocomel. Dat was nieuw voor d'r ("sjokolaatjesmelk!!!") en dat ging er wel redelijk in. Verder dus veel fruit, soms wel 3 of 4 kiwi's achter elkaar. Kan geen kwaad natuurlijk maar een boterham of een bord warm eten zou ook wel weer eens fijn zijn. Ze drinkt iig wel goed (naast choco ook sap en water), da's ook belangrijk.

En nu is papa uitgeput en gaat -ie James Bond kijken. .
  maandag 2 februari 2009 @ 20:45:28 #284
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65670451
Ahhhh een chocomonster. Mooi. Lekker veel calorien. Kan ze lekker van groeien nu. En banaan vind ze dat ook lekker Jarno? Kiwi wil nog wel een laxerend werken en banaan stopt dan weer een beetje en heeft nog het voordeel dat het meer calorien bevat.

En qua brood en warm eten.... dat komt goed. Vaak aanbieden en niet raar opkijken als ze op het meest rare moment (half acht 'savond liggend in bed) voor en boterham begint te roepen. En nu maar even vaak eten wat Anna het allerlekerst vindt

Veel plezier bij Bond
  maandag 2 februari 2009 @ 21:12:38 #285
94046 PM-girl
pi_65671778
Voorlopig nog in de ziekenhuismolen dus Chacama. Maar wel goed om daarmee dingen uit te sluiten.

YPPY, je kent Simon toch? Zou je hem omschrijven als een jongetje dat gezellig op een (klap)stoel zou blijven zitten En toch ging het erg leuk, omdat de hele zaal uit 2- en 3-jarige stuiterballen bestond, met her en der een krijsende baby. Dus een stuiter-Anna kan daar vast ook bij! Maar eerst maar eens beter worden.
*
  maandag 2 februari 2009 @ 21:16:46 #286
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65671964
Beterschap voor jullie scharminkel Jarno....

Chacama, wat spannend zeg, wat er nu genoemd wordt.... Ook al is het maar voor het 'wegstrepen'. laten we aub hopen dat het ook écht allemaal weggestreept kan worden.
  maandag 2 februari 2009 @ 21:19:08 #287
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65672063
Oh en Bix, ik vind het helemaal niet leuk dat je binnenkort uit dit topic verdwijnt.
Hoe kijkt Anna nu aan tegen het fenomeen 'school'?
pi_65672676
Arme Chacama, arme Maud.. Hier is laatst ook een ongelukje gebeurd met de tandjes. Alleen is het resultaat iets minder mooi. Eén tandje is helemaal in de kaak gedrukt en niet meer te zien, alleen op de röntgenfoto.
Dikke knuffel voor jullie! Hoop dat Maud geen pijn meer heeft! Bij Mamma zal de pijn nog wel even blijven.. Althans, zo voel ík het nu
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 2 februari 2009 @ 21:35:35 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65672786
Oeh Icicle, wat eng zeg.
Zielig voor Peuter Oudste.
pi_65672830
Beterschap voor de zieke kindjes!

Hier gaat het eigenlijk zijn gangetje. Ik heb een bijdehante kleine kabouter die af en toe strondvervelend is maar vanavond was ze juist weer heel erg lief. Ik ben helemaal platgezoend door d'r en ik moet soms zo lachen. Gister had ik mijn soep op. Kijkt ze naar mij, naar mijn soepkom zegt ze, jij hebt het helemaal opgegeten, goedzo meisje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 2 februari 2009 @ 22:31:52 #291
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65675304
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:33 schreef lcicle het volgende:
Arme Chacama, arme Maud.. Hier is laatst ook een ongelukje gebeurd met de tandjes. Alleen is het resultaat iets minder mooi. Eén tandje is helemaal in de kaak gedrukt en niet meer te zien, alleen op de röntgenfoto.
Dikke knuffel voor jullie! Hoop dat Maud geen pijn meer heeft! Bij Mamma zal de pijn nog wel even blijven.. Althans, zo voel ík het nu
Ja, de pijn bij mama is groter. Is het trouwens geen risico voor de 'grote-mensen-tand' bij Oudste? Hier zie je goed dat er wel nog pijn is. Ze ontwijkt de tand heel goed met eten. Koekjes worden eerst gebroken of bij mij in de thee gedoopt en snoep is nu echt ff niets. Verder is kiwi en banaan goed fruit en appel echt niet handig. Maar, ze geeft het zelf heel goed aan, dus dat is wel erg prettig. En wat ik wel merk is dat zowel de oppas als ik ontzettend voorzichtig zijn met d'r. Heb vandaag iets teveel 'kijk, uit dadelijk val je' gezegd en gehoord. Maar, goed dat zal ook wel weer slijten.

Anna naar de grote school....pfff wat gaat het hard.

Vicky, wat klinkt dat goed zeg. Heerlijk zo'n eigenwijsje in huis.

Moonah, wanneer mag Thies weer naar de PSZ? Of is ie vandaag geweest? En hoe is het dan gegaan?
  maandag 2 februari 2009 @ 22:38:48 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65675599
Tjeu wat erg Icicle. Hoe moet dat dan verder met zo'n tandje?
Chacama bij jou ook...brrrr, als Jet valt op haar mond ben ik daar ook altijd bang voor.

Anna alweer bijna 4 Dat lijkt me raar als je "laatste" kind naar de basisschool gaat.

Oh en ik ben ook weg benieuwd naar Thies op de psz.
Lief he Vicky. Vooral die wisselingen, vermoeiend maar ook zo lief. Jetske noemt ons nu, schatje en lieverd
Lekker douchen!
  maandag 2 februari 2009 @ 22:43:12 #293
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65675774
Oh jakkes, tandje helemaal in de kaak, ik heb dat een keer gezien op mn stage, best naar. komt dat weer goed? of pas als het teruggeduwd wordt door de grotemensentand?
beterschap voor alle ziekerdjes!

Ik verbaas me de laatste tijd zo vaak! ik heb altijd gedacht dat ik mijn kind dingen moest gaan leren, maar het lijkt zo vanzelf te gaan!
  maandag 2 februari 2009 @ 22:46:12 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65675917
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:43 schreef pinquit het volgende:
Oh jakkes, tandje helemaal in de kaak, ik heb dat een keer gezien op mn stage, best naar. komt dat weer goed? of pas als het teruggeduwd wordt door de grotemensentand?
beterschap voor alle ziekerdjes!

Ik verbaas me de laatste tijd zo vaak! ik heb altijd gedacht dat ik mijn kind dingen moest gaan leren, maar het lijkt zo vanzelf te gaan!
Wacht, maar nog even en dan gaat hij jou dingen leren..... dan sta je voor de spiegel op een ochtend en denk je: jeetje, wat gaat de tijd snel... ben ik echt zooooo oud

Maar wel lief. Heerlijk als je ze gewoon ziet groeien.
pi_65679078
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:19 schreef Moonah het volgende:
Oh en Bix, ik vind het helemaal niet leuk dat je binnenkort uit dit topic verdwijnt.
Hoe kijkt Anna nu aan tegen het fenomeen 'school'?
ze begint er nu gelukkig toch wel zin in te krijgen! morgenochtend gaan we een uurtje 'oefenen', samen, in de nieuwe klas. (verder verheugt ze zich vooral op het afscheid bij 't kdv. "en dan zeg ik: daag, ik kom nooit meer terug!" ...

enne... ze verdwijnt niet van Fok! uiteraard he. bovendien blijf ik me toch wel bemoeien met A.L.
(als Anna & Piet die afkorting zien aan 't begin van een DVD roepen ze uit volle borst "Alle Leeftijden!!!"

icicle, he nee, ook al tandenleed. en nog wel een hele tand 'kwijt'. wat rot zeg. ik hoop dat ie snel 'terugzakt'.

chacama, oef, best akelig die opties die de KA wil uitsluiten. ik hoop dat ze ze allemaal snel kan afstrepen.
pi_65681830
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:38 schreef sjak het volgende:
Lief he Vicky. Vooral die wisselingen, vermoeiend maar ook zo lief. Jetske noemt ons nu, schatje en lieverd
idd lief maar vermoeiend. Maar vanmorgen was het mama ik hou van jou en ik heb je zo gemist met daarbij en hele dikke knuffel

en ze wil met alles meehelpen. Ben ik aan het vegen, mama ik wil de veger, ik wil helpen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 08:17:58 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65681973
hier ook zoéen vick! gisteren had ik 'hulp' met de vaat en hij wil ook altijd heel graag veger en blikkeren handig zo'n hulp! (behalve bij de vaat, dat geeft eigenlijk alleen maar extra werk )
pi_65682014
Bix, wat spannend straks, school, Anna wordt groot

Sara noemt ons tegenwoordig 'moeder' en 'vader', het klinkt echt te debiel gewoon.
En als ze wil slijmen zegt ze 'mammie', en dan ben ik haar lieve mammie

Oh en als ik haar dan mijn 'dochter' noem, wordt ze helemaal boos, want ze is geen dochter, ze is Sara
En ze is ook geen 'jongedame', want dat zijn jongens, ze is een meisje

En ze wil alles doen wat wij doen. Ze wil met de 'veeg' (bezem) en de weil (dweil)
Sara
Merel
Ukje
pi_65682072
Vanmorgen zei ze dat ze de kruimeldief leeg ging maken. Alleen dat ging niet ehlemaal goed.. de hele vloer lag onder de rotzooi uit de kruimeldief...

Vaatwasser in en uitruimen wil ze ook altijd doen. Ach, ik vind het wel gezellig maar soms heb ik er ff geen zin in hoor.. dan ben ik blij als de zooi weg is.
En ik vind het nog steeds ongelofelijk hoe Amber binnen 1 minuut een bende van mijn woonkamer kan maken..
Maar opruimen?! Dat kan ze thuis niet.. op de psz wel, maar thuis krijg ik het echt niet voor elkaar..

whaha die Saar, ook zo lekker bijdehand aan het worden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65683126
Oh dat helpen (lees: meer zooi maken) altijd he? Aan de ene kant zo lief, aan de andere kant zo frustrerend want het schiet allemaal voor geen meter op
Doordeweeks mag Sara daarom niet helpen met eten koken, want dan zit ik al krap in de tijd. In het weekend mag ze dat dus wel, of we gaan samen koekjes bakken, dan is er tijd genoeg en maakt het ook niet uit als alles vies wordt

Volgens mij lijken Amber en Sara echt best wel op elkaar, heb ik wel vaker gedacht, qua streken enzo.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:58:45 #301
219033 Mibos2
pi_65685201
Ik heb vanmorgen mijn peuter naar de psz gebracht en nu vond ze het helemaal niets dat ik weer wegging. We zijn twee keer gaan oefenen en toen kwam ze af en toe naar het kamertje voor de mama's lopen om om de hoek te kijken en dan weer verder te gaan stuiteren maar vanmorgen drama...

Chaca dat is niet fijn maar wel heel goed dat ze vanalles uit willen sluiten.

Maud en Merlijn wat een tandjesleed.

Yp, Anna en alle andere zieke kindjes beterschap en Jarna verzorgze....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')