die wordt iets te veel genoemdquote:
Ben ook bangquote:
Wie is in hemelsnaam Wouter Hamel ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:26 schreef methodmich het volgende:
AD deed een prognose vandaag, aflopend van 5 sterren kanshebber naar 1.
In volgorde:
Room Eleven (5)
Moke (4)
Wouter Hamel (3)
De Dijk (2)
Krezip (1)
Ze stonden vorig jaar in het voorprogramma van Paul Weller, tijdens zijn Europese tour. Verder weet ik niet of ze singles hebben uitgebracht.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:37 schreef pfaf het volgende:
Moke is toch van 2006?
Zie mijn post van meestal te laat zijn qua popprijsquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:37 schreef pfaf het volgende:
Moke is toch van 2006?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:53 schreef methodmich het volgende:
Wie wint de Popprijs?
De Popprijs van Noorderslag gaat naar de artiest of groep die het afgelopen jaar de belangrijkste bijdrage aan de vaderlandse popmuziek leverde. Een zeskoppige jury beslist. Het AD rangschikt de grootste kanshebbers.
1. Room Eleven
Nederlands leukste niets-aan-de-hand-band. Als zangeres Janne Schra zingt over regen, lijkt zelfs een plensbui ineens aantrekkelijk. Afgelopen jaar met het sterke tweede album Mmm…Gumbo? op tournee naar Canada en Duitsland. En zelfs op een compilatie-album op de Filipijnen. Kortom: internationale ambities en verfrissende jazzpop. Kanshebber! Gerard Joling was succesvor in de buurt
2. Moke
Nederlands enige Britpop-formatie van internationaal niveau speelde in Engeland in het voorprogramma van Paul Weller, werd gekozen tot Nederlands best geklede band en tekende recent een groot Duits platencontract. Als er één formatie Nederland in het buitenland kan vertegenwoordigen is het Moke. Ja in die muzieksoort is het belangrijk hoe je er uitziet. Zelfs het voorprogramma van een artiest die niet meer meetelt is van belang
3. Wouter Hamel
Big in Japan. Jazz-crooner Wouter Hamel trad maandag nog op in Tokio. Is hij op tijd terug om op zaterdag zijn trofee in ontvangst te nemen? Hij verdient het wel. Wegens het populair maken van een in Nederland bijna geheel vergeten genre. Welk genre ? Jazz ? Dan verdient Hans Dulfer of zijn dochter het al veel eerder.
4. De Dijk
Al bijna 30 jaar aan de Nederlandse top en nog nooit winnaar van de Popprijs. Onbegrijpelijk. Dit jaar biedt nieuwe kansen dankzij het sterke album Brussel, één van de beste platen uit het Dijk-oeuvre vol Nederpop-klassiekers. Maar ja, de jury kiest het liefst voor jong en hip. De Dijk mag hem inderdaad winnen. Maar dan nog eerder de Earring, maar dat mag ik niet zeggen van sommigen.
5. Krezip
Om die reden is Krezip is ook eerder outsider dan kanshebber. Toch zou de prijs een mooi afscheid zijn voor de band die nog twee uitverkochte concerten in de Heineken Music Hall op het programma heeft staan.
Het Tilburgse zestal maakte van Pinkpop een tweede thuis en kwam een dipje halverwege de elfjarige muzikale loopbaan glansrijk te boven. Net als de Heideroosjes groot georden doordat ze bevriend waren met Jan Smeets. Kleuter band met matige muzikanten.
http://www.ad.nl/cultuur/2914659/Etalage_van_poptalent.html voor het hele artikel
Heb je nou nooit het gevoel dat jij stil staat en de wereld gewoon verder draait?quote:
Natuurlijk ken ik hem wel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:04 schreef dwerg het volgende:
[..]
Heb je nou nooit het gevoel dat jij stil staat en de wereld gewoon verder draait?
Ben ik de enige die ze niet kentquote:Op donderdag 15 januari 2009 18:08 schreef trebremmit het volgende:
Het zou mooi zijn als Textures hem winnen maar dat zal wel nooit gebeuren.
Ja Oerend hardquote:Op donderdag 15 januari 2009 18:53 schreef rubbereend het volgende:
Nu nog aan de Dijk geven?wacht dan op een aanleiding. Normaal heeft hem ook nog nooit gekregen maar die verdienen hem minstens net zo hard
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:01 schreef DrDentz het volgende:
Ze hebben met Oerend hard wel een bekend nummer in handen, dat kun je van veel winnaars niet zeggen
Of Kubus. Die doet ook heel goede dingen, staat soms in de top40 volgens mij en is internationaal bezigquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:17 schreef rubbereend het volgende:
De Jeugd zou inderdaad ook nog kunnen ja
Popprijs. Dus niet de undergroundprijs. Gaat puur om wie de meeste aandacht weet te trekken. op zich geen verkeerd initiatief, alleen jammer dat er dus blijkbaar al precies vijftien jaar geen kwaliteit meer mee samen gaatquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:37 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Toffe originele muziek maken (met name in het geval van zZz)? Leuke liveshows neerzetten? Of moet Andre Rieu hem winnen wegens zijn succesvolle tours?
En met underground doelde ik juist op de weinige airtime die ze gekregen hebben. Dat lijkt me niet echt een geldig criteria voor het al dan niet winnen van een popprijs. Ik hoop tenminste dat het nog altijd om de muziek gaat bij zulke verkiezingen.
Golden Earring is sowieso altijd meer een liveband geweest. En albums waren altijd al belangrijk. Die singles waren er om uitgemolken te worden. Het verhaal gaat zelfs dat Kooymans tientallen goedkope uitverkoopideeën had toen ze besloten echt de albumkant op te gaan in de jaren '60.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Weliswaar een remake van een oudje, maar I've Just Lost Somebody stond in 2005 nog op 13 in de Top 40 in de naked truth-versie. Sowieso zijn deel 2 en 3 van die Naked albums in deze eeuw uitgekomen.
Daarmee zijn ze meer een album-band dan een singles-band geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |