de oorzaak misschien niet maar als je denkt dat het er 'bar weinig' mee te maken heeft dan heb je oogkleppen op!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:38 schreef Verluste het volgende:
[..]
Maar dat maakt religie nog niet de oorzaak van iets. Dus religie heeft er bar weinig mee te maken.
Je bedoelt ze moeten God dankbaar zijn en niet de criminelen die hen hebben gedood.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je refereert naar leven na de dood. Prima natuurlijk. Maar dan ook dit: als die Palestijnen gestorven zijn door toedoen van de vijand, dan zullen ze op de Dag des Oordeels toch zeker wel een tof rapportcijfer meekrijgen wat een ticket naar het nieuwe Paradijs garandeert of niet? Dus met hen zit het wel puik, ze moeten Israël juist dankbaar zijn.
http://www.refdag.nl/arti(...)ls+Messias+komt.htmlquote:Joden moeten in Israël zijn als Messias komt
Zo'n 500 betogers van joodse en christelijke organisaties kwamen vrijdag bijeen in Den Haag om hun steun te betuigen aan Israël in de strijd tegen Hamas.
DEN HAAG - Enkele honderden betogers van Christenen voor Israël en aanverwante organisaties zijn vrijdag bijeengekomen in Den Haag om Israël te steunen in de strijd tegen Hamas. „Wij staan achter Israël, achter de God van Israël."
Wat er op het Plein in Den Haag moet klinken? „De waarheid", zegt Leo Markus, lid van Christenen voor Israël, uit Waddinxveen, „de waarheid en anders niets. In Korinthe lees ik dat de bazuin een helder geluid moet voortbrengen. Vandaag brengen wij dat in de praktijk."
Samen met Ewout Hol en Rob de Rooij is hij in een restaurant neergestreken, om zich op de betoging voor te bereiden. Hij zet een grote ramshoorn aan de mond. „Mannen, voor de God van Abraham, Izak en Jakob, Die het land aan Israël heeft gegeven", klinkt het. Even later loeit de ramshoorn door het café.
„Wij staan achter Israël, achter de God van Israël", verklaart Hol zijn aanwezigheid bij de betoging. Hij volgt de berichtgeving in de media over het gewapend conflict tussen het Israëlische leger en Hamas op de voet. „Wat absoluut onderbelicht is gebleven, is waarom onze Joodse broeders en zusters erop gebrand zijn om het land Israël te blijven. Ze moeten er zijn als de Messias komt."
„Is het je opgevallen", vraagt De Rooij, „dat er ondanks de talloze raketaanvallen nog maar zo weinig Israëlische slachtoffers zijn gevallen? God Zelf strijdt voor Zijn volk." In vogelvlucht laat hij de geschiedenis van Israël de revue passeren. „God bracht Israël iedere keer in het beloofde land. Van de Eufraat tot de Tigris; Israël mag het land nooit prijsgeven. Sharon is ongehoorzaam geweest, kijk wat er van hem gekomen is. Hij ligt geveld." Tegen elven stroomt een hoek van het Plein vol met enkele honderden betogers. Directeur Naftaniel van het CIDI spreekt de sympathisanten toe. Hij vraagt de Nederlandse regering Israël te blijven steunen.
Over het vredesbestand dat in de maak is, is hij positief. „Maar pas op. Het vorige bestand was slechts een opstap voor meer agressie door Hamas," aldus Naftaniel, die memoreert dat er vrijdagochtend opnieuw elf raketaanvallen op Israël zijn uitgevoerd.
Ook Ziv Hagbi, een 18-jarige inwoner van de Israëlische grensplaats Sderot, en Elisabeth Lubotsky, oud-voorzitter van de jongerenafdeling van het CIDI, roepen de menigte op Israël te blijven steunen.
Naftaniel hoort het al niet meer. Samen met voorzitter D. Schutte van Christenen voor Israël vertrekt hij om een petitie te overhandigen aan de vaste Kamercommissie van buitenlandse zaken.
Markus is opgetogen over de vreedzame betoging. Enthousiast zet hij de ramshoorn opnieuw aan de mond.
Idd, maar die hebben de pech dat ze in een oorlogsgebied wonen.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:00 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Helemaal niets, net als de 271 Palestijnse dode vrouwen en kinderen.
Vreemd genoeg is mijn bijdrage op de FP, waarin de vermeende moord op 900 Joden door de profeet wordt betwist, verwijderd.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:13 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
PS, waar is het gesloten topic hierover geblevenIk kan het niet meer terugvinden in mijn actieve topics, en de submit werd ook niet geplaatst op de FP. Vreemd.
WFLquote:Op zondag 11 januari 2009 20:13 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
PS, waar is het gesloten topic hierover geblevenIk kan het niet meer terugvinden in mijn actieve topics, en de submit werd ook niet geplaatst op de FP. Vreemd.
Het is een zionistisch complot!quote:Op zondag 11 januari 2009 20:26 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is mijn bijdrage op de FP, waarin de vermeende moord op 900 Joden door de profeet wordt betwist, verwijderd.![]()
Nee, er zou juist meer aan gedaan moeten worden. Ik probeerde aan te geven dat er ernstige conflicten zijn die kennelijk ook mogen blijven bestaan. Dat is natuurlijk een zeer bedroevende conclusie.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:09 schreef moussie het volgende:
leuk hoor, die dooddoener iedere keer weer ..
maar begrijp ik je goed, omdat er over het een niet genoeg gezegd wordt mag je over het ander ook niets zeggen ?
quote:Op zondag 11 januari 2009 20:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik betaal de schade maar haal jij die 870 doden terug van Gaza ??
De mensen die tegen Meki praten zijn doorgaans ook niet mee te praten aangezien ze nooit de vorige topics lezen en een tunnelvisie hebben door hun onwetendheid over het conflict.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:32 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
met jouw valt gewoon niet te praten.
![]()
Meki ik geloof werkelijk dat je je hart wel op de juiste plaats hebt, maar doe iets aan die tunnel visie.
Je praat iets recht wat krom, en krom wat recht is.
Dat is redelijk vermoeiend.
Eens, wat hier soms gepost wordt, is echt diep triest.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:38 schreef Verluste het volgende:
[..]
De mensen die tegen Meki praten zijn doorgaans ook niet mee te praten aangezien ze nooit de vorige topics lezen en een tunnelvisie hebben door hun onwetendheid over het conflict.
''He described himself as a "peaceloving man," but added, "when someone hits me, I'm going to unload on the boy.''quote:Op zondag 11 januari 2009 20:45 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joe the Plumber: Israel should have acted sooner against rocket strikes (AP)
http://www.google.com/hos(...)YKIoXJDHR7gD95L47VO0
Domme redneck waarschijnlijk?quote:Op zondag 11 januari 2009 20:50 schreef yavanna het volgende:
''He described himself as a "peaceloving man," but added, "when someone hits me, I'm going to unload on the boy.''
quote:Op zondag 11 januari 2009 20:45 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joe the Plumber: Israel should have acted sooner against rocket strikes (AP)
http://www.google.com/hos(...)YKIoXJDHR7gD95L47VO0
Meki... 90% van alle betogers zijn MOSLIM.. die staan altijd achter de Pally's.quote:
Een meerderheid van de Nederlanders steunt ook Israel in zijn recht op zelfverdediging, dus die protesten geven geen afspiegeling van wat het "volk" in welk land dan ook daadwerkelijk vindt.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:14 schreef B4CO het volgende:
[..]
Meki... 90% van alle betogers zijn MOSLIM.. die staan altijd achter de Pally's.
Dat is ook zo'n favoriet trucje hier van sommigen, de ander gewoon 'onwetend' noemen en dan iets zeggen als "je weet niks, dus zeg ook maar niks". Dat kan op iedereen wel van toepassing zijn, vanwege de enorme voorgeschiedenis van dit conflict. En 'vorige topics doorlezen' trekt ook op niks, het is nu deel 36 en het komt allemaal geen steek verder.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:38 schreef Verluste het volgende:
De mensen die tegen Meki praten zijn doorgaans ook niet mee te praten aangezien ze nooit de vorige topics lezen en een tunnelvisie hebben door hun onwetendheid over het conflict.
Wat een nutteloze opmerking.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:14 schreef B4CO het volgende:
[..]
Meki... 90% van alle betogers zijn MOSLIM.. die staan altijd achter de Pally's.
Nee, dat is juist het probleem, het gebrek aan kritiek.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat een nutteloze opmerking.
Wat wou je dan zeggen dat alle anderen joden christenen en ongelovigen allemaal voor Israel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |