Omdat Hamas zuigt in het terugvechten of Hamas zuigt in het mikken op burgers itt Israël met haar smartbombs?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:30 schreef Sargon het volgende:
[..]
Niemand zal ontkennen dat er bij een oorlog "onschuldige" slachtoffers vallen. Omdat Hamas zuigt in terugvechten hoeft dat niet te betekenen dat Israel dat ook moet doen.
Jammer dat het weer met geweld moet.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:31 schreef Meki het volgende:
Brussel, 11 jan.
In Brussel zijn vandaag 30.000 actievoerders de straat opgegaan om te betogen tegen het Israëlische offensief in de Gazastrook.
In de marge van de betoging vonden enkele incidenten plaats. Dat meldde de Brusselse politie.
Actievoerders kantelden een auto. Tien andere voertuigen raakten beschadigd. Ook de ruiten van een bushokje sneuvelden. De politie moest het waterkanon inzetten om de situatie onder controle te krijgen.
De betogers in Brussel eisten dat het geweld tegen Palestijnse burgers in de Gazastrook onmiddellijk stopt. Ook werd opgeroepen tot een boycot van Israëlische producten. Anderen eisten een opschorting van de samenwerkingsakkoorden tussen de EU en Israël.
30.000 betogers wel groot in Brussel.
In Algiers, rabat, en Indonesie en overal ter wereld waren vandaag ook massademonstraties
Toch denk ik dat religie wel een rol speelt. Als Israel ook islamitisch zou zijn, dan vermoet ik dat de hele regio er geen enkel probleem van zou maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:29 schreef Verluste het volgende:
En religie heeft hier bar weinig mee te maken
Daar lijkt het verdomde veel op inderdaad.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan de discussie over de 99 namen :. 'Barmhartig, genadevol, zorgzaam, bestraffend, vergevend, luisterend, ...... '
En dan een heel discussie op grond van 'bestraffend' en dat in verhouding stellen tot de andere eigenschappen in tig meervoud.![]()
Dat voegt niks toe aan het gegeven dat Israël véél zorgvuldiger moet zijn aangezien zij weet dat het bombardeert in een zéér dichtbevolkt gebied. En geen fosfor mag gebruiken op burgers. En er wordt wel fosfor gebruikt op burgers, onbedoeld volgens Israël, maar logischerwijs kan het niet anders dan dat burgers ermee in aanraking komen. Wat een schending is van het internationaal humanitair recht als het in ieder geval gebruikt wordt op burgers.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:30 schreef Sargon het volgende:
[..]
Niemand zal ontkennen dat er bij een oorlog "onschuldige" slachtoffers vallen. Omdat Hamas zuigt in terugvechten hoeft dat niet te betekenen dat Israel dat ook moet doen.
woede en woede.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:34 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Jammer dat het weer met geweld moet.
Als de rest van de Arabische wereld Joods was, zou de hele regio er ook geen enkel probleem van maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch denk ik dat religie wel een rol speelt. Als Israel ook islamitisch zou zijn, dan vermoet ik dat de hele regio er geen enkel probleem van zou maken.
Kijk eens naar Darfur, hoor je daar iemand over rellen? Nee, waarom eigenlijk niet? Zijn dat mindere mensen?
Face it, de Arabische wereld zit ook langs de lijn popcorn te eten, Israel mag lekker de Palastijnen afschieten, is tenslotte slechte PR voor Israel. En de Arabieren vinden het prima. Ze worden gewoon verraden door hun zogenaamde moslim broeders.
Precies.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch denk ik dat religie wel een rol speelt. Als Israel ook islamitisch zou zijn, dan vermoet ik dat de hele regio er geen enkel probleem van zou maken.
Kijk eens naar Darfur, hoor je daar iemand over rellen? Nee, waarom eigenlijk niet? Zijn dat mindere mensen?
Face it, de Arabische wereld zit ook langs de lijn popcorn te eten, Israel mag lekker de Palastijnen afschieten, is tenslotte slechte PR voor Israel. En de Arabieren vinden het prima. Ze worden gewoon verraden door hun zogenaamde moslim broeders.
Toch is het niet zoquote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar dat maakt religie nog niet de oorzaak van iets. Dus religie heeft er bar weinig mee te maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Israel mikt niet bewust op burgers anders was het 1000 voud al gehaald. Hamas mikt uitsluitend op burgers en durft het gevecht met IDF niet aan te gaan. Zelfbescherming zou ik geen idioterie noemen, Israel heeft als doel het land te beschermen, hamas heeft als doel wat? Gaza beschermen door een conflict met Israel uit te lokken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat Hamas zuigt in het terugvechten of Hamas zuigt in het mikken op burgers itt Israël met haar smartbombs?
De argument blijft staan beiden zijn in staat tot idioterie en als je het selectief gaat hebben op verhoudingen, op alle fronten is er dan meer aan te merken op Israël dan Hamas.
Feit is ook dat het grootste deel van de Arabische landen wordt bestuurd door dictators en semi-dictators die opmerkelijk goede banden hebben met de VS.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Leiders jutten het domme volk op om te protesteren en blijven zelf op de achtergrond.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Toch is het niet zo
de Arabische wereld roepen allemaal tot actie en jihaad tegen Israel
Maar alleen de leiders die zijn stil..
Lees eerst de andere topics eens door voor je zo onwetend reageert wil je.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef Sargon het volgende:
[..]
Israel mikt niet bewust op burgers anders was het 1000 voud al gehaald. Hamas mikt uitsluitend op burgers en durft het gevecht met IDF niet aan te gaan. Zelfbescherming zou ik geen idioterie noemen, Israel heeft als doel het land te beschermen, hamas heeft als doel wat? Gaza beschermen door een conflict met Israel uit te lokken.
Kortom Hamas faalt gewoon.
Onwetend ja, juistquote:Op zondag 11 januari 2009 19:42 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lees eerst de andere topics eens door voor je zo onwetend reageert wil je.
Je roept maar watquote:Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef Sargon het volgende:
[..]
Leiders jutten het domme volk op om te protesteren en blijven zelf op de achtergrond.
quote:Op zondag 11 januari 2009 19:37 schreef Meki het volgende:
Toch is het niet zo
de Arabische wereld roepen allemaal tot actie en jihaad tegen Israel
Maar alleen de leiders die zijn stil..
Waarom ben ik nog niet overtuigd?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:38 schreef Verluste het volgende:
Maar dat maakt religie nog niet de oorzaak van iets. Dus religie heeft er bar weinig mee te maken.
Het is geen geheim dat die demonstraties worden opgezet door regeringen of religieuze organisaties.quote:
Hoe precies richt Israel zich niet op burgers als ze twee extremisten in een gebouw zien als rechtvaardiging om letterlijk een heel gebouw op te blazen? Het is precies wat Hamas doet : Namelijk het doden van burgers om bepaalde doelen te bereiken. Als je feitelijk correct wilt blijven is het Israel is geweest die zich niet aan het bestand heeft gehouden en het niet heeft verlengd... Over uitlokken gesproken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef Sargon het volgende:
[..]
Israel mikt niet bewust op burgers anders was het 1000 voud al gehaald. Hamas mikt uitsluitend op burgers en durft het gevecht met IDF niet aan te gaan. Zelfbescherming zou ik geen idioterie noemen, Israel heeft als doel het land te beschermen, hamas heeft als doel wat? Gaza beschermen door een conflict met Israel uit te lokken.
Het doel is niet de burgers doden, integendeel dat werkt alleen maar tegen Israel zoals we hebben mogen zien bij die afzwaaier op de VN school.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe precies richt Israel zich niet op burgers als ze twee extremisten in een gebouw zien als rechtvaardiging om letterlijk een heel gebouw op te blazen? Het is precies wat Hamas doet : Namelijk het doden van burgers om bepaalde doelen te bereiken. Als je feitelijk correct wilt blijven is het Israel is geweest die zich niet aan het bestand heeft gehouden en het niet heeft verlengd... Over uitlokken gesproken.
quote:Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Aanzienlijke schade bij Gazabetoging Brussel
http://hln.be/hln/nl/957/(...)toging-Brussel.dhtml
HLN update In de marge van de betoging tegen het Israëlische offensief in de Gazastrook heeft de politie zondagavond in Brussel een tiental mensen opgepakt. Dat is vernomen bij de politie.
Gebouwen Vlaamse Gemeenschap
Toen de betogers omstreeks 17.00 uur arriveerden aan het Noordstation, trok een honderdtal onruststokers naar de Boudewijnlaan, waar ze winkeletalages vernielden. De gebouwen van de Vlaamse Gemeenschap werden eveneens geviseerd.
Ook elders in de wijk nam de spanning toe. Zo moesten de ordediensten ook ingrijpen aan de Nieuwstraat.
De bereden politie chargeerde er om relschoppers uiteen te drijven. De politie heeft ook een waterkanon ter plaatse gebracht. Boven de wijk vliegt een politiehelikopter. Aan de manifestatie namen volgens de politie ongeveer 30.000 mensen deel. (belga/mvdb)
En de wapenindustrie verdient er goed aan.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef Sargon het volgende:
[..]
Leiders jutten het domme volk op om te protesteren en blijven zelf op de achtergrond.
Waarom wordt alles toegelaten door de hele wereld wat er nu gebeurt in Gaza.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
[..]
Waarom ben ik nog niet overtuigd?
Natuurlijk is de bron van het probleem de bezetting, maar de religieuze kaart word wel degelijk gespeeld.
Moslims en Joden haten elkaar al eeuwen. Gewoon omdat ze onverdraagzaam zijn tegenover een andere levensovertuiging.
Ik denk dat ze beter eerst eens kunnen kijken waarin ze gelijk zijn i.p.v. alleen maar te kijken naar de verschillen.
Volgens mij (en de historische feiten) konden de joden en de moslims prima samenleven voor de stichting van de staat Israël. Ik noem maar de periode die zij in hun geschiedenis 'de Gouden eeuw' noemen, die onder islamitisch bestuur van Moors (islamitisch) Spanje viel. Of de Ottomaanse sultan die 250.000 joden toegang bood tot de grenzen van zijn rijk nadat deze door de christenen waren verdreven uit Spanje.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
[..]
Waarom ben ik nog niet overtuigd?
Natuurlijk is de bron van het probleem de bezetting, maar de religieuze kaart word wel degelijk gespeeld.
Moslims en Joden haten elkaar al eeuwen. Gewoon omdat ze onverdraagzaam zijn tegenover een andere levensovertuiging.
Ik denk dat ze beter eerst eens kunnen kijken waarin ze gelijk zijn i.p.v. alleen maar te kijken naar de verschillen.
Apologetiek, zo heeft Hamas er ook wel een mijn beste :quote:Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef Sargon het volgende:
[..]
Het doel is niet de burgers doden, integendeel dat werkt alleen maar tegen Israel zoals we hebben mogen zien bij die afzwaaier op de VN school.
quote:We do not have any feelings of animosity toward Jews. We do not wish to throw them into the sea. All we seek is to be given our land back, not to harm anybody.
Zulke demonstraties zijn begrijpvol en emotieswaardig..quote:Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
HLN update In de marge van de betoging tegen het Israëlische offensief in de Gazastrook heeft de politie zondagavond in Brussel een tiental mensen opgepakt. Dat is vernomen bij de politie.
Toen de betogers omstreeks 17.00 uur arriveerden aan het Noordstation, trok een honderdtal onruststokers naar de Boudewijnlaan, waar ze winkeletalages vernielden. De gebouwen van de Vlaamse Gemeenschap werden eveneens geviseerd.
Ook elders in de wijk nam de spanning toe. Zo moesten de ordediensten ook ingrijpen aan de Nieuwstraat.
De bereden politie chargeerde er om relschoppers uiteen te drijven. De politie heeft ook een waterkanon ter plaatse gebracht. Boven de wijk vliegt een politiehelikopter. Aan de manifestatie namen volgens de politie ongeveer 30.000 mensen deel. (belga/mvdb)
Lees dat Times artikel eens voor de gein.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef Sargon het volgende:
[..]
Dat die relschoppers (dus niet de demonstranten die zich wel weten te gedragen) maar flink kreupel geslagen mogen worden!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
De demonstratie werd in België gehouden en niet in Israël.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat die relschoppers (dus niet de demonstranten die zich wel weten te gedragen) maar flink kreupel geslagen mogen worden!
http://www.nujij.nl/israe(...)lf-uit.3177928.lynkxquote:Het is goed om duidelijk te onderstrepen dat Tel Aviv aan de basis ligt van de in 1968 ontstane oorlog met zijn Arabische buren.
De Nederlandse VN-waarnemer, Generaal Jan Muhren, zag hoe Israël voortdurend in 1966 en 1967 zijn Arabische buren uitdaagde. Het stadje Samua behoorde voor de zesdaagse oorlog toe aan het Hasjemitisch Koninkrijk Jordanië. Duizend militairen, samen met tanks en vliegtuigen, vielen op 13 november 1966 dit plaatsje aan. Tachtig woningen werden opgeblazen en vijftien Jordaanse militairen en drie burgers van Samua verloren bij de aanval het leven. Als drogreden voor deze gruweldaden werd verwezen naar een aanslag in Israël, waar noch Samua, noch andere dorpen op de Westelijke Jordaanoever iets mee te maken hadden. En Israël wist dat Koning Hussein van Jordanië geen oorlog wou.
Gaza beschermen nadat de Israëliërs zijn binnengevallen en niet Gaza beschermen door een conflict met Israel uit te lokken. Die raketten waren meer tegen de misdadige Israëlische blokkade van Gaza gericht. Zelfs de paus noemde Gaza een "concentration camp".quote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef Sargon het volgende:
[..]
hamas heeft als doel wat? Gaza beschermen door een conflict met Israel uit te lokken.
Die oorlogen mogen wat mij betreft eens grondig onderzocht worden.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.nujij.nl/israe(...)lf-uit.3177928.lynkx
Tuurlijk jonge, dat Israël de Gazanen al jarenlang langzaam doodmaken doet je niks hequote:Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef Sargon het volgende:
[..]
Het doel is niet de burgers doden, integendeel dat werkt alleen maar tegen Israel zoals we hebben mogen zien bij die afzwaaier op de VN school.
Als je zo begripvol bent, wil je dan ook even de schade betalen?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Zulke demonstraties zijn begrijpvol en emotieswaardig..
In Darfur zijn de afgelopen jaren 300.000 mensen vermoord. Gaza heeft de afgelopen weken meer aandacht gekregen dan Darfur in al die jaren. Dus Palestijnen zijn kennelijk nog altijds iets meer waard dan arme stakkers in een Afrikaanse woestijn.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:49 schreef Meki het volgende:
Waarom wordt alles toegelaten door de hele wereld wat er nu gebeurt in Gaza.
waarom wordt er een massamoord in Israel door iedereen verzwegen in de hele wereld ?
Helemaal niets, net als de 271 Palestijnse dode vrouwen en kinderen.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:58 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Man, wat hebben die winkeliers, in godsnaam met de oorlog in Gaza te maken .
Ik denk dat je als winkelier daar anders over denkt. Het is gewoon vandalisme, dat moet je niet goed pratenquote:Op zondag 11 januari 2009 19:51 schreef Meki het volgende:
Zulke demonstraties zijn begrijpvol en emotieswaardig..
Ik betaal de schade maar haal jij die 870 doden terug van Gaza ??quote:Op zondag 11 januari 2009 19:58 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Als je zo begripvol bent, wil je dan ook even de schade betalen?
Man, wat hebben die winkeliers, in godsnaam met de oorlog in Gaza te maken .
Elke dode is er teveel. en elke dader die bloed aan zijn handen heeft, ontloopt zijn straf nietquote:Op zondag 11 januari 2009 19:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In Darfur zijn de afgelopen jaren 300.000 mensen vermoord. Gaza heeft de afgelopen weken meer aandacht gekregen dan Darfur in al die jaren. Dus Palestijnen zijn kennelijk nog altijds iets meer waard dan arme stakkers in een Afrikaanse woestijn.
Waarom gebeurd er niks? Er valt niks te halen, je kan er niet beter van worden en dat is de cynische waarheid.
De 'cynische' waarheid dat door jouw conclusie wordt geboden biedt alsnog geen referentie naar religie, wat betreft Darfur : Het conflict in het Midden Oosten gebeurt tussen twee naties en twee landen in een rumoerig gebied wat meteen ook nog 7 andere landen direct beïnvloed. Dus per definitie hoor je daar meer over dan een burgeroorlog in één land, terwijl Israel door de VS wordt gesteund.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In Darfur zijn de afgelopen jaren 300.000 mensen vermoord. Gaza heeft de afgelopen weken meer aandacht gekregen dan Darfur in al die jaren. Dus Palestijnen zijn kennelijk nog altijds iets meer waard dan arme stakkers in een Afrikaanse woestijn.
Waarom gebeurd er niks? Er valt niks te halen, je kan er niet beter van worden en dat is de cynische waarheid.
Je refereert naar leven na de dood. Prima natuurlijk. Maar dan ook dit: als die Palestijnen gestorven zijn door toedoen van de vijand, dan zullen ze op de Dag des Oordeels toch zeker wel een tof rapportcijfer meekrijgen wat een ticket naar het nieuwe Paradijs garandeert of niet? Dus met hen zit het wel puik, ze moeten Israël juist dankbaar zijn.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:03 schreef Meki het volgende:
Elke dode is er teveel. en elke dader die bloed aan zijn handen heeft, ontloopt zijn straf niet
ook al wordt hij niet in deze wereld gestraft, zijn straf wacht nog altijd op hem.!!
Danku, indrukwekkende beeldenquote:Op zondag 11 januari 2009 19:17 schreef Verluste het volgende:
Heel mooie en ontroerende fotos van het conflict: http://www.boston.com/big(...)_the_gaza_strip.html
Ik denk dat het conflict net zoveel aandacht zou hebben gekregen als het Nepalezen waren in plaats van Palestijnen waar Israël tegen vocht. De 'echte' aandachtstrekker van dit conflict is namelijk Israël, de staat die met behulp van het Westen is opgericht, waarbij het Westen ook belangen heeft (gehad).quote:Op zondag 11 januari 2009 19:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
quote:„Joden moeten in Israël zijn als Messias komt”
DEN HAAG - Enkele honderden betogers van Christenen voor Israël en aanverwante organisaties zijn vrijdag bijeengekomen in Den Haag om Israël te steunen in de strijd tegen Hamas. „Wij staan achter Israël, achter de God van Israël.”
Wat er op het Plein in Den Haag moet klinken? „De waarheid”, zegt Leo Markus, lid van Christenen voor Israël, uit Waddinxveen, „de waarheid en anders niets. In Korinthe lees ik dat de bazuin een helder geluid moet voortbrengen. Vandaag brengen wij dat in de praktijk.”
Samen met Ewout Hol en Rob de Rooij is hij in een restaurant neergestreken, om zich op de betoging voor te bereiden. Hij zet een grote ramshoorn aan de mond. „Mannen, voor de God van Abraham, Izak en Jakob, Die het land aan Israël heeft gegeven”, klinkt het. Even later loeit de ramshoorn door het café.
„Wij staan achter Israël, achter de God van Israël”, verklaart Hol zijn aanwezigheid bij de betoging. Hij volgt de berichtgeving in de media over het gewapend conflict tussen het Israëlische leger en Hamas op de voet. „Wat absoluut onderbelicht is gebleven, is waarom onze Joodse broeders en zusters erop gebrand zijn om het land Israël te blijven. Ze moeten er zijn als de Messias komt.”
„Is het je opgevallen”, vraagt De Rooij, „dat er ondanks de talloze raketaanvallen nog maar zo weinig Israëlische slachtoffers zijn gevallen? God Zelf strijdt voor Zijn volk.” In vogelvlucht laat hij de geschiedenis van Israël de revue passeren. „God bracht Israël iedere keer in het beloofde land. Van de Eufraat tot de Tigris; Israël mag het land nooit prijsgeven. Sharon is ongehoorzaam geweest, kijk wat er van hem gekomen is. Hij ligt geveld.” Tegen elven stroomt een hoek van het Plein vol met enkele honderden betogers. Directeur Naftaniel van het CIDI spreekt de sympathisanten toe. Hij vraagt de Nederlandse regering Israël te blijven steunen.
Over het vredesbestand dat in de maak is, is hij positief. „Maar pas op. Het vorige bestand was slechts een opstap voor meer agressie door Hamas,” aldus Naftaniel, die memoreert dat er vrijdagochtend opnieuw elf raketaanvallen op Israël zijn uitgevoerd.
Ook Ziv Hagbi, een 18-jarige inwoner van de Israëlische grensplaats Sderot, en Elisabeth Lubotsky, oud-voorzitter van de jongerenafdeling van het CIDI, roepen de menigte op Israël te blijven steunen.
Naftaniel hoort het al niet meer. Samen met voorzitter D. Schutte van Christenen voor Israël vertrekt hij om een petitie te overhandigen aan de vaste Kamercommissie van buitenlandse zaken.
Markus is opgetogen over de vreedzame betoging. Enthousiast zet hij de ramshoorn opnieuw aan de mond.
Bron: Reformatisch Dagblad
leuk hoor, die dooddoener iedere keer weer ..quote:Op zondag 11 januari 2009 19:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |