Omdat Hamas zuigt in het terugvechten of Hamas zuigt in het mikken op burgers itt Israël met haar smartbombs?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:30 schreef Sargon het volgende:
[..]
Niemand zal ontkennen dat er bij een oorlog "onschuldige" slachtoffers vallen. Omdat Hamas zuigt in terugvechten hoeft dat niet te betekenen dat Israel dat ook moet doen.
Jammer dat het weer met geweld moet.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:31 schreef Meki het volgende:
Brussel, 11 jan.
In Brussel zijn vandaag 30.000 actievoerders de straat opgegaan om te betogen tegen het Israëlische offensief in de Gazastrook.
In de marge van de betoging vonden enkele incidenten plaats. Dat meldde de Brusselse politie.
Actievoerders kantelden een auto. Tien andere voertuigen raakten beschadigd. Ook de ruiten van een bushokje sneuvelden. De politie moest het waterkanon inzetten om de situatie onder controle te krijgen.
De betogers in Brussel eisten dat het geweld tegen Palestijnse burgers in de Gazastrook onmiddellijk stopt. Ook werd opgeroepen tot een boycot van Israëlische producten. Anderen eisten een opschorting van de samenwerkingsakkoorden tussen de EU en Israël.
30.000 betogers wel groot in Brussel.
In Algiers, rabat, en Indonesie en overal ter wereld waren vandaag ook massademonstraties
Toch denk ik dat religie wel een rol speelt. Als Israel ook islamitisch zou zijn, dan vermoet ik dat de hele regio er geen enkel probleem van zou maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:29 schreef Verluste het volgende:
En religie heeft hier bar weinig mee te maken
Daar lijkt het verdomde veel op inderdaad.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan de discussie over de 99 namen :. 'Barmhartig, genadevol, zorgzaam, bestraffend, vergevend, luisterend, ...... '
En dan een heel discussie op grond van 'bestraffend' en dat in verhouding stellen tot de andere eigenschappen in tig meervoud.![]()
Dat voegt niks toe aan het gegeven dat Israël véél zorgvuldiger moet zijn aangezien zij weet dat het bombardeert in een zéér dichtbevolkt gebied. En geen fosfor mag gebruiken op burgers. En er wordt wel fosfor gebruikt op burgers, onbedoeld volgens Israël, maar logischerwijs kan het niet anders dan dat burgers ermee in aanraking komen. Wat een schending is van het internationaal humanitair recht als het in ieder geval gebruikt wordt op burgers.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:30 schreef Sargon het volgende:
[..]
Niemand zal ontkennen dat er bij een oorlog "onschuldige" slachtoffers vallen. Omdat Hamas zuigt in terugvechten hoeft dat niet te betekenen dat Israel dat ook moet doen.
woede en woede.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:34 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Jammer dat het weer met geweld moet.
Als de rest van de Arabische wereld Joods was, zou de hele regio er ook geen enkel probleem van maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch denk ik dat religie wel een rol speelt. Als Israel ook islamitisch zou zijn, dan vermoet ik dat de hele regio er geen enkel probleem van zou maken.
Kijk eens naar Darfur, hoor je daar iemand over rellen? Nee, waarom eigenlijk niet? Zijn dat mindere mensen?
Face it, de Arabische wereld zit ook langs de lijn popcorn te eten, Israel mag lekker de Palastijnen afschieten, is tenslotte slechte PR voor Israel. En de Arabieren vinden het prima. Ze worden gewoon verraden door hun zogenaamde moslim broeders.
Precies.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch denk ik dat religie wel een rol speelt. Als Israel ook islamitisch zou zijn, dan vermoet ik dat de hele regio er geen enkel probleem van zou maken.
Kijk eens naar Darfur, hoor je daar iemand over rellen? Nee, waarom eigenlijk niet? Zijn dat mindere mensen?
Face it, de Arabische wereld zit ook langs de lijn popcorn te eten, Israel mag lekker de Palastijnen afschieten, is tenslotte slechte PR voor Israel. En de Arabieren vinden het prima. Ze worden gewoon verraden door hun zogenaamde moslim broeders.
Toch is het niet zoquote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar dat maakt religie nog niet de oorzaak van iets. Dus religie heeft er bar weinig mee te maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Israel mikt niet bewust op burgers anders was het 1000 voud al gehaald. Hamas mikt uitsluitend op burgers en durft het gevecht met IDF niet aan te gaan. Zelfbescherming zou ik geen idioterie noemen, Israel heeft als doel het land te beschermen, hamas heeft als doel wat? Gaza beschermen door een conflict met Israel uit te lokken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat Hamas zuigt in het terugvechten of Hamas zuigt in het mikken op burgers itt Israël met haar smartbombs?
De argument blijft staan beiden zijn in staat tot idioterie en als je het selectief gaat hebben op verhoudingen, op alle fronten is er dan meer aan te merken op Israël dan Hamas.
Feit is ook dat het grootste deel van de Arabische landen wordt bestuurd door dictators en semi-dictators die opmerkelijk goede banden hebben met de VS.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Leiders jutten het domme volk op om te protesteren en blijven zelf op de achtergrond.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Toch is het niet zo
de Arabische wereld roepen allemaal tot actie en jihaad tegen Israel
Maar alleen de leiders die zijn stil..
Lees eerst de andere topics eens door voor je zo onwetend reageert wil je.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef Sargon het volgende:
[..]
Israel mikt niet bewust op burgers anders was het 1000 voud al gehaald. Hamas mikt uitsluitend op burgers en durft het gevecht met IDF niet aan te gaan. Zelfbescherming zou ik geen idioterie noemen, Israel heeft als doel het land te beschermen, hamas heeft als doel wat? Gaza beschermen door een conflict met Israel uit te lokken.
Kortom Hamas faalt gewoon.
Onwetend ja, juistquote:Op zondag 11 januari 2009 19:42 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lees eerst de andere topics eens door voor je zo onwetend reageert wil je.
Je roept maar watquote:Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef Sargon het volgende:
[..]
Leiders jutten het domme volk op om te protesteren en blijven zelf op de achtergrond.
quote:Op zondag 11 januari 2009 19:37 schreef Meki het volgende:
Toch is het niet zo
de Arabische wereld roepen allemaal tot actie en jihaad tegen Israel
Maar alleen de leiders die zijn stil..
Waarom ben ik nog niet overtuigd?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:38 schreef Verluste het volgende:
Maar dat maakt religie nog niet de oorzaak van iets. Dus religie heeft er bar weinig mee te maken.
Het is geen geheim dat die demonstraties worden opgezet door regeringen of religieuze organisaties.quote:
Hoe precies richt Israel zich niet op burgers als ze twee extremisten in een gebouw zien als rechtvaardiging om letterlijk een heel gebouw op te blazen? Het is precies wat Hamas doet : Namelijk het doden van burgers om bepaalde doelen te bereiken. Als je feitelijk correct wilt blijven is het Israel is geweest die zich niet aan het bestand heeft gehouden en het niet heeft verlengd... Over uitlokken gesproken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef Sargon het volgende:
[..]
Israel mikt niet bewust op burgers anders was het 1000 voud al gehaald. Hamas mikt uitsluitend op burgers en durft het gevecht met IDF niet aan te gaan. Zelfbescherming zou ik geen idioterie noemen, Israel heeft als doel het land te beschermen, hamas heeft als doel wat? Gaza beschermen door een conflict met Israel uit te lokken.
Kortom Hamas faalt gewoon.
Het doel is niet de burgers doden, integendeel dat werkt alleen maar tegen Israel zoals we hebben mogen zien bij die afzwaaier op de VN school.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe precies richt Israel zich niet op burgers als ze twee extremisten in een gebouw zien als rechtvaardiging om letterlijk een heel gebouw op te blazen? Het is precies wat Hamas doet : Namelijk het doden van burgers om bepaalde doelen te bereiken. Als je feitelijk correct wilt blijven is het Israel is geweest die zich niet aan het bestand heeft gehouden en het niet heeft verlengd... Over uitlokken gesproken.
quote:Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Aanzienlijke schade bij Gazabetoging Brussel
http://hln.be/hln/nl/957/(...)toging-Brussel.dhtml
HLN update In de marge van de betoging tegen het Israëlische offensief in de Gazastrook heeft de politie zondagavond in Brussel een tiental mensen opgepakt. Dat is vernomen bij de politie.
Gebouwen Vlaamse Gemeenschap
Toen de betogers omstreeks 17.00 uur arriveerden aan het Noordstation, trok een honderdtal onruststokers naar de Boudewijnlaan, waar ze winkeletalages vernielden. De gebouwen van de Vlaamse Gemeenschap werden eveneens geviseerd.
Ook elders in de wijk nam de spanning toe. Zo moesten de ordediensten ook ingrijpen aan de Nieuwstraat.
De bereden politie chargeerde er om relschoppers uiteen te drijven. De politie heeft ook een waterkanon ter plaatse gebracht. Boven de wijk vliegt een politiehelikopter. Aan de manifestatie namen volgens de politie ongeveer 30.000 mensen deel. (belga/mvdb)
En de wapenindustrie verdient er goed aan.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef Sargon het volgende:
[..]
Leiders jutten het domme volk op om te protesteren en blijven zelf op de achtergrond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |