Dit wilde ik jullie eigenlijk niet onthouden. Religie zuigt in mijn ogen echt hardquote:„Joden moeten in Israël zijn als Messias komt”
DEN HAAG - Enkele honderden betogers van Christenen voor Israël en aanverwante organisaties zijn vrijdag bijeengekomen in Den Haag om Israël te steunen in de strijd tegen Hamas. „Wij staan achter Israël, achter de God van Israël.”
Wat er op het Plein in Den Haag moet klinken? „De waarheid”, zegt Leo Markus, lid van Christenen voor Israël, uit Waddinxveen, „de waarheid en anders niets. In Korinthe lees ik dat de bazuin een helder geluid moet voortbrengen. Vandaag brengen wij dat in de praktijk.”
Samen met Ewout Hol en Rob de Rooij is hij in een restaurant neergestreken, om zich op de betoging voor te bereiden. Hij zet een grote ramshoorn aan de mond. „Mannen, voor de God van Abraham, Izak en Jakob, Die het land aan Israël heeft gegeven”, klinkt het. Even later loeit de ramshoorn door het café.
„Wij staan achter Israël, achter de God van Israël”, verklaart Hol zijn aanwezigheid bij de betoging. Hij volgt de berichtgeving in de media over het gewapend conflict tussen het Israëlische leger en Hamas op de voet. „Wat absoluut onderbelicht is gebleven, is waarom onze Joodse broeders en zusters erop gebrand zijn om het land Israël te blijven. Ze moeten er zijn als de Messias komt.”
„Is het je opgevallen”, vraagt De Rooij, „dat er ondanks de talloze raketaanvallen nog maar zo weinig Israëlische slachtoffers zijn gevallen? God Zelf strijdt voor Zijn volk.” In vogelvlucht laat hij de geschiedenis van Israël de revue passeren. „God bracht Israël iedere keer in het beloofde land. Van de Eufraat tot de Tigris; Israël mag het land nooit prijsgeven. Sharon is ongehoorzaam geweest, kijk wat er van hem gekomen is. Hij ligt geveld.” Tegen elven stroomt een hoek van het Plein vol met enkele honderden betogers. Directeur Naftaniel van het CIDI spreekt de sympathisanten toe. Hij vraagt de Nederlandse regering Israël te blijven steunen.
Over het vredesbestand dat in de maak is, is hij positief. „Maar pas op. Het vorige bestand was slechts een opstap voor meer agressie door Hamas,” aldus Naftaniel, die memoreert dat er vrijdagochtend opnieuw elf raketaanvallen op Israël zijn uitgevoerd.
Ook Ziv Hagbi, een 18-jarige inwoner van de Israëlische grensplaats Sderot, en Elisabeth Lubotsky, oud-voorzitter van de jongerenafdeling van het CIDI, roepen de menigte op Israël te blijven steunen.
Naftaniel hoort het al niet meer. Samen met voorzitter D. Schutte van Christenen voor Israël vertrekt hij om een petitie te overhandigen aan de vaste Kamercommissie van buitenlandse zaken.
Markus is opgetogen over de vreedzame betoging. Enthousiast zet hij de ramshoorn opnieuw aan de mond.
Dit soort gasten zijn echt zó debiel he. Van die domme schapen die willekeurig uit de bijbel citeren, en alles aan God toeschrijven als het ze even uitkomt. Ik neem aan dat God tijdens de Holocaust even op vakantie was?quote:„Is het je opgevallen”, vraagt De Rooij, „dat er ondanks de talloze raketaanvallen nog maar zo weinig Israëlische slachtoffers zijn gevallen? God Zelf strijdt voor Zijn volk.”
Eigenlijk mag ik niet lachen om dit soort opmerkingen, maar ik deed het stiekem tochquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dit soort gasten zijn echt zó debiel he. Van die domme schapen die willekeurig uit de bijbel citeren, en alles aan God toeschrijven als het ze even uitkomt. Ik neem aan dat God tijdens de Holocaust even op vakantie was?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Echo99 het volgende:
Soms schaam ik me ervoor dat ik christen ben...
Soms schaam ik me er zelfs voor dat ik mens ben.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Echo99 het volgende:
Dat gaat over Babel, aap, dat is ongeveer gelijk aan satan op aarde. Ja, die wensen ze dood, dat lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:05 schreef Knip het volgende:
UIt onze eigen Bijbel: Psalm 137. In de jaren 70 door de popgroep Boney M. gezongen en een grote hit geworden.
Let vooral op de laatste zin uit de psalm
137
1 Aan de rivieren van Babel,
daar zaten wij treurend
en dachten aan Sion.
2 In de wilgen op de oever
hingen wij onze lieren.
3 Daar durfden onze bewakers
te vragen om een lied,
daar vroegen onze beulen:
‘Zing voor ons
een vrolijk lied uit Sion.’
4 Hoe kunnen wij zingen
een lied van de HEER
op vreemde grond?
5 Als ik jou vergeet, Jeruzalem,
laat dan mijn hand de snaren vergeten.
6 Laat mijn tong aan mijn gehemelte kleven
als ik niet meer denk aan jou,
als ik Jeruzalem niet stel
boven alles wat mij verheugt.
7 Gedenk, HEER,
de dag van Jeruzalems val,
toen het volk van Edom zei:
‘Neer met die stad, neer,
maak haar met de grond gelijk.’
8 Babel, weldra word je verwoest.
Gelukkig hij die wraak zal nemen
en jou doet wat jij ons hebt gedaan.
9 Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt
en op de rotsen verplettert.
Jezus wordt in de Koran aangesproken met de titel 'Messias':quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat gaat over Babel, aap, dat is ongeveer gelijk aan satan op aarde. Ja, die wensen ze dood, dat lijkt me logisch.
Verder geheel belachelijk dat de Joden worden gezien als het volk van God dat over de moslims moeten triomferen, m.i. zijn de moslims net zo goed een volk van God als de joden voor de christenen. Noch moslims noch Joden erkennen de christelijke messias.
quote:Koran 3:45 Toen de engelen zeiden: "O Marjam, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de masieh, Isa, de zoon van Marjam. Hij zal in het tegenwoordige leven en het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn.
quote:Koran 4:157 Hun zeggen: "Wij hebben de masieh, Isa, de zoon van Marjam, Gods gezant gedood." Zij hebben hem niet gedood en zij hebben hem niet gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd. Zij die het daarover oneens zijn, verkeren erover in twijfel. Zij hebben er behalve het afgaan op vermoedens geen kennis van; zij hebben hem vast en zeker niet gedood.
Maar niet als zijnde de letterlijke zoon van God en daar maken de christenen toch wel een groot punt van.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jezus wordt in de Koran aangesproken met de titel 'Messias':
[..]
[..]
Je hebt gelijk, maar dat is dan ook niet de betekenis van de titel 'Messias'.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar niet als zijnde de letterlijke zoon van God en daar maken de christenen toch wel een groot punt van.
Hier is twijfel over of Masieh daadwerkelijk Messias betekent.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jezus wordt in de Koran aangesproken met de titel 'Messias':
[..]
[..]
quote:When the Jews return to Zion / And a comet rips the sky / And the Holy Roman Empire rises, / Then You and I must die. / From the eternal sea he rises, / Creating armies on either shore, / Turning man against his brother / 'Til man exists no more.
Eens. Bovendien is het i.m.o. onbijbelse rotzooi wat die gasten uitkramen. Hoezo moeten de joden in Israël zijn als de messias (weder)komt? Waar staat dat?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Echo99 het volgende:
Oei, er komt geweld voor in de bijbelquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:05 schreef Knip het volgende:
UIt onze eigen Bijbel: Psalm 137. In de jaren 70 door de popgroep Boney M. gezongen en een grote hit geworden.
Let vooral op de laatste zin uit de psalm
Zoals in ieder geschiedenisboek toch?quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:32 schreef Haushofer het volgende:
Oei, er komt geweld voor in de bijbel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |