Dat antwoord gaf ze toch op de vraag van de oud-mollen of ze de mol wilde zijn of wilde winnen?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:06 schreef Sug4r het volgende:
Wanneer ze allemaal hun naam moeten invullen op de laptop, ligt er een rode muismat naast.
Die is bij iedereen even in beeld, behalve bij Froukje.. misschien is dat wel een aanwijzing.![]()
Ik vond het ook vreemd dat ze op de vraag van Pieter Jan of ze de mol wilde zijn antwoorde; "Ach wat flauw"
Misschien zei ze dat wel omdat ze al de Mol was.
Voor nu is Froukje voor mij de Mol
Nee, Pieter Jan vroeg; "Je wil de Mol zijn?" en toen zei ze, "Ach wat flauw...Ja".quote:Op zondag 11 januari 2009 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat antwoord gaf ze toch op de vraag van de oud-mollen of ze de mol wilde zijn of wilde winnen?
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:26 schreef Maravilla het volgende:
*heeft alweer zin in donderdag
MMMM, dat zou een mooie hint zijn dan.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef Sug4r het volgende:
[..]
Nee, Pieter Jan vroeg; "Je wil de Mol zijn?" en toen zei ze, "Ach wat flauw...Ja".
"Moet je door die deur daar" zei Pieter Jan toen.
Ik heb het net nog gezien.
Oh, da's me totaal ontgaan dan.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef Sug4r het volgende:
Nee, Pieter Jan vroeg; "Je wil de Mol zijn?" en toen zei ze, "Ach wat flauw...Ja".
Maar dan is Paula ook verdacht. Toen Pieter Jan zei dat er nog geen mol was, presenteerde zij zich met een "tadaaa!" nog voordat hij vroeg of ze de mol wilde zijn.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef Sug4r het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. En volgens mij was Froukje ook de enige tegen wie PJ niet zei: dat antwoord kost de pot ¤500.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef Sug4r het volgende:
[..]
We zitten nog maar in aflevering 1 he. Er zijn ook deelnemers die nog nauwelijks in beeld geweest zijnquote:Op zondag 11 januari 2009 15:15 schreef Urquhart het volgende:
Ik zeg gevoelsmatig Sabastiaan. Hij is nog niet echt verdacht geweest, hoewel hij natuurlijk wel op een strategische plek stond om te kunnen mollen met dat spel in die Titanic-loods. De Mol zou vast wel voorkennis hebben gehad waar hij de op de foto zou moeten staan, om die rol te krijgen.
Klopt. En dat is ook wel een beetje mijn zwaktequote:Op zondag 11 januari 2009 16:08 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
We zitten nog maar in aflevering 1 he. Er zijn ook deelnemers die nog nauwelijks in beeld geweest zijn
Haha, herkenbaar.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:11 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt. En dat is ook wel een beetje mijn zwakteVooraf kies ik altijd een kandidaat waar ik een gevoel bij hebt, en er ontstaat dan een enorme tunnelvisie. Bij Nico (seizoen 2) en George (seizoen 3), ging dat goed en daarna zat ik er altijd naast
Ik denk dat de oud-mollen die erachter stonden ook wel enige reactie hadden vertoond als hij dat gedaan zou hebben.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:09 schreef Terreros85 het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat Dennis een andere naam ingevuld heeft. Dat is een blufactie
Hij tikte het zo snel in, en hij zat er met z'n rug voor. Die zullen dat niet gezien hebben hoor.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik denk dat de oud-mollen die erachter stonden ook wel enige reactie hadden vertoond als hij dat gedaan zou hebben.
Kheb geprobeerd te zien wat hij intypte, maar het is echt veel te moeilijk om te zien. Als je de aflevering kijkt nadat Dennis "Bam, dan is de buit in aflevering 1 al binnen", zie je Dennis dus achter de computer en voorover buigen, waardoor het lijkt alsof hij net begint met typen. Vervolgens typt hij niet zoveel letters, en het lijkt alsof de laatste twee hetzelfde zijn en aan de rechterkant van het toetsenbord. Iemand een idee? want ik zie het echt niet -.- Rick kan in ieder geval niet, want tijdens de test zegt Dennis dat hij hem verdenkt.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:14 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Hij tikte het zo snel in, en hij zat er met z'n rug voor. Die zullen dat niet gezien hebben hoor.
viviennequote:Op zondag 11 januari 2009 18:23 schreef Irving het volgende:
[..]
Kheb geprobeerd te zien wat hij intypte, maar het is echt veel te moeilijk om te zien. Als je de aflevering kijkt nadat Dennis "Bam, dan is de buit in aflevering 1 al binnen", zie je Dennis dus achter de computer en voorover buigen, waardoor het lijkt alsof hij net begint met typen. Vervolgens typt hij niet zoveel letters, en het lijkt alsof de laatste twee hetzelfde zijn en aan de rechterkant van het toetsenbord. Iemand een idee? want ik zie het echt niet -.- Rick kan in ieder geval niet, want tijdens de test zegt Dennis dat hij hem verdenkt.
Ik denk "JON", die toetsen zitten allemaal rechts. En het *lijkt* dat hij 3 tikken + enter doet. Maar je ziet z'n linkerhand niet, dus de tijd zal het wellicht leren (of niet).quote:Op zondag 11 januari 2009 18:23 schreef Irving het volgende:
[..]
Kheb geprobeerd te zien wat hij intypte, maar het is echt veel te moeilijk om te zien. Als je de aflevering kijkt nadat Dennis "Bam, dan is de buit in aflevering 1 al binnen", zie je Dennis dus achter de computer en voorover buigen, waardoor het lijkt alsof hij net begint met typen. Vervolgens typt hij niet zoveel letters, en het lijkt alsof de laatste twee hetzelfde zijn en aan de rechterkant van het toetsenbord. Iemand een idee? want ik zie het echt niet -.- Rick kan in ieder geval niet, want tijdens de test zegt Dennis dat hij hem verdenkt.
Of hij heeft gewoon gelogen en typte wel zijn eigen naam in: DeNNis.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
vivienne
heeft 2 n's ook een beetje aan de rechterkant.
dat vond ik inderdaad ook ERG opvallend...quote:Op zondag 11 januari 2009 15:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar dan is Paula ook verdacht. Toen Pieter Jan zei dat er nog geen mol was, presenteerde zij zich met een "tadaaa!" nog voordat hij vroeg of ze de mol wilde zijn.
Eigenlijk vind ik Hans wel zo'n type met zo'n bril die zich aanpast aan de lichthoeveelheidquote:Op zondag 11 januari 2009 20:35 schreef Veerboot het volgende:
Hans met z'n zonnebril ligt er inderdaad wel erg dik bovenop, maar toch: ik snap gewoon niet waarom hij anders met een zonnebril in een donkere fabriekshal gaat rondlopen (sterker nog: hij had zelfs een zaklantaarn in zijn hand).
De Ticket to Paradise-theorie vind ik ook wel mooi. Bovendien vertrekt Rick in de film Kruimeltje ook naar Amerikaquote:Op zondag 11 januari 2009 17:45 schreef debuurvrouw het volgende:
(...)
Ik geloof trouwens sterk in de Ticket to paradise- theorieRick is dus ook mijn mol.
Mja ik had weinig inspiratie vanmiddag ervoor maar omdat ik laatste post had moest iemand m weer snel openen -.- Jij (of een mod die de titel kan editten) mag hem verzinnen als je wiltquote:Op zondag 11 januari 2009 21:13 schreef Duizendpootje het volgende:
[..]
Gaat er nog een spannende TT komen?
Mja, maar dan moet Dennis wel erg snel typen, want het lijkt erop alsof hij net begon met typen en maar maximaal 4 letters intypte. Ik kan er dus echt geen touw aan vastknopen -.- Kzal proberen een scherpe gif-file ofzo ervan te maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
vivienne
heeft 2 n's ook een beetje aan de rechterkant.
wat doet milouska met dr handen??of eigenlijk vingersquote:Op zondag 11 januari 2009 21:53 schreef Irving het volgende:
[..]
Mja ik had weinig inspiratie vanmiddag ervoor maar omdat ik laatste post had moest iemand m weer snel openen -.- Jij (of een mod die de titel kan editten) mag hem verzinnen als je wilt
[..]
Mja, maar dan moet Dennis wel erg snel typen, want het lijkt erop alsof hij net begon met typen en maar maximaal 4 letters intypte. Ik kan er dus echt geen touw aan vastknopen -.- Kzal proberen een scherpe gif-file ofzo ervan te maken.
Edit: Dit is m dan denk ik:
[ afbeelding ]
Het is hoogstwaarschijnlijk geen Paula, Hans en Rick, want tijdens de test zegt Dennis dat hij hen verdenkt. Nu ik deze GIF eigenlijk zie ben ik er ineens vrij zeker van dat hij Jon typt.
Spelen denk ik. Uit verveling... Maar wie weet.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat doet milouska met dr handen??of eigenlijk vingers
Vast al gezegd, maar het valt me ook op dat de ex-mollen steeds een andere houding aannemen terwijl de namen ingetypt worden.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:53 schreef Irving het volgende:
[..]
Mja ik had weinig inspiratie vanmiddag ervoor maar omdat ik laatste post had moest iemand m weer snel openen -.- Jij (of een mod die de titel kan editten) mag hem verzinnen als je wilt
[..]
Mja, maar dan moet Dennis wel erg snel typen, want het lijkt erop alsof hij net begon met typen en maar maximaal 4 letters intypte. Ik kan er dus echt geen touw aan vastknopen -.- Kzal proberen een scherpe gif-file ofzo ervan te maken.
[ afbeelding ]
Het is hoogstwaarschijnlijk geen Paula, Hans en Rick, want tijdens de test zegt Dennis dat hij hen verdenkt. Nu ik deze GIF eigenlijk zie ben ik er ineens vrij zeker van dat hij Jon typt.
Ja, in de fabriek echt duidelijk een zonnebril (donker glas).quote:Op zondag 11 januari 2009 21:18 schreef Impry het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik Hans wel zo'n type met zo'n bril die zich aanpast aan de lichthoeveelheidWeet niet precies hoe die heten, maar als het dan donker is gaat het zonnebrileffect weg en worden het min of meer normale glazen.
Of was het in de fabriek zelf ook nog erg donker glas?
Dat zijn idd maximaal 3/4 letters, Jon lijkt me het meest waarschijnlijke.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:53 schreef Irving het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Het zou ook verklaren waarom Dennis zijn belofte kon doen aan Jon in het topitospel. "Ik vertel jou wie niet de mol is, als ik de vrijstelling krijg." Daar zou Jon helemaal niks aan gehad hebben dus.quote:Op maandag 12 januari 2009 02:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat zijn idd maximaal 3/4 letters, Jon lijkt me het meest waarschijnlijke.
quote:Op maandag 12 januari 2009 07:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het zou ook verklaren waarom Dennis zijn belofte kon doen aan Jon in het topitospel. "Ik vertel jou wie niet de mol is, als ik de vrijstelling krijg." Daar zou Jon helemaal niks aan gehad hebben dus.
Niet opgevallen, heb je daar caps van?quote:Op maandag 12 januari 2009 11:11 schreef zeeuwse het volgende:
Een aantal zaken die mij opgevallen zijn:
-Vivienne staat iedere keer heel raar met haar benen. Gekruisd of heel raar wijd (?)
- Sebastiaan die in de fabriekshal 'ineens' zijn camera gaat checken en er dan achter komt dat er een cameraatje op zijn helm zit. Waar komt dit ineens vandaan? Hij heef toch geen reden om aan te nemen dat er iets met die camera aan de hand is? Bovendien is Dennis helemaal in het begin al naar die specifieke camera gelopen, maar heeft niets over de camera-helm gezegd.
Nu even niet nee, zit op mijn werk...quote:Op maandag 12 januari 2009 11:18 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Niet opgevallen, heb je daar caps van?
thx! Dat bedoelde ik inderdaad! Op de groepsfoto staat ze daarnaast nog met haar rechterbeen opzij.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:36 schreef Jabberwocky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ondanks dat ik haar als mol heb, ben ik er nog niet zo zeker van of dit wel een hint is. Sommige mensen staan gewoon zo.
Inge stond ook op elke groepsfoto een handgebaar uit te beelden, dus zo ver gezocht is het niet.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:44 schreef zeeuwse het volgende:
[..]
thx! Dat bedoelde ik inderdaad! Op de groepsfoto staat ze daarnaast nog met haar rechterbeen opzij.
Zat al te denken dat hier misschien een of ander alfabet uit te halen is, maar dat is natuurlijk veeeel te ver gezocht.
Wel iets om in de gaten te houden, wellicht dat de gekruiste benen een X vormen, van kruis maar aan, ik ben de mol....
Ja dat klopt, dat is ook waarom ik daaraan dacht. Maar met benen wordt dat natuurlijk een stuk lastiger, of je moet het gaan zoeken in een semafoor-achtig alfabet.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:45 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Inge stond ook op elke groepsfoto een handgebaar uit te beelden, dus zo ver gezocht is het niet.
Ja, precies ja, het is volgens mij gewoon een 'soepele' meid, ook zo iemand die altijd in kleermakerszit op de bank zitquote:Op maandag 12 januari 2009 11:36 schreef Jabberwocky het volgende:
Ondanks dat ik haar als mol heb, ben ik er nog niet zo zeker van of dit wel een hint is. Sommige mensen staan gewoon zo.
quote:Op maandag 12 januari 2009 11:44 schreef zeeuwse het volgende:
[..]
thx! Dat bedoelde ik inderdaad! Op de groepsfoto staat ze daarnaast nog met haar rechterbeen opzij.
Dat is wel vaag.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:11 schreef zeeuwse het volgende:
Een aantal zaken die mij opgevallen zijn:
-Vivienne staat iedere keer heel raar met haar benen. Gekruisd of heel raar wijd (?)
- Sebastiaan die in de fabriekshal 'ineens' zijn camera gaat checken en er dan achter komt dat er een cameraatje op zijn helm zit. Waar komt dit ineens vandaan? Hij heef toch geen reden om aan te nemen dat er iets met die camera aan de hand is? {b]Bovendien is Dennis helemaal in het begin al naar die specifieke camera gelopen, maar heeft niets over de camera-helm gezegd.[/b]
Dat geloof ik wel.. In het dagboek van de mol staat ook dat hij niet van tevoren wist dat hij/zij de mol zou zijn. Dat kan natuurlijk dat gelogen zijn, maar toch.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:55 schreef sverbern het volgende:
Wat ik dan weer niet geloof, is dat de oud-mollen de mol gekozen hebben. Ik denk dat er al lang een mol bekend was en dit eerste spel alleen maar een spel was. Een waar widm-openingsspel!
Rick had een shirt aan met daarop de tekst: "ticket to paradise"... er wordt beweerd dat WIDM niet in Noord-ierland blijft, maar naar een "paradijs" gaat in een van de volgende afleveringen. Wanneer de deelnemers stemmen op Rick als mol, komen zij dus wss ook in het paradijs. Wat rick dus het "ticket-to-paradise" maakt.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dat is wel vaag.
Wat is eigenelijk de 'ticket to paradise-theorie' m.b.t. Rick?
Het kan misschien ook dat hij mol intypt? Als hint?quote:Op zondag 11 januari 2009 21:53 schreef Irving het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Tering, zou idd ook goed kunnen..quote:Op maandag 12 januari 2009 15:45 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Het kan misschien ook dat hij mol intypt? Als hint?
Ik heb het gevoel dat Viev vooral heel erg onrustig is altijd en dan zo gaat staan om niet door het beeld te stuiteren...quote:Op maandag 12 januari 2009 11:36 schreef Jabberwocky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk ik niet. Volgens mij typt hij met 10 vingers. De o en de l zijn met dezelfde vinger.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:45 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Het kan misschien ook dat hij mol intypt? Als hint?
Ik zie het niet direct als een hint, maar zodra Vivienne op een bepaalde manier verdachter wordt dan kan dit wel meespelen. Net een kruis op een schatkaartquote:Op maandag 12 januari 2009 11:36 schreef Jabberwocky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm.. er staat wel "Dag 1" als ze aankomen en wanneer ze de bus in gaan "Dag 2", maar dat kan je natuurlijk zien als dagen in het spel ipv. echte dagen.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:13 schreef Maartel het volgende:
Zien we ergens dat de dag waarop de nieuwe mol wordt gekozen tevens de dag van vertrek is?
Kan het niet zo zijn dat idd die dag de mol pas is gekozen, maar dat het een eerste kennismaking tussen de kandidaten was, en dat ze pas een week later naar Ierland gingen?
Lijkt me niet, want juist dit is een theorie die als hij klopt, veel in beeld moet komen, anders slaat het nergens meer op. Als ze haar poses wegmonteren, vervalt die hele theorie, en zou ze voor niks in die houding gaan staan.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:13 schreef zeeuwse het volgende:
Ik vraag me wel eens af in hoeverre men de eindmontage nog afstemt op de heersende theorieen her en der.
Stel nou het onwaarschijnlijke geval dat die theorie van mij over Vivienne's benen hout snijdt. Zouden ze dan de montage nog zo aanpassen dat Vivienne niet meer in die pose in beeld komt?
Klopt. Hoewel het bij Inge eigenlijk wel een anti-climax was. Die theorie was zo overduidelijk, dat die hele finale eigenlijk niet meer spannend wasquote:Op maandag 12 januari 2009 21:57 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Lijkt me niet, want juist dit is een theorie die als hij klopt, veel in beeld moet komen, anders slaat het nergens meer op. Als ze haar poses wegmonteren, vervalt die hele theorie, en zou ze voor niks in die houding gaan staan.
Ik denk alleen niet dat er een hint in zit, maar als het wel zo is, moet hij getoond worden ook. Anders slaat het echt helemaal nergens op.
Dat viel nog wel mee, volgens mij. Die aanwijzing werd pas ontdekt bij aflevering zeven of acht, als ik het me goed herinner. En degene die haar ontdekte werd overladen met complimenten, schouderklopjes en rozenblaadjes omdat hij of zij zoiets verborgens had ontdekt.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:49 schreef Urquhart het volgende:
Hoewel het bij Inge eigenlijk wel een anti-climax was. Die theorie was zo overduidelijk
Ja, dat lijkt me ook tamelijk voor de hand liggen met een geverifieerde theorie. Dan is het bekend en is de finale niet spannend meer. Dat hou je, hoe moeilijk de aanwijzing ook is.quote:dat die hele finale eigenlijk niet meer spannend was
Nee ik bedoel dat de ontmaskering van de mol, na het ontdekken van die theorie zo overduidelijk was. Die aanwijzingen an sich niet. Het was idd een voordeel dat het pas relatief laat ontdekt werd, anders was het minder spannend geweest.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:46 schreef broer het volgende:
[..]
Dat viel nog wel mee, volgens mij. Die aanwijzing werd pas ontdekt bij aflevering zeven of acht, als ik het me goed herinner. En degene die haar ontdekte werd overladen met complimenten, schouderklopjes en rozenblaadjes omdat hij of zij zoiets verborgens had ontdekt.
[..]
Ah, dan begreep ik je verkeerd.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:48 schreef Urquhart het volgende:
Nee ik bedoel dat de ontmaskering van de mol, na het ontdekken van die theorie zo overduidelijk was. Die aanwijzingen an sich niet. Het was idd een voordeel dat het pas relatief laat ontdekt werd, anders was het minder spannend geweest.
Gelukkig wel zeg.. dat is en blijft de kracht van WIDMquote:Op maandag 12 januari 2009 23:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de ontmaskering van de mol, na het ontdekken van die theorie zo overduidelijk was. Die aanwijzingen an sich niet. Het was idd een voordeel dat het pas relatief laat ontdekt werd, anders was het minder spannend geweest.
Ik eigenlijk niet zo. Ik ben er van overtuigd dat de mol echt pas die dag is gekozen en dat geen enkele deelnemer vooraf wist of hij de mol zou worden. Iedereen dacht dat iemand anders dat zou zijn.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:32 schreef debuurvrouw het volgende:In de trailer voor de volgende aflevering zegt Pieter-Jan: de zoektocht die begint in Nood-Ierland.
Waar gaat die zoektocht verder dan?
Ikgeloof heel erg in de ticket to paradise theorie!
Hij typt de S zeker NIET als laatste letter, die zat ergens bij zijn rechterhand. Het zal wel óf Jon zijn óf Mol.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:30 schreef Montagui het volgende:
Nog eens over Dennis. Hij typt met 2 handen. DE is met links, dan NNI met rechts en de S met links. Hij typt dus gewoon Dennis. Hij blufte (slim!) maar wat tegen Jon.
Zie jij wat hij met links typt? Ik zie hem met de rechterhand nauwelijks van plek veranderen, dat kan dus net zo goed NNI zijn, na de I kan hij met links best nog een S typen voordat hij met zijn laaste beweging met rechts de ENTER toetst.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij typt de S zeker NIET als laatste letter, die zat ergens bij zijn rechterhand. Het zal wel óf Jon zijn óf Mol.
Typ voor de grap eens Dennis en kijk naar jou bewegingen en kijk naar het filmpje van Dennis wanneer hij dat typt. Typ daarna Mol of Jon,... en doe hetzelfde als hierboven.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zie jij wat hij met links typt? Ik zie hem met de rechterhand nauwelijks van plek veranderen, dat kan dus net zo goed NNI zijn, na de I kan hij met links best nog een S typen voordat hij met zijn laaste beweging met rechts de ENTER toetst.
Of hij wilt heel graag dat de anderen dat denkenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:25 schreef detulp050 het volgende:
Het is Hans. Hans had een gele helm op (net als de rest) en droeg een kleine zonnebril (in een donkere ruimte), net als de mol uit Alfred Jodukus Kwak.
[ afbeelding ]
misschien is deze gedachte al eens besproken, maar ik zag het direct toen ik de aflevering zag
Of hij heeft gewoon van die 'transitions' brillenglazen, die mee kleuren met het lichtquote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:25 schreef detulp050 het volgende:
Het is Hans. Hans had een gele helm op (net als de rest) en droeg een kleine zonnebril (in een donkere ruimte), net als de mol uit Alfred Jodukus Kwak.
[ afbeelding ]
misschien is deze gedachte al eens besproken, maar ik zag het direct toen ik de aflevering zag
In een donkere fabriekshal kleuren die glazen vaak niet donker. Het is vergezocht, maar het is voor mij een klein tekenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:38 schreef Nuna het volgende:
[..]
Of hij heeft gewoon van die 'transitions' brillenglazen, die mee kleuren met het licht.
Hm, true true. Het is wel raar ja.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Die blijven niet zo lang donker
Dat denk ik nu ook trouwens. In een interview tijdens de perspresentatie (hier) zegt PJH dat hij vooraf niet wist wie de mol was, maar het op een gegeven moment wel wist: "Ik wist het zelfs zo zeker, dat ik het heel erg vond. Omdat ik bang was dat het programma volledig in het water zou vallen. Het was zo overduidelijk wie de mol was... En toen ging die mol eruit."quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:33 schreef Sug4r het volgende:
[..]
Of hij wilt heel graag dat de anderen dat denken![]()
Complimenten voor deze gedachte! Ik vind em heel scherp en eigenlijk vind ik het bijna jammer dat ik het weet, want ik zie het als een serieuze aanwijzing.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:25 schreef detulp050 het volgende:
[ afbeelding ]
ik hoop het niet zeg, ik vond het mol-gedrag bij hem net iets te dik er bovenop liggen...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:25 schreef detulp050 het volgende:
[ afbeelding ]
Mja, juist omdat een mol eigelijk onopvallend moet mollen.. zou het een verandering zijn als het ineens heel overdreven gebeurd.. Alsof de mol de mol niet is, omdat het TE overdreven mol-gedrag is?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:34 schreef cptmarco het volgende:
[..]
ik hoop het niet zeg, ik vond het mol-gedrag bij hem net iets te dik er bovenop liggen...
Zie jij dat zijn rechterhand op het toetsenbord ligt dan? Volgens mij ligt die quasi-nonchalant op zijn schoot, als je naar de houding van zijn arm kijkt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zie jij wat hij met links typt? Ik zie hem met de rechterhand nauwelijks van plek veranderen, dat kan dus net zo goed NNI zijn, na de I kan hij met links best nog een S typen voordat hij met zijn laaste beweging met rechts de ENTER toetst.
Misschien omdat mol (als het dier) een mannelijk woord is? Het zou evt wel kunnen wat je zegt, want in de betekenis van infiltrant is het m/v.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:57 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Bij de test kwam deze vraag in beeld:
[ afbeelding ]
Heeft de mol zijn topito afgegeven tijdens het vrijstellingsspel?
De mol is een man (?)
Volgens mij ook jaquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:21 schreef SMutzskii het volgende:
De mol wordt altijd "zijn" genoemd heb ik mij laten vertellen.
Inderdaad al besproken (toevallig met het zelfde plaatje door mijzelfquote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:25 schreef detulp050 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zou wel heeeeeel makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:34 schreef Sug4r het volgende:
JP hoor je tegen verschillende kandidaten zeggen dat de Mol er nog niet is.
Dat klopt letterlijk..want Froukje komt als 10e (laatste) pas aan.
En dan is de Mol er dus wel.
Daar zit wat in. Maar weet iemand wat PJH tegen Froukje zei?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:34 schreef Sug4r het volgende:
JP hoor je tegen verschillende kandidaten zeggen dat de Mol er nog niet is.
Dat klopt letterlijk..want Froukje komt als 10e (laatste) pas aan.
En dan is de Mol er dus wel.
"Wil je de mol zijn?"quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:22 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Maar weet iemand wat PJH tegen Froukje zei?
Dus niet "De Mol is er nog niet". Maar goed, er wordt wel meer geknipt.quote:
Ik denk dat het gewoon geknipt is zodat je niet 10 keer naar hetzelfde vraaggesprek luistert/kijkt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:28 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dus niet "De Mol is er nog niet". Maar goed, er wordt wel meer geknipt.
Zeker interessant!
Ook de eerste drie die binnen kwamen - dus Dennis, Viviënne en Rick - kregen alleen de vraag of ze de Mol willen zijn. Zonder de mededeling dat er nog geen Mol is.quote:
En vooral zodat je niet weet wie er 'nee' geantwoord hebben.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:37 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon geknipt is zodat je niet 10 keer naar hetzelfde vraaggesprek luistert/kijkt.
De serie probeeert ons elk jaar weer zand in de ogen te strooien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:37 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon geknipt is zodat je niet 10 keer naar hetzelfde vraaggesprek luistert/kijkt.
Iedereen die ja heeft geantwoord heb je als het goed is ook in het kamertje met de mollen gezien. Tenminste, dat neem ik aan.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:54 schreef k_man het volgende:
[..]
En vooral zodat je niet weet wie er 'nee' geantwoord hebben.
Daar moet ik inderdaad wel voor oppassen, dat heb ik in de vorige series verkeerd gedaan. Toen dacht ik dat Joris de Mol was en keek alleen naar wat hij deed.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:01 schreef Borizzz het volgende:
Terug Vind Mol
[..]
De serie probeeert ons elk jaar weer zand in de ogen te strooien.
Nu weer iets nieuws waar iedereen weer overheen valt. Heerlijk
Ga verder met je eigen theorie, pas echter wel op voor een tunnelvisie om alleen nu op Froukje te richten
Herkenbaar, ik zat ook op Joris als mol. Probleem was alleen dat hij zelf ook behoorlijk aan het mollen was om zich verdacht te maken. Dus had wel het idee op het goede spoor te zittenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Sug4r het volgende:
[..]
Daar moet ik inderdaad wel voor oppassen, dat heb ik in de vorige series verkeerd gedaan. Toen dacht ik dat Joris de Mol was en keek alleen naar wat hij deed.
Nee, we hebben geen acht mensen in het kamertje gezien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Iedereen die ja heeft geantwoord heb je als het goed is ook in het kamertje met de mollen gezien. Tenminste, dat neem ik aan.
Daarom denk ik (op dit moment) ook niet dat Hans de mol is omdat hij erg aan het mollen is. Dennis (uit de vorige serie) was niet zo nadrukkelijk aanwezig.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:18 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik zat ook op Joris als mol. Probleem was alleen dat hij zelf ook behoorlijk aan het mollen was om zich verdacht te maken. Dus had wel het idee op het goede spoor te zitten
Hij verklaart zelf in de promo van niet.. Mja.. wie molt nouquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:32 schreef Maartel het volgende:
Ik vind t ook een mooie theorie![]()
Maar hij veronderstelt dat PJ voorkennis heeft..
1.Dennis - vraag: wil jij de mol zijn...nee..dat levert de pot 500 euro op..zeker weten?..nee niet helemaal zeker, gaat naar ontv.kamerquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, we hebben geen acht mensen in het kamertje gezien.
Mja, volgens mij zou WIDM best een forumpje kunnen vullen met al die theorieën enzo, maar daar wil FOK! niet aan...quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:03 schreef Angelic_Rose het volgende:
Nou ik kan het ook niet meer bijhouden..
Ik heb werkelijkwaar geen idee, je zou het even bij de modjes van TV/radio kunnen navragen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:13 schreef Da_Sandman het volgende:
rene, waarom is er eigenlijk niet gekozen voor een WIDM subforum, maar wel bijvoorbeeld voor een X Factor subforum?
10 afleveringenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:24 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijkwaar geen idee, je zou het even bij de modjes van TV/radio kunnen navragen.
Denk dat het iets zal zijn in de richting dat het maar zes afleveringen is, maar dat is wat er nu bij mij opkomt.
Omdat Viviënne zo sexy is, heb ik op dr gelet en vond ik haar best vak in beeldquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:12 schreef rene90 het volgende:
Nu ik er over nadacht..ik heb die sexy vivienne echt AMPER tot bijna niet gezien...de rest is redelijk in beeld geweest.
Met name Anniek is zeer afwezig geweest in de eerste aflevering.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Omdat Viviënne zo sexy is, heb ik op dr gelet en vond ik haar best vak in beeldAlleen is ze niet zo groot en valt ze dus niet zo op...
quote:
Dat zijn filmpjes die in de MolMail staanquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:55 schreef SMutzskii het volgende:
Hoezo staat dat op Youtube? waar komt dat vandaan?
Ow oke, die heb ik niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:00 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat zijn filmpjes die in de MolMail staan
haha die Sebastiaan:quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:00 schreef banananasi het volgende:
Froukje denkt ook dat ze ergens anders heengaan(va. 3:18)
Heb jij die ookquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:00 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat zijn filmpjes die in de MolMail staan
Viev zegt ook zoiets in het eerste filmpje zag ik net.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:00 schreef banananasi het volgende:
Froukje denkt ook dat ze ergens anders heengaan(va. 3:18)
De échte molfan wel jaquote:
En ze is nog klein ook, ik zie nog een aanwijzing voor haar als mol.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:48 schreef rene90 het volgende:
Het lijkt anders wel potverdomme op een M...
Of juist niet. Want met die foto's is al een keer geweest dus misschien doen ze dit er wel om, omdat iedereen nu op die foto's gaat letten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vind het wel zo'n typische Mol-hint eigenlijk
Of juist wel, omdat de oud-mollen in de redactie zitten...quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:34 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Of juist niet. Want met die foto's is al een keer geweest dus misschien doen ze dit er wel om, omdat iedereen nu op die foto's gaat letten.
Vanaf torrents kan je ze nog opslurpen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Susi het volgende:
That reminds me... Kun je de eerste serie nog terugkijken ?
Het viel me wel op dat zij de enige was die niet zwart of wit gekleed was.quote:
Jou moest ik nog hebben. Ik had iedereen die nog moest stemmen een PM gestuurd, maar jouw PM-box doet het niet... Dus, vergeet niet te stemmenquote:
Het is idd echt heel ergquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:50 schreef kenwel het volgende:
Nog 40 minuten tot aflevering 2. Ik kan niet wachten.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:25 schreef Anneloortje het volgende:
Ik heb besloten om pas de dag na de aflevering t forum op te zoeken aangezien ik vorige week tot diep in de nacht complottheorieen aan t bedenken was...
Oh nee hoor, ik ga een film kijkenquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:45 schreef Oplaatbatterij het volgende:
Weer iets met de Titanic!
Vicky, ik hoop niet dat we teveel verklappen dan als je dit meeleest
meelezen lijkt me niet verstandig als je morgen pas gaat kijkenquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:45 schreef Oplaatbatterij het volgende:
Weer iets met de Titanic!
Vicky, ik hoop niet dat we teveel verklappen dan als je dit meeleest
Hoort toch gewoon bij het spel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:51 schreef karoltje het volgende:
Wat heeft Sebastiaan er nou dat niemand het weet?
Oh, was het Dennis. Dat zag ik inderdaad ook.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:54 schreef DaMart het volgende:
Twee dingen die mij tot nu toe opvielen:
* Bij foto in begin leek Vivienne een beetje raar te doen met haar handen.
* Er hing volens mij een envelop recht in Dennis'gezichtsveld en hij liep er gewoon langs.
Wel handige moltactiek... zo leid je je medekandidaten lekker af omdat ze op lege enveloppen jagen... en ik vond de reactie van Vivienne ook wel typerend: "Oh, geld gevonden, kan ik nu de vrijstelling zoeken."quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:59 schreef Prik0 het volgende:
Als je je zo irriteert aan die lege enveloppen neem je ze toch mee zodat de volgende er geen last van heeft?
overduidelijkquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:17 schreef TheVulture het volgende:
Rick of Sebastiaan molt hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |