Erasmo | zaterdag 10 januari 2009 @ 12:42 |
Bussentopic 18: Ouwe mopperkonten met een Mooie Paal Bussentopic 17 Bussentopic 16 bussentopic 15 Bussentopic 14 quote: ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 10 januari 2009 @ 17:31 |
Tot zover het onderhoud | |
Peterselieman | zaterdag 10 januari 2009 @ 17:32 |
Qua exoten in Leeuwarden de 8004 gisteren nog zien rijden. Verder ook de geledes 7165 en 7818 gespot. | |
RealZeus | zaterdag 10 januari 2009 @ 19:29 |
Is er ook niet eens een gelede Citaro van Arriva geweest die dat had in Groningen? Lag het achterwiel er ook af. | |
Peterselieman | zaterdag 10 januari 2009 @ 19:36 |
Klopt, dat gebeurde op de Grote Markt recht voor het terras van de 3 Gezusters ![]() | |
Ofyles2 | zondag 11 januari 2009 @ 02:51 |
quote:Dat is meteen de schoppenaas van het OV-netwerk in Groningen. | |
NoBody122 | zondag 11 januari 2009 @ 04:06 |
Erasmo komt alleen maar in deze reeks om een nieuw topic te openen als het vorige vol is?quote:Maar het is wel een indicatie, en een goeie ook want ik heb de 8015 vandaag (zaterdag) een aantal keren gespot tijdens mijn stadsdienst ![]() | |
Erasmo | zondag 11 januari 2009 @ 10:32 |
quote:Wel als degene met de lapo het niet doet... | |
Gnittoo | zondag 11 januari 2009 @ 12:50 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | zondag 11 januari 2009 @ 13:19 |
borrelbustuig ![]() | |
zwahiel | zondag 11 januari 2009 @ 13:36 |
quote:iets met die plattelandsnamen en mijn ontbrekende verbazing... | |
RealZeus | zondag 11 januari 2009 @ 16:01 |
quote:Inderdaad. ![]() Ze moeten daar gewoon een veewagen op inzetten. ![]() | |
NoBody122 | zondag 11 januari 2009 @ 16:36 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | zondag 11 januari 2009 @ 16:49 |
In Almere is het ook niet leuk rijden als je met een mes wordt bedreigd en dan ook nog eens je geldbuidel moet afgeven. Almere, een stad van twee uitersten: de ambiance van een dorp gecombineerd met de problemen van een metropool. ![]() | |
J_TM | zondag 11 januari 2009 @ 17:10 |
Zijn er nog Alliances gespot op de Bijlmerlijnen ? | |
RealZeus | zondag 11 januari 2009 @ 17:17 |
quote:Een mes? Dan valt het wel mee. Mijn pa heeft een tijdje bij Cxx Joure gewerkt en hij had een collega die afkosit was uit Almere en die had al drie keer in de loop van een pistool gekeken. | |
NoBody122 | maandag 12 januari 2009 @ 01:17 |
quote:Ze moeten in Almere de boel maar eens goed schoonvegen dan.. Net als in andere steden met serieuze overlast, overigens. Laat maar eens een paar undercover agenten meerijden op de bus, die op dergelijke momenten in actie komen en de crimineel meteen af kunnen voeren ![]() | |
Zug-Chef | maandag 12 januari 2009 @ 10:37 |
opschroefpost cq tuvupu | |
Ofyles2 | dinsdag 13 januari 2009 @ 00:21 |
quote:Ik zou me kunnen aanbieden, maar ik heb betere dingen te doen. | |
J_TM | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:06 |
Op OV Boskoop staat onder het kopje Amsterdam & Almere een foto van de 2304 op Sternetlijn 199. | |
BeefRWijker | dinsdag 13 januari 2009 @ 14:14 |
quote:Ik zag vanmorgen dat er op Alkmaar garage ook nog een 2300 Berkhofje stond. Ik neem aan dat die aangehouden wordt als reserve. Misschien dat Fryslân ook een gebrek aan wagens heeft? Afgelopen zondag vanuit Alkmaar Integro 2926 met een lekke of afgebroken uitlaat (en geen lijn film, iets met 2 pincodes waarvan 1 onbekend). Het ding klonk uitermate fruitig, een Lion's City CNG was er niks bij. Vanmorgen op lijntje 98 een 84xx Ambassador (met grote AIRCO), ook zonder lijnfilm. De Mannekes zijn volgens mij ook nog steeds niet uitgereisd: Had oa de 8845 eerder dit jaar al in Alkmaar gespot en had afgelopen zondag op lijntje 98 opeens 8836 die ik vorig jaar al eens in Beverwijk heb zien langskomen. De 888x (bestemming Cxx Zeeland) had ik ook eerder al op Bolsward stalling gezien. | |
NoBody122 | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:06 |
quote:Als hooligan? ![]() quote:Dat dus, al langere tijd trouwens. quote:Hoe laat ben jij op die bus gestapt in Alkmaar? Ik heb die bus nml ook meegehad naar Alkmaar en die maakte idd een behoorlijk geluid. Als ik, net komende van een afslag, vol gas aan het optrekken was met die bus en daarbij onder de snelweg door kwam dan trilde m'n zijraampje erover ![]() Ik hou er wel van ![]() Overigens weet ik de bij die bus horende pincode wel, maar lijn 350 staat er gewoon in zijn geheel niet in. Daarom had ik er dus maar iets compleet randoms voorgetoverd ![]() quote:Er rijdt er idd ook een paar van rond in NH-N. Ik dacht dat men daar alleen maar 12m-Citaro's en Amba's zou krijgen ![]() | |
TommyGun | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:06 |
TVP | |
BeefRWijker | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:57 |
quote:Des te vreemder dat je dan tussendoor sommige ex-Hermes 8000 bussen weer terug in opleg ziet verdwijnen en een aantal andere zelfs naar Duitsland (transdev gebied) ziet verkassen. quote:half-elf. quote:Is inderdaad een tikkeltje lastig om als sjoof de pokke herrie die jouw eigen bus maakt te horen zoals de 'buitenstaander' (pun intended) dat ook hoort. Omdat ie een beetje verscholen achter een rijtje MAN's en Ambassador's gebufferd stond had ik het eerst niet door en stond enigszins verbaasd vergeefs om me heen te kijken wat voor Amerikaans truck monster er nu weer de stationsweg af kwam denderen, zo'n enorme brul galmde er over het stationsplein toen ie 'm starte. quote:Dan zijn die gas bussen duidelijk iets voor jouw. quote:Lijkt wel wat op het verhaal van die andere Integro die op 351 reed en later ook regelmatig op 350 werd ingezet. Die had er soms ook koeterwaals op staan, als er al wat opstond.. quote:Ik heb dat geloof ik zelf nog gemeld hier. ![]() Wat ik eigenlijk bedoelde is dat er sommige nummertjes die in Fryslân 'thuishoren' nu in Alkmaar e.o. rondrijden en andersom NH-N nummertjes in Fryslân hun ritjes maken. quote:De MANnekes zijn voor lijntje 167 naar Beverwijk (Haarlem IJmond), deels omdat het LION's CITY's zijn (en dus enige gelijkenis met de CNG bussen vertonen) en omdat ze Euro-4 motoren zouden hebben. Jammer genoeg schijnt Haarlem-IJmond een gebrek aan sjoofs te hebben zodat er maar een paar ritten met die gasbussen gemaakt worden en de meeste helaas door Alkmaar gereden worden met die pokke 882x en 883x MAN's. Je moet dus echt mazzel hebben om er eentje in Alkmaar tegen het lijf te lopen. | |
BeefRWijker | dinsdag 13 januari 2009 @ 17:18 |
Voor outannu: Ook de voorbumper van deze bus mist z'n blauwe velletje. | |
BeefRWijker | dinsdag 13 januari 2009 @ 17:26 |
quote:En een Integro van Connexxion, ergens in het midden van het land. | |
Ofyles2 | dinsdag 13 januari 2009 @ 20:05 |
quote:In de metro welteverstaan. Als de deuren dichtgaan: medelanders naar binnen trekken om te voorkomen dat ze de deuren tegenhouden, laatkomers tegenhouden. Nooit gevochten overigens, ze zijn bang voor me. | |
Peterselieman | woensdag 14 januari 2009 @ 16:27 |
Zag bij de userfoto's op NU dat er ook weer een GVB Jonckheer in de hens heeft gestaan in Amsterdam. Dat is al de zoveelste daar ![]() | |
RealZeus | woensdag 14 januari 2009 @ 17:37 |
quote:Dus als ik buschauffeur ben moet ik standaard een lasapparaat meenemen? ![]() | |
NoBody122 | woensdag 14 januari 2009 @ 18:33 |
quote:Nee hoor, die bus wordt dan vanzelf weggesleept en jij hebt extra pauze ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 januari 2009 @ 18:36 |
Poort is er in Groningen erg bedreven in ![]() | |
RealZeus | woensdag 14 januari 2009 @ 19:12 |
quote: ![]() Ik hoop dat ik snel die geschiftheidstest krijg, dan kan ik aan de opleiding beginnen. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 14 januari 2009 @ 19:49 |
quote:Bring in the explosives! ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 14 januari 2009 @ 21:18 |
Alkmaar, Jeroen Divendal, OVBoskoop (Voor zolang het duurt).![]() Drie Integro's ipv vier Volvo's op 350, dan krijg je dus dit. ![]() Dit is er dus een van. Zo uit Zoetermeer vandaan. Niks aangepast, geen 100km/u voor deze bussen dus. ![]() Kennelijk zijn nog niet alle Fryskers ontfriesd. ![]() Een Gas bussie in Alkmaar ![]() ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door BeefRWijker op 14-01-2009 21:32:59 ] | |
BeefRWijker | woensdag 14 januari 2009 @ 23:44 |
Ik hoorde overigens van de Leeuwarder sjoof op 350 dat de 350 Qliners weer 80km bussen gaan worden. Prachtig gewoon, die fantastische samenwerking tussen Connexxion NH-N en Connexxion N&ZW-Fryslân. | |
Ofyles2 | donderdag 15 januari 2009 @ 00:51 |
quote:De bussjoofs overschrijden toch de 80. | |
BeefRWijker | donderdag 15 januari 2009 @ 01:15 |
quote:Sommige wel en sommige niet. Die van afgelopen dinsdag dus niet. Die reed keurig 80, het hele stuk. Na de zoveelste bon die je zelf mag betalen leer je het waarschijnlijk ook wel af. | |
Peterselieman | donderdag 15 januari 2009 @ 01:21 |
Niet iedereen hoor ![]() | |
NoBody122 | donderdag 15 januari 2009 @ 15:48 |
Het probleem is dat als je gewoon netjes 80-87 rijdt, je in het stuk van N-H vet veel vertraging oploopt en dat kost weer pauze ![]() Het heeft allemaal te maken met capaciteitsproblemen, met name natuurlijk op vrijdagen en zondagen, als de halve studentenwereld de afsluitdijk oversteekt per QLiner.. In een 100 KM/u-bus mogen geen mensen staan en dat is op drukke ritten wél nodig als je iedereen mee wilt nemen. Momenteel rijden er dan touringcars mee, maar dat is ook geen goedkoop grapje natuurlijk ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 15 januari 2009 @ 16:50 |
quote:Het is echt geen rocket science, hoor. Vroeger reden er op 97 ook al extra ritten (97 sneldienst) en ook wel gelede wagens. En het is nog niet zo heel lang geleden dat er in het weekend een extra Snelbus (132) reed voor de eilanders. quote:Volgens mij is/was die touringcar juist bedoeld als besparing. Het probleem is gewoon dat Connexxion te gierig is om die extra passagiers te laten lopen naar bv een particuliere ondernemer maar ook te gierig is om zodanig te investeren dat ze ze zelf mee kunnen nemen. | |
verzameldirk | donderdag 15 januari 2009 @ 20:35 |
Wie kan mij helpen of verder helpen aan foto's van de citroën HY bussen die intern gebruikt werden bij de KLM. Dick Bolt Warffum | |
Ofyles2 | donderdag 15 januari 2009 @ 21:33 |
quote:Moet het wel een Brave Hendrik zijn. Ik heb geen enkele Integro precies 80 zien rijden op autosnelwegen. Meestal wordt de cruise-control ingeschakeld bij 90, in een leuk geval werd zelfs 115 gehaald. | |
NoBody122 | donderdag 15 januari 2009 @ 23:17 |
quote:Ik zou het eigenlijk praktischer vinden als ze gewoon 1 of 2 Citaro's uitrusten met Wayfarer en die op zulke drukke ritten laat rijden. Dan kunnen de Integro-ritten gewoon zoveel mogelijk op tijd blijven rijden in N-H ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 16 januari 2009 @ 00:19 |
quote:Als je de Friese passagiers in een sneldienst stopt kunnen de Integro's álle ritten normaal en volgens ongewijzigde dienstregeliing uitvoeren. Je zou daarvoor een reserve bus kunnen inzetten. Geen Wayfarer nodig, alleen dagkaarten. | |
Gnittoo | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:28 |
de ex-midnet 2301 rijdt ook weer rond in friesland. | |
J_TM | vrijdag 16 januari 2009 @ 13:53 |
Nieuw; http://nl.wikipedia.org/wiki/nzh-busmaterieel | |
RealZeus | vrijdag 16 januari 2009 @ 17:27 |
quote: ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:34 |
quote:Nu alleen nog even schrijven, dat spul. Edit: Juiste link is: http://nl.wikipedia.org/wiki/NZH-busmaterieel [ Bericht 16% gewijzigd door BeefRWijker op 17-01-2009 21:05:08 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:45 |
quote:Weer? Heeft die bus toevallig een donkerblauw interieur ipv donkergrijs en lichtblauw ipv gebroken wit? We hadden er eens een 23xx op Alkmaar in geel/wit met buiten een 2000 nummer (naar ik meen 2002) en binnen een 23xx nummer waarvan ik schatte dat het een B89 of een B91 was vanwege die kleuren (en vanwege die oubollige groene en blauwe stoelen). Het zijn echter gewoon B95's. | |
Peterselieman | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:33 |
Vandaag in Leeuwarden de 8015 nog op lijn 60 gespot en de 7165 en 7818 op de stadsdienst gezien. Meer bijzondere meuk was er niet. Behalve dan dat de Integro om 16.05 voor de richting Alkmaar nog niet in beeld was. De versterkingsbus was al weg ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 17 januari 2009 @ 01:28 |
quote:Ik kwam idd ook een 23xx tegen op lijn 97. Viel me meteen op dat het 'lettertype' van de filmkast enigszins afwijkt van de 24xx/25xx/26xx Alliances, net een stukje groter ofzo ![]() Waarschijnlijk was dat dan de 2301 ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:56 |
quote:2300 Alliance's hebben een 'Hermes' kop. Zo te zien hebben ze een ouderwets blokjes display. Bij groot lettertype zijn de letters breder en passen de langere namen niet op het display. | |
Peterselieman | zaterdag 17 januari 2009 @ 17:50 |
Vandaag de 8027 toevallig nog in actie gezien ![]() | |
J_TM | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:40 |
quote: Herstel, http://nl.wikipedia.org/wiki/NZH-busmaterieel | |
BeefRWijker | zaterdag 17 januari 2009 @ 22:29 |
quote: quote:B91's zijn niet bepaald stadsbussen. Dat zijn de B90's De 'tweedehands' Midnet bussen zijn hoogst waarschijnlijk Alliance B95. Er zitten echter ook Iveco B89's tussen (vanaf 2175). De 'Premier' bussen zijn Berkhof 2000NL Premier De echte Premiers zitten in de 1300 serie. PS: Iveco 2181 is net verkocht naar Duitsland lees ik net op Busfoto.nl [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 18-01-2009 15:42:00 ] | |
NoBody122 | zondag 18 januari 2009 @ 01:50 |
quote: ![]() Vandaag reed de 2301 weer rond, op o.a. lijn 71. Een collega had hem helemaal speciaal tussen 2 andere bussen uit geprutst vanmiddag ![]() Overigens weet ik inmiddels, dat die stadsbus van rijschool B. Knol voorheen in Duitsland heeft rondgereden ![]() | |
achterlijke_gladiool | zondag 18 januari 2009 @ 11:47 |
Zijn erg mooie wagens, de Alliance's uit de 2300 serie. Hier (in Zoetermeer) rijdt er helaas nog maar eentje van rond, namelijk de 2323. Er reden 2 jaar geleden wel een hoop andere wagens uit de 2300 serie in de regio, maar dat was als vervanging toen omdat de vaste bussen voorzien werden van InfoXX. | |
J_TM | zondag 18 januari 2009 @ 13:32 |
@Beef; die ex-Midnet-bussen begonnen in 1993 bij CN op de Hilversumse stadslijnen. Drie jaar later werden ze overbodig gemaakt door de komst van de 1200-en en aan de NZH verkocht voor dienst in Hoofddorp en op Schiphol. Geen idee trouwens of ze daarbij ook matrixfilms hebben gekregen. Er vonden in die tijd meer transfers plaats m.b.t. de ex-CN-bussen; zo gingen de oudste (non-facelift) wagens, de overgebleven geledes 7957...7976 en de 9225..9273 naar Midnet. | |
BeefRWijker | zondag 18 januari 2009 @ 14:39 |
quote:Gnittoo natuurlijk. quote:Daar waren we toch allang uit?! Nou nog bij wie 'ie gereden heeft en dan is het verhaaltje rond. | |
BeefRWijker | zondag 18 januari 2009 @ 15:20 |
quote:Dat zijn dan dus die 'stadsbussen', ook 'tweedehands'. Mag je er dan ook wel bijzetten op Wiki. quote:Alliance B96's. (Met nog steeds schuifluiken, zo te zien) quote: ![]() Busfoto.nl Deze bus in ieder geval wel. quote: quote:Vertaling? quote: | |
BeefRWijker | zondag 18 januari 2009 @ 15:36 |
![]() Juijn Rossum ook aktief in Fryslân? | |
BeefRWijker | zondag 18 januari 2009 @ 15:48 |
quote:Als je van retro houdt. quote: | |
Peterselieman | zondag 18 januari 2009 @ 16:51 |
quote:Dat was dus een bus die ingezet werd voor het pendelvervoer tijdens de open dagen van de vliegbasis Leeuwarden | |
Alexxxxx | zondag 18 januari 2009 @ 17:09 |
quote:Klopt. Ik ben zef met deze bus naar de open dag van de Luchtmacht 2008 gegaan. Zelfs bussen van Jan Hofstra werden ingezet overigens.... Nog een klein deel van de busfoto's die ik dat weekend heb gemaakt: | |
Willy84 | zondag 18 januari 2009 @ 20:54 |
Zag vrijdag in Sneek een XX bus waar het "voor U" logo er heel onvakkundig vanaf was gehaald. | |
BeefRWijker | zondag 18 januari 2009 @ 21:23 |
quote:Joh, was je zó vèr uit koers? Het is winter, hoor. quote:De MANnnekes zijn heel gevarieerd qua uitstraling. De ene ziet er uit als nieuw terwijl een andere er uitziet alsof ie al 10 jaar meegaat. | |
BeefRWijker | zondag 18 januari 2009 @ 21:28 |
quote: | |
Alexxxxx | zondag 18 januari 2009 @ 21:32 |
quote:Foto is op vrijwel dezelfde plek genomen inderdaad, scheelt zo'n 30 meter, maar ik heb hem niet gezien... Bus reed een paar keer per uur langs die plek natuurlijk... | |
BeefRWijker | maandag 19 januari 2009 @ 00:20 |
![]() Busfoto.nl Sternet Citaro, (met staande motor). | |
NoBody122 | maandag 19 januari 2009 @ 01:04 |
quote:Herken ik daar een stukje Stiens, waar 72 langs komt? ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 januari 2009 @ 13:36 |
Ik lees net op het onofficiële Arriva bussenforum dat xx vier Amba's al heeft opgelegd. Goed werk dacht ik zo ![]() | |
Gnittoo | maandag 19 januari 2009 @ 14:13 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 januari 2009 @ 14:15 |
Nee, Zeeland. Zijn 2 8100 amba's en 2 8300 Amba's. | |
BeefRWijker | maandag 19 januari 2009 @ 16:23 |
quote:Zegt niet zo veel. Zelfs bussen by Womy worden nog wel eens terug gehuurd. quote:Wow, 4 van de 400 (plus of min een paar honderd). | |
J_TM | maandag 19 januari 2009 @ 17:16 |
Op verzoek van Beef; Between 1989 and 1991 CN pimped over 200 DAF/Den Oudsten buses, they were given a mint-grey interior reminiscent of their long-deceased Leyland/Verheul-peers (with the addition of a digital clock), a blue bottom, a black window-part while the grille and new double frontlights and grille were tucked behind a so-called mask. The most notable change was the larger display. The 8668-8705, 8789 fleet were given a slightly different treatment; being the oldest of the lot they kept their display (with numbers and destinations switching places) but got a more luxuous interior with other seats and red CSA2 press-buttons. Originally without the mask and blue bottom they spent said period as Schipholliners, but afterwards they returned to normal services. In 1992 the elder wide-entry-DAF's and the articulates (7942-7956/7957-7976) were given a mask, blue bottom and an entire yellow front. In May 1994 the former MK- and NBM-halves of CN split up; the latter merged with VAD and the Nieuwegein-section of Westnederland into Midnet, the former was usurped by NZH. NZH soon discovered that a lot of CN-buses were poorly maintained, and chose to dispense with them. The best of the worst were sold to Midnet, and so were the remainders of the 7957-7976-fleet. They came to fill a void on the No. 57-bus and basically returned to their original employer, as VAD ordered them in 1983 as temporary recruits (hence the 1987 transfer to CN). There were still enough pimped buses left that carried the NZH-sign; some were now operating from proper NZH-depots while the Volvo/Berkhof 4858-4882 busfleet (as well as a few oldies) provided a fresh injection at former CN-territories. In 1999 NZH and Midnet joined forces as Connexxion; the CN-buses lasted for another seven years, the NZH-orders from the 1990s (and even the large-display Alliances) are now obsolete by the low-floor-buses-only regime. | |
Gnittoo | maandag 19 januari 2009 @ 18:52 |
quote: ![]() | |
BeefRWijker | maandag 19 januari 2009 @ 19:19 |
quote:Rot op, J_TM. Dat was niet wat ik vroeg. Zeg nou 's gewoon wat je bedoeld in plaats van al die nummertjes onzin. Die nummertjes zitten alleen maar in jouw hoofd en bij niemand anders. Zeg dan gewoon 'standaard streekbus' als je die bedoeld. Of staardaard streekbus 'met schiphol pet' als dat het geval is. Dan zijn er tenminste een paar mensen die het snappen. DAF/Den Oudsten is volkomen nietszeggend. | |
BeefRWijker | maandag 19 januari 2009 @ 19:46 |
quote:Van: ![]() Naar: ![]() En met Schiphol pet: ![]() En een ZORRO 'masker' Foto's: Busfoto.nl [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 19-01-2009 20:04:20 ] | |
NoBody122 | maandag 19 januari 2009 @ 20:22 |
quote:Geinig.. Vanmiddag zo rond 15:40 was er even een 84xx Amba op Leeuwarden CS ![]() Die werd aan de stadsdienst-kant geparkeerd door een ondersteunend medewerker. Daarna heb ik die Amba niet meer gezien, dus hoe dat nou zat ![]() quote:Erg subtiel ![]() | |
BeefRWijker | maandag 19 januari 2009 @ 21:09 |
quote:Met Airco en zonder lijnfilm? quote:Goh. En dat overkomt je anders nooit? Gnittoo zeker weer. quote:Ja hè. | |
Alexxxxx | maandag 19 januari 2009 @ 21:17 |
quote:Klopt De ZOS in Stiens, aan het Noarderfjild. ![]() ![]() | |
Gnittoo | maandag 19 januari 2009 @ 22:47 |
quote:gnittoo heeft lekker 2 weekjes vrij ![]() | |
Alexxxxx | maandag 19 januari 2009 @ 22:52 |
quote:We zagen vandaag weer een mongloide buschauffeur cruisen, lijn 72, hier in Cornjum, heb ik dus ten onrechte tegen mijn vriendin gezegd "Hey, dat was gnittoo van fok" ![]() | |
Zug-Chef | maandag 19 januari 2009 @ 23:09 |
![]() | |
NoBody122 | dinsdag 20 januari 2009 @ 00:46 |
quote:Dat zou jij toch wel uit je hoofd moeten weten allemaal ![]() quote:Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Gnittoo 2 weekjes vakantie heeft ![]() quote:Nee. | |
achterlijke_gladiool | dinsdag 20 januari 2009 @ 12:37 |
quote:Klopt, ik hou van retro. Ik vind bussen van Den Oudsten gewoon hele mooie wagens. | |
BeefRWijker | dinsdag 20 januari 2009 @ 14:40 |
quote: quote:Alleen zijn er daar veel meer van dan die paar wagens van Midnet met dat retro interieur. | |
BeefRWijker | dinsdag 20 januari 2009 @ 15:39 |
quote:Klopt, want dat is de enige die ik tot nog toe gezien heb ![]() Zo ja, dan is het waarschijnlijk een eenling. Zo nee, dan zijn er waarschijnlijk meer van. Als je op Busfoto kijkt dan zul je zien dat er wagens met en zonder airco in die serie zitten. Dus? | |
BeefRWijker | dinsdag 20 januari 2009 @ 15:46 |
Boetes voor Arriva en Connexxion quote:Bron: De Telegraaf | |
BeefRWijker | dinsdag 20 januari 2009 @ 16:16 |
En weer voor zo lang 't duurt:![]() ![]() ![]() Connexxion's finest. Wie let er nou op een beetje duct tape, gebarsten ruiten of kapotte displays. Jeroen Divendal Hoorn & den Helder 15 januari | |
J_TM | dinsdag 20 januari 2009 @ 16:42 |
quote: Ik ook van jou. Denk je niet dat dit hele topic volstaat met nummertjes onzin (2300-en, 8000-en) en nietszeggende termen als Fryskers, Amba's, Alli's etc. etc. | |
BeefRWijker | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:40 |
quote:Dikke zoen. quote:Maar dan staat er wel DO of Alliance bij. En in de regel gaat 't dan om wagens die nog rijden en die onder dat nummertje en vervoerder terug te vinden zijn op Busfoto of andere sites. quote:Nietszeggend? In welk donker hol heb jij de laatste jaren gebivakkeerd. quote:Huh? quote: | |
NoBody122 | dinsdag 20 januari 2009 @ 19:40 |
quote:Dus er zat niet zo'n verhoging op, zoals dat bij bijv. de 1851 en de VDL demobus wel het geval is/was. Geen airco, dus ![]() Dus. | |
J_TM | dinsdag 20 januari 2009 @ 20:12 |
quote: O.a. dit donker hol; dat Amba's Ambassadeuren zijn, Fryskers in Friesland rijden en er straks alleen nog maar lagevloerbussen mogen rijden wist ik allemaal niet. Hoog tijd voor een inhaalsoefening. | |
BeefRWijker | dinsdag 20 januari 2009 @ 21:45 |
quote:Dan kunnen we dus constateren dus dat dat geen eenling is dus maar dat er dus meer van die serie dus uit verschillende streken dus in Fryslân rondrijden dus. Oké dan ... | |
BeefRWijker | dinsdag 20 januari 2009 @ 21:48 |
quote: quote:Goed idee, lijkt me inderdaad hard nodig. | |
NoBody122 | dinsdag 20 januari 2009 @ 22:28 |
quote:Dat dus. | |
RealZeus | woensdag 21 januari 2009 @ 01:26 |
quote:Schiphol pet?? Dat is gewoon een grote filmkast, die hadden Gado en DVM ook. En de officiele benaming van dit ding is een Den Oudsten Daf MB200 met half KLM-front. De EMA had bussen met een complete KLM-kop. En de laatste gebouwde bussen met KLM-kop zijn naar GADO Touring gegaan, waar ze onder andere gereden hebben op de Noord-Oost express ( Groningen - Enschede). Ze hadden overigens wel touringcarstoelen en ze hadden de nummers 6650 en 6651. ![]() | |
Gnittoo | woensdag 21 januari 2009 @ 11:01 |
quote: triest toch eigenlijk. | |
Fred2 | woensdag 21 januari 2009 @ 11:43 |
Toch raar dat dit soort maatregelen moeten worden toegepast in gebieden waar juist één bepaalde bevolkingsgroep woont... | |
J_TM | woensdag 21 januari 2009 @ 11:47 |
Een half KLM-front (hybride front) wil zeggen de filmkast van de hogepetbussen en de (Leyland-achtige) grille van de latere KLM-bussen en semitoers. | |
BeefRWijker | woensdag 21 januari 2009 @ 16:13 |
Volgens John Veerkaamp zou dit er eentje moeten zijn maar volgens mij is dit ook gewoon een gepimpte uitvoering, een van de vele:![]() Een oudere uitvoering: ![]() Volgens Veerkamp is dit er ook een: "Standaard streekbussen met half KLM-front" maar daar heb ik nog geen grotere foto van kunnen vinden. ![]() Dit heeft er wel wat van maar is het niet helemaal: ![]() Net als deze: ![]() Volgens mij is dit er een maar is die ook alweer 'gepimpt' naar dubbele koplampen. ![]() (net als die bus van Coulant, die overigens op nog meer punten afwijkt) Ter vergelijking, vol KLM front: ![]() foto's OVBoskoop Busfoto en John Veerkamp [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 21-01-2009 18:07:53 ] | |
BeefRWijker | woensdag 21 januari 2009 @ 17:28 |
quote:Er staat Schiphol in de pet ![]() quote:Je hebt gelijk. Mijn fout. quote:Dacht 't niet. Het is een 'gepimpt' standaard Den Oudsten/Hainje/VanHool front. Op het KLM front staan de koplampen net iets meer naar buiten en hebben meer rechthoekige 'oogkassen'. Ook de bumper is anders. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 21-01-2009 17:52:55 ] | |
BeefRWijker | woensdag 21 januari 2009 @ 17:51 |
quote:Niet noodzakelijkerwijs een hoge pet. quote: | |
Gnittoo | woensdag 21 januari 2009 @ 18:06 |
dit gaat mij allemaal wat boven de pet. | |
BeefRWijker | woensdag 21 januari 2009 @ 18:16 |
quote:Misschien helpt 't als je even een andere opzet? | |
NoBody122 | woensdag 21 januari 2009 @ 18:51 |
Wat zou het toch tof zijn om eens een dienst te draaien op een MB200, daar mag je me 's nachts voor wakker maken! ![]() Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451 ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 21 januari 2009 @ 19:38 |
quote:Precies dezelfde lijnen waarop de 8451 reed in de Rijn-/Bollenstreek. ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 21 januari 2009 @ 20:24 |
quote:Deze dan maar doen? ![]() ![]() quote:Die heeft toch echt een (witte) airco. [ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 21-01-2009 20:51:02 ] | |
Ofyles2 | woensdag 21 januari 2009 @ 20:33 |
quote:Klopt, en volgens mij is de 8451 afkomstig uit de eerste serie Amba's met airco. De 8400-serie vind ik volwassener rijden dan de oudere Amba's. Eigenlijk ga ik voor de nieuwste Amba's omdat deze snel in de 2 schieten. | |
J_TM | donderdag 22 januari 2009 @ 13:32 |
Die door Arriva gehuurde ex-NWH-bussen hadden al vanaf dag een 'n grote pet, geplakte zijruiten en enkelbladsdeuren; later werden de koplampen vervangen door ronde. Hun 3500-nummers waren oorspronkelijk van CN-aardgasbussen uit Utrecht die in 1990 omkwamen bij een garagebrand. Het pimpen van Centraal Nederlanders begon trouwens in 1986 met de semitoers 6655-6658 en 6635-6638 (achteruitnummering); oorspronkelijk behielden ze hun rechthoekige koplampen maar toen de gewone standaards aan de beurt kwamen werden het ronde. Hoe zouden de Leylands eruit hebben gezien als ook zij in aanmerking waren gekomen voor een grote beurt ? | |
J_TM | donderdag 22 januari 2009 @ 13:36 |
Duizend Ambassadeuren bij Connexxion; en nog eens duizend daarbuiten. | |
Peterselieman | donderdag 22 januari 2009 @ 13:40 |
quote:Las het ja. Dat zijn giga aantallen | |
BeefRWijker | donderdag 22 januari 2009 @ 14:56 |
quote:Zijn dat nou wel of niet half-KLM front bussen en zo niet, welke zijn 't dan wel? quote:Dan is het dus eigenlijk 6658-6655 en 6638-6635, toch? quote:'k Zou zo zeggen, leef je uit. quote:Maar daar zijn er toch maar mooi weer 4 vanaf hè. ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door BeefRWijker op 22-01-2009 15:18:17 ] | |
J_TM | donderdag 22 januari 2009 @ 16:59 |
Het zijn inderdaad halve-KLM-front-bussen, ook wel hybride front genoemd. Misschien hadden de Leylands een KLM-grille gekregen, een grote pet, een grijsgroen interieur, zwarte raampartij en een blauwe onderkant gekregen. De 2525 kreeg speciaal voor lijn 165 een halve opknapbeurt (dus met behoud van kleine pet, tweevleugelige instap, bruine binnenbeplating en rode bankjes) en verloor daarbij z'n wieldoppen. Diens even oude DAF-broeder 8117 werd wel volledig onder handen genomen bij de ombouw tot witte aardgasbus en kreeg daarbij hetzelfde luxe interieur als de 8668-8705 en de 8789. De garagebrand van 1990 heeft ie niet overleefd. | |
BeefRWijker | donderdag 22 januari 2009 @ 17:39 |
quote:Dan zijn die Arriva 3816 (inclusief die bus van Coulant) en Midnet 3928 van hierboven 't ook. quote:Met de kwast J_TM, met de kwast (en een schaar). Neem lekker een teken programma en leef je uit. | |
BeefRWijker | donderdag 22 januari 2009 @ 18:18 |
Wachtruimte busstation: 'nut en noodzaak niet bewezen' Wachtruimte is en blijft dicht Bron: Noordhollands Dagblad quote:De gemeente neemt aan dat iets volkomen vanzelfsprekends als 'vanzelfsprekend' geen speciale aandacht behoeft. De provincie geeft de gemeente nu daarvan de schuld. Hadden ze maar beter op moeten letten hoe ze genaaid zou kunnen worden. Wat zal de gemeente blij zijn dat de provincie tegenwoordig het openbaar vervoer in Alkmaar regelt. De provincie NH heeft zich ook dit keer opnieuw overtroffen: Het regent werkelijk overal klachten. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 22-01-2009 22:03:15 ] | |
Peterselieman | donderdag 22 januari 2009 @ 18:35 |
quote:4 op de 1000+ zet nog geen zoden aan de dijk, maar het begin is er ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 22 januari 2009 @ 21:27 |
quote:Als ze bij Womy staan, en verkocht zijn, ja. Opleg is maar tijdelijk. Overigens staat de Lion's City T's bij mij nu bovenaan op het lijstje van minst favoriete bussen, nog boven de Amba. | |
Alexxxxx | donderdag 22 januari 2009 @ 21:29 |
waarom? | |
BeefRWijker | donderdag 22 januari 2009 @ 21:35 |
quote:Een dieseltank op de plaats waar 2 mensen horen te kunen zitten. Dat kreng is een stadsbus, maar daar rijden ze natuurlijk niet in dit land. (Hoewel, in Alkmaar kan tegenwoordig alles). | |
Alexxxxx | donderdag 22 januari 2009 @ 21:36 |
Ach, als er maar veel deuren in zitten. | |
BeefRWijker | donderdag 22 januari 2009 @ 21:48 |
quote:Zo'n stadsbus is het nou ook weer niet. | |
Alexxxxx | donderdag 22 januari 2009 @ 21:51 |
quote:Nee inderdaad, helaas... Dan maar een tram, daar zitten pas veel deuren in ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 22 januari 2009 @ 22:07 |
quote:Of een APTS. | |
Alexxxxx | donderdag 22 januari 2009 @ 22:21 |
quote:De APTS deuren komen inderdaad ook bij ons vandaan. | |
Gnittoo | donderdag 22 januari 2009 @ 22:48 |
![]() ik wist niet dat ze nog gemaakt werden. | |
NoBody122 | donderdag 22 januari 2009 @ 22:52 |
quote:Ook goed, niet opgevallen dan; je zit in een Frysker ook zo laag hé ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 22 januari 2009 @ 22:58 |
quote:Je kunt op zich ook een bus op de foto zetten als hij iet meer nieuw is. | |
NoBody122 | donderdag 22 januari 2009 @ 23:46 |
quote:Nee, dat kan niet. | |
Peterselieman | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:00 |
quote:Je meent het ![]() | |
JDude | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:29 |
De busverbinding die ik met enige regelmaat neem is ruim 75% goedkoper geworden. | |
Lemjur | vrijdag 23 januari 2009 @ 20:11 |
![]() ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 23 januari 2009 @ 20:48 |
quote:Prijs de Heer, het is een wonder. [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 23-01-2009 21:12:38 ] | |
Peterselieman | vrijdag 23 januari 2009 @ 21:18 |
quote:Geloof dat ik die bus met een witte airco vandaag in het voorbijgaan ook heb gespot, evenals die 2300-Alliance. | |
BeefRWijker | vrijdag 23 januari 2009 @ 22:11 |
quote:Dat lijntje was kennelijk niet belangrijk genoeg om in het dienstregeling boekje te worden opgenomen. | |
Ofyles2 | zaterdag 24 januari 2009 @ 02:58 |
quote:Bij mij is het juist andersom. Ik moest even wennen aan de Lion's City T, maar de latere series hebben wel meer comfort. Wat VDL Berkhof de laatste tijd bouwde was bagger, al zit er verbetering in bij de Amba's. [ Bericht 0% gewijzigd door Ofyles2 op 24-01-2009 22:40:51 ] | |
BeefRWijker | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:32 |
quote:Weet je wel zeker dat je de T bedoelt en niet de TÜ? En zo ja, welke maatschappij heeft er dan nieuwere T's? Voorzover ik 't kan beoordelen heeft Qbuzz ook TÜ's. quote:De laatste 'wat'? | |
Alexxxxx | zaterdag 24 januari 2009 @ 21:49 |
Kwam vandaag in Lopik ook nog wat leuks tegen ![]() | |
BeefRWijker | zondag 25 januari 2009 @ 00:12 |
quote:Schijnt een favoriet plekje te zijn voor die bussen. quote:Was je jarig, Alex? [ Bericht 22% gewijzigd door BeefRWijker op 25-01-2009 00:24:34 ] | |
NoBody122 | zondag 25 januari 2009 @ 03:20 |
quote:Of misschien een vriend van hem, die in totaal 6 vrienden heeft? | |
Alexxxxx | zondag 25 januari 2009 @ 10:56 |
quote:Nee, mijn broer heeft een Daf 66 coupe gekocht in Lopik, en die bus staat vlak naast het postkantoor aldaar ![]() | |
J_TM | zondag 25 januari 2009 @ 13:55 |
@Alex; zo'n Pouw-Alliance kwam ik in de Midnet-periode tegen op lijn 120. Afgelopen vrijdag zag ik een beschilderde soortgenoot bij Buikslotermeerplein; hij is eigendom van jongerencentrum de Buzz. Waar ie vandaan komt is niet bekend. | |
BeefRWijker | zondag 25 januari 2009 @ 17:28 |
quote:Joh, reden er toen ook al Pouw-Alliances? quote: quote:Bij Pouw vandaan, natuurlijk. | |
BeefRWijker | zondag 25 januari 2009 @ 18:33 |
Betreffende die Pouw van Alex, http://www.voertuig-zoeker.nl/BD-TT-94/quote:Huh? Ze hebben 'm echt toch al veel langer. Edit: Alle vier de blauw-witte Alliances van Pouw zijn de afgelopen 2 weken opnieuw te naam gesteld. Waarschijnlijk zijn ze vervangen door vier Ambassadors. [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 27-01-2009 00:48:07 ] | |
NoBody122 | maandag 26 januari 2009 @ 01:34 |
Vandaag aan het eind van de middag/begin van de avond de 7165 misbruikt op lijnen 92 en 71 (Harlingen), bij een gebrek aan normale bussen ![]() ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 27 januari 2009 @ 19:45 |
Kanonne, wat is 't stil hier. Zo Alex, hoeveel busdeuren heb je vandaag gemaakt? | |
Alexxxxx | dinsdag 27 januari 2009 @ 20:15 |
quote:Ik maak geen busdeuren, ik zit op de afdeling goederenontvangst ![]() ![]() Maar goed, ik ben vandaag met name bezig geweest met blauwe tramdeuren. ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 27 januari 2009 @ 20:54 |
Gisteren zat die rooie Citaro van Alkmaar weer op lijn 350, 2x gespot op het perron in Lwd ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 27 januari 2009 @ 23:40 |
quote:En dat is min of meer toeval neem ik aan dus die zal dan de hele dag wel gereden hebben. Ze hebben er 6 van die dingen en als je niet hoeft te tanken kun je de dienstregeling rijden met 5 stuks maar dan staan ze ook geen moment stil. Dertig ritten per dag, per wagen. Ik schat zo maar 's dat er dan wel 's een keer een verkeerd kleurtje op 360 gereden zal hebben, vandaag. | |
NoBody122 | woensdag 28 januari 2009 @ 01:37 |
quote:Dat blijkt dus idd, want kennelijk is hij niet tussendoor alsnog weer vervangen door een Integro. quote:Maar aangezien het verder niet zo vaak meer voorkomt dat er een niet-Integro op die lijn zit, mag het dus best even vermeld worden, want opvallend. | |
BeefRWijker | woensdag 28 januari 2009 @ 16:50 |
quote:Ik had het overigens over 'die rooien' en over 360 Alkmaar-HeerHugowaard, waar die 'rooien' thuishoren. ![]() Daar zal vast een aantal keer een ander kleurtje (en waarschijnlijk ook ander maatje) tussendoor hebben gereden. Ik weet niet of NH-N daar strenger op is, op 350 reden ze zowiezo al met verschillende kleuren dus of dat nou grijs of rood is zal Connexxion een zorg zijn. | |
BeefRWijker | woensdag 28 januari 2009 @ 18:16 |
Vestigingmanager Connexxion weg quote:Arme man toch, die vestigingmanager. Wat jammer nou dat je die kut chauffeurs niet weg kunt sturen, hè. Goed gedaan hoor, Herman. Nou die van Alkmaar en IJselmond nog even wegpromoveren en daarna jezelf. | |
Alexxxxx | woensdag 28 januari 2009 @ 18:18 |
Chauffeurs zijn geen kostenpost, maar een inkomstenbron, wanneer gaan bedrijven dat toch eens begrijpen? | |
BeefRWijker | woensdag 28 januari 2009 @ 21:16 |
quote:Herman zal binnenkort ook wel opsodemieteren. Iets voor jou misschien? | |
BeefRWijker | woensdag 28 januari 2009 @ 21:31 |
Ik zie dat sloperij De Populier ineens in trek is bij bus fotografen. Hier nog een, met 2 dagen verschil. Laatste voor zo lang het duurt. | |
Alexxxxx | woensdag 28 januari 2009 @ 22:53 |
quote:Ik wil niet naar buiten Fryslân verhuizen ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 28 januari 2009 @ 23:01 |
quote:Benoem je toch lekker Nobody als je privé chauf. | |
Alexxxxx | woensdag 28 januari 2009 @ 23:02 |
quote:Ik vind het veel te lekker om zelf te rijden ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 29 januari 2009 @ 00:34 |
quote:Mocht hij willen; daar is hij tevens in geen positie voor. Net als jij overigens. Maar waarvoor ik eigenlijk even naar dit topic kwam: voor degenen die het afgelopen vrijdag hebben gemist -en- Frysk kunnen verstaan: http://www5.omropfryslan.nl/video.asp?F=HJOED23JAN09.wmv Één van de items ging over de werkomstandigheden van ons sjoofs in Liwwadden ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 19:09 |
quote:Het moet wel een kwelling zijn voor de passagiers. De sjoof rijdt constant 80-90 km/h en dan hoor je de banden overduidelijk. | |
Ofyles2 | donderdag 29 januari 2009 @ 19:10 |
quote:Hopen dat het niet zo erg is als in Arnhem. Daar werd laatst een vestigingsmanager de wacht aangezegd vanwege onrust onder het rijdend personeel. Maar het is geen geheim meer dat de regio Arnhem/Nijmegen een heuse nachtmerrie is voor zowel passagier als buschauffeur. Hoog tuiggehalte daar. | |
Zug-Chef | donderdag 29 januari 2009 @ 19:23 |
Hier in Lw is het heerlijk rustig hoor. Sprak gisteren de vestigingsmanager nog. Morgen trouwens kick off Gratis OV Transferia in Leeuwarden, irgendwo op de Nieuwestad. | |
BeefRWijker | vrijdag 30 januari 2009 @ 11:48 |
[/quote]quote: quote:Ik kijk wel mooi uit. ![]() quote:Dat kan ook korter: quote:Het gaat in de reportage zelf eigenlijk merendeels over de Frysker. quote: | |
BeefRWijker | vrijdag 30 januari 2009 @ 12:13 |
quote:Ziende blind en horende doof, zoals het een goed vestigingmanager betaamd? quote: | |
NoBody122 | zaterdag 31 januari 2009 @ 02:26 |
En deze week alweer twee 'nieuwe' vreemde eenden in de bijt op de streek in Fryslân;![]() en ![]() Bron: OVinBoskoop archief De 2326 nu volledig in de originele oranje/witte kleuren overigens, dus zonder die reclame-opdruk ![]() En op de voorpagina van diezelfde site staat momenteel toevallig deze foto (uit 2004): ![]() Is dat van onze Alex? ![]() quote:Dat moet je ook zeker doen als je zelf moet rijden ![]() quote:Briljant. quote:Hij noemt de Frysker in het TV-stuk alleen op het laatst even als voorbeeld, vanwege de versnellingspook-bak, waar je met je knieën tegenaan komt, wat bij sommige sjoofs voor pijnlijke knieën zorgt. Zelf heb ik er eigenlijk maar weinig last van, maar dat zou zomaar eens kunnen komen omdat ik jong ben en er dus nog niet zo gevoelig voor ben ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:51 |
Deze Alex heet Miedema hoor ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 31 januari 2009 @ 19:24 |
Vanmiddag in mijn dorp de 2301 langs zien rijden. Altijd leuk om te zien als je aan het werk bent ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 31 januari 2009 @ 19:26 |
En, stopte hij bij de manege van Wergea die niet in Wergea staat, meneer de postbode? | |
Peterselieman | zaterdag 31 januari 2009 @ 19:28 |
Zo ver kan ik niet kijken ![]() | |
NoBody122 | zondag 1 februari 2009 @ 03:39 |
Buschauffeur gooit eigen ruit in ![]() quote:Oh ja. | |
RealZeus | zondag 1 februari 2009 @ 14:13 |
quote: ![]() | |
NoBody122 | zondag 1 februari 2009 @ 14:31 |
quote:En zo zie je maar; zelfs tussen de buschauffeurs zit triest volk ![]() | |
RealZeus | zondag 1 februari 2009 @ 14:37 |
quote: ![]() Afgelopen zomer heb ik bij een chauffeur van Cxx in Zeeland in de bus gezeten. Die gozer scheurde echt belachelijk hard met die bus. En bij elke halte kon hij op de vertrektijd wachten ![]() Chauffeurs hier in het noorden rijden doorgaans een stuk professioneler. | |
NoBody122 | maandag 2 februari 2009 @ 01:50 |
quote:Vandaag in ieder geval wel in jouw dorp, onder mijn professionele (zie volgende quote) begeleiding ![]() quote:Dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen ![]() | |
Alexxxxx | maandag 2 februari 2009 @ 12:20 |
Ik zalk ff groot licht geven als ik lijn 72 tegenkom ![]() | |
Gnittoo | maandag 2 februari 2009 @ 15:45 |
een fijne bus mee![]() boot was weer mooi op tijd ![]() spotter gespot ![]() zelf gespot ![]() | |
Gnittoo | maandag 2 februari 2009 @ 20:50 |
nog vergeten te vermelden: gele amba gespot in leeuwarden, de 3161 | |
Peterselieman | maandag 2 februari 2009 @ 23:03 |
Nu al uit koers geraakt ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 3 februari 2009 @ 00:39 |
quote:Kon je dat paaltje nou echt niet met rust laten, jôh? quote:Maurits V.? Btw, MAN Lion's City 8845 was weer terug in Fryslân na een uitstapje in NH-N, in januari. Iemand de 8836 nog gezien in Fryslan? Verder gisteren weer een 'rooie' harmonica op 350 om 12:15 te Den Oever richting Frl. | |
BeefRWijker | dinsdag 3 februari 2009 @ 01:08 |
quote:Dat vondt mijn buschauffeuse zaterdag ochtend op lijntje B'wijk-Alkmaar ook al, (met haar wollen handschoentjes aan). ![]() Deze MAN had overigens een 'extra' (geimproviseerde) zitplaats op de dieseltank (lees losse zitting). Alleen zo'n hangtrapje ontbrak nog. | |
NoBody122 | dinsdag 3 februari 2009 @ 01:16 |
quote:Met 'vandaag' doelde ik op afgelopen zondag; het 'kwaad' was dus al geschied ![]() Vandaag (in dit geval dus wél maandag) een aantal enkelgelede van Hool's als reiziger uitgeprobeerd in Utrecht (lijnen 37 en 38). Dit in verband met mijn afstudeerstage aldaar, die tot eind juni gaat duren. Grappig dat de stoelen in een aantal van die geledes met Cxx-bekleding uitgevoerd zijn ![]() Jammer dat die dubbelgeledes niet op de genoemde lijnen zitten trouwens, althans niet op de momenten dat ik ze zag ![]() | |
zwahiel | dinsdag 3 februari 2009 @ 05:02 |
quote:Zitten ze wel, maar anders dan bij sommige vervoerders kunnen ze zo af en toe bij GVU op bepaalde lijnen wél plannen (en op genoeg andere lijnen niet ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 10:59 |
Vanochtend een gelede Alkmaarse Citaro in Leeuwarden op lijn 350 gezien. | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 13:41 |
* Ou-Tannu rolt de 2301 nog eens door het topic heen ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 3 februari 2009 @ 13:45 |
quote:Was gister ook al zo. Begint zo langzamerhand een dagelijks verschijnsel te worden. | |
Fred2 | dinsdag 3 februari 2009 @ 14:00 |
Waarom zijn de Qbuzzbussen in Rotterdam eigenlijk grijs? Klopt mijn idee dat het te maken heeft met de concessie die 2012 overgaat naar de RET en de bussen dus zonder al te veel verfwerk mee overkunnen naar de RET? | |
BeefRWijker | dinsdag 3 februari 2009 @ 15:03 |
Gister weer een waterbus gecrasht.quote: quote:'Woordvoerder bij Connexxion', ook een vak. [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 03-02-2009 15:56:40 ] | |
NoBody122 | dinsdag 3 februari 2009 @ 16:44 |
quote:Inderdaad. Zo zat er afgelopen zondag ook weer een Maxx-Citaro van Leeuwarden op de 350 ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 3 februari 2009 @ 17:49 |
quote:Wat gaan ze de volgende keer inzetten? | |
Ofyles2 | dinsdag 3 februari 2009 @ 17:50 |
quote:Of zoiets in de strekking. De bussen kunnen dan zonder meer overgenomen worden door een andere exploitant. | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 18:16 |
waarom hebben ze dan in godsnaam de consessie willen hebben? ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 3 februari 2009 @ 18:19 |
quote:Connexxion trok zich terug vanwege de onzekere arbeidsvoorwaarden. Dat was een vlugge beslissing ten tijde van de actieweken van de bussjoofs. | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 18:21 |
nouja.. nog genoeg grijze kubussen hier ook ![]() en waneer krijgen de echte fryske kubussen nou eens een andere kleur op de kont? want dat wit is veel te smettelijk ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 3 februari 2009 @ 18:44 |
Ik mag hopen dat Qbuzz zijn bussen regelmatig schoonmaakt. Arriva en GVB zijn te gierig om elke dag de schoonmakers eropaf te sturen. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 18:55 |
quote:ehm.. ze zijn meer ZWART dan wit.. de eerste vinger tekenaars hebben er ook al op lopen schrijven ![]() | |
RealZeus | dinsdag 3 februari 2009 @ 19:37 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 19:45 |
quote:met 2 volg fryskers zeker? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:12 |
Nee, gewoon 5 achterelkaar aan laten karren ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:15 |
mag ook ![]() of je gaat gewoon een 5 min dienstregeling rijden B) | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:16 |
Dan heb je wel Hoogwaardig Openbaar Vervoer. Hoewel vervoer met een Frysker nooit hoogwaardig kan zijn ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:17 |
hoeveel heb je er dan nodig? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:18 |
De heenreis duurt ongeveer 2,5 uur, dus reken maar uit. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:19 |
stuk of 60? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:21 |
Om de sjoofs nog wat rust te gunnen en vertragingen op te vangen, heb je er een 64 tal nodig ja ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:23 |
ooh!! nieuwe bestemming gevonden voor de fryskers.. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:24 |
3 op reserve en de rest door de shredder. Dan ben je snel klaar ja ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:24 |
alleen tja.. dan kan de naam frysker niet meer natuurlijk.. hm | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:26 |
NooFri-Liner ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:28 |
nah dat bekt niet ![]() | |
RealZeus | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:28 |
quote:Dijkliner. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:29 |
Afsluitdijk-Liner bekt nog minder, dus kom maar met een suggestie | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:30 |
dijkliner is wel een mooie ![]() hm! je moet natuurlijk naast de 5 min dienst ook nog een "SNEL" dienst doen he? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:32 |
Die slaan het stuk naar Bolsward en Den Oever over? | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:33 |
quote:bijvoorbeeld ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:34 |
Doe dan ook maar een A7-liner van Groningen naar Alkmaar er bij ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:48 |
mag dat wel consessie techniesch? | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:51 |
Wel als ze de concessiehouders van het nut van de lijndienst kunnen overtuigen ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:55 |
quote:moeten ze um wel aan XX geven.. met als eis.. 5 min dienst regeling en kleine busjes ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:58 |
Dat moet wel lukken, mits ze Drachten overslaan ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2009 @ 21:03 |
quote:doen ze nu ook al ![]() ![]() en A7 liner? Drachten, heerenveen, joure, sneek, bolsward, etc>? ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 3 februari 2009 @ 21:20 |
Leuke ideeën allemaal! ![]() quote:Daar heb ik nu het antwoord al op, want die volgende keer was vandaag al; om 20:00 vertrok er een groene Alliance (busnummer niet gezien, waarschijnlijk 24xx, het was iig niet de 2301) richting Alkmaar ![]() Overigens vraag ik me af waar ze die 8004, 8015 en 8027 nu gelaten hebben; definitief van het Friese wegennet verwijderd? Ik heb ze in ieder geval alweer een tijdje niet gezien ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 3 februari 2009 @ 22:38 |
quote:De peuter-speelplaats is weer open. ![]() quote:Zou best wel eens heel normaal kunnen worden, vrees ik. Ik zag dat Qliner 2907 nu ineens een strippenkaarten plankje heeft gekregen. Ik heb nog nooit een Qliner sjoof strippenkaarten zien verkopen dus het zou me niet verbazen als er binnen-kort zo nu en dan ook blauwe bussen op streekhaltes zullen verschijnen. | |
Gnittoo | woensdag 4 februari 2009 @ 10:27 |
quote:de 8027 is gespot in uithoorn | |
Peterselieman | woensdag 4 februari 2009 @ 11:43 |
Helaas wel ja ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 februari 2009 @ 12:08 |
quote:hm Qlineren met strippenkaarten.. klinkt opzich niet on aardig ![]() | |
J_TM | woensdag 4 februari 2009 @ 12:27 |
Noordliner. | |
BeefRWijker | woensdag 4 februari 2009 @ 13:07 |
quote:Doe ik al bijna weer 2 jaar. ![]() | |
NoBody122 | woensdag 4 februari 2009 @ 14:59 |
Klopt, 20 strippen is de bovengrens ![]() Er is ook een tijd geweest, dat je niet met strippen mocht reizen in de QLiner. Overigens zijn er, al sinds ik voor Cxx rijd, meerdere Integro's uitgerust met strippenplankhouder, het is niets vreemds dus ![]() quote:Connexxion is raar bezig; had dan die ouwe 24xx'en, die er nu (weer) bij zijn gekomen, daarheen gestuurd ipv allemaal moeilijk te doen. Ook met die vreemde Amba's; eerst de 8451, daarna de 8665 (wellicht nu nog) en jij had het nu laatst over een gele Amba (zoals die hier in Utrecht rondrijden) ![]() -WAT- is Cxx allemaal aan het doen! ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 4 februari 2009 @ 16:19 |
quote:Interliner. Op Qliner heeft 't volgens mij altijd gemogen maar met restricties. quote:Merkwaardig dat 't me nu dan pas opvalt. Hij zat op de plek waar ze normaliter de 100km/u sticker hebben geplakt. quote:Zou me niet eens echt verbazen als ze daar vandaan kwamen. quote:En 88xx-en die over en weer de afsluitdijk oversteken. quote:Alle slechte nieuws gaat tegenwoordig over CXX. Ze hebben 't waarschijnlijk opgegeven om de schone schijn op te houden. | |
Peterselieman | woensdag 4 februari 2009 @ 16:43 |
quote:Is niet waar hoor. Wat te denken van de altijd smerige bussen bij Kubus, slechte overstappen tussen Hermes en Arriva in Brabant, de problemen die Arriva nog steeds heeft met brakke Albatros-apparatuur, het geweld in Veolia-bussen, de OV-chipkaart die bij de RET toch niet probleemloos is ingevoerd, het GVB in Amsterdam, etc. Het is niet alleen maar xx dat problemen kent, maar omdat ze bijna in heel Nederland actief zijn, hoor je er gewoon meer van. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 februari 2009 @ 17:25 |
er rijd intussen een kubus rond met oranje achterkant ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 4 februari 2009 @ 17:48 |
quote:2014, de "Piet Adema" ? | |
Ofyles2 | woensdag 4 februari 2009 @ 19:25 |
quote:En gisteren zag ik de 8027 op lijn 82 (IJmuiden-Amsterdam). Hij logeert nu tijdelijk in de Waarderpolder. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 februari 2009 @ 19:27 |
quote:geen idee de ramen van de xx amba waren tevies om t verder te kunnen zien :p | |
BeefRWijker | woensdag 4 februari 2009 @ 22:11 |
quote:Een roetbraker op een gas lijntje, ze zijn inderdaad de schaamte voorbij. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 februari 2009 @ 22:13 |
t gas was zeker nog niet bij gevuld na de gas crisis ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 5 februari 2009 @ 00:04 |
quote:Moet Connexxion daar geen 3000 euro toeslag voor betalen? Ik vind het wel raar dat Connexxion wel moet dokken als een aardgasbus op bijvoorbeeld lijn 176 wordt ingezet, maar ik hoor niets over de inzet van dieselbussen. | |
BeefRWijker | donderdag 5 februari 2009 @ 16:40 |
quote:Bij nader inzien zal 't waarschijnlijk Alex z'n grote vriend geweest zijn. | |
Alexxxxx | donderdag 5 februari 2009 @ 19:32 |
quote:EHH? Wietze was het iig niet, die had ik wel herkend... | |
Peterselieman | vrijdag 6 februari 2009 @ 12:05 |
Ik zag op een foto op OViB dat de 8004 ook in Noord-Holland zit nu ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 6 februari 2009 @ 14:25 |
quote:Voor zo lang 't duurt: ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 6 februari 2009 @ 14:28 |
quote: quote:Die is met absoluut niemand te verwisselen? Hier is een niet veel betere prent van EHH himself: ![]() ter vergelijking nog eens: ![]() | |
Dangel | vrijdag 6 februari 2009 @ 14:39 |
EHH heb ik nog nooit in levende lijve ontmoet, Wietze heel vaak ![]() Groetjes, Alex @ work | |
NoBody122 | vrijdag 6 februari 2009 @ 14:53 |
Nee, nu zie ik het; het is mijn andere homie ![]() Groetjes, Alex @ work | |
Alexxxxx | vrijdag 6 februari 2009 @ 18:00 |
quote: ![]() Dangel is mn kloontje ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 februari 2009 @ 22:04 |
Vandaag in Leeuwarden de 2326 en een onbekende 2400 Alliance zien rijden | |
NoBody122 | zaterdag 7 februari 2009 @ 01:11 |
Er is dus weer een 23xx bij.. Vage shit ![]() Ik mag morgenochtend even een paar ritjes met een gelede bus door Camminghaburen toeren ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 7 februari 2009 @ 17:39 |
quote: ![]() ![]() ook een nieuwe gelede citaro op 350 op de foto gezet ![]() | |
J_TM | zaterdag 7 februari 2009 @ 17:45 |
Gisteren in Wageningen geweest; de 2765 gezien en de 2297, een leeftijdgenoot van de Amsterdammers 101-155 met wie hij het MZ-matrixtype deelt. Ook Ambassadeur 8697 en een Utrechtse soortgenoot (nummer niet gezien) kwamen voorbij. | |
Gnittoo | zaterdag 7 februari 2009 @ 17:52 |
![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 februari 2009 @ 18:05 |
Hmm dat mag niet hoor, een 12meter op lijn 22. Maandag maar even aankaarten op kantoor ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 7 februari 2009 @ 20:01 |
quote:Bring them, dan zullen we zien ![]() Die omloop is trouwens tegenwoordig wel officiëel een gewone Maxx-bus; omdat die er echter vanochtend niet meer waren, heb ik alsnog de 9167 meegepikt ![]() quote:Ik zag inderdaad wederom een rood/zwarte/grijze/whatever Citaro van Alkmaar op 350 zitten. Vanaf nu rijdt er trouwens op zondag ook permanent een Maxx-Citaro van Leeuwarden op de 350 ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 7 februari 2009 @ 20:20 |
Ik laad mijn foto's morgen pas op, omdat ik dan de foto's van de puzzelrit van de Lada Club waar ik morgen aan mee ga doen er ook bij heb. | |
NoBody122 | zaterdag 7 februari 2009 @ 20:31 |
quote:Zo te zien is dat gewoon een 'legale' 12meter. Die bus ben ik trouwens ook nog wel tegengekomen vanmiddag ![]() quote:Doe dan voor nu eerst maar tijdstip en locatie van de betreffende foto ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 7 februari 2009 @ 21:00 |
quote:De gelede Citaro moest wachten op een Volvo van Qbuzz bij de passagiersuitlaatplek op station Leeuwarden, tussen drie en vier uur vanmiddag... | |
Zug-Chef | zaterdag 7 februari 2009 @ 21:00 |
quote:Naja op een 100% Frysker lijn is het natuurlijk niet de bedoeling om daar met een 12meter te gaan rijden. Maar goed eind maart gaat er weer een hoop veranderen ook kwa matinzet dus dat zal weer de nodige paniek met zich meebrengen hier ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 7 februari 2009 @ 21:21 |
quote:Dat ben ik dus niet geweest, ik had hem namelijk tussen 10:20 en 12:20. Tegen 15:00 was ik na een buswissel alweer met een gewone Maxx-bus rondjes door Camminghaburen aan het rijden ![]() Maar nu heb je dankzij mij dus wel weer een apartigheid bij Cxx kunnen fotograferen ![]() quote:Als er nog een paar ritten op lijn 22 moet worden ingepast, kan het voor Connexxion praktischer en daarmee ook goedkoper zijn om die ritten aan eigen chauffeurs te geven, die verder in hun dienst andere lijnen hebben. Om daar dan weer buswissels bij in te plannen voor zo'n enkel ritje; tja ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door NoBody122 op 07-02-2009 21:27:48 ] | |
BeefRWijker | zaterdag 7 februari 2009 @ 22:34 |
quote:Verkeerde topic, J_TM. | |
Alexxxxx | zaterdag 7 februari 2009 @ 23:03 |
quote:Euih, nee, sorry, dankzij mn vriendin. Die moest heel nodig pissen, deed dat op het station,en ipv voor dat stinkhok te wachten ben ik ff bussen op de foto gaan zetten ![]() ![]() | |
JeePee83 | zaterdag 7 februari 2009 @ 23:46 |
quote:Mja die wijzigingen gaan nog behoorlijk wat stof doen opwaaien ja. Maar goed het was wel te verwachten natuurlijk... | |
BeefRWijker | zondag 8 februari 2009 @ 00:09 |
quote:Nou, maak je borst maar nat. quote:Jup, onontkoombaar. | |
Alexxxxx | zondag 8 februari 2009 @ 00:11 |
Nou inderdaad, eind maart zal dit topic op zijn grondvesten schudden.... Sjongejonge, het is me wel wat. Was op zich te verwachten natuurlijk, maar dat ze het echt zouden doen? Ongehoord.... | |
NoBody122 | zondag 8 februari 2009 @ 00:14 |
quote:Dan tenminste dankzij mij -en- je vriendin, zonder mij had je immers nog altijd die Citaro niet op dat moment, op die lijn kunnen kieken ![]() | |
Alexxxxx | zondag 8 februari 2009 @ 00:18 |
quote:Das waar ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 februari 2009 @ 13:26 |
quote:Altijd leuk ![]() Was het de rit van 13.05 vanaf het station in Leeuwarden? Die wordt namelijk altijd met een standaardbus gereden op zaterdag ![]() ![]() | |
JeePee83 | zondag 8 februari 2009 @ 13:59 |
Zou kunnen. Om 12.55 ongeveer zag ik wel een gelede binnenkomen op lijn 3. | |
NoBody122 | zondag 8 februari 2009 @ 15:06 |
quote:Kan goed kloppen, da's dan de chauffeur na mij geweest die net z'n eerste rondje 3 had gehad ![]() | |
BeefRWijker | zondag 8 februari 2009 @ 16:48 |
quote:Ah, mijn grote held. En wanneeer ga je je chef nou 's uitkafferen over die Citaro's op lijn 350? Het is een SCHANDE !!!! ![]() | |
Zug-Chef | zondag 8 februari 2009 @ 17:03 |
Mwah, ik ben er niet op tegen hoor, citaro op 350. Jij wel begrijp ik ? | |
BeefRWijker | zondag 8 februari 2009 @ 17:09 |
quote:Fryslân, het nieuwe putje van Connexxion. Het afbouwen van de concessie is in volle gang. | |
BeefRWijker | zondag 8 februari 2009 @ 17:35 |
quote:Als je dat maar goed beseft, Miedema ! | |
Alexxxxx | zondag 8 februari 2009 @ 21:47 |
Zoals beloofd | |
Fred2 | zondag 8 februari 2009 @ 22:56 |
He grappig, de 1757/1758 reden tot december in een wit jasje hier op de 40/41/43/241 rond Utrecht en op de 180 naar Gouda | |
Ofyles2 | maandag 9 februari 2009 @ 02:16 |
quote:Ik kan me nog herinneren toen de eerste Amba's in 2003 in de Zaanstreek begonnen te rijden. Toen vond ik die busjes nog redelijk snel optrekken. | |
Ofyles2 | maandag 9 februari 2009 @ 02:18 |
quote:Gelede Citaro's zijn lief. ![]() | |
NoBody122 | maandag 9 februari 2009 @ 10:05 |
quote:Wat hij zegt ![]() Bevertje moet niet zo zeuren ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 februari 2009 @ 10:46 |
Anders moet hij voor straf een dag in een Berkhof ProCity vertoeven ![]() | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 10:51 |
quote:Die nieuwe O530LE Ü Citaros zijn wel 'lief' met hun uitgebouwde dak achter en die worden ook door (oa) TCR ingezet als Qliner. Gelede's zijn echter gewoon stadsvee vervoer, klaar. quote: quote:Zegt onze huis narcist. ![]() | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 11:59 |
quote:Hebben die Alkmaarse Ambas eerder in de Zaanstreek gereden dan? | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 12:20 |
quote:Merkwaardig, de 1758 was december 2007 nl ook al eens XX-groen. ![]() Busfoto.nl | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 12:41 |
(voor zo lang het duurt)![]() Connexxion 2923 Vandaar dus. Ik wist wel dat die Alkmaarse sjoofs een hekel hebben aan de Integro's maar dat het zo erg was?! Misschien dat ie tegen deze aan gezeten heeft? ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 09-02-2009 12:52:11 ] | |
Fred2 | maandag 9 februari 2009 @ 12:43 |
quote:hmmm, eens kijken of ik me dan niet vergis met andere 175X-en | |
Peterselieman | maandag 9 februari 2009 @ 13:22 |
Bedoel je niet de 185x-bussen? | |
Fred2 | maandag 9 februari 2009 @ 13:28 |
quote:Je hebt helemaal gelijk. | |
NoBody122 | maandag 9 februari 2009 @ 13:51 |
quote:Ik weet dus heel goed waarover ik praat ![]() | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 13:53 |
quote: Connexxion 1858 Amersfoort Soms vraag je je toch wel af wat nou de oorspronkelijke kleur van zo'n bus is en wat er geplakt is. | |
Cerbie | maandag 9 februari 2009 @ 14:18 |
De 9177 van Connexxion rijdt nogal wat af. Vanmorgen in Nijmegen als lijn 10 gespot met rood/witte Novio bestickering rondom en een groen dak. | |
J_TM | maandag 9 februari 2009 @ 14:38 |
Gisteren de 1750 op lijn 157 gezien. Ambassasdor City Leiden is het terrein van de 8400-en en 8500-en. PS, wie heeft Beef eigenlijk wijsgemaakt dat ie grappig is ? | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 15:02 |
quote:Op lijn 157 nog wel, 't moet ook niet gekker worden. Stelletje heiligschenders. quote:Ja dat valt ook wel heel erg op hè, zo'n Ambassador tussen al die Ambassador's. quote:Beef == grappig. Dat had Alex je toch al verteld, jij ongelovige Thomas. (En dat woord Ambassador wil maar telkens niet goed uit jouw strot komen, hè, J_TM) [ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 09-02-2009 16:08:02 ] | |
NoBody122 | maandag 9 februari 2009 @ 15:31 |
Beef is onze topicrelnicht. | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 17:02 |
quote:De Connexxion 2304 staat nu onder Ben Vos, Alkmaar. ![]() Waar overigens ook dit Amstelland en Meerlanden MANneke verdwaald staat te zijn. ![]() Oeh, en kijk nou toch 'ns wat daar op de film staat?! [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 09-02-2009 17:25:21 ] | |
Ofyles2 | maandag 9 februari 2009 @ 18:11 |
quote:Ja, en ook nog te herkennen aan een CCTV-systeem dat nog niet uitgebouwd is. | |
Alexxxxx | maandag 9 februari 2009 @ 18:29 |
Bevertje is zeer vermakelijk inderdaad. | |
TommyGun | maandag 9 februari 2009 @ 18:31 |
Phileas opnieuw in gebruik genomen Na een uitvoerige testperiode rijden er vanaf zaterdag 7 februari aanstaande weer Phileasvoertuigen op de lijnen 401 en 402. Om de nieuwe ingebruikname van de Phileas een feestelijk tintje te geven, worden de reizigers op de lijnen 401 Station- Airport en 402 Station- Veldhoven Zonderwijk/'t Look op die dag gratis vervoerd. Dat gratis vervoer wordt aangeboden door APTS (de bouwer van de Phileas) en het SRE. Ombouw naar diesel-hybride In de periode december 2007- december 2008 zijn 10 Phileassen omgebouwd naar een diesel-hybride versie. Dat betekent dat een dieselmotor en een elektromotor samen de achterste as aandrijven. Dit type aandrijving is afkomstig van GM-Allison (USA). Deze aandrijving lost de belangrijkste problemen uit het verleden op. Hiermee wordt bovendien de gewenste betrouwbaarheid en inzetbaarheid gehaald. Met deze aandrijving is de Phileas ongeveer 25% zuiniger met brandstof dan een vergelijkbare bus. Verder is bij de ombouw nog een aantal aanpassingen doorgevoerd: * wat betreft de milieunormen zijn de eisen aangescherpt naar de meest actuele norm; * er wordt niet meer geëist dat het voertuig 1 km emissieloos kan rijden; * geleid rijden wordt vervangen door geleid halteren. Stuurgedrag aangepast De Phileas is door de ombouw 50 centimeter langer geworden. Dit leidde tot een iets andere uitzwaai van de achterkant. Om onveilige situaties voor wachtende passagiers te voorkomen, is het stuurgedrag aangepast en zijn de halteperrons op het busstation iets ingekort. Helaas betekende dit dat Phileas niet eind december 2008 kon gaan rijden. Aan het geleid halteren moet nog de laatste hand worden gelegd. APTS moet nog de laatste software in het voertuig aanpassen en een aantal magneten in het wegdek opnieuw plaatsen. Daarna moet het systeem van geleid halteren nog de nodige veiligheidstests doorstaan. De chauffeur moet dus nu nog met de hand langs het perron sturen. ![]() | |
Alexxxxx | maandag 9 februari 2009 @ 18:32 |
Wie kan me vertellen waar de APTSsen nog meer gaan rijden? | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 19:01 |
quote:Nou, en een succes dat het was: Eindhoven Station, Eindhoven Aiport en Best. "Deze foto's zijn gemaakt op zaterdag en zondag. Op zondag gingen er eigenlijk 9 Phileasen rijden maar er reden er maar twee. Eigenlijk reed er maar 1. Dat is Philea 1205 en de andere de 1203. De 1203 heeft volgen mij niet heel veel rondes gereden op de lijnen 401 en 402. Rond 16:00 ging de bus naar de garage. " | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 19:09 |
quote:Wat was de reden om ze na anderhalf jaar al door te schuiven naar Alkmaar? En waarom dan dezelfde type bus weer ingevoerd? | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 19:13 |
quote:Gaan ze dat dan? ![]() | |
Alexxxxx | maandag 9 februari 2009 @ 19:15 |
quote:Weet ik niet | |
Ofyles2 | maandag 9 februari 2009 @ 19:25 |
quote:Instroom nieuw materieel nadat Connexxion de Zaanstreek behield. Dus nieuwere Amba's in de serie 8380-8408. Bussentopic 20: Met BeefRWijker aan het stuur [ Bericht 7% gewijzigd door Ofyles2 op 09-02-2009 20:56:42 ] |