Gekneusd middenvoetsbeentje. Misschien kan hij morgen wel gewoon spelen, dus lijkt er niet op dat die lang weg is. Beter ff geen risico nemen in een oefenduel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:02 schreef superjood het volgende:
[..]
Nog niet bekend, alleen van Vertonghen worden foto's gemaakt van zijn voet.
Lijkt me ook niet verstandig! Gewoon ff rust houdenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Gekneusd middenvoetsbeentje. Misschien kan hij morgen wel gewoon spelen, dus lijkt er niet op dat die lang weg is. Beter ff geen risico nemen in een oefenduel.
Die is zondag weer terug. Oefenen tegen Stuttgart op trainingskamp he.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:10 schreef NatteBever het volgende:
Ik las op een of andere website dat Marco v. Basten niet meer kan roddelen op een of ander forum, is Montana gebanned??
Zou fijn zijn om lekker te ontbrakken met een wedstrijd van Ajax.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:12 schreef toma het volgende:
Wordt de wedstrijd tegen Stuttgart ergens uitgezonden?
Er staat nog niks op myp2p... maarja misschien morgen wel?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:12 schreef toma het volgende:
Wordt de wedstrijd tegen Stuttgart ergens uitgezonden?
quote:Geen akkoord over Wielaert
FC Twente-voorzitter Joop Munsterman heeft vrijdag in Enschede een gesprek gevoerd met Ajax over Robbie Wielaert.
Technisch manager Danny Blind keerde echter onverrichter zake terug naar Amsterdam, want tot een akkoord over een transfer van de aanvoerder van FC Twente naar Amsterdam kwam het niet.
Ook de naam van aanvaller Eljero Elia kwam voorbij. „We zijn er niet uitgekomen”, zei FC Twente-voorzitter Joop Munsterman vrijdagavond. En nu? „Niks. Wij hebben Robbie Wielaert en Eljero Elia.”
Portugese tijd. Dus 16:00 in NL.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:37 schreef Jnk18 het volgende:
Morgen 15:00: Vfb Stuttgart - Ajax
Wat een arrogante kwal die gast.quote:
Hij vecht voor zijn club, daar is toch op zich niets mis mee? Zelfs te prijzen, maar hij speelt wel hoog spel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:56 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Wat een arrogante kwal die gast.
Een voorzitter moet altijd vechten voor de club. Maar op dit moment speelt hij een smerig spelletje en dat komt hem niet ten goede in toekomstige onderhandelingen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hij vecht voor zijn club, daar is toch op zich niets mis mee? Zelfs te prijzen, maar hij speelt wel hoog spel.
Dat is het hem net. Munsterman heeft een contract opgesteld waarin een clausule zit verwerkt. Het probleem is dat hijzelf dat contract niet heeft ondertekent en daarmee Wielaert heeft voorgelogen. Dit is niet goed voor Twente.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:01 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
gewoon die clausule betalen. hoezo geen akkoord?
we betalen die clausule OF spannen een arbitragezaak aan. snap niet waarom Blind met Munsterman moet onderhandelen en zonder akkoord naar huis gaat. we moeten dat spelletje van Joop helemaal niet meespelen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:02 schreef toma het volgende:
[..]
Dat is het hem net. Munsterman heeft een contract opgesteld waarin een clausule zit verwerkt. Het probleem is dat hijzelf dat contract niet heeft ondertekent en daarmee Wielaert heeft voorgelogen. Dit is niet goed voor Twente.
Ajax heeft niets te maken met de contracten die Twente onderhoud met hun spelers. Wij hebben dus niets te zeggen over contracten die zijn voorgelogen. De enige die een arbitrage zaak aan kan spannen is Wielaert. Ik kan me niet voorstellen dat Wielaert akkoord gaat met het smerige spelletje wat Munsterman speelt. En een arbitragezaak zou ook niet onwaarschijnlijk zijn als Twente hem niet naar Ajax laat gaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:06 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
we betalen die clausule OF spannen een arbitragezaak aan. snap niet waarom Blind met Munsterman moet onderhandelen en zonder akkoord naar huis gaat. we moeten dat spelletje van Joop helemaal niet meespelen.
Die mensen snappen dan niet hoe het in elkaar zit. Ajax gedraagt zich voorbeeldig in deze onderhandeling.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:12 schreef Chadi het volgende:
Jah maar Ajax komt daardoor wel weer in het verkeerd daglicht bij veel mensen. Terwijl Ajax in deze helemaal geen partij is.
Gemiddelde supporter buiten de Arena heeft een IQ van een kikkervis!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:16 schreef toma het volgende:
[..]
Die mensen snappen dan niet hoe het in elkaar zit. Ajax gedraagt zich voorbeeldig in deze onderhandeling.
Oh ooh nu komt adothehague weer dit topic binnen om te reageren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Gemiddelde supporter buiten de Arena heeft een IQ van een kikkervis!
Ain't gonna happen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:25 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Oh ooh nu komt adothehague weer dit topic binnen om te reageren.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:20 schreef RayMania het volgende:
Adothehague; 48 uur. Om te beginnen in ieder geval na je gedrag van de laatste dagen.
Was een beetje jennend natuurlijk.. maar de meeste supporters die horen munsterman ajax transfer arbitragezaak en die maken er een eigen verhaal vanquote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:25 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Oh ooh nu komt adothehague weer dit topic binnen om te reageren.
Ik lees alleen tussen de reacties op voetbalzone dat de Twente supporters trots zijn op hun voorzitter.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad. Ajax bewandelt de juiste weg.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:16 schreef toma het volgende:
[..]
Die mensen snappen dan niet hoe het in elkaar zit. Ajax gedraagt zich voorbeeldig in deze onderhandeling.
Grappenmaker!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:35 schreef toma het volgende:
[..]
Ik lees alleen tussen de reacties op voetbalzone dat de Twente supporters trots zijn op hun voorzitter.
Als ik supporter was van Twente zou ik walgen van die gast. Het is dus niet alleen bij Ajax zo
Het ging niet over dit topic, als je meer wil weten lees het feedback topic maar naquote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:47 schreef need2009 het volgende:
[..]
Grappenmaker!
Als jij vorig jaar Engelaar. Dit jaar Arnoutovic, Elia, Wielaart 2x en Douglas weet te behouden voor je club, en je hebt Engelaar en El achmadi voor redelijke prijzen verkocht. Dan mogen Twente supporters wel trots zijn op hun voorzitter.
Vind het trouwens wel een beetje raar dat ADO een 48 uur ban heeft gekregen. Zoveel zei hij ook weer niet verkeerd.
Of zei hij teveel de waarheid!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Geweldig wat een vergelijking, en dan zeggen ze ook nog dit.........quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Inderdaad. Ajax bewandelt de juiste weg.
Ik gaf in het vorige topic het voorbeeld dat je bij de bakker informeert naar de prijs van een brood en achter de balie vliegen vervolgens de verkoopster en de bakker elkaar in de haren.
Daar heb je dan als klant geen schuld aan natuurlijk. (okay, eigenlijk zou het brood de bakker aan moeten vliegen voor een goede analogie maar dan werd het voorbeeld zo vaag).
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Munsterman is zeer ambitieus en dat is een goede eigenschap. Maar hij moet ook realistisch blijven, FC Twente is geen PSV, geen Ajax en zelfs geen Feyenoord. Als zo'n jongen een stap wil maken dan mag je dat niet in de weg gaan zitten met voorgelogen contracten. Dat zijn hele smerige spelletjes, als je zo iets in het bedrijfsleven flikt dan kun je je biezen pakken.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:47 schreef need2009 het volgende:
[..]
Grappenmaker!
Als jij vorig jaar Engelaar. Dit jaar Arnoutovic, Elia, Wielaart 2x en Douglas weet te behouden voor je club, en je hebt Engelaar en El achmadi voor redelijke prijzen verkocht. Dan mogen Twente supporters wel trots zijn op hun voorzitter.
grappenmaker.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:50 schreef need2009 het volgende:
[..]
Geweldig wat een vergelijking, en dan zeggen ze ook nog dit.........
[..]
Als Ajax de gewenste prijs wil betalen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:59 schreef Silaz het volgende:
Hmm, wanneer is er weer een volgend gesprek met munstermanNeem toch aan dat dat er wel komt
Op een Ajaxforum!!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:51 schreef toma het volgende:
[..]
Munsterman is zeer ambitieus en dat is een goede eigenschap. Maar hij moet ook realistisch blijven, FC Twente is geen PSV, geen Ajax en zelfs geen Feyenoord. Als zo'n jongen een stap wil maken dan mag je dat niet in de weg gaan zitten met voorgelogen contracten. Dat zijn hele smerige spelletjes, als je zo iets in het bedrijfsleven flikt dan kun je je biezen pakken.
Joh je weet dondersgoed dat daarmee gewoon gedold wordt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:50 schreef need2009 het volgende:
[..]
Geweldig wat een vergelijking, en dan zeggen ze ook nog dit.........
[..]
Diep in de buidel..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:07 schreef need2009 het volgende:
[..]
Op een Ajaxforum!!
Sorry hoor, maar ik begrijp alle consternatie hier niet zo. Munsterman is nou niet bepaald het type vent waar ik veel waardering voor kan opbrengen, integendeel zelfs. Hij staat mijns inziens wel volledig in zijn recht om niet als een soort Sinterklaas twee spelbepalers van zijn elftal van de hand te doen. Twente strijdt nog op drie vlakken en staat vier punten achter ons. Wat moet hij dan zeggen? Kom Wielaert en Elia maar halen in een package deal voor 8 miljoen? Doe eens niet zo naïef. Als wij op dit moment pakweg Vertonghen en Suárez zó makkelijk zouden verkopen aan een andere club zou er een revolutie op dit forum uitbreken. Munsterman staat, zeker in deze fase van de competitie, volledig in zijn recht. Misschien komt het nog wel rond, maar dan zal Ajax diep in de buidel moeten tasten. En terecht.
Ik heb nog geen bedrag in mijn mond genomen. Ajax zal vast en zeker dik willen betalen voor Wielaert. Als Munsterman een hoog bod niet accepteert is dat zijn goed recht. Ik heb alleen kritiek op de handelswijze van Munsterman ten opzichte van Wielaert. Je mag je werknemers niet voorliegen met contracten die niet zijn ondertekend. En wat Elia betreft, als Munsterman vind dat Ajax te weinig geld op tafel legt dan verkoopt hij hem toch niet? Daar heb ik totaal geen probleem mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:07 schreef need2009 het volgende:
[..]
Op een Ajaxforum!!
Sorry hoor, maar ik begrijp alle consternatie hier niet zo. Munsterman is nou niet bepaald het type vent waar ik veel waardering voor kan opbrengen, integendeel zelfs. Hij staat mijns inziens wel volledig in zijn recht om niet als een soort Sinterklaas twee spelbepalers van zijn elftal van de hand te doen. Twente strijdt nog op drie vlakken en staat vier punten achter ons. Wat moet hij dan zeggen? Kom Wielaert en Elia maar halen in een package deal voor 8 miljoen? Doe eens niet zo naïef.
Volgens mij hebben wij een paar weken geleden Klaas-Jan Huntelaar verkocht, maar hij was natuurlijk ook helemaal niet belangrijk ofzo. En we hebben hem ook voor een prikkie weg gedaan.quote:Als wij op dit moment pakweg Vertonghen en Suárez zó makkelijk zouden verkopen aan een andere club zou er een revolutie op dit forum uitbreken. Munsterman staat, zeker in deze fase van de competitie, volledig in zijn recht. Misschien komt het nog wel rond, maar dan zal Ajax diep in de buidel moeten tasten. En terecht.
Het heeft geen fuck te maken met de situatie in de competitie en hoe het gaat, het gaat alleen om zijn contract. Als ze nu eerste stonden was het contract precies hetzlefde als ze laatste stonden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:07 schreef need2009 het volgende:
[..]
Op een Ajaxforum!!
Sorry hoor, maar ik begrijp alle consternatie hier niet zo. Munsterman is nou niet bepaald het type vent waar ik veel waardering voor kan opbrengen, integendeel zelfs. Hij staat mijns inziens wel volledig in zijn recht om niet als een soort Sinterklaas twee spelbepalers van zijn elftal van de hand te doen. Twente strijdt nog op drie vlakken en staat vier punten achter ons. Wat moet hij dan zeggen? Kom Wielaert en Elia maar halen in een package deal voor 8 miljoen? Doe eens niet zo naïef. Als wij op dit moment pakweg Vertonghen en Suárez zó makkelijk zouden verkopen aan een andere club zou er een revolutie op dit forum uitbreken. Munsterman staat, zeker in deze fase van de competitie, volledig in zijn recht. Misschien komt het nog wel rond, maar dan zal Ajax diep in de buidel moeten tasten. En terecht.
Preciesquote:Op zaterdag 10 januari 2009 03:57 schreef rubbereend het volgende:
Als het contract van Wieleart na dit seizoen had en Ajax deed pogingen Robbie transfervrij binnen te halen dan har Munsterman nu geroepen dat de mondelinge overeenkomst bindend was...... dus hij draait het nu net zoals het hem uitkomt. Ik zeg het niet graag maar Ajax staat hier volledig in haar recht om uit te gaan van de gelimiteerde transfersom.
quote:‘We mogen meer van elkaar eisen’
Terwijl op de golfcourt van het Pine Cliff Resort het geluid van een ferme afslag klinkt, plaatst Marco van Basten in zijn terrasstoel net een scherpe opmerking. ,,Nee,’’ zegt de trainer van Ajax. ,,Ik behoor niet tot de mensen die vinden dat AZ voor de winterstop continue het beste voetbal heeft gespeeld. Ik vind dat wij ook goede periodes hebben gekend. Het verschil is: zíj willen het graag uitspreken. Nou, ik vind dat verder prima.’’
In het uitgestrekte hotelcomplex waar het Nederlands elftal tijdens Euro 2004 verbleef, blikt Van Basten terug en vooruit. Tussen het antwoorden door spieden zijn ogen naar golfende Engelsen en Ieren die zich pal voor zijn neus bij een graadje of 17 inspannen in de Portugese zon.
Scherpte is een woord dat ook past bij de dagelijkse trainingen van Ajax in het stadion van FC Ferreiras, op een kwartiertje rijden van het Pine Cliff Resort.
Vanochtend nog stonden Gabri en Sulejmani briesend tegenover elkaar na een ruzie in een partijtje. Jan Vertonghen en Sulejmani botsten met de noppen van hun schoenen zo hard in een gevecht om de bal, dat de Belg naar het ziekenhuis moest voor een foto. En wie denkt dat PSV-spits Danko Lazovic de koning van de scheldwoorden is na een gemiste kans, moet eens luisteren naar de Argentijnse Kroaat Dario Cvitanich die een bal naast kopt.
,,De intensiteit neemt toe tijdens de trainingen,’’ ervaart Van Basten op de helft van het seizoen. ,,Dat is goed en dat is eigenlijk ook hoe ik het had verwacht. We hebben een halfjaar achter de rug waarin iedereen elkaar heeft moeten leren kennen.
,,Nieuwe spelers zijn er elke zomer bij een club, maar bij Ajax gold dat ook voor de trainers- en medische staf. Als het goed is, is iedereen nu aan elkaar gewend.
,,Je weet wie wie is, wat ieders kwaliteiten zijn en hoe mensen in situaties op elkaar reageren. Daarom vind ik: in de eerste seizoenshelft was het zaak zo weinig mogelijk averij op te lopen. Dat is gelukt en vanaf nu gaat het om de uitvoering en de beleving. We mogen meer van elkaar gaan eisen. Ajax is één van de favorieten voor de titel, maar AZ staat bovenaan en heeft een sterke reeks gehad. Het zal voor ons ook afwachten zijn of zij foutjes maken.’’
In het Estadio da Nora van Ferreiras laat Van Basten bijna dagelijks een ploeg van beoogde basisspelers spelen tegen de reserves in partijtjes waarin een opdracht is geformuleerd. Die tien moeten tegen de negen een 1-0 achterstand goedmaken of juist via secuur positiespel een nipte voorsprong consolideren.
Dicht op de actie leer je als kijker de moeilijkheidsgraad van topvoetbal weer (h)erkennen tijdens die partijtjes. En er vallen zaken op die typerend zijn voor het huidige Ajax.
Zo viel in één van de wedstrijdjes rechtback Gregory van der Wiel met een lichte blessure uit. Het eerste opvallende was dat hij zonder ook maar iets te zeggen ineens het veld uit stapte. En daarna duurde het wel erg lang voor zijn ploeggenoten tactisch reageerden op de man-minder-situatie.
Nota bene assistent-trainer Rob Witschge die als scheidsrechter optrad, moest de oplossing aanreiken. Voor dergelijke situaties hoopt Ajax in de tweede helft van het seizoen de organiserende kwaliteiten van Rob Wielaert in te kunnen huren. ,,Wielaert is 30 jaar. De komst van een speler in zijn leeftijd is voor het evenwicht in de selectie wenselijk,’’ aldus Van Basten. ,,Het is bij ons nu heel jong en gretig allemaal. Veel van die jongens zijn talentvol en juist daarom nu gebaat bij ervaring om zich heen.’’
Interessant is wel hoe er in de kleedkamer op een speler zo als Wielaert zou worden gereageerd. Hij is geen international, zal bij een transfer zijn autoriteit nog volledig moeten verwerven en hij zal ook vol gesteund moeten worden door andere late-twintigers zoals Gabri. Maar hoe reageert die op het moment dat centraal achterin iemand anders de plaats inneemt van Gabri’s nog weinig overtuigende maat Oleguer? De Latijnse kern heeft het met uitzondering van Suarez (en nu ook Cvitanich) moeilijk om dit seizoen bij Ajax vast in de basis te geraken.
Zeker lijkt alvast dat Van Basten na de winter vasthoudt aan Jan Vertonghen als één van de twee centrale verdedigers. ,,Jan doet het goed sinds hij daar staat,’’ vindt zijn trainer. ,,Ik denk dat het momenteel zijn beste positie is. Ook puur verdedigend blijft Vertonghen met zijn lengte en kracht overeind. Dat heeft de afgelopen maanden geen problemen gegeven.’’
De afgelopen vier jaar won PSV steeds de landstitel op basis van een ijzeren defensie. Respectievelijk 24, 25, 23 en 18 tegengoals contrasteerden sterk met de 45, 35, 41 en 33 doelpunten die Ajax tussen 2004 en 2008 binnen kreeg. Dit seizoen moest de keeper van Ajax al 17 keer vissen, maar één nederlaag (de 5-2 bij Heerenveen) droeg daarin voor bijna éénderde deel bij. Dat gegeven geeft Van Basten hoop in de strijd met AZ, dat op 11 tegentreffers staat. ,,Het aantal tegengoals is een belangrijk fenomeen in de titelstrijd. Daarom ben ik blij dat we na een slechte start verdedigend duidelijk stabieler zijn geworden.’’
In aanvallend opzicht zal Ajax in de jacht op de titel moeten proberen minder afhankelijk te zijn van de vorm van de dag van zijn spitsen. Deze trainingsweek laat ook mooi zien hoe Van Basten en zijn staf bezig zijn Suarez, Cvitanich en Sulejmani deelgenoot te maken van teamtactische afspraken. Als team ‘Rood’ de opdracht heeft een 1-0 voorsprong te verdedigen en Suarez lijdt meteen balverlies, dan hoort de Uruguayaan Van Basten van grote afstand roepen: ,,Je denkt weer alleen aan dat doelpunt, Luis. Geen onnodige risico’s, heb ik gezegd!’’
Het is een delicaat proces waarmee hij aan de gang wil, weet Van Basten uit eigen ervaring als geen ander. ,,Aanvallers zijn andere mensen dan verdedigers. Onze spitsen zijn grillige jongens. Ze moeten zich aan afspraken houden, maar ze zullen ze altijd anders blijven invullen dan jongens als Vermaelen of Oleguer. Dat is de natuur.’’
In een poging te beïnvloeden blijft de trainer van Ajax zelf van de bal af. Van Basten weet dat de naar Real Madrid verhuisde Klaas-Jan Huntelaar graag meer van hem had willen leren tijdens hun samenwerking bij Ajax. En ook Suarez zou best eens willen zien hoe Van Basten dat tegenwoordig nog doet, vrijlopen of een doelpunt maken bij een training.
,,Wij moeten dingen niet voordoen om spelers nog te leren voetballen. Maar als je het samen doet met een speler is het soms best handig. Dan komt het gesprek vanzelf op gang,’’ erkent Van Basten. ,,Het meest leren spelers van het kijken naar elkaar, maar ik snap dat ze het liefst hebben dat je daarnaast ook persoonlijk met ze bezig bent, fysiek. Maar dat moet wel kunnen.
,,Individueel werken is gewoon moeilijk voor mij vanwege de fysieke beperking. Die enkel wordt er niet beter op. En zeker niet als je vorige week nog bent wezen skiën.’’
Stelletje triestelingen.quote:VOETBAL - Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Robbie Wielaert, zegt in de afgelopen dagen tientallen keren bedreigd te zijn door aanhangers van FC Twente die hem verwijten een deal te hebben gesloten met Ajax.
De dreigementen zijn bij hem binnengekomen via de mail en de telefoon. Ploegsma: "Ik ben 63 jaar en zit sinds 1979 in de voetballerij, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik kan me best voorstellen dat supporters van een club teleurgesteld zijn als er een belangrijke speler dreigt weg te gaan. Maar ik handel alleen in opdracht van een speler."
"Twente-voorzitter Joop Munsterman heeft zelfs geroepen dat ik met de inhoud van het contract naar Ajax ben gegaan", aldus Ploegsma. "En daar ben ik zeer gegriefd over, want dat is pertinent onwaar. Ik heb nooit bedragen naar buiten gebracht. Zo werk ik niet en zo heb ik ook nooit gewerkt."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |