quote:Ladbrokes.com World Darts Championship
Preliminary Round Draw
Hannes Schnier (Austria) v Shi Yongsheng (China)
David Fatum (USA) v Shane O'Connor (Ireland)
Warren French (New Zealand) v Akihiro Nagakawa (Japan)
Marko Kantele (Finland) v Lourence Ilagan (Philippines)
Charles Losper (South Africa) v Sudesh Fitzgerald (Guyana)
Remco van Eijden (Holland) v Anastasia Dobromyslova (Russia)
First Round Draw Bracket
Phil Taylor (1, England) v Steve Grubb
Michael van Gerwen (32, Holland) v Darin Young
Roland Scholten (16, Holland) v Carlos Rodriguez
Kevin Painter (17, England) v Matt Clark
Wayne Mardle (8, England) v Fatum/O'Connor
Wayne Jones (25, England) v Robert Thornton
Alan Tabern (9, England) v Steve Beaton
Andy Jenkins (24, England) v Co Stompe
Terry Jenkins (5, England) v Dennis Smith
Alex Roy (28, England) v Kevin McDine
Mervyn King (12, England) v Schnier/Yongsheng
Mark Walsh (21, England) v Jamie Caven
John Part (4, Canada) v Bill Davis
Barrie Bates (29, Wales) v Felix McBrearty
Peter Manley (13, England) v Mensur Suljovic
Mark Dudbridge (20, England) v Nick Fullwell
Raymond van Barneveld (2, Holland) v Mark Stephenson
Wes Newton (31, England) v Per Laursen
Ronnie Baxter (15, England) v Kantele/Ilagan
Denis Ovens (18, England) v Steve Maish
Andy Hamilton (7, England) v Michael Barnard
Andy Smith (26, England) v Tony Ayres
Colin Lloyd (10, England) v Jelle Klaasen
Kirk Shepherd (23, England) v Jan van der Rassel
Adrian Lewis (6, England) v Russell Stewart
Adrian Gray (27, England) v Paul Nicholson
Dennis Priestley (11, England) v French/Nagakawa
Chris Mason (22, England) v John MaGowan
James Wade (3, England) v Brendan Dolan
Tony Eccles (30, England) v van Eijden/Dobromyslova
Colin Osborne (14, England) v Losper/Fitzgerald
Vincent van der Voort (19, Holland) v Nandor Bezzeg
Let op dit zijn Engelse tijden dus tel er een uurtje bij op.quote:Schedule of Play
First Round (Preliminary Round games denoted by (P))
Friday December 19
Carlos Rodriguez 3-2 Roland Scholten
Warren French 5-3 Akihiro Nagakawa (P)
Robert Thornton 3-1 Wayne Jones
Bill Davis 3-0 John Part
Co Stompe 3-1 Andy Jenkins
Saturday December 20
Dennis Smith 3-1 Terry Jenkins
Shi Yonhsheng 6-4 Hannes Schnier
Kevin Painter 3-2 Matt Clark
Dennis Priestley 3-0 Warren French
Barrie Bates 3-0 Felix McBrearty
Alan Tabern 3-0 Steve Beaton
David Fatum 6-4 Shane O'Connor (P)
Michael van Gerwen 3-1 Darin Young
Phil Taylor 3-0 Steve Grubb
Kevin McDine 3-1 Alex Roy
Sunday December 21
Mark Walsh 3-2 Jamie Caven
Charles Losper 6-4 Sudesh Fitzgerald (P)
Mark Dudbridge 3-2 Nick Fullwell
Wes Newton 3-1 Per Laursen
Denis Ovens 3-0 Steve Maish
Andy Hamilton 3-0 Michael Barnard
Remco van Eijden 5-3 Anastasia Dobromyslova (P)
Wayne Mardle 3-0 David Fatum
Raymond van Barneveld 3-0 Mark Stephenson
Mensur Suljovic 3-2 Peter Manley
Monday December 22
John MaGowan 3-0 Chris Mason
Marko Kantele 5-2 Lourence Ilagan (P)
Adrian Lewis 3-1 Russell Stewart
Jelle Klaasen 3-0 Colin Lloyd
Mervyn King 3-0 Shi Yongsheng
Tuesday December 23
Tony Ayres 3-2 Andy Smith
Paul Nicholson 3-0 Adrian Gray
Jan van der Rassel 3-2 Kirk Shepherd
Tony Eccles 3-2 Remco van Eijden
Ronnie Baxter 3-1 Marko Kantele
Colin Osborne 3-0 Charles Losper
James Wade 3-0 Brendan Dolan
Vincent van der Voort 3-0 Nandor Bezzeg
Second Round
Saturday December 27
Dennis Smith 4-3 Kevin McDine
Co Stompe 4-1 Alan Tabern
Carlos Rodriguez 0-4 Kevin Painter
Mark Dudbridge 4-0 Mensur Suljovic
Phil Taylor 4-0 Michael van Gerwen
Wayne Mardle 4-3 Robert Thornton
Sunday December 28
Barrie Bates 4-2 Bill Davis
Ronnie Baxter 4-1 Denis Ovens
Andy Hamilton 4-2 Tony Ayres
Jelle Klaasen 4-0 Jan van der Rassel
Raymond van Barneveld 4-1 Wes Newton
Mervyn King 4-2 Mark Walsh
Monday December 29
Paul Nicholson 4-3 Adrian Lewis
Dennis Priestley 4-1 John MaGowan
Vincent van der Voort 4-1 Colin Osborne
James Wade 4-2 Tony Eccles
Third Round
Phil Taylor 4-1 Kevin Painter
Barrie Bates 4-0 Mark Dudbridgee
Tuesday December 30
Paul Nicholson 4-2 Dennis Priestley
Mervyn King 4-1 Dennis Smith
Co Stompe 4-0 Wayne Mardle
Jelle Klaasen 4-1 Andy Hamilton
Raymond van Barneveld 4-3 Ronnie Baxter
James Wade 4-0 Vincent van der Voort
Quarter-Finals
Thursday January 1 2009
Mervyn King 5-2 Barrie Bates
Phil Taylor 5-0 Co Stompe
Friday January 2
7.15pm - Paul Nicholson 3-5 James Wade
9.15pm - Raymond van Barneveld 5-1 Jelle Klaasen
Semi-Finals
Saturday January 3
7.15pm - Raymond van Barneveld 6-4 James Wade
9.15pm - Phil Taylor 6-2 Mervyn King
Final
Sunday January 4
7.15pm - Raymond van Barneveld v Phil Taylor
In addition, should a player achieve a nine-dart finish they would receive £20,000. If this is hit by more than one player during the tournament, the prize would be split on a pro-rata basis.
Format
Preliminary Round Best of 9 legs
Round One Best of 5 sets
Round Two Best of 7 sets
Round Three Best of 7 sets
Quarter-Finals Best of 9 sets
Semi-Finals Best of 11 sets
Final Best of 13 sets
All sets are the best of five legs.
There will be a tie break rule employed in all matches; any match which goes to a deciding set must be won by two clear legs.
If the score in the last set reaches 5-5 then a sudden death leg will be played. Nearest the bull at this point will decide who throws first in this leg.
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:02 schreef Sjowhan het volgende:
Rustheid Zelve. Geen greintje stress op het gezicht van Taylor
En weer naar 180.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:03 schreef M0NTANA het volgende:
Van 180 naar 60, wat een wisselvalligheid.
Of nog meerquote:Op zondag 4 januari 2009 21:02 schreef Ambrosius het volgende:
Deze set spelen ze volgens mij allebei tegen de 120.
Waarom telkens geluk? Als Barney mist, zeg je toch ook niet: geluk voor Taylorquote:
oh weet ik nietquote:Op zondag 4 januari 2009 21:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Waarom telkens geluk? Als Barney mist, zeg je toch ook niet: geluk voor TaylorIedereen kan missen.
Ja.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:05 schreef Modus het volgende:
Hebben al die scheidsrechters keelk***er ofzo?.
Idd, had ik niet verwachtquote:Op zondag 4 januari 2009 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Taylor begint echt onder druk steekjes te laten vallen....
quote:
"neeeeeeee neeeeeeeee dat doet ie niet!"quote:
Laat me raden, jij bent zo'n hopeloos figuur die voor Taylor is.quote:
Mag ik vragen wat er mis is aan het commentaar? Oke, Leo Oldenburger hoor ik ook niet graag aan, maar die Jacques Nieuwlaat heeft erg veel verstand van het spelletje.quote:
Typische Barney wedstrijdquote:Op zondag 4 januari 2009 21:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Grote kans, maar ik heb er nog wel vertrouwen in, Taylor mist ook veel dubbels
SBSquote:Op zondag 4 januari 2009 21:09 schreef dubidub het volgende:
Die commentatoren ook_!
"Ja, ook Taylor mist z'n triples"
[Boem, Triple 20]
"O, die gaat er dan nog wel in"
Inderdaad. Barney is nu bijna gelijkwaardig aan Taylor. Alleen de dubbels van Taylor gaan nog iets beter.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Het had net zo goed 2-2 kunnen zijn
Ze zijn deskundig, maar ze maken me een potje rare geluiden.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat er mis is aan het commentaar? Oke, Leo Oldenburger hoor ik ook niet graag aan, maar die Jacques Nieuwlaat heeft erg veel verstand van het spelletje.
Dat is met The Power altijd zo. Dan denk je dat hij een beurt minder staat te gooien, maar dan toch die laatste er in.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:09 schreef dubidub het volgende:
Die commentatoren ook_!
"Ja, ook Taylor mist z'n triples"
[Boem, Triple 20]
"O, die gaat er dan nog wel in"
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:09 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Laat me raden, jij bent zo'n hopeloos figuur die voor Taylor de winnaar is.
Ik ben niet voor taylor, ik ben alleen tegen barney.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:09 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Laat me raden, jij bent zo'n hopeloos figuur die voor Taylor is.
En die won Barney.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:10 schreef BB-King het volgende:
Op zich gaat het beter dan 2 jaar terug.
Zonder Barney had je deze pot waarschijnlijk niet eens gekeken.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:11 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ik ben niet voor taylor, ik ben alleen tegen barney.
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:11 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ja, ze stonden echt kut te gooien de laatste 2 setsquote:Op zondag 4 januari 2009 21:10 schreef BB-King het volgende:
Op zich gaat het beter dan 2 jaar terug.
Maar dit is dan het enige positieve punt op dit moment.
Zou ik ook zijn. Wat een lul man. We zitten hier met z'n allen te genieten van darts dankzij die man, maar wat een lul is het hè. Laten we lekker tegen hem zijn.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:11 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Onzin. Alleen de dubbels gingen niet lekker bij beide. Het scoren was goed in orde.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, ze stonden echt kut te gooien de laatste 2 sets
ik was sarcastischquote:Op zondag 4 januari 2009 21:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Onzin. Alleen de dubbels gingen niet lekker bij beide. Het scoren was goed in orde.
Dat voornamelijk Leo zo ongelooflijk partijdig is...quote:Op zondag 4 januari 2009 21:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat er mis is aan het commentaar? Oke, Leo Oldenburger hoor ik ook niet graag aan, maar die Jacques Nieuwlaat heeft erg veel verstand van het spelletje.
Hitler heeft voor goede snelwegen gezorgd, maar dat vind ik ook een lul.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:12 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zou ik ook zijn. Wat een lul man. We zitten hier met z'n allen te genieten van darts dankzij die man, maar wat een lul is het hè. Laten we lekker tegen hem zijn.
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:13 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat voornamelijk Leo zo ongelooflijk partijdig is...
Sportcommentaar hoort objectief te zijn, je mag de voorkeur wel horen maar zo partijdig als dit is walgelijk!
dit sbs hequote:Op zondag 4 januari 2009 21:13 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat voornamelijk Leo zo ongelooflijk partijdig is...
Sportcommentaar hoort objectief te zijn, je mag de voorkeur wel horen maar zo partijdig als dit is walgelijk!
Ik kijk geen voetbal dus geen idee of hij partijdig is, ik vind dat het niet hoort. Wat ik zei: een beetje voorkeur mag best maar echt iemand van het bord af schreeuwen en van de ander de pijlen er in gooien vind ik niet om aan te horen.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dus jij vindt Jack van Gelder ook de grootste lul die er rond loopt?
Ik wel iig
Commentatoren die partijdig zijn
Dit is Sport1. Ze doen dit toernooi commentaar in dienst van Sport1 en SBS betaalt Sport1 geld om dit nu te kunnen uitzenden.quote:
Dit zijn gewoon de commentatoren die het al jaren doen. Ook toen Sport1 nog niet eens aan darts dacht.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit is Sport1. Ze doen dit toernooi commentaar in dienst van Sport1 en SBS betaalt Sport1 geld om dit nu te kunnen uitzenden.
als dat hetzelfde is als op sbs dan zou ik idd gaan klagen ja.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:16 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik kijk Sport1![]()
Dus ik betaal voor commentaar
SBS plugt Sport1 beelden direct door, ja dusquote:Op zondag 4 januari 2009 21:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
als dat hetzelfde is als op sbs dan zou ik idd gaan klagen ja.
Maar dan moet Sport1 die commentaren wel willen meenemen naar hun eigen net. Dat deden ze vanaf het begin (nu 3 jaar geleden), maar toch moeten ze het wel willen.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:17 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon de commentatoren die het al jaren doen. Ook toen Sport1 nog niet eens aan darts dacht.
Jacques doet het ook zeer behoorlijk, veel verstand er van.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar dan moet Sport1 die commentaren wel willen meenemen naar hun eigen net. Dat deden ze vanaf het begin (nu 3 jaar geleden), maar toch moeten ze het wel willen.
Je mag het wel zijn, maar ZO duidelijk laten merken is gewoon storendquote:Op zondag 4 januari 2009 21:20 schreef northernlight81 het volgende:
Niks mis mee dat de commentatoren voor Barney zijn. Dan kun je alle sportverslaggevers wel ontslaan. Als het 2 Nederlanders of Nederlandse teams of natuurlijk 2 buitenlandse zijn moeten ze neutraal blijven.
Nee hoor, dat is de laatstequote:Op zondag 4 januari 2009 21:20 schreef Ambrosius het volgende:
Belangrijkste leg van de wedstrijd nu.
Jacques rekent als caller gewoon heel goed en dat maakt hem prettig om naar te luisteren. Je bent als kijker niet alleen afhankelijk van de cijfers in beeld, maar je hoort ook nog eens dingen die iets toevoegen. Dat mindere commentaar van Leo neem ik er dan maar voor lief bij.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:19 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Jacques doet het ook zeer behoorlijk, veel verstand er van.
Maar Leo is meer voor voetbal.
Naja, alles beter dan Francis "ja mooi weggezet" Hoenselaar of Roland "zeiklul" Scholten.
Als het dichtbij elkaar zit alleen. Hopelijk begrijp je dat 4-1 dodelijk is nu?quote:
Ik snap sowieso niks van al die bijnamenquote:Op zondag 4 januari 2009 21:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Waarom heet James Wade The Machine?
Phil Taylor IS The MachineW-A-U-W
Sport1 bestond toen nog niet eens. Maar deze gasten werken nu voor Sport1 en niet voor SBS6.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:17 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon de commentatoren die het al jaren doen. Ook toen Sport1 nog niet eens aan darts dacht.
Dat dacht ik dus ook.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef vitessezuid113 het volgende:
dit komt niet meer goed voor Barney.
Hij gooit beter dan iedereen, op Taylor na danquote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef denthemen het volgende:
Ongelovelijk Barney, wat doe je daar als je zo staat te spelen??
sorryquote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef denthemen het volgende:
neequote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Bleeeeegh.
Waarom zo veel breaks? Of was dat met de embassy ook zo.
Hij zal wel weer slecht hebben geslapen vannacht.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef -SG- het volgende:
Kan iemand barney ff wakkerschudden?
quote:
is bij pdc altijdquote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Bleeeeegh.
Waarom zo veel breaks? Of was dat met de embassy ook zo.
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef denthemen het volgende:
Best of 13, eerste bij de 7 wintquote:Op zondag 4 januari 2009 21:24 schreef alex4all het volgende:
waarom is het kansloos nu dan? is toch best of 7?
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef DJ_Ryow het volgende:
maar vooral omdat Barney geen pepernoot raakt.
Que?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef DJ_Ryow het volgende:
anticlimax deze finale. komt gedeeltelijk omdat Taylor bij vlagen super gooit... maar vooral omdat Barney geen pepernoot raakt.
Heb je Taylor dit toernooi zien gooien? Juist die man weet niet van ophouden...quote:Op zondag 4 januari 2009 21:24 schreef alex4all het volgende:
waarom is het kansloos nu dan? is toch best of 7?
Wat een onzin. Barney gooit bijv. veel beter dan tegen Wade. Toen speelde hij niet goed, maar nu staat hij gewoon weer op niveau te gooien. Taylor is alleen oppermachtig.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef DJ_Ryow het volgende:
anticlimax deze finale. komt gedeeltelijk omdat Taylor bij vlagen super gooit... maar vooral omdat Barney geen pepernoot raakt.
Inderdaad , Iedereen let op barney die achter staat.Taylor gooit gewoon te goed.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit ligt niet aan Barney, maar aan Taylor. Helaas wordt er teveel gefocust op Barney. Taylor staat gewoon fantastisch te spelen. Ook de dubbels gaan nu bijna allemaal weer raak.
En zelfs die pakt hij nog regelmatig.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij gooit beter dan iedereen, op Taylor na dan.
9 keer pas, Taylor won er 24.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En zelfs die pakt hij nog regelmatig.
Inderdaad. Taylor is gewoon de beste dart-prof ter wereld, hier is niets vreemds aan.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit ligt niet aan Barney, maar aan Taylor. Helaas wordt er teveel gefocust op Barney. Taylor staat gewoon fantastisch te spelen. Ook de dubbels gaan nu bijna allemaal weer raak.
is toch zo? mist teveel dubbels en raakt te weinig triples. ik verwacht van Barney dat ie net zo goed gooit als Taylor.quote:
Barney gooit echt wel goed, maar Taylor is op deze manier niet te verslaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:24 schreef Nemmii het volgende:
Barney gooit gewoon oke hoor. Wat wil je als Taylor zo speelt....
Whehehehehehehhehehehehehehehehheheheh WHAHAHAHAHA, dat jij dit moet zeggen?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:25 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
en als die wint, ben je weer voor hem.
echte ajax fan jij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |