Het klinkt so easy... en dat meen ik echt.quote:Op zondag 4 januari 2009 07:32 schreef NorthernStar het volgende:
Al dit bloedvergieten en ellende is zo vreselijk onnodig.
Ik dacht ook dat het over deze ging.quote:Op zondag 4 januari 2009 07:29 schreef ROG het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu.nl had er zojuist een pic van op de voorpagina?
Wat is er dan kenmerkend nazistisch aan?quote:Op zondag 4 januari 2009 10:41 schreef KomMaar het volgende:
Duidelijk nazistisch oorlogvoeren. Stiekum hebben de joden Hitlerswerk gekopieerd en wordt nu toegepast op een ander volk.
Ja, ik snap dat ook niet zo, ik heb nog geen vernietigingskampen gezien.quote:Op zondag 4 januari 2009 10:47 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is er dan kenmerkend nazistisch aan?
ze hebben gewoon ts snel die lijnen getrokken, na WO11, ondoordacht geweest.quote:Op zondag 4 januari 2009 07:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het klinkt so easy... en dat meen ik echt.
Na WO-II zijn er zo hard strepen getrokken waar we nu nog de fall-out van zien.
Zijn de grenzen correct ?!.... de overwinnaar bepaald de grenzen ('soms').
Maar als je na 50 jr nog steeds ruzie aan het maken bent dan is er toch iets anders aan de hand.The war is lost-won get over with.
quote:Estimate: More than 50 terrorists killed since start of ground op
The IDF estimates that more than 50 Hamas operatives have been killed since the inception of the IDF's ground operation. Forces in the fields reported close-range encounters with Hamas cells that are using a broad range of weaponry against them – mainly explosive devices.
IDF sources said that the ground operation is proceeding as planned and that the forces are meeting the schedule that was set prior to the operation. (Hanan Greenberg)
Je begrijpt het niet, zoals de gemiddelde poster op dit forum en de meeste media. In een normale omgeving kun je door middel van overleg iets oplossen. Met Jordanie en Egypte is een vredesverdrag gesloten, met Syrie is men ook een heel eind (en de Golan hoogte zal dan worden teruggegeven schat ik zo in). In deze situatie wordt Israel min of meer gedwongen om voluit te gaan omdat ze anders zichzelf als zwak presenteren naar de Palestijnen (en alle andere landen in hun omgeving).quote:Op zondag 4 januari 2009 04:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Dank voor je informatie. Alhoewel ik de reactie van Israël kan begrijpen (een regering moet zijn burgers beschermen), kan ik niet begrijpen wat Israël ermee denkt te bereiken om op deze schaal de Gazastrook aan te pakken. Ik zie alleen maar negatieve gevolgen.
Nee, als je nu nog op dit niveau zit heeft uitleg ook geen zin.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:06 schreef neilyoung het volgende:
Debielen FOK!kers moeten nu toch eens ophouden met Israël met Nazi-Duitsland te vergelijken dat gaat echt nergens over. Palestina begonnen het vredesverdrag te overtreden met raketten en Israël vecht terug niet meer dan normaal. Kan zo'n linkse Fok!ker mee nu eens uitleggen wat hier niet aan klopt?
De joodse fascisten hadden het bestand al begin november 2008 verbroken door Palestijnen uit te roeien in Gaza.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:06 schreef neilyoung het volgende:
Debielen FOK!kers moeten nu toch eens ophouden met Israël met Nazi-Duitsland te vergelijken dat gaat echt nergens over. Palestina begonnen het vredesverdrag te overtreden met raketten en Israël vecht terug niet meer dan normaal. Kan zo'n linkse Fok!ker mee nu eens uitleggen wat hier niet aan klopt?
De Gazastrook, dichtbevolkt en afhankelijkquote:In de zomer kwamen Israël en Hamas na Egyptische bemiddeling tot een bestand van zes maanden. Sinds begin november was er van een bestand eigenlijk geen sprake meer. Toen kwamen bij een Israëlische militaire actie in Gaza zes Hamasstrijders om. Hierna volgden over en weer beschietingen waarna Hamas eind december liet weten het akkoord niet te willen verlengen
Het bestand werd al in de eerste week geschonden. 5 november is ook een datum, maar dan laat je het een en ander weg. Bovendien is de reactie van Hamas op de Israëlische actie van 5 november óók een bestandsschending.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:36 schreef KomMaar het volgende:
[..]
De joodse fascisten hadden het bestand al begin november 2008 verbroken door Palestijnen uit te roeien in Gaza.
Jij rechtse huilie moet duidelijk zijn grote oogkleppen afdoen.
[..]
De Gazastrook, dichtbevolkt en afhankelijk
quote:Bestand tussen Israël en Hamas wankelt
do 26 jun 2008, 13:19 Door: DAG
Met een nieuwe raketaanval is het bestand opnieuw geschonden.
In het zuiden van Israël is donderdag een uit de Gazastrook afgeschoten raket neergekomen. Dat heeft het Israëlische leger gemeld.
Met de beschieting, waarbij geen gewonden vielen, is opnieuw het bestand geschonden dat Israël heeft gesloten met de machthebbers in de Gazastrook. Het bestand ging een week geleden in en dinsdag schoot de Islamitische Jihad drie raketten op Israël af, als vergelding voor de dood van een van zijn commandanten op de Westoever. De verantwoordelijkheid voor de beschieting van donderdag werd niet direct opgeëist.
Bestand geldt niet voor Westoever
De commandant van de Islamitische Jihad werd dinsdag in Nablus op de Westoever doodgeschoten door Israëlische soldaten. Het bestand geldt niet voor de Westoever, maar de Islamitische Jihad beschouwde de inval waarbij zijn commandant werd gedood toch als een bestandsschending. Hamas, die het voor het zeggen heeft in de Gazastrook, zegt niet van plan te zijn op te treden tegen Palestijnse strijders die het bestand schenden.
Israël sloot woensdag in reactie op de raketbeschieting van de dag daarvoor een aantal grensovergangen met de Gazastrook, die op grond van het bestand juist weer waren geopend.
Als vergelding, juist ja! Alleen is het Islamitische Jihaad die zich verdedigde.quote:Het bestand ging een week geleden in en dinsdag schoot de Islamitische Jihad drie raketten op Israël af, als vergelding voor de dood van een van zijn commandanten op de Westoever
quote:Op zondag 4 januari 2009 03:42 schreef John.Milton het volgende:
Het welles-nietes spelletje van wie de boef is spelen ze al 50 jaar.
er worden nog wel eens flyers gedropt door psy-ops om ze te waarschuwenquote:Op zondag 4 januari 2009 02:58 schreef John.Milton het volgende:
[..]Als je een waarschuwing geeft dan rechtvaardigt dat je aanval natuurlijk wel en dan moet je er ook maar voor wijken. Daarnaast beschikt de "gewone bevolking" van de Palestijnse gebieden echt niet over alles informatie die door Israël naar buiten gebracht wordt. Dat er wrede spelletjes gespeeld worden is niets nieuws, dat speelt al tientallen jaren.
Mijn benadering is echter niet zo zwart-wit.
Het bestand betrof niet de Westelijke Jordaanoever. Bovendien kan het argument niet zijn 'verdediging', aangezien de raketten werden afgevuurd vanuit de Gazastrook en de terrorist op de Westbank werd uitgeschakeld. De raketbeschieting was een represaille en een flagrante bestandsschending.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:54 schreef KomMaar het volgende:
Het bestand is inderdaad al eerder geschonden door de joodse fascisten.
[..]
Als vergelding, juist ja! Alleen is het Islamitische Jihaad die zich verdedigde.
5 nov. Hamas blijft overigens niet stil zitten wanneer zij aangevallen worden. Dan hebben zij absolute recht terug te schieten.
Good guys versus terroristen, daar gaat het om? Wat een simpele mensen lopen er toch rond. Israel valt een land binnen en poogt de democratisch gekozen leiding daarvan omver te werpen. Dat is hoe dan ook een stap erger dan "terrorisme". Omdat de Palestijnen, door een gebrek aan militaire middelen, gebruik maken van zelfmoordbommen en blinde raketten en Israel, die met de steun van het westen wel beschikt over de middelen, vol oorlog voert, zijn de Palestijnen opeens de terroristen en de Joden de zieligerds.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
11:42 Medics: 23 Palestinians killed in Gaza violence Sunday (AP)
Aangezien hamas zijn verliezen altijd aanduid als burgers om sympathie op te wekken bij de rest van de wereld zou het me niks verbazen dat het hier om helemaal of gedeeltelijke om dode terroristen gaat.
Thermobaric Weaponsquote:Op zondag 4 januari 2009 05:23 schreef Recce het volgende:
De IDF gebruikt een maf soort wapen. Het ontploft boven de grond en komt neer als een soort kegel vanuit die ontploffing, maar vrij sloom. Het lijkt een soort clusterbrandbom. Ik heb het vannacht al een paar keer gezien en ook nu net, in het licht, dus het is geen fakkel om dingen te belichten.
Veel interessanter is wat Israel met het bestand heeft gedaan om tot duurzame vrede te komen.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:04 schreef damian5700 het volgende:
Het beeld neerzetten dat enkel Israël verantwoordelijk was voor het schenden van het bestand slaat nergens op.
Juist. Dat moet je je blijven realiseren bij dit conflict. Veel mensen hebben ooit blind voor een partij gekozen en blijven bij dat standpunt.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is oorlog. Je kan niet één van de twee partijen afschilderen als terroristen. Je kan ook niet één van de twee partijen gelijk geven, zeker niet als het om een diepgewortelde issue als deze gaat.
Datzelfde kun je je echter ook afvragen over Hamas.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Veel interessanter is wat Israel met het bestand heeft gedaan om tot duurzame vrede te komen.
Het is kenmerkend voor de meeste bestanden tussen Israël en Palestijnse facties, dat deze herhaaldelijk en wederzijds worden geschonden, zo laat de geschiedenis zien.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Veel interessanter is wat Israel met het bestand heeft gedaan om tot duurzame vrede te komen.
Ik moest denken aan Enschede - 13 mei 2000quote:Op zondag 4 januari 2009 05:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Lijkt het hier op?
[ afbeelding ]
BBC - vierde foto
Dit is waarschijnlijk witte fosfor.
Ja hoor, maar dat is geen reden om het bij Israel niet te doen.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
Datzelfde kun je je echter ook afvragen over Hamas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |