bronquote:NS wil af van 'uitpuilende', gratis fietsenstallingen
De Nederlandse Spoorwegen (NS) wil dat reizigers gaan betalen voor de fietsenstallingen bij stations, net als voor de auto. 'Gratis je fiets parkeren bij het station gaat tot het verleden behoren.'
Dat zegt Herman Gelissen, directeur van NS Fiets, in de Vogelvrije Fietser, het maandblad van de Fietsersbond, schrijft de Volkskrant. 'Dat scheelt miljoenen'.
Het aandeel treinreizigers dat per fiets naar het station komt is gestegen tot 40 procent. De NS wil dat meer reizigers hun fietsen stallen bij de bewaakte stallingen, waarvoor moet worden betaald.
Duur
Volgens Gelissen willen veel gemeenten af van de schaarse, dure ruimte bij stations waar uitpuilende fietsenrekken staan. Die rekken worden vaak gebruikt 'als fietsenschuurtje', waar tweewielers soms weken blijven staan.
Met de opbrengsten van het parkeergeld moeten grote en 'kwalitatief hoogwaardige' stallingen worden gebouwd.
Ontmoedigen
De Fietsersbond ziet niks in het betaald parkeren en vreest dat het treinreizigers zal ontmoedigen naar het station te fietsen.
'Er zou juist moeten worden geïnvesteerd in grote, gratis bewaakte stallingen, zoals in de gemeente Zutphen,' zegt beleidsmedewerker Wim Bot in de krant.
Ik zette mn fiets altijd daar bij het busstation, bijna alle fietsen staan gewoon in een rek. Toch stom als je daar straks voor zou moeten gaan betalen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:04 schreef Biogarde het volgende:
Nou, het is hier in Utrecht anders een pestbende.
Ja, daar moeten ze gewoon iets op vinden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:04 schreef Biogarde het volgende:
Nou, het is hier in Utrecht anders een pestbende.
Fiets shredderen als ie er langer dan een week staat[ afbeelding ]
Als ze een station of de binnenstad autovrij kunnen maken, dan moet dat met fietsen ook lukken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:07 schreef Oksel het volgende:
Het is ook een pestzooi op veel stations..
Ze kunnen moeilijk een fietsvrije zone maken om het station heen.
Leuk idee alleen krijg je daar ook gesjoemel mee. Het is echt belachelijk allemaal. Dat gedoe met betalen voor een stalling, met pasjessysteem ofzo, enorm vertragend. Hoewel, je hebt toch op zich wel tijd want de trein is ook altijd te laat.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:26 schreef PiRANiA het volgende:
Stickertje op fietsen plakken, die je weg moet halen als je je fiets gebruikt..
Fietsen waar na een week nog een stickertje op zit wegdonderen
Ok ik is dom misschien....Maar als je elke dag je fiets er neer zet krijg je toch ook elke week een stikker?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:40 schreef erkel het volgende:
Hier in Groningen hebben ze wel een redelijk systeem tegen fietsen die er wekenlang staan. Ze plakken er stickers op en als er 3 stickers opzitten (3 weken) wordt de fiets verwijderd. Is niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar bij de maandelijkse fietsverkoop van de milieudienst/gemeente worden er toch gemiddeld 50 fietsen aangeboden.
Dus ik zie niet in waarom er voor stalling betaald dient te gaan worden.
Dan trek je wss de sticker er s'avonds wel weer af, en denk niet dat jij 3 weken op rij op hetzelfde plekje je fiets kan stallen als je er iedere dag opnieuw mee aankomtquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ok ik is dom misschien....Maar als je elke dag je fiets er neer zet krijg je toch ook elke week een stikker?
ik wel, maar goed ik ben ook de enige FOK!kers wiens fiets ooit is gejat geloof ikquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:43 schreef Repeat het volgende:
En dan "kwalitatief hoogwaardige stallingen" neerzetten, alsof ik daar behoefte aan heb
Het kost nu ook tijd om in een propvolle fietsenstalling een plek te vinden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Leuk idee alleen krijg je daar ook gesjoemel mee. Het is echt belachelijk allemaal. Dat gedoe met betalen voor een stalling, met pasjessysteem ofzo, enorm vertragend.
Nou ik ben al in mijn studententijd 2 fietsen kwijt, maar heb nog steeds geen behoefte aan betaalde/bewaakte stallingen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:47 schreef Herald het volgende:
[..]
ik wel, maar goed ik ben ook de enige FOK!kers wiens fiets ooit is gejat geloof ik
Ja omdat jij ze altijd in de gracht laat gooien door dronken sjaarsquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:53 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Nou ik ben al in mijn studententijd 2 fietsen kwijt, maar heb nog steeds geen behoefte aan betaalde/bewaakte stallingen.
Oh griebels, dan mag ik m'n fiets wel even gaan checken van de weekquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:40 schreef erkel het volgende:
Hier in Groningen hebben ze wel een redelijk systeem tegen fietsen die er wekenlang staan. Ze plakken er stickers op en als er 3 stickers opzitten (3 weken) wordt de fiets verwijderd. Is niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar bij de maandelijkse fietsverkoop van de milieudienst/gemeente worden er toch gemiddeld 50 fietsen aangeboden.
Dus ik zie niet in waarom er voor stalling betaald dient te gaan worden.
We hebben geen democratie.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:34 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Dit noemen ze nou democratie, 99,9% van Nederland is tegen maar toch gaan we het doen![]()
Athans proberen, want iedereen kankert zijn bak overal neer behalve in die pauper stallingen
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:46 schreef Geqxon het volgende:
Wanneer gaat mevrouw Kroes eens een hele dikke boete uitschrijven wegens de misbruik van hun monopolie ?
De NS heeft strikt genomen geen monopolie. Het staat iedereen vrij om treinen te kopen, stations te bouwen en capaciteit te huren van ProRail. Let wel: 'strikt genomen' is de hint.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:46 schreef Geqxon het volgende:
Wanneer gaat mevrouw Kroes eens een hele dikke boete uitschrijven wegens de misbruik van hun monopolie ?
Lijkt me leuk als ik de 25 miljoen zou hebben gewonnen. Aan Pro-Rail vragen of ik elke maandag en donderdag het stuk spoor tussen Amersfoort en Utrecht mag gebruiken. En er dan met aangepaste auto overheen naar mijn werk.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De NS heeft strikt genomen geen monopolie. Het staat iedereen vrij om treinen te kopen, stations te bouwen en capaciteit te huren van ProRail. Let wel: 'strikt genomen' is de hint.
Daarnaast blijft dit gewoon een absurd plan. Een auto is qua prijs en reistijd al goed concurrerend met NS vervoer, zeker als daar nog eens een busabbo bovenop komt om op je werk te komen. Als je dan je fiets niet eens meer gratis bij het station in je woonplaats neer kan zetten wordt het wel erg interessant om in de auto te stappen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 03:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ach. Het zat er aan te komen natuurlijk.
- Extra betalen als je je kaartje gewoon met echt geld wilt betalen aan een loket
- toiletten weg uit stoptreinen
- afschaffen avondretour
Volgende stappen:
- 'servicekosten' van ¤ 2,50 bij het kopen van een kaartje, via automaat of niet. Lukt Mojo ook tenslotte.
- verbod op eigen consumpties in de trein
- 'uitzicht-toeslag' voor een zitplaats aan het raam
Tja, dan zeik ik wel in een prullebak, of schop ik die deur eruit van die wc. Je betaald al meer dan genoeg voor een kaartje, en het is nu niet zo dat de WC's van fantastisch comfortabele kwaliteit zijn ofzo.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:58 schreef schatje het volgende:
Of misschien blijven de toiletten wel, maar moet je een euro betalen voor een bezoek. Dus dat je een euro in het slot moet gooien om de deur te openen.
Het punt natuurlijk is dat de meesten niet willen betalen, waardoor het opgeruimd wordt. Stel je voor dat het eens in je treinkaartje inbegrepen zat, dan zou je weer gaan zeggen 'waarom betaal ik voor een fietsenstalling die ik nooit gebruik?'quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:22 schreef Yi-Long het volgende:
Je betaald toch gemeentebelastingen? Laat ze daar gewoon fatsoenlijk genoeg fietsenstallingen etc van regelen. En een treinkaartje is ook niet bepaald goedkoop (HA!), dus ik zie echt niet in waarom we dan ook nog eens extra zouden moeten dokken om je fiets even neer te zetten.
Echt schandalig dit.Ach, de politiek zal wel weer de andere kant op kijken. Waarschijnlijk te druk bezig met de kleur van het schaamhaar van onze kinderen.
Wat heeft dit met democratie te maken?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:34 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Dit noemen ze nou democratie, 99,9% van Nederland is tegen maar toch gaan we het doen![]()
Athans proberen, want iedereen kankert zijn bak overal neer behalve in die pauper stallingen
In Nijmegen hangen ze er gewoon kaartjes aan met de datum waarop ze hem eraan hangen. Staat hij er langer dan 4 weken, dan ben je hem kwijt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:26 schreef PiRANiA het volgende:
Stickertje op fietsen plakken, die je weg moet halen als je je fiets gebruikt..
Fietsen waar na een week nog een stickertje op zit wegdonderen
nee blijft uiteraard gratis. Alleen wordt het 'gemiddelde' frequentie toiletbezoek anders berekend en in de prijs van het treinkaartje inbegrepenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:58 schreef schatje het volgende:
Of misschien blijven de toiletten wel, maar moet je een euro betalen voor een bezoek. Dus dat je een euro in het slot moet gooien om de deur te openen.
Waarom?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:40 schreef gohan16 het volgende:
Het vouwfietskaartje of vouwfietabonnement zal dan ook wel komen.
Daar maken ze nog geen winst op. Met betaalde stalling ben je op termijn goedkoper met een vouwfiets, want die mag je gratis meenemen.quote:
Dus er is nu steeds minder inbegrepen voor de prijs van je treinticket, want voorheen werden dit soort zaken toch allemaal wel betaald uit de opbrengst van de treinkaartjes enzo, neem ik aan.... dus dan zal de prijs van het treinkaartje wel naar beneden gaan nu. Toch!?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het punt natuurlijk is dat de meesten niet willen betalen, waardoor het opgeruimd wordt. Stel je voor dat het eens in je treinkaartje inbegrepen zat, dan zou je weer gaan zeggen 'waarom betaal ik voor een fietsenstalling die ik nooit gebruik?'
Terwijl anderen weer zeggen 'ik wil graag een klein bedrag betalen voor een handige fietsenstalling'.
Door nu overal los voor te betalen, bepaald de consument zelf wat hij wel en niet wil gebruiken.
Op zich wel een goed plan om wat te -blijven- doen aan de overvolle fietsenstallingen.
Ik denk dat jij nooit student bent geweest?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 @ 14:47 schreef Aventura het volgende:
Dit probleem bestaat gewoon omdat mensen te beroerd zijn om de verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen fiets. Hier in Amsterdam staan de rekken overvol, omdat mensen domweg hun fiets laten staan, bv. omdat de band lek is. Vervolgens laten ze hem dan lekker een half jaar wegroesten. Waarom je eigen zooi opruimen, je koopt/jat/heelt toch gewoon een nieuwe?? Dus 'parkeergeld' vragen is nog niet eens zo'n gek idee. Wel jammer dat mensen die wel normaal met hun bezittingen omgaan, dan ook gestraft worden.
... of je chanteert ze omdat ze nu wel MOETEN betalen om hun fiets neer te mogen zetten.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:10 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nooit student bent geweest?
Fietsen die te lang stilstaan krijgen over het algemeen een sticker en worden verwijderd. 99% van de fietsen op het station zijn van mensen die eens in de zoveel tijd daar uit de trein stappen en dan graag naar huis willen zonder kilometers te moeten lopen... of nog extra betalen voor een bus, die na 10 uur 's avonds niet meer rijdt bijvoorbeeld. Zonder die fiets daar jaag je al die mensen uit de trein.
Of je verplaatst het hele fietsenparkeerprobleem naar 100 meter verderop. Lijkt me persoonlijk het waarschijnlijkst. Anyway je schiet er in ieder geval niets mee op, gaat een hoop geld kosten en maakt het leven weer een stukje nodeloos ingewikkelder.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 @ 22:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... of je chanteert ze omdat ze nu wel MOETEN betalen om hun fiets neer te mogen zetten.
Schandalig in ieder geval.
Vergeet niet dat de scheidend topman van de NS wel zoiets heeft losgelaten in een interview. Binnenkort zou er wel WiFi beschikbaar zijn in treinen, maar de kosten daarvan zouden ook gedeeltelijk op reizigers verhaald worden, en of dat nu iedereen of alleen de daadwerkelijk gebruikers zou zijn was nog niet duidelijkquote:Op zaterdag 3 januari 2009 03:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ach. Het zat er aan te komen natuurlijk.
- Extra betalen als je je kaartje gewoon met echt geld wilt betalen aan een loket
- toiletten weg uit stoptreinen
- afschaffen avondretour
Volgende stappen:
- 'servicekosten' van ¤ 2,50 bij het kopen van een kaartje, via automaat of niet. Lukt Mojo ook tenslotte.
- verbod op eigen consumpties in de trein
- 'uitzicht-toeslag' voor een zitplaats aan het raam
Zoiets zou makkelijk op de chipcard kunnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:19 schreef Iblis het volgende:
Ik las het ook al op nu.nl.
Bij veel stations zijn nu ook al betaalde (en bewaakte) stallingen. Sommigen hebben als nadeel dat het duidelijk meer tijd kost om je fiets er kwijt te raken dan in de gratis stalling. Ook word je soms – als man althans – geacht je fiets een meter op te tillen en op het tweede plateau te zetten; zelf heb ik een hekel aan die stallingen. Ook heb je daar geen vaste plek (uiteraard) dus moet je soms ook nog gewoon zoeken naar een plaatsje, en dan je fiets optillen, en alsnog met de sturen in de knoei te komen. Deze vorm van betaalde en bewaakte stallingen zijn m.i. dus niet duidelijk ruimer of beter opgezet.
En in het nu.nl artikel wordt ook gesuggereerd dat de OV-chipkaart wel voor het afrekenen gebruikt kan worden. Dit terwijl de gehele tariefstructuur eenvoudiger moet: alleen enkele reizen, enz. omdat de chipkaart het anders niet aankan. En zoiets zou wel op de chipkaart kunnen?
En je hebt natuurlijk nog de openingstijden…
Onjuist.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:10 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Fietsen die te lang stilstaan krijgen over het algemeen een sticker en worden verwijderd. 99% van de fietsen op het station zijn van mensen die eens in de zoveel tijd daar uit de trein stappen en dan graag naar huis willen zonder kilometers te moeten lopen...
Wat is het fuckin probleem als ze blijkbaar die fiets iedere 3 weken gebruiken?quote:Op zondag 4 januari 2009 @ 11:55 schreef Palomar het volgende:
Nog idealer vind ik een stalling waar je max. 4 dagen gratis mag staan en daarna wordt je fiets weggehaald, tenzij je van te voren betaald hebt voor een langere periode. Want er zijn genoeg lakse mensen die hun fiets bewust in zo'n stalling laten staan, maar doortrapt genoeg om hem elke 3 weken even te verplaatsen (of de stickers verwijderen), zodat ie weer 3 week kan staan. Als ze nu elke 4 dagen erheen moeten wordt dat al een stuk minder aantrekkelijk.
Hier heb ik het al een aantal keer meegemaakt dat de betaalde, bewaakte fietsenstalling vol was als ik er aan kwam. Ik heb een Kronan, met rekje en die past niet in zo'n gleuf, dus daar is maar een beperkt aantal plaatsten voor beschikbaar.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:55 schreef Palomar het volgende:
Ik heb er niet zoveel op tegen als die stallingen betaald worden. Zo'n 5-7 euro per maand lijkt me een redelijk bedrag, mits bewaakt en gegarandeerd een plaats.
Ja wat is het probleem als ik op elk station waar ik 1* per jaar kom een fiest heb staan.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wat is het fuckin probleem als ze blijkbaar die fiets iedere 3 weken gebruiken?
In tilburg heeft men in de openbare gratis buitenstalling zo'n genieus omhoog breng systeem, zelfs vrouwen kunnen die rekken gebruiken en hun fiets daarmee naar boven gooien. Je schuift het rek naar buiten en beneden dan hoef je je fiets alleen maar een in dat rek te zetten (scheefomhoog dus) en vervolgens schuif je het rek met fiets en al weer omhoog.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hier heb ik het al een aantal keer meegemaakt dat de betaalde, bewaakte fietsenstalling vol was als ik er aan kwam. Ik heb een Kronan, met rekje en die past niet in zo'n gleuf, dus daar is maar een beperkt aantal plaatsten voor beschikbaar.
Eerst maar zorgen dat er meer plaatsen komen - en niet de hoogte in, want mijn fiets krijg ik niet alleen boven mijn hoofd getild- en dan zou het een optie kunnen zijn. Maar niet het stalen ros achter de wagen spannen, zoals helaas iets te vaak gebeurt.
Ja, want een fiets kopen voor ieder station waar je komt, is overduidelijk goedkoper dan op dat moment alternatief vervoer te regelen(!) ;'_quote:Op zondag 4 januari 2009 12:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja wat is het probleem als ik op elk station waar ik 1* per jaar kom een fiest heb staan.![]()
Niet iedereen doet dat. Waarschijnlijk doet niet eens 1-2% dat. Oftewel, een kutargument.quote:Capaciteit? Als iedereen dat doet hebben mensen die dagelijks met de fiets naar het staion gaan een probleem omdat 90% van de stalling bezet is door voertuigen die nauwelijks gebruikt worden, en de capaciteit van een stalling wordt natuurlijk berekend naar gelang de reizigers aantallen en niet naar gelang het aantal lang geparkeerd fietsen.
Een gemiddeld student die zijn fiets voor 10 euro bij de voorbijlopend junk koopt, afzetten tegen alternatief vervoer.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:14 schreef Yi-Long het volgende:
Ja, want een fiets kopen voor ieder station waar je komt, is overduidelijk goedkoper dan op dat moment alternatief vervoer te regelen(!) ;'_
Ow maar we weten niet hoeveel het er wel doen. Jij houdt een marge van 1-2% aan. Wanneer ik in tilburg naar de openbare buitenstalling kijk. Deze heeft 24 dubbele rijen, ik schat de capaciteit daar op zo'n 2000 fietsen. Wanneer ik in het weekend een keer mijns fiets kwijt wil moet ik toch altijd achteraan parkeren. Waneer die 2% rotzooi die er wekelijks bij komt toch steeds geruimt kan worden door zon'gronings systeem met plakkertjes scheelt dat toch 40 fietsen in de week. En heeft de sociale werkplaats ook weer wat te doen, die feisten op te knappen en vervoglens weer te verkopen.quote:Niet iedereen doet dat. Waarschijnlijk doet niet eens 1-2% dat. Oftewel, een kutargument.
Ja een weekje nog wel maar die 3 weken in groningen vind ik toch wel een mooie grens om na die tijd verwijderd te worden.quote:Je hoort gewoon je fiets gratis daar in de stallingen neer te kunnen zetten, en stel dat je een weekje niet komt, dan hoort ie er gewoon nog te staan ook. Waarom? Omdat het jou eigendom is, en het is een gratis openbare stalling.
Ik studeer in een andere stad en gebruik mijn fiets daar om van het station naar de faculteit te komen. Dat houdt dus in dat 'ie inderdaad elk weekend daar in de stalling staat. Maar omdat je 6 euro moet betalen om het ding met de trein te vervoeren ga ik hem ook niet elk weekend of elke vakantie mee naar huis nemen.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, want een fiets kopen voor ieder station waar je komt, is overduidelijk goedkoper dan op dat moment alternatief vervoer te regelen(!) ;'_
[..]
Niet iedereen doet dat. Waarschijnlijk doet niet eens 1-2% dat. Oftewel, een kutargument.
Je hoort gewoon je fiets gratis daar in de stallingen neer te kunnen zetten, en stel dat je een weekje niet komt, dan hoort ie er gewoon nog te staan ook. Waarom? Omdat het jou eigendom is, en het is een gratis openbare stalling.
Dat niet iedereen zijn fiets ophaalt precies op het moment dat jij op het station bent, betekent niet dat al die fietsen er al een half jaar staan hoor!quote:Op zondag 4 januari 2009 @ 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow maar we weten niet hoeveel het er wel doen. Jij houdt een marge van 1-2% aan. Wanneer ik in tilburg naar de openbare buitenstalling kijk. Deze heeft 24 dubbele rijen, ik schat de capaciteit daar op zo'n 2000 fietsen. Wanneer ik in het weekend een keer mijns fiets kwijt wil moet ik toch altijd achteraan parkeren. Waneer die 2% rotzooi die er wekelijks bij komt toch steeds geruimt kan worden door zon'gronings systeem met plakkertjes scheelt dat toch 40 fietsen in de week. En heeft de sociale werkplaats ook weer wat te doen, die feisten op te knappen en vervoglens weer te verkopen.
Dat neemt nog niet weg dat er een relatief groot aantal fietsen staat dat bijna nooit gebruikt wordt.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:38 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat niet iedereen zijn fiets ophaalt precies op het moment dat jij op het station bent, betekent niet dat al die fietsen er al een half jaar staan hoor!
3 weken vind ik inderdaad een mooie grens, maar ook dan alleen wanneer er echt overlast door is. Als iemand zijn fiets 3 weken laat staan op station lutjebroek ofzo, waar er genoeg ruimte is om je fiets neer te zetten, dan staat ie ook niet in de weg. Dus alleen als het daadwerkelijk overlast geeft, moet men met regels komen en die handhaven. (En dat zal van plaats tot plaats verschillen)quote:Op zondag 4 januari 2009 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gemiddeld student die zijn fiets voor 10 euro bij de voorbijlopend junk koopt, afzetten tegen alternatief vervoer.![]()
[..]
Ow maar we weten niet hoeveel het er wel doen. Jij houdt een marge van 1-2% aan. Wanneer ik in tilburg naar de openbare buitenstalling kijk. Deze heeft 24 dubbele rijen, ik schat de capaciteit daar op zo'n 2000 fietsen. Wanneer ik in het weekend een keer mijns fiets kwijt wil moet ik toch altijd achteraan parkeren. Waneer die 2% rotzooi die er wekelijks bij komt toch steeds geruimt kan worden door zon'gronings systeem met plakkertjes scheelt dat toch 40 fietsen in de week. En heeft de sociale werkplaats ook weer wat te doen, die feisten op te knappen en vervoglens weer te verkopen.
[..]
Ja een weekje nog wel maar die 3 weken in groningen vind ik toch wel een mooie grens om na die tijd verwijderd te worden.
Zeg ik dat ergens? Ik zeg alleen dat het groningse systeem met maximaal 3 weken parkeren een in mijn optiek goede oplossing is. Ja dan hebben mensen zoals hierboven ergens een probleem wanneer ze meer dan 3 weken geen college's hebben. Verder wil ik ook nog aan die persoon vragen wat deze met die fiets zou doen aan het eind van de studie nadat deze fiets 4 jaar buiten gestaan heeft, en deze is vervallen tot een roestige fiets, heb je dan nog de intentie om die voor 6 euro naar de eigen woonplaats terug te vervoeren of gewoon daar in de staling achter te laten.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:38 schreef mcDavid het volgende:
Dat niet iedereen zijn fiets ophaalt precies op het moment dat jij op het station bent, betekent niet dat al die fietsen er al een half jaar staan hoor!
De plaatsen zijn voorspelbaar, elke studentenstad.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:46 schreef Yi-Long het volgende:
Dus alleen als het daadwerkelijk overlast geeft, moet men met regels komen en die handhaven. (En dat zal van plaats tot plaats verschillen)
De fiets is niet roestig, ik schuur hem op en verf hem opnieuw als dat nodig is. Hij is bijv nu ook thuis, aangezien ik een paar weken geen college heb en de versnellingen vervangen moeten worden. Zodra mijn studie stopt neem ik hem ook gewoon weer mee naar huis, want het is een prima fiets en aangezien ik genoeg mensen ken die behoefte hebben aan een fiets kan ik er vast wel een happy home voor vinden. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat het belachelijk is dat je voor zowel 10 minuten treinen als een hele dag 6 euro moet betalen als je je fiets mee wil nemen en dat het dan niet gek is dat mensen hem liever in een gratis stalling laten staan, ook gedurende wat langere tijd. Ik snap ook wel dat het irritant is als mensen fietsen ergens achter laten, maar een betaalde stalling is het verplaatsen van het probleem, niet het oplossen ervan.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:48 schreef Basp1 het volgende:
Zeg ik dat ergens? Ik zeg alleen dat het groningse systeem met maximaal 3 weken parkeren een in mijn optiek goede oplossing is. Ja dan hebben mensen zoals hierboven ergens een probleem wanneer ze meer dan 3 weken geen college's hebben. Verder wil ik ook nog aan die persoon vragen wat deze met die fiets zou doen aan het eind van de studie nadat deze fiets 4 jaar buiten gestaan heeft, en deze is vervallen tot een roestige fiets, heb je dan nog de intentie om die voor 6 euro naar de eigen woonplaats terug te vervoeren of gewoon daar in de staling achter te laten.
Wat is er mis met het verplaatsen van het probleem? Als die studenten hun afdanksels in het vervolg voor hun studentenhuis neerzetten heb ik er ten minste geen last van.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:58 schreef -Trinity- het volgende:
Ik snap ook wel dat het irritant is als mensen fietsen ergens achter laten, maar een betaalde stalling is het verplaatsen van het probleem, niet het oplossen ervan.
Mén kom jij uberhaupt wel eens buiten?quote:Op zondag 4 januari 2009 @ 16:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat is er mis met het verplaatsen van het probleem? Als die studenten hun afdanksels in het vervolg voor hun studentenhuis neerzetten heb ik er ten minste geen last van.
Precies, nu het gratis is is het nog enigszins controleerbaar. Als er voor betaald moet worden krijg je een ongecontroleerde wildgroei van geparkeerde fietsen. Met alle onzin belastingen van de afgelopen jaren is er toch vast wel ergens een potje om te investeren in gratis hoogwaardige fietsenstallingen op het station? Beter aanzicht van een station dan, overzichtelijker, en veiligerquote:Op zondag 4 januari 2009 17:55 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Mén kom jij uberhaupt wel eens buiten?
Waarom denk je dat mensen in de eerste plaats hun fiets op het station zetten, omdat hun huis op loopafstand is?![]()
Als het verboden wordt je fiets op het station te stallen, staan ze gewoon allemaal 100 meter verderop. Op plekken waar nog minder ruimte is.
Ik kom elke dag buiten, en gebruik minstens 5 dagen in de week de trein (vaak 7 dagen in de week) Ga met de fiets, zoals ik al gepost heb in dit topic is er ook op zondagochtend nauwelijks een plek vrij.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:55 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Mén kom jij uberhaupt wel eens buiten?
Waarom denk je dat mensen in de eerste plaats hun fiets op het station zetten, omdat hun huis op loopafstand is?![]()
Als het verboden wordt je fiets op het station te stallen, staan ze gewoon allemaal 100 meter verderop. Op plekken waar nog minder ruimte is.
quote:Op zondag 4 januari 2009 @ 19:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik kom elke dag buiten, en gebruik minstens 5 dagen in de week de trein (vaak 7 dagen in de week) Ga met de fiets, zoals ik al gepost heb in dit topic is er ook op zondagochtend nauwelijks een plek vrij.
Waarom mensen hun fiets bij het station neerzetten en vervolgens nooit gebruiken is mij niet duidelijk, maar dat ze het doen is hier in A'dam zeker een feit. De wereld is wat groter dan Delft hoor.
Als ze hun fiets 100 meter verder gaan zetten zal dat mij een rotzorg zijn. Waarschijnlijk zullen die fietsen dan gewoon geruimd worden omdat ze illegaal daar staan.
quote:Op zondag 4 januari 2009 @ 12:38 schreef mcDavid het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 januari 2009 @ 19:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik kom elke dag buiten, en gebruik minstens 5 dagen in de week de trein (vaak 7 dagen in de week) Ga met de fiets, zoals ik al gepost heb in dit topic is er ook op zondagochtend nauwelijks een plek vrij.
Waarom mensen hun fiets bij het station neerzetten en vervolgens nooit gebruiken is mij niet duidelijk, maar dat ze het doen is hier in A'dam zeker een feit. De wereld is wat groter dan Delft hoor.
Als ze hun fiets 100 meter verder gaan zetten zal dat mij een rotzorg zijn. Waarschijnlijk zullen die fietsen dan gewoon geruimd worden omdat ze illegaal daar staan.
Nee dat beweer ik helemaal niet. Ik ben het alleen met de NS eens dat hun fietsenstallingen gebruikt/misbruikt worden door mensen die geen treinreizigers zijn. That's all folks.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:16 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Maar je wilt het nu dus een stap verder trekken en het hele centrum fietsvrij maken? Nee, dat zal mensen motiveren om de auto te laten staan..
Welke niet-treinreizigers denk jij dan dat hun fiets op het station zetten? Je zou wel gek zijn toch?quote:Op zondag 4 januari 2009 @ 19:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik helemaal niet. Ik ben het alleen met de NS eens dat hun fietsenstallingen gebruikt/misbruikt worden door mensen die geen treinreizigers zijn. That's all folks.
en zoals ik al aangegeven heb, de sticker-optie zou beter zijn.
quote:Op zondag 4 januari 2009 19:53 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Welke niet-treinreizigers denk jij dan dat hun fiets op het station zetten? Je zou wel gek zijn toch?
Omwonenden zetten hun fiets wel thuis, hoef je 'm niet bloot te stellen aan die junks. Bovendien moeten die omwonenden dan straks gaan betalen om hun fiets voor hun eigen deur te parkeren?quote:Op zondag 4 januari 2009 @ 20:05 schreef computergirl het volgende:
Zucht.
Omwonenden? (hier in de wereldstad Amsterdam wonen mensen naast het station)
Luie kut studenten en andere aso's die bij elke lekke band bij de junk een nieuwe fiets kopen.
Lees anders het topic eens door
Wederom kom ik even met tilburg al vorobeeld op de proppen. Daar heeft men het centrum fietsvrij gemaakt en worden fietsen ook redelijk actief geruimd. Maar daarbij heeft men wel verschillende gratis bewaakte ondergrondse stallingen, welke in de weekenden tot 5.00 uur open zijn.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:16 schreef mcDavid het volgende:
Maar je wilt het nu dus een stap verder trekken en het hele centrum fietsvrij maken? Nee, dat zal mensen motiveren om de auto te laten staan.
Kijk en daar zit 'm nu juist het verschilquote:Op zondag 4 januari 2009 @ 20:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wederom kom ik even met tilburg al vorobeeld op de proppen. Daar heeft men het centrum fietsvrij gemaakt en worden fietsen ook redelijk actief geruimd. Maar daarbij heeft men wel verschillende gratis bewaakte ondergrondse stallingen, welke in de weekenden tot 5.00 uur open zijn.
Ja gewoon lekker jatten en doorverkopen. Dat is snel money in the pocketquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:01 schreef Oksel het volgende:
Aventura, daar zijn oplossingen zat voor. Stukje plakband / papier er aan, zit dat er na een week nog op > fiets verwijderen. 2 weken in stalling > verkoop. Easy.
ik ken een aantal mensen die in Utrecht wonen en Amsterdam werken, en daar staat de fiets dus idd buiten werktijden om in de stalling bij het station.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik helemaal niet. Ik ben het alleen met de NS eens dat hun fietsenstallingen gebruikt/misbruikt worden door mensen die geen treinreizigers zijn. That's all folks.
en zoals ik al aangegeven heb, de sticker-optie zou beter zijn.
Met wie was dat interview?quote:Op maandag 5 januari 2009 13:17 schreef mcDavid het volgende:
Nu las ik er gisteravond een stukje over in de krant, een interview met iemand van de NS. Die zegt ook dat ze liever niet willen dat het betaald wordt, en eerst alle andere mogelijke oplossingen zullen proberen.
Zo'n vaart zal het dus gelukkig niet lopen.
ff opgezocht, Herman Gelissen (directeur).quote:
Ik werk bij NS, maar er werkt geen persoon die "Iemand van de NS" heet.quote:
Hmm, die naam ken ik ook niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ff opgezocht, Herman Gelissen (directeur).
Stond in het AD maar kan het op de website helaas niet vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |