abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64587928
quote:
NS wil af van 'uitpuilende', gratis fietsenstallingen

De Nederlandse Spoorwegen (NS) wil dat reizigers gaan betalen voor de fietsenstallingen bij stations, net als voor de auto. 'Gratis je fiets parkeren bij het station gaat tot het verleden behoren.'

Dat zegt Herman Gelissen, directeur van NS Fiets, in de Vogelvrije Fietser, het maandblad van de Fietsersbond, schrijft de Volkskrant. 'Dat scheelt miljoenen'.

Het aandeel treinreizigers dat per fiets naar het station komt is gestegen tot 40 procent. De NS wil dat meer reizigers hun fietsen stallen bij de bewaakte stallingen, waarvoor moet worden betaald.

Duur
Volgens Gelissen willen veel gemeenten af van de schaarse, dure ruimte bij stations waar uitpuilende fietsenrekken staan. Die rekken worden vaak gebruikt 'als fietsenschuurtje', waar tweewielers soms weken blijven staan.

Met de opbrengsten van het parkeergeld moeten grote en 'kwalitatief hoogwaardige' stallingen worden gebouwd.

Ontmoedigen
De Fietsersbond ziet niks in het betaald parkeren en vreest dat het treinreizigers zal ontmoedigen naar het station te fietsen.

'Er zou juist moeten worden geïnvesteerd in grote, gratis bewaakte stallingen, zoals in de gemeente Zutphen,' zegt beleidsmedewerker Wim Bot in de krant.
bron

Belachelijk zeg .
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:04:47 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_64588014
Nou, het is hier in Utrecht anders een pestbende.

Fiets shredderen als ie er langer dan een week staat
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:04:53 #3
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_64588022
Ja! Ik las het vanmorgen ook in de krant en echt te triest voor woorden. Fietsen is toch goed voor milieu enzo, en dan gaan ze het een soort van 'bestraffen'.
pi_64588042
Ja slaat nergens op idd. Lekker milieubewust allemaal met de fiets en trein, maar je bent straks meer geld kwijt dan als je gewoon met de auto zou gaan .
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:05:55 #5
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_64588066
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:04 schreef Biogarde het volgende:
Ik zette mn fiets altijd daar bij het busstation, bijna alle fietsen staan gewoon in een rek. Toch stom als je daar straks voor zou moeten gaan betalen.
pi_64588068
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:04 schreef Biogarde het volgende:

Fiets shredderen als ie er langer dan een week staat [ afbeelding ]
Ja, daar moeten ze gewoon iets op vinden.
pi_64588078
het eerste de beste park naast het station zal wel vol met fietsen staan dan
pi_64588106
Haha, ik wens de NS veel succes
pi_64588108
Belachelijk zeg!

Ze roepen altijd zo hard dat ze willen dat meer mensen het openbaar vervoer gebruiken.

Nee, dan moet je het vooral allemaal duurder maken - alsof de kaartjes nog niet duur genoeg zijn, moet je ook nog eens betalen voor je fiets!
Wat een onzin zeg!
pi_64588160
Het is ook een pestzooi op veel stations..

Als ik er voor moet betalen pleur ik hem wel 100 meter van het station tegen een hek aan. Ze kunnen moeilijk een fietsvrije zone maken om het station heen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:08:29 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_64588182
Te belachelijk voor woorden, maar wel weer typisch Nederland. Helaas. Ze leren het nooit.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:09:22 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_64588215
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:07 schreef Oksel het volgende:
Het is ook een pestzooi op veel stations..

Ze kunnen moeilijk een fietsvrije zone maken om het station heen.
Als ze een station of de binnenstad autovrij kunnen maken, dan moet dat met fietsen ook lukken.
Kijk, boefjes heb je altijd, maar die krijgen dan post van het CJIB
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:09:28 #13
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_64588223
Dat gaat men de fietsen gewoon verplaatsen naar nèt buiten de stallingen, waar het nog wel gratis is. Wat een mongool plan zeg
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_64588362
Echt debiel, eerst moet alles milieuvriendelijk en shit, fietsen er eenmaal veel mensen naar het station, gaat dat weer geld kosten omdat er dus eigenlijk téveel mensen op de fiets komen.

Alsof 'de Nederlander' ervoor gaat betalen, genoeg parkjes, hekjes, heggen, lantaarnpalen en andere obstakels waar de fiets prima tegen geplaatst kan worden
pi_64588468
Ik zet hem wel op 5 minuten lopen van het station bij vrienden
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:19:23 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64588620
Ik las het ook al op nu.nl.

Bij veel stations zijn nu ook al betaalde (en bewaakte) stallingen. Sommigen hebben als nadeel dat het duidelijk meer tijd kost om je fiets er kwijt te raken dan in de gratis stalling. Ook word je soms – als man althans – geacht je fiets een meter op te tillen en op het tweede plateau te zetten; zelf heb ik een hekel aan die stallingen. Ook heb je daar geen vaste plek (uiteraard) dus moet je soms ook nog gewoon zoeken naar een plaatsje, en dan je fiets optillen, en alsnog met de sturen in de knoei te komen. Deze vorm van betaalde en bewaakte stallingen zijn m.i. dus niet duidelijk ruimer of beter opgezet.

En in het nu.nl artikel wordt ook gesuggereerd dat de OV-chipkaart wel voor het afrekenen gebruikt kan worden. Dit terwijl de gehele tariefstructuur eenvoudiger moet: alleen enkele reizen, enz. omdat de chipkaart het anders niet aankan. En zoiets zou wel op de chipkaart kunnen?

En je hebt natuurlijk nog de openingstijden…
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_64588918
1 woord -> belachelijk
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:26:53 #18
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_64588960
Stickertje op fietsen plakken, die je weg moet halen als je je fiets gebruikt..
Fietsen waar na een week nog een stickertje op zit wegdonderen
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:35:24 #19
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_64589271
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:26 schreef PiRANiA het volgende:
Stickertje op fietsen plakken, die je weg moet halen als je je fiets gebruikt..
Fietsen waar na een week nog een stickertje op zit wegdonderen
Leuk idee alleen krijg je daar ook gesjoemel mee. Het is echt belachelijk allemaal. Dat gedoe met betalen voor een stalling, met pasjessysteem ofzo, enorm vertragend. Hoewel, je hebt toch op zich wel tijd want de trein is ook altijd te laat.
How can I make this topic about me?
pi_64589370
Als je gewoon elke dag van-naar huis gaat hoef je niets te betalen. Als je langer je fiest er neer zet wel. Goed plan!
Bij het amstelstation staan 80% van de fietsenrekken vol met fietsen die nooit van hun plaats komen. Volgens mij van de ^%&$studenten van HvA die bij elke lekke band een nieuwe fiets halen bij de junk of zo.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:40:44 #21
75556 erkel
back from Dagestan
pi_64589474
Hier in Groningen hebben ze wel een redelijk systeem tegen fietsen die er wekenlang staan. Ze plakken er stickers op en als er 3 stickers opzitten (3 weken) wordt de fiets verwijderd. Is niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar bij de maandelijkse fietsverkoop van de milieudienst/gemeente worden er toch gemiddeld 50 fietsen aangeboden.

Dus ik zie niet in waarom er voor stalling betaald dient te gaan worden.
Weisst
pi_64589565
Rot op zeg

En dan "kwalitatief hoogwaardige stallingen" neerzetten, alsof ik daar behoefte aan heb

Voor mijn part parkeer ik mn fiets op een grasveld met 1000 anderen, wtf maakt mij het uit _!
pi_64589641
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:40 schreef erkel het volgende:
Hier in Groningen hebben ze wel een redelijk systeem tegen fietsen die er wekenlang staan. Ze plakken er stickers op en als er 3 stickers opzitten (3 weken) wordt de fiets verwijderd. Is niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar bij de maandelijkse fietsverkoop van de milieudienst/gemeente worden er toch gemiddeld 50 fietsen aangeboden.

Dus ik zie niet in waarom er voor stalling betaald dient te gaan worden.
Ok ik is dom misschien....Maar als je elke dag je fiets er neer zet krijg je toch ook elke week een stikker?
pi_64589788
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ok ik is dom misschien....Maar als je elke dag je fiets er neer zet krijg je toch ook elke week een stikker?
Dan trek je wss de sticker er s'avonds wel weer af, en denk niet dat jij 3 weken op rij op hetzelfde plekje je fiets kan stallen als je er iedere dag opnieuw mee aankomt
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:47:57 #25
3767 Herald
Come get some
pi_64589792
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:43 schreef Repeat het volgende:
En dan "kwalitatief hoogwaardige stallingen" neerzetten, alsof ik daar behoefte aan heb
ik wel, maar goed ik ben ook de enige FOK!kers wiens fiets ooit is gejat geloof ik
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')