bronquote:NS wil af van 'uitpuilende', gratis fietsenstallingen
De Nederlandse Spoorwegen (NS) wil dat reizigers gaan betalen voor de fietsenstallingen bij stations, net als voor de auto. 'Gratis je fiets parkeren bij het station gaat tot het verleden behoren.'
Dat zegt Herman Gelissen, directeur van NS Fiets, in de Vogelvrije Fietser, het maandblad van de Fietsersbond, schrijft de Volkskrant. 'Dat scheelt miljoenen'.
Het aandeel treinreizigers dat per fiets naar het station komt is gestegen tot 40 procent. De NS wil dat meer reizigers hun fietsen stallen bij de bewaakte stallingen, waarvoor moet worden betaald.
Duur
Volgens Gelissen willen veel gemeenten af van de schaarse, dure ruimte bij stations waar uitpuilende fietsenrekken staan. Die rekken worden vaak gebruikt 'als fietsenschuurtje', waar tweewielers soms weken blijven staan.
Met de opbrengsten van het parkeergeld moeten grote en 'kwalitatief hoogwaardige' stallingen worden gebouwd.
Ontmoedigen
De Fietsersbond ziet niks in het betaald parkeren en vreest dat het treinreizigers zal ontmoedigen naar het station te fietsen.
'Er zou juist moeten worden geïnvesteerd in grote, gratis bewaakte stallingen, zoals in de gemeente Zutphen,' zegt beleidsmedewerker Wim Bot in de krant.
Ik zette mn fiets altijd daar bij het busstation, bijna alle fietsen staan gewoon in een rek. Toch stom als je daar straks voor zou moeten gaan betalen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:04 schreef Biogarde het volgende:
Nou, het is hier in Utrecht anders een pestbende.
Ja, daar moeten ze gewoon iets op vinden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:04 schreef Biogarde het volgende:
Nou, het is hier in Utrecht anders een pestbende.
Fiets shredderen als ie er langer dan een week staat[ afbeelding ]
Als ze een station of de binnenstad autovrij kunnen maken, dan moet dat met fietsen ook lukken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:07 schreef Oksel het volgende:
Het is ook een pestzooi op veel stations..
Ze kunnen moeilijk een fietsvrije zone maken om het station heen.
Leuk idee alleen krijg je daar ook gesjoemel mee. Het is echt belachelijk allemaal. Dat gedoe met betalen voor een stalling, met pasjessysteem ofzo, enorm vertragend. Hoewel, je hebt toch op zich wel tijd want de trein is ook altijd te laat.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:26 schreef PiRANiA het volgende:
Stickertje op fietsen plakken, die je weg moet halen als je je fiets gebruikt..
Fietsen waar na een week nog een stickertje op zit wegdonderen
Ok ik is dom misschien....Maar als je elke dag je fiets er neer zet krijg je toch ook elke week een stikker?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:40 schreef erkel het volgende:
Hier in Groningen hebben ze wel een redelijk systeem tegen fietsen die er wekenlang staan. Ze plakken er stickers op en als er 3 stickers opzitten (3 weken) wordt de fiets verwijderd. Is niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar bij de maandelijkse fietsverkoop van de milieudienst/gemeente worden er toch gemiddeld 50 fietsen aangeboden.
Dus ik zie niet in waarom er voor stalling betaald dient te gaan worden.
Dan trek je wss de sticker er s'avonds wel weer af, en denk niet dat jij 3 weken op rij op hetzelfde plekje je fiets kan stallen als je er iedere dag opnieuw mee aankomtquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ok ik is dom misschien....Maar als je elke dag je fiets er neer zet krijg je toch ook elke week een stikker?
ik wel, maar goed ik ben ook de enige FOK!kers wiens fiets ooit is gejat geloof ikquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:43 schreef Repeat het volgende:
En dan "kwalitatief hoogwaardige stallingen" neerzetten, alsof ik daar behoefte aan heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |