Ik heb een olympus E510.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:28 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
Dit is gedaan in Adobe Lightroom. Uhm verder beetje met de schuifjes spelen.![]()
. Ik ben ook geen held qua nabewerking
![]()
Bij foto1: Ik kan foto 1 niet terug vinden in mijn Lightroom, maar ik gok hetzelfde als dat hieronder staat.
Bij foto2: Exposure vergroot, dus dan wordt ie wat lichter. Verder beetje met de vibrance gekloot (in dit geval iets hoger). Zodat het groen wat groener wordt, en het blauw wat blauwer.
Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar een beetje camera kan je zelf de exposure regelen. Dus met een beetje klote kan wat ik heb nu heb gefixed ook wel uit de camera krijgen
Ik ook, zou hier en daar de contrastwaarden aanpassen, maar das mierenneuken, dit laat dr gezicht iig leuk uitkomenquote:
Hehe okay. Ik heb de E520quote:Op maandag 15 juni 2009 22:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb een olympus E510.
Ik zal eens met lightroom aan de slag gaan dan. Heb het al wel geinstalleerd, maar nog niet geprobeerd![]()
Dankjewel in elk geval
Dat je het zelf bent verdiend nog meer respect vind ik..quote:Op maandag 15 juni 2009 19:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Haha, een mooie dame. Het is puur ik en mezelf op die foto's ja. Maar ik heb geen flits, enkel maar die op mijn camera zit en dan ben ik echt super super super wit mee. Dat is gewoon niet zo mooi. Nabewerken moet ik nog helemaal leren, dus ik ben heel erg nieuwschierig hoe 'wie dit leest is gek' dit heeft gedaan.
En dankjewel voor je complimenten
De tweede is wel gaaf, maar veel onnatuurlijker. Daarom vind ik numero 1 ook wel fijn om naar te kijkenquote:Op woensdag 17 juni 2009 14:17 schreef blairwaldorf het volgende:
Ik durf bijna niet te posten
Deze is van afgelopen zomer in Wenen (gemaakt met een heel simpele olympus camera, weet even niet precies welke, want zit niet thuis)
Origineel:
[ afbeelding ]
Aangepast:
[ afbeelding ]
En een foto van vorige week, met de camera die ik net gekocht heb (canon 400D)
[ afbeelding ]
Barst los, ik ben benieuwd.
Ik ben echt een n00b hoor, maar exposure verlengen? he?quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:19 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
De tweede is wel gaaf, maar veel onnatuurlijker. Daarom vind ik numero 1 ook wel fijn om naar te kijken![]()
En die poes moet je even de exposure verlengen. Beetje donker zo. En als je dat hebt gedaan misschien het contrast nog even opschroeven.
Ik vind de eerste mooier, die is lekker helder, mooie kleuren, niks mis mee. Het enige wat ik eventueel zou kunnen aanmerken is dat er wel erg veel van die heesters voor het gebouw staan. Ik weet niet of er de mogelijkheid was om een ander standpunt in te nemen zodat het gebouw wat meer vrij komt van die boomjes?quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:17 schreef blairwaldorf het volgende:
Ik durf bijna niet te posten
Deze is van afgelopen zomer in Wenen (gemaakt met een heel simpele olympus camera, weet even niet precies welke, want zit niet thuis)
Origineel:
[ afbeelding ]
Aangepast:
[ afbeelding ]
Voor foto's van huisdieren moet je echt wel de tijd nemen. Ze doen echt 99 van de 100 keer niet wat jij wilt en geven je schier onmogelijke kansen om ze fatsoenlijk op de plaat te krijgen. Ik weet niet exact wat je met deze foto voor ogen had, maar ik denk dat je wilde schieten op een close-up van het gezicht? Dan moet je allereerst proberen om te zorgen dat er voldoende licht is, of indirect inflitsen, maar als je geen externe flitser hebt wordt dat al moeilijk. En rechtstreeks flitsen is eigenlijk geen optie wegens rode oogjes en dergelijke en harde schaduwen. Dus zou ik poes ergens in een lekkere lichtbron zetten en maar hopen dat ze lang genoeg blijft 'poseren' om er een geslaagde foto uit te krijgen. En je zou wat meer op je compositie kunnen letten aangezien er nu wat delen ontbreken op de foto, zoals een oor of 1,5quote:En een foto van vorige week, met de camera die ik net gekocht heb (canon 400D)
[ afbeelding ]
Barst los, ik ben benieuwd.
Nu word ik haast verlegen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:01 schreef daanoontje86 het volgende:
[..]
Dat je het zelf bent verdiend nog meer respect vind ik..Mag ik vragen hoe je dat precies gedaan heb? timer en hopen dat je goed zit?
de complimenten zijn op zijn plaats!
Ondanks de flitser moet ik zeggen dat ik em erg mooi vind. Erg scherp ook.. En een fantastische pose van je kat!..quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:27 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
Miauw! Prrrr
[ afbeelding ]
Large: http://farm3.static.flickr.com/2423/3634950757_9065466a67_o.jpg
Je ziet wel duidelijk de externe flitser...
Dankjewelquote:Op woensdag 17 juni 2009 14:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik vind de eerste mooier, die is lekker helder, mooie kleuren, niks mis mee. Het enige wat ik eventueel zou kunnen aanmerken is dat er wel erg veel van die heesters voor het gebouw staan. Ik weet niet of er de mogelijkheid was om een ander standpunt in te nemen zodat het gebouw wat meer vrij komt van die boomjes?
[..]
Voor foto's van huisdieren moet je echt wel de tijd nemen. Ze doen echt 99 van de 100 keer niet wat jij wilt en geven je schier onmogelijke kansen om ze fatsoenlijk op de plaat te krijgen. Ik weet niet exact wat je met deze foto voor ogen had, maar ik denk dat je wilde schieten op een close-up van het gezicht? Dan moet je allereerst proberen om te zorgen dat er voldoende licht is, of indirect inflitsen, maar als je geen externe flitser hebt wordt dat al moeilijk. En rechtstreeks flitsen is eigenlijk geen optie wegens rode oogjes en dergelijke en harde schaduwen. Dus zou ik poes ergens in een lekkere lichtbron zetten en maar hopen dat ze lang genoeg blijft 'poseren' om er een geslaagde foto uit te krijgen. En je zou wat meer op je compositie kunnen letten aangezien er nu wat delen ontbreken op de foto, zoals een oor of 1,5
Succes!.
Wat je zelf al zegt, viel mij eigenlijk ook op. Op hoeveel ISO heb je nu dan geschoten? Ik vind 400 ook nog wel 'veel' hoor.. Als deze foto gewoon overdag was genomen was 250 ook wel genoeg geweest. Maja de compositie is goed.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:06 schreef Timmos het volgende:
Crosspost vanuit foto van de dag topic, denkende dat er daar 1 reactie op komt plaats ik 'm ook even hier aangezien ik meer feedback wil..
[ afbeelding ]
Even op klikken a.u.b i.v.m fok! verkleining..
Origineel
Zelf ben ik er stiekem zeer tevreden over.. De foto is (eerder dan de bedoeling was) al bij de ouders terecht gekomen die hem helemaal geweldig vonden.. Maar om eerlijk te zijn zou ik dat ook zijn met zo'n foto van mijn eerste kindje zonder enige foto kennis.. Vandaar dat ik reacties van de betere hier wil..
Wat ikzelf zie? Wat ruizig, had denk ik wel naar ISO 400 kunnen gaan, en de foto is niet 100% wit.. Linkerhandje beetje te licht, rechterhandje beetje te donker (al vind ik het ''iets'' hebben dat donkerdere, don't ask me why)
ISO 800.. Gebruik een D40 dus 250 zal niet gaan.. ISO met 400 omlaag vond ik op dat moment veel, maar had het gewoon moeten proberen.. Wijze les voor mezelf weerquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:07 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
Wat je zelf al zegt, viel mij eigenlijk ook op. Op hoeveel ISO heb je nu dan geschoten? Ik vind 400 ook nog wel 'veel' hoor.. Als deze foto gewoon overdag was genomen was 250 ook wel genoeg geweest. Maja de compositie is goed.
Het zwart/wit is mooi, maar maak dan het Flickr logo rechts onderin ook zwart/wit.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:33 schreef colorito het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden. Ene kant vind ik hem ok, andere kant vind ik hem gewoon onduidelijk.
[ afbeelding ]
Zwart wit? Hier is hij wit met een tekst ''This photo is currently unavailable''quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:46 schreef Ruud het volgende:
[..]
Het zwart/wit is mooi, maar maak dan het Flickr logo rechts onderin ook zwart/wit.
Eh, in welke kleuren?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zwart wit? Hier is hij wit met een tekst ''This photo is currently unavailable''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |